abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43053520
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
pi_43053528
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053599
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:43 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Wat een domme keuze eigenlijk, waarom dat spoor niet gewoon op de rest van het net aangesloten houden?
pi_43053679
Dat is een goede vraag. Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053790
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Nodig? Het zijn geen treinen inderdaad.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053796
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:47 schreef vw_caddy het volgende:
Dat is een goede vraag. Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Toch raar, aangezien ze die zooi elke paar jaar opnieuw aan gaan besteden lijkt het me wenselijk alles gewoon aangesloten en technisch gelijk te houden. Zeker als de lijnen die nu nog door de NS gereden worden ook in de aanbesteding gaan, (want naar mijn idee nog binnen 10 jaar gaat gebeuren).
pi_43053896
Ze willen een soort van Metrosysteem hebben, en daarvoor is een gesloten netwerk best handig. Die trams die er nu rondrijden mogen waarschijnlijk toch niet op het hoofdnet vanwege een belabberde detectie. Ben wel benieuwd wat voor veiligheidssysteem er in het nieuwe Randstadrail ligt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 30 oktober 2006 @ 06:39:05 #88
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43057387
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:20:56 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43057826
De infra van Randstadrail is nu in beheer bij de Randstadrail-organisatie (RET en HTM). Dit hebben het verdeeld. Bij de werkplaats Leidschendam is een wisselverbinding tussen ProRail en Randstadrail. Volgens mij werkt RR met assentellers en een type ATB van Siemens (volgens mij vergelijkbaar met dat wat de Rotterdamse metro gebruikt).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43058296
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Zie het al voor me
pi_43059287
Tekort aan treinstellen Nieuweschans - Leer
Tussen Nieuweschans en Leer moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door tekort aan treinstellen rijden er tussen Nieuweschans en Leer geen treinen maar bussen.

pi_43059774
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Tis nu toch rustig op het werk, ik ga even een mooi topic in elkaar brouwen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43059865
Kan je trouwens net als bij GoT hier ook gebruik maken van tabellen?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:09:55 #94
86072 thatsme
and That's you!
pi_43060630
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:13:39 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43060727
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
Ontucht met kleine beestjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43061093
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43061365
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Ik stel voor een trein topic (heavy rail)
en een tram/metro/sneltram/rr( light rail)
topic
pi_43061454
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:28 schreef vw_caddy het volgende:
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
volgens mij wel ja
het was trouwens een behoorlijke chaos vanmorgen in de Amsterdamse metro.
Uitgelopen werkzaamheden. Veel te korte treinen. Er bleven vele mensen op het perron achter.
pi_43061930
Nou, voorbeeld:
quote:


Welkom in het spiksplinternieuwe topic over RandstadRail, een nieuwe manier van personenvervoer in de Randstad.

Inleiding RandstadRail

RandstadRail is een nieuwe manier van personenvervoer in het gebied tussen Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer. RandstadRail is een lightrailproject en wordt ook met lightrailmaterieel gereden. Het vervoerspakket omvat drie railverbindingen en een snelle buslijn:

  • Vanuit Oosterheem in Zoetermeer rijdt RandstadRail 4 via het centrum van Den Haag naar De Uithof in Den Haag-Zuidwest.
  • RandstadRail 3 rijdt de bestaande Krakeling (stadslijn) in Zoetermeer af en rijdt via het centrum van Den Haag naar Loosduinen in Den Haag-Zuidwest.
  • Op het traject Den Haag – Rotterdam rijdt RandstadRail tot tot eind 2008 tot Rotterdam Hofplein. Vanaf eind 2008 rijdt RandstadRail door naar Rotterdam CS en vanaf medio 2009 wordt doorgereden naar Slinge.
  • Vanaf eind 2008 gaat er een snelle ZoRo busverbinding rijden tussen Zoetermeer en het station Berkel en Rodenrijs. Oorspronkelijk bestond het plan uit een snelle railverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer, maar dit heeft het niet gehaald. Hiervoor in de plaats komt de ZoRo-bus.

    Infrastructuur

    Om problemen te voorkomen is het RandstadRail-netwerk compleet ontvlochten van het hoofdnet. Bij station Laan van NOI is een ongelijkvloerse kruising aangelegd tussen het hoofdnet (Asd - Gvc - Rtd) en de RandstadRaillijnen. Twee van de vier sporen tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal worden voortaan alleen nog gebruikt door de voertuigen van RandstadRail.

    Belangrijk onderdeel van het RR-project is het koppelen van de Zoetermeer Stadslijn aan het tramnetwerk in Den Haag, en het aansluiten van de Hofpleinlijn aan het metreonetwerk in Rotterdam. De aansluitingen zijn voltooid medio 2009. Op dat moment kan men van Rotterdam Slinge via Rotterdam Centraal direct naar Den Haag Centraal rijden.

    Om de Hofpleinlijn direct te kunnen koppelen aan het metreonetwerk in Rotterdam zal er een statenwegtracé worden aangelegd. Deze zal gaan bestaan uit een drie kilometer lange boortunnel, die begint bij de plaats waar de Hofpleinlijn snelweg A20 en de spoorlijn Rotterdam – Utrecht kruist. Via het noorden van Rotterdam sluit de nieuwe tunnel bij station Rotterdam Centraal aan op de bestaande metrolijn. In de wijk Blijdorp wordt in de nieuwe tunnel het gelijknamige station Blijdorp gebouwd. Het bestaande metrostation bij Rotterdam Centraal wordt met een extra spoor uitgebreid en vernieuwd. Volgens de planning moet dit deel van RandstadRail in 2008 in bedrijf worden genomen.


    - Klik op het kaartje voor het sporenplan -

    Materieelmeuk

    Op de verbinding tussen Den Haag en Zoetermeer wordt met tramvoertuigen gereden. Op 19 april 2004 is de keuze voor de leverancier van de RandstadRail-voertuigen voor het traject Den Haag - Zoetermeer bekendgemaakt. Het Franse Alstom levert de voertuigen, in totaal 50. Op de verbinding Den Haag – Rotterdam wordt met metrovoertuigen gereden. Er wordt gereden met maximaal drie aan elkaar gekoppelde voertuigen, bij elkaar zo’n 100 meter lang. Net als bij de gewone metro zijn er 2 x 2 stoelen naast elkaar. De maximumsnelheid is 100 km/u.



    Bronnen: wikipedia, randstadrail.nl
  • Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 30 oktober 2006 @ 13:12:00 #100
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43063590
    Ziet er mooi uit !
    pi_43065471
    quote:
    Trein Nieuweschans - Leer laat het afweten
    GRONINGEN - De trein tussen Nieuweschans en het Duitse Leer is kapot. De Deutsche Bahn heeft bussen gezet.

    Naar verwachting duurt het de hele dag voordat de trein is gemaakt.

    Vanaf half december rijdt Arriva op dit traject met een nieuwe trein. Het is dan niet meer nodig om in Nieuweschans over te stappen op de trein naar Duitsland.

    Maandag 30 oktober 2006, 12:50 uur
    Bron: www.rtvnoord.nl

    Pfff 1 treintje stuk en gelijk ligt alles op zijn gat...
      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 14:33:35 #102
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43066262
    Waarom moet de TT korter

    Tevens tvp
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43066743
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 14:08 schreef Dichterbijer het volgende:

    [..]

    Bron: www.rtvnoord.nl

    Pfff 1 treintje stuk en gelijk ligt alles op zijn gat...
    De DB is nooit scheutig geweest met het materieel op Nieuweschans-Leer.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 30 oktober 2006 @ 14:58:32 #104
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43067080
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
    Waarom moet de TT korter

    Tevens tvp
    Dat is voor het lightrailtopic ofzo
    pi_43067300
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
    en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
    Ik wilde zelf eigenlijk de chloor-trein herinvoeren en die dan door Den Haag laten karren.

      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 16:28:26 #106
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43070060
    Woensdag is het eerste ritje voor de GTW, voor genodigden. Tevens komt minister Peijs om de nieuwe typenaam voor de GTW bekend te maken. Ook zal zij een stukje rijden met de GTW. Dit zal zij rond 10.45 uur doen.

    Uiteraard probeer ik hier bij te zijn, waarbij ik me op het eerste ritje verheug.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 16:55:07 #107
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43071081
    Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43071663
    waarom is die gave Randstadrail-OP nog niet gepost? in een vers topic?
    pi_43071886
    RandstadRail

    Aanvullingen enzo zijn welkom, en anders kan die Fries het ook wel aanpassen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 30 oktober 2006 @ 18:06:52 #110
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43073711
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord
    Ja, zonde
    pi_43076998
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord
    Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneert
    pi_43077320
      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 19:50:45 #113
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43077501
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneert
    Jij ook altijd met je scheermessen
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 30 oktober 2006 @ 19:51:42 #114
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43077540
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord
    Vet!

    Met zo'n dikke rookwolk er achteraan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_43077670
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Jij ook altijd met je scheermessen
    veel meer kan je dr niet van maken !
      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 19:57:58 #116
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43077780
    Er kwam een behoorlijke rookpluim uit dat ding en uiteraard was er voorafgaand nog een knal, aldus een Somda gebruiker. Deze vroeg zich direct ook af hoe ze het ding weer naar groningen kregen. Op Groningen Noord laten staan is geen mogelijkheid, in verband met de enkelsporigheid voorlopig. Misschien is ie onderweg afgeworpen en later achter een ander stel weer aangehaakt?

    ik ben wel benieuwd hoe het ding er nu uitziet, zowel van binnen als van buiten
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43077922
    Met een Railion vanaf Onnen dat ding ophalen
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:13:24 #118
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43078504
    Denk dat je binnen niet zoveel ziet, alleen onderop buiten zie je denk ik wel wat

    Maar goed, alsnog wel zonde, want ze blijken het materieel nodig te hebben, om naar Leer te rijden

    Maar evengoed alsnog zonde, dat de motor ontploft is
    pi_43078612
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
    Er kwam een behoorlijke rookpluim uit dat ding en uiteraard was er voorafgaand nog een knal, aldus een Somda gebruiker. Deze vroeg zich direct ook af hoe ze het ding weer naar groningen kregen. Op Groningen Noord laten staan is geen mogelijkheid, in verband met de enkelsporigheid voorlopig. Misschien is ie onderweg afgeworpen en later achter een ander stel weer aangehaakt?

    ik ben wel benieuwd hoe het ding er nu uitziet, zowel van binnen als van buiten
    Laten duwen door een andere wadloper. Wel zo makkelijk .
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:26:03 #120
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43079134
    Afslepen met een BR218
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:19 #121
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_43079611
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
    Afslepen met een BR218
    Dat zou dan wel weer gaaf zijn! Maar als ik de machinist van de trein naar Roodeschool moest geloven, is deze ontploffing geen verrassing.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:39:33 #122
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_43079806
    nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_43080014
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
    nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
    geef ze eens ongelijk, dat is de concurrent
    pi_43080041
    Als gevolg sluit er geen enkele NS trein meer goed aan op de aankomende Arriva treinen...
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:45:44 #125
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_43080110
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
    nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
    Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd 20, 25 jaar geleden. 't Was niet de bedoeling dat ze in 2006 nog zouden rijden, dus dat er zo nu en dan eentje stuk gaat is niet zo raar.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:34 #126
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43080198
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    geef ze eens ongelijk, dat is de concurrent
    concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_43080226
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?
    Bij aanbestedingen
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:48:39 #128
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43080268
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Bij aanbestedingen
    Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:48:41 #129
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43080272
    Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
    pi_43080349
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?
    nee, ze beginnen bijna weer opnieuw
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:50:26 #131
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_43080350
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Bij aanbestedingen
    zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.

    En mensen ja de Wadloper is voor een appel en een ei gemaakt, dit omdat het de lightrail van 25 jaar geleden was. Dat neemt niet weg als Arriva treinen van de NS huurt ze ze helemaal af moeten raggen!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_43080379
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
    Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
    valt me nog mee dat de olieslangen niet uit elkaar klappen dan
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:51:54 #133
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43080418
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
    Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:41 #134
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_43080667
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    Inzet bij Veolia?

    Als sneltrein, dat is duidelijk.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 30-10-2006 21:09:54 ]
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:09:45 #135
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43081053
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    Die blijft leuk!
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:10:30 #136
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_43081093
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef thatsme het volgende:

    [..]

    zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.
    Apeldoorn-Zutphen, die aanbesteding is doodleuk weer gewonnen door NS. Terwijl Syntus dat lijntje best graag wilde hebben (hadden ze 'm handig aan de stopper Zutphen-Oldenzaal kunnen koppelen).
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:11:44 #137
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43081164


    ff snel een paint gemaakt, afscheidsfoto van de 3117

    Zijn motor werd zijn dood...
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:19:08 #138
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43081618
    oh 3117 was die ploffer?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:28:04 #139
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43082166
    jep
    pi_43082358
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:56 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Inzet bij Veolia?

    Als sneltrein, dat is duidelijk.
    moeten ze wel keerlussen hebben
      maandag 30 oktober 2006 @ 21:38:47 #141
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_43082741
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    moeten ze wel keerlussen hebben
    Boeie, het is toch al een soort van lightrail, dat kan er ook nog wel bij. En anders: omklapbare spoilers.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2006 @ 23:56:06 #142
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43088947
    Opvallend bij de wadlopers vind ik nog steeds dat wanneer ze staan te wachten om de sneldienst te rijden tussen Leeuwarden en Groningen, zoals de 3211 afgelopen vrijdag, de motoren een ander geluid maken dan gewoonlijk. De brom van de motor is dan veel lager qua toonhoogte en constant veel duidelijker hoorbaar. Tijdens de rit is het verder nauwelijks te merken.

    Nog vergeten te melden dat de 3212 op een van de balkons van de Bk bak een camera mist. Waarschijnlijk eraf gesloopt door vandalen
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43089093
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    waarom zit er geen neon onder?

      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:01:01 #144
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43089121
    Had wel mooi geleken ja, maar het mag niet van Koos Spee.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43089139
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    nee, ze beginnen bijna weer opnieuw
    Arriva mag toch nog minimaal 15 rijden daar in het noorden? (met de trein dan, dat ze de bussen kwijtraken lijkt me duidelijk)
    pi_43089162
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
    Had wel mooi geleken ja, maar het mag niet van Koos Spee.
    Alleen niet tjdens het rijden dus op het station zou de neon best even aan kunnen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:04:30 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43089236
    Het enige probleem daarbij is dat de mensen het vanwege de perrons niet zien

    Tenzij ze op een ander perron staan en zo onder de trein kunnen kijken
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:06:48 #148
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43089308
    Ik zag afgelopen vrijdag bij de stootblokken van zowel perron 2a als perron 3a in Gn nogal wat rollen doek liggen. Nu bleek dat de bielzen tussen de rails bij de desbetreffende perrons bedekt waren met dat doek, zodanig dat er tussen de rails alleen het doek zichtbaar is. Weet iemand waar dat voor dient?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 04:56:48 #149
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43092278
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
    Nog vergeten te melden dat de 3212 op een van de balkons van de Bk bak een camera mist. Waarschijnlijk eraf gesloopt door vandalen
    Ja klopt, viel me ook al op
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 06:43:32 #150
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_43092441
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik zag afgelopen vrijdag bij de stootblokken van zowel perron 2a als perron 3a in Gn nogal wat rollen doek liggen. Nu bleek dat de bielzen tussen de rails bij de desbetreffende perrons bedekt waren met dat doek, zodanig dat er tussen de rails alleen het doek zichtbaar is. Weet iemand waar dat voor dient?
    He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs! Volgens mij is het om olie op te vangen die onder de treinen vandaan lekt (tandwielkasten e.d.).
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:24:36 #151
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43093686
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 00:00 schreef Pony-Lover het volgende:
    waarom zit er geen neon onder?
    Goed idee, volgende keer Spinners hebben niet echt veel nut he?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:25:39 #152
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43093709
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 06:43 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs! Volgens mij is het om olie op te vangen die onder de treinen vandaan lekt (tandwielkasten e.d.).
    Wadlopers die half uit elkaar rotten?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_43094007
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wadlopers die half uit elkaar rotten?
    Och, ze verliezen wel eens wat:

    "Mensen wij zijn helaas de versnellingsbak verloren. Reizigers die er op station Hoogezand-Sappemeer uit moeten kunnen nu uitstappen. De anderen zullen moeten wachten tot er een loc komt om ons verder te trekken". Dat was echt lachen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48:16 #154
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43094179
    WTF?!

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:53:43 #155
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43094295
    Tsja dat heb je als er te weinig onderhoud gepleegd wordt. Arriva vindt dat NedTrain veel te hoge prijzen berekend voor het onderhoud, dus daar kan wel op bezuinigd worden. En dan krijgen je eerder leuke taferelen, zoals de versnellingsbak die er onderuit dondert of een opgeblazen motor.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_43094337
    Dat was hier nog niet bekend?

    Was echt geweldig, ze moesten de onderdelen uit de sloot halen. Stond daar ook buiten, echt in een deuk gelegen met mn vrienden.
    quote:
    Hoogezand - Maandagmiddag is in een passagierstrein van Arriva een onderdeel van de motor losgeschoten en op de rails terecht gekomen. Dit gebeurde vlak voor de overweg in Hoogezand, de machinist heeft de trein direct tot stilstand gebracht en alle passagiers konden de trein ongedeerd verlaten. In de loop van de middag ontstond er wel enige vertraging op het traject tussen Groningen en Nieuweschans.

    Jasper Vermeer, woordvoerder van Arriva, liet dinsdag weten ‘dat het niet precies bekend is hoe het onderdeel los kon schieten, maar dat de veiligheid van de passagier niet in het geding was’. Omdat de trein stilstond op een dubbelspoor konden andere treinen gewoon passeren. Het mankement was dermate ernstig dat de trein in de loop van de middag voor reparatie van het baanvak gesleept is.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:57:07 #157
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_43094366
    onderdeel van de motor? Of de versnellingsbak?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_43094380
    De mcn riep via de intercom dat de versnellingsbak verloren was. Tractie was ook ineens verdwenen. Gek he.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_43094493
    Nortbeek meldde die dag op OVL:
    quote:
    De versnellingsbak bleek onder de trein vandaan zijn gevallen. Tevens was de spoorbaan verontreinigd door olielekkage. Om 17.00 uur hadden monteurs de versnellingsbak met spanbanden onder de trein gemonteerd zodat de trein niet getakeld hoefde te worden. Nadat de trein van de baan was, werd de treindienst genormaliseerd.
    Betrof stel 3215 trouwens.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:21:23 #160
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_43097673
    Deze site met plaatjes van de GTW kwam ik net tegen op een ander forum.

    http://www.mscrailrunners(...)20fabriek/index.html
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')