En nu sta je bijna bovenaanquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:44 schreef Neuk het volgende:
hihi een tijdje terug zat ik bij elk nieuw topic te tellen hoeveel er nog boven me stonden...
Je bent gewoon al 27 wekenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
En nu sta je bijna bovenaanIk ben elke keer weer verbaasd als ik mijn naam nu alweer halverwege zie staan en verwelkom iedere nieuwe zwangere natuurlijk van harte
![]()
Ha, jij hebt al iemand om speelafspraakjes mee te pushenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:32 schreef Neuk het volgende:
En mijn yogadinnetje heeft een meisje gekregen vandaag![]()
Het leukste he, is als je hen ook even flink laat schrikkenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:38 schreef p_iglet het volgende:
BE, mag ik ook in het lijstje??
voorlopige datum 20 juni 2007
jeeetje wat klinkt dat ver weg!!! en toch eigenlijk ook al wel heel snel
Lishe, zeker is het ondanks de schrik ook wel heel erg geweldig.
Het kindje is ook zeker heel erg welkom.
Maar toch overheerst nu eerst nog wel even het ow fuck hoe gaan we dit allemaal doen, en hoe gaan we dit allemaal regelen. En jemig hoe gaan we dit ouders en schoonouders vertellen.
Vandaag maar online de aanmelding voor de verloskundige gedaan. Was toch eigenlijk wel te zenuwachtig om te bellen dus vond dit wel een mooie oplossing, nu bellen hun voor een afspraak.
Ik zag het net ook ja! (Ging ff bij mijn banner loeren) en ik was natuurlijk weer ontroerdquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:08 schreef Neuk het volgende:
Vivi zit vandaag op de magische 100 dagen grens. Gefeliciteerd Vief!Ik herinner me die dag bij mij nog
Vond het wel een feessie waard.
Die was het weekend na het meten bij de vk (bleek later, na anderhalve week toen ik niets gehoord had en toch wel wilde weten) alweer goed te zijn, 7,1. Blijkbaar heeft de Floradix goed geholpen, die was ik gelijk gaan slikken. Lief dat je t vraagt trouwensquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:56 schreef Vicky het volgende:
Suus, hoe was je HB?
Je staat er in hoor!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:38 schreef p_iglet het volgende:
BE, mag ik ook in het lijstje??
voorlopige datum 20 juni 2007
hihi moest hier wel even flink om lachen hoor! Ook een erg ontroerend werkje, en best sneu voor zo'n boon natuurlijk....quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:00 schreef Vivi het volgende:
Maar ja, ik word tegenwoordig al ontroerd bij het doppen van sperziebonen![]()
Nu maar kijken hoe (on)gehoorzaam beebje nu al isquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:31 schreef Neuk het volgende:
Ik denk dat mijn bevallingsdatum 11/11/06 gaat worden.Heb ik vandaag bedacht.
Ja ik zag het topic ook al, maar thx voor het erop wijzen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:31 schreef Neuk het volgende:
p_iglet ik zag een leuk topic met ideetjes hier op OUD hoe je het je (schoon-)ouders zou kunnen vertellen
Dat is Emma's geboortedatum! Nou ja, in 11/11/2005 dan natuurlijkquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:31 schreef Neuk het volgende:
volgens mij wel, sowieso als je onder de group valt, maar voor de zekerheid ff navragen bij de huisarts anders?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:25 schreef Beaker het volgende:
P_iglet van harte!!
Hier gaat alles goed![]()
Weet iemand hier of je de griepspuit kan/mag halen als je zwanger bent?
Kan me eigenlijk niet een reden bedenken waarom niet, want als je zwanger bent mag je ook gewoon griep krijgen. Lijkt mij geen probleem... maar gewoon even aan de vk/huisarts vragen?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:25 schreef Beaker het volgende:
Oh nee bah carnaval... Mijn omaatje was op de 11e van de 11e jarig, vandaar dat ik het wel leuk zou vindenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:41 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
p_iglet, van harte met je (liggend) streepje !
Deze week zou ik eigenlijk in Barcelona zitten, maar helaas liet mijn lijf dat niet toe. We zijn dus niet gegaan,zorgt de hele week al voor me
![]()
Iemand nog tips voor dat irritante misselijke gevoel ? Word inmiddels debiel vd bananen, crackers etc...
Neuk, 11e van de 11e, goede datum. Dan begint carnaval om 23.11! Kan je meteen de polonaise in !
Hey die datum had ik al in mn hoofdquote:Ik denk dat mijn bevallingsdatum 11/11/06 gaat worden.Heb ik vandaag bedacht.
Ja mam ..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:11 schreef Lois het volgende:
*streng kijkt*
Ben je al aan het studeren?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:50 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ja ik zag het topic ook al, maar thx voor het erop wijzen.
Ik zal het topic nog hard nodig hebben voor ideeen denk ik.
Schoonmoeder had zich 2 jaar terug vast niet voor kunnen stellen, dat ze 2,5 jaar later ineens 5 kleinkinderen zou hebben ipv 0.
Mijn 2 schoonzusjes schieten namelijk ook hard op, beide zwanger van de 2, terwijl de 1e 1,5 en net 1 zijn.
Alleen die zijn wel gepland
Hier schieten de emoties nu echt van links naar rechts... zo maar eens mezelf schoppen om nog een paar uur te gaan studeren, want nog niets gedaan vandaag.
Je mag de griepspuit hebben in je zwangerschap moest er toendertijd ook 1 halen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:25 schreef Beaker het volgende:
Huu ja...volgens mij kan ik carnaval ook nog halenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:27 schreef Neuk het volgende:
[..]
Oh nee bah carnaval... Mijn omaatje was op de 11e van de 11e jarig, vandaar dat ik het wel leuk zou vinden
Zat ik net ook aan te denken! geinigquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:13 schreef oYo het volgende:
ik80, today is the day!!
wat kan je je beroerd voelen als je zwaar oververmoeid bent he?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 08:39 schreef Stiekemurd het volgende:
Neuk hopelijk kun je vanmiddag nog een beetje bijtanken!
Ik lag gister om 1900 uur op bed en heb geslapen tot 6.15 uur!!! Ik heb ook een paar rot nachten gehad en gister was ik gewoon ziekig van de vermoeidheid.... maar ik voel me nu gelukkig als herboren!
Zitten die steken rondom je vaginal streek?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 07:57 schreef Neuk het volgende:
Smorgens
Hier ook een k**nacht met veel menstruatie-achtige pijntjes en wederom steken in den onderbuick.
Goed te begrijpen (en zooo herkenbaar...ik heb dat ook al weken) dat je ook alles per dag gaat bekijken. Dat kan wel teleurstellend zijn soms... ik was soms écht iets van plan en daar had ik zo'n zin in... en dat lukte dan gewoon totaal niet. Daar kon ik dan echt enorm van balen (en nog steeds, maar ik leer wel geduld hebben). Fijn dat je gewoon goed op jezelf let en voor jezelf zorgt. Heel belangrijk dat je jezelf ook niet voorbij loopt! (doe je dus gelukkig ook nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:50 schreef Neuk het volgende:
Suzanna, ik kan me er goed overheen zetten, hoorIk doe overdag gewoon mijn ding. Dat het allemaal niet zo gaat als ik graag zou willen (hoeveel bezoekjes wilde ik ook weer gaan doen in mijn verlof en hoeveel afspraken zeg ik nu af
en allemaal dingetjes die ik nog wilde doen op creatief gebied) het boeit me nu echt niet meer. Als ik wil liggen ga ik liggen. Het komt zoals het komt niet waar? Nog maar een kort tijdje met deze hikker en dan ben ik weer 'alleen'.
Thnx voor de tip, maar ik ben juist zo eigenwijs om het zelf te willen doenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:13 schreef Suzanna het volgende:
Meimeltje en alle andere zwangeren die graag hun huis tiptop in orde willen hebben voor de bevalling: misschien een idee om op Marktplaats te kijken? Daar zijn soms advertenties van vrouwen die het graag voor je doen (wel tegen betaling uiteraard) ... ik heb elke week huish. hulp en dat scheelt enorm. Elke week wordt er ook weer iets extra's gedaan wat dan straks niet meer hoeft. En je kunt iemand inhuren voor een 'grote schoonmaak' en dat is dan eenmalig. Ik vind het ideaal!
Volgens mij schopt de baby dan in je blaas, of ligt erop o.i.d...irritant en soms zelfs pijnlijk vind ik het!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:14 schreef ik80 het volgende:
Zitten die steken rondom je vaginal streek?
Daar heb ik de hele tijd steken, alsof ze iedere keer een stukje lager wil...
En dan ook nog iedere minuut naar de wc kunnen, hahaha alleen komt er dan niks uit.
Ik weet niet precies waar maar alles in die area ja... Ook richting poep en plas maar ook onderaan de baarmoeder. Het zijn soms ook wel krampachtige steekjes eigenlijks..quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:14 schreef ik80 het volgende:
[..]
Zitten die steken rondom je vaginal streek?
Daar heb ik de hele tijd steken, alsof ze iedere keer een stukje lager wil...
En dan ook nog iedere minuut naar de wc kunnen, hahaha alleen komt er dan niks uit.
Sja als je niet echt uit kan slapen ivm kleine kind(jes) dan maar vroeg naar bed.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:03 schreef Suzanna het volgende:
Lekker Stiekemurd! Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen, mijn lieve meisjes vinden het leuk om me om kwart over vijf wakker te maken en dan elk half uur zich te laten horen. Vroeg naar bed is dan geen overbodige luxe... (tis niet leuk om elk half uur weer je bed uit te tuimelen en er vol hoop weer in te duiken om er vervolgens weer tien minuten later uit te moeten. Maar goed, tis vast een fase
)
Neuk en Chacama, ik voel met jullie mee. Die rotnachten ook...![]()
Frustrerend is dat, als er zo weinig van komt he.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:22 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Sja als je niet echt uit kan slapen ivm kleine kind(jes) dan maar vroeg naar bed.
Over huishoudelijk werk gesproken, ook wij hebben 1 keer per week een hulp. Van de week heeft ze mijn 2 voorraadladen in de keuken schoongemaakt... geweldig niet??
Ook ik heb allerlei plannen in mijn verlof, maar ja als je lichaamlijk beperkt bent en een peuter hebt rondlopen komt het er vrij weinig van. En overigens is nog geen enkele kinderkamer klaar![]()
Sudocrem? Is hypo-allergeen en verzacht iig.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:25 schreef p_iglet het volgende:
Alle moeilijke slapers suc6!!!
Iemand hier tips voor alternatieve middeltjes tegen huiduitslag die wel mogen als je zwanger bent?
Ik ben voor een hoop dingen allergisch, dus zit regelmatig flink onder de exzeem en uitslag. Normaal heb ik hier behoorlijk sterke hormoonzalf voor, maar ja die mag niet gebruikt als je zwanger bent.
Iemand nog alternatieven voor gewone vaseline? (ow ja wel parfumloos anders wordt het alleen maar erger)
kan het niet helpen. Ben gewoon een controlfreak en tijdens mijn zwangerschappen nog erger dan ooit. Heb nu op de zaak ook een lijst hangen van wat moet gebeuren. Hangt nog net niet op elke deur....quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:14 schreef Neuk het volgende:
jij met je lijstjes.. ik zou er gek van worden!
Ik heb van de huisarts dezelfde hormoonzalf als mijn dochtertje van twee gekregen, die heeft weinig concentratie hormonen. Helemaal geen hormoonzalf... nou, dan gaat het dus écht bergafwaarts bij mij.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:25 schreef p_iglet het volgende:
Iemand hier tips voor alternatieve middeltjes tegen huiduitslag die wel mogen als je zwanger bent?
Ik ben voor een hoop dingen allergisch, dus zit regelmatig flink onder de exzeem en uitslag. Normaal heb ik hier behoorlijk sterke hormoonzalf voor, maar ja die mag niet gebruikt als je zwanger bent.
Iemand nog alternatieven voor gewone vaseline? (ow ja wel parfumloos anders wordt het alleen maar erger)
Mag ik vragen welke hormoonzalf dat is? Gewone hydrocortisoncreme werkt namelijk bij mij niet eens omdat dat niet sterk genoeg is... Heb normaal klasse 3 hormoonzalf...en soms zelfs klasse 4... het gaat van 1 t/m4.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:44 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik heb van de huisarts dezelfde hormoonzalf als mijn dochtertje van twee gekregen, die heeft weinig concentratie hormonen. Helemaal geen hormoonzalf... nou, dan gaat het dus écht bergafwaarts bij mij.
Wat je eventueel ook kunt smeren is 'Lanette Crème'. Dat vind ik zelf wel prettig voor een eczeemhuid, maar afdoende is het niet hoor. Het is wel prettiger dan vaseline (trekt veel sneller in en heeft ook andere werkzame stoffen).
sudocreme gaf hier wel reactie, zal straks op potje kijken wat er in zitquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:07 schreef p_iglet het volgende:
het punt is dat ik geen dermatoloog heb... zelfs geen huisarts...
ben bij zowel al dermatoloog als allergoloog uitbehandeld, en normaal is alles prima onder
controle.
hier in den haag is erg moeilijk aan een nieuwe huisarts te komen, dus mijn schoonvader (gepensioneerd huisarts) fungeert tijdelijk als mijn huisarts. Dat gaat prima, alleen is zijn
kennis voor wat betreft wat wel en niet mag tijdens zwangerschap erg verouderd.
Dus vandaar dat ik hier wat ideeen op wou doen wat wel en niet kan/mag.
Aan sudocreme zou ik bijvoorbeeld nooit gedacht hebben, maar daar kan ik wel tegen, dus dat is waarschijnlijk handiger als gewone vaseline wat zo onwijs vet is.
Ik ga echt niet klakkeloos alles uitproberen wat hier geroepen wordt hoorMaar thx voor de waarschuwing.
L-E-A ik heb inderdaad verzuimd om een update te gevenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:52 schreef L-E-A het volgende:
Slaapmeisje, was je al weer voor een suikercontrole geweest? Of heb ik daar overheen gelezenHoop in elk geval dat alles goed was!
Het is volgens mij klasse 2...helaas werkte nr. 1 niet meer bij m'n dochtertje en dit mag ik 5 dagen per week smeren (in het weekend twee dagen niet om de huid rust te gunnen). Hydrocortison 0,5 procent heeft mijn jongste dochter nu, daarna komt 1%, en dat was eigenlijk niet sterk genoeg voor Noa (oudste). Dus kreeg ze de opvolgende klasse, en volgens mij is dat 2.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:58 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke hormoonzalf dat is? Gewone hydrocortisoncreme werkt namelijk bij mij niet eens omdat dat niet sterk genoeg is... Heb normaal klasse 3 hormoonzalf...en soms zelfs klasse 4... het gaat van 1 t/m4.
Ik heb nu sinds maandag niets gesmeerd, en zie eruit alsof ik met schuurpapier mijn gezicht behandeld heb...
Maar goed iets is beter als niets, dus als er iets aan lichte hormoonzalf wel mag, dan moet ik die maar proberen ofzo.
Wat ik weet loopt het kindje tijdens de zwangerschap al zoveel kans op allergieen op, dat het juist beter gaat zijn om BV te geven als kunstvoeding. Maar dit is iets waar ik zeker nog heel veel over na ga zoeken.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Brutale vraag, maar kan je met je allergie-en gewoon BV ( als je dat wilt) bedoel krijgen ze dan wel alle stoffen? bedoel kindje heetf nu wel heel erg grote kans om ook allergisch te zijn toch?
Als je veel last hebt van duizeligheid, draaierigheid of zwart zien voor je ogen dan zou ik dat zeker even aankaarten.quote:Veel vrouwen klagen nogal eens over vermoeidheid en hebben soms een te lage bloeddruk. Is dat een ernstige situatie? Vermoeidheid en een bloeddruk die iets te laag is, komen nogal eens voor. Het zijn meestal verschijnselen waarvoor de aanstaande moeder zich geen zorgen hoeft te maken.
Ik vond eigenlijk dat mijn lichaam nog wel door had kunnen gaan, maar op een gegeven moment wilde ik wel een stap zetten, het ging alleen niet meerquote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:31 schreef Neuk het volgende:
p_iglet ik zag een leuk topic met ideetjes hier op OUD hoe je het je (schoon-)ouders zou kunnen vertellen
Slaapmeisje is al 27 wk zwangert!!! Tijd voor een nieuwe buikfoto!
Sweaty: ben je niet helemaal goed bijje hoofd? 4 uur lopen? Ik red niet eens 20 minuten
Ik had zo'n hoofdpijn, moe, duizelig dus ik naar de ha nu moet ik veel drop eten, maar dat kan nietquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Beaker je bloeddruk is zeker wat aan de lage kant, maar hierover hoef je je geen zorgen te maken. Hier vond ik iets over op internet:
[..]
Als je veel last hebt van duizeligheid, draaierigheid of zwart zien voor je ogen dan zou ik dat zeker even aankaarten.
Thanks, ik vraag me alleen af wat ik op het kaartje moet zetten wat ik naar haar wil sturen. Alles lijkt zo...niet de lading dekkendquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Brrrr kippenvel nieuws weer....
Vivi sterkte
Dat je aan haar denkt. Dat zal ze al ontzettend waarderen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Thanks, ik vraag me alleen af wat ik op het kaartje moet zetten wat ik naar haar wil sturen. Alles lijkt zo...niet de lading dekkend
Het is niet gemakkelijk...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:05 schreef Vivi het volgende:
Ja, ik ken haar eigenlijk helemaal niet zo goed verder, maar ik wil toch iets doen..
Als je al van troost kan spreken natuurlijk, maar ik neem het maar van jou aan danquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:09 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Het is niet gemakkelijk...
Maar eerlijk is eerlijk, elk beetje troost is meer dan welkom
Dat kan zelfs nog in delen mee komen als je water breekt. Dus hoeft niet altijd. Heb ik ook maar van horen zeggenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:53 schreef sweaty het volgende:
Merk je eigenlijk altijd dat je de slijmprop verliest? gekke vraag misschien. Wij hebben zo'n toilet zonder plateautje zeg maar, dus moeilijk te zien als er iets uitkomt wat ik misschien had moeten weten?
heb je niet zo'n stekkerding tegen de muggen, die helpen echtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 04:18 schreef Neuk het volgende:
Ja, nee... dan mag je hier niet komen
Ik ga echt dood van alle muggen! Mijn benen lijken wel op een kraterveld, al maanden (dat geneest ook voor geen klap natuurlijk nu).![]()
zo ik ben weer uitgehuilied!
ik kan me dat dus echt niet meer herinneren, hè, hoe dat was bij mijquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 04:30 schreef Neuk het volgende:
uh... da's normaal sinds ik boven de 30 wk zit... pijntjes, wakker liggen, niet kunnen draaien, dorst, plassen, muggen, gesnurk, zorgen....... Noem maar op.
Alles wat je niet kunt gebruiken op dit moment, zeg maar
koptelefoonquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 04:51 schreef Neuk het volgende:
Tja, er ligt hier boven nog iemand te slapen dus echt relaxed een DVD-tje gaan liggen kijken doe ik ook niet. Tenzij ik beneden op de bank ga liggen maar daar kom ik bijna niet van af in me eentje
Nog 13 daagjes... (en de rest ws.)
Haha nou Sweaty heeft iig iets nuttigs gedaan....jij niet echt dusquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:47 schreef Neuk het volgende:
Nuttig?
Meimel, dan ben je bij deze meldplichtig. Ik zeg het maar effe.
Yup, gaat nu stukken beter. Tnx.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
Moooooooonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah..... gefeliciteerd nog!!!!!!!!!![]()
![]()
ik loop je steeds mis en ik wil je zelf even aanspreken
een prachtige knulleuk, hè, jongetjes
![]()
![]()
ik las dat je veel gedoe gehad hebt, maar dat het nu weer beter gaat gelukkig?
zo een stoere naamquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yup, gaat nu stukken beter. Tnx.
En ons menneke is werkelijk fantasThies!!!!!
Whehehe, zit je daar straks met 7 à 10 cm ontsluiting de gang te dweilenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:08 schreef PM-girl het volgende:
He baby's waar blijven jullie???? <echo><echo><echo><echo>
Ik heb ook geen slijmprop gehad bedenk ik me nu. De vk heeft met de haak de vliezen gebroken, toen kwam er wel vanalles mee, net zoals na de inwendige onderzoeken. Maar echt een prop heb ik niet gezien.(tip voor tijdens de bevalling, ik ging telkens op de wc om alles weg te poetsen met toiletpapier. Regelmatig blijven spoelen, want bij mij stroomde het bijna over toen ik de halve pot vol had met wc-papier.)
Wat heerlijk voor je Snowwww, toch een bevestiging he zo'n hoorbaar kloppend hartjequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:34 schreef Snowwww het volgende:
He, nog geen verse beebjes?!!
Net voor de eerste keer bij de verlos geweest. Gemeld dat ik al weer last heb van mijn bekken, daar heb ik wat tips voor meegekregen. Ook gemeld dat ik het erg jammer vond dat ik bij Nicole geen nacontrole heb gehad, nu gaan ze me extra in de gaten houden dat ik na de geboorte niet weer in een flinke dip terecht kom. Dat is dus erg fijn.
Het was een nieuwe meid vandaag, het klikte meteen erg goed, heel fijn! Met het hartje luisteren was het nog even spannend, maar na een tijdje kon ze hem vinden. Ikke is heeeeeel blij, ik maakte me toch wel een beetje zorgen. Volgens mijn berekening was ik nu namelijk 12w en 5 dagen zwanger, maar volgens de echo "pas" 11 w en 3 dagen. Dus ik was bang dat er iets mis zou zijn, maar mijn baarmoeder zat qua grootte inderdaad meer in de echo richting. Bloeddruk was weer netjes, 120/60.
Bijna huppelend naar huis gegaan met een leuk koffertje met allemaal prul en info erin, dat zal Nicole wel leuk vinden! Me is happy![]()
Hoelang het wakker is weet ik eik niet, maar mijn vlos zei dat het iig elk uur een keer wakker is en dat je het dus elk uur een keertje moet voelen, dit nav dat ik een keer zei ongerust te zijn omdat ik mijn wokkeltje een hele tijd niet had gevoeld. Ze zei dat ik dan rustig moest gaan liggen en het binnen een uur gevoeld moest hebbenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:18 schreef appelsap het volgende:
Vivi wat een vervelend bericht, en zo'n kaartje is altijd moeilijk!
Snowwww wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen.
Zit je ook niet meer zo in die onzekerheid!
Ik zat me net eens af te vragen..
Hoelang is je kindje eigenlijk wakker in de buik, zo tussen de slaap door?
Was al aan het googelen maar kan niets vinden.
Oh gats.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:33 schreef Vivi het volgende:
Vannacht had ik trouwens echt een rotnacht, door dat berichtje van mijn collegaatje, tis zo'n eng idee dat er zoiets ergs met je kindje kan zijn zonder dat je het zelfs doorhebt...en vandaag voel ik ook maar heel summiere bewegingkjes en dan ga ik mezelf meteen gek lopen maken ook al weet ik dat het wrs helemaal niet nodig is
Nee, mijn moeder heeft altijd een kleine buik gehad bij de zwangerschap. En ik had met 20 weken een buik die zij aan het eind van haar zwangerschap pas had. Dus dat hoeft helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben nieuwsgierig: als je moeder een kleine buik had bij een zwangerschap, geldt dat dan ook voor jezelf?
Ik vroeg me dit al naar aanleiding van het verhaal van die zwangere kickboxer. Bij mijn moeder was het ook niet echt goed te zien en ik heb dezelfde bouw(voor zover ik dit kan beoordelen).
Ik vraag me af of ik dus ook weinig buik zou laten zien bij een zwangerschap.
Je staat in het rijtje. We passen de naam later wel aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:09 schreef guntherschneider het volgende:
Vooralsnog staat de datum op 27 mei 2007!
ik hoop dat mijn wederhelft nu snel van die misselijkheid af is
Van harte gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:09 schreef guntherschneider het volgende:
Vooralsnog staat de datum op 27 mei 2007!
ik hoop dat mijn wederhelft nu snel van die misselijkheid af is
Ik kreeg niet eens de kans nee te zeggenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:56 schreef kozakken het volgende:
neuk, mag ik een gokje doen?
Piet Piraat !![]()
mooi dat je bloeddruk is gezakt en dat er wat aan de pijn wordt gedaan. Hoofdje vast in het bekken betekent dat het volledig is ingedaald. Dus geen kans meer op een stuitertje....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 09:16 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik ben gisteren weer goedgekeurd! Onderdruk 83 dus die weken thuis, doen me goed. Maandag gaat officieel mijn verlof in. En aangezien mijn pijn er nog steeds is en gisteren echt beroerd liep, mag ik dinsdag naar de fysio in het ziekenhuis. De arts vond dat ik nog te lang moet lopen om er niets tegen te doen
En het hoofdje ligt al vast in het bekken... wat betekent dat ook al weer?
Schiijnt niet zo goed te zijn in de zwangerschap, ik zou dus zeker wel even bellen met de HAP.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:04 schreef appelsap het volgende:
Bah, ik vrees (nouja weet vrijwel zeker) dat ik een schimmelinfectie heb.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen aangezien het weekend is, huisartsen zijn er niet of ik moet naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Maar 2 dagen ermee doorlopen is ook wat.
Ja, dat dacht ik hier ook gelezen te hebben dus ik heb nu toch maar gebeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:54 schreef Leah het volgende:
[..]
Schiijnt niet zo goed te zijn in de zwangerschap, ik zou dus zeker wel even bellen met de HAP.
Heb je na de bevalling meteen spruw te pakken bij je baby.. Dan toch maar liever nietquote:
Idd, en dat is NIET leuk!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
Heb je na de bevalling meteen spruw te pakken bij je baby.. Dan toch maar liever niet
Jij wilt niet weten wat die schimmel met jouw tepels kan doen (en: dat je je tepels bij élke beweging blijkt te gebruiken danquote:
Haha... precies zo'n geval van 'Be careful what you wish for'...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:55 schreef Neuk het volgende:
Mwana!!!! Alsof ik het ook maar enigszins echt meende... Ik wil gewoon een kind en niet in mijn buik maar in mijn armen!
Nibbits chips heeft hier hier goed geholpenquote:Op zondag 29 oktober 2006 09:34 schreef p_iglet het volgende:
Zo even diep respect voor alle moeders die zwangerschap en het zorgen voor al 1 of meerdere kinderen kunnen combineren.![]()
Ik ben de hele week al zo onwijs misselijk en moe dat er helemaal niets uit mijn handen komt. En dat ik heel blij ben dat ik voor niemand hoef te zorgen behalve mezelf.
Vannacht klokkie rond geslapen (+1) dus nu een gigantisch lege misselijke maag. Net al een peer op, maar helpt niet echt, zo maar aan de crackers.
Oeh! Nibb-its! Die heb ik ook per zakken verzwolgen! Vlak na mijn tomatensap met tabasco-periodequote:Op zondag 29 oktober 2006 09:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nibbits chips heeft hier hier goed geholpen![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:31 schreef ik80 het volgende:
hmmm wat kan ik nog meer doen om een bevalling op te wekken (en nee ik ga niet op een ananas zitten)
ik moest er ook niet aan denken maar die chips is heel licht verteerbaar. Dus ik at elke ochtend een handje zodat ik op een dag toch nog iets binnen hield. Je moet het gewoon eens proberenquote:Op zondag 29 oktober 2006 11:34 schreef p_iglet het volgende:
ieuw nibb-its ik moet er ff niet aan denken!!
Maar goed ik moet aan weinig eten denken op dit moment.
Wie weet komt die nibb-its periode nog wel
Oh kijk dat is ook wat anders. Ik kon helemaal niks binnen houden alleen die chippiesquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:30 schreef p_iglet het volgende:
hahaha nou wie weet moet ik het toch eens proberen
Ik houd trouwens wel alles binnen, alleen vanwege de misselijkheid geen enkele trek in eten.
Maar ik moet dan ook eigenlijk nooit overgeven, het aantal keer dat ik dat heb gedaan in mijn leven, is denk ik echt op 2 handen te tellen.
Oh joh, het was niet zo serieus hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:55 schreef Neuk het volgende:
Mwana!!!! Alsof ik het ook maar enigszins echt meende... Ik wil gewoon een kind en niet in mijn buik maar in mijn armen!
geschreven door kapitein-pannekoek...(die is niet helemaal wakker, ze schrijft onder vriendjes naam..)quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:00 schreef manny het volgende:
Ik heb inderdaad gember pillen. Gewoon van de natuurwinkel. Bijsluiter zegt dat je er max 3 per dag mag, maar het "internet" is toch een beetje huiverig voor kruiden. Vooral tijdens de eerste 12 weken. Misschien zijn de koekje en thee wel ok, wellicht mindere hoeveelheid gember in die producten....Kortom: heb wel iets in huis, maar twijfel of ik het moet gaan slikken.
Dank voor je reactie !
Ja.quote:
Het kindje zorgt in de regel zelf wel dat het niets te weinig krijgt. Dat gaat dan allemaal af van jouw conto. In dit land zijn de mensen doorvoed genoeg om dit op te vangen voor het kindje (mensen met chronische (eet)ziekten daargelaten natuurlijk). Maar je dus ten eerste geen zorgen over dat het kindje tekort komt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja.
Als het eten niet zo goed wil zorg dan wel dat je je vitaminen wel binnenkrijgt. Potje vitaminnenpillen speciaal voor zwangeren is dan ideaal. Niet het beste maar zo weet je dat je kindje niets te weinig krijgt.
Als je weinig tot niets eet, gaan je darmen idd problemen krijgen... begin maar met dingen zoals vla eten, bouillon, opkikker drinken en niet gelijk 'vast voedsel' al zou je er zin in hebben.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:30 schreef Beaker het volgende:
Wie heeft er tips?
Ik heb al vanaf vorige week zaterdag de griep, nou word het niet minder alleen maar erger. Heb sinds twee dagen koorts ..... Doe niks anders dan slapen![]()
Ik drink wel heel veel, maar eten gaat echt niet! Ik ben niet misselijk ofzo, maar ja voor kleine klaske is het fijn als er toch wat gegeten word, wie heeft er tips voor makkelijk eetvoer?
Nou komt erbij dat mijn darmen ontzettend aan het rommelen zijn en dat is ook niet echt fijn! ( kramp )
Is het wijs om de ha morgen te bellen?
Volgens mij is het meer zo dat die zorg er eerst was en dat daar toen een naam voor gevonden is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Oei mibos, gelukkig dat er niets mis bleek zeg
En idd, het hele woord "mantelzorg" moet D-O-O-T. Is gewoon Haags voor "zoek het maar lekker uit met je familie".
Dat bedoelde ik zo ongeveer te zeggen ja, dat het woord uitgevonden is een jaar of 50 nadat het nauwelijks nog actueel was om delen vd zorg af te kunnen stoten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer zo dat die zorg er eerst was en dat daar toen een naam voor gevonden is.
Mantelzorg is niet uitgevonden door Den Haag.
Mantelzorg was vroeger de enige vorm van zorg die er vaak was voor chronisch zieken en bejaarden. Maar door de veranderingen in de maatschappij is er steeds minder tijd en zin voor mantelzorg en wordt het tegenwoordig meer als aanvulling gezien.
En omdat wij allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is er ook geen geld voor volledige zorg en dus probeert men toch, als aanvulling, een beroep te doen op een beetje mantelzorg...
En ja, dat is heel lullig voor diegenen die dat niet hebben, daar zal dan iets anders voor verzonnen moeten worden...
quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
Vanmiddag krijg ik een 3D echo!!!!![]()
![]()
Spanneuund! En ook een beetje eng..stel dat ie 3 ogen heeft ofzo?
![]()
Zie topic tweede streepjequote:Op maandag 30 oktober 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Kleintje? Wat wil je daarmee zeggen?![]()
![]()
Is het echt????? Mag ik je feliciteren of is het voor iemand anders? (ik hoop zó op het eerste)
Wat betreft je vraag, het is idd verstandig om los foliumzuur te slikken. En er is ook Gravitamon, daar zitten alle nodige vitaminen voor een zwangere in (incl. foliumzuur) en bv-moeders.
Zo herkenbaar van toen! Leuk! Geniet ervan!quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:
ehm.. ja... het is echt...
Fuck... wat voelt dit raar...
Ik heb net een streepje gepiest....
Voel me happy, trillerig en zit helemaal te glunderen!!!
quote:
Gewoon doen. Dat mag als je zwanger bent, dat soort rare dingen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
ehm... constant... zit gewoon te staren naar die test en zou het liefst nog 10 testen halen om zeker te zijn...
Ik heb het mijn moeder meteen verteld, maar ik ben dan ook heel close met mijn moeder..gaat het mis dan gaat het mis maar dat ga je dan toch ook niet voor haar verzwijgen neem ik aan?quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:53 schreef Kleintje het volgende:
Viv... wat mooi!!!!
Geweldig hoe duidelijk het is...
Ik zit in een dillema. Aan de ene kant wil ik het mijn moeder vast vertellen. Ja, het is vroeg... wacht 12 weken zeggen ze altijd. Maar vandaag is de sterfdag van mijn zus. En ik vind het toch wel bijzonder om er op een dag als vandaag achter te komen dat ik zwanger ben.
Daarnaast... als mensen het in je omgeving weten dan kunnen ze je ook steunen als het mis zou gaan...
Hebben jullie het wel of niet verteld en wat gaf daarbij de doorslag om het wel/niet te doen?
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:
ehm.. ja... het is echt...
Fuck... wat voelt dit raar...
Ik heb net een streepje gepiest....
Voel me happy, trillerig en zit helemaal te glunderen!!!
Kleintje, ik heb het (bijna) direct aan mijn ouders verteld (ze wonen wat verder weg dus we konden niet dezelfde dag langs), omdat wij het sowieso niet voor ons zouden kunnen houden en als het mis zou gaan, zou ik het ze ook vertellen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:53 schreef Kleintje het volgende:
Viv... wat mooi!!!!
Geweldig hoe duidelijk het is...
Ik zit in een dillema. Aan de ene kant wil ik het mijn moeder vast vertellen. Ja, het is vroeg... wacht 12 weken zeggen ze altijd. Maar vandaag is de sterfdag van mijn zus. En ik vind het toch wel bijzonder om er op een dag als vandaag achter te komen dat ik zwanger ben.
Daarnaast... als mensen het in je omgeving weten dan kunnen ze je ook steunen als het mis zou gaan...
Hebben jullie het wel of niet verteld en wat gaf daarbij de doorslag om het wel/niet te doen?
Hey nog een valentijnskindje!quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:38 schreef SadKingBilly het volgende:
Dan op advies van mod maar hier nogmaals (excuse le moi voor de schaamteloze copy+paste..:P)
Mijn vrouw is 9 november uitgerekend maar zoals het er nu uitziet gaat ze dat niet halen. Heeft al forse voorweeëen enzo. Ik ben heel benieuwd maar aan de andere kant mag het van mij nog wel even duren; lekker rustig nog even..
Overigens ben ik jarig vandaag (34 alweer, damn) en hoewel het voor mij een leuk kadootje zou zijn is het niet leuk voor de kleine, de aandacht op haar verjaardag delen met papa.
is het normaal om nog helemaal geen zenuwen te hebben (behalve voor mijn vrouw dan) omdat ik ervan uit ga dat het gewoon goed gaat komen ofzo?
idd jaquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef Neuk het volgende:
Vivi: een van de mooiste dingen die je ooit hebt gezien he?Althans dat vond ik toen ik mijn 3D echo had. Ik ben er nog steeds heel trots op. Geweldig was het
![]()
Doe je nou snurkverhaaltjes in dat andere topic zetten?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik tel maar twee ogen hoor Viviquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:40 schreef Vivi het volgende:
![]()
Gefeliciteerd Kleintje!!!!
![]()
![]()
Nou, ik ben net terug van de 3/4D echo en ik ben helemaal verliefd, al was het lastig om het gezichtje duidelijk te krijgen...m'n wokkeltje was extreem beweeglijk volgens de echoscopiste, maar er zitten toch een paar mooie bij, al was ie de hele tijd aan het klooien met de navelstreng die in z'n gezichtje zat, hij kon al behoorlijk lelijke gezichten trekken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn kleine mannetje
En het is natuurlijk nú al het mooiste kind van de wereld
Haha, nee bij ons geen valentijnskindje maar een wintersportkindjequote:Op maandag 30 oktober 2006 16:29 schreef Neuk het volgende:
[..]
Hey nog een valentijnskindje!(Ik ben nl ook op 9 nov uitgerekend en wij zijn er van overtuigd dat het gebeurd moet zijn op Valentijnsdag
)
Gefeliciteerd met je verjaardag ook.
Hier geen zenuwen, wel forse voorweeën en een hoop gerommel in de buik. Ik denk dat ik wel zenuwachtig word als het echt begint. Dat gevoel heb ik echter nog niet.
Of het normaal is dat jij geen zenuwen hebt weet ik niet. Mijn vriend heeft ze iig niet. Die zou het alleen maar erg mooi vinden als die kleine zich aanmeldt.
Volgens mij werkt het andersom, maar wie weet!!quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:09 schreef Neuk het volgende:
Hier overheerlijke zelfgemaakte goulash gegeten in de hoop dat de uien mijn darmen van slag maken en weeën gaan opwekken![]()
Hij is leuk he?quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:12 schreef Catootje het volgende:
Ik heb vandaag een berenjasje gekocht bij de prenatal...
Mooi kindje vief!
Ik ben toch met regelmaat tegengekomen in boekjes dat darmkrampen weeën kunnen opwekken. Dus baat het niet ...quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het andersom, maar wie weet!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |