abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43886716
En voor de zoveelste keer dit seizoen 0-1 gewonnen, weer door een goal van Calaio en wederom uit een pingel ivm vasthouden + haken van Pia. Pescara toen overigens al lang met 10 man na een werkelijke horror tackle van Olivieri. Dat de spelers van Pescara nog durfden te protesteren terwijl hij letterlijk probeerde Bogliacino met gestrekt been op hoogte vol op de knie door midden te schoppen terwijl de bal al lang weg was.

Staan nu mooi alleen bovenaan, wel met de achtervolgers allemaal dichtbij, en zijn weer een poos ongeslagen. Alleen het gebrek aan velddoelpunten valt wel op, kansen waren er vandaag weer te over maar geluk of scherpte ontbrak. En vlak voor tijd Scoorde Sosa nog volledig vrijstaand met het hoofd met een tegendraadse kopbal, maar de grensrechter was de enige die buitenspel gezien had en de scheids floot dus af, terwijl Sosa absoluut niet buitenspel stond.

Next up Frosinone thuis, moet ook weer 3 punten zijn.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_43887252
Samenvatting van Pescara - Napoli: http://www.youtube.com/watch?v=_caPqPOzFzs&eurl=

Let op die schandalige tackle na 52 seconden in het filmpje.
pi_43887679
Da's een fijne ja!

Die shots van die supporters op het eind was de curva van Pescara neem ik aan?
pi_43904004
Wat een tackel, daar heeft Bogliacino mazzel zeg.....
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:17 schreef DIGGER het volgende:
Next up Frosinone thuis, moet ook weer 3 punten zijn.
Dan ben ik er weer bij! Grazie a Dio!
Het lijkt wel een soort drugs, ik kan niet wachten om de kranten te lezen en op de Curva te staan.....

Heeft er iemand nog plannen om naar een wedstrijd te gaan?
Digger?
pi_43920547
Volgend voorjaar pas.

Bij rellen voorafgaand aan de wedstrijd - Pescara aanhang probeerde bij het uitvak te geraken - weer een aantal gewonden gevallen, 1 ernstig aan Napolitaanse zijde.
En na de 0-1 weer extreem veel vuurwerk op de sintelbaan, het veld maar zeker ook naar Pescara vakken. Zal dus weer een aardige boete opleveren.
  maandag 27 november 2006 @ 11:34:46 #96
144333 Lanus
Forza Napoli
pi_43924122
Ongelooflijk die tackle op bogliacino donkerrood, maar nog steeds fier op kop Pt. G. Rf Rs M.I.
Napoli 25 13 14 8 0
Juventus 24 13 25 5 8
Piacenza 23 13 14 14 -4
Rimini 22 13 19 11 -3
Cesena 22 13 22 17 -5
Bologna 22 13 16 13 -5
Genoa 21 13 22 18 -4
Mantova 20 12 15 11 -4
Triestina 20 13 10 7 -4
Brescia 20 13 12 11 -7
Albinoleffe 18 13 11 10 -7
Bari 18 13 12 9 -9
Frosinone 17 12 13 12 -7
Treviso 15 13 14 16 -12
Spezia 15 13 12 14 -12
Lecce 14 13 17 21 -11
Modena 14 13 9 15 -11
Crotone 13 13 12 20 -12
Verona 11 13 5 11 -14
Vicenza 7 13 9 16 -20
Pescara 4 13 9 20 -22
Arezzo -1 13 2 15 -22
Forza NAPOLI!!
pi_43934212
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:17 schreef smook.biz het volgende:
[..]

Dan ben ik er weer bij! Grazie a Dio!
Het lijkt wel een soort drugs, ik kan niet wachten om de kranten te lezen en op de Curva te staan.....

Digger?
Wellicht Juve - Napoli, is een competitievrij weekend in Nederland ivm interlands. Nu nog kaarten zien te bemachtigen.

Cannavaro Europees Voetballer van het Jaar geworden. Volgend jaar gewoon in het shirt van Napoli!

Donderdag wordt er in Argentinië een standbeeld van Maradona onthult, maar liefst 2.20 meter hoog. Helaas niet in Napoli-shirt, maar het shirt van Argentinië is ook mooi.
pi_43936989
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:17 schreef smook.biz het volgende:
[..]

Zoals al eerder gezegd staat Napoli-Hellas op het programma. Tenzij de prutsers van Lega Calcio die wedstrijd op maandag plaatsen...
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_43957625
Nog wat foto's van de match: http://www.tuttonapoli.net/index.php?action=read&idnotizia=17253
Aanleiding tot de penalty is hier goed op waar te nemen.
pi_43987481

= 15.000 Euro boete.

En Olivieri voor z'n tackle? Slechts 1 wedstrijd schorsing......
pi_44082921
Ligt de pot nu stil?
pi_44088355
Wedstrijd vanmiddag 2 keer stilgelegd ivm vuurwerk all over the place, ik denk dat er inmiddels minimaal 1 wedstrijd zonder publiek aan zit te komen.

De 1-1 vanmiddag was ook niet best, penalty (plus rood) tegen was discutabel, maar je kon hem geven. Gelukkig nog 1-1 dus 26 maanden ongeslagen thuis.

Maar qua fans, boetes, vuurwerk etc. loopt het niet lekker, denk dat Napoli nu echt aan de beurt is.
pi_44098627
Jammer van de staking. Er was heel weinig aan de hand. De eerste keer dat de scheidsrechter staakte vroeg iedereen zich op de Curva zelfs af waarom. We dachten eerst aan een blessure van de scheidsrechter. Voor mij was het duidelijk dat de (vervelende) scheidsrechter scherpe instructies had meekregen. Ik denk dat er vier, hooguit vijf stukken vuurwerk ontplofte op de sintelbaan. Dat gebeurt al het hele seizoen, onzin om daarvoor te staken. Het was pure provocatie. De betreffende bommetjes kwamen van de lange zijde (Distinti). De leiders van de Curve waren vooraf op de hoogte gesteld van de bedoelingen van de scheidsrechter en in het vak riepen ze om dat er geen vuurwerk afgestoken mocht worden. Toen het vanaf de Distinti toch gebeurde, rende een groep van de Curva A (Teste Matte) en de leiders van de Mastiffs naar de lange zijde om de orde te herstellen. Dat was even link, maar naar mijn mening dus het gevolg van de provocatie van de scheidsrechter. Het afsteken van vuurwerk is niet te voorkomen als je met tienduizenden in een stadion zit en er is geen controle bij de ingang van het stadion. Ik snap de ophef niet. Seizoenenlang wordt het vuurwerk afgestoken en bij een van de meest rustige wedstrijden wordt plots gestaakt.

De eerst helf werd er op de Curva in stilte gekeken als steun voor tifoso Gianluca die nog altijd in coma in het ziekenhuis van Pescare ligt en als protest tegen het politie optreden van vorige week. Voor de wedstrijd ging het bijna mis. De kern van de Mastiffs betoogde voor het politiebureau van Fuorigrotta tegen het optreden van vorige week. Ze droegen allemaal hun scooterhelmen, wat meestal geen teken van vreedzame bedoelingen is. Slim genoeg dirigeerde men alle politieagenten weg van het bureau waardoor een confrontatie onmogelijk werd.

Nog steeds worden bij de ingang van de Curva A de toegangskaarten (exclusief abbonementen) door de Camorra na het passeren van de hekken afgepakt en doorgegeven of verkocht aan kaartloze supporters buiten het stadion. De enige persoon die mijn kaart heeft gecontroleerd bij de ingang van het stadion van een van de assistenten van de Mastiffs. Bizar.

Laten we het over het vertoonde spel maar niet hebben.
pi_44128154
Hier nog wat foto's te vinden: http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?showtopic=4475

Hier de samenvatting van de wedstrijd: http://www.youtube.com/watch?v=5lklrLILQoE
pi_44161227
5.000 Boete plus wedstrijd achter gesloten deuren
Maldonado 1 wedstrijd geschorst.
  donderdag 7 december 2006 @ 21:43:56 #106
144333 Lanus
Forza Napoli
pi_44234656
Parma door ten koste van Napoli

Parma heeft ten koste van Napoli de kwartfinales van de Coppa Italia behaald. De ploeg van Stefano Piolo was in het eigen Ennio Tardini met 3-1 te sterk voor de Serie B-club.

De drievoudig bekerwinnaar zag de heenwedstrijd in Napels met 1-0 verloren gaan, maar behaalde vanmiddag een verdiende overwinning. Luca Cigarini verzilverde op slag van rust een strafschop nadat even daarvoor Zlatko Dedic door Ruben Maldonado was neergehaald.

Dezelfde Dedic was in het tweede bedrijf met twee treffers verantwoordelijk voor een ruime voorsprong. Samuele Dalla Bona bracht nog de spanning terug in de wedstrijd, maar door de rode kaart voor Gyorgy Garics verdween het laatste vleugje hoop bij Napoli.
pi_44240866
Yep.

En zoals je kunt lezen was het andermaal Maldonado die met een domme overtreding voor de doorbraak voor de tegenstander zorgde, echt in de allerlaatste seconde van de blessuretijd van de 1e helft.

En echt voetballen wou Napoli pas na de 3-0, zo leek het. Beetje verkeede wedstrijdinstelling.

Tuchtcommissie heeft inmiddels geoordeeld over de wedstrijd tegen Frosinone, en derhalve wordt Napoli - Mantova 16 December in Perugia achter gesloten deuren gespeeld.
pi_44321329
Volgens de laatste berichten zijn er slechts 600 kaarten verkocht voor het uitvak van Cesena vanavond. Het is een eindje rijden en de wedstrijd begint om 20.30. Geschatte aankomsttijd vannacht in Napels is tussen 5-6 uur. Het is maandag, dus de Napolitanen met werk zullen niet komen. Wij vertrekken om 14.00 en ik neem mijn fotocamera mee. Hoop dus dat ik morgen wat foto's vanaf de Curva kan publiceren.

Digger weet jij al wat van de opstelling?
Ik heb ook iets gehoord van een vertrek van De Zerbi?
pi_44324049
Er wordt gesproken over een ruil De Zerbi - Hamsyk (Brescia).

Nu is Hamsyk een goede speler, maa rik zou echt nooit De Zerbi daarvoor inruilen

Mbt vanavond: weet alleen dat Savini, Montervino en Sosa onzeker zijn, maar geen idee van de vermoedelijke opstelling.
pi_44328742
He, tijdje geleden dat ik hier iets geplaatsheb, mjaaah.

Ik heb shirt van Napoli van vorig seizoen. Mooi shirtje, maar ben op zoek naar shirt van dit seizoen. Is er iemand hier die een idee heeft hoe ik er aan kan komen? Diadora verhandelt niet zo veel naar Nederland, volgens mij....
pi_44336742
Beetje kort voor de wedstrijd, maar als DIG het niet doet, doe ik het maar een keer :

NAPOLI: 1 Iezzo; 28 Cannavaro, 23 Giubilato, 26 Domizzi; 2 Grava, 21 Amodio, 18 Bogliacino, 7 Trotta; 17 Capparella, 11 Calaiò, 8 Pià.

PANCHINA: 22 Gianello, 14 Garics, 4 Montervino, 24 Dalla Bona, 19 Savini, 29 Bucchi, 9 Sosa. All. Reja

CESENA: 1 Turci; 20 Biserni, 31 Zaninelli, 3 Lauro, 15 Ferrini; 23 De Feudis, 8 Pestrin, 10 Salvetti; 11 Papa Waigo, 9 Pellè, 24 Piccoli.

PANCHINA: 12 Sarti, 13 Bova, 5 Vignati, 17 Bracaletti, 7 Lazzari, 14 Mezavilla, 19 Virdis. All. Castori
pi_44342366
1-1 geworden. Ben benieuwd naar de belevenissen van smook!
pi_44347440
Wedstrijd was best aardig, alleen bij Napoli ontbrak vooral het geluk.

Na de 0-1 van andermaal Calaio, een mooie tegendraadse kopbal over de doelman heen en z'n 7e van het seizoen, kwam Cesena al snel langszij. Was geen offside voor Papa Waigo, maar hij moest helemaal van de zijlijn komen, dus ik denk niet dat het uitkomen van Iezzo verstandig was.

Maar helaas dus de voorsprong maar 2 minuten vast kunnen houden.
Daarna over en weer wat kansen en de grootste in de slotfase voor Napoli, eerst Pampa Sosa met een kopbal op de lat - daar zat de keeper nog redelijk bij - maar vlak voor tijd stond ie aan de grond genageld om een vrije trap van Domizzi van een meter of 25 en tot zijn geluk belandde de bal vol op de kruising.

Tussendoor had Calaio ook nog z'n 2e geel gekregen, dus volgende week is het niet alleen Napoli - Mantova achter gesloten deuren in Perugia, maar ook nog eens zonder de man in vorm, Calaio.
Wil de echte Bucchi nu opstaan?
pi_44350956
Ik vond het een goede wedstrijd van Napoli. Wat ik niet begrijp is dat in de laatste 20 minuten Amodio de meest vooruitgeschoven middenvelder achter Sosa en Calaio was. Dalla Buona speelde erg zwak en kwam steeds seconden te laat. Ik geloof dat met De Zerbi achter La Pampa, Napoli nog gevaarlijker had kunnen zijn.

Het stadion van Cesena heeft twee ringen. Bij het binnenlopen van het stadion kwamen we op de tweede ring uit, waar slechts een kleine groep van de Fedayn en de Curva B zat. De Curva A zat op de eerste ring en het was moeilijk om samen te werken waardoor er een matige tifo was. De tweede helft hebben we ons bij de Mastiffs gevoegd. Calaio kreeg volgens mij direct rood. De grensrechter besliste verkeerd in het nadeel van Calaio en normaal gesproken reageert hij erg theatraal. Maar nu liep hij gewoon weg, de grens stak direct de vlag omhoog en maakte een gebaar van wegwezen naar de scheidsrechter. Zal dus wel geen potverdorie zijn wat hij heeft gezegd.

Verder gebeurde er weinig. Op de terugweg vonden wij (en vele anderen) de eerste drie tankstations gesloten, uit angst voor de Napolitanen. Bij de derde gesloten benzinepomp stonden ongeveer vijftig auto's met Napolitanen die net als ons al een hele tijd in het rood reden. Jammer genoeg voor de gast van die pomp was hij zo dom om te laten zien dat hij nog aanwezig was in het kantoor. Na een kwartier netjes vragen om hulp gingen de ruiten van de autogrill eraan en werd de pomp geopend verklaard.

Er mist toch nog iets aan dit team. Die donkere buitenspeler van Cesena (Papa ...), dat gevaar hebben we bij Napoli niet.
pi_44352585
Cesena heeft wel 1 van de mooiere stadions in de Serie B, vind ik.

En Papa Waigo is een echte rechtsbuiten ja, staat veel aan de zijlijn en houdt daarmee het spel goed breed. Napoli heeft zelf nogal vaak de neiging het veld heel klein - vooral smal - te maken. Dan wordt een diepe bal de ruimte in gestuurd, dus de hoek in. terwijl als je aan de zijlijn staat je de bal iets minder diep hoeft te geven en je van de zijlijn zo richting goal kan, veel gevaarlijker. Paar jaar terug hadden ze Abbate daar lopen, nu niemand meer.

En Calaio kreeg 2 keer geel dus rood. Dus 1 match geschorst.
(Aan de andere kant, als je met zo'n aanslag als die Olivieri van Pescara ook maar 1 wedstrijd schorsing krijgt....)
pi_44352630
Wanneer is de kater eigenlijk groter, wanneer ze vreselijk slecht spelen en toch nog een punt pakken, of wanneer ze goed spelen, geen geluk hebben en daardoor slechts 1 punt pakken?

Want het was best aardig gisteravond, maar de koppositie ben je kwijt.

Gezien de concurrentie denk ik dat Bologna en Genoa de grootste concurrenten zijn voor Napoli voor plek 2.
pi_44353454
Gisteren ging eigenlijk iedereen wel tevreden naar huis. Na het fluitsignaal zongen ze zelfs:

"Vi vogliamo cosi".
(Zo willen we jullie zien).

Nu die rare wedstrijd zonder publiek en Calaio in Perugia en dan dinsdagavond thuis tegen Brescia. Het is raar, voor mijn gevoel kunnen ze zes punten pakken, maar het kunnen er ook twee zijn.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:37:49 #118
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_44364770
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:15 schreef DIGGER het volgende:

Gezien de concurrentie denk ik dat Bologna en Genoa de grootste concurrenten zijn voor Napoli voor plek 2.
Hoe zit het precies met de play-offs voor promotie naar de serie A? Kampioen direct naar de serie A maar de overige teams?
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:45:22 #119
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_44364998
nr 1 en 2 rechtstreeks als ik Football Manager mag geloven. Nr 3 t/m 6 play offs.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_44368362
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:37 schreef Chocolademousse het volgende:

[..]

Hoe zit het precies met de play-offs voor promotie naar de serie A? Kampioen direct naar de serie A maar de overige teams?
1 & 2 rechtstreeks

3 t/m 6 play offs waarbij geldt:

Nr. 6 tegen nr. 3
Nr. 5 tegen nr. 4

Eerst de nrs. 6 en 5 thuis, vervolgens nog een return. Bij gelijke stand over 2 wedstrijden - waarbij uitgescoorde goals niet dubbel tellen - volgen er verlengingen. Is het na de verlening nog steeds gelijk over 2 wedstrijden, dan wint de ploeg die in de competitie het hoogste geeindigt is.

Dit geldt ook in de uiteindelijke play-off finale die volgt uit de winnaars van deze wedstrijden.

Een hogere plek in de competitie is dus zeer belangrijk, het betekent eigenlijk dat je de wedstrijd in de play-offs ingaat met een 1-0 voorsprong. Torino won vorig jaar in de finale van de play-offs op het nippertje van Mantova na verleningen juist door die plek hoger in de eindklassering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')