FOUT!quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is OF het hokje waar de conducteur zit OF de onklaar gemaakte doorgang naar de doorloopkop.
Neh, eerst bij Achter De Hoven gestaan, vlakbij mij thuis, daarna met een kennis / mede-spotter meegereden naar buiten Leeuwarden, vervolgens naar net boven Assen gereden (maar die foto is mislukt...) en daarna door naar Grijpskerkquote:
Leuk rondje door Noord-Nederland.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neh, eerst bij Achter De Hoven gestaan, vlakbij mij thuis, daarna met een kennis / mede-spotter meegereden naar buiten Leeuwarden, vervolgens naar net boven Assen gereden (maar die foto is mislukt...) en daarna door naar Grijpskerk
Niet zeuren, scheelde niet veel of er reed geen enkele trein meer naar Harlingen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:56 schreef Socios het volgende:
Na een week van bussen, morgen weer in de wadloper!
Goed zo met je wijzende vingertje. Heb je ook een bron?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
FOUT!
Sommige ICM stellen hebben wel een keuken gehad![]()
Hoe lang duurt zoiets?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Den Helder? Ja is de hele dag al zo
defecte bovenleiding vanmorgen al
Zijn dat toevallig ook die Koplopers met stoelnummers bovenop de hoofdsteunen?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
FOUT!
Sommige ICM stellen hebben wel een keuken gehad![]()
Randstadrail is zeker gaaf.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
vertel er eens wat meer over BA? Is het gaaf? Comfortabel? Punctueel? Ja graag nog een rondje?
Vroegah toen er nog normen en waarden waren zeker? 'Zeg jongmensch, verlaet u eensch mijn gereserveerde zetel'quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:04 schreef Socios het volgende:
Die stoelen kon je vroeger reserveren in bepaalde intercity´s.
Gokje wat voor mat daar rijdt.... IRM? De stroomafnemer heeft van die schoentjes waar de bvl 'doorheen' gaat, en wat ik heb begrepen kunnen die schoentjes van de IRM vrij rap beschadigen, en daardoor bvl kapot maken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang duurt zoiets?
En waarom gebeurt het zo vaak?
ja tofquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:03 schreef ROG het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig ook die Koplopers met stoelnummers bovenop de hoofdsteunen?(écht onzinnig, stoelnummers op, ik neem aan, binnenlands materieel!)
Veel IRM komt daar niet langs lijkt me, of hooguit de Bnxquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:07 schreef vw_caddy het volgende:
1x raden trouwens wat voor mat de bvl bij Shl laatst kapot maakte......
okee, tofquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:04 schreef gwreijman het volgende:
[..]
Randstadrail is zeker gaaf.
De trams zijn zeer comfortabel, je kan zeer makkelijk instappen.
Er is zelfs plek gereserveerd voor rolstoelen.
De dienstregeling is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar dat komt omdat op grote delen van het traject de signalering nog niet werkt. (In Zoetermeer zelf en het stuk tussen Zoetermeer en Leidschenveen) en daardoor wordt er op die stukken op zicht gereden door de trambestuurders.
Maar goed, in mijn ogen zijn dat gewoon aanloopproblemen omdat het allemaal nieuw is.
En inderdaad, ik ga vaker met de tram.
Duurt even, maar ik heb het. Was VIRM 8672 die dienst deed als een IC, staat nu op Zaanstraat met een kaduke stroomafnemer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel IRM komt daar niet langs lijkt me, of hooguit de Bnx
Dat klopt helemaal.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
okee, tofValt dus allemaal best mee uiteindelijk begrijp ik?
Ja, verschillende machinisten, en een monteurquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo met je wijzende vingertje. Heb je ook een bron?
Die Haagse brul. Al volop in dienst overigensquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welke heb je op de foto's staan? Die Citadis-achtige van de HTM of de ex-RET metro's type SG2 (o.i.d.)?
De mBDk heeft een keuken, aldus "Elektrische treinen in Nederland", deel 3 (ISBN 90-6013-057-X).quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo met je wijzende vingertje. Heb je ook een bron?
ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Wat een domme keuze eigenlijk, waarom dat spoor niet gewoon op de rest van het net aangesloten houden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:43 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Nodig? Het zijn geen treinen inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Toch raar, aangezien ze die zooi elke paar jaar opnieuw aan gaan besteden lijkt het me wenselijk alles gewoon aangesloten en technisch gelijk te houden. Zeker als de lijnen die nu nog door de NS gereden worden ook in de aanbesteding gaan, (want naar mijn idee nog binnen 10 jaar gaat gebeuren).quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:47 schreef vw_caddy het volgende:
Dat is een goede vraag.Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Zie het al voor mequote:Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Tis nu toch rustig op het werk, ik ga even een mooi topic in elkaar brouwen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Ontucht met kleine beestjes.quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
Ik stel voor een trein topic (heavy rail)quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
volgens mij wel jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 11:28 schreef vw_caddy het volgende:
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
quote:
Welkom in het spiksplinternieuwe topic over RandstadRail, een nieuwe manier van personenvervoer in de Randstad.
Inleiding RandstadRail
RandstadRail is een nieuwe manier van personenvervoer in het gebied tussen Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer. RandstadRail is een lightrailproject en wordt ook met lightrailmaterieel gereden. Het vervoerspakket omvat drie railverbindingen en een snelle buslijn:Vanuit Oosterheem in Zoetermeer rijdt RandstadRail 4 via het centrum van Den Haag naar De Uithof in Den Haag-Zuidwest. RandstadRail 3 rijdt de bestaande Krakeling (stadslijn) in Zoetermeer af en rijdt via het centrum van Den Haag naar Loosduinen in Den Haag-Zuidwest. Op het traject Den Haag – Rotterdam rijdt RandstadRail tot tot eind 2008 tot Rotterdam Hofplein. Vanaf eind 2008 rijdt RandstadRail door naar Rotterdam CS en vanaf medio 2009 wordt doorgereden naar Slinge. Vanaf eind 2008 gaat er een snelle ZoRo busverbinding rijden tussen Zoetermeer en het station Berkel en Rodenrijs. Oorspronkelijk bestond het plan uit een snelle railverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer, maar dit heeft het niet gehaald. Hiervoor in de plaats komt de ZoRo-bus.
Infrastructuur
Om problemen te voorkomen is het RandstadRail-netwerk compleet ontvlochten van het hoofdnet. Bij station Laan van NOI is een ongelijkvloerse kruising aangelegd tussen het hoofdnet (Asd - Gvc - Rtd) en de RandstadRaillijnen. Twee van de vier sporen tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal worden voortaan alleen nog gebruikt door de voertuigen van RandstadRail.
Belangrijk onderdeel van het RR-project is het koppelen van de Zoetermeer Stadslijn aan het tramnetwerk in Den Haag, en het aansluiten van de Hofpleinlijn aan het metreonetwerk in Rotterdam. De aansluitingen zijn voltooid medio 2009. Op dat moment kan men van Rotterdam Slinge via Rotterdam Centraal direct naar Den Haag Centraal rijden.
Om de Hofpleinlijn direct te kunnen koppelen aan het metreonetwerk in Rotterdam zal er een statenwegtracé worden aangelegd. Deze zal gaan bestaan uit een drie kilometer lange boortunnel, die begint bij de plaats waar de Hofpleinlijn snelweg A20 en de spoorlijn Rotterdam – Utrecht kruist. Via het noorden van Rotterdam sluit de nieuwe tunnel bij station Rotterdam Centraal aan op de bestaande metrolijn. In de wijk Blijdorp wordt in de nieuwe tunnel het gelijknamige station Blijdorp gebouwd. Het bestaande metrostation bij Rotterdam Centraal wordt met een extra spoor uitgebreid en vernieuwd. Volgens de planning moet dit deel van RandstadRail in 2008 in bedrijf worden genomen.
- Klik op het kaartje voor het sporenplan -
Materieelmeuk
Op de verbinding tussen Den Haag en Zoetermeer wordt met tramvoertuigen gereden. Op 19 april 2004 is de keuze voor de leverancier van de RandstadRail-voertuigen voor het traject Den Haag - Zoetermeer bekendgemaakt. Het Franse Alstom levert de voertuigen, in totaal 50. Op de verbinding Den Haag – Rotterdam wordt met metrovoertuigen gereden. Er wordt gereden met maximaal drie aan elkaar gekoppelde voertuigen, bij elkaar zo’n 100 meter lang. Net als bij de gewone metro zijn er 2 x 2 stoelen naast elkaar. De maximumsnelheid is 100 km/u.
Bronnen: wikipedia, randstadrail.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |