abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42980560
Moooooooonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah..... gefeliciteerd nog!!!!!!!!!
ik loop je steeds mis en ik wil je zelf even aanspreken
een prachtige knul leuk, hè, jongetjes
ik las dat je veel gedoe gehad hebt, maar dat het nu weer beter gaat gelukkig?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42980627
Vivi wat een vervelend bericht, en zo'n kaartje is altijd moeilijk!

Snowwww wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen.
Zit je ook niet meer zo in die onzekerheid!

Ik zat me net eens af te vragen..
Hoelang is je kindje eigenlijk wakker in de buik, zo tussen de slaap door?
Was al aan het googelen maar kan niets vinden.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:42:15 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42981268
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
Moooooooonaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah..... gefeliciteerd nog!!!!!!!!!
ik loop je steeds mis en ik wil je zelf even aanspreken
een prachtige knul leuk, hè, jongetjes
ik las dat je veel gedoe gehad hebt, maar dat het nu weer beter gaat gelukkig?
Yup, gaat nu stukken beter. Tnx.
En ons menneke is werkelijk fantasThies!!!!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42981389
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Yup, gaat nu stukken beter. Tnx.
En ons menneke is werkelijk fantasThies!!!!!
zo een stoere naam

en origineel ook, tenminste voor mij, ik ken hem niet

gek hè dat je nu al niet meer kan voorstellen dat hij er ooit niet was
en dat soort van verliefde gevoel, en dadelijk de eerste keer samen uit weer met je vriend en dan je knulletje niet achter willen laten
"willen we eigenlijk wel weg, nee, he, Thais eten, ach, we bestellen het wel aan huis"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:00:45 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42981814
Moonah: wat denk je dat ik eeuwig stil blijf staan? Dalijk halen die andere mevrouwen me in!
Jouw baby's naam stond trouwens ook hoog in mijn top 5! Ik schrok er zelfs van. Maar we hebben toch een andere, betere naam passend bij onze muppet gekozen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_42981827
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:08 schreef PM-girl het volgende:
He baby's waar blijven jullie???? <echo><echo><echo><echo>

Ik heb ook geen slijmprop gehad bedenk ik me nu. De vk heeft met de haak de vliezen gebroken, toen kwam er wel vanalles mee, net zoals na de inwendige onderzoeken. Maar echt een prop heb ik niet gezien.(tip voor tijdens de bevalling, ik ging telkens op de wc om alles weg te poetsen met toiletpapier. Regelmatig blijven spoelen, want bij mij stroomde het bijna over toen ik de halve pot vol had met wc-papier.)
Whehehe, zit je daar straks met 7 à 10 cm ontsluiting de gang te dweilen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:23:22 #157
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42982489
Meimeltje, ook al 37 weken wat gaat dat hard allemaal. Officieel hoef ik nog maar 7 daagjes, weet nog dat er een hele rij boven me stond en ik dacht "nou dat gaat nog jaren duren eer ik aan de beurt ben" (hoe bedoel je in de ontkenningsfase).

Alles was weer goed bij de verloskundige. Die wandeling van 4 uur woensdag heeft toch wel zijn vruchten afgeworpen. Beebje lag bijna volledig ingedaald , bloeddruk goed, ik had geen vragen dus stond zo weer buiten.

Ik ben zo fit vandaag, als hij nou vandaag komt dan kan ik het makkelijk aan , al is het niet zo praktisch met aangeven en de geboortekaartjes bestellen natuurlijk. Nou dan doe we gewoon zondag
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:25:46 #158
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42982568
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:34 schreef Snowwww het volgende:
He, nog geen verse beebjes?!!

Net voor de eerste keer bij de verlos geweest. Gemeld dat ik al weer last heb van mijn bekken, daar heb ik wat tips voor meegekregen. Ook gemeld dat ik het erg jammer vond dat ik bij Nicole geen nacontrole heb gehad, nu gaan ze me extra in de gaten houden dat ik na de geboorte niet weer in een flinke dip terecht kom. Dat is dus erg fijn.

Het was een nieuwe meid vandaag, het klikte meteen erg goed, heel fijn! Met het hartje luisteren was het nog even spannend, maar na een tijdje kon ze hem vinden. Ikke is heeeeeel blij, ik maakte me toch wel een beetje zorgen. Volgens mijn berekening was ik nu namelijk 12w en 5 dagen zwanger, maar volgens de echo "pas" 11 w en 3 dagen. Dus ik was bang dat er iets mis zou zijn, maar mijn baarmoeder zat qua grootte inderdaad meer in de echo richting. Bloeddruk was weer netjes, 120/60.
Bijna huppelend naar huis gegaan met een leuk koffertje met allemaal prul en info erin, dat zal Nicole wel leuk vinden! Me is happy
Wat heerlijk voor je Snowwww, toch een bevestiging he zo'n hoorbaar kloppend hartje
Fijn dat verder alles goed met je was
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:33:11 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42982780
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:18 schreef appelsap het volgende:
Vivi wat een vervelend bericht, en zo'n kaartje is altijd moeilijk!

Snowwww wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen.
Zit je ook niet meer zo in die onzekerheid!

Ik zat me net eens af te vragen..
Hoelang is je kindje eigenlijk wakker in de buik, zo tussen de slaap door?
Was al aan het googelen maar kan niets vinden.
Hoelang het wakker is weet ik eik niet, maar mijn vlos zei dat het iig elk uur een keer wakker is en dat je het dus elk uur een keertje moet voelen, dit nav dat ik een keer zei ongerust te zijn omdat ik mijn wokkeltje een hele tijd niet had gevoeld. Ze zei dat ik dan rustig moest gaan liggen en het binnen een uur gevoeld moest hebben

Ik voel hem trouwens de ene dag duidelijker dan de andere en ik heb sinds een dag of twee ook hele rare buikgevoelens, waarbij mijn onderbuik ook heel gespannen wordt...tis ene beetje te vergelijken met het gevoel wat je soms hebt als je in een lift staat, zeg maar, voor mijn idee is beebje dan aan het omdraaien oid Ik denk dan ook dat ik hem minder voel als ie met z'n voetjes naar achteren ligt ofzo

Vannacht had ik trouwens echt een rotnacht, door dat berichtje van mijn collegaatje, tis zo'n eng idee dat er zoiets ergs met je kindje kan zijn zonder dat je het zelfs doorhebt...en vandaag voel ik ook maar heel summiere bewegingkjes en dan ga ik mezelf meteen gek lopen maken ook al weet ik dat het wrs helemaal niet nodig is

[ Bericht 16% gewijzigd door Vivi op 27-10-2006 13:38:20 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:11:28 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42985799
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:33 schreef Vivi het volgende:
Vannacht had ik trouwens echt een rotnacht, door dat berichtje van mijn collegaatje, tis zo'n eng idee dat er zoiets ergs met je kindje kan zijn zonder dat je het zelfs doorhebt...en vandaag voel ik ook maar heel summiere bewegingkjes en dan ga ik mezelf meteen gek lopen maken ook al weet ik dat het wrs helemaal niet nodig is
Oh gats.
Begrijpelijk. Maar blijf rationeel relativeren Viefke!! De kans dat zoiets gebeurt is echt zoooo klein. Dat weet je wel, maar hou jezelf dat ook voor!
Ik had tijdens mijn zwangerschap (en vooral in het zkh) ook best vaak dat ik hem niet voelde en dacht dat hij dood was in mijn buik. Dan lag ik bij voorbaat al te huilen. En guess what? Alsof mijn menneke me dan gerust wilde stellen; bijna altijd kwam er dan binnen een paar minuutjes een lief klein trapje...

Neuk, het is zo gek, de wereld draait gewoon door, maar voor mij lijkt ze echt stil te staan.
Ik ben ook alle besef van tijd kwijt. Weet vaak niet eens welke dag het is.

En Milagro, de eerste keer dat ik naar beneden ging en onze Thies Jaaaah! Mooie naam he Neuk! boven in zijn bedje achterliet, slapend, moest ik al huilen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42985995
Fijn Snowww!

Ons babietje was de laatste tijd ook erg rustig, tot gisteravond dan.. Heeft me op een toen toch al pijnlijke plek zo zitten trappen dat ik amper kon staan of lopen van de pijn.
Vandaag weer een controle gehad, de baby ligt nu waarschijnlijk met zijn rug tegen de mijne. Ze kon de groei niet goed voelen dus krijg ik dinsdag een groeiecho. Jammer genoeg kan mij nman niet mee maar het zal vast wel goed zijn; bij Myrthe heb ik met 32w5d om dezelfde reden (kleine buik) een groeiecho gehad en dat was ook goed.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:37:56 #162
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_42986656
Ik ben nieuwsgierig: als je moeder een kleine buik had bij een zwangerschap, geldt dat dan ook voor jezelf?

Ik vroeg me dit al naar aanleiding van het verhaal van die zwangere kickboxer. Bij mijn moeder was het ook niet echt goed te zien en ik heb dezelfde bouw(voor zover ik dit kan beoordelen).

Ik vraag me af of ik dus ook weinig buik zou laten zien bij een zwangerschap.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_42986715
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben nieuwsgierig: als je moeder een kleine buik had bij een zwangerschap, geldt dat dan ook voor jezelf?

Ik vroeg me dit al naar aanleiding van het verhaal van die zwangere kickboxer. Bij mijn moeder was het ook niet echt goed te zien en ik heb dezelfde bouw(voor zover ik dit kan beoordelen).

Ik vraag me af of ik dus ook weinig buik zou laten zien bij een zwangerschap.
Nee, mijn moeder heeft altijd een kleine buik gehad bij de zwangerschap. En ik had met 20 weken een buik die zij aan het eind van haar zwangerschap pas had. Dus dat hoeft helemaal niet.
pi_42989439
zo..hier ben ik ook weer eens!

Moonah, fijn te lezen dat het weer beter gaat!
Snowwww, super he..als je opeens ziet/hoort dat het ècht is !
(zomaar even een greep uit alles wat ik zo bijgelezen heb)

De wachtenden... nog even! Ooit komt het kindje echt... schijnt

Hier lijkt de ergste misselijjheid godzijdank voorbij te zijn!
Ben afgelopen week weer voor de middagen aan het werk geweest en dat ging goed!
Heerlijk hoor, ik ben echt met het genieten begonnen nu.
Dinsdag weer een echo, ivm de termijnbepaling. Het zal nu zo'n 9weken zijn waarschijnlijk.
Helemaal fijn dus dat de misselijkheid nu al beter lijkt te worden! Had nog net zo goed paar weken kunnen duren.
pi_42989587
Vooralsnog staat de datum op 27 mei 2007!
ik hoop dat mijn wederhelft nu snel van die misselijkheid af is
Dulce de leche!
pi_42990345
Mijn moeder en zus kwamen beide 30 kilo aan ( ) tijdens hun zwangerschappen, ik hoop niet dat mij dat overkomt dan kan ik niet meer lopen!!

Gunther, van harte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:17:19 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42991191
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:09 schreef guntherschneider het volgende:
Je staat in het rijtje. We passen de naam later wel aan.
pi_42993194
[quote]Op vrijdag 27 oktober 2006 17:04 schreef marit1978 het volgende:
zo..hier ben ik ook weer eens!

Ha die Marit,

Weet niet waarom, maar ik heb de afgelopen tijd wel aan je gedacht. Ik denk dat ik ook 8 of 9 weken zwanger ben, ik ga pas 8 nov. voor het eerst naar de VK. Hoe lang ben je 's ochtends thuis gebleven? Ik voel me echt ziek 's ochtends, hoe heb jij jezelf weer op de been gekregen ?? Ik moet namelijk (na een week herfstvakantie) maandag weer aan de slag met 28 kinderen, en eerlijk gezegd zie ik daar als een berg tegenop

Fijn om te horen dat het beter met je gaat!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:36:28 #169
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42994308
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:09 schreef guntherschneider het volgende:
Van harte gefeliciteerd!!!

Moonah ik zou je graag de naam die we nu gekozen hebben vertellen. Ik ben benieuwd wat je van deze naam vindt nl. Ik denk.... mooooooooooooooooi! Maar ik gooi em dus niet zo maar op het net Daarbij, zo lang duurt het toch niet meer
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:07:32 #170
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42995087
gunther, gefeliciteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:56:09 #171
103793 kozakken
Living the life
pi_43001032
neuk, mag ik een gokje doen?
Piet Piraat !
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 07:58:56 #172
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43004364
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:56 schreef kozakken het volgende:
neuk, mag ik een gokje doen?
Piet Piraat !
Ik kreeg niet eens de kans nee te zeggen

Ik heb een paar uurtjes geslapen vannacht. Maar een bevalling? Daar heb ik vandaag geen kracht voor.
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:15:13 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43004590
Vief....naar bericht. en sterkte met relativeren.
Moonah, goed om te horen dat het lekker gaat. Times flies....jup!!

Hier leef ik op de antagel. Maar het went. EN gelukkig (sorry Neuk) slaap ik nog relatief goed.

Voor diegene met een lage bloeddruk.... indien te verdragen is het verstandig om 's ochtends (ergens in de ochtend dus) een kop boullion te drinken en dit 's middags en 's avonds te herhalen. Dit advies heb ik gekregen van een dietiste. Het zout in chips en dropjes zorgen (naast het onnodig) aankomen ook voor meer vochtophoping terwijl de zouten in de boullion makkelijker door het lichaam worden opgenomen. Het heeft bij mij in elk geval gebaat. Ik werd minder moe. Want die twee dingen hebben inderdaad met elkaar te maken. Ik ben zo vaak op HB gecontroleerd, maar het was een lage bloeddruk 100/55 die voor de vermoeidheid zorgde. Je lichaam moet dan zoveel moeite doen om het bloed rond te pompen dat daar alle energie in gaat zitten.

Verder zijn we hier de 35 weken grens gepaseerd. Het blijft nog steeds een beetje onwerkelijk, maar het gaat toch echt gebeuren.....

Voor de overigen
pi_43004595
Ik ben gisteren weer goedgekeurd! Onderdruk 83 dus die weken thuis, doen me goed. Maandag gaat officieel mijn verlof in. En aangezien mijn pijn er nog steeds is en gisteren echt beroerd liep, mag ik dinsdag naar de fysio in het ziekenhuis. De arts vond dat ik nog te lang moet lopen om er niets tegen te doen
En het hoofdje ligt al vast in het bekken... wat betekent dat ook al weer?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:17:32 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43004600
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 09:16 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik ben gisteren weer goedgekeurd! Onderdruk 83 dus die weken thuis, doen me goed. Maandag gaat officieel mijn verlof in. En aangezien mijn pijn er nog steeds is en gisteren echt beroerd liep, mag ik dinsdag naar de fysio in het ziekenhuis. De arts vond dat ik nog te lang moet lopen om er niets tegen te doen
En het hoofdje ligt al vast in het bekken... wat betekent dat ook al weer?
mooi dat je bloeddruk is gezakt en dat er wat aan de pijn wordt gedaan. Hoofdje vast in het bekken betekent dat het volledig is ingedaald. Dus geen kans meer op een stuitertje....
pi_43004623
Ow joepie Ze ligt al met 25 weken naar beneden. De arts zei ook dat ik daarom ook last kan hebben omdat het hoofdje al in het bekken ligt.
Hoe gaat het met jou Chaca? Ben jij eik al met verlof?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:29:08 #177
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43004640
Nee, nog 1 weekje. En dan kijk ik even hoe het gaat. Ik heb wel wat plannen om in huis aan de gang te gaan, maar als de muren op me afkomen, weet ik toch wel dat ik naar de zaak ga om mensen om me heen te hebben. Maar, goed dan bepaal ik wel zelf hoe lang ik blijf en wanneer ik kom en ga. Volgend weekend komt mijn peettante en mijn vader om te helpen de baby-kamer helemaal op orde te maken en dan moet ik nog de geboortekaartjes uitzoeken, de adressenlijst op orde maken en de enveloppen schrijven. Maar, daarna is alles wat nog 'moet' gebeuren geen must. Alleen heel erg wenselijk

thanks for asking
pi_43004759
Pannekoek..daar zou ik dus ook niet aan moeten denken!

Ik heb proberen te voorkomen dat mijn maag leeg was,
in ergste dagen vooral dmv stukjes peer en appel.
Nu op bed thee/suiker en een kracker..en na een half uur opstaan.
Ik merk dat het niet veel helpt als je langer blijft liggen, het slaat tócht wel toe als je uit bed komt!

Vooral rustig houden, hetgeen me lastig lijkt als je voor de klas staat!

Ik wilde maandag weer 'sochtends beginnen met werken,
dus net zonder ontbijt-op-bed-gedoe opgestaan in de hoop dat het zou meevallen.
Maar helaas..stond over te geven.

Morgenochtend maar eens opstaan ná ontbijtje op bed ..
is misschien slimmer!
(Ik heb gelukkig werk waarbij vervang snel geregeld was!)
pi_43006128
ah weer misselijke meiden gespot! Het is echt super irritant, als je eindelijk denkt iets binnen te gaan houden komt het er uiteindelijk toch weer uit....
Men zegt dat je iets moet eten voordat je opstaat, dus mijn lief maakte 'sochtends een broodje voor me, die ik op bed opat, maar dat had bij mij geen effect....een sultana ook niet helaas.
Uiteindelijk ben ik bij de HA beland, die me vertelde dat mijn bloed was verzuurd en dat was ook slecht voor het kindje
Toen heb ik medicijnen gekregen, die hielpen meteen.
Ik heb ze wel een beste poos moeten gebruiken, tot de 16e week ofzo denk ik.
Maar nu gaat het super...!!! (oei afkloppen)

Poeh het lijkt wel of mijn buik met de dag harder groeit. Eerst was er niks te zien maar nu wel hoor! Ik vind het leuk hoor, eindelijk kan ik showen dat we een kindje krijgen!
Ben wel benieuwd of ik ook in kilo's ben aangekomen (moet wel, ik heb echt een chocoladetic deze week) Straks maar ff nieuwe batterijen in de weegschaal gooien!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_43006274
Bah, ik vrees (nouja weet vrijwel zeker) dat ik een schimmelinfectie heb.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen aangezien het weekend is, huisartsen zijn er niet of ik moet naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Maar 2 dagen ermee doorlopen is ook wat.
pi_43006695
Gunther gefeliciteerd!

Appelsap gewoon langs de HAP als je er echt last van hebt hoor!

Karin gelukkkig gaat het weer iets beter met je misselijkheid.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:54:28 #182
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43007132
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:04 schreef appelsap het volgende:
Bah, ik vrees (nouja weet vrijwel zeker) dat ik een schimmelinfectie heb.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen aangezien het weekend is, huisartsen zijn er niet of ik moet naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Maar 2 dagen ermee doorlopen is ook wat.
Schiijnt niet zo goed te zijn in de zwangerschap, ik zou dus zeker wel even bellen met de HAP.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43007328
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:54 schreef Leah het volgende:

[..]

Schiijnt niet zo goed te zijn in de zwangerschap, ik zou dus zeker wel even bellen met de HAP.
Ja, dat dacht ik hier ook gelezen te hebben dus ik heb nu toch maar gebeld.
Ik word binnen nu en een uur teruggebeld, de vrouw aan de telefoon wist het ook niet zeker dus ze ging het even uitzoeken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:03:24 #184
3011 E.T.
pi_43007336
ff kuurtje halen hoor, appelsap
schimmel kan nl. baarmoeder-activiteit veroorzaken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:14:00 #185
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43007529
Doe mij die schimmel!
Iedere golf van de zee,
pi_43007956
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:14 schreef Neuk het volgende:
Doe mij die schimmel!
Je mag hem hebben hoor.

Ik heb medicijnen gekregen.
pi_43008143
quote:
Doe mij die schimmel!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:55:17 #188
3011 E.T.
pi_43008364
quote:
Doe mij die schimmel!
Heb je na de bevalling meteen spruw te pakken bij je baby.. Dan toch maar liever niet
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:54:50 #189
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_43010888
Nee, niet die schimmel dan maar....

maar wel een baby?
hmmm we gooien alles in de strijd, ananas, sex enz. niks helpt...
geduld is een schone zaak.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:45:30 #190
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43014790
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

Heb je na de bevalling meteen spruw te pakken bij je baby.. Dan toch maar liever niet
Idd, en dat is NIET leuk!

Jeetje, voorheen kon ik het hier allemaal zo goed bijhouden, maar nu lijkt dit topic zo vlug te gaan! Dames met klachten als misselijkheid, pijn, hoge/lage bloeddruk, sterkte! En de rest gewoon ook succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43016383
vraagje: ben misselijk, ik ga eten, misselijk gevoel is weg. Afgelopen maand niet gesport (te moe). Ben al aardig wat kilo''s aangekomen. Gaat zich dit nog stabiliseren of blijft de trek naar eten ? Ik vrees dat ik en wandelende zeecontainer word, als ik op dit tempo doorga.....
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:10:57 #192
81992 Githa
pi_43016769
de trek zal wisselen, maar probeer anders je trek te lessen met gezonden dingen, boullion of fruit.
pi_43018600
quote:
Doe mij die schimmel!
Jij wilt niet weten wat die schimmel met jouw tepels kan doen (en: dat je je tepels bij élke beweging blijkt te gebruiken dan )
Ooit door een zakdoek heen gekauwd van de pijn? Ik kon nieuwe kopen tegen de tijd dat die schimmel en ik op elkaar uitgekeken waren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:55:42 #194
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43019694
Mwana!!!! Alsof ik het ook maar enigszins echt meende... Ik wil gewoon een kind en niet in mijn buik maar in mijn armen!
Iedere golf van de zee,
pi_43021180
Alle nieuwe zwangeren van harte!!!!!

Appelsap, fijn he zo'n schimmel. Ik heb er al weken last van. Kuurtje gehad en dat hielp niet. Afgelopen week toch maar naar huisarts geweest (vorige keren via telefonisch spreekuur) en heb nu een drankje die baby's ook krijgen wanneer ze spruw hebben. En het lijkt erop dat dit gaat helpen.

Verder is alles hier goed, vanaf volgende week heb ik wat meer tijd om me hier te melden. Ga nu uitrusten van de drukte van afgelopen week.

Ow ja iedereen die op het laatst loopt sterkte
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:15:43 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43028588
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:55 schreef Neuk het volgende:
Mwana!!!! Alsof ik het ook maar enigszins echt meende... Ik wil gewoon een kind en niet in mijn buik maar in mijn armen!
Haha... precies zo'n geval van 'Be careful what you wish for'...

(enne, ik snap je wel hoor, hoe gaat het vandaag met jou?)
pi_43028716
Zo even diep respect voor alle moeders die zwangerschap en het zorgen voor al 1 of meerdere kinderen kunnen combineren.

Ik ben de hele week al zo onwijs misselijk en moe dat er helemaal niets uit mijn handen komt. En dat ik heel blij ben dat ik voor niemand hoef te zorgen behalve mezelf.

Vannacht klokkie rond geslapen (+1) dus nu een gigantisch lege misselijke maag. Net al een peer op, maar helpt niet echt, zo maar aan de crackers.
pi_43028909
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 09:34 schreef p_iglet het volgende:
Zo even diep respect voor alle moeders die zwangerschap en het zorgen voor al 1 of meerdere kinderen kunnen combineren.

Ik ben de hele week al zo onwijs misselijk en moe dat er helemaal niets uit mijn handen komt. En dat ik heel blij ben dat ik voor niemand hoef te zorgen behalve mezelf.

Vannacht klokkie rond geslapen (+1) dus nu een gigantisch lege misselijke maag. Net al een peer op, maar helpt niet echt, zo maar aan de crackers.
Nibbits chips heeft hier hier goed geholpen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:57:00 #199
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43028939
Ik meld me ook maar weer eens. De laptop is gisteren kapot gegaan dat vind ik nou zo k....t he. Nou moet ik dus elke keer 3 trappen op naar zolder om te internetten en dat is niet fijn meer)

Ik ben het zat! Ik weet ik mag nog niet klagen, maar 8 maanden is lang zat om een kind te dragen.
Gaan ze die klok ook nog een uur terug zetten, duurt zo'n nacht nog langer
Ik heb zin om een lekkere lange boswandeling te maken, maar de grote boodschappen doen gisteren hield ik al bijna niet meer vol. Ik barst van de pijn in mijn rug, bah! Zo , even lekker klagen voor de rest gaat alles goed hoor

Hoe is het met de verder LLM? en met de rest natuurlijk?
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:23:43 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43030516
Ik heb de hele nacht steken gehad onder mijn linkerrib...tis dat ik weet dat de lever rechts zit anders was ik zeker weer in de stress geschoten Maar raar is het wel!
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:24:28 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43030524
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 09:54 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nibbits chips heeft hier hier goed geholpen
Oeh! Nibb-its! Die heb ik ook per zakken verzwolgen! Vlak na mijn tomatensap met tabasco-periode
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:27:52 #202
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43030594
Hier niets anders dan normaal dus we waggelen nog lekker verder.
Iedere golf van de zee,
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:31:08 #203
141023 ik80
pi_43030641
waggelen, ja dat zeker. Heb het idee dat ik niet meer normaal kna staan of lopen...

Nacht was een ramp, heb alle uurtjes voorbij zien komen. Volgens mij alleen vanmorgen niet.
hmmm wat kan ik nog meer doen om een bevalling op te wekken (en nee ik ga niet op een ananas zitten)
pi_43030716
ieuw nibb-its ik moet er ff niet aan denken!!
Maar goed ik moet aan weinig eten denken op dit moment.

Wie weet komt die nibb-its periode nog wel
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:42:52 #205
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43030890
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:31 schreef ik80 het volgende:
hmmm wat kan ik nog meer doen om een bevalling op te wekken (en nee ik ga niet op een ananas zitten)
mijn tips worden nooit ter harte genomen!
Iedere golf van de zee,
pi_43031931
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:34 schreef p_iglet het volgende:
ieuw nibb-its ik moet er ff niet aan denken!!
Maar goed ik moet aan weinig eten denken op dit moment.

Wie weet komt die nibb-its periode nog wel
ik moest er ook niet aan denken maar die chips is heel licht verteerbaar. Dus ik at elke ochtend een handje zodat ik op een dag toch nog iets binnen hield. Je moet het gewoon eens proberen
Liefde
pi_43032065
hahaha nou wie weet moet ik het toch eens proberen
Ik houd trouwens wel alles binnen, alleen vanwege de misselijkheid geen enkele trek in eten.
Maar ik moet dan ook eigenlijk nooit overgeven, het aantal keer dat ik dat heb gedaan in mijn leven, is denk ik echt op 2 handen te tellen.
pi_43032536
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:30 schreef p_iglet het volgende:
hahaha nou wie weet moet ik het toch eens proberen
Ik houd trouwens wel alles binnen, alleen vanwege de misselijkheid geen enkele trek in eten.
Maar ik moet dan ook eigenlijk nooit overgeven, het aantal keer dat ik dat heb gedaan in mijn leven, is denk ik echt op 2 handen te tellen.
Oh kijk dat is ook wat anders. Ik kon helemaal niks binnen houden alleen die chippies
Liefde
pi_43033100
dat lijkt me helemaal verschrikkelijk als je echt niets kan binnenhouden.
pi_43034890
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:55 schreef Neuk het volgende:
Oh joh, het was niet zo serieus hoor Meer een "gut wat ben ik toen zielig geweest"-post
  Milf zondag 29 oktober 2006 @ 15:51:41 #211
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43038035
Ik hoorde ook dat tegen de misselijkheid gember erg goed helpt. Gemberkoekjes en gemberthee enzo .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:00:56 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_43038297
Ik heb inderdaad gember pillen. Gewoon van de natuurwinkel. Bijsluiter zegt dat je er max 3 per dag mag, maar het "internet" is toch een beetje huiverig voor kruiden. Vooral tijdens de eerste 12 weken. Misschien zijn de koekje en thee wel ok, wellicht mindere hoeveelheid gember in die producten....Kortom: heb wel iets in huis, maar twijfel of ik het moet gaan slikken.

Dank voor je reactie !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:08:30 #213
80382 manny
30 is best veel
pi_43038506
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:00 schreef manny het volgende:
Ik heb inderdaad gember pillen. Gewoon van de natuurwinkel. Bijsluiter zegt dat je er max 3 per dag mag, maar het "internet" is toch een beetje huiverig voor kruiden. Vooral tijdens de eerste 12 weken. Misschien zijn de koekje en thee wel ok, wellicht mindere hoeveelheid gember in die producten....Kortom: heb wel iets in huis, maar twijfel of ik het moet gaan slikken.

Dank voor je reactie !
geschreven door kapitein-pannekoek...(die is niet helemaal wakker, ze schrijft onder vriendjes naam..)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_43038902
hmm ik heb het ook niet zo op pillen, maar het bakje gemalen gember uit de koelkast eens wat vaker gebruiken kan natuurlijk nooit kwaad.
Binnenkort maar eens zin maken om een kruidcake te bakken
pi_43040771
Wie heeft er tips?

Ik heb al vanaf vorige week zaterdag de griep, nou word het niet minder alleen maar erger. Heb sinds twee dagen koorts ..... Doe niks anders dan slapen
Ik drink wel heel veel, maar eten gaat echt niet! Ik ben niet misselijk ofzo, maar ja voor kleine klaske is het fijn als er toch wat gegeten word, wie heeft er tips voor makkelijk eetvoer?
Nou komt erbij dat mijn darmen ontzettend aan het rommelen zijn en dat is ook niet echt fijn! ( kramp )

Is het wijs om de ha morgen te bellen?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Milf zondag 29 oktober 2006 @ 17:32:06 #216
16000 nikky
pi_43040823
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:30 schreef Beaker het volgende:

Ja.

Als het eten niet zo goed wil zorg dan wel dat je je vitaminen wel binnenkrijgt. Potje vitaminnenpillen speciaal voor zwangeren is dan ideaal. Niet het beste maar zo weet je dat je kindje niets te weinig krijgt.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_43040902
Ik eet wel fruit

Morgen toch maar even bellen met de ha dan!

Ga mijn bedje weer in!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_43041904
vervelend Beaker!

Probeer de koorts te drukken tot normale temp. !
Paracetamol mag .. en werkt meestal prima
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:24:15 #219
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43045642
Beaker beterschap.
Alle misselijke meiden er komt hopelijk een tijd dat het over is.

Hier een vermoeidend, maar zeer leuke dag gehad. Eerst natuurlijk om 6 uur op (wintertijd) en ben toen maar beneden gaan strijken terwijl Fleur tv zat te kijken. Toen in sneltreinvaart (met hulp van man) het huis schoon gemaakt en toen ben ik even lekker terug in bed gedoken. Daarna (ja, geloof het of niet) zijn we torens gaan beklimmen. Was een cultureel uitje en ik heb dus zo'n 600 treden op en weer af gelopen. En nog even een lekkere wandeling van 3 km naar de uitkijktoren van Westerschouwen. En het rare.... ik vond het heerlijk. Ja, soms was het wat zwaarder dan ik had gedacht, maar ik heb geen last van mijn rug gehad en ook de buik hield zich super. Nu lekker moe....en dadelijk dus lekker naar bed.

Heb trouwens wel veel last van zeurderige krampende kuiten. En dat vind ik hopeloos.

@ Sjeen... ik heb mijn best gedaan, maar denk toch echt dat deze nog even wacht totdat mama er ook klaar voor is.....:
1. Winkel helemaal kerstklaar
2. geboortekaartje uitzoeken
3. adressenlijst maken
4. Baby-kamer klaar
5. Bed vruchtwaterproof maken
6. koffer klaar zetten

Optioneel:
1. trap schilderen
2. kasten uitmesten en opruimen
3. grote schoonmaak rest huis
4. vloer reinigen en beschermlaag aanbrengen

Nog 1 weekje werken en dan heb ik ook verlof
pi_43057788
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja.

Als het eten niet zo goed wil zorg dan wel dat je je vitaminen wel binnenkrijgt. Potje vitaminnenpillen speciaal voor zwangeren is dan ideaal. Niet het beste maar zo weet je dat je kindje niets te weinig krijgt.
Het kindje zorgt in de regel zelf wel dat het niets te weinig krijgt. Dat gaat dan allemaal af van jouw conto. In dit land zijn de mensen doorvoed genoeg om dit op te vangen voor het kindje (mensen met chronische (eet)ziekten daargelaten natuurlijk). Maar je dus ten eerste geen zorgen over dat het kindje tekort komt.
Die vitaminepillen zijn vooral voor mamsie zelf, dat die niet door een griep een stuk reserves kwijtraakt en het dweil-syndroom krijgt.
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:48:47 #221
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43058106
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:30 schreef Beaker het volgende:
Wie heeft er tips?

Ik heb al vanaf vorige week zaterdag de griep, nou word het niet minder alleen maar erger. Heb sinds twee dagen koorts ..... Doe niks anders dan slapen
Ik drink wel heel veel, maar eten gaat echt niet! Ik ben niet misselijk ofzo, maar ja voor kleine klaske is het fijn als er toch wat gegeten word, wie heeft er tips voor makkelijk eetvoer?
Nou komt erbij dat mijn darmen ontzettend aan het rommelen zijn en dat is ook niet echt fijn! ( kramp )

Als je weinig tot niets eet, gaan je darmen idd problemen krijgen... begin maar met dingen zoals vla eten, bouillon, opkikker drinken en niet gelijk 'vast voedsel' al zou je er zin in hebben.
Voor de rest: helemaal eens met Mwana ...

en heel veel beterschap!
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:57:26 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43058210
Chacama, wat een dag voor jou zeg! Ik vind het knap van je, dat je zo lang kon lopen etc. Die krampkuiten herken ik wel, wat is dat vervelend zeg!

Ik heb gisteren ook wel een intensief dagje gehad, maar dan niet qua lopen... maar meer qua zitten! Vrijgezellenfeestje van m'n zus met een kleur-analyse workshop, wel grappig maar heeel veel zitten en dat kan m'n bekken plus buik niet echt waarderen. Ik moest om de zoveel tijd even ergens anders zitten (onderuitgezakt, juist rechtop, op de bank, kleermakerszit) en heb maar een tijdje rondgelopen ook, toen ging het een stuk beter.
Het was het wel waard, heel gezellig allemaal. Zijn namelijk ook allemaal vriendinnen van mij (er waren er bijna 20 aanwezig! ) van vroeger en ik had ze erg lang niet meer gezien. Lekker bijkletsen dus...
(maar de volgende keer moet ik maar een stretcher regelen ofzo ik was echt helemaal kapot 's avonds)
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:42:12 #223
141023 ik80
pi_43058839
En Suzanna, welk kleurtype ben jij? Bij mij is het ook gedaan, ik ben een lente typje.
Het is wel apart dat dat ook echt klopt, qua kleuren dan.

Hier een rustig nachtje gehad, beetje bijgetankt na gister. Nog geen gerommel verder. Wel zie ik allemaal mails voorbij komen en sms'jes of het al begonnen is....
pi_43059159
Goedemorgen allemaal, nee nog niet bevallen wel gisteravond laat nog naar het ziekenhuis geweest omdat er al een uurtje of zes geen beweging was geweest en wij toen toch voor de zekerheid maar de verloskundige hebben gebeld. Waarschijnlijk stilte voor de storm want de ctg was prima en tijdens de echo daarna werd ze wakker... Heeft paps en mams aardig ongerust gemaakt zo onderhand tijdens die uurtjes vooral als je bedenkt het verhaal van Vivi dat het zo betrekkelijk is. Dus uiteindelijk toch maar gebeld.

Eerst moet je rust houden omdat het eerder zou kunnen komen en nu moest ik bij wijze van spreke gaan staan springen en dan kwam er nog geen reactie. Prikken/porren/warm douchen op advies van de verloskundige en dergelijke ook niet trouwens. Ook niet op de controle van de verloskundige dus toch naar het ziekenhuis voor de zekerheid.

Suzanna mijn man is vrij hoor maar er werd door die mevrouw van de intake heel luchtig gesproken hier over je moet zelf zorgen voor een mantelzorger vanuit je familie. Mijn man heeft 1 middagje geen vrij dus dan komt of 1 van mijn zussen of moeder/schoonmoeder/schoonzussen maar wat ik er eigenlijk mee bedoelde was dat ze er gewoon vanuit ging dat iedereen dat heeft maar dat hoeft toch helemaal niet of als je bijvoorbeeld geen goede band heb met je familie. Ik heb trouwens 44 uur kraamzorg gekregen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:01:35 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43059184
ik80: hier dito. Veel vragen van mensen of het al begonnen is. Baby is hartstikke druk dus ik denk dat het nog effe een tijdje duurt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:03:54 #226
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43059226
Mibos: dat was schrikken zekers!! Gelukkig is alles goed met je kleintje.
Hier trouwens net zo wat betreft de mantelzorg. Ze gaan er vanuit dat iedereen een sociale kring om zich heen heeft waar mensen zo maar vrij willen en kunnen nemen om jou te kunnen verzorgen als de kraamverzorging te kort is. Heel vreemd.
Iedere golf van de zee,
pi_43059268
mibos, dat was wel schrikken dan, als je het zo lang niet hebt gevoeld, en met het verhaal van Vivi in je achterhoofd... gelukkig is alles oke! Kom maar op met je beebje

Jemig irri gedoe inloggen op Fok! Drama's.
Uiteindelijk toch nog gelukt.

Geen bijzonderheden hier, geniet volop van ons schoppende kleintje en mijn groeiende buik. Ik geloof dat het nu lijkt alsof ik zwanger ben, en niet alsof ik de snackbar heb leeggevreten....

Woensdag naar Marco Borsato!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_43059298
Mijn tweede stampte nog lustig door in de baarmoeder tijdens het weeënfeest eik. Voelde je heel goed omdat het vruchtwater er niet meer tussen zat. Was wel geruststellend vond ik.
pi_43059331
Oei mibos, gelukkig dat er niets mis bleek zeg

En idd, het hele woord "mantelzorg" moet D-O-O-T. Is gewoon Haags voor "zoek het maar lekker uit met je familie".
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:22:27 #230
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_43059564
Hier weer eens een update. Ik kan al die topics niet meer bijhouden hoor, dus ik schrijf af en toe weer eens een berichtje mee

Met lief en mini gaat alles nog steeds goed. Inmiddels alweer 19 weken onderweg. De misselijkheid en vermoeidheid zijn alleen nog steeds aanwezig, maar lijken wel minder vaak te komen.
Lief krijgt alleen steeds vaker nachtmerries, maar gelukkig heeft ze nu eindelijk door dat ik het helemaal niet erg vind als ze me dan wakker maakt om even te troosten. Mutsje denkt op dat soort momenten nog iets te weinig aan zichzelf.
We worden ook steeds verbaasder over haar buik. Ze is inmiddels al 9(!) kilo aangekomen. Een collega van haar is 1 dag later uitgerekend van een tweeling en daar zie je nog niet eens de helft bij

Verder zijn de voorbereidingen in huis ook al aardig onderweg. We moeten al snel veel doen, omdat er ook nog een bruiloft aankomt, 4 maanden na de bevalling. Alle meubeltjes in de babykamer staan dus al, de combi-kinderwagen is er al en we hebben al aardig wat baby-uitzet.

De afgelopen week zijn voor mij ook een paar van de mooiste momenten geweest. Vorige week VK waar ik voor het eerst het hartje heb gehoord (zij hoorde het bij het vorige bezoek al). En gisteren voor het eerst mini gevoeld Toen lief naast m'n stoel stond legde ik mijn oor tegen haar buik en toen voelde ik hele zachte duwtjes tegen m'n wang en later ook tegen m'n hand toen ik die tegen haar buik legde. Erg magisch momentje.. ik werd er helemaal hyper van

Succes aan alle komende bevalsters. Ik zal duimen voor jullie en in gedachte meepuffen Ik moet tenslotte oefenen
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:35:21 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43059789
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Oei mibos, gelukkig dat er niets mis bleek zeg

En idd, het hele woord "mantelzorg" moet D-O-O-T. Is gewoon Haags voor "zoek het maar lekker uit met je familie".
Volgens mij is het meer zo dat die zorg er eerst was en dat daar toen een naam voor gevonden is.
Mantelzorg is niet uitgevonden door Den Haag.
Mantelzorg was vroeger de enige vorm van zorg die er vaak was voor chronisch zieken en bejaarden. Maar door de veranderingen in de maatschappij is er steeds minder tijd en zin voor mantelzorg en wordt het tegenwoordig meer als aanvulling gezien.
En omdat wij allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is er ook geen geld voor volledige zorg en dus probeert men toch, als aanvulling, een beroep te doen op een beetje mantelzorg...

En ja, dat is heel lullig voor diegenen die dat niet hebben, daar zal dan iets anders voor verzonnen moeten worden...
pi_43059984
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij is het meer zo dat die zorg er eerst was en dat daar toen een naam voor gevonden is.
Mantelzorg is niet uitgevonden door Den Haag.
Mantelzorg was vroeger de enige vorm van zorg die er vaak was voor chronisch zieken en bejaarden. Maar door de veranderingen in de maatschappij is er steeds minder tijd en zin voor mantelzorg en wordt het tegenwoordig meer als aanvulling gezien.
En omdat wij allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is er ook geen geld voor volledige zorg en dus probeert men toch, als aanvulling, een beroep te doen op een beetje mantelzorg...

En ja, dat is heel lullig voor diegenen die dat niet hebben, daar zal dan iets anders voor verzonnen moeten worden...
Dat bedoelde ik zo ongeveer te zeggen ja, dat het woord uitgevonden is een jaar of 50 nadat het nauwelijks nog actueel was om delen vd zorg af te kunnen stoten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:04:00 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43061995
Vanmiddag krijg ik een 3D echo!!!! Spanneuund! En ook een beetje eng..stel dat ie 3 ogen heeft ofzo?
pi_43062254
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:04 schreef Vivi het volgende:
Vanmiddag krijg ik een 3D echo!!!! Spanneuund! En ook een beetje eng..stel dat ie 3 ogen heeft ofzo?

Dat is leueueuek. En je ziet gewoon straks 2 mooie oogjes hoor
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:15:04 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43062270
Ik hoop het

Ik ga de pics meteen inscannen als ik terug ben
pi_43062980
Vivi wat leuk

Ik moet vanmiddag naar de HA voor controle ivm de astma die ik heb durfde hij me niet zomaar iets voor te schrijven.
ff luisteren naar de longen enzo

Super bedankt voor al jullie tips

Oja, nog even dit ik heb van die multivitamine pillen, maar er staat niet beschreven of je ze mag slikken tijdens een zwangerschap. Als er niks op staat kan ik er dan vanuit gaan dat je ze in mag nemen? ( er zit ook foliumzuur in )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:03:12 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43063348
Je kunt beter zwangerschapsvitaminen nemen, dit ivm bijvoorbeeld vitamine A waar je tijdens de zwangerschap niet teveel van mag hebben. Zwangerschapsvitaminen zijn o.a. van het merk Gravitamon te verkrijgen. (dus absoluut geen Davitamon, maar Gravitamon nemen)

Mibos, wat fijn dat je weer helemaal gerustgesteld bent... goed he, dat dat zo kan.

Vivi, heel veel plezier!!
pi_43063680
Vraagje... in de Centrumpillen (van A tot zink) zit foliumzuur, maar in principe te weinig. Is dit erg? Is het slim om er dan nog wat bij te slikken??
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:18:51 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43063803

Kleintje? Wat wil je daarmee zeggen?

Is het echt????? Mag ik je feliciteren of is het voor iemand anders? (ik hoop zó op het eerste)

Wat betreft je vraag, het is idd verstandig om los foliumzuur te slikken. En er is ook Gravitamon, daar zitten alle nodige vitaminen voor een zwangere in (incl. foliumzuur) en bv-moeders.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:20:59 #240
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43063869
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:

Kleintje? Wat wil je daarmee zeggen?

Is het echt????? Mag ik je feliciteren of is het voor iemand anders? (ik hoop zó op het eerste)

Wat betreft je vraag, het is idd verstandig om los foliumzuur te slikken. En er is ook Gravitamon, daar zitten alle nodige vitaminen voor een zwangere in (incl. foliumzuur) en bv-moeders.
Zie topic tweede streepje
pi_43063928
ehm.. ja... het is echt...
Fuck... wat voelt dit raar...

Ik heb net een streepje gepiest....
Voel me happy, trillerig en zit helemaal te glunderen!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:23:31 #242
94046 PM-girl
pi_43063948
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:

Zo herkenbaar van toen! Leuk! Geniet ervan!
*
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:24:44 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43063985
Welkom!!!
pi_43063986
Kleintje ook hier van harte
Leuk om nog even samen hier in het lijstje te mogen staan
pi_43064007
Goed... volgens de site van babybrabbel ben ik nu dus 4 weken zwanger en is de verwachte datum 7 juli!

Tnx voor het warme welkom!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:26:22 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43064025
Het is je gewoon van harte gegund dame!
pi_43064282
Kleintje gefeliciteerd!
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:44:18 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_43064581
Kleintje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2006 @ 13:44:43 #249
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43064592
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Zie topic tweede streepje
*bek openvalt*

Kleintje gefeliciteerd met je turbostreepje en welkom in dit topic
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_43064801
Kleintje!! Gefeliciteerd!!!!!!
pi_43064888
haha die kleintje! Helemaal top !
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:54:55 #252
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43064964
Welkom Kleintje!
Iedere golf van de zee,
pi_43065009
Gefeliciteerd Kleintje
Kruidvat heeft ook een eigen merk multivitamine voor zwangeren, werkt vast ook wel.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:00:02 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43065149
Gefeliciteerd Kleintje!!! wat geweldig voor je!!
pi_43065152
jeuh kleintje gefeliciteerd!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:00:08 #256
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_43065153
Gefeliciteerd Kleintje.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:00:30 #257
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43065169
Ik heb ook een multivitamine voor zwangeren gebruikt. Eigenlijk was het niet eens zo nodig geloof ik. Je probeert toch een heel stuk gezonder te eten als je zwanger bent heb ik het idee...

Kleintje: gebruikte je nog geen folium dan? Dat gaan de meeste vrouwen die zwanger willen raken toch gelijk al slikken?
Iedere golf van de zee,
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:02:45 #258
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43065254
Gewone vitaminepillen mag je ook niet meer slikken als je zwanger bent, zit oa teveel vitamine A in.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43065373
Ik gebruikte Centrum. En daar zit wel folium in, maar als ik het zo lees niet voldoende. Ik ga dus over op de gewone folium...

Iedereen bedankt...
Zoveel huizen verder, een paar relaties verder... maar eindelijk is het zover dat ik ervoor durf te gaan. En het voelt zo fijn!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:14:15 #260
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43065624
Fantastisch! Gefeliciteerd!!!
pi_43065630
Kleintje.. van harte !!!

zó onwerkelijk he ?
hoe vaak heb je al gecheckt of het streepje er nog is ??
pi_43065668
ehm... constant... zit gewoon te staren naar die test en zou het liefst nog 10 testen halen om zeker te zijn...
pi_43065920
hahaha

zéér herkenbaar!
dat deed ik ook ja.

toen uiteindelijk toch ná een foto gemaakt te hebben weggegooid.

om vervolgens toch snel dat ding weer op te vissen !
pi_43066048
gefeliciteerd...
Dulce de leche!
  Licht Ontvlambaar maandag 30 oktober 2006 @ 14:30:41 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43066148
Whiehiehiehiehiehiehie!!!!! Kleintje, da's snel!!!! Gefeliciteerd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:30:52 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43066154
wow kleintje! ik zit gewoon te stuiteren op mijn stoel! Ik wens je een gezonde zwangerschap toe!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43067594
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
ehm... constant... zit gewoon te staren naar die test en zou het liefst nog 10 testen halen om zeker te zijn...
Gewoon doen. Dat mag als je zwanger bent, dat soort rare dingen.
Vergeet je de augurken met slagroom niet?
Feli!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:27:47 #268
141023 ik80
pi_43068042
Gefeliciteerd kleintje!

zo ik heb leesvoer gehaald, nieuw boek van Stephen King. Kijken of ik dat nog uit moet lezen voordat ze komt.
Is wel leuk dat als je in de stad loopt iedereen kijkt hahaha, heb ik iets van je aan ofzo?
pi_43068407
Dan op advies van mod maar hier nogmaals (excuse le moi voor de schaamteloze copy+paste..:P)

Mijn vrouw is 9 november uitgerekend maar zoals het er nu uitziet gaat ze dat niet halen. Heeft al forse voorweeëen enzo. Ik ben heel benieuwd maar aan de andere kant mag het van mij nog wel even duren; lekker rustig nog even..

Overigens ben ik jarig vandaag (34 alweer, damn ) en hoewel het voor mij een leuk kadootje zou zijn is het niet leuk voor de kleine, de aandacht op haar verjaardag delen met papa.

is het normaal om nog helemaal geen zenuwen te hebben (behalve voor mijn vrouw dan) omdat ik ervan uit ga dat het gewoon goed gaat komen ofzo?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:40:10 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43068479
Gefeliciteerd Kleintje!!!!

Nou, ik ben net terug van de 3/4D echo en ik ben helemaal verliefd, al was het lastig om het gezichtje duidelijk te krijgen...m'n wokkeltje was extreem beweeglijk volgens de echoscopiste, maar er zitten toch een paar mooie bij, al was ie de hele tijd aan het klooien met de navelstreng die in z'n gezichtje zat, hij kon al behoorlijk lelijke gezichten trekken :

Mijn kleine mannetje

En het is natuurlijk nú al het mooiste kind van de wereld
pi_43068580
Vivi wat mooi!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:45:38 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43068654
Ja he O god, ik word echt zó'n moeder.....
pi_43068986
Viv... wat mooi!!!!
Geweldig hoe duidelijk het is...

Ik zit in een dillema. Aan de ene kant wil ik het mijn moeder vast vertellen. Ja, het is vroeg... wacht 12 weken zeggen ze altijd. Maar vandaag is de sterfdag van mijn zus. En ik vind het toch wel bijzonder om er op een dag als vandaag achter te komen dat ik zwanger ben.
Daarnaast... als mensen het in je omgeving weten dan kunnen ze je ook steunen als het mis zou gaan...

Hebben jullie het wel of niet verteld en wat gaf daarbij de doorslag om het wel/niet te doen?
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:53:55 #274
34891 melonovy
La Kutschie
pi_43068987
kleintje met een piepkleintje in de buik, fantastisch, goed gepiest hoor! Gefeli!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 30 oktober 2006 @ 15:59:15 #275
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43069160
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:53 schreef Kleintje het volgende:
Viv... wat mooi!!!!

Ik zit in een dillema. Aan de ene kant wil ik het mijn moeder vast vertellen. Ja, het is vroeg... wacht 12 weken zeggen ze altijd. Maar vandaag is de sterfdag van mijn zus. En ik vind het toch wel bijzonder om er op een dag als vandaag achter te komen dat ik zwanger ben.
Daarnaast... als mensen het in je omgeving weten dan kunnen ze je ook steunen als het mis zou gaan...

Hebben jullie het wel of niet verteld en wat gaf daarbij de doorslag om het wel/niet te doen?
Ik heb het mijn moeder meteen verteld, maar ik ben dan ook heel close met mijn moeder..gaat het mis dan gaat het mis maar dat ga je dan toch ook niet voor haar verzwijgen neem ik aan?
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:08:47 #276
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43069465
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:

Gefeliciteerd!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:11:22 #277
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43069548
Vivi, mooie platen. Wij zijn twee keer geweest omdat die kleine meid nooit stil lag. Foto staat nu naast de PC.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:13:35 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_43069619
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:53 schreef Kleintje het volgende:
Viv... wat mooi!!!!

Kleintje, ik heb het (bijna) direct aan mijn ouders verteld (ze wonen wat verder weg dus we konden niet dezelfde dag langs), omdat wij het sowieso niet voor ons zouden kunnen houden en als het mis zou gaan, zou ik het ze ook vertellen.

edit:vergeet ik je nog te feliciteren! Bij deze: van harte gefeliciteerd!

Vivi, wat bijzonder toch zo'n 3-d echo! Heel leuk om te zien!

[ Bericht 7% gewijzigd door cattie op 30-10-2006 16:25:19 ]
pi_43069897
Wij hebben het ook gelijk aan de ouders verteld.

Oh ja, voor moeder-Vivi: super die echo
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:29:26 #280
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43070094
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:38 schreef SadKingBilly het volgende:
Dan op advies van mod maar hier nogmaals (excuse le moi voor de schaamteloze copy+paste..:P)

Mijn vrouw is 9 november uitgerekend maar zoals het er nu uitziet gaat ze dat niet halen. Heeft al forse voorweeëen enzo. Ik ben heel benieuwd maar aan de andere kant mag het van mij nog wel even duren; lekker rustig nog even..

Overigens ben ik jarig vandaag (34 alweer, damn ) en hoewel het voor mij een leuk kadootje zou zijn is het niet leuk voor de kleine, de aandacht op haar verjaardag delen met papa.

is het normaal om nog helemaal geen zenuwen te hebben (behalve voor mijn vrouw dan) omdat ik ervan uit ga dat het gewoon goed gaat komen ofzo?
Hey nog een valentijnskindje! (Ik ben nl ook op 9 nov uitgerekend en wij zijn er van overtuigd dat het gebeurd moet zijn op Valentijnsdag )
Gefeliciteerd met je verjaardag ook.
Hier geen zenuwen, wel forse voorweeën en een hoop gerommel in de buik. Ik denk dat ik wel zenuwachtig word als het echt begint. Dat gevoel heb ik echter nog niet.
Of het normaal is dat jij geen zenuwen hebt weet ik niet. Mijn vriend heeft ze iig niet. Die zou het alleen maar erg mooi vinden als die kleine zich aanmeldt.
Iedere golf van de zee,
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:32:43 #281
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43070186
Vivi: een van de mooiste dingen die je ooit hebt gezien he? Althans dat vond ik toen ik mijn 3D echo had. Ik ben er nog steeds heel trots op. Geweldig was het

Doe je nou snurkverhaaltjes in dat andere topic zetten?

Kleintje: ik zou het vertellen Je maakt je moeder de most happy granny ever!!!
Ik hoop dat je gauw je avatar aanpast naar iets leukers Ik word geflipt van die bewegende plaatjes!
Iedere golf van de zee,
pi_43070691
Kleintje van harte gefeliciteerd!
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:00:16 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43071252
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:32 schreef Neuk het volgende:
Vivi: een van de mooiste dingen die je ooit hebt gezien he? Althans dat vond ik toen ik mijn 3D echo had. Ik ben er nog steeds heel trots op. Geweldig was het

Doe je nou snurkverhaaltjes in dat andere topic zetten?
idd ja

Ik twijfelde al of ik de echo's hier moest posten of in B&H

Enneuh, snurkverhaaltjes...mijn teerbeminde heeft zich koest gehouden de afgelopen tijd *afklopt*
Maar het desbetreffende verhaaltje wil ik best ff cross-posten hoor Kan hem alleen niet meer vinden.
pi_43071297
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 15:40 schreef Vivi het volgende:
Gefeliciteerd Kleintje!!!!

Nou, ik ben net terug van de 3/4D echo en ik ben helemaal verliefd, al was het lastig om het gezichtje duidelijk te krijgen...m'n wokkeltje was extreem beweeglijk volgens de echoscopiste, maar er zitten toch een paar mooie bij, al was ie de hele tijd aan het klooien met de navelstreng die in z'n gezichtje zat, hij kon al behoorlijk lelijke gezichten trekken :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn kleine mannetje

En het is natuurlijk nú al het mooiste kind van de wereld
Ik tel maar twee ogen hoor Vivi
Syllables govern the world
pi_43071479
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:29 schreef Neuk het volgende:

[..]

Hey nog een valentijnskindje! (Ik ben nl ook op 9 nov uitgerekend en wij zijn er van overtuigd dat het gebeurd moet zijn op Valentijnsdag )
Gefeliciteerd met je verjaardag ook.
Hier geen zenuwen, wel forse voorweeën en een hoop gerommel in de buik. Ik denk dat ik wel zenuwachtig word als het echt begint. Dat gevoel heb ik echter nog niet.
Of het normaal is dat jij geen zenuwen hebt weet ik niet. Mijn vriend heeft ze iig niet. Die zou het alleen maar erg mooi vinden als die kleine zich aanmeldt.
Haha, nee bij ons geen valentijnskindje maar een wintersportkindje Zowel wijzelf als de arts als de verloskundige kwamen uit op woensdag 1 februari, de enige dag op wintersport dat wij 's middags, eh, het appartement alleen hadden zeg maar.. Zowel de weken ervoor als de weken erna niets dus tsja..
zal de gezonde berglucht wel zijn geweest..

Hier inderdaad hetzelfde, gerommel en voorweeën en mijn vrouw is helemaal beurs van alle schoppen die ze krijgt (en telkens op hetzelfde plekje, lol)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_43073357
Kleintje gefeliciteerd!!

Vivi mooie echo's
  Milf maandag 30 oktober 2006 @ 18:20:00 #287
16000 nikky
pi_43074125
Gefeliciteerd Kleintje

En prachtige echo's Vivi
pi_43074364
kleintje gefeliciteerd.
gewoon vertellen hoor heb ik ook gedaan is leuk.

vivi mooie echo's
mama van 3 kids!
pi_43075720
Mooi kindje vivi!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:09:07 #290
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43075841
SadKingBilly: ik snap niet zo goed de 'lol' van het schoppen op hetzelfde plekje Ik heb dat nl ook en heb daar meer last van dan menig andere kwaal! Als ie dat nou es kon laten zou ik me een heel stuk beter voelen.

Hier overheerlijke zelfgemaakte goulash gegeten in de hoop dat de uien mijn darmen van slag maken en weeën gaan opwekken
Iedere golf van de zee,
pi_43075976
Kleintje gefelciteerd super!!

Vivi wat een mooie echo's!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43078476
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkklllllleeeeeeeeeeeiiintjuh!!! Van harte meid, en je dacht nog wel dat je misschien nooit een kleintje zou krijgen...et voila!

Ik heb vandaag een berenjasje gekocht bij de prenatal...
Mooi kindje vief!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator maandag 30 oktober 2006 @ 20:15:52 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43078639
Kleintje gefeliciteerd

Vivi wat onwijs mooi! Wauw
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:28:34 #294
94046 PM-girl
pi_43079256
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:09 schreef Neuk het volgende:
Hier overheerlijke zelfgemaakte goulash gegeten in de hoop dat de uien mijn darmen van slag maken en weeën gaan opwekken
Volgens mij werkt het andersom, maar wie weet!!

Vivi, leuk dat je zo'n geslaagde echo hebt!!
*
  Milf maandag 30 oktober 2006 @ 20:45:02 #295
16000 nikky
pi_43080083
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:12 schreef Catootje het volgende:

Ik heb vandaag een berenjasje gekocht bij de prenatal...
Mooi kindje vief!
Hij is leuk he?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:09 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43080180
Ja! Spammen met dat jasje! Hup!
pi_43081177
Mag ik ook in het lijstje???
Volgens de diverse sites kom ik uit op 07-07-2007 als datum! Mooie datum, daar doe ik het wel voor!

Heb besloten om mijn ouders het inderdaad te vertellen...
Mijn moeder wist het al toen ze me hoorde... zonder dat ik ze had verteld dat we bezig waren. Dat noemt men moedergevoel denk ik
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:20:30 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_43081703
vivi wat mooi!

"kindje groenewoud"

[ Bericht 40% gewijzigd door Belana op 30-10-2006 21:31:35 ]
stormy waters...
sailin'
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:30:36 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43082321
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:34:22 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43082512
Kleintje welkom.... en wat een mama-gevoel heeft jouw moeder
vivi mooie foto's...

Hier een beetje misselijk en weer die stomme krampen....grrhhh.

sadkingbilly....succes met de komende baby....

En Neuk, Mibos of IK80.........laat die kids nu maar komen... of wachten jullie op het volgende topic. Moet het een oneven topic zijn....???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')