abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44369218
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:12 schreef smook.biz het volgende:
Jammer genoeg voor de gast van die pomp was hij zo dom om te laten zien dat hij nog aanwezig was in het kantoor. Na een kwartier netjes vragen om hulp gingen de ruiten van de autogrill eraan en werd de pomp geopend verklaard.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44369757
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:44 schreef smook.biz het volgende:
Gisteren ging eigenlijk iedereen wel tevreden naar huis. Na het fluitsignaal zongen ze zelfs:

"Vi vogliamo cosi".
(Zo willen we jullie zien).
Dat was ook de strekking in de meeste kranten: Jammer van het puntverlies maar wellicht belangrijker: eindelijk weer eens een goede match, dat biedt perspectief.
quote:
Nu die rare wedstrijd zonder publiek en Calaio in Perugia en dan dinsdagavond thuis tegen Brescia. Het is raar, voor mijn gevoel kunnen ze zes punten pakken, maar het kunnen er ook twee zijn.
Mantova is een ploeg die het vooral van de thuiswedstrijden moet hebben (5 van de 8 thuiswedstrijden gewonnen en pas 1 maal thuis verlies), maar uit wel heel lastig te verslaan is: 0 zeges, 6 gelijke spelen en pas 1 nederlaag. Doelsaldo in al die wedstrijden buitenshuis: 4-6
Dus het zal op de details aankomen om deze match te winnen.

Mantova is een redelijk collectief zonder echt grote spelers, op Bernacci na die letterlijk groot is, maar ook een goede spits. Derhalve speelt de ploeg uit altijd gelosten en op de counter. Is dus zaak om eerst te scoren, liefst zo vroeg mogelijk, en dan van de ruimte die zal onstaan als Mantova moet, te profiteren.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_44370033
Nog ff de samenvatting van de wedstrijd: http://www.youtube.com/watch?v=ml5-eOy-Stc
pi_44403438
Kort nieuws:

- Directeur Pierpaolo Marino heeft gezegd dat Bucchi zeker blijft bij Napoli in de winterstop.
- Marek Hamsik, de 19 jarige Sloveen van Brescia die wordt gezien als groot talent moet 6.5 miljoen Euro kosten, dat lijkt te veel.
- Rode kaart kost Calaio 2 wedstrijden plus 5.000 Euro boete van de voetbalbond, daarbovenop krijgt ie nog een boete van Napoli om aan te geven dat het beledigen van de arbitrage niet vaker voor moet komen
- Boete voor Napoli zelf 4.000 Euro
- Mantova heeft geen geschorste splers a.s. zaterdag.
pi_44428440
Namen die de ronde doen als mogelijke aankoop in de winterstop:

- Alexander Parisi (29, Messina) (Ik zeg kopen die handel)
- Ciro Capuano (25, Palermo) (Dit schijnt tussen Napoli en de speler al rond te zijn, alleen de clubs nog)
- Cristiano del Grosso (25, Cagliari)
- Simone Padion (22, Vicenza)
- Andrea Giallombardo (26, Vicenza)
- Roberto Maronio (29, Lazio)
- Mattia Biso (29, Catania)

De interesse in Hamsyk is met de hoge prijskaart inmiddels in de koelkast gezet.
pi_44450422
Daar aan toe te voegen Esposito van Cagliari, wanneer Bucchi naar Torino of Siena vertrekt.
pi_44467462
Vermoedelijke opstellingvoor morgenmiddag:
Napoli: Iezzo; Cannavaro; Maldonado; Domizzi; Trotta; Dalla Bona; Amodio; Bogliacino; Grava; Bucchi; Pià.

Bij Mantova dus vooral oppassen op Bernacci.

Esposito zou geweldig zijn, temeer omdat hui, uiteraard met zo'n naam, een Napolitaan is.

Met Del Grosso schijnen er ook voorderingen te zijn, er gaat in elk geval wel e.e.a. gebeuren in de winterstop, zo ver is duidelijk.
pi_44552928
Na een bloedeloze en terechte 0-0 afgelopen zaterdag in Perugia tegen Mantova, morgen in San Paolo tegen Brescia.

Mooie tegenstander, mooie rivaliteit, mooi tijdstip, kortom, een heet avondje Napoli!

Digger....opstellingen?
pi_44553053
Kan 1 van de Italie-experts (Digger, Smook??) me misschien vertellen welke wedstrijden er in het weekend van 13 januari anticipo en posticipo zijn?
Alvast bedankt!
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_44567957
Voor de samenvatting van Napoli - Mantova: http://www.youtube.com/watch?v=l10pQpi8jIo

Kollie: Nee er is nog niks bekend over welke wedstrijd vooruitgeschoven wordt en welke wedstrijd naar de maandagavond gaat van het weekend van 13 Januari. Laatste communique hierover van de voetbalbond was van 24 Oktober en ging tot afgelopen weekend: http://www.lega-calcio.it/comun/0607/cu94.pdf

Hou de site van de voetbalbond in de gaten ( http://www.lega-calcio.it/ ) en onder de kop Comunicati Segreteria zal elke wedstrijdverschuiving vermeld worden.

Smook: Opstellingen (vermoedelijk):

Napoli (3-5-2): Iezzo; Cannavaro, Maldonado, Domizzi; Trotta, Dalla Bona, Amodio, Bogliacino, Grava; Pià, Bucchi. All. Reja

Brescia (4-3-2-1): Viviano; Zambelli, Santacroce, Stankevicius, Cortellini; Hamsyk, Piangerelli, Zambrella; Possanzini, Del Nero; Colombo. All. Somma

Arbitro: Damato di Barletta

Napoli dus met dezelfde elf als tegen Mantova.
Bij Brescia is Zoboli in ek geval geschorst en Mannini geblesseerd.

Gisteren op de Napolitaanse radio nog een interview met Floro Flores, Ex Napoli speler, momenteel uitkomend voor Arezzo en zo ongeveer het enige lichtpuntje bij Arezzo. Hij zou een terugkeer wel zien zitten, maar bij Napoli lijkt men niet in hem geinteresseerd. Toch jammer, want hij is naast Napolitaan ook gewoon een goede voetballer.
pi_44593872
3-1 zege gisteren, redelijk gespeeld hoewel brescia ook de nodige mogelijkheden kreeg.

Maar zeer positief waren in elk geval

- Voor het eerst sinds de 1e(!) speeldag meer dan 1 goal gescoord
- Bucchi die voor het eerst sinds de 4e speelronde scoorde
- Dalla Bona die ook eindelijk weer eens aardig speelde - en scoorde
- Iezzo die een paar goede reddingen in huis had

Samenvatting nog niet beschikbaar zag ik, zal zsm wel volgen.

Nu vrijdag Modena uit, de oude club van Bucchi. Benieuwd of ie de kans krijgt in die match omdat Calaio terug is van z'n schorsing.

Paar aardige spandoeken gisteren op de Curva, o.a. jegens Atalanta, Milan en Brescia
pi_44600206
Realiseer met net dat Brescia thuis de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen was. Dat betekent dus dat Napoli voor het 2e jaar op rij en inmiddels dus al zeker een kleine 25 maanden thuis ongeslagen is in de competitie.

Enige ploeg die in die gehele periode heeft weten te winnen, was Roma voor de Coppa Italia vorig jaar.
pi_44605333
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:36 schreef DIGGER het volgende:
Realiseer met net dat Brescia thuis de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen was. Dat betekent dus dat Napoli voor het 2e jaar op rij en inmiddels dus al zeker een kleine 25 maanden thuis ongeslagen is in de competitie.

Enige ploeg die in die gehele periode heeft weten te winnen, was Roma voor de Coppa Italia vorig jaar.
Wat een prestatie....

Ik vond het een mooie pot gisteren, sfeer was goed, wel weinig publiek. De Bresciani kwamen twintig minuten te laat binnen toen Napoli al 1-0 voor stond. Het meest memorabele moment kwam na de 3-1 van Napoli. Heel San Paolo zong continu beledigende en geweldadige teksten tegen de supporters van Brescia toen het kleine groepje (200 man) een spandoek toonde met daarop hun steunbetuiging voor Gianluca, de Napolitaanse tifoso die bij Pescare uit in coma raakte. En ineens klonk er een ovatie vanuit de Curva A richting het uitvak voor deze actie. Na ongeveer een minuut applaudiseren, werd aan het applaus nog even een boodschap toegevoegd: BRESCIA BRESCIA, VI PICCHIAMO QUANDO VOGLIAMO.....wij slaan jullie wanneer wij willen en direct daarna BRESCIA BRESCIA VAFFANCULO. Verder opvallend het klaterende applaus vanaf de Distinti toen Montervino binnen de lijnen kwam.

Vooraf werd gevreesd voor een verkeerchaos vanwege het rijverbod van 15.00 - 19.00 in de stad. Vreemd, want bij een avondwedstrijd is het onmogelijk om met het openbaar vervoer te gaan. De metro sluit om 22.00. Omdat het regende (scooter onmogelijk) waagden we het erop om per auto te gaan en eventuele agenten te vermijden. Dat hadden meer Napolitanen gedacht, ik heb nog nooit van mijn leven tijdens een autovrij middag een uur in de file gestaan.......wat blijkt achteraf, het rijverbod was inderdaad van kracht, maar de Napolitaanse verkeerspolitie staakte vanaf 17.00......

Forza Napoli!
pi_44607449
Veel Brescia fans waren er iig niet, maar is natuurlijk ook een K-dag voor een wedstrijd, zeker zo ver weg. Komende dagen maar eens RTB in de gaten houden (TV zender uit Brescia), die heeft altijd reportages van tussen de Brescia fans uit van alle uitwedstrijden. Wel aardige TV.

Denk dat je dat daar ook moet kunnen ontvangen Smook? Haal het hier iig via de schotel binnen, is een FTA kanaal.

Vond dit wel een aardig spandoek trouwens: http://img187.imageshack.us/img187/5315/4zq9.jpg
(Even copy pasten in een nieuw venster)

Nu vrijdag Modena uit, 1500 kaarten beschikbaar in Napoli maar er zullen ongetwijfeld veel Napoli fans uit de regio Modena komen omdat de dagen erna sowieso vrije dagen zijn.

Heb hier inmiddels de 3-1 van Bogliacino vanaf de Curva B geflimd: http://www.youtube.com/watch?v=q4NBYXCTrOI

En hier even een korte samenvatting: http://www.youtube.com/watch?v=yGzkdxcOYAc
pi_44614695
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:55 schreef smook.biz het volgende:
Vooraf werd gevreesd voor een verkeerchaos vanwege het rijverbod van 15.00 - 19.00 in de stad. Vreemd, want bij een avondwedstrijd is het onmogelijk om met het openbaar vervoer te gaan. De metro sluit om 22.00. Omdat het regende (scooter onmogelijk) waagden we het erop om per auto te gaan en eventuele agenten te vermijden. Dat hadden meer Napolitanen gedacht, ik heb nog nooit van mijn leven tijdens een autovrij middag een uur in de file gestaan.......wat blijkt achteraf, het rijverbod was inderdaad van kracht, maar de Napolitaanse verkeerspolitie staakte vanaf 17.00......

Forza Napoli!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44669375
Eindelijk duidelijkheid, Napoli-Hellas vindt gewoon plaats op zaterdag! Dus op 13 januari voor het eerst in San Paolo. Smook, denk je dat ik gemakkelijk aan kaarten kan komen? kom waarschijnlijk vrijdagavond in Napoli aan. En welke plaatsen raad je me aan in het stadion? Liefst met een goed zicht op beide curva's. Alvast bedankt!

[ Bericht 19% gewijzigd door kollie op 22-12-2006 22:20:11 ]
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_44670123
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef kollie het volgende:
Eindelijk duidelijkheid, Napoli-Hellas vindt gewoon plaats op zaterdag! Dus op 13 januari voor het eerst in San Paolo. Smook, denk je dat ik gemakkelijk aan kaarten kan komen? kom waarschijnlijk vrijdagavond in Napoli aan. En welke plaatsen raad je me aan in het stadion? Liefst met een goed zicht op beide curva's. Alvast bedankt!
Kollie, als je me je volledige naam en geboortedatum doorgeeft koop ik een kaart voor de Distinti voor je. We kunnen zaterdag wel even voor de wedstrijd afspreken zodat ik je het kan geven.

Napoli net afgelopen, 0-0. Een hele rare wedstrijd, wel een verdiende uitslag. Cannavaro mag wat mij betreft zijn contract inleveren. Eerst een bewuste overtreding op een doorgebroken speler, al in de 15e minuut. De scheidsrechter liet vreemd genoeg doorspelen. Daarna, later in de wedstrijd, doet hij dat gewoon nog eens. Nu wel rood.

Ik geloof dat de hele wereld dat zag aankomen.
pi_44672709
pi_44682000
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef kollie het volgende:
Je hebt een mooie wedstrijd uitgekozen en de zaterdagmiddag is ideaal als speeldag. Distinti is inderdaad de beste plek gezien je wensen. Voor de wedstrijd kun je nog even lekker van wat Napolitaanse lekkernijen genieten bij de barretjes op het stukje tussen de distinti tribune en de Curva B.

En je zult geen betere pizza ter wereld vinden dan in Napoli, dus je avondeten kun je ook vast plannen

Verona zal dan overigens spelen onder een nieuwe trainer, Ficcadenti is gisteren ontslagen en vervangen door Gianpeiro Ventura. En da's wel een bekende in Napoli, waar hij namelijk ook ooit trainer was.
Gezien z'n keuze nu voor Verona zal hij ongetwijfeld geen warm welkom krijgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door DIGGER op 23-12-2006 14:51:33 ]
pi_44682114
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:39 schreef smook.biz het volgende:

Napoli net afgelopen, 0-0. Een hele rare wedstrijd, wel een verdiende uitslag. Cannavaro mag wat mij betreft zijn contract inleveren. Eerst een bewuste overtreding op een doorgebroken speler, al in de 15e minuut. De scheidsrechter liet vreemd genoeg doorspelen. Daarna, later in de wedstrijd, doet hij dat gewoon nog eens. Nu wel rood.

Ik geloof dat de hele wereld dat zag aankomen.
Mwah ligt denk ik iets genuanceerder. Bij die 1e actie ging hij heel duidelijk voor de bal. Hij kwam echter net een teenlengte te kort om daadwerkelijk contact te maken met de bal. De aanvaller van Modena ging uiteraard gretig liggen. Ik kan erin komen dat de scheids liet doorspelen, maar het risico dat Cannavaro nam was dus wel enorm.

Bij de 2e actie die hem uiteindelijk rood opleverde, had hij dat risico helemaal niet hoeven nemen, Domizzi was vlakbij en de bal niet genoeg onder controle voor de aanvaller om direct goed op doel te kunnen schieten. Toch besloot ie aan de noodrem te trekken. Tegenstander gng weer enorm makkelijk liggen, maar de sanctie was terecht.

Strafschopfout in de 2e helft was wat zwaar, maar je kon hem geven, domme actie van Grava.
Echter had Napoli in de 1e helftgewoon moeten scoren, genoeg kansen gehad. Daardoor hebben ze uiteindelijk de problemen over zichzelf afgeroepen. En dat is me deze seizoenshelft iets te vaak gebeurd.

De ploeg is sterk, verliest bijna niet, maar de reden waarom we niet 1e staan is omdat er te vaak voor het gelijke spel gegaan wordt. Liever voor de 3 punten gaan - de ploeg is er sterk genoeg voor, en af en toe met lege handen staan, dan zo veel draws. Uiteindelijk kost dat laatste je namelijk meer punten, anders hadden we nu gewoon bovenaan gestaan.

Bogliacino werd wel gemist, die heeft zich deze seizoenshelft toch wel verrassend vind ik, ontpopt tot 1 van de betere spelers van het elftal.
pi_44682130
En tot slot natuurlijk nog even een buon natale e auguri a tutti tifosi di Napoli!

pi_44691259
Samenvatting Modena - Napoli: http://www.youtube.com/watch?v=-cjo5oJOLY8
pi_44702296
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:46 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Mwah ligt denk ik iets genuanceerder. Bij die 1e actie ging hij heel duidelijk voor de bal. Hij kwam echter net een teenlengte te kort om daadwerkelijk contact te maken met de bal. De aanvaller van Modena ging uiteraard gretig liggen. Ik kan erin komen dat de scheids liet doorspelen, maar het risico dat Cannavaro nam was dus wel enorm.

Bij de 2e actie die hem uiteindelijk rood opleverde, had hij dat risico helemaal niet hoeven nemen, Domizzi was vlakbij en de bal niet genoeg onder controle voor de aanvaller om direct goed op doel te kunnen schieten. Toch besloot ie aan de noodrem te trekken. Tegenstander gng weer enorm makkelijk liggen, maar de sanctie was terecht.

Strafschopfout in de 2e helft was wat zwaar, maar je kon hem geven, domme actie van Grava.
Echter had Napoli in de 1e helftgewoon moeten scoren, genoeg kansen gehad. Daardoor hebben ze uiteindelijk de problemen over zichzelf afgeroepen. En dat is me deze seizoenshelft iets te vaak gebeurd.
Ik ben het niet met je eens Digger.

Die eerste, onbestrafte, actie van Cannavaro was, objectief gezien, het grof neerschoffelen van een doorgebroken speler. Oke, hij ging voor de bal, maar met 11 tegen 10, slechts 15 minuten gespeeld en een keeper als Izzo in de goal had hij die speler moeten hinderen in plaats van tegen de grond te knallen. De strafschop in de 2e helft zwaar bestraft? Waarom? Grava maakt met twee handen hands. Hij pakt de bal in zijn handen. Er ging geen overtreding van de Modena speler vooraf, eerder een overtreding van Grava zelf. Hoe kan een scheidsrechter daar niet voor fluiten? Wat is het alternatief?

Hoe dan ook, de positie op de ranglijst na de eerste seizoenshelft is goed, ondanks de matige serie van 7 punten uit de laatste 5 wedstrijden.

Auguri a tutti!
pi_45017269
Nou, het komen en gaan bij Napoli, de kansen zoals ze momenteel ingeschat worden:
quote:
Napoli, il borsino del calciomercato
Per l'esterno sinistro la prima scelta è Parisi del Messina, in alternativa Rullo del Lecce o Capuano del Palermo. In uscita sarà ceduto Montesanto che ha tre richieste, non valutate le tante offerte di trasferimento per Bucchi, De Zerbi e Pià.

TRATTATIVE IN ENTRATA:

Parisi 55% (Messina)
Rullo 45% (Lecce)
Capuano 25% (Palermo)
Del Grosso 15% (Cagliari)
Biso 10% (Catania)
Balestri 10% (Torino)
Lupoli 85% (Arsenal) PER GIUGNO

TRATTATIVE IN USCITA:

Montesanto 90% (Perugia, Taranto, Cavese)
Vitale 30% (Taranto, in prestito)
Schettino 30% (Chieti, in prestito)
Giubilato 10% (Ascoli)
pi_45018316
Die Lupoli van Arsenal is toch een aanvaller, is volgens mij wel een aardig wel een aardig talentje als het die is die ik een paar keer op tv heb gezien. Kan me niet voorstellen dat het een ander is. Kan je iets toelichten over de kwaliteiten van de andere spelers? Alleen Del Grosso klinkt voor mij bekend.

De spelers die wegmogen/wegaan zijn terecht of vind je dat er bij die spelers zijn die niet weg zouden moeten (gaan) ?
pi_45083744
Ken de meeste andere spelers niet goed genoeg, op Parisi na. Die transfer lijkt steeds dichterbij te komen.

1e beklonken transfer (maandag presentatie dus dan mag de spumante open) is het vertrek van Montesanto naar Monza De tereinknecht van San Paulo zal ook wel een flesje ontkurken. Als Julio Ricardo Cruz "Il Jardinero" is, dan is Montesanto dat in het kwadraat.

Verder staat Savini dicht bij een overgang naar Ascoli en is er veel belangstelling voor Pia, o.a. van Reggina.

Lupoli van Arsenal schijnt al zo goed als rond te zijn, maar is een zomer transfer. Hij heeft ook aanbiedingen gehad van o.a. Milan, maar wil aan spelen toekomen dus daarom Napoli (ook vanwege familie overigens).

Wat ik zelf erg waardeer is dat de club zo veel mogelijk Napolitanen probeert te strikken, ik hou daar wel van.
pi_45094041
tvp!
*
pi_45141044
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:27 schreef DIGGER het volgende:
1e beklonken transfer (maandag presentatie dus dan mag de spumante open) is het vertrek van Montesanto naar Monza

Zaterdag tegen Verona, qua rivaliteit een mooie pot!
pi_45141769
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:27 schreef DIGGER het volgende:
Lupoli van Arsenal schijnt al zo goed als rond te zijn, maar is een zomer transfer. Hij heeft ook aanbiedingen gehad van o.a. Milan, maar wil aan spelen toekomen dus daarom Napoli (ook vanwege familie overigens).

Wat ik zelf erg waardeer is dat de club zo veel mogelijk Napolitanen probeert te strikken, ik hou daar wel van.
Die doet het erg goed bij Derby County dit seizoen. Ik had wel verwacht dat Arsenal hem terug zou halen. Erg knappe transfer van Napoli.
pi_45181229
Ook Derby country wil Lupoli graag houden dus dat is nog niet zeker hoor, dat ie komt.

Montesanto is nu inderdaad officieel naar Monza, dus die is weer terug waar ie hoort (Serie C of lager).

Napoli is nog steeds bezig met Parisi en met Rullo van Lecce (is Napolitaan). Cagliari zou graag de Zerbi hebben en Napoli Del Grosso van Cagliari, Reggina wil Pia en heel veel clubs Bucchi (o.a. Torino, Ascoli, Bologna, Empoli).
Maar ik vermoed dat Bucchi zeker zal blijven/niet weg mag en eigenlijk verwacht ik hetzelfde mbt de Zerbi. Hoewel Bogliacino wel een hele goede 1e seizoenshelft gedraaid heeft.

Verder dezer dagen veel nieuws rond het stadion ivm het EK 2012. Zou niet in orde zijn en ook niet op te knappen (althans, de centen niet waard). Dus duscissie over een nieuw stadion. Napoli zelf zit daar echter niet op te wachten, heeft andere prioriteiten.

Tot slot voor schotelaars, vanavond op Napoli International (FTA, SKY canale 840) om 20.30 uur een speciale aflevering van Soto rete (tot 22.00 uur).
Gaat overigens naast voetbal ook over Basketbal - ook belangrijk in Napoli - en de andere sporten in Campania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')