Bron: www.rtvnoord.nlquote:Trein Nieuweschans - Leer laat het afweten
GRONINGEN - De trein tussen Nieuweschans en het Duitse Leer is kapot. De Deutsche Bahn heeft bussen gezet.
Naar verwachting duurt het de hele dag voordat de trein is gemaakt.
Vanaf half december rijdt Arriva op dit traject met een nieuwe trein. Het is dan niet meer nodig om in Nieuweschans over te stappen op de trein naar Duitsland.
Maandag 30 oktober 2006, 12:50 uur
De DB is nooit scheutig geweest met het materieel op Nieuweschans-Leer.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:08 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Pfff 1 treintje stuk en gelijk ligt alles op zijn gat...
Dat is voor het lightrailtopic ofzoquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom moet de TT korter![]()
Tevens tvp![]()
Ik wilde zelf eigenlijk de chloor-trein herinvoeren en die dan door Den Haag laten karren.quote:Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Ja, zondequote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneertquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
Jij ook altijd met je scheermessenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dames en heren, door een geexplodeerde motor zal Wadloper 3117 versnelt naar de scheermessen fabriek worden gedoneert
Vet!quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de motor van de wadloper 3117 geploft is, nabij Groningen Noord![]()
![]()
veel meer kan je dr niet van makenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij ook altijd met je scheermessen![]()
Laten duwen door een andere wadloper. Wel zo makkelijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er kwam een behoorlijke rookpluim uit dat ding en uiteraard was er voorafgaand nog een knal, aldus een Somda gebruiker. Deze vroeg zich direct ook af hoe ze het ding weer naar groningen kregen. Op Groningen Noord laten staan is geen mogelijkheid, in verband met de enkelsporigheid voorlopig. Misschien is ie onderweg afgeworpen en later achter een ander stel weer aangehaakt?
ik ben wel benieuwd hoe het ding er nu uitziet, zowel van binnen als van buiten
Dat zou dan wel weer gaaf zijn! Maar als ik de machinist van de trein naar Roodeschool moest geloven, is deze ontploffing geen verrassing.quote:
geef ze eens ongelijk, dat is de concurrentquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
Die dingen zijn voor een appel en een ei gebouwd 20, 25 jaar geleden. 't Was niet de bedoeling dat ze in 2006 nog zouden rijden, dus dat er zo nu en dan eentje stuk gaat is niet zo raar.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef thatsme het volgende:
nee Arriva doet er alles aan de wadlopers zo snel mogelijk wadslopers te maken... Ze schijnen er zo mee te raggen dat het lijkt alsof ze ze nooit in een goede staat terug willen geven aan de NS.
concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geef ze eens ongelijk, dat is de concurrent
Bij aanbestedingenquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
concurrent? Op welke lijnen rijden ze allebei dan?
Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?quote:
nee, ze beginnen bijna weer opnieuwquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat geouwehoer nou niet eens klaar inmiddels dan?
zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.quote:
valt me nog mee dat de olieslangen niet uit elkaar klappen danquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Wadloper het volgende:
Je hoort ook als ze vertrekken dat de motoren gewoon maximaal werken, die dingen zijn volgens mij gewoon opgevoerd :s
Inzet bij Veolia?quote:
Apeldoorn-Zutphen, die aanbesteding is doodleuk weer gewonnen door NS. Terwijl Syntus dat lijntje best graag wilde hebben (hadden ze 'm handig aan de stopper Zutphen-Oldenzaal kunnen koppelen).quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef thatsme het volgende:
[..]
zoals waar? De NS is juist blij al die lijntjes kwijt te zijn.
moeten ze wel keerlussen hebbenquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inzet bij Veolia?
Als sneltrein, dat is duidelijk.
Boeie, het is toch al een soort van lightrail, dat kan er ook nog wel bij. En anders: omklapbare spoilers.quote:
Arriva mag toch nog minimaal 15 rijden daar in het noorden? (met de trein dan, dat ze de bussen kwijtraken lijkt me duidelijk)quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, ze beginnen bijna weer opnieuw
Alleen niet tjdens het rijdenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Had wel mooi geleken ja, maar het mag niet van Koos Spee.
Ja klopt, viel me ook al opquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Nog vergeten te melden dat de 3212 op een van de balkons van de Bk bak een camera mist. Waarschijnlijk eraf gesloopt door vandalen
He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag afgelopen vrijdag bij de stootblokken van zowel perron 2a als perron 3a in Gn nogal wat rollen doek liggen. Nu bleek dat de bielzen tussen de rails bij de desbetreffende perrons bedekt waren met dat doek, zodanig dat er tussen de rails alleen het doek zichtbaar is. Weet iemand waar dat voor dient?
Goed idee, volgende keerquote:
Wadlopers die half uit elkaar rotten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 06:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
He die vraag kwam in een vorig topic ook al langs!Volgens mij is het om olie op te vangen die onder de treinen vandaan lekt (tandwielkasten e.d.).
Och, ze verliezen wel eens wat:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wadlopers die half uit elkaar rotten?
quote:Hoogezand - Maandagmiddag is in een passagierstrein van Arriva een onderdeel van de motor losgeschoten en op de rails terecht gekomen. Dit gebeurde vlak voor de overweg in Hoogezand, de machinist heeft de trein direct tot stilstand gebracht en alle passagiers konden de trein ongedeerd verlaten. In de loop van de middag ontstond er wel enige vertraging op het traject tussen Groningen en Nieuweschans.
Jasper Vermeer, woordvoerder van Arriva, liet dinsdag weten ‘dat het niet precies bekend is hoe het onderdeel los kon schieten, maar dat de veiligheid van de passagier niet in het geding was’. Omdat de trein stilstond op een dubbelspoor konden andere treinen gewoon passeren. Het mankement was dermate ernstig dat de trein in de loop van de middag voor reparatie van het baanvak gesleept is.
Betrof stel 3215 trouwens.quote:De versnellingsbak bleek onder de trein vandaan zijn gevallen. Tevens was de spoorbaan verontreinigd door olielekkage. Om 17.00 uur hadden monteurs de versnellingsbak met spanbanden onder de trein gemonteerd zodat de trein niet getakeld hoefde te worden. Nadat de trein van de baan was, werd de treindienst genormaliseerd.
Dus die was dus vanmorgen om 8 uur in NL gekomen, er stond namelijk iets onbekends op somda bij de doorkomststaatquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:26 schreef Wadloper het volgende:
GTW 230 (een tweetje) is ook in Groningen... vandaag zien staan op het emplacement...
Dat spotten gaat ook niet echt meer lukken, zodra het DH materieel weg is...
De GTW's hebben best kleine nummers, en ook niet op de voorkant
Wat is somda eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag komt de volgende het land binnen, tenminste er staat een onbekende trein om 8.00 in Nieuweschans volgens somda.
Eigenlijk een website waar duizenden sociaal gehandicapten iedere trein inkloppen die ze zien rijden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:57 schreef vw_caddy het volgende:
Somda is een online programma, die een omloop van een trein kan berekenen op basis van spots.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk een website waar duizenden sociaal gehandicapten iedere trein inkloppen die ze zien rijden.
Om een reden. Of zo.
Doe aub even niet zo sneu, dat jij spotten niet leuk vind, hoef je anderen niet meteen naar beneden te halenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk een website waar duizenden sociaal gehandicapten iedere trein inkloppen die ze zien rijden.
hap hapquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Doe aub even niet zo sneu, dat jij spotten niet leuk vind, hoef je anderen niet meteen naar beneden te halen![]()
Alsof jij zo perfect bent![]()
Raaaaaaaaajt ik spot kei veul manquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Fles spot genoeg, tenminste als ik even bekijk wat er allemaal op OHIH staat. Dus vind ik dat ie niet moet zeuren
Zegt iemand die over elk blaadje op de rails iets te melden heeftquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Raaaaaaaaajt ik spot kei veul manMinstens 1 trein in de twee maanden
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk een website waar duizenden sociaal gehandicapten iedere trein inkloppen die ze zien rijden.
Om een reden. Of zo.
Ach, sommige onwetenden noemen het spammen, nou heet het weer spotten...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zegt iemand die over elk blaadje op de rails iets te melden heeft![]()
Sorryquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hap hap
Doe niet zo serieus man, dit is Fok! hoor
Behoor jij tot de OHIH-doelgroep?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, sommige onwetenden noemen het spammen, nou heet het weer spotten...Ik post gewoon veel, ja. Da's alles
Wat is eigenlijk precies de OHIH-doelgroep? Rijdend personeel van NS toch?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hij vindt van niet maar staat ondertussen wel als op 1 na hoogste poster
Nah, er zijn wel een aantal daarvan op het forum, maar er zitten ook ProRailers, NedTrainers en voor de rest een hele hoop enthousiaste spoorliefhebbersquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk precies de OHIH-doelgroep? Rijdend personeel van NS toch?
Net alsof dat wat met elkaar te maken heeftquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hij vindt van niet maar staat ondertussen wel als op 1 na hoogste poster
Alles wat verstokt ex-NS is dus!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nah, er zijn wel een aantal daarvan op het forum, maar er zitten ook ProRailers, NedTrainers en voor de rest een hele hoop enthousiaste spoorliefhebbers
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb wel een grote snavel, en soms snijdt het nog wel houdt ook![]()
Er zitten ook prorailersquote:
ProRail is verstokt ex-NS. Echt waar.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zitten ook prorailers
ZELFS prorailers die er voor uit durven komen dat ze prorailer zijn
the horror
Ook goedquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail is verstokt ex-NS. Echt waar.
Ik had er bijna gewerkt...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook goed
Prorail is iig Kut met Peren
Iddquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook goed
Prorail is iig Kut met Peren
en dat wil zoveel % van de treinen op tijd houden?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd. Vandaag Arnhem - Utrecht, intercity van 9:08 had +5, dus wat doet Prorail die roostert de stoptrein van 9:12 er voor. Dus dan denk je ok, vreemd, laat de stoptrein 2 min wachten en de Intercity eerst
.
Dan rijd ie ongeveer met +10 weg, kom je net voor Ede-W tot stilstand, omdat de stoptrein er voor zit. Mevrouw NS begint al door de intercom te blerren, dat we na Ede-W op volledige snelheid door kunnen naar Utrecht
. De stoptrein is voor onze trein geroosterd...
Inhaalspoor 1 bij Wolfheze is al niet gelukt, nu inhaalspoor 2 bij Ede-W, nee denkt prorail, de stoptrein is mooi op tijd die gaat voor...
Dus ok, dan rij je ongeveer met +15 weg uit Ede-W door naar Utrecht... Beetje sukkelen onderweg, mevrouw NS doet weer vrolijk op de intercom en begint over dat de stoptrein wel bij Driebergen-Zeist wordt gepaseerd. Driebergen-Zeist, geen DD-AR te bekennen...
Uiteindelijk tot Utrecht Centraal achter de Stoptrein gezeten en daar achter de Sneltrein en waarschijnlijk daar achter nog is een Intercity. Ondertussen was de vertraging wel opgelopen tot +30 ... Maar ik kreeg wel excuses voor het ongemak.
Echt jonge, zodra ze daar ook maar DENKEN dat ze gaan denken, gaat het mis.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:39 schreef Brembo het volgende:
nee denkt prorail, de stoptrein is mooi op tijd die gaat voor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |