ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Wat een domme keuze eigenlijk, waarom dat spoor niet gewoon op de rest van het net aangesloten houden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:43 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Nodig? Het zijn geen treinen inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Toch raar, aangezien ze die zooi elke paar jaar opnieuw aan gaan besteden lijkt het me wenselijk alles gewoon aangesloten en technisch gelijk te houden. Zeker als de lijnen die nu nog door de NS gereden worden ook in de aanbesteding gaan, (want naar mijn idee nog binnen 10 jaar gaat gebeuren).quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:47 schreef vw_caddy het volgende:
Dat is een goede vraag.Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Zie het al voor mequote:Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Tis nu toch rustig op het werk, ik ga even een mooi topic in elkaar brouwen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Ontucht met kleine beestjes.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
Ik stel voor een trein topic (heavy rail)quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
volgens mij wel jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:28 schreef vw_caddy het volgende:
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
quote:
Welkom in het spiksplinternieuwe topic over RandstadRail, een nieuwe manier van personenvervoer in de Randstad.
Inleiding RandstadRail
RandstadRail is een nieuwe manier van personenvervoer in het gebied tussen Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer. RandstadRail is een lightrailproject en wordt ook met lightrailmaterieel gereden. Het vervoerspakket omvat drie railverbindingen en een snelle buslijn:Vanuit Oosterheem in Zoetermeer rijdt RandstadRail 4 via het centrum van Den Haag naar De Uithof in Den Haag-Zuidwest. RandstadRail 3 rijdt de bestaande Krakeling (stadslijn) in Zoetermeer af en rijdt via het centrum van Den Haag naar Loosduinen in Den Haag-Zuidwest. Op het traject Den Haag – Rotterdam rijdt RandstadRail tot tot eind 2008 tot Rotterdam Hofplein. Vanaf eind 2008 rijdt RandstadRail door naar Rotterdam CS en vanaf medio 2009 wordt doorgereden naar Slinge. Vanaf eind 2008 gaat er een snelle ZoRo busverbinding rijden tussen Zoetermeer en het station Berkel en Rodenrijs. Oorspronkelijk bestond het plan uit een snelle railverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer, maar dit heeft het niet gehaald. Hiervoor in de plaats komt de ZoRo-bus.
Infrastructuur
Om problemen te voorkomen is het RandstadRail-netwerk compleet ontvlochten van het hoofdnet. Bij station Laan van NOI is een ongelijkvloerse kruising aangelegd tussen het hoofdnet (Asd - Gvc - Rtd) en de RandstadRaillijnen. Twee van de vier sporen tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal worden voortaan alleen nog gebruikt door de voertuigen van RandstadRail.
Belangrijk onderdeel van het RR-project is het koppelen van de Zoetermeer Stadslijn aan het tramnetwerk in Den Haag, en het aansluiten van de Hofpleinlijn aan het metreonetwerk in Rotterdam. De aansluitingen zijn voltooid medio 2009. Op dat moment kan men van Rotterdam Slinge via Rotterdam Centraal direct naar Den Haag Centraal rijden.
Om de Hofpleinlijn direct te kunnen koppelen aan het metreonetwerk in Rotterdam zal er een statenwegtracé worden aangelegd. Deze zal gaan bestaan uit een drie kilometer lange boortunnel, die begint bij de plaats waar de Hofpleinlijn snelweg A20 en de spoorlijn Rotterdam – Utrecht kruist. Via het noorden van Rotterdam sluit de nieuwe tunnel bij station Rotterdam Centraal aan op de bestaande metrolijn. In de wijk Blijdorp wordt in de nieuwe tunnel het gelijknamige station Blijdorp gebouwd. Het bestaande metrostation bij Rotterdam Centraal wordt met een extra spoor uitgebreid en vernieuwd. Volgens de planning moet dit deel van RandstadRail in 2008 in bedrijf worden genomen.
- Klik op het kaartje voor het sporenplan -
Materieelmeuk
Op de verbinding tussen Den Haag en Zoetermeer wordt met tramvoertuigen gereden. Op 19 april 2004 is de keuze voor de leverancier van de RandstadRail-voertuigen voor het traject Den Haag - Zoetermeer bekendgemaakt. Het Franse Alstom levert de voertuigen, in totaal 50. Op de verbinding Den Haag – Rotterdam wordt met metrovoertuigen gereden. Er wordt gereden met maximaal drie aan elkaar gekoppelde voertuigen, bij elkaar zo’n 100 meter lang. Net als bij de gewone metro zijn er 2 x 2 stoelen naast elkaar. De maximumsnelheid is 100 km/u.
Bronnen: wikipedia, randstadrail.nl
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Trein Nieuweschans - Leer laat het afweten
GRONINGEN - De trein tussen Nieuweschans en het Duitse Leer is kapot. De Deutsche Bahn heeft bussen gezet.
Naar verwachting duurt het de hele dag voordat de trein is gemaakt.
Vanaf half december rijdt Arriva op dit traject met een nieuwe trein. Het is dan niet meer nodig om in Nieuweschans over te stappen op de trein naar Duitsland.
Maandag 30 oktober 2006, 12:50 uur
De DB is nooit scheutig geweest met het materieel op Nieuweschans-Leer.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:08 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Pfff 1 treintje stuk en gelijk ligt alles op zijn gat...
Dat is voor het lightrailtopic ofzoquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom moet de TT korter![]()
Tevens tvp![]()
Ik wilde zelf eigenlijk de chloor-trein herinvoeren en die dan door Den Haag laten karren.quote:Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Ja, zondequote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneertquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
Jij ook altijd met je scheermessenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneert
Vet!quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
veel meer kan je dr niet van makenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je scheermessen![]()
Laten duwen door een andere wadloper. Wel zo makkelijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er kwam een behoorlijke rookpluim uit dat ding en uiteraard was er voorafgaand nog een knal, aldus een Somda gebruiker. Deze vroeg zich direct ook af hoe ze het ding weer naar groningen kregen. Op Groningen Noord laten staan is geen mogelijkheid, in verband met de enkelsporigheid voorlopig. Misschien is ie onderweg afgeworpen en later achter een ander stel weer aangehaakt?
ik ben wel benieuwd hoe het ding er nu uitziet, zowel van binnen als van buiten
Dat zou dan wel weer gaaf zijn! Maar als ik de machinist van de trein naar Roodeschool moest geloven, is deze ontploffing geen verrassing.quote:
geef ze eens ongelijk, dat is de concurrentquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd 20, 25 jaar geleden. 't Was niet de bedoeling dat ze in 2006 nog zouden rijden, dus dat er zo nu en dan eentje stuk gaat is niet zo raar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geef ze eens ongelijk, dat is de concurrent
Bij aanbestedingenquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?
Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?quote:
nee, ze beginnen bijna weer opnieuwquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?
zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.quote:
valt me nog mee dat de olieslangen niet uit elkaar klappen danquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
Inzet bij Veolia?quote:
Apeldoorn-Zutphen, die aanbesteding is doodleuk weer gewonnen door NS. Terwijl Syntus dat lijntje best graag wilde hebben (hadden ze 'm handig aan de stopper Zutphen-Oldenzaal kunnen koppelen).quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef thatsme het volgende:
[..]
zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.
moeten ze wel keerlussen hebbenquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inzet bij Veolia?
Als sneltrein, dat is duidelijk.
Boeie, het is toch al een soort van lightrail, dat kan er ook nog wel bij. En anders: omklapbare spoilers.quote:
Arriva mag toch nog minimaal 15 rijden daar in het noorden? (met de trein dan, dat ze de bussen kwijtraken lijkt me duidelijk)quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, ze beginnen bijna weer opnieuw
Alleen niet tjdens het rijdenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Had wel mooi geleken ja, maar het mag niet van Koos Spee.
Ja klopt, viel me ook al opquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Nog vergeten te melden dat de 3212 op een van de balkons van de Bk bak een camera mist. Waarschijnlijk eraf gesloopt door vandalen
He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag afgelopen vrijdag bij de stootblokken van zowel perron 2a als perron 3a in Gn nogal wat rollen doek liggen. Nu bleek dat de bielzen tussen de rails bij de desbetreffende perrons bedekt waren met dat doek, zodanig dat er tussen de rails alleen het doek zichtbaar is. Weet iemand waar dat voor dient?
Goed idee, volgende keerquote:
Wadlopers die half uit elkaar rotten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs!Volgens mij is het om olie op te vangen die onder de treinen vandaan lekt (tandwielkasten e.d.).
Och, ze verliezen wel eens wat:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wadlopers die half uit elkaar rotten?
quote:Hoogezand - Maandagmiddag is in een passagierstrein van Arriva een onderdeel van de motor losgeschoten en op de rails terecht gekomen. Dit gebeurde vlak voor de overweg in Hoogezand, de machinist heeft de trein direct tot stilstand gebracht en alle passagiers konden de trein ongedeerd verlaten. In de loop van de middag ontstond er wel enige vertraging op het traject tussen Groningen en Nieuweschans.
Jasper Vermeer, woordvoerder van Arriva, liet dinsdag weten ‘dat het niet precies bekend is hoe het onderdeel los kon schieten, maar dat de veiligheid van de passagier niet in het geding was’. Omdat de trein stilstond op een dubbelspoor konden andere treinen gewoon passeren. Het mankement was dermate ernstig dat de trein in de loop van de middag voor reparatie van het baanvak gesleept is.
Betrof stel 3215 trouwens.quote:De versnellingsbak bleek onder de trein vandaan zijn gevallen. Tevens was de spoorbaan verontreinigd door olielekkage. Om 17.00 uur hadden monteurs de versnellingsbak met spanbanden onder de trein gemonteerd zodat de trein niet getakeld hoefde te worden. Nadat de trein van de baan was, werd de treindienst genormaliseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |