© Castel di Sangroquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:01 schreef DIGGER het volgende:
dus de route is nog lang en zwaar.
Dan doe ik mee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:29 schreef MaxPower het volgende:
Dit topic gaan we weer geinteresseerd volgen.
Anders ik welquote:
Wat?quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:39 schreef PLAE@ het volgende:
In Napoli beside the sea....it happend on a night like this.
Bij iemand met een SKY Italia decoder in elk geval.quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:30 schreef smook.biz het volgende:
Digger, ik ben een maandje in Nederland en mis de wedstrijd van volgende week. Heb jij een idee hoe ik deze wedstrijd op televisie kan kijken?
Ik zie dat mijn post beetje verkeerd opgevat kan worden...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:58 schreef o9_Franky het volgende:
Beschamend, tsjaaah.
[14.gif]quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef pfaf het volgende:
Spannend! Hup Napoli!
Uhm......quote:Op maandag 6 november 2006 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Via PPStream zou het op Guangzhou te zien moeten zijn.
Ik las het http://myp2p.eu/forum/viewtopic.php?id=5484quote:Op maandag 6 november 2006 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Via PPStream zou het op Guangzhou te zien moeten zijn.
Afhankelijk van het programma: Live wedstrijden via (P2P) Internet streams #13 hier staat wel wat info. Maar het is altijd afwachten waar wat te zien is.quote:
Volle bak al ja. Zelfs aardig druk op de onderste ring.quote:Op maandag 6 november 2006 20:41 schreef smook.biz het volgende:
LIve beelden uit het stadion:
http://www.telecaprisport.it/
Welkom.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:16 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:
Zo, speciaal voor dit topic maar aangemeld op het FOK!Forum.
Belangrijke overwinning gisteravond, nog steeds aansluiting bij de top.
Digger > nog wat gebeurd gisteravond? Stond natuurlijk aardig op scherp na de confrontatie in Piacenza.
Dat is ie alquote:Op woensdag 15 november 2006 11:19 schreef smook.biz het volgende:
Calaio (Cala-gol) heeft zijn contract verlengd tot 2011, hij wordt een ster
Denk het wel met de schatrijke voorzitter De Laurentis en het televisiegeld dat binnenkomt moet er toch wel wat te doen zijn daar boven op het reclamegeld dat toch meer zal worden ja zie het wel goed komen,daarbij wel rekende dat de belangrijkste spelers blijven (Calaio,Bucchi ,Canavaro) alleen als we promoveren ben ik niet zeker van het feit dat Reja trainer blijft bij Napoli.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:03 schreef Ajaxfan het volgende:
Mocht Napoli promoveren hebben ze dan genoeg geld om een kwalitief goed team op de been te brengen?
Slechts 10 clubs in een marge van 3 punten. Ranglijst ziet er zo elke week compleet anders uit.quote:Op maandag 20 november 2006 15:35 schreef o9_Franky het volgende:
Staat wel aardig dicht op elkaar allemaal.
Dan ben ik er weer bij! Grazie a Dio!quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:17 schreef DIGGER het volgende:
Next up Frosinone thuis, moet ook weer 3 punten zijn.
Wellicht Juve - Napoli, is een competitievrij weekend in Nederland ivm interlands. Nu nog kaarten zien te bemachtigen.quote:Op zondag 26 november 2006 14:17 schreef smook.biz het volgende:
Wat een tackel, daar heeft Bogliacino mazzel zeg.....
[..]
Dan ben ik er weer bij! Grazie a Dio!
Het lijkt wel een soort drugs, ik kan niet wachten om de kranten te lezen en op de Curva te staan.....
Heeft er iemand nog plannen om naar een wedstrijd te gaan?
Digger?
Zoals al eerder gezegd staat Napoli-Hellas op het programma. Tenzij de prutsers van Lega Calcio die wedstrijd op maandag plaatsen...quote:Op zondag 26 november 2006 14:17 schreef smook.biz het volgende:
Wat een tackel, daar heeft Bogliacino mazzel zeg.....
[..]
Heeft er iemand nog plannen om naar een wedstrijd te gaan?
Hoe zit het precies met de play-offs voor promotie naar de serie A? Kampioen direct naar de serie A maar de overige teams?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Gezien de concurrentie denk ik dat Bologna en Genoa de grootste concurrenten zijn voor Napoli voor plek 2.
1 & 2 rechtstreeksquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:37 schreef Chocolademousse het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de play-offs voor promotie naar de serie A? Kampioen direct naar de serie A maar de overige teams?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:12 schreef smook.biz het volgende:
Jammer genoeg voor de gast van die pomp was hij zo dom om te laten zien dat hij nog aanwezig was in het kantoor. Na een kwartier netjes vragen om hulp gingen de ruiten van de autogrill eraan en werd de pomp geopend verklaard.
Dat was ook de strekking in de meeste kranten: Jammer van het puntverlies maar wellicht belangrijker: eindelijk weer eens een goede match, dat biedt perspectief.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:44 schreef smook.biz het volgende:
Gisteren ging eigenlijk iedereen wel tevreden naar huis. Na het fluitsignaal zongen ze zelfs:
"Vi vogliamo cosi".
(Zo willen we jullie zien).
Mantova is een ploeg die het vooral van de thuiswedstrijden moet hebben (5 van de 8 thuiswedstrijden gewonnen en pas 1 maal thuis verlies), maar uit wel heel lastig te verslaan is: 0 zeges, 6 gelijke spelen en pas 1 nederlaag. Doelsaldo in al die wedstrijden buitenshuis: 4-6quote:Nu die rare wedstrijd zonder publiek en Calaio in Perugia en dan dinsdagavond thuis tegen Brescia. Het is raar, voor mijn gevoel kunnen ze zes punten pakken, maar het kunnen er ook twee zijn.
Wat een prestatie....quote:Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef DIGGER het volgende:
Realiseer met net dat Brescia thuis de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen was. Dat betekent dus dat Napoli voor het 2e jaar op rij en inmiddels dus al zeker een kleine 25 maanden thuis ongeslagen is in de competitie.
Enige ploeg die in die gehele periode heeft weten te winnen, was Roma voor de Coppa Italia vorig jaar.
quote:Op woensdag 20 december 2006 18:55 schreef smook.biz het volgende:
Vooraf werd gevreesd voor een verkeerchaos vanwege het rijverbod van 15.00 - 19.00 in de stad. Vreemd, want bij een avondwedstrijd is het onmogelijk om met het openbaar vervoer te gaan. De metro sluit om 22.00. Omdat het regende (scooter onmogelijk) waagden we het erop om per auto te gaan en eventuele agenten te vermijden. Dat hadden meer Napolitanen gedacht, ik heb nog nooit van mijn leven tijdens een autovrij middag een uur in de file gestaan.......wat blijkt achteraf, het rijverbod was inderdaad van kracht, maar de Napolitaanse verkeerspolitie staakte vanaf 17.00......
Forza Napoli!
Kollie, als je me je volledige naam en geboortedatum doorgeeft koop ik een kaart voor de Distinti voor je. We kunnen zaterdag wel even voor de wedstrijd afspreken zodat ik je het kan geven.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef kollie het volgende:
Eindelijk duidelijkheid, Napoli-Hellas vindt gewoon plaats op zaterdag! Dus op 13 januari voor het eerst in San Paolo. Smook, denk je dat ik gemakkelijk aan kaarten kan komen? kom waarschijnlijk vrijdagavond in Napoli aan. En welke plaatsen raad je me aan in het stadion? Liefst met een goed zicht op beide curva's. Alvast bedankt!
Je hebt een mooie wedstrijd uitgekozen en de zaterdagmiddag is ideaal als speeldag. Distinti is inderdaad de beste plek gezien je wensen. Voor de wedstrijd kun je nog even lekker van wat Napolitaanse lekkernijen genieten bij de barretjes op het stukje tussen de distinti tribune en de Curva B.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef kollie het volgende:
Eindelijk duidelijkheid, Napoli-Hellas vindt gewoon plaats op zaterdag! Dus op 13 januari voor het eerst in San Paolo. Smook, denk je dat ik gemakkelijk aan kaarten kan komen? kom waarschijnlijk vrijdagavond in Napoli aan. En welke plaatsen raad je me aan in het stadion? Liefst met een goed zicht op beide curva's. Alvast bedankt!
Mwah ligt denk ik iets genuanceerder. Bij die 1e actie ging hij heel duidelijk voor de bal. Hij kwam echter net een teenlengte te kort om daadwerkelijk contact te maken met de bal. De aanvaller van Modena ging uiteraard gretig liggen. Ik kan erin komen dat de scheids liet doorspelen, maar het risico dat Cannavaro nam was dus wel enorm.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:39 schreef smook.biz het volgende:
Napoli net afgelopen, 0-0. Een hele rare wedstrijd, wel een verdiende uitslag. Cannavaro mag wat mij betreft zijn contract inleveren. Eerst een bewuste overtreding op een doorgebroken speler, al in de 15e minuut. De scheidsrechter liet vreemd genoeg doorspelen. Daarna, later in de wedstrijd, doet hij dat gewoon nog eens. Nu wel rood.
Ik geloof dat de hele wereld dat zag aankomen.
Ik ben het niet met je eens Digger.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:46 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Mwah ligt denk ik iets genuanceerder. Bij die 1e actie ging hij heel duidelijk voor de bal. Hij kwam echter net een teenlengte te kort om daadwerkelijk contact te maken met de bal. De aanvaller van Modena ging uiteraard gretig liggen. Ik kan erin komen dat de scheids liet doorspelen, maar het risico dat Cannavaro nam was dus wel enorm.
Bij de 2e actie die hem uiteindelijk rood opleverde, had hij dat risico helemaal niet hoeven nemen, Domizzi was vlakbij en de bal niet genoeg onder controle voor de aanvaller om direct goed op doel te kunnen schieten. Toch besloot ie aan de noodrem te trekken. Tegenstander gng weer enorm makkelijk liggen, maar de sanctie was terecht.
Strafschopfout in de 2e helft was wat zwaar, maar je kon hem geven, domme actie van Grava.
Echter had Napoli in de 1e helftgewoon moeten scoren, genoeg kansen gehad. Daardoor hebben ze uiteindelijk de problemen over zichzelf afgeroepen. En dat is me deze seizoenshelft iets te vaak gebeurd.
quote:Napoli, il borsino del calciomercato
Per l'esterno sinistro la prima scelta č Parisi del Messina, in alternativa Rullo del Lecce o Capuano del Palermo. In uscita sarą ceduto Montesanto che ha tre richieste, non valutate le tante offerte di trasferimento per Bucchi, De Zerbi e Pią.
TRATTATIVE IN ENTRATA:
Parisi 55% (Messina)
Rullo 45% (Lecce)
Capuano 25% (Palermo)
Del Grosso 15% (Cagliari)
Biso 10% (Catania)
Balestri 10% (Torino)
Lupoli 85% (Arsenal) PER GIUGNO
TRATTATIVE IN USCITA:
Montesanto 90% (Perugia, Taranto, Cavese)
Vitale 30% (Taranto, in prestito)
Schettino 30% (Chieti, in prestito)
Giubilato 10% (Ascoli)
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:27 schreef DIGGER het volgende:
1e beklonken transfer (maandag presentatie dus dan mag de spumante open) is het vertrek van Montesanto naar Monza
Die doet het erg goed bij Derby County dit seizoen. Ik had wel verwacht dat Arsenal hem terug zou halen. Erg knappe transfer van Napoli.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:27 schreef DIGGER het volgende:
Lupoli van Arsenal schijnt al zo goed als rond te zijn, maar is een zomer transfer. Hij heeft ook aanbiedingen gehad van o.a. Milan, maar wil aan spelen toekomen dus daarom Napoli (ook vanwege familie overigens).
Wat ik zelf erg waardeer is dat de club zo veel mogelijk Napolitanen probeert te strikken, ik hou daar wel van.
Jankzak, neem je plaggen mee en opzouten.quote:"I tifosi non mi hanno perdonato l'errore con il Grossetto che costņ un rigore".
Ik herinner me nog behalve die penalty ook de uitwedstrijd van de Coppa Italia, vorig jaar in Roma. Daar schoof hij als laatste man op ongeveer vijf meter afstand de Roma aanvaller de bal in de voeten waarna deze makkelijk scoorde. In de herhaling heb ik erg goed gekeken, maar hij raakte de bal niet eens verkeerd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:42 schreef DIGGER het volgende:
Montesanto:
[..]
Jankzak, neem je plaggen mee en opzouten.
Was zeker een aardige wedstrijd! Eerste helft was zeer matig, maar na de rust sloeg de vlam redelijk in de pan, en werd de sfeer in het stadion stukken beter. Het bombardement van het uitvak in de rust zal hier ook wel aan hebben bijgedragenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:19 schreef DIGGER het volgende:
Nou, Kollie heeft denk ik wel een aardige wedstrijd gezien die in elk geval veel ingredienten had.
123 waren er geteld door de Italiaanse voetbalbond (vuurwerkbommen op het Verona vak).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:54 schreef kollie het volgende:
Het bombardement van het uitvak in de rust zal hier ook wel aan hebben bijgedragen![]()
Klopt, van buiten is het zeker niet het mooiste stadion en geeft het je een andere indruk dan dat je binnen bent. Maar binnen is het geweldig, zo'n grote 2e ring. En de dakconstructie vind ik schitterend.quote:San Paolo vond ik van buiten ronduit lelijk, maar van binnen indrukwekkend. Zeker een bezoekje waard!
Uiteraard!quote:Napoli is trouwens een prachtige stad!
Je begrijpt wel wat ze zingen he?quote:-voor de wedstrijd
http://www.upitus.com/download.php?file=a5b90470
Je was blij dat je een betere plek had dan dat uitvak he?quote:
quote:'Napoli haalt Ronaldinho voor twee miljoen'
23/1/2007 9 :30
De fans Napoli hebben iets om naar uit te kijken. De nummer twee van de Serie B zinspeelt op een stunt nog groter dan die in 1984, toen de Napolitanen Diego Armando Maradona losweekten bij Barcelona. Deze keer is het doelwit Ronaldinho.
De voormalige kampioen van Italiė heeft een ingenieus plan bedacht om de transfer van de Braziliaanse supervedette van Barcelona te financieren. Napoli heeft een wedkantoor op internet bereid gevonden die 67 keer de inzet uitbetaalt als de club erin slaagt Dinho weg te lokken uit Cataloniė.
Een weddenschap van twee miljoen euro zou bijvoorbeeld 134 miljoen opleveren. En met dat bedrag denkt Napoli Barēa wel te kunnen overtuigen en heeft Napels er een nieuwe verlosser bij.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Zeker weer een Voetbalzone achtige bron?
Kwam dit bericht van de week al tegen of diverse Napoli fora waarbij het gewoon puur als soort utopie gebracht werd, door een fan die aan het rekenen was geslagen.
Want feitelijk kan elke club dit mbt welke wereldspeler dan ook doen, in theorie. Want denk je dat Ronaldinho in Napoli wil voetballen?
Wat in dat "nieuws" trouwens totaal niet in rekening wordt gebracht is hoe ze dan zijn loon zouden denken te betalen ...quote:
Als je dat vergelijkt met de huidige situatie en de daad en planningskracht van een gemiddelde Napolitaans project dan komt het niet meer goed. Ik weet 100% zeker dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Het verschil tussen de gewenste en de huidige situatie is gewoon te groot.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:50 schreef DIGGER het volgende:
Check het Serie A en Serie B topic maar (via m'n postgeschiedenis kom je er vanzelf)
er moeten op naam gestelde kaarten komen welke via electronische poortjes gecontroleerd worden voordat men het stadion in kan (ontbreekt) en de plaatsen in het stadion moeten genummerd zijn (ontbreekt).
Nog een heikel punt: Bij Napoli staan nu 20.000 seizoenkaarthouders buiten, ondanks dat ze betaald hebben. En wie is eigenaar van het stadion? De gemeente. Denk je dat de gemeente nu accuut die investeringen gaat doen (met dat mogelijke nieuwe stadion dat door de strot gedrukt gaat worden) en ook even 20.000 man gaat schadeloos stellen? No way.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:24 schreef smook.biz het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met de huidige situatie en de daad en planningskracht van een gemiddelde Napolitaans project dan komt het niet meer goed. Ik weet 100% zeker dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Het verschil tussen de gewenste en de huidige situatie is gewoon te groot.
Het rare is, bij wie zou ik als seizoenkaarthouder moeten claimen? Bij de voetbalbond die geen publiek toelaat? Bij de gemeente die het stadion niet op orde heeft? Bij de voetbalclub Catania?quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nog een heikel punt: Bij Napoli staan nu 20.000 seizoenkaarthouders buiten, ondanks dat ze betaald hebben. En wie is eigenaar van het stadion? De gemeente. Denk je dat de gemeente nu accuut die investeringen gaat doen (met dat mogelijke nieuwe stadion dat door de strot gedrukt gaat worden) en ook even 20.000 man gaat schadeloos stellen? No way.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 schreef VI het volgende:
Juve geeft voorsprong weg en moet kop delen
10/2/2007 16:55
Juventus moet de koppositie in de Serie B weer delen met Napoli. De Oude Dame gaf tegen Vicenza een 2-0 voorsprong uit handen.
Na een uur spelen leek er geen vuiltje aan de lucht voor Juventus op bezoek bij Vicenza. Alessandro Del Piero had de koploper in de Serie B net op 0-2 gezet, nadat Raffaele Palladino eerder de score had geopend.
Juve liet zich in de slotfase toch nog verrassen. Vicenza kwam in de 73ste minuut op 1-2 via Evangelos Nastos en maakte vijf minuten later zelfs gelijk door een goal van Gabriele Paonessa: 2-2.
Doordat het in Vicenza gelijk bleef, kwam Napoli op de ranglijst weer naast Juventus. Napoli versloeg Piacenza met 1-0 door een doelpunt in de slotfase van Roberto Sosa. Ook Bologna had net als Juventus en Napoli op veertig punten kunnen komen, zij het dat de ploeg met 2-0 ten onder ging op bezoek bij Spezia.
Ik weet SMOOK z'n reactie al: "Sja, wat had je anders verwacht, it is wel Napoli waar we het over hebben he?"quote:San Paolo, rubate schede magnetiche per i tornelli
Dopo aver gią rubato delle sacchette di cemento, i soliti ignoti prelevano anche le schede magnetiche per i tornelli.
Fatto increscioso nei pressi della zona antistante lo Stadio San Paolo di Napoli, dove in questi giorni si stanno effettuando dei lavori per mettere a norma l' impianto. Dopo che nella scorsa notte, ignoti hanno rubato alcune sacchette di cemento, adesso č stata la volta delle schede magnetiche che dovevano essere utilizzate per i tornelli.
Wat een stad....quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:50 schreef DIGGER het volgende:
Een kort bericht over de "vorderingen" van de werkzaamheden om San Paulo in orde te krijgen:
[..]
Ik weet SMOOK z'n reactie al: "Sja, wat had je anders verwacht, it is wel Napoli waar we het over hebben he?"
Toch weer jammer dat Napoli punten laat liggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:50 schreef vi.nl het volgende:
Juventus vergroot voorsprong op Napoli
13/3/2007 17:50
Juventus heeft dinsdagmiddag zijn voorsprong op nummer twee Napoli vergroot tot drie punten. Waar de Napolitanen punten verspeelde bij Vicenza, bleek Juve net iets sterker dan Treviso.
Juventus won met 1-0 van het taaie Treviso dankzij een treffer van Raffaele Palladino. De jonge aanvaller besliste de ontmoeting twintig minuten voor het eindsignaal, door te scoren na een vrije trap van Valeri Bojinov.
De naaste concurrenten van Juventus verloren punten. Napoli speelde gelijk bij Vicenza (0-0), Piacenza verloor bij Verona (3-1) en Bologna speelde gelijk bij Modena (1-1). Genoa is hierdoor de nieuwe nummer drie. Maar deze club heeft al een achterstand van zes punten op koploper Juventus.
Welke krant? Nog ergens een link te vinden?quote:Op donderdag 5 april 2007 19:45 schreef o9_Franky het volgende:
Ja, het is hier inderdaad vrij rustig geworden.
Afgelopen zaterdag ook nog een stuk in de krant over (de maffia) in Napels... Is nu ook een boek over verschenen en in de schrijver leeft tegenwoordig onder politie bescherming, weet jij daar iets van Smoo, of is dat opgeblazen? Het boek het Gomorra...
Ik zit al weken te zoeken naar mijn wachtwoord en die emails met herinneringen van FOK kwamen maar niet aan. Even een nieuwe account gemaakt.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:48 schreef DIGGER het volgende:
Naast voor Napoli zelf, zullen deze wedstrijden ook voor Reja cruciaal worden, zo lijkt het. De Laurentiis was tegen bari in de rust al vertrokken, reden voor veel speculatie over een dreigend einde voor Reja.
Mbt het stukje in Ted: Laatste thuisnederlaag in San Paulo, als je even louter naar de competitie kijkt, was tegen Chieti, ergens in Oktober 2004 meen ik.
Héél jammer. Napoli had het nog spannend kunnen maken.quote:Op 10/4/2007 20:01 schreef de VI het volgende:
Juve neemt met tien man hobbel Napoli
10/4/2007 20:01
De terugkeer in de Serie A is weer een stuk dichterbij gekomen voor Juventus. De Turijnse formatie wees een aanval van Napoli af (2-0).
Na een sterk openingskwartier van Napoli controleerde Juventus de wedstrijd, hetgeen tot uitdrukking kwam in de openingstreffer van Mauro Camoranesi (foto). De middenvelder kopte na achttien minuten raak uit een voorzet van Pavel Nedved.
Alessandro del Piero verdubbelde kort na rust de marge, een verdiende score gezien het overwicht. Omdat niet veel later Claudio Marchisio na een late overtreding op Napoli-middenvelder Fabio Gatti een rode kaart incasseerde, kreeg Juventus het nog moeilijk. Maar ook met een man minder hield de ploeg van Didier Deschamps stand.
Napoli had bij overwinning in Turijn de tweede plaats overgenomen van Genoa, dat echter met een achterstand van zeven punten de voornaamste achtervolger van Juventus blijft. Het seizoen in de Serie B kent nog elf speelrondes.
Ik vond Napoli goed tegen Juventus, op een lijdende fase in de eerste helft na. Jammer dat we niet konden scoren in het eerste kwartier na de rode kaart, dat had een spannend slot opgeleverd. Zaterdag thuis tegen Pescara moet er eenvoudig gewonnen worden. Er wordt in Napoli veel gesproken over het halen van de derde plaats, daarmee zouden de play-offs bijna zeker gewonnen worden.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:00 schreef Sethje het volgende:
Kutzooi..
Welke wedstrijd is dat?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Nog 5 en een halve week, dan zit ik zelf weer in het stadion en m'n zoontje gaat dan voor het eerst mee. De belangrijkste teksten kent ie al, "Qui non salta e bianconero" "O mamma mamma mamma" en Nino D'Angelo's lied over de club.
Btw Smook, waarom plaatst je de colums ook niet gewoon hier als tekst?
Inderdaad niet geweest. Het papier van de Napolitaanse box-office was op. Toen ik de volgende dag terugkwam was alles al verkocht. Misschien maar beter ook. 2 x 600 + 2 x 900 kilometer in een ruim weekend, daar word je niet blij van.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:15 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:
Of ben je niet in Turijn geweest?
Aah, deze even over het hoofd gezien. Thanks voor de info. Info over kaartverkoop had ik gelezen op website van Genua.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:52 schreef DIGGER het volgende:
1: Laatste speelronde is in elk geval allemaal gelijke tijd aftrap dus geen gezeik met geschuif voor TV
2: Dat lijkt me vrijwel onmogelijk want deze match zal tzt op zeker uitverkocht zijn, maar als je het proberen wilt, probeer het via Genoa, schrijf ze aan.
http://www.genoacfc.it/biglietti.asp voor een overzicht vanstadion en ticketprijzen http://www.genoacfc.it/contatti.asp is de contact info (geen e-mail helaas). Misschien weten ze evt in de Genoa store wel raad (weet niet hoe goed hun Engels daar is).
Als ik de website moet geloven van Genoa zouden hun tickets via http://www.listicket.it te koop moeten zijn (Website van de Lottomatica, grote gokboer), maar daar zie ik geen Genoa vermeld staan dus of dat klopt weet ik niet, ik denk dat je aangewezen bent op een Lottomatica shop - zie http://www.genoacfc.it/lottomatica.asp (maar dan zijn ze al uitverkocht als je er bent) dus enige optie is Genoa zelf en/of de Clubstore contacten voor info/hulp
Via Napoli hoef je het niet te proberen, die kunnen gemakkelijk het Stadion volkrijgen met louter eigen fans als dat zou kunnen.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:10 schreef de VI het volgende:
Met nog tien speeldagen te gaan heeft Juventus een voorsprong van zeven punten op de concurrentie. Genoa, dat vrijdag met 3-0 won van Bologna, staat tweede. Napoli was met 1-0 te sterk voor Pescara en volgt op de derde plaats met een achterstand van negen punten op Juventus.
quote:LA NOSTA UNICA FEDE
Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Even dwalen de gedachten af naar vroeger, naar het Napoli van Diego Maradona.
Het regent in Napels. Er jaagt een gure wind over de Curva A. Een blik op de lege plekken in het stadion belooft weinig goeds. Genni zet zijn kraag omhoog en kruipt diep in zijn legerjack. Hij zit te mokken, het is geen weer voor een Napolitaan.
“Kutweer. Kutpescara. Kutopstelling, kuttrainer, kutwedstrijd.”
Genni kan af en toe fantastisch filosoferen.
“Heb je nog werk gevonden?”, vraag ik hem op de man af.
“Nee niets.”?
Hij slikt zuchtend zijn woorden in. In stilte kijken we naar de vallende druppels op de sintelbaan voor de curva. Het stadionlicht glinstert in de roodgekleurde plassen. Een beeld dat past bij het San Paolo stadion. Een beeld dat hoort bij geuren en geluiden. Genni haalt snotterend zijn neus op.
“Ik heb geen vrienden bij de bazen van de fabrieken. En ik heb geen middelbare school diploma.”
Hij kijkt me vol verwachting aan. Ik vind de woorden niet.
Aan de overkant van het stadion wordt een mega-spandoek met het hoofd van Maradona uitgerold. Genni’s ogen lichten op. Het stadion scandeert Diegoho Diegoho. De naam van God echoot weer door Napels. We staan massaal op voor onze ode aan de zieke Diego Armando Maradona. Als in die wedstrijden van toen, tegen het Milan van Gullit, Rijkaard en Van Basten. Dan is het weer tijd voor het nu. Napoli - Pescara. Serie B.
OERWOUDGELUIDEN
Nog erger dan het weer is het spel van Napoli. In de tweede helft, wanneer Napoli met 1-0 voorstaat, laat het zich bijna afslachten door het nietige Pescara. Het chagerijnige Napoli publiek fluit haar eigen spelers continu uit. Na de zoveelste dreigende tegenaanval begint een kalende man met een slordig dichtgenaaide hazenlip woeste oerwoudgeluiden te maken naar de spitsen van Pescara. Daar kan Genni dan wel om lachen. Ik ook. Er staan 22 blanke voetballers op het veld.
Gelukkig is er naast het veld gezorgd voor ander vermaak. Het nieuwste project van de regering tegen het voetbalgeweld in de stadions; Sstewards. Voor de tienduizend hooligans van de Curva A staan zeven mannetjes opgesteld met een keurig reflecterend geel vest en een helm.
Knullig kijken de stewards om zich heen. Ze hebben geen flauw idee van wat ze moeten doen. Af en toe loopt er een-zeer-belangrijke man in een rood vest tussendoor. Druk pratend in een walkie-talkie controleert hij of alles goed volgens draaiboek loopt. Het regent flessen vanaf de curva. Telkens wanneer een steward van schrik opspringt, wegduikt of in elkaar zakt, gaat er een gejuich op vanaf de tribune. Genni schudt mismoedig zijn hoofd.
“Dit soort volk maakt het voetbal kapot. Mensen die steward zijn begrijpen niets van voetbal. Je kunt beter een bom naar de politie gooien dan in een geel vestje met helm naar de curva gaan staan koekeloeren.”
PUZZEL
In de metro verdwijnt de ergernis en praten de cijfers. Piacenza en Mantova laten punten liggen. Napoli staat ferm op de derde plaats met twee punten achterstand op Genua. Twee punten achterstand op directe promotie naar de Serie A. In de uiterste hoek van de met graffiti bespoten wagon zit een keurige heer op leeftijd. Zijn schoenen zwart gelakt, het colbert met precisie om zijn schouders geweven. Hij heeft zijn leesbril op zijn schoot gelegd. Zijn wereld draait om het puzzelboekje in zijn hand. De jongeren in de trein zingen, schreeuwen, telefoneren, rennen van links naar rechts. Sjaals en vlaggen wapperen rakelings langs het gezicht van de man. Dan valt er een jongen tegen zijn stoel. De jongen schrikt en excuseert zich direct.
De man glimlacht, balt zijn vuisten van vreugde. Dan schudt hij driftig ja en schrijft de oplossing van de puzzel in zijn boekje.
Vandaag weer met plezier de column van SMOOK gelezen (wil je de eindredactie verzoeken de term 'de F-side van Napoli' niet meer te gebruiken in de inhoudsopgave? Is namelijk echt onzin!). Begrijp ik nou goed dat er gewoon 2.100 Napoli-supporters in het uitvak zaten en er daarnaast nog eens 500 zonder kaarten zijn teruggestuurd?quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:21 schreef DIGGER het volgende:
Politie in Frosnino had het trouwens druk. Niet eens met rellen, meer met andere zaken.
50 Napoli fans aangehouden ivm bezit valse tickets (en soms ook vals geld), 2 wegens Cocaine bezit en nog eens 500 man teruggestuurd zonder kaarten.
We hebben het daar eigenlijk nooit over gehad. Ik vind het zelf wel fijn, nu is het verplaatsen of verbouwen van het San Paolo niet meer belangrijk en kunnen we nog lekker die lelijke betonnen trappen opklimmen. The Old River Park ligt volgens mij in de provincie Napoli, niet in de stad. Je moet er met de auto naar toe.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
SMOOK nog niet gezien hier na het weekend, maar in Napoli waren ze blij dat het EK 2012 aan Italie voorbij gaat: nl. geen gedwongen nieuw, ongewenst stadion.
Misschien wel iets van meegekregen de woensdag van de bekendmaking al?
quote:(#77) Frosinone - Napoli 1-2 door Chris Lenders 26-04-07 in TED 077
LA NOSTRA UNICA FEDE
Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Terwijl de klanken van de Serie A door de straten van Napels gonzen, denkt Chris terug aan het wonder van Trotta.
Het is zondag in de volkswijk ‘I Quartieri Spagnoli’, Napels. De zon schijnt op het dakterras, er is verse koffie. De wind drijft de dikke, zilte zeelucht door de nauwe stegen. De warmte vertraagt het leven. Alles lijkt loom en lui. De katten sjokken in het vuilnis, de antennes wiegen slaperig heen en weer op de daken, de klok slaat ieder kwartier vermoeid haar slag. De mannen in de huizen luisteren naar de radio. Opgewonden stemmen schallen tegen de gevels. Het gaat over Totti, Ibrahimovic en Adriano. De sterren van de Serie A dringen door tot in de kleinste woonkamer. De vrouwen koken. De vis is vers van de markt, de geur van knoflook in olie stijgt op uit de keukenramen. Het is een zondag in het zuiden. Een dag van traditie. Voor de Napolitaan de dag van voetbal, vis en vrouw. In die volgorde.
Het is drie uur, de televisies in de wijk gaan aan. De Serie A is onderweg. Mijn gedachten gaan terug naar gisterenmiddag. Het gelukzalige gevoel in de auto op de terugweg. En de opmerking van Genni die me recht in het hart schoot, toen hij de auto uitstapte en het portier dichtgooide: “Jongens, ik moet nog steeds aan die goal van Trotta denken.”
GEEN KAARTEN
De ruim 2100 zwetende Napolitanen om me heen geven elkaar één sigaret door. Het is onze aansteker van vanmiddag. De toegangscontrole voor het stadion was hyperstreng, het meenemen van aanstekers verboden. De brandende sigaret gaat rap van hand tot hand, van rij tot rij. Na tien minuten ruikt het als vanouds gezellig naar hasj. De straf die de voetbalbond ons heeft opgelegd heeft de onderlinge band alleen maar versterkt. Twee weken geleden werd een Juventus-supporter neergestoken voor de wedstrijd Juventus - Napoli. De voetbalbond kwam met een nieuwe plagerij; geen kaartverkoop voor Frosinone - Napoli in Napels.
Belachelijke, halfslappe maatregelen. Honderden Napoli-supporters reden de afgelopen dagen naar Frosinone om alsnog de kaarten te kopen. De strijd om promotie wordt steeds concreter, de koorts slaat toe.
NERVEUS
Ook de Napoli-spelers zijn nerveus. Er wordt bang gespeeld, veel balletjes breed en af en toe een lange knoeibal op spits Sosa. Na twintig minuten krijgen we bericht uit Turijn. Juventus staat met 1-0 voor tegen Genua. In het uitvak kijken we elkaar aan. Dit is de zaterdag om de tweede plaats te veroveren. Met een overwinning springen we over Genua heen. Na de rust zet Napoli aan maar Frosinone is sterker, komt zelfs op voorsprong. Na de gelijkmaker van Sosa schiet Frosinone nog twee keer op de paal. We komen goed weg.
In de negenentachtigste minuut staat het 1-1 als Bogliacino de bal aanneemt. Hij kijkt op en ziet het hoofd van de boomlange Sosa boven een woud van gele Frosinone-verdedigers uitsteken. En dan is er het wonder van Trotta. De lange bal van Bogliacino ploft tegen het voorhoofd van Sosa.
Als in slowmotion zien we het lichaam van de aanstormende Ivano Trotta aanzetten voor een rare kronkeling. Trotta’s lichaam kunstschaatst. Zijn hoofd maakt een diepe, elegante buiging, zijn rechterbeen zwaait als een schaar over zijn rug. Hij volleert. De bal suist in de bovenhoek.
Door het open raam hoor ik het rinkelen van bestek. De inwoners van het Spaanse Kwartier genieten van de zondagse vis. Nog even en het is weer zaterdag. In de opengeslagen krant op tafel lees ik met dikke, zwarte letters:
“HET WONDER VAN TROTTA. SERIE A, WE KOMEN ERAAN.”
Laten we het hopen. Nog zeven wedstrijden.
Maar vlak voor het geouwehoier na Catania - Palermo heb je neem ik aan wel protesten ertegen gezien. Bij Lecce hing de gehel Curva van Napoli vol met protest spadoeken tegen een nieuw stadion, ongetwijfeld met zich meebrengende ticketprijsverhogingen etc.quote:Op donderdag 26 april 2007 20:13 schreef SMOOK het volgende:
[..]
We hebben het daar eigenlijk nooit over gehad.
Met die nieuwe regels mag er geen fuck meer, al helemaal niet op het gebied van vuurwerk.quote:Ik hoop dat er wat actie of vuurwerk is. De laatste tijd is het maar kaal.
Een niet onbelangrijke toevoeging: als de nummer drie een voorsprong heeft van méér dan 9 punten op de nummer vier, promoveert de nummer drie ook direct en zijn er geen play-offs !quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:49 schreef DIGGER het volgende:
1 & 2 promoveert direct, 3-6 4-5 spelen nacomeptitie waarebij de hoogste geklasseerde in de eindestand telkens het voordeel heeft. Uitdoelpunten tellen namelijk NIET dubbel en bij gelijke stand na 90 minuten wordt er wel verlengd maar geen pingels: dan wint de beste ploeg in de eindrangschikking.
Feitelijk sta je bij 3-6 dus al met 1-0 voor als je de nr. 3 bent.
Nice!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:49 schreef SMOOK het volgende:
Ze mag aan de slag.....
Napoli heeft zojuist de uitwedstrijd tegen Brescia met 0-1 gewonnen en staat nu 'virtueel' in de Serie A. Napoli staat dan wel derde, maar vanwege het gat met de vierde plaats (meer dan negen punten) zouden de playoffs worden afgelast en promoveert ook deze ploeg direct.
Weet iemand waar Digger is?
Ik begin me zorgen te maken.
Zoek nog ff verder, gister zag ik een foto van iets wat ik echt niet naakt wil zien!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:50 schreef Beschouw het volgende:
[afbeelding]
Ik wou dat mijn oma er zo nog uitzag.
Haha, de bond doet er alles aan om Napoli weer terug te krijgen in de Serie A? Waarom was men eerder dit seizoen in Napels dan zo blij met het vertrek van de bondsvoorzitter?quote:De voorzitter was na afloop buiten zinnen. "Het is voor iedereen duidelijk dat de bond er alles aan heeft gedaan om Juventus en Napoli weer terug te krijgen in de Serie A. En dat Bologna in de Serie B moet blijven. Ik heb helaas geen bewijzen, want dan was ik wel naar de rechter gegaan. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we weer het slachtoffer zijn van een combine. Daarom stop ik met deze poppenkast. In de afgelopen weken heb ik genoeg gezien om te begrijpen dat Moggigate helemaal niet tot het verleden hoort."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |