abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48434732
Napoli - Pescara voor de match: http://video.google.it/videoplay?docid=4549473106285816612

En vanmiddag dus 0-3 bij Treviso, ook Genoa en Bologna wonnen, Piacenza liet wel punten liggen is en nu toch wel kansloos voor plek 2.

Als Juve z'n werk doet haalt Rimini vanavond ook 0 punten, Mantova zal normaal gesproken wel winnen.

Dit weekend Frosinone uit, niet al te ver uit de buurt, zal wel als zware risico match gelden derhalve maar hier 3 punten scoren is heel belangrijk daar ook Juve - Genoa op de kalender staat volgende speelronde.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_48435825
De uitwedstrijd naar Frosinone is net als die van vandaag naar Treviso verboden voor Napoli supporters. Alleen de 'locale' Napolitanen kunnen kaarten kopen. Hier in Napels en omstreken zijn er geen kaarten te krijgen. Een maatregel na de steekpartij in Turijn.

Lekker 0-3.

pi_48436160
Smook, hoe wordt er op de curva in Napoli gedacht over bijvoorbeeld de actie van de Curva Nord van Inter die dus ivm de nieuwe wet werkelijk alle banners heeft aangepast.

Geen Boys San meer en het Logo met het zwaard, maar Boys 1969
Geen Brianza Alcoolica banner meer, maar alleen Brianza, Alcoolica zou aanzetten tot geweld/ongewenst gedrag etc.

Als slappe zakken lopen ze achter de overheidsmaatregelen aan, feitelijk zonder enige vorm van verweer of protest "Want waarom zouden we protesteren nu Inter eindelijk weer kampioen gaat worden".

Dat zoiets zich nog ultras durft te noemen, naar de echte betekenis en mentaliteit die erachter hoort.
pi_48436802
Ik heb begrepen dat je voor ieder spandoek naar de Questura moet om een aanvraagformulier in te vullen en een kopie van je paspoort moet achterlaten. Dat doen de jongens niet graag.

Waar ze hier op wachten is het begin van volgend jaar wanneer alle ophef voorbij is en het overtreden van de regels weer in stilte kan beginnen. Nu staan ze in de spotlights, de doofpot moet eerst aan.
pi_48437103
7 dagen van te voren alle acties, banners etc. schriftelijk aanvragen met kopie identiteit.
Geen groepsbanners die geweld uitstralen, alles exact zoals aangegeven in de aanvraag anders komt het er niet in etc.

En ik verwacht idd dat na de zomer de regels ineens een stukje anders geinterpreteerd worden.
Wel mede afhankelijk van morgen trouwens, of ze het EK wel of niet krijgen.

Vanavond was het wel aardig dat Montervino een goaltje kon meepikken, en het was nog geen lelijke ook.

Voorzie je ook een 2 strijd tussen de bevriende clubs Napoli en Genoa? Zoals het nu loopt heeft het er alle schijn van dan deze 2 onderling uitmaken wie direct met Juve mee promoveren zal, de ander zal het in de Play-offs moeten doen, altijd erg lastig.
pi_48437830
Ik vind die maatregelen zwaar overdreven. Je kunt het provocatie noemen, of gewoon flauwe plagerij.

Eerlijk gezegd denk/dacht ik dat Napoli gaat afhaken in de strijd om de tweede plaats. Ze winnen zo moeilijk, ook van Pescara. Vandaag is het natuurlijk een fantastisch resultaat, maar ik zie ze ook zomaar verliezen bij Frosinone. Wat denk jij? Jij ziet het natuurlijk beter op je scherm.

Stel je voor dat het in die laatste wedstrijd in Genua er echt om gaat. Daar krijg ik nu al een week gevoel van van binnen.
pi_48438871
Mwah geweldig was het niet, Treviso heeft voldoende momenten gehad (gekregen) om terug in de match te komen, de 0-3 is wat geflatteerd, Iezzo was geweldg.
Maar dit is de Serie B, je kunt soms geweldig spelen en met een punt staan (Lecce uit bv). en de andere keer werkelijk crap spelen en de volle buit halen.

Feit is dat Genoa 2 punten voor heeft, het thuisvoordeel heeft in die laatste match en de ploeg in vorm is, 5 zeges op rij.

Programma van de 2 is als volgt:

Genoa:
Juve uit
Treviso thuis
Frosinone uit
Triestina thuis
Bari uit
Pescara thuis
Mantova uit
Napoli thuis

Napoli:
Frosinone uit
Cesena thuis
Mantova uit
Brescia uit
Modena thuis
Verona uit
Lecce thuis
Genoa uit

Beiden ploegen hebben een redelijk gelijke kalender qua zware wedstrijden.
Mantova uit staat voor beiden nog op de kaart, is zeer pittig (Mantova heeft pas 1 thuismatch verloren).
Frosinone uit staat ook voor beiden nog op de kalender.

Genoa heeft natuurlijk die match bij Juve op de kaart staan, als ze daar iets halen, zal dat ze zeer sterken.
Napoli zal het op papier vooral lastig krijgen bij aartsvijand Verona en Brescia.
Maar het is moeilijk in te schatten.
Pescara zal al gedegradeerd zijn als ze naar Genoa moeten, Frosinone en Lecce spelen eigenlijk nergens meer om, kunnen niks halen of degraderen. Maar clubs in degradatienood kunnen op het eind vaak stunten. Napoli speelt vaker uit nog dan Genoa.

Als Genoa - Napoli echt om die 2e plek gaat, is het echt een kraker van jewelste en ik hoop dat Genoa ook promoveert, maar voor m'n gemoedsrust Napoli graag direct.
pi_48461688
Juventus gelijk gespeeld tegen Rimini en Genoa heeft gewonnen.
*
pi_48498602
Digger,

Kun jij de nieuwe Ted plaatsen of linken? Klinkt als mierengeneuk, maar anders krijg ik misschien wat last ivm copyright.

S.M.O.O.K.
pi_48502602
quote:
LA NOSTA UNICA FEDE

Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Even dwalen de gedachten af naar vroeger, naar het Napoli van Diego Maradona.

Het regent in Napels. Er jaagt een gure wind over de Curva A. Een blik op de lege plekken in het stadion belooft weinig goeds. Genni zet zijn kraag omhoog en kruipt diep in zijn legerjack. Hij zit te mokken, het is geen weer voor een Napolitaan.

“Kutweer. Kutpescara. Kutopstelling, kuttrainer, kutwedstrijd.”
Genni kan af en toe fantastisch filosoferen.
“Heb je nog werk gevonden?”, vraag ik hem op de man af.
“Nee niets.”?
Hij slikt zuchtend zijn woorden in. In stilte kijken we naar de vallende druppels op de sintelbaan voor de curva. Het stadionlicht glinstert in de roodgekleurde plassen. Een beeld dat past bij het San Paolo stadion. Een beeld dat hoort bij geuren en geluiden. Genni haalt snotterend zijn neus op.
“Ik heb geen vrienden bij de bazen van de fabrieken. En ik heb geen middelbare school diploma.”
Hij kijkt me vol verwachting aan. Ik vind de woorden niet.

Aan de overkant van het stadion wordt een mega-spandoek met het hoofd van Maradona uitgerold. Genni’s ogen lichten op. Het stadion scandeert Diegoho Diegoho. De naam van God echoot weer door Napels. We staan massaal op voor onze ode aan de zieke Diego Armando Maradona. Als in die wedstrijden van toen, tegen het Milan van Gullit, Rijkaard en Van Basten. Dan is het weer tijd voor het nu. Napoli - Pescara. Serie B.

OERWOUDGELUIDEN
Nog erger dan het weer is het spel van Napoli. In de tweede helft, wanneer Napoli met 1-0 voorstaat, laat het zich bijna afslachten door het nietige Pescara. Het chagerijnige Napoli publiek fluit haar eigen spelers continu uit. Na de zoveelste dreigende tegenaanval begint een kalende man met een slordig dichtgenaaide hazenlip woeste oerwoudgeluiden te maken naar de spitsen van Pescara. Daar kan Genni dan wel om lachen. Ik ook. Er staan 22 blanke voetballers op het veld.

Gelukkig is er naast het veld gezorgd voor ander vermaak. Het nieuwste project van de regering tegen het voetbalgeweld in de stadions; Sstewards. Voor de tienduizend hooligans van de Curva A staan zeven mannetjes opgesteld met een keurig reflecterend geel vest en een helm.
Knullig kijken de stewards om zich heen. Ze hebben geen flauw idee van wat ze moeten doen. Af en toe loopt er een-zeer-belangrijke man in een rood vest tussendoor. Druk pratend in een walkie-talkie controleert hij of alles goed volgens draaiboek loopt. Het regent flessen vanaf de curva. Telkens wanneer een steward van schrik opspringt, wegduikt of in elkaar zakt, gaat er een gejuich op vanaf de tribune. Genni schudt mismoedig zijn hoofd.

“Dit soort volk maakt het voetbal kapot. Mensen die steward zijn begrijpen niets van voetbal. Je kunt beter een bom naar de politie gooien dan in een geel vestje met helm naar de curva gaan staan koekeloeren.”

PUZZEL
In de metro verdwijnt de ergernis en praten de cijfers. Piacenza en Mantova laten punten liggen. Napoli staat ferm op de derde plaats met twee punten achterstand op Genua. Twee punten achterstand op directe promotie naar de Serie A. In de uiterste hoek van de met graffiti bespoten wagon zit een keurige heer op leeftijd. Zijn schoenen zwart gelakt, het colbert met precisie om zijn schouders geweven. Hij heeft zijn leesbril op zijn schoot gelegd. Zijn wereld draait om het puzzelboekje in zijn hand. De jongeren in de trein zingen, schreeuwen, telefoneren, rennen van links naar rechts. Sjaals en vlaggen wapperen rakelings langs het gezicht van de man. Dan valt er een jongen tegen zijn stoel. De jongen schrikt en excuseert zich direct.
De man glimlacht, balt zijn vuisten van vreugde. Dan schudt hij driftig ja en schrijft de oplossing van de puzzel in zijn boekje.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_48580069
Napoli heeft met 2-1 gewonnen van Frosinone. Juventus heeft met 3-1 gewonnen van Genoa.
Napoli staat nu tweede.
*
pi_48580090
Tweede .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_48581901
Napoli werd na 1 minuut ook al onterecht de 0-1 onthouden, Calaio scoorde maar de grensrechter gaf onterecht een vlagsignaal, Calaio stond beslist geen buitenspel.

Wedstrijd was matig maar werd van Napoli zijde beslist door 2 weergaloze acties.

Eerst Pia die 2 man op de achterlijn voorbij dribbelde en Sosa een niet te missen assist gaf en vervolgens Sosa die terugkopt op Trotta, die vanaf een meter of 20 de bal heel hoog als volley nam en hem strak in de kruising joeg.

Iezzo was gelukkig goed op dreef, gelijkspel was een betere afspiegeling van de kansenverhouding geweest.

Voorlopig weer 2e met 1 punt voor op Genoa.
Van de concurrentie won Bologna - vrij eenvoudig van Verona, Piacenza won met zeer veel moeite van Crotone en Rimini wist met de grootst mogelijke moeite een gelijkspel bij Vicenza weg te halen.
Mantova speelt maandag en Bresca is door de winst thuis tegen Lecce eigenlijk de enige club die wellicht nog bij de top 6 kan komen (staan nu 8e), de rest staat te ver achter.
pi_48582042
Politie in Frosnino had het trouwens druk. Niet eens met rellen, meer met andere zaken.

50 Napoli fans aangehouden ivm bezit valse tickets (en soms ook vals geld), 2 wegens Cocaine bezit en nog eens 500 man teruggestuurd zonder kaarten.
pi_48613749
Samenvatting Frosinone - Napoli (Rai Tre) http://www.youtube.com/watch?v=ofbVIlQNyAU
Samenvatting Frosinone - Napoli (Sky Italia) http://www.youtube.com/watch?v=vjEgcpfCgWQ

Lange video vanaf de Curva Nord (Frosinone) http://www.youtube.com/watch?v=ujYsRnfZz2c
Sfeerbeelden van de Curva Sud (Napoli): http://www.youtube.com/watch?v=9ideR7M1_58
  maandag 23 april 2007 @ 16:41:01 #266
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_48637409
Lekkere overwinning, met kans op veel meer doelpunten Ben benieuwd naar volgend jaar...hopelijk word de stijgende lijn doorgezet
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_48662787
SMOOK nog niet gezien hier na het weekend, maar in Napoli waren ze blij dat het EK 2012 aan Italie voorbij gaat: nl. geen gedwongen nieuw, ongewenst stadion.

Misschien wel iets van meegekregen de woensdag van de bekendmaking al?
pi_48665912
Welke plaatsen in de Serie B zijn verzekerd voor een plaats in de Serie A volgend seizoen? Of heb je daar ook nog een nacompetitie
pi_48670825
1 & 2 promoveert direct, 3-6 4-5 spelen nacomeptitie waarebij de hoogste geklasseerde in de eindestand telkens het voordeel heeft. Uitdoelpunten tellen namelijk NIET dubbel en bij gelijke stand na 90 minuten wordt er wel verlengd maar geen pingels: dan wint de beste ploeg in de eindrangschikking.

Feitelijk sta je bij 3-6 dus al met 1-0 voor als je de nr. 3 bent.
pi_48679606
He SMOOK, even een vraagje van een andere orde. Luister veel housesets. Download er dus ook regelmatig. Kom dan vaak sets tegen die zijn opgenomen in het Old River Park in Napels. Ik ben afgelopen zomer in Napels geweest, maar waar is dat Old River Park ergens te vinden dan ? Voor een volgende keer lijkt me dat wel tof.
pi_48741438
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:21 schreef DIGGER het volgende:
Politie in Frosnino had het trouwens druk. Niet eens met rellen, meer met andere zaken.

50 Napoli fans aangehouden ivm bezit valse tickets (en soms ook vals geld), 2 wegens Cocaine bezit en nog eens 500 man teruggestuurd zonder kaarten.
Vandaag weer met plezier de column van SMOOK gelezen (wil je de eindredactie verzoeken de term 'de F-side van Napoli' niet meer te gebruiken in de inhoudsopgave? Is namelijk echt onzin!). Begrijp ik nou goed dat er gewoon 2.100 Napoli-supporters in het uitvak zaten en er daarnaast nog eens 500 zonder kaarten zijn teruggestuurd?
pi_48744345
Er waren bijna 4.000 Napolitanen in Frosinone.......
pi_48750365
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
SMOOK nog niet gezien hier na het weekend, maar in Napoli waren ze blij dat het EK 2012 aan Italie voorbij gaat: nl. geen gedwongen nieuw, ongewenst stadion.

Misschien wel iets van meegekregen de woensdag van de bekendmaking al?
We hebben het daar eigenlijk nooit over gehad. Ik vind het zelf wel fijn, nu is het verplaatsen of verbouwen van het San Paolo niet meer belangrijk en kunnen we nog lekker die lelijke betonnen trappen opklimmen. The Old River Park ligt volgens mij in de provincie Napoli, niet in de stad. Je moet er met de auto naar toe.

Komende zaterdag Cesena thuis, het wordt nu echt spannend, ik voel het zelf ook. De kaartverkoop gaat goed, het stadion gaat richting uitverkocht.

Ik hoop dat er wat actie of vuurwerk is. De laatste tijd is het maar kaal.
pi_48752947
quote:
(#77) Frosinone - Napoli 1-2 door Chris Lenders 26-04-07 in TED 077
LA NOSTRA UNICA FEDE

Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Terwijl de klanken van de Serie A door de straten van Napels gonzen, denkt Chris terug aan het wonder van Trotta.

Het is zondag in de volkswijk ‘I Quartieri Spagnoli’, Napels. De zon schijnt op het dakterras, er is verse koffie. De wind drijft de dikke, zilte zeelucht door de nauwe stegen. De warmte vertraagt het leven. Alles lijkt loom en lui. De katten sjokken in het vuilnis, de antennes wiegen slaperig heen en weer op de daken, de klok slaat ieder kwartier vermoeid haar slag. De mannen in de huizen luisteren naar de radio. Opgewonden stemmen schallen tegen de gevels. Het gaat over Totti, Ibrahimovic en Adriano. De sterren van de Serie A dringen door tot in de kleinste woonkamer. De vrouwen koken. De vis is vers van de markt, de geur van knoflook in olie stijgt op uit de keukenramen. Het is een zondag in het zuiden. Een dag van traditie. Voor de Napolitaan de dag van voetbal, vis en vrouw. In die volgorde.

Het is drie uur, de televisies in de wijk gaan aan. De Serie A is onderweg. Mijn gedachten gaan terug naar gisterenmiddag. Het gelukzalige gevoel in de auto op de terugweg. En de opmerking van Genni die me recht in het hart schoot, toen hij de auto uitstapte en het portier dichtgooide: “Jongens, ik moet nog steeds aan die goal van Trotta denken.”

GEEN KAARTEN
De ruim 2100 zwetende Napolitanen om me heen geven elkaar één sigaret door. Het is onze aansteker van vanmiddag. De toegangscontrole voor het stadion was hyperstreng, het meenemen van aanstekers verboden. De brandende sigaret gaat rap van hand tot hand, van rij tot rij. Na tien minuten ruikt het als vanouds gezellig naar hasj. De straf die de voetbalbond ons heeft opgelegd heeft de onderlinge band alleen maar versterkt. Twee weken geleden werd een Juventus-supporter neergestoken voor de wedstrijd Juventus - Napoli. De voetbalbond kwam met een nieuwe plagerij; geen kaartverkoop voor Frosinone - Napoli in Napels.

Belachelijke, halfslappe maatregelen. Honderden Napoli-supporters reden de afgelopen dagen naar Frosinone om alsnog de kaarten te kopen. De strijd om promotie wordt steeds concreter, de koorts slaat toe.

NERVEUS
Ook de Napoli-spelers zijn nerveus. Er wordt bang gespeeld, veel balletjes breed en af en toe een lange knoeibal op spits Sosa. Na twintig minuten krijgen we bericht uit Turijn. Juventus staat met 1-0 voor tegen Genua. In het uitvak kijken we elkaar aan. Dit is de zaterdag om de tweede plaats te veroveren. Met een overwinning springen we over Genua heen. Na de rust zet Napoli aan maar Frosinone is sterker, komt zelfs op voorsprong. Na de gelijkmaker van Sosa schiet Frosinone nog twee keer op de paal. We komen goed weg.

In de negenentachtigste minuut staat het 1-1 als Bogliacino de bal aanneemt. Hij kijkt op en ziet het hoofd van de boomlange Sosa boven een woud van gele Frosinone-verdedigers uitsteken. En dan is er het wonder van Trotta. De lange bal van Bogliacino ploft tegen het voorhoofd van Sosa.

Als in slowmotion zien we het lichaam van de aanstormende Ivano Trotta aanzetten voor een rare kronkeling. Trotta’s lichaam kunstschaatst. Zijn hoofd maakt een diepe, elegante buiging, zijn rechterbeen zwaait als een schaar over zijn rug. Hij volleert. De bal suist in de bovenhoek.

Door het open raam hoor ik het rinkelen van bestek. De inwoners van het Spaanse Kwartier genieten van de zondagse vis. Nog even en het is weer zaterdag. In de opengeslagen krant op tafel lees ik met dikke, zwarte letters:

“HET WONDER VAN TROTTA. SERIE A, WE KOMEN ERAAN.”

Laten we het hopen. Nog zeven wedstrijden.

Verder kort nieuws:

- Voor Napoli - Cesena zaterdag wordt op basis van de kaartverkoop tot en met gisteravond een toeschouwersaantal van 50.000 geschat

- Napoli - Albinoleffe op dinsdag 1 Mei is verschoven naar de avond, 20.30 uur.

- Papa Waigo, Salvetti en Pellè, de 2 belangrijkste spelers aan de kant van Cesena, zijn niet 10% fit en zullen pas op zaterdag getest worden of ze kunnen spelen

SMOOK: Ik las dat in Fuorigrotta er een Diadora Napoli shop geopend is. Is dat wat? En waar precies ligt deze, echt langs het stadion of wat meer de wijk in?
pi_48753169
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:13 schreef SMOOK het volgende:

[..]

We hebben het daar eigenlijk nooit over gehad.
Maar vlak voor het geouwehoier na Catania - Palermo heb je neem ik aan wel protesten ertegen gezien. Bij Lecce hing de gehel Curva van Napoli vol met protest spadoeken tegen een nieuw stadion, ongetwijfeld met zich meebrengende ticketprijsverhogingen etc.
quote:
Ik hoop dat er wat actie of vuurwerk is. De laatste tijd is het maar kaal.
Met die nieuwe regels mag er geen fuck meer, al helemaal niet op het gebied van vuurwerk.
Vorig jaar was Reggina - Massina een wedstrijd in geweldige atmosfeer, waarin Reggina in hun wedstrijd van het jaar Messina naar de Serie B schoot, letterlijk, totdat Calciopoli begon en anders besliste. Veel vuurwerk, cynische, sarcastische spandoeken, meerdere choreografien etc.

Anderhalve week terug schoten ze weer Messina zo goed als zeker naar de Serie B.
Geen spandoeken (verboden) geen vuurwerk (verboden) geen choreografie (verboden).
Echt dood en doodzonde.

Wat is nu straks Verona - Napoli zonder beledigende sarcastische spandoeken over en weer?
pi_48818051
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:49 schreef DIGGER het volgende:
1 & 2 promoveert direct, 3-6 4-5 spelen nacomeptitie waarebij de hoogste geklasseerde in de eindestand telkens het voordeel heeft. Uitdoelpunten tellen namelijk NIET dubbel en bij gelijke stand na 90 minuten wordt er wel verlengd maar geen pingels: dan wint de beste ploeg in de eindrangschikking.

Feitelijk sta je bij 3-6 dus al met 1-0 voor als je de nr. 3 bent.
Een niet onbelangrijke toevoeging: als de nummer drie een voorsprong heeft van méér dan 9 punten op de nummer vier, promoveert de nummer drie ook direct en zijn er geen play-offs !

En laat na vandaag de voorsprong van Napoli op de nummer vier al 9 punten zijn !!!

P.S.: in de halve finales van de play-offs zijn er géén verlengingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eusebius op 29-04-2007 01:26:41 ]
pi_48825201
Op Genoa na heeft iedereen het gisteren laten liggen.
Piacenza verloren (is bezig aan een hele slechte reeks inmiddels), Mantova verloren, Bologna verloren, Rimini gelijk.

Brescia wint voor de 5e keer in 6 wedstrijden en heeft daardoor weer zeer goed zicht op de play-off plaatsen.

Dat van de verleninge in de play-offs klopt, had het beter even kunnen uitsplitsen tussen halve finale & finale.
Dat van die 9 punten klopt ook, maar daar wordt bijna elk seizoen wel e.e.a. in verschoven omdat ze het toetje niet graag mislopen (minder wedstrijden is commercieel minder interessant natuurlijk). Maar na gisteren wel een reele mogelijkheid nu.

Genoa en Napoli spelen nog tegen Mantova, dat zou in z'n up roet in het eten kunnen gooien, en met de laatste wedstrijd tegen elkaar worden er natuurlijk ook 3 punten verdeeld.

Maar de 3 punten zijn en blijven elke week dus extreem belangrijk.

Dinsdag Genoa - Verona & Napoli - Albinoleffe
pi_48885609
3-5-2 Vanavond met Calaio & Sosa voorin.

En svp winnen van die recordhouders gelijke spelen
pi_48900893
Opstelling vanavond: (3-5-2): Iezzo; Maldonado, Cannavaro, Domizzi; Garics, Montervino, Bogliacino, Dalla Bona, Rullo; Pià, Sosa.

Calaio dus op de bank.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:25:35 #280
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_48910290
1-0
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:35:42 #281
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_48910791
Weer 3 punten!
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_48915682
Vrij matige wedstrijd toch weer.

Na een goed begin wat weggezakt, daarna toch op 1-0 gekomen door Papa Suso die een voorzet van Domizzi relatief ongehinderd inknikt.

Maar in het vervolg gewoon weer spelen om de voorsprong te behouden waardoor je nog een aantal keer goed wegkomt, hoewel zelf ook nog wel wat kansen vielen te noteren. Het blijft altijd dat billenknijp voetbal tot de laatste minuut zo.

Maar het zijn weer 3 punten, nog steeds 2e en Mantova en Bologna kwamen niet verder dan een draw. Hierdoor staat alleen Rimini nog binnen de 10 punten marge.

Dit weekend een hele belangrijke voor Napoli, de uitwedstrijd bij Modena.
Genoa heeft een makkelijkere opgave, uit bij Frosinone.
Piacenza ontvangt thuis Rimini, een zege voor Piacenza zou zeer gunstig zijn.
Bologna ontvangt thuis Triestina, dat zou geen probleem mogen zijn.
pi_48961522
SMOOK > geen TED en column vandaag?
  zondag 6 mei 2007 @ 23:32:31 #284
175839 SMOOK
SMOOK
pi_49084211
Verlies en een duur verlies.
Een terecht verlies ook.

Je kunt niet alle wedstrijden winnen, zeker niet na vijf winstpartijen, maar eigenlijk betekent die goede serie niets omdat ook Genua dat heeft neergezet. Zaterdag is het uit tegen Brescia, een beladen, moeilijke uitwedstrijd. Napoli moet dan aantonen goed genoeg te zijn voor de Serie A.

Geen TED inderdaad afgelopen week. Deze week wel, maar ik moet eerlijk zeggen tegen Digger dat mijn verhaal over een andere wedstrijd gaat eerder dit jaar. Ik denk dat hij wel weet welke.
pi_49281413
Ah, dus dat is toch wel smooky . Ik las hem toevallig vandaag in de trein, leuk om te lezen .
pi_49308524
Brescia - Napoli is om veiligheidsredenen verplaatst naar dinsdagmiddag 18.00....

Goed geregeld voor de uitsupporters, 'even' op dinsdagochtend vertrekken voor 2 x 750 kilometer.....
pi_49404119
NAPELS - De beroemde Italiaanse actrice Sophia Loren gaat uit de kleren
als Napoli promoveert naar de Serie A. Dat zei zij dinsdag in een
interview met de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport.

De 72-jarige Loren is een enorme fan van de club uit Napels. "Ik hoop
dat Napoli de laatst wedstrijden wint. Als we promoveren geef ik een
striptease", aldus Loren.

Napoli staat momenteel derde in de Serie B. De eerste twee ploegen gaan
rechtstreeks naar de Serie A. De nummer drie gaat naar de play-offs,
waar nog een plek in de hoogste divisie is te verkrijgen.

pi_49410003
Daar moet je blij mee zijn?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_49413993

Ik wou dat mijn oma er zo nog uitzag.
pi_49416567
Ze mag aan de slag.....

Napoli heeft zojuist de uitwedstrijd tegen Brescia met 0-1 gewonnen en staat nu 'virtueel' in de Serie A. Napoli staat dan wel derde, maar vanwege het gat met de vierde plaats (meer dan negen punten) zouden de playoffs worden afgelast en promoveert ook deze ploeg direct.

Weet iemand waar Digger is?
Ik begin me zorgen te maken.
pi_49416647
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:49 schreef SMOOK het volgende:
Ze mag aan de slag.....

Napoli heeft zojuist de uitwedstrijd tegen Brescia met 0-1 gewonnen en staat nu 'virtueel' in de Serie A. Napoli staat dan wel derde, maar vanwege het gat met de vierde plaats (meer dan negen punten) zouden de playoffs worden afgelast en promoveert ook deze ploeg direct.
Weet iemand waar Digger is?
Ik begin me zorgen te maken.
Nice!
*
pi_49416930
En aangezien Digger spoorloos is verdwenen citeer ik dan maar uit eigen werk...... :

(#78) Mantova - Napoli 1-0 door Chris Lenders 10-05-07 in TED 078
LA NOSTRA UNICA FEDE

Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Als Napoli verliest in Mantova breekt de hel los.

Meegaan naar een uitwedstrijd maakt je een trots man. Voor mensen die niets hebben met voetbal, is dat moeilijk uit te leggen. Het is vergelijkbaar met oorlog. Het doel heiligt de middelen en niemand weet na afloop ook al weer waarom. Hoe groter de afstand, hoe nietiger de tegenstander. Hoe slechter het weer, des te meer brandt het vuur in je lichaam. Supporter zijn draait om lijden, om opoffering voor de clubkleuren, om jezelf pijnigen. Dat schept een bloedband tussen de supporters van de harde kern. We zijn broers, we zijn er voor elkaar op iedere mogelijke manier. We hebben maar één doel in het leven: Napoli.

Mantova 675 kilometer. Tijdens de warming-up zingen drieduizend Napolitanen de spelers toe:
“FACCIAMO CHILOMETRI, SUPERIAMO OSTACOLI, SOLO PER TE, SOLO PER TE!”
(We maken kilometers, we overwinnen obstakels, alleen voor jou, alleen voor jou.)

De spelers luisteren niet. Napoli verliest kansloos met 1-0. De concurrent voor de tweede plaats, Genua, wint wel. De verbittering is groot, alsof de promotie naar de Serie A waaraan we weken zo hard hebben gewerkt met een simpele, anonieme klap van de tafel wordt geveegd. De spelers verdwijnen in de tunnel, de televisiecamera’s gaan uit, het stadion loopt leeg. Wij blijven achter. Het wordt onrustig in het uitvak. De leiders gebaren ons te wachten.

De angst van de buschauffeur is van zijn gezicht af te lezen. Het is een kleine, dikke man met een stropdas. Net maakte hij nog flauwe grappen om de situatie in de bus naar zijn hand te zetten. Nu loopt het zweet in stralen langs zijn slapen en vallen er druppels van zijn kin op zijn net gestreken overhemd. Er is een hand strak om zijn keel geklemd. Hij krijgt een vuistslag op zijn hoofd. Ik betrap mezelf erop dat ik hem zielig vind, maar doe niks. De bus stopt midden in het centrum van Mantova en blokkeert de twintig andere bussen. De deuren gaan open. Duizend Napoli-hooligans staan op de hoofdstraat van Mantova. In de verte komen loeiend en wild slingerend ME-bussen aanrijden. Dan breekt de hel los. Het lawaai van sirenes, oerkreten en sneuvelende ruiten is overweldigend. Hier hebben we op gewacht. Ik voel in twee, drie seconden de adrenaline tot aan mijn tenen door mijn aders spuiten.

TRAANGAS
Op dat moment verandert het leven in Mantova. De laatste laan richting het treinstation is breed en leeg. Totaal leeg. De brede flatgebouwen van Mantova spoken aan weerszijden van het asfalt. De geparkeerde auto’s zijn in allerijl weggehaald. De honderden rolluiken zijn gesloten, lichten in de huiskamers zijn gedoofd. We lopen met duizend Napolitanen door het centrum van een stad die geen stad meer is.

Net voor het binnenlopen van het station kijk ik in de ogen van een vrouw. Ik zie aan haar blik dat ze twijfelt tussen woede en angst. Ze wil iets roepen, een gebaar maken, maar haar verstand wint. Ze zwijgt. Pas later zie ik de tientallen anderen staan. Ze staan in een rij met de handen tegen het glas. De mensen kunnen niet meer naar buiten. Ze zijn de gevangenen van een winkelcentrum. Het is hermetisch afgesloten uit angst voor de passerende Napolitanen.
In de treinwagon voel ik mijn benen trillen. We staan nog steeds stil. Ik heb honger. Ik heb dorst. In de trein is niets te eten, niets te drinken. Er zijn geen zitplaatsen. De WC is al overgelopen. Het vooruitzicht op de terugreis van acht uur valt me zwaar, mijn hoofd kan er niet aan. Wanneer de trein wil vertrekken, wordt er aan de noodrem getrokken. De supporters stormen naar buiten en dringen de ME’ers terug het stationsgebouw in.

Er zijn momenten in het leven dat dingen je teveel worden. Toen de politieman het traangas in de wagon gooide en daarna maakte dat hij wegkwam, was dat moment aangebroken.

dinsdag 15 mei 2007 @ 21:03:49 #293
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_49417200
Luitjes: DIGGER zit heerlijk in Italia: heb hem gisteren nog gesproken, lekker aan een biertje.

Geen zorgen over hem dus...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_49432395
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:50 schreef Beschouw het volgende:
[afbeelding]

Ik wou dat mijn oma er zo nog uitzag.
Zoek nog ff verder, gister zag ik een foto van iets wat ik echt niet naakt wil zien!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_49603228
Duur puntverlies, hadden op gelijke hoogte met Genua kunnen komen en gat met achtervolgers slinkt.
pi_49657678
quote:
De voorzitter was na afloop buiten zinnen. "Het is voor iedereen duidelijk dat de bond er alles aan heeft gedaan om Juventus en Napoli weer terug te krijgen in de Serie A. En dat Bologna in de Serie B moet blijven. Ik heb helaas geen bewijzen, want dan was ik wel naar de rechter gegaan. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we weer het slachtoffer zijn van een combine. Daarom stop ik met deze poppenkast. In de afgelopen weken heb ik genoeg gezien om te begrijpen dat Moggigate helemaal niet tot het verleden hoort."
Haha, de bond doet er alles aan om Napoli weer terug te krijgen in de Serie A? Waarom was men eerder dit seizoen in Napels dan zo blij met het vertrek van de bondsvoorzitter?
pi_49690897
Wordt spannend. Winnen bij Verona en hopen dat Arezzo stunt tegen Rimini (goaltje van Tony Floro Flores?) thuis werd het 4-1 voor Arezzo, dus...
Volgende week hopen dat Mantova van Genoa wint. En op de slotdag moeten Rimini en Mantova tegen elkaar. Kan allemaal nog steeds goed komen. Wel klote dat Iezzo de wedstrijd tegen Verona niet gaat halen.
pi_49789881
(#80) Napoli - Modena 1-1 door Chris Lenders 24-05-07 in TED 080
Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Een kleine drie jaar geleden speelde Napoli nog in de derde divisie, nu lonkt de Serie A. Eindelijk.

In augustus 2004, toen de voetbalclub Napoli ophield te bestaan, kreeg burgemeester Rosa Iervolino van Napels bezoek van de filmregisseur Aurelio de Laurentiis. De stad had haar hoop in het voetbal verloren, ze koesterde slechts de herinneringen aan de dagen van Maradona. De Laurentiis had plannen, grote plannen. Er werd om hem gelachen. Twee weken voor het begin van de competitie schreef hij met een grote zak geld een nieuwe club in bij de voetbalbond: Napoli Soccer. Derde divisie, regio zuid.

Er was niets in Napels. Letterlijk niets. De Laurentiis belde een werkloze trainer en haalde samen met zijn technisch manager Pierpaolo Marino vijftien voetballers van banken en tribunes bij andere clubs uit de profcompetitie. De zaterdag erna was de eerste training, ruim een week voor de eerste competitiewedstrijd. Er kwamen maar acht spelers van de vijftien spelers opdagen. De Groep van Acht. De teleurstelling was groot. Er waren geen pionnen, geen hesjes, niet eens trainingspakken. Aangekomen op het veld viel het echte, keiharde kwartje.

Er waren geen ballen. Francesco Montervino, de huidige aanvoerder van Napoli, liep naar zijn auto en haalde de bal van zijn zoontje uit de kofferbak. De spelers lachten, maar vroegen zich af waar ze in godsnaam terecht waren gekomen.

Dat was het startschot van de ‘Operatie De Laurentiis’.

Zaterdag 19 mei 2007. Napoli staat op de drempel van de Serie A. Het San Paolo stroomt vol. Verkopers van drank en koffie met likeur stappen door de rijen, hevig zwetend onder de zware last en een stinkspoor achterlatend bij het passeren. De tifosi rekenen driftig de stand door. Ze discussiëren over de promotie, ze luisteren gespannen naar de radio. Op de lange zijde knijpen de supporters met de ogen tegen de laagstaande voorjaarszon. Op de Curva A vormt de hasjadem dikke wolken onder het ijzeren dak. Tijden veranderen, maar sommige dingen blijven altijd hetzelfde. De liefde van een Napolitaan voor Napoli is niet in woorden uit te drukken, alleen in tradities.

WONDEN LIKKEN
Met nog vier wedstrijden te gaan en een plaats in het klassement die virtueel recht geeft op de Serie A staan de Napoli spelers te klappertanden van de zenuwen. Tegenstander Modena moet punten sprokkelen om degradatie naar de Serie C te voorkomen en doet dat met het enige middel dat werkt in het machtige San Paolo; achterbaks op het randje voetballen. Persoonlijk pleit ik voor het vrijwillig opgeven van de gehele Modena selectie voor de gaskamer, maar dat is wellicht niet helemaal objectief. Modena is beter, maar Napoli komt voor rust op voorsprong door wie anders dan de Argentijn Roberto Carlos Sosa. De spits die niet kan voetballen, maar op de een of andere manier wel kan scoren. Een gerespecteerd man. Een man van de Groep van Acht.

Na rust komt Modena op gelijke hoogte. Verdiend. Het rommelt op de Curva A. De leiders zijn gespannen en ruziën onderling. In het propvolle vak schieten de mensen als aangeschoten wild door elkaar heen. Er breekt paniek uit, er zijn te veel rennende mensen in te weinig ruimte. Het loopt goed af. Met geluk. In de laatste minuut krijgt Napoli een penalty cadeau. Vedette Calaiò mist jammerlijk.

Terecht. Napoli speelt als een saaie middenmoter. Na de wedstrijd, in de metro, worden de wonden gelikt. Er wordt gevloekt op de spelers. Maar vloeken op een manier zoals je alleen op je eigen mensen kunt vloeken. De jouwe. Dan gebeurt er iets dat ik nooit zal vergeten. Een man gaat op zijn stoel staan. Hij maant de schreeuwende passagiers tot zwijgen. Met grote ogen en een trillende stem zegt hij wat iedereen dreigt te vergeten:

“Realiseren jullie je wel dat we vandaag met acht spelers van het eerste jaar in de derde divisie hebben gespeeld?”

Het blijft stil in de wagon. In tientallen hoofden maalt dezelfde gedachte. Dan dringt het tot ons door. De man heeft gelijk. Het waren juist die acht spelers.
Het vloeken houdt op.
Het zijn onze mannen. De mannen van toen en nu.

zaterdag 26 mei 2007 @ 13:27:31 #299
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_49790198
Ik zou het ook zeer knap vinden als Napoli meteen doorstoot tot de Serie A. Zo gigantisch veel aankopen hebben ze niet gedaan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:33:19 #300
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_49800578
Hoe zit het nou met die promotieregeling van 10 punten verschil?? Gaat die dit seizoen ook op?
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')