abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 oktober 2006 @ 22:21:01 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42787779
Vervolg van: Dreumes en peutertopic deel 45

Dreumesjes:

24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air

Peuters:

31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

Wil je een nieuw topic openen? Klik hier voor de openingspost.
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:18 schreef Sjeen het volgende:
En verven Melonovy, is dat een idee? En stoer gekleurde bloemetjes dekbedovertrek

[ Bericht 2% gewijzigd door E.T. op 31-10-2006 12:54:20 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42788048
Ik ga voor ruilen en anders maar een stoer ventje onder een roze bloementjes dekbed!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_42788676
Ha een vers topic
Saartje
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:11:29 #4
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_42793389
Melonovy; ik hoop dat mijn stoere jongen me later niet gaat haten omdat ik nu soms toegeef aan zijn grillen en grollen om ook een 'taatje' staartje te hebben. Al zet ik 'em dan wel als een eenhoorn op zijn hoofd, hoor. Hij is helemaal gelukkig met de buggy van zijn zus en haar popjes. En ohja, roze staat hem ook nog eens een keer enorm goed. Maar die krijgt hij dan weer net niet. Behalve incidenteel een pyjama 's nachts. Daar heeft Liz een patent op en dat laat ik lekker zo.
Als Yoram maar lekker warm slaapt. En om met mijn vader te spreken: 's Nachts heb je toch de ogen dicht! Maar dat gaat hier niet voor iedereen op, lees ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Smirre op 19-10-2006 21:25:44 ]
pi_42795549
Allereerst, Sara heeft goed geslapen vannacht Gisteravond was ze bij vrienden van ons hier om de hoek, omdat manlief en ik tegelijk moesten werken (komt dus bijna nooit voor). Om 22:15 hebben we d'r opgehaald, nog wat melk gedaan en hier weer in bedje gelegd, niets meer gehoord!
Nou heeft ze dit laatst ook 2 nachten goed gedaan, dus we wachten nog even af. Vanavond slaapt ze bij mijn schoonouders, zodat wij hoe dan ook nog even kunnen bijtanken.
We gaan sowieso vandaag haar bedje verplaatsen, lukte gisteren niet omdat de kast ook verplaatst moet worden en ikke niet zo sterk ben in m'n eentje
Chacama, goed idee, wanneer dit nog langer duurt gaan we idd denk ik opa en oma eens vragen om hier een avondje te komen!
Leah, we hebben eergisteren een extra dekentje geprobeerd, maar gaf geen resultaat helaas. Het is ook nog niet zo koud op haar kamertje.
Rens, Juul klinkt inderdaad als Sara, want zodra we Sara naar beneden nemen en haar laten spelen valt ze binnen een uur weer in slaap! Ik houd me er ook maar aan vast dat het een fase is. Zoals afgelopen nacht slaapt ze dan wel weer goed...Thnx meid, zie in ieder geval veel herkenning met je verhaal

Allemaal onwijs bedankt, zitten echt nog tips tussen die we kunnen proberen, dus we gaan gewoon verder Thnx lieverds
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_42795724
fuente, als 't nu goed gaat kun je 't bedje misschien toch nog maar beter gewoon even laten staan waar 't staat? heerlijk trouwens dat 't vannacht goed ging!

haha melonovy, kan jou 't schelen inderdaad. smirre, hier ook een jongen met af en toe een palmboom-staartje bovenop hoor. ik denk dat ze 't je later eerder kwalijk nemen als het nooit mocht.
pi_42796291
Fuente, fijn dat Sara goed heeft geslapen!

Amber lag er gister om 22.00 uur in. Vannacht is ze een paar keer wakker geweest en uiteindelijk bij ons in bed in slaap gevallen. Heb haar toen overgeheveld en toen ging ze piepen. Heb een t-shirt vna mij hij haar gelegd en toen ging het goed. Om half 7 was ze wel even aan het mekkeren maar om 8.45 heb ik haar maar wakker gemaakt..

Ik vind het heel lastig dalijk in de winter. Ik denk dat ik maar een combisleeper aan moet gaan schaffen. Amber beweegt heel dat bed door dus ik durf geen dekentje te gebruiken, veel te bang dat ze eronder komt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:20:10 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797651
Cas heeft een Pooh-tas met hartjes en roze voering. Echt knalroze.
En Léon wil ook graag 'lip' hebben. (lippenstift) Uiteraard vertel ik dit niet allemaal aan mijn Alpha-mannetje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † donderdag 19 oktober 2006 @ 11:27:02 #9
81992 Githa
pi_42799237
Maar een dekentje kan geen kwaad hoor ( geen dekbed dus hé) dat frommelt wel mee en vaak liggen ze er toch boven op en mocht ze er onder komen dan kan ze er toch voldoende zuurstof doorkrijgen, daarom ook een dekentje en geen dekbed.
Jordy heeft ook een dekentje, maar hij ligt ook altijd in de moeilijkste posities in bed en nooit onder het dekentje, hij heeft wel een slaapzak aan, maar ik ga geen combisleep aanschaffen, als hij het koud heeft zal hij best wel het dekentje opzoeken.......denk ik
pi_42811728
We hebben weer eetproblemen hier ... Noa wilde tot voor kort nog wel gevoerd worden, maar wil nu persé zelf eten en heeft dan na een paar hapjes (waarbij ze met haar vingers flink in het eten zit) 'genoeg' gehad. Toen we haar voerden hadden we dat probleem helemaal niet, het laatste stukje mocht ze dan zelf eten en dan ging dat goed. Nu wil ze alles zelf eten maar houdt dus op na een paar happen.

Een paar nachten geleden had ze hierdoor zo'n honger dat ze elke keer wakker werd en ging huilen. Ik had eigenlijk zoiets van: had je maar moeten eten, maar heb haar uiteindelijk toch maar een papfles gegeven. Maar ja, daar heb ik niet echt veel zin in vannacht. Dan maar vanavond alvast een papfles geven??!! Dat is al helemaal tegen mijn principe in...maar goed, normaal gesproken ben ik helemaal niet streng met het eten, want ze eet eigenlijk altijd goed. Nu dus niet. Streng zijn helpt ook helemaal niet, ze zit nu in haar stoel te huilen omdat ze er niet uit mag van mij...ik weet anders ook niets. elke keer als ze gaat huilen vraag ik of ze dan gaat eten, maar ze zegt elke keer 'nee'. De rest van de dag heeft ze erg goed gegeten dus het ligt er niet aan dat ze niet lekker is o.i.d. ...

Weet eigenlijk gewoon niet goed wat nu te doen, dit is al een paar dagen aan de gang en ik word er behoorlijk gefrustreerd van. Iemand een tip?
pi_42811981
Suzanna, tot voor kort ging het hier altijd zo. Omdat we niet anders gewend waren was het eigenlijk ook geen probleem. Luuke krijgt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan. Soms gaat íe op, soms niet. Om te zorgen dat ze toch voldoende binnen krijgt geef ik haar vaak rond 16.30 een stuk komkommer of tomaat. Dan heeft ze al een stuk groente binnen. En ons wondermiddel als het eten een paar dagen heel slecht is gegaan: Lasagna! Een grote zak groente erin, en eten maar. Ze vind het zo lekker smaken dat het niet uitmaakt wat erin zit. Misschien heeft Noa ook een lievelingsgerecht waar je meer of verschillende groente in kan stoppen?

Als ze slecht gegeten heeft geef ik haar ipv of naast het toetje extra fruit. Gewoon voor mijn eigen gevoel.
Ze hoeft niet te eten als ze niet wil en ook als ze niets gegeten heeft krijgt ze een toetje. Gewoon omdat ik haar niet wil belonen dmv eten en ook om er geen strijd van te maken. Ik ben bang dat het anders een groot probleem gaat worden wat dagelijks terugkomt.

Veel succes hoor, want ik weet hoe vervelend en moeilijk het soms voelt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42815651
Ik heb vanmiddag zo gelachen om Amber.

Ik stond in de keuken, we hebben een split level, keuken is hoger en Amber stond tegen de rand aan. Mevrouw is helemaal gek van vogels in vanuit de keuken kijken we op een grote zendmast waar altijd wel vogels zitten, net zoals vanmiddag. Ze was al aan het wijzen dus ik deed de lamellen open. Vond ze helemaal geweldig. Wijzen en roepen en zwaaien naar de vogels, zo lief!!

En ze geeft ook elke keer van alles aan ons. Vanavond had ze gegeten en kreeg ze nog een stukje stokbrood. Halverwege hoefde ze niet meer en toen ging ze het aan me geven, zo lief!

Michel kwam thuis en toen kroop ze naar de trap en moest heel hard lachen toen ie thuis kwam. Hij deed het hekje open en ze ging 'm gelijk knuffelen... Mijn kleine moppie is lief
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 19 oktober 2006 @ 20:40:48 #13
81992 Githa
pi_42816116
Wat lief Vicky
Ik kwam vanavond thuis en Jordy dook achter de tafel met zijn vingertje voor zijn mond "sssst!"
pi_42816720

Micha had deze week paar late diensten, dus 's ochtends thuis en uitslapen. Noah vond dat erg leuk en interessant en riep dus steeds om papa en steeds even gluren hoe lag te slapen. Dus ik steeds "ssst papa slaapt" wta Noah dan nadeed. Dus gisteren stonden we in de gang bijna klaar om naar de creche te gaan en Noah (uit zichzelf) "ssssst papa" om het een halve minuut later compleet te vergeten en redelijk hard te gaan roepen om/over dingen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 oktober 2006 @ 21:06:04 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42816897
Suzanna, een tip die misschien werkt: laat haar zelf eten maar stop gewoon af en toe een hap in haar mond vanaf een ander lepeltje. Geen aandacht aan besteden, gewoon tussen het praten door af en toe een hap erin schuiven. Vaak gaat het goed als je het maar ongemerkt en als vanzelfsprekend doet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42817193
Vicky, wat leuk he Zo propt Sara altijd haar flesje bij ons in de mond, papa en mama moeten dan ook drinken, hetzelfde met brood, ze heeft de grootste lol als ze dit aan ons kan voeren

Suzanna, wat Rewimo zegt helpt hier inderdaad ook. Sara wil zelf eten maar krijg niks op de lepel, en wij mogen het ook niet eerst opscheppen voor d'r. Dus geven we haar een lepel en houden we er zelf ook 1

Sara is trouwens helemaal maf van pesto. Ze kreeg een tijd terug voor het eerst pasta pesto van ons, ik nog helemaal voorzichtg doen, minder pesto voor haar enzo. Inmiddels eet ze het gewoon helemaal mee, en bunkeren joh! Wij aten vandaag shoarma, Sara een pasta pesto'tje, die ging dus helemaal op
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_42819149
Fuente grappig he die sterk uitgesproken smaken van kinderen. Zo is Jans helemaal weg van shoarmasaus (bleh)

Vandaag Jans lekker thuis gehad en samen met mijn moeder en mezelf naar het thuincentrum geweest (weer) De buien van haar komen volgens mij toch echt van haar gevoel van bij me willen zijn. Nu ze deze week wat extra aandacht heeft gekregen ging het ineens veel beter. Ik ga daar dus in het vervolg wat beter op letten.

Wat ook helpt (tip voor de andere moeders) als je een naughty chair aanschaft, zorg er dan voor dat die vooral lekker zit. En leg boekjes en koekjes in de buurt.
Het aantal minuten keer je leeftijd he.
Ik mocht vandaag al heerlijk 36 minuten op de gang zitten. Wat een rust
Die nanny die is zo gek nog niet

[ Bericht 1% gewijzigd door jessie op 19-10-2006 22:32:45 ]
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42819954
hahaha jessie. goed idee! ik dacht eerst 'huh, wat nou koekjes in de buurt!? ' maar 'k heppem!
pi_42820224
suzanna, het beste werkt toch echt er totaal geen aandacht aan te besteden (aan dat weinig eten). ze voelen haarfijn aan dat dat een mooi machtsmiddel is. en bovendien komt noa ook in fase dat het vrij natuurlijk is dat ze een tijdlang moeilijk doen over eten en ook met vrij weinig toe kunnen op een dag. mijn CB-arts noemde het 'peuter-anorexia' (niet in de zin van een probleem, maar juist als iets dat zich vrij standaard voordoet in die leeftijdsperiode en waar je dus juist niet teveel over in moet zitten) en waarschuwde me er voor om dan al te veel te gaan compenseren met tussendoortjes of andere extraatjes. maar zo'n flesje melk voor het slapen gaan zal toch niet zoveel kwaad kunnen lijkt me. en wat lishe ook zei: soms werkt wat vroeger eten beter, omdat ze dan minder moe zijn. of haar een beetje betrekken bij 't eten maken door alvast een stukje wortel oid te geven, of dat ze je mag helpen om de groente te wassen bijvoorbeeld.
pi_42820225
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef bixister het volgende:
hahaha jessie. goed idee! ik dacht eerst 'huh, wat nou koekjes in de buurt!? ' maar 'k heppem!
Hoe lang moet jij er op Bix?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42820243
ik mag 2 minuten langer dan jessie!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:37:37 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42820261
Saskia is in de ban van een film:
"Inne naam vanne hunder bunder bos, ga ik je vangen!!!!"

Pooh's Lollifanten film .. al heeft ze 'm deze week nog niet gezien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42820376
Maar jou naughty chair zit vast niet zo lekker. En jij hebt er geen koekjes en boekjes naast liggen Bix (jaloers is op die 2 extra minuutjes)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42820418
nee, koekjes zijn momenteel inderdaad uit den boze. maar boekjes zat hoor!

en haha ik ken de film niet maar 't klinkt vast erg grappig uit de mond van zo'n klein meisje ET.
pi_42827634
Sara heeft vannacht bij opa en oma geslapen, en daar is ze voor 0:00 een aantal maal wakker geweest met hartverscheurend huilen, net als thuis. Na 0:00 sliep ze gewoon door tot 7:30. Nu moet ik zeggen dat ze inmiddels wel verkouden is, dus het kan daar ook mee te maken hebben gehad. Ze is nu weer thuis en wel lekker vrolijk en gek aan het doen
Ik merk wel dat ze enorm veel leert momenteel, ze zegt nu gericht papa en mama, poes,poes aai enz. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft, ze heeft waarschijnlijk echt veel te verwerken.
Gek eigenlijk hoe je dan na 2 nachten goed slapen er weer heel anders tegenaan kijkt.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:02:42 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42827807
Suzanna, wat Bix zegt echt: geen enkele aandacht eraan geven. Succes!
Fuente, jullie erg veel sterkte met de nachetlijke uurtjes. Hopelijk slaapt Sara snel beter.

Maria is zo lief. Ze zegt heel vaak: "jij bent mij grote vriendje!"
En sowieso hele zinnen, zoals "ik ga oma laten zien rokje bent mooi"! Echt heel aandoenlijk.

Laatst fietsten we samen ergens heen en ze wilde haar jas niet aan. Dus die lkieten we thuis. Op de terugweg vond ik het fris en vroeg haar of ze het koud had. Ja dus. Ik stelde voor dat ze mijn vestje aan mocht en daar had ze wel oren naar. Ik knoopte het om haar en het fietstoeltje heen en ze keek steeds trots naar zichzelf in etalageruiten.
Stiekem hoopte ik dat mijn man beneden zou zijn en zou zien hoe ze in het stoeltje zat. Maria had blijkbaar precies dezelfde gedachte, want ze zei net voordat we de tuin in gingen: "Ikke papa laten sien mama vestje aan" Dat vind ik dan zoooooo lief, dat we daarin precies hetzelfde denken en voelen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:36:08 #27
103793 kozakken
Living the life
pi_42828240
Wat klinkt dat lief Sugar. Echt zo'n mooi peutermeiske. Leuk he, hoe je dan hoopt dat iemand anders ook ziet waar jij zo trots op bent

Onze peuter krijgt een eigen leven Gisteren is hij op de peuterspeelzaal met de juf naar de winkel geweest (de c1000 alhier, toen ik doorvroeg aan Jonne. De blauwe of de rode winkel. Rode dus ). HIj heeft bananen gekocht en heeft in de bolderkar gezeten. En daar was ik niet bij en had het ook niet geregiseerd of een oma of opa die nog even uitvoerig uit de doeken doet wat er nu eigenlijk gebeurd is. Neen, onze zoon vertelde het helemaal zelf (de juf vertelde alleen dat ze naar de winkel waren geweest).
Eergisteravond had ik migraine en lag op bed zodra kozakkenman thuiskwam. 'mama hoofdpijn, kusje geven, aaien, hoofpijn oover!"
Bij het slapen gaan kwamen twee mannen aangelopen: beretrots en helemaal giebelig. Want mama moest toch ook horen wat papa altijd deed met Jonne voor het slapen gaan. Bumba lezen en Jonne leest twee pagina's helemaal zelf! (Eeekhoreln in de boom, knijn in struik en mol in gond) Helemaal giebelig begon de voorstelling en maar kijken of ik wel zag hoe goed ze het samen deden.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:54:32 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42828518
Ja, die leeftijd van lekker kletsen en vertrouwelijk samen dingetjes doen en lekker samenzweren is ook zo leuk. Daar geniet ik ook erg van.

Afgelopen maandag besloot ik om alle verbouwingsstress en andere stress even te ontlopen en lekker met de kinderen met de bus naar mijn ouders toe te gaan.

Tijdens de wandeling naar de bushalte viel Katja nogal hard en haar knie bloedde behoorlijk, dus ik moest eerst haar knie verzorgen (lees naar de dichtstbijzijnde supermarkt lopen met een huilend en bloedend kind om pleisters te kopen en midden in de winkel meteen pleister erop doen, ondertussen allerlei mensen erom heen die Katja beginnen te troosten en haar allerlei lekkers aanbieden waarna Job direct ook dramatisch op de grond gaat vallen en roept dat hij ook pijn heeft en ook een pleister wil, waarbij ik beter Job ook een pleister had kunnen geven, maar dat om een of andere stomme reden niet nodig vond, waarna we uiteindelijk bij de kassa stonden met een niet meer huilende Katja en een schreeuwende Job)

.....en toen hadden we de bus natuurlijk gemist.

Bleek de bus nog maar 1 x per uur te gaan, dus we hebben 40 minuten gezellig met z'n 3-tjes bij de bushalte gewacht en ik moet zeggen dat dat echt heel leuk was. We zaten op het bankje gezellig te keuvelen en de tijd vloog voorbij. Ik had daar bij die bushalte in het zonnetje met de kinderen echt zo'n moeder-van-vroeger moment. Zoals moeders in mijn beleving moeten zijn en zoals ik zelf eigenlijk helemaal niet ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:10:10 #29
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42828761
Heerlijk he, dat kletsen Amber begint ook dingen te vertellen, zo leuk!

Livelink, ik herken je omschrijving wel een beetje (dat je op dat moment een moeder was die je eigenlijk nooit bent zeg maar ) Zo voel ik het ook wel eens. Zo van: "ik ga nu knutselen met Amber, want dat doen moeders nu eenmaal"

En ik wil weer even met trots vermelden dat Amber weer op de psz zit Ze heeft niet gehuild vanmorgen!!
Ik zei tegen haar: "mama gaat naar huis, hoor" Amber, met een tranen-tegenhoudend-sip-mondje: "ja"
Maar dat was alles! Geen speen ook, dus ik ben echt reuzetrots op haar!
Mama moest wel weer huilen zowat, vanwege haar stoerheid (omdat ze zich zo groot hield), het ontroerde me echt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:38:05 #30
37150 livelink
pi_42829313
Wat goed van Amber

Ik vind kinderen vaak zo dapper, ze moeten van alles en doen het toch maar iedere keer weer. Ondanks hun angsten.
pi_42858090
LadyS, wat goed van Amber zeg

Livelink, wat en gedoe he, maar heerlijk dat je zo lekker hebt kunnen zitten met de kids, klinkt inderdaad echt als zo'n moeder van vroeger, die we denk ik allemaal wel willen zijn.. ik wel iig

Sara heeft vannacht heerlijk geslapen tot 7:30 vanmorgen Het zal dus echt wel weer een fase geweest zijn Ze is behoorlijk snotterig, we hebben gisteravond luuf op haar borstje en rugje gesmeerd, wat een meurspul zeg
Ze is nu ook heerlijk vrolijk, babbelen en doen
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:23:02 #32
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42858607
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:31 schreef melonovy het volgende:
Het stomme is wel dat het toch een beetje gek voelt om hem onder die meisjesachtige hoes te leggen, nu valt deze variant nog wel mee, maar die andere is roze met bloementjes. Nu zit ik echt in dubio, moet je nu, omdat hij geen meisje is, andere hoezen kopen, omdat roze niet maatschappelijk verantwoord is voor een jongen, of is het zo wel prima, het is immers voor een jaar en dan ligt ie in een groot bed met grote dekbedden. Niemand die er naar omkijkt lijkt me. En ik vind het een zinloze investering eigenlijk. Maar toch, die ene twijfel
Wie heeft hetzelfde, maar dan andersom? Dan kunnen we ruilen
Melonovy, ik reageer een beetje laat maar ik zie het nu pas. En wou toch even reageren nog. Ik zou absoluut geen andere hoezen kopen hoor, dat vind ik echt aangeprate onzin. En het is zelfs binnenshuis, dus geen hond die commentaar kan leveren. Ik ben zelf erg fel tegen het opleggen van dingen "omdat dat nou eenmaal zo hoort". Wouter en Tristan vinden de rozige hoezen prachtig en ze liggen dan ook regelmatig onder de bloemen en prinsessen. Sterre heeft juist de laatste tijd een hekel aan roze en ligt tevreden onder de groene en blauwe cirkels en auto's. Zolang je kind dus zelf niet aangeeft dat het er slapeloze nachten van krijgt, zou ik het mooi zo laten.
pi_42860570
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:15 schreef Fuente het volgende:
Vicky, wat leuk he Zo propt Sara altijd haar flesje bij ons in de mond, papa en mama moeten dan ook drinken, hetzelfde met brood, ze heeft de grootste lol als ze dit aan ons kan voeren
Noah doet dit ook en dan ook bij de knuffel en de pop enzow Zo lief. Zit ie druifjes te eten en gaat ie het aan zn knuffel voeren, even wachten en als de koe het niet echt opeet zegt ie "nee?" en dan eet ie het zelf op

Hij doet ook echt alles na wat wij doen. Noah krijgt 's ochtends nog een flesje pap en tussendoor schud ik het nog een keertje goed, omdat de pap naar boven drijft en er op het einde dus dan een klont pap overblijft. Als Noah de pop de fles geeft gata ie dus ook schudden En met stofzuigen zet ik dingen aan de kant, trek een la uit zijn speelgoed kast eruit om daar ook te zuigen, etc. Noah vindt stofzuigen ook helemaal te gek dus als die gaat zuigen zet ie precies dezelfde dingen de kant

Ook emt praten merk ik dat ie alles precis nazegt zoals wij. Zo zegt ie nu over "hè" achteraan als ie iets benoemt. "trein hè", "auto hè", etc. Toen viel me pas op dat ik dat ook bij alles doe als ik iets benoem Dan merk je ook pas hoe stom dat klinkt
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42860650
Noah heeft ook weer iets vaags trouwens.... Tegenwoordig als ie drinkt, laat ie het weer uit z'n mond lopen, waardoor dus zen hele shirt zeiknat wordt. Het is niet dat ie knoeit met een gewone beker. Hij doet het echt expres, als ie gewoon uit zn antilek-beker drinkt. Vandaag pas voor het eerst zíen doen, dus toen meteen boos geworden. Hoop dat ie het nu afleert

Wat ie ook doet als ie wel uit een gewone beker drinkt, en hij morst een beetje, dat ie dan maar meteen de hele beker omkiept Kijk knoeien kan gebeuren maar dan hoeft niet meteen de hele beker omgekiept te worden Hij doet het alleen heel sporadisch, en boos worden lijkt nog geen indruk te maken. Of tenminste, een week later is ie het blijkbaar vergeten en doet ie het dus gewoon weer.
©Dumbo
pi_42860939
Tex, het valt me elke keer weer op hoe Noah en Lucas op elkaar lijken qua gedrag en ontwikkeling. Bijna bij elk verhaal dat ik van je lees denk ik: dat doet Lucas ook zo!
Dat met die beker omkieperen als je 1 drupje hebt gemorst ken ik dus ook zeer goed
Boos worden maakte geen indruk en het lijkt nu sinds kort vanzelf overgegaan te zijn even afkloppen natuurlijk
  zondag 22 oktober 2006 @ 10:27:24 #36
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42880134
zo, ben zo trots op mijn meisje, gisteren onze verjaardag gevierd, dus heel het huis vol visite, maar michelle gedraagde zich perfect, Oke, ze heeft van iedereen wel appeltaart/botterkoek/slagroom gekregen, daarna heeft ze flink staan te snaaien van de kaas en worst, maar ze heeft zich harstikke netjes gedragen, op een gegeven ogenblik is ze naar boven gegaan met oma, omdat het veel te druk werd voor haar, heeft ze heerlijk met oma gespeelt, en tegen etenstijd kwam ze weer gezellig naar beneden en heeft ze de schaal met toastjes opgegeten(met name die met filet american)die was toch wel erg lekker, daarna eten en om 19:00 lag ze uitgeput op bed, Ze gaf iedereen kusjes ook de mensen die ze eigenlijk nooit ziet. En was heel erg lief dus.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 11:01:22 #37
81992 Githa
pi_42880445
Hestria nog gefeilicteerd dan wat leuk dat Michelle zich zo goed heeft gedragen en ook zo heeft genoten van het feestje...

Nu je schrijft over filet american, mogen ze dat al hebben?... ik geef het Jordy nooit omdat het rauw is zeg maar, maar weet eigenlijk niet vanaf wanneer ze het mogen hebben, zou goed kunnen dat het al lang mag hoor
Beetje raar misschien want hij krijgt wel zalm of haring
  zondag 22 oktober 2006 @ 11:47:51 #38
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42881019
volgens mij mogen ze dat hebben vanaf 1 jaar vanaf dan mogen ze ook honing enz , michelle krijgt het overig alleen met feestjes, dat vind ik meer dan genoeg, ze heeft het nu een aantal keer op en is er niet ziek van geworden, let wel altijd op dat er niet te veel op zit
pi_42881195
wij viern vandaag Ambers verjaardag ze is alleen verkouden
Ze hoest steeds en heeft een megasnotneus...

ze heeft wel goed geslapen Alleen om 5 uur was ze even wakker, heb er geen aandacht aan besteed en vanmorgen om8.45 heb ik haar maar wakker gemaakt!

Hestria, nog gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42881236
Veel plezier vandaag Amber

Sara heeft er weer een tandje bij, nu 8 tandjes
Sara
Merel
Ukje
pi_42884396
Producten met rauw ei en rauw vlees mogen pas vanaf 4 jaar dacht ik.

Fijne verjaardag Amber en Vicky
pi_42885847
Ik gaf mijn oudste ook met 4 jaar pas filet americain enzo. Riskeer liever niets

Fijn verjaardagsfeest Amber en Vicky!
Saartje
pi_42894810
Amber is lekker verwend

Ze vond het hartstikke leuk en heeft lekker gesmikkeld van haar taartje. Ze was om 15.45 helemaal doodop en heeft toen heerlijk geslapen tot ongeveer half 6.
Foto's komen zsm in eht fototopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:30:02 #44
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42895392
Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan dat Kai nog geen filet americain zou mogen. Hij vindt het heerlijk en krijgt het heel af en toe op zijn brood.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:35:28 #45
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42895577
Juul slaapt ineens uit! Wat heerlijk!!! Paps en ik genieten met volle teugen. Ik prop hem tegenwoordig zo rond 20.30uur in z'n nestje en meneer wordt dan vervolgesn zo'n 12 uur later pas wakker. Wat een ongekende luxe! Ik ga er dan ook van uit dat deze 'slaapziekte' slechts van korte duur is. Maar voor nu.... Hmmmmm, genieten! Heb het laatste anderhalf jaar genoeg slapeloze nachten gehad, door stress, Juul of gewoonweg insomnia. Blij ben ik dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 22-10-2006 20:36:18 ]
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:44:36 #46
3142 m@x
pi_42895909
Wow, geniet ervan Renzell. Even bijtanken kan nooit kwaad.

WIj zijn vandaag met Kai naar Sealife geweest. ?*O* Helemaal geweldig Hij was al eens eerder alleen met er naartoe geweest en werd al helemaal enthousiast van het idee dat we naar de vissen gingen kijken. Een paar weken terug hebben we in de dierenwinkel een poepende goudvis gezien en sindsdien is Kai's antwoord op de vraag "wat doen de visjes" steevast "poepie". Hij heeft echt gierend van de pret alle vissen bekeken. De piranha's vond hij prachtig . heeft met hem afgesproken dat zodra Kai "mama, mag ik een aquarium" kan zeggen er eentje wordt aangeschaft. Daarna nog lekker pannenkoeken gegeten en nu ligt meneer in zijn bed lekker te knorren.
pi_42896311
Oh wat heerlijk Renzell! Hier gaat Morris al zo rond 7 uur naar bed omdat hij dan gewoonweg moe is en wordt ook zo'n 11 a 12 uur later wakker. Dus uitslapen kennen we hier niet echt

En Kai, nu al zo gek op visjes Ik vind het zo leuk als die kleintjes al zo helemaal gek van iets zijn.
Wij waren vorige jaar met Morris naar het aquarium in Genua. Echt prachtig. Hij heeft ook enorm genoten.
Echt met zijn neus tegen de ramen geplakt.
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 20:07:55 #48
81992 Githa
pi_42896710
Dus nog maar ff geen filet american voor Jordy, thnx.

Julius 12 uur !!! dat is idd nog eens uitslapen, ik vond ons ook al gezegend met 9.00/9.30. Lekker van genieten Renzell
Hoe gaat het verder met jullie?

M@x, klinkt gezellig, ik krijg spontaan zin in de dierentuin, ik denk dat ik dat voor het volgende weekend eens op het programma zet

Vicky, hoe was de verjaardag?... en waar blijft die spam

Sara 8 tanden al...WOAW!
pi_42897116
Maar als Renzell 'm om 20.30uur in z'n bedje stopt en hij wordt 12 uur laten weer wakker is het toch 08.30uur?
Syllables govern the world
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 20:25:08 #50
81992 Githa
pi_42897270
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:20 schreef reese.com het volgende:
Maar als Renzell 'm om 20.30uur in z'n bedje stopt en hij wordt 12 uur laten weer wakker is het toch 08.30uur?
Ohw ik las 'om 12.00 uur' zat weer eens 10 dingen tegelijk te doen, thnx Reese!

Nou Renzell, ietsie minder lang,maar toch ook lekker.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:39:18 #51
105888 renzell
pi_42897856
Hi hi, Githa, als ie pas om twaalf uur wakker zou worden, zou ik toch ff gaan checken in zijn kamertje of er niks mis was denk ik. Dat zou wel heel gortig zijn. En wow: 09.00/09.30uur. Jawel Githa, gij bent de gezegende onder de vrouwen!!! Jordy: Keep up the good work!

8 tandjes voor Saartje!
pi_42903342
Piet heeft vandaag heel naar met z'n duim tussen de deur gezeten, we zijn er meteen mee naar de HAP geweest en daar bleek/leek het gelukkig mee te vallen en niet gebroken te zijn (want dat dachten we eerst echt, 't zag er zo naar uit). men raadde ons daar aan om morgen toch nog even goed te kijken en als 't er dan nog erg zorgelijk uitziet toch ook nog even naar onze eigen huisarts te gaan. ik heb zelf nu het idee dat 't wel zal gaan, en dat we morgen niet naar de huisarts hoeven (hij sliep om 21.00u eindelijk, was nogal een probleem met die zere duim die ook nog eens zijn o-zo-nodige maar nu niet bruikbare duim-duim is...). god wat is 't toch rot om je kind met zoveel pijn te zien. kan ik echt niet tegen.
pi_42903838
Och Piet wat zielig! Ik kan best goed tegen bloed en builen en alles,maar vingertjes tussen de deur word ik onpasselijk van.
Ik hoop dat het meevalt!
Saartje
pi_42905666
zo, hij ligt er weer in na een drama van dik een uur, ik ga snel zelf ook maar snel slapen.
pi_42909557
Renz, wat heerlijk dat ' ie zo goed slaapt! Super
Bix, jeetje wat zielig.. dikke knuffel voor je mannetje hoor

Sara's slaapprobleem is echt over volgens mij, ze slaapt nu al een paar nachten voorbeeldig Inmiddels krijgen we ook weer een ritme, ze slaapt nu 1 keer overdag, en 's nachts 12 uur achter elkaar. Rond 19:00 erin, 7 uur eruit.
Verder eet ze ook weer als een.. een.. nou ja, ze eet gewoon keiveel
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:02:12 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42910056
ben nu toch eens gaan zoeken wat dreumesen nu wel en niet mogen hebben, heb hier een stukje van babyinfo, over wat je nog niet op het menu mag zetten.

Er is nog steeds een klein aantal producten en ingrediënten die je beter niet of met mate op het menu van je kleine kunt zetten. Daarbij moet je denken aan:

Schaal- en schelpdieren zoals garnalen of krab. Deze kunnen een allergische reactie oproepen en schadelijke stoffen bevatten.
Rauwe of zachtgekookte eieren. Zo vermijd je het gevaar van een salmonellavergiftiging.
Hele noten. Je dreumes kan zich daar namelijk makkelijk in verslikken. Bovendien zijn ze vaak te hard voor zijn gebit.
Grof volkoren brood. Ook dat is lastig kauwen en kan bovendien diarree veroorzaken bij je kleine.
Zout. De nieren van je dreumes zijn nog niet goed in staat om zout te verwerken. Voeg daarom bij voorkeur geen zout toe aan zijn eten en vermijd zoute gerechten als soep uit blik of gezouten vis.
Suiker. Te veel suiker is slecht voor zijn tanden. Houd dus goed in de gaten hoeveel zoete hapjes en drankjes je dreumes op een dag binnenkrijgt. Vooral frisdrank en sommige soorten vruchtensap uit een pak of een fles bevatten veel suiker.
Wacht tenslotte nog even met hete en sterk gekruide gerechten.

maar rauw vlees zoals biefstuk en filet american staan er dus niet tussen, het enigste wat ik tegen kom is dat je het tijdens de zwangerschap niet moet eten.
pi_42910085
Oh Bix, wat naar En dan ook nog zijn duim-duim. Dubbele ellende dus want nu kan hij zichzelf niet troosten. Dikke kus voor Piet en ook 1 voor jou, voor de schrik
pi_42910178
ja, die duimduim is 'm nogal dierbaar, dus 't is echt wel een groot gemis. pfff wat een nacht, ook anna is af en toe wakker geweest, die is plots erg verkouden. ik had voortdurend minstens 1 kind in m'n bed. duim ziet echt paarsblauw en 't is ook allemaal nogal bloederig, die nagel zal er wel afgaan. maar nieuwe pleister erom, en piet is erg dapper en speelt alweer.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:27:10 #59
105888 renzell
pi_42910313
Ach arme Piet, wat vreselijk naar Bix. Hele dikke kussen voor jullie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2006 @ 09:30:06 #60
13151 crew  Rewimo
pi_42910364
Hè jakkes, wat naar voor Piet. Zielig voor die kleintjes altijd, zulke dingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42910380
Arme Piet... ... Bix, heel veel sterkte voor je kleine jongen.

Nog bedankt voor de tips m.b.t. het eten van Noa. Ik heb maar besloten er weinig aandacht aan te besteden en hopelijk gaat het dan snel over, deze vervelende fase...
Ze huilt ook ineens weer 'snachts, heel raar. Als ik dan naar haar toega en streng ben 'nu moet je gaan slapen' na natuurlijk gecheckt te hebben of er niets aan de hand was... gaat ze na een kwartier of half uur wéér huilen. Vannacht weer een aantal keer naar haar toegeweest dus. Voor de rest komt ze helemaal niet ziek over, dus erg verwarrend vind ik het. Drinken heeft ze gewoon, een flesje water in bed...dus dat is het niet.

M@x, wat leuk zeg, Kai en visjes ... goeie afspraak van je man trouwens. Een leuk cadeau als hij er zo dol op is!

Hestria, fijn dat de verjaardag zo leuk was!
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:09:17 #62
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42910959
Ach arme Piet, wat zielig zeg! Hopelijk heeft ie er snel geen last meer van....

Wat zijn er eigenlijk nog best veel dingen die kinderen dan nog niet mogen hebben. Terwijl ik dacht dat als ze 1 zijn ze in principe alles mogen hebben. Filet americain heb ik ook nog maar gelaten op een enkel stukje proeven na (hij vindt het wel heel erg lekker) en natuurlijk pinda's enzow.

Een vriendin vertelde trouwens over suiker, hoeveel daarvan overal in zit. Tuurlijk weet je wel dat bijna overal suiker in zit, maar zóveel... Ik was echt shocked! In een XL danoontje, wat toch bedoeld is voor kindjes, 5 suikerklontjes! Ook in vruchtensap enzow ookal staat erop "ongezoet" of geen extra suiker toegevoegd, zt enorm veel suiker. Het schijnt ook dat ze erop mogen zetten dat er geen suiker in zit als het onde reen bepaalde hoeveelheid is ofzow. Echt belachelijk eigenlijk! In een fles tomatenketchup, 45!!!! suikerklontjes! En zo'n klein fruitpotje voor kinderen vanaf 4 maanden, 7 suikerklontjes! Snap echt niet dat dat gewoon kan en mag
©Dumbo
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:19:47 #63
3011 E.T.
pi_42911155
Tex, bij vruchtensap en fruitpotjes gaat het om natuurlijke fruitsuikers. Die zitten ook gewoon in een appel of banaan.
Zou je dus zelf je appel of banaan pureren zit er net zo veel suiker in.

Toegevoegde suikers ben ik ook geen voorstander van, die zijn nergens voor nodig. (en die zitten in Kruidvatpotjes!!! samen met zout!! in de eerste hapjes )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:27:53 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42911312
Zoals ik het begreep ging het daar niet (alleen) om. Zoals ik al zei over de vruchtensap, dat ze suiker mogen toevoegen tot een bepaalde hoevelheid, en dat ze dan nog steeds mogen zeggen dat er geen suikers zijn toegevoegd, terwijl dat dus wel degelijk is gebeurd.
©Dumbo
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:40:15 #65
3011 E.T.
pi_42911518
Bij mijn weten moet de ingredienten-declaratie op de verpakking juiste informatie verschaffen..
zou wat zijn als mensen met een voedselallergie of diabetes niet op de verpakking kunnen vertrouwen. (bij sommige allergieeen kan de kleinste hoeveelheid al gevaarlijk zijn).

En de hoeveelheden die jij noemt zijn dusdanig dat die wel vermeld moeten staan als ze toegevoegd zouden zijn.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:41:38 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42911546
Zelfs in de melkpoeder van de Kruidvat zit suiker, óók in de hypo-allergene melk! Vond het echt belachelijk net zoals het zout.
Met vruchtensap moet je idd uitkijken met de (vruchten)suikers. Als je bedenkt dat je 3 sinaasappels nodig hebt voor 1 glas drinken krijg je (of je kind) dus ook veel vruchtensuikers binnen. Een klein beetje vruchtensap aangelengd met minstens 2/3 deel water is veel beter.
En de hoeveelheid suiker die is toegevoegd aan siroop is ook ongelooflijk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:45:37 #67
3011 E.T.
pi_42911635
aanvulling, volgens het voedingscentrum moeten alle ingredienten op het etiket vermeld staan. Tenzij ze geen toevoeging hebben aan het eindprodukt:
quote:
De naam van de ingrediënten, in volgorde van hoeveelheid. Zogenaamde ‘carry over’-additieven hoeven niet als ingrediënt te worden genoemd. Dat zijn hulpstoffen in een ingrediënt die geen functie meer hebben in het eindproduct. Een voorbeeld is conserveermiddel in bloem in pizza.
Geraffineerde suiker kan (zeker in de genoemde produkten) nooit zo'n 'carry over' - additief zijn.
pi_42911861
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:09 schreef texelonia het volgende:
Een vriendin vertelde trouwens over suiker, hoeveel daarvan overal in zit. Tuurlijk weet je wel dat bijna overal suiker in zit, maar zóveel... Ik was echt shocked! In een XL danoontje, wat toch bedoeld is voor kindjes, 5 suikerklontjes! Ook in vruchtensap enzow ookal staat erop "ongezoet" of geen extra suiker toegevoegd, zt enorm veel suiker. Het schijnt ook dat ze erop mogen zetten dat er geen suiker in zit als het onde reen bepaalde hoeveelheid is ofzow. Echt belachelijk eigenlijk! In een fles tomatenketchup, 45!!!! suikerklontjes! En zo'n klein fruitpotje voor kinderen vanaf 4 maanden, 7 suikerklontjes! Snap echt niet dat dat gewoon kan en mag
Die vriendin heeft duidelijk afgelopen vrijdag naar de keuringsdienst van waarde gekeken.
Daar lieten ze dat zien van die suikerklontjes. Ze gingen Olvarit bellen om te vragen waarom het grootste bestanddeel in een aarbei-banaan hapje appelsap was. Het antwoord van zo'n telefoonmiep was uiteraard niet geweldig.
Ook vertelden ze nog even dat appelsap eigenlijk gewoon vloeibare suiker is zo gezoet is het.
  † In Memoriam † maandag 23 oktober 2006 @ 10:59:13 #69
81992 Githa
pi_42911907
Och Piet, hopelijk gaat het vandaag weer een stuk beter met je duim en dan ook nog je duim duim
idd vreselijk als je je kind zoveel pijn ziet hebben en je kunt hem niet helpen
  maandag 23 oktober 2006 @ 11:09:39 #70
103793 kozakken
Living the life
pi_42912145
Hier ook naar keuringsdienst van waarde gekeken. OMG!! De hoeveelheid (toegevoegde suikers)!

Die arme Piet voor zijn duim

Trouwens, iemand nog een briljante remedie tegen aften? Hier een huilende peuter die echt zo'n zere mond heeft
pi_42912157
heb het programma ook gezien. Ze willen er geen suiker aan toevoegen want dat staat zo slecht dus wordt er maar appelsap toegevoegd om de producten wel zoeter te maken. Of het vruchtensuiker is of gewone suiker maakt voor de calorieen ed niets uit.

Beterschap met je duim Piet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2006 @ 11:11:09 #72
13151 crew  Rewimo
pi_42912181
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 11:09 schreef kozakken het volgende:
Trouwens, iemand nog een briljante remedie tegen aften? Hier een huilende peuter die echt zo'n zere mond heeft
Hoe heet dat spul ook weer, Molkosan? Volgens mij helpt dat ertegen, maar dat zou je even na moeten zoeken.
pi_42914103
Piet op je duim!

De verjaardag was leuk!!! Foto's komen heel snel Gister en zondag geen tijd voor gehad..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:35:34 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42914443
kozakken, pure bessensap schijnt ook goed te werken.
Ik heb het toen in de supermarkt bij de 'bak-spullen' gevonden. Van Hero geloof ik.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:50:15 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42914771
Poetsen met zendium helpt als een tierelier tegen aften. Nu weet ik alleen niet of dat ook voor de peutervariant geldt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42915360
Ik wist het eigenlijk wel van al die suiker, maar toch was het echt schokkerend om het zo te zien.

De aflevering is nog te zien, voor mensen die geinteresseerd zijn (helemaal beneden): http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=88&n=1462
Variety is the spice of life
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:23:00 #77
85836 Wilyan
Pittbull-Kleuter!
pi_42915867
Ikke mooie haartjes..
Mamma beetje boos eweest. Wiwjahn haartje ehkipt, toen mamma haartje ehkipt.

Daar e Wiwjahn ehkipt. Mooie haartjes.

Mamma ehkipt.

Wiwjahn nu niet kuhllies niet. Wiwjahn kleine haartjes.
pi_42915926

Maar het staat hartstikke goed, die kleine haartjes!
pi_42916368
Staat harstikke leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 25 oktober 2006 @ 11:38:29 #80
81992 Githa
pi_42916415
Wilyan geweldig!
Maar dit staat je ook heel leuk
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:42:30 #81
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_42916542
Wilyan Niet meer zelf je haartjes knippen hoor! Maar ik vind het wel mooi zoals het nu is!

Gisteren hadden Nicole en mijn vriend een papa-dag... Nicole moest wel wennen, want normaal ben ik altijd bij haar terwijl mijn vriend werkt (of ze gaat naar het KDV). Ze hebben zich uitstekend vermaakt in ieder geval. Ik vond het minder, want ik moest zowel Nicole als mijn vriend missen!

Ze hebben zelfs "samen" koekjes gebakken... Nicole heeft meer deeg gesnoept dan dat ze geholpen heeft, maar daar is ze natuurlijk ook nog wel erg klein voor.. De koekjes zijn in ieder geval heerlijk!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:44:13 #82
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42916601
Ja, Wilyan kwam ineens bij me.. "Mamma, mooie haartjes.." Tja dan gaan de alarmbellen rinkelen en laat ie een flinke pluk krullen in zijn handje zien..
Het is op de foto niet zo heel goed te zien, maar bij het pijltje mist dus een hele hap haar..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_42916604
Snowww, pappadagen zijn leuk! Amber heeft elke maandag een pappadag.
Mies vind het helemaal super!

Kan je niet een paar koekjes komen brengen??

foto's van Ambers verjaardag staan in het fototopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42920811
Mijn peuter drijft me tot wanhoop
Tinus ga eens zitten op je billen! "Dat doe ik lekker toch niet"
Tinus steek je vingers niet bij de kippen door het gaas! "Dat doe ik lekker toch wel"
Tinus, niet de poes slaan! "Dat doe ik lekker toch wel"

Hij zit ook in zijn vieze fase nu. Alles is poep, pis, stront en plas
Maar verder is hij hartstikke lief
Saartje
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:12:48 #85
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_42921151
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:44 schreef Vicky het volgende:
Snowww, pappadagen zijn leuk! Amber heeft elke maandag een pappadag.
Mies vind het helemaal super!

Kan je niet een paar koekjes komen brengen??

foto's van Ambers verjaardag staan in het fototopic
Nee, ik heb de koekjes gemaakt:

en ik eet ze ook lekker zelf op!
pi_42921448
Piet en Bix

Djulian heeft een nieuwe gewoonte, meneer slaapt niet meer in zijn bed. Zodra wij beneden zijn haalt hij de dekens en het kussen van zijn bed en gaat op de grodn liggen. Nu heb ik 1 nacht hem 3x terug gelegd in bed, maar hij gaat er toch weer naast liggen. dus nu maar een boxkleed op de vloer gelegd en daar gaat hij nu opliggen en trekt de deken dan over hem heen. Waar het vandaan komt dat hij op de grond wil liggen weet ik niet.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:32:52 #87
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42921723
Nicole wat ben je alweer grooooooooot!
En wat leuk je weer eens te zien!
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:43:07 #88
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42922080
Aitra is het bedje misschien iets hoger dan zijn ledikantje?
Misschien vind hij het te hoog? Of is hij een keer uit het bed gevallen?
Ik roep ook maar iets wat zo in me opkomt hoor.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:13:01 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42923070
Wat te doen aan een peuter die plots van allerlei stofjes in de neus peutert

Net al een bloedneus en ja hoor zat weer een stukje stof in, mevrouw had er ook aardig last van en bleef maar snuiven als een konijn. Tis niet grappig meer zit er haast aan te denken om naar de dokter te gaan dat die der maar is in de neus gaat kijken of er nog meer verstopt zit.
pi_42926281
Lekker hoor Nicole

Mijn kind is best vreemd. Ik heb een tuitbeker voor limonade, maar als ik die geef probeert ze eruit te drinken, dan lukt het op de een of andere manier niet en ze smijt hem 5 meter verder.. Maar als we dan bij iemand op visite zijn drinkt ze wel uit precies dezelfde tuitbeker..

Zondag dronk ze ineens uit een rietjesbeker van een vriendje... heb m nu ook maar gekocht.. eens kijken of ze eruit wil drinken...

[ Bericht 69% gewijzigd door Vicky op 25-10-2006 17:10:58 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42933009
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tinus ga eens zitten op je billen! "Dat doe ik lekker toch niet"
Tinus steek je vingers niet bij de kippen door het gaas! "Dat doe ik lekker toch wel"

Hij zit ook in zijn vieze fase nu. Alles is poep, pis, stront en plas
Maar verder is hij hartstikke lief
Zo herkenbaar. En die vieze fase. Schei uit die duurt zo lang. Bij Bo is het ergste er nu gelukkig vanaf. Maar Jans......
Opa bakkebaard heeft een huisje en in dat huisje daar is t goed
Opa bakkebaard is aan t werken weet je wat hij doet
Poep op zijn hoofd smeren hahahahahaha
En plas , hahahahahahhahaha
En kinderwagen op zijn hoofd
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42933370
Wij hebben hier een liedje:
Kak poep pies, dat mag niet dat is vies.
Ja, kak poep pies, dat mag niet dat is vies.

Chiara lag al een poosje in een deuk bij iedere scheet... (mama, ruik je wat, hihihi)
nu doet Yoram gezellig mee, en liggen ze samen in een deuk om iedere knalscheet.
Ik vind dat wel grappig, maar ik begrijp moeders best dat dat op den duur gaat vervelen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_42933454
Ja precies Mel wacht maar tot je 2 jaar verder ben

En dan leren ze op school;
We hebben poep aan de wielen van de trein gesmeerd, trein gesmeerd trein gesmeerd......
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42933600
Noli hij is niet uit bed gevallen, hij kwam er hiervoor ook nooit zelf uit. Hij bleef altijd keurig liggen en ineens die tik van op de grond liggen. Ik zorg iig dat hij warm ligt want ik kan hem echt geen 3x per nacht op bed leggen.

Rottdog Misschien niet zo'n gek idee omdat na te laten kijken, want je kan heel veel in een neus kwijt hoor. Hopenlijk snapt ze het snel genoeg dat het niet in haar neus hoort.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:53:28 #95
3011 E.T.
pi_42933741
Hier hoor ik de hele dag 'mam, ik wil broodje poep kijken!!'
En aangezien de film van Ome Willem nu op tv is ...

Na het openingsliedje heeft ze wel weer genoeg gezien.. Het gaat dus echt alleen om het broodje poep
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:54:28 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42933788
pffff, ik hoor het Sjeen nog zeggen gisteren. Ze doet het niet expres. Maar vermoeiend is het wel. Gisteren flitste Fleur met het naar bed gaan en nu ging het uittesten verder. Ben rustig gebleven en consequent . Maar vanavond was het wel grappig. Zij was juf X en ik juf Y van de peuterspeelzaal. En toen ik eenmaal beneden was riep ze dus ook niet mama maar juf Y weer terug naar boven. In alle consternatie was ik vergeten om d'r slaaplied(gebedje) te zingen. Dus alsnog gedaan en toen ging ze het toch nog even proberen. Ik wil niet op mijn nieuwe kamer. En nog voor ze het een tweede keer kon herhalen heb ik het maar meteen de kop in gedrukt. Dus toen was het goed. En ging ze met d''r knuffels spelen. Helaas ook met pop en die werd op een poepbroek gecontroleerd dus net nog even naar boven geweest om een romper te sluiten.....Maar, daarna krijg ik de absolute belofte dat ze niet meer zou roepen... Uiteindelijk dus toch de normale tijd besteed...staat gemiddeld een half uur voor. Dit is vanaf het boekje lezen met papa tot en met de laatste kus en kroel van mama. OHHHH en ze heeft een nieuwe tandenborstel. Helemaal geweldig een electrische van een princes. Ha, de vraag of ze dan morgenvroeg weer mocht poetsen stemde mij erg vrolijk.

Heb wat over een duim tussen een deur gelezen.....auwa.....kus erop!!
pi_42933817
O die is ook vreselijk ET.
Ik heb er ook nog een dvd van (gekregen van oma) en die heb ik onderop gelegd
Nu is die ineens weer op tv. Mamaaaaaaaaaaaaaaa daar hebben wij toch ook een dvd van
...............................................
Gevonden.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:41:24 #98
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_42939749
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hmmm, ik had gehoopt dat die fase slecht kort zou duren.. Hoe boos ik ook ben (niet alleen 'doe', maar ook echt ben) en ondanks 2 beten blijft Poes reuzeverleidelijk om te plagen dit gaat over Cas, ik zou haast zeggen: uiteraard. Vandaag kreeg tot overmaat van ramp juist onze grootste dierenvriendin Liz de volle laag van Poes, terwijl ze alleen maar nonchalant haar handje op de bank legde. Ja, Poes heeft soms een héél kort lontje.

En Wilyan: Zo! Die strakke aktie kun je van je lijstje (van dingen die je eens in je leven gedaan moet hebben) afstrepen.
pi_42940268
arme poes! en arme liz! ik ken een jongetje die er erg lang mee doorgegaan is smirre, die dreef de kat (en z'n ouders) ook tot wanhoop met dat gejaag op / geplaag van de kat. maar het is uiteindelijk toch over gegaan.

jaha poepliedjes! ook hier veelvuldig te beluisteren. de nieuwste variant van Piet is het alfabetlied maar dan met POEP in de plaats van de P. en lachen! Anna vult graag liedjes die wij zingen aan met POEP. haar favoriet al een paar maanden: 'ik heb m'n wagen vol geladen met ... POEP'. 'toen we op de markt kwamen.. POEP!'. 'nu neem ik van m'n levensdagen ... POEP!' en dan helemaal dubbelliggen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 07:01:46 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42943849
Hier gelukkig nog geen poep/plas fase. Rond welke leeftijd mag ik die gaan verwachten??

Ohhh en poezen pesten. Dat kan Fleur ook. Gelukkig zijn de poezen snel. De oudste die laat het heel duidelijk weten en ze heeft dan ook menig waarschuwende beet gehad. Dus die laat ze me rust. Alleen de jongste pesten is erg leuk. Die kan ze namelijk goed laten schrikken.

En ze was vroeg wakker. Kwart over 6.... Arggg, hoe moet dat komend weekend dan is het kwart over 5....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:38:46 #101
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42944318
gelukkig, hier hoor ik nog geen poep en plas, wel poesje voor haar onderkantje? zou niet weten waar ze dat vandaan heeft . Gisteren hier heel de kiet overhoop, miesje moest met papa douchen in plaats van met mama (wat ze altijd doet) nou we (en de buren) hebben het geweten, knal rode kop, en gillen, jongens wat een stemvolume heeft die, hoorde het buiten nog, heeft dus een half uur geduurd voordat ze rustig was. Ze was gewoon helemaal histerisch. Papa heeft ook heel veel klappen gekregen. En papa laat het ook nog gewoon toe.
pi_42944539
* Vicky loopt heel even naast d'r schoenen van trots

We waren gister aan het spelen en ineens deed Amber zeker 7 stappen los
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:27:41 #103
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_42944855
Hoera voor Amber 7 stappen is al best veel
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:27:47 #104
81992 Githa
pi_42944857
Jordy moet over een half uurtje een spreidspalk aanlaten meten aan zijn handje, hij is nu al humeurig dat kan nooit goed gaan....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:29:12 #105
116937 reni
pi_42944890
wil je fachelle lenen die gaat wel mee , en dan maar zingen "Bob de bouwer.........."vind jordy altijd leuk.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:27 #106
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42944941
Amber wat knap!

Hier ook nog geen poep-fase Wel roept Noah bij elke wind die ie laat "poep!" En hij heeft van die dagen dat ie blijkbaar veel winden laat, dan denk ik steeds een poepbroek te ruiken en Noah bevestigt dat ie heeft gepoept en dan is het toch vals alarm

Noah vindt onze kat ook erg leuk. Hij laat vrij veel toe moet ik zeggen, maar soms heeft ie er geen zin in. Wij zien dat aan de kat en dan zeggen we tegen Noah dat ie de kat maar even met rust moet laten. Tot nu toe luistert Noah daar aardig goed naar

Laatst was wel heel sneu Mijn moeder was op bezoek met een hond, we hadden de kat beneden gelaten maar die wilde steeds naar boven, nieuwsgierig naar de hond ofzow. Het leek best goed te gaan kat ging af en toe blazen maar hield zich kalm enzow. Was ik even met Noah bezig, valt de kat plotseling de hond aan Hond en kat vliegen door de kamer heen, en daarbij heeft Noah ook wat krabben van de kat gekregen Kan me achteraf wel voor m'n kop slaan dat ik de kat niet gewoon beneden heb gelaten maar goed. Noah helemaal over z'n toeren, maar gelukkig viel de schade erg mee. Veel kleine wondjes maar niks ernstigs. Ben me alleen wel kapot geschrokken. Dat doen we dus nooit meer
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:56 #107
81992 Githa
pi_42944947
Ja, kom jij haar even brengen
We zien wel, hij zal echt klaar moeten vandaag
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:33:12 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42944954
Oh spannend Githa, veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het mee...
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:37:19 #109
81992 Githa
pi_42945009
Thnx, tex....al hou ik er maar rekening mee dat het niet mee gaat vallen. Ook wel logisch want die spalk moet precies goed aansluiten en dat moet hij dus netjes stil blijven zitten voor geruime tijd met zijn vingertjes gespreid ja ja.....
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:39:08 #110
81992 Githa
pi_42945033
Sorry ik lees gewoon over je verhaal heen.

Wat een schrik voor Noah....tjah, als ze eenmaal vechten letten ze ook niet meer op de omgeving natuurlijk, maar gelukkig valt de schade mee.

Dat poep melden gaat hier met zo en als hij dan wel gepoept heeft dan zegt hij heel heftig "neeeeeeeej"
pi_42945041
Succes vanmiddag Githa!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:42:36 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42945093
Ja is niet niks natuurlijk, in het ziekenhuis waar ie het toch al niet leuk vindt (logisch natuurlijk) en dan ook gefrut aan zn vingers en stil moeten zitten.

Ik neem het de kat en hond ook niet kwalijk. Snap het van de kat ook wel, komt er zo'n stomme hond in zíjn huis, zíjn territorium Vond het vooral echt heel erg dom van mezelf

Noah zegt altijd ja, maar hij heeft dan ook een ja-fase Als je vraagt of ie gaat afwassen zegt ie ook ja
©Dumbo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:38:43 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42946163
Succes vandaag Githa.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:58:03 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42946661
Githa en Jordy succes vandaag

hond en kat gaat niet altijd goed samen alleen sneu voor Noah.
hier is 1 van de katten echt Maxim's vriendje, hij haat altijd bij hem liggen en kroelen en zo.
en tegenwoordig is Maxim ook lief voor de kat (ten). de gang heeft hem daar daar aardig bij geholpen

van de week ging Maxim naar bed toe, ik was hem aan het aankleden nadat hij uit bad kwam. hij wees zn plasser aan en zegt dan "pipi" . dus ik zeg " moet je plassen? Ha (is ja) zegt maxim. ik hem van de commode af laten gaan. hij rent zo naar de badkamer, pakt zn potje, en gaat enthousiast zitten plassen pakt zn potje en gooit hem leeg in de wc, zet weer het potje neer en gaat weer plassen, en weer in de wc gooien. en dat 4 x grote jongen word het langzaam aan..... vind het echt knap.

[ Bericht 2% gewijzigd door Martineke op 26-10-2006 11:08:45 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:07:54 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42946911
Githa en jordy succes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:13:02 #116
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42948776
Githa en Jordy succes!
pi_42950826
Githa en Jordy succes vandaag!!

Wij zijn net terug van de orthapedagoog. Het was een hele lieve rustige dame en liet ons het woord doen en ondertussen werd Djulian geobserveerd tijdens het spelen. Wat de BHS betreft is het geen bewust gedrag. De BHS is een reactie van het lichaam op schrik van pijn. We kunnen niks anders doen dan hem zo neer te leggen dat hij zichzelf niet kan verwonden tijdens een aanval en verder rustig proberen te blijven. Verder vond ze het een heerlijk ventje die uitstekend zichzelf kan vermaken, hulpzaam is en vrolijk! Er werden een boel vragen gesteld van hoe we dingen doen bij fout gedrag en dat soort dingen en we kregen grote complimenten over hoe we hem opvoeden, dan zit je wel te stralen als ouders hoor! We krijgen ook informatie over een vrijwillirgers organisatie die dan met Djulian buiten gaat spelen, wandelen en dat soort dingen. Want ik uitte mijn zorg over dat hij zo weinig buiten komt omdat ik niet naar buiten kan. Maar hij kan binnenkort buiten gaan spelen met mensen die weten van BHS en allergieen Wat lijkt me dat heerlijk voor het ventje!
Ook hebben we gelijk een gesprek over Djen gehad, daarvan worden nu de dossiers bij elkaar gezocht (Altrecht, Maatschappelijkwerk, huisarts, school)en ze gaan overleggen met degene die haar leeftijdsgroep behandeld en dan word daar aan gewerkt. Dus hopenlijk krijgt Djen ook rust in haar koppie!!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:21:58 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42950910
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:19 schreef Anitra het volgende:

Wij zijn net terug van de orthapedagoog. Het was een hele lieve rustige dame en liet ons het woord doen en ondertussen werd Djulian geobserveerd tijdens het spelen. Wat de BHS betreft is het geen bewust gedrag. De BHS is een reactie van het lichaam op schrik van pijn. We kunnen niks anders doen dan hem zo neer te leggen dat hij zichzelf niet kan verwonden tijdens een aanval en verder rustig proberen te blijven. Verder vond ze het een heerlijk ventje die uitstekend zichzelf kan vermaken, hulpzaam is en vrolijk! Er werden een boel vragen gesteld van hoe we dingen doen bij fout gedrag en dat soort dingen en we kregen grote complimenten over hoe we hem opvoeden, dan zit je wel te stralen als ouders hoor! We krijgen ook informatie over een vrijwillirgers organisatie die dan met Djulian buiten gaat spelen, wandelen en dat soort dingen. Want ik uitte mijn zorg over dat hij zo weinig buiten komt omdat ik niet naar buiten kan. Maar hij kan binnenkort buiten gaan spelen met mensen die weten van BHS en allergieen Wat lijkt me dat heerlijk voor het ventje!
Ook hebben we gelijk een gesprek over Djen gehad, daarvan worden nu de dossiers bij elkaar gezocht (Altrecht, Maatschappelijkwerk, huisarts, school)en ze gaan overleggen met degene die haar leeftijdsgroep behandeld en dan word daar aan gewerkt. Dus hopenlijk krijgt Djen ook rust in haar koppie!!
Klinkt goed!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:24:47 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42950987
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:19 schreef Anitra het volgende:

super, en wat fijn dat ze een oplosisng weten voor het buitenspelen.
En jullie doen het ook haske goed als ouders jullie letten overal op gaan er achteraan, doen wat jullie kunnen en vaak zelfs over jou grenzen qua pijn heen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42951019
Super Anitra, fijn dat het bezoek aan die orthopedagoge zo meeviel.
En met Djen en Djulian gaat het vast helemaal goedkomen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:34:08 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42951245
Anitra wat moet dat een opluchting zijn voor je. Heerlijk dat er vooruitgang in zit
pi_42951531
Fijn Anitra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:14:36 #123
103793 kozakken
Living the life
pi_42952464
Fijn Anitra Ik denk echt dat het toch een goede stap is. (Wat mopperde je eerst toen je moest en wat klink je er nu vol vertrouwen over! fijn!)

Hier een jongetje wat moeders aardig in zijn eigen richting weet te duwen
Mama?
Mama?
Ma-hama?
Amelie? -grijns- (mijn eigen naam)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:31:33 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42953024
Fijn Anitra, eindelijk gebeurt er eens iets goed en zijn jullie vooruit geholpen!
Wat vervelend Tex, het kat-verhaal. Maar die beesten zijn soms onvoorspelbaar.
Maxim! Wat ont-zet-tend knap!
Githa, hoe was het in het ziekenhuis?

Luuke gaat zo hard. Ze kletst en zingt en danst de hele dag. Maar het is soms ook een echt meisjes-krengetje... Dan krabt ze andere kindjes.
Deze week is ze de hele tijd bij vriendinnen van mij en bij opa en oma. Ik heb het vreselijk druk ivm herfstvakantie en ziekenhuisbezoeken. Ik vind het heel vervelend, maar volgende week vertrekken we voor 12 dagen naar zonniger oorden en dat maakt dat ik me niet al te schuldig voel. Soms is het zo.
Ze past zich zo makkelijk aan. Dinsdag haalde een vriendin van mij die ze niet zo heel vaak ziet haar uit bed. "Papa mama weg?" vroeg Luuk. Toen mijn vriendinnetje zei dat dat zo was was het ook meteen goed en gingen ze spelen. En ook de overgang naar het peuterbed is zo goed gegaan. Ze maakt zich gewoon nergens druk om.
Andere rituelen zijn weer wel erg belangrijk. Gaan we boodschappen doen? Tas mee. Gaan we naar KDV Knuffel mee. En zo heeft ze allemaal eigen maniertjes.
En verder kletst ze ons nog steeds de oren van het hoofd. "Wat doettie mama? Luuke maakt. Kapottemaakt, houdoe he?boterham, boodsappen....." Steeds moeilijkere woorden. Ik ben zo trots op mijn kleine mini.
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 19:21:03 #125
81992 Githa
pi_42961965
Luuke gaat idd hard, woaw wat kan dat kleine ding lekker babbelen

Vanmiddag in het ziekenhuis ...tjah wat zal ik zeggen, ze moesten er nog een tweede erchotherapeut bijhalen
Ze zijn ruim een uur bezig geweest met 2 man en nu is hij nog niet klaar.
Ik moet wel zeggen dat de therapeut erg goed een aap na kan doen ze probeerde hem echt van alle kanten af te leiden maarja, dat lukte niet erg goed.
Donderdag dus nog een keer en dan hebben ze hem bij voorbaad bij 2 ergotherapeuten ingepland.
Vond het wel heel zielig hoor, maar het moet! Ik wil er nog niet aandeken hoe dat straks moet als hij een wond heeft en dat ding aangepast moet worden

Anitra wat goed!
pi_42962240
Jordy
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:31:14 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42964005
Anitra dat klinkt goed

Jordy Jammer dat het ondanks alle moeite toch niet helemaal gelukt is Githa. Hopelijk donderdag beter. En hoe het met wond straks moet idd nog maar niet aan denken. Eén ding tegelijk

Noah heeft een liefdesbeet Zo noemden de leidsters op de creche het zelf. Blijkbaar was het dus geen ruzie ofzow. Ik denk dat Micha binnenkort maar eens een gesprek van vader tot zoon met Noah moet hebben over seksuele voorlichting enzow

Je ziet alle tandafdrukken gewoon zitten
©Dumbo
pi_42964136
Anitra wat een fijn gesprek moeten jullie gehad hebben over Djulian
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_42964378
Ik heb vandaag een beetje het supermama gevoel. Wat is het fijn om te horen dat het goed is wat je doet ondanks alle beperkingen. En ben zo blij voor Djulian dat hij straks buiten kan spelen, het ventje is helemaal gek van wandelen en buiten spelen en nu gaat dat ook gebeuren
@kozakken: hahahah ja ik was echt beledigd nadat gesprek met de kinderarts. Maar het is echt zo mee gevallen!

Githa vervelend dat het niet helemaal gelukt is met de spalk vandaag, maar ergotherapeuten die aapjes nadoen zijn erg leuk Hoop dat donderdag het goed gaat en dat de spalk dan af is.

Noah dat is een flinke beet!
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 20:42:39 #130
81992 Githa
pi_42964470
je bent gewoon supermama Anitra, niks alleen gevoel

En die spalk zal wel af moeten zijn want de maandag daarop hebben we hem nodig gaat ook vast wel lukken hoor.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:36:37 #131
37150 livelink
pi_42966557
Noah, dat doet gewoon pijn als ik er naar kijk . Dat is geen echte liefde, hoor. Maak het maar weer gewoon uit.

Anitra, fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. En nog fijner dat geregeld gaat worden dat Djulian naar buiten kan.

Jordy , ik vind het echt zo zielig dat je dit allemaal moet meemaken. Maar het is voor het goede doel, jochie. Dus volgende keer hopelijk beter
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:58:10 #132
61800 Rottdog
pi_42967478
Amber en der passen

Piet een op zijn duim.

Gossie die Jordy misschien heeft hij de volgende keer wel zijn goede pet op

Anitra wat een goede boodschap

Noah, dat meisje is wel heel erg flieft op je
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:44:33 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_42975675
Anitra, fijn zo!

Liam weigert al dagen zijn middagslaapje, denk dat ie ervanaf is... van 3 uur slapen 's middags naar niks Als dat zou betekenen dat ie 's nachts doorslaapt zou het fijn zijn, maar dat doet ie niet en het zou ook leuk zijn als ie dan 's morgens wat langer bleef liggen maar dat doet ie ook niet

We hebben een nieuwe oppas en dat gaat harstikke goed! En binnenkort gaat ie naar PSZ zodat ie toch kan spelen met andere kindjes. (we hebben nu oppas aan huis)

weinig gelezen weer hier, heb niet zoveel tijd lately
stormy waters...
sailin'
pi_42976197
Morris wil vaak ook niet meer slapen 's middags Hij blijft wel gewoon anderhalf uur in zijn bed liggen kletsen maar slapen
En op de creche schijnt hij helemaal erg te zijn, dan houdt hij de hele groep wakker. Niet met huilen hoor, maar lolletjes maken. Ik geloof dat ze er niet blij mee zijn Binnenkort hebben weer een gesprek met zijn leidster, dus dan maar eens zien hoe dat nou verder moet.

Anitra, fijn dat het gesprek zo goed was.

Noah
pi_42976521
anna heeft soms ook al van die dagen dat 't echt niet lukt met slapen 's middags. en piet slaat ook wel eens over. maar belana, het kan ook gerust van tijdelijke aard zijn, dat ie over een paar dagen weer 'gewoon' in z'n oude ritme terugkeert. ik zou 't wel blijven proberen. even spelen in z'n bed is ook een vorm van uitrusten. ook voor jou.
pi_42976558
noah, dat is er heftig aan toe gegaan! en wat een schrik met die kat&hond tex. gelukkig goed afgelopen.

anitra, fijn dat het zo positief verliep bij de orthopedagoog. en dat er wat extra hulp komt zodat djulian meer buiten kan spelen. . heb je goed geregeld!

githa, wat een toestand om die spalk te laten maken. maar het is vast de moeite waard. succes er weer mee.

piet z'n duim lijkt wat te gaan ontsteken. hij klaagt er zelf helemaal niet over maar ik vind 't er wel wat eng uitzien. er blijft maar bloed/vocht uit z'n kapotte nagel komen. maar 't is ook weer niet zo erg dat ik vond dat we er vandaag meteen mee naar de huisarts moesten. lastig altijd hoor dit soort beslissingen. nog maar heel even aankijken, en vaak gaasje/pleister verschonen.
pi_42976689
Amber heeft weer doorgeslapen

Gister is ze van het bed af gevallen We waren lekker gek aan het doen, ineens maakt ze een onverhoedse beweging en ze kukelt zo achterover van het bed af... Zij hard huilen en ik huilde mee. Gelukkig was het snel over en kon ze weer lachen. Ze is verder niet duf geworden ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:23:46 #138
81992 Githa
pi_42976761
Amber
Die dingen kun je gewoon niet altijd voorkomen Vicky
Jordy stond een tijdje terug op de bank en ik zeg nog "Jordy op je billen zitten" hij luisterd niet dus ik sta op om naar hem toe te gaan en gelijk rent hij op de bank naar de andere kant en floep, zo op zijn kop over de leuning gelukkig viel hij in de zachte hondenmand en was het alleen de schrik.
Ze zijn soms zó snel
pi_42976797
Het was de allereerste keer dat ze ergens vanaf gevallen was en ik voelde me zoooo slecht...
Je houdt het idd niet tegen. Amber is af en toe zo wild maar ook zo snel....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:29:18 #140
81992 Githa
pi_42976851
Als ze eenmaal gaan lopen of zelfs ergens op kunnen klauteren, heb je dat niet altijd meer in de hand.
Tandjes door de lip enzo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:54:38 #141
116937 reni
pi_42977356
Vanaf de dag dat serissa kon lopen liggen hier altijd waterijsjes in de vriezer
Denk dat ik niet meer zonder zou kunnen
Ideaal, tanden door de lip ijsje dr op kinderen blij met ijs , bloeden over , geen drama's dat geld voor hier dan
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:29:49 #142
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42977970
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:26 schreef Vicky het volgende:
Het was de allereerste keer dat ze ergens vanaf gevallen was en ik voelde me zoooo slecht...
Je houdt het idd niet tegen. Amber is af en toe zo wild maar ook zo snel....
dat was de eerste keer van een reeks volgende valpartijen
je moest eens weten hoe vaak Maxim ondertussen al gedonderd is misschien dat het bij meisjes anders is hoor, Maxim is een rouwdouwer
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:35:11 #143
3142 m@x
pi_42978076
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:29 schreef Martineke het volgende:

[..]

dat was de eerste keer van een reeks volgende valpartijen
je moest eens weten hoe vaak Maxim ondertussen al gedonderd is misschien dat het bij meisjes anders is hoor, Maxim is een rouwdouwer
Precies wat ik dacht Kai is al zo vaak ergens afgestuiterd dat ik zo langzamerhand verbaasd ben als het niet gebeurd. Ik kan me er inmiddels niet meer zo druk om maken.

Anitra, wat fijn
pi_42978820
Anitra, wat fijn zeg! En wat een geweldig compliment
Noah Lief hoor, maar wel een beetje te hard gebeten volgens mij!
Bix, dat klinkt idd alsof het ontstoken is.. wat sneu
Vicky, wat schrik je dan he! Dikke zoen voor Amber

Sara kan dus inmiddels ook overal op klimmen, ze klimt op de bank, rent er overheen, en is gister dus ook van de bank gedonderd omdat ze misstapte, gelukkig viel ze niet op haar hoofd. Ook klimt ze op het hobbelpaard, hobbelt dan echt keihard, en een lol dat ze heeft! Ze klimt op stoeltjes, tafels enz. Ik vind het dus doodeng en heb het idee dat ik 2 paar extra ogen nodig heb
Hoe deden jullie dat met jullie kindjes toen ze eenmaal gingen bankklimmen?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:02:31 #145
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42980192
Amber heeft vanmorgen 3x op het potje geplast en 1x erop gepoept
Ze heeft de hele ochtend zonder luier gelopen. En nu ligt ze lekker op bed voor haar middagslaapje, die ze nog steeds doet. En ook nog hartstikke hard nodig heeft

Anitra, wat fijn dat het gesprek zo goed was
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:04:04 #146
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42980235
Over "liefdesbeten"... is dat dezelfde beet die Amber wel eens bij Iris doet?
Amber bijt Iris nl. wel eens in haar handje, maar ik geloof nooit dat dat kwade opzet is van haar. Ze is zo gek op haar zusje.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:33:49 #147
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_42982799
Nouhou Tex, dan zou je haast liever willen dat Poes een keer van zich afharkt. Overigens heeft het vriendinnetje van Noah wel een gaaf gebitje.
Jordy klein stoer ventje, ik heb het met je te doen. Ik weet niet of dit al gaat lukken, maar ik zou zeggen: Tandjes op elkaar. (Evenals moeder Githa... want het doet idd haast fysiek pijn bij jezelf.)
En Bix, zolang de troep er nog uit blijft komen is het goed en ook het minst pijnlijk voor Piet. Zodra het oppervlak geheeld en er een ontsteking onder zit, wordt het pijnlijker. Desondanks Beterschap. De duim-foto zag er 'heftig' uit, met dat vouwrandje.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:03:40 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990865
Nou Noah heeft een beetje een pechweek Dinsdag was het voorval met de kat. Donderdag de liefdesbeet, dat ondanks dat het zo liefdevol wordt genoemd vast ook geen pretje was. En vandaag is flink hard gevallen, met z'n voorhoofd tegen de rand van het bureau A la minute en dikke blauwe buil. Zit nu arniflor op wat goed schijnt te helpen, en verder is ie alweer aan het spelen dus lijkt het allemaal wel mee te vallen...
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:05:48 #149
81992 Githa
pi_42990918
Ohw gos Noah, een dikke voor jou zonder tanden
Arniflor, wat is dat Tex? ik heb er nog nooit van gehoord.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:06:31 #150
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990934
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:04 schreef LadyS het volgende:
Over "liefdesbeten"... is dat dezelfde beet die Amber wel eens bij Iris doet?
Amber bijt Iris nl. wel eens in haar handje, maar ik geloof nooit dat dat kwade opzet is van haar. Ze is zo gek op haar zusje.
Ik heb geen idee wat ze met liefdesbeet bedoelen, ik was er niet bij en heb hem zelf niet opgehaald van de creche. Maar als ze het zo noemen neem ik aan dat het geen ruzie was of uit kwade bedoelingen idd.
Maar blijkbaar gebeurt dat wel vaker, hadden ze tegen Micha gezegd. Dus kan best dat dat bij Amber ook het geval is. Kan het ook niet zijn dat Amber jaloers is op de aandacht die ze nu met Iris moet elen, ondanks dat ze dol op haar is?
©Dumbo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:08:17 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990984
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef Githa het volgende:
Ohw gos Noah, een dikke voor jou zonder tanden
Arniflor, wat is dat Tex? ik heb er nog nooit van gehoord.
Een homepathisch geneesmiddel bij kneuzingen en verstuikingen, staat op de verpakking (van vsm).
Ik heb het van m'n zus die werkt op een kdv en daar gebruiken ze het vaak en werkt goed. Ze heeft het zelf ook wel eens gebruikt en zei dat het de zere plek helemaal warm maakt en de pijn eruit trekt. Zij noemen het altijd "groene zalf" trouwens, vanwege de groene kleur

Owjah het mag alleen niet op een open wond gebruikt worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door texelonia op 27-10-2006 18:16:38 ]
©Dumbo
pi_42991978
Het is ook wel bekent als Arnica. Misschien dat die naam mensen meer zegt.
Het is vooral om blauwe plekken te voorkomen.
  Jubileum moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:53:08 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42993250
Iris is zindelijk Meer dan een week geen luier aan, dan mag je dat toch wel zeggen? Ze heeft 2 kleine ongelukjes gehad deze week, allebei na 18.00 uur. Ze is dan zo moe dat ze weleens vergeet naar de wc te gaan, en als je tegelijkertijd je handjes staat te wassen wil het nog weleens mis gaan.

Het is zo schattig, van die kleine billetjes in broeken die ineens helemaal slobberen.

Zo maar zindelijk, zonder aandringen, zonder stickers, gewoon zomaar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42993413
Jeetje wat fijn Lois!

Dat is vaak de beste methode. Niet aandringen, gewoon afwachten totdat ze er zelf klaar voor zijn. Scheelt een hoop gezeur in ieder geval.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:05:27 #155
37150 livelink
pi_42993522
Wat goed van Iris
En wat fijn voor jullie, Lois.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:46:11 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42994593
Iris wat goed

en liefdesbeet word neem ik aan mee bedoeld, al spelende bijten?

gelukkig is Maxim heel lief voor Romijn, zo niet....de gang!
pi_42994760
Een liefdesbeet is een uit de hand gelopen kusje dacht ik

goed gedaan Iris!
pi_42994816
O heerlijk he Lois. Die knappe Iris
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:56:04 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42994825
Amber is dus ook ontzettend lief voor Iris, maar ze kan in al haar goedheid zo ontzettend onbesuisd zijn. En dan doet ze Iris wel eens pijn (wild op schoot kruipen als Iris er zit, dat soort dingen). Ook dat bijten is niet uit kwaadheid, daar ben ik echt van overtuigd.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze jaloers is, Tex. Ik heb volgens mij ook wle eens gelezen dat kinderen bijten uit genegenheid omdat ze het niet op een andere manier kunnen uiten, dat zullen ze misschien ook wel met een liefdesbeet kunnen bedoelen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:56:31 #160
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42994841
IRIS
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:17:45 #161
3011 E.T.
pi_42995320
iris
Amber ook al zo goed bezig

Vanavond ging Saskia weer even naar de baby ;luisteren' (met d'r speeelgoed-stethoscoop). En we zijn ook al twee dagen even op de babygroep bij het kdv geweest.. Vanavond na het verhaaltje lezen moest ze ook even baby zijn. Op m'n schoot liggen, ze moest flesje drinken (bij gebrek aan fles in de buurt, was m'n vinger ook goed), boertje laten over m'n schouder..
Mijn lieve kleine babietje
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:25:32 #162
81992 Githa
pi_42995568
Jordy klimt vanaf nu dus ook uit bed dat wordt snel een peuterbed of iig de zijkant eraf.

Saskia daar kun je van blijven genieten hé...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:28:09 #163
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995643
Volgens mij merk je wel snel genoeg wanneer een kind letterlijk van zich afbijt {blijf van mijn speelgoed af *tandjes in de ander z'n handje* ) of een liefdesbeetje geeft. Een kennis van me noemt het apebijtjes, een speels bijtje, een uiting van liefde en zeker niet met gemene bedoelingen. Alleen het voelt voor degene die gebeten wordt vaak zeer pijnlijk.
Misschien kun je met Amber de nadruk leggen op kussen, kusje hier, kusje daar, wat lief zeg kusjes geven, etc. Of haar laten voelen hoe pijnlijk bijten is.

Yoram bijt mij ook, vanaf dat hij 3 maanden was, heeeeel hard, zijn tandjes staan regelmatig in mijn vel. Maar gelukkig wordt het steeds minder, vandaag nog maar 3 beetjes gehad, maar hij bedoelde steeds kusjes, daar ben ik van overtuigd, nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat hij echte kusjes geeft, door steeds maar te herhalen "niet bijten he, kusjes geven, goed zo lekker kusje, wat lief van Yoram" etc. En ik heb hem ook wel terug gebeten, omdat 'ze' beweren dat het ook wel helpt, bij Yoram hielp het niet, bij Chiara overigens wel.

En de dames op weg naar de zindelijkheid, go girls you can do it!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:29:17 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995682
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:25 schreef Githa het volgende:
Jordy klimt vanaf nu dus ook uit bed dat wordt snel een peuterbed of iig de zijkant eraf.

Saskia daar kun je van blijven genieten hé...
met slaapzak of zonder?
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:30:28 #165
81992 Githa
pi_42995716
zonder, maar daar doet hij zijn slaapzak wel even voor uit hoor
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:31:26 #166
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995749
o echt, hij doet dus eerst zijn slaapzak uit en dan klimt hij uit bed?
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:32:36 #167
81992 Githa
pi_42995769
ja, wel als die in de weg zit en het lukt hem niet....
Nou doet hij die slaapzak wel vaker zelf uit, vooral in de ochtend als hij vindt dat hij klaar is met slapen.
  FOK!fossiel vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:35:44 #168
2628 Karin
pi_42995863
Bij Bram heb ik een tijdje de slaapzak binnenstebuiten aangetrokken, kon hij die rits niet openkrijgen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:37:24 #169
81992 Githa
pi_42995922
Dat zou ook nog wel een optie zijn Karin
Nu is het opzich niet zo verkeerd als hij al richting peuterbed zou gaan, maar in combi met de operatie lijkt me dat weer niet zo fijn.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:37:39 #170
3011 E.T.
pi_42995928
binnenstebuiten en achterstevoren (was hier neit tegen het klimmen, maar om de luier aan te houden)
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:40:02 #171
81992 Githa
pi_42995989
Oe ja die luier, Jordy is nu echt in de 'uit' fase gekomen alles moet uit en dan ook bij iedereen... De luier heeft hij wel laten zitten tot nu toe
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:17:20 #172
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997015
Yoram heeft laatst ook voor het eerst zijn slaapzakje open geritst, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. Het wachten is op het uit bed klimmen ...
Ik kan eerst nog een aantal spijlen uit zijn bed halen, dat is een mooie tussenstap van ledikant naar peuterbed, zo kan hij er veilig uitkomen. Maar ik vraag me af inhoeverre hij daar gebruik, dan wel misbruik van zal maken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:37:17 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997502
de boekjes waar Yoram me eop de foto stond, te bestellen bij bol.com Auteur is Leo Timmers
Nu ik daar de recenties lees, sta ik er versteld van hoe ze de orginalitiet naar beneden kunnen halen, wij zijn er thuis weg van

vroem

Vroem, daar komt e familie auto, een wagen vol met konijnen Echt zo leuk, zo is er bij elke plaat en zin wel leuk na gedacht, heel symbolisch.

broem

die afbeeldingen zijn echt zo leuk!!

toeta
Daar wachten we nog op.

maar zier er ook weer leuk uit:
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:43:43 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42997657
Ziet er leuk uit mel En Noah is helemaal weg van auto's en alles wat op een auto lijkt, dus is voor hem denk ik ook wel heel leuk
©Dumbo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:49:30 #175
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997774
Ze zijn trouwens niet van ons zelf hoor, we hebben ze geleend bij de bieb, maar dan nog, hij is er helemaal weg van dus misschien kopen we ze wel voor de feestdagen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:53:35 #176
105888 renzell
pi_43003714
Ik vrees het moment dat Juul voor het eerst echt uit bed gaat. Hij doet het al maanden,zo af en toe, maar nog niet echt voor het echie. Wel een paar keer gebeurd al. Staat ie ineens huilend aan z'n deur. Niet fijn,vind ik, want ik zou niet weten hoe ik hem moet bewegen weer naar bedje toe te gaan. Lastig hoor, Juul is echt een jongetje dat naar beneden komt en gaat drammen tot ie bij ons mag zijn ipv alleen in zijn bedje. Ik hoop van harte dat het moment van definitief uit bed klimmen nog lang op zich laat wachten.
pi_43004440
Iris wat goed

Tobias, Emma en Robin, welkom!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43021162
Jaaah! Hallo we zijn er hoor! Man wat een dag, ik zit nu even na te genieten op de bank. Mijn meisje is een jaar oud

Vanochtend met zijn drieën een klein feestje gevierd en vanmiddag (16.00) kwam al het bezoek. Emma is schandelijk verwend, ze heeft zo veel uitgepakt dat ze nu snapt dat je het papier eraf moet halen en dat er dan iets leuks in zit. Lotus heeft het haar in het begin een aantal keer voor gedaan Om 20.30 was de pret over en heeft mijn zusje haar in bad gedaan, toen nog drinken bij mij en nu is ze lekker aan het slapen Ze heeft genoten van alle aandacht en vooral haar grote nicht was geweldig.
Foto's in het fototopic.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:57:47 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43021356
Hier zitten we ook uit te puffen van een schandalig geweldig feest. Tobias is echt enorm verwend en er zijn zoveel foto's gemaakt (116!!) dat ik ze eerst uit moet zoeken voor ik ze hier laat zien. Hij heeft ook zo leuk gespeeld met 3 broertjes
Ylana
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:00:24 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43021433
Saffier & Tobias en Jelief & Emma gefelicteerd en welkom in dit topic Ben benieuwd naar de foto's
©Dumbo
pi_43021449
Ik wil niet opbieden, hier zijn er 180 foto's om door te spitten... zelfde 'probleem' dus.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:04:37 #182
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43021532
Dan ben jij ook nog wel even bezig voor we ze zien denk ik, Jelief! De mijne ga ik morgen of overmorgen uitzoeken, ik ben helemaal uitgeteld en ga dus wat slaap inhalen, nog even geduld dus! En jij ook succes met uitzoeken.
Ylana
pi_43021741
en ze zijn leueueueukkk!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:16:35 #184
3142 m@x
pi_43021842
Ja eh dames, minder kletsen en meer foto's uitzoeken
pi_43021952
ah, dat belooft wat saffier & jelief! welkom bij de dreumesmoeders!

melonovy, die platen/boekjes zien er inderdaad heel grappig uit!

githa, anna maakt haar slaapzak de laatste tijd ook steeds open, zelfs als ik ze binnenstebuiten aandoe (en dan heb ik zelf zelfs moeite met 't open krijgen van de rits... eerdaags maar eens achterstevoren proberen dan. want ik zie anna anders ook over niet al te lange tijd uit haar bed klimmen/vallen en daar zit ik nog niet zo op te wachten. een peuterbed vind ik haar nog helemaal niet aan toe, die blijft nooooooit liggen!

tex, wat sneu al die ongelukjes van noah, hopelijk is 't nu weer even voorbij. die arnica-zalf wordt bij ons kinderdagverblijf ook veelvuldig gebruikt ja ik heb 'm ook in huis (ooit voor pijn na prikjes gekocht) en door 't kdv op 't idee gekomen om 'm voor dit soort gevallen te gebruiken. helpt wel wat heb ik de indruk.

ladyS, ook al is Amber verder een en al voorbeeldige grote zus en lief tegen Iris, dan kan ze daarnaast best ook wat moeite hebben met het moeten delen van jullie aandacht (misschien wel juist als ze dat verder helemaal niet uit). lijkt me zelfs eigenlijk niet meer dan normaal. niet vergeten regelmatig wat exclusieve amber-tijd in te ruimen, en behalve heel duidelijk maken dat bijten en dergelijk gedrag écht niet mogen zou ik wel proberen ruimte te scheppen voor zulke gevoelens door ze af en toe gewoon te benoemen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 08:26:23 #186
105888 renzell
pi_43028319
Gefeliciteerd nieuwe dreumesjes!!! Welkom hier!
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:15:44 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43028589
bix, dat doen we ook wel hoor. Af en toe ga ik bijvoorbeeld samen met Amber papa van zijn werk ophalen met de trein. Ze vindt het geweldig om dan met de bus en de trein te gaan. Dan blijft Iris bij oma.
Dat bijten is trouwens echt héél sporadisch, gelukkig. En zelfs als ze het doet is het tijdens een knuffelsessie zeg maar Ik voorzie daar verder ook geen problemen mee.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:30:32 #188
3142 m@x
pi_43032053
Kai doet ook aan bijten, maar dat zijn dan geen liefdesbeetjes. Ons buurjongetje heeft een paar dagen met de afdruk van Kai's gebitje rondgelopen. Nu hij kan praten is het wel een stuk minder. De peuterpuberteit heeft hier inmiddels in alle hevigheid toegeslagen. Er wordt gezeurd, gejengeld, gebonkt met het hoofd en als meneer het ergens niet mee eens is dan krijg je een grote mond (oftewel, hij gilt midden in je gezicht). Ik begin steeds meer te begrijpen wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze hun kind achter het behang willen plakken.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:33:36 #189
3011 E.T.
pi_43037541
Saskia wordt een beetje slim..
Ze had een tijdje geleden een dipsy gekregen die ging zingen en lopen.. Papa en mama waren dat deuntje al heel gauw zat en toen ze in bed lag heb ik de batterijen eruit gehaald (al bijna 2 maanden geleden).
Nu ziet Saskia ergens batterijen liggen "Kijk mama! Ff dipsy zoeken, dan kan je 'm maken"
  Jubileum moderator zondag 29 oktober 2006 @ 18:59:29 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43042947
hahaha Saskia, dat is inderdaad erg slim

Iris komt soms met dingen waarvan ik niet eens wist dat ze die kennis al bezat. We waren vandaag even naar Hornbach (een uitgebreide bouwmarkt) waar de kerstshow al opgesteld stond. Eva rende er als een dolle kip in de rondte "lichies mooie lichies!" en Iris stond helemaal verliefd bij een kerstdorpje waar ook een treintje met de kerstman rondreed.
Mama het is bijna kerstmis he? Ja Iris, na Sinterklaas komt de kerstman.
Mama, dan moet het wel sneeuwen hoor, anders kan hij niet terug naar de Noordpool.
Eh.... ja.... eh.....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43043064
heerlijk al die bijdehandte kindjes

Amber is ook niet dom. Ze is heel erg aa het hoesten nu dus ze krijgt hoestdrankje. Ze vind het onwijs vies en ik doe het soms door de limonade of de papfles, anders wil ze het niet. Gisteravond hwas haar hele fles leeg en toen gooide ik er nog een paar druppeltjes hoestdrank bij en mevrouw hield haar lippen stijf op elkaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:14:07 #192
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43047447
onze pitbullpeuter slaapt sinds gisterer onder een kinderdekbedje en zn hoofdje mooi neergelegd op een kinderkussentje vind het zo mooi om te zien hoe hij in zn babybed nog ligt met zn dekbedje en kussen
morgen gaan we een bed kopen voor hem zaterdag was het uitverkocht

[ Bericht 3% gewijzigd door Martineke op 30-10-2006 12:26:04 (streepfoutje) ]
pi_43047821
Wat worden ze dan groot he Martineke...

Sara gaat ook zo hard ineens, ze kan nu ook 'opa' zeggen. Zo lief om te horen. En hoe ze driftig 'nee' schudt als ze iets niet meer wil, echt heel erg lief, maar ook apart dat ze zo'n lekkere eigen mening krijgt
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:08:12 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43052395
Wij hebben sinds dit weekend ook een dekbedje voor Noah. Maar zit te twijfelen wanneer we die in gebruik zullen nemen. Noah trap de dekens altijd van zich af, en met een dekbed zal dat nog veel makkelijker gaan dan met lakentje en dekentje. Of hebben ze als ze eenmaal onder dekbed liggen binnen no time door dat ze dat over zich heen kunnen trekken? En doen jullie ze dan nog steeds een slaapzak aan, of echt alleen dekbed?

Bedoeling is hier trouwens wel dat Noah nog een tijdje in z'n ledikantje blijft slapen. Nog geen klim capriolen hier, althans, niet uit bed
©Dumbo
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:33:22 #195
61800 Rottdog
pi_43053246
Zoë slaapt nu ook nog in der ledikant eerst laten wennen zonder slaapzak nu met dekbed en over een maand een overstap naar een groter bed. Doen hier dus alles in etappes en hopelijk werkt het ook niet gemerkt of ze nu wel of niet zonder deken ligt te slapen ga nl nooit kijken anders zit ik met een blerend kind ze wordt al wakker als de deur open gaat
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:17:18 #196
37150 livelink
pi_43059475
Job slaapt ook nog gewoon in zijn ledikantje. Hij is al bijna 3 jaar en klimt er net zo makkelijk in als uit, maar op dit moment komt het gewoon in verband met ruimtegebrek beter uit dat hij nog in een ledikant slaapt. Katja lag al voor haar 2e jaar in een groot bed, maar ik merk toch dat we het bij Job allemaal wat anders aanpakken.

Katja en Job liggen op het moment samen in een kamer omdat we bezig zijn met een verbouwing. Als die klaar is, dan krijgt Job zijn eigen kamer en ook een groot bed. Maar ik denk dat het nog best wel moeilijk zal zijn om ze uit elkaar te halen. Ze vinden het allebei wel erg veilig en gezellig om samen op een kamer te liggen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:29:30 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43062582
Maxim ligt alleen zn dekbedje.
ik was er bang voor dat het misschien wel drama zou worden, aangezien hij gewend is om een slaapzak aan te hebben, zonder dekens.
hij deed 10 sec dramahuilen toen ik van zn kamer afging, en toen ging hij al lekker liggen met zn kroeldoekje
en elke keer als ik ga kijken, ligt vooralsnog nog steeds zn dekbed over hem heen,
Maxim heeft meer ruimte nodig, hij stoot heel vaak zn hoofd in zn ledikant.
pi_43062764
Morris blijft nu juist keurig onder z'n dekbed liggen. Toen hij nog een dekentje had ging hij er gewoon bovenop liggen.
Het dekbed trekt hij zelf over zich heen, hij vindt het heerlijk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:41:43 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43062840
Mogen we al aan het dekbed martineke? (makkelijk, zo van dezelfde leeftijd. Want sommige dingen weet ik gewoon echt niet.) Luuk slaapt nu ook in een peuterbed onder een lakentje en een deken. Maar ze heeft altijd zulke koude voeten 's ochtends.

Lois, lekker met je bek vol tanden!
Ik had het gisteren toen Luuke ineens en plaatje van een (disney)prinses aanwees en zei "Sissess".
Hoe Weet Ze Dat?? Ik heb een rondje oppas gebeld maar niemand wist ervan. Zo gek hoe ze ineens zo wijs zijn... (En ik heb een erge hekel aan de disneyprinsessen. Ik denk dat ik er niet meer omheen kan ooit. Maar mooi dat we Winnie the Pooh nog niet getroffen hebben. )
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:46:50 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43062950
Officieel mogen ze vanaf 2 jaar onder een dekbed, Lishe. Maar die paar maandjes zal zo'n verschil niet maken toch
Noah heeft de laatste tijd ook vaak koude voetjes als ie wakker wordt en dan heeft ie al 3 laagjes dekens, een winterpyama en een winterslaapzak aan... Daarom leek een dekbedje me ook wel iets lekkerder voor hem. Ik ga het van de week gewoon eens proberen en dan merken we het vanzelf wel of dat goed gaat
©Dumbo
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:37:07 #201
37150 livelink
pi_43064336
Volgens mij zijn koude voetjes niet zo erg. Job heeft ook altijd koude voetjes, maar wil ook eigenlijk altijd met z'n voeten buiten de dekens liggen. Als ik hem met z'n voeten onder de dekens leg is het eerste wat hij doet zo snel mogelijk zijn voeten loswurmen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:39:27 #202
37150 livelink
pi_43064416
En Lishe, ik vrees dat je inderdaad voorlopig niet van de prinsessen loskomt. Katja droomt van een Disney-prinsessenkamer en hoewel ze die bij lange na niet heeft, komt er toch langzaam maar zeker steeds meer prinsessendingetjes op haar kamer terecht. En voor je het weet zit je in de AH-drama's van het bij elkaar sparen van de poppen
pi_43074461
Djulian kan zelf al zijn billen afvegen

Hij blijft netjes onder zijn dekbedje liggen en hij sliep altijd in een slaapzakje, maar toen het slaapzakje weg was pakte hij uit zichzelf zijn dekentje. En heeft hij het warm dan gooit hij het dekbedje er af en als hij het koud heeft pakt hij hem zelf.
Hij heeft de laatste 3 nachten maar 1x op de grond geslapen dus hij heeft nu denk ik wel door dat bed beter ligt dan de harde grond
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:48:47 #204
156412 hestria
erg gastvrij
pi_43075050
nou, wat ik de afgelopen dagen met michelle mee heb gemaakt kan er geen wijs meer uit.

vrijdag niks aan de hand, lekker vrolijk zoals als altijd,
Zaterdag ineens Hele hoge koorts(40,6), en heel erg apatisch, (heb ik maar 1 keer eerder meegemaakt toen ze het rota virus had) maar dit was na 3 uur over, en mee zakte de verhoging ook weer naar 39,2.
Zondag was ze ook nog wat ziek rond de 38,5 graad. En vandaag(maandag) niks meer aan de hand?
heb me zo'n zorgen gemaakt, had haar alweer aan de ORS tegen uitdroging omdat ze ook diaree had. Wat het nou was geen idee, maar volgens de arts hoef ik me geen zorgen te maken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:02:24 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43084062
het feit is daar, Maxim ligt te slapen in zn nieuwe bedje
vanmiddag in elkaar gezet met hem erbij, en het ledikantje gelijk uit elkaar gehaald, kon hij ook zien dat die echt weg is. er was geen vuiltje aan de lucht toen hij moest gaan slapen hij rende zelfs zn nieuwe bed in, zo leuk vind hij het

misschien had Michelle een heftige reactie op een ronddwalend virus??
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:07:43 #206
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_43097354
Nou, wij komen ons hier ook even aanmelden
Zaterdag is Robin één jaar geworden Hij heeft toen van ons zijn cadeautje gekregen, daarna zijn we lekker shoppen voor hem en 's middags kreeg hij een lekker gebakje waar hij alleen de vruchtjes en een beetje slagroom van at
Zondag vierden we zijn verjaardag en hij heeft erg veel cadeaus gekregen, ondanks dat er toch best wat mensen niet waren. Hij snapte alleen niet wat hij met dat pakpapier moest, hij durfde het niet kapot te maken Ook heeft hij nog wat gesmuld van zijn Bumba-taart en veel komkommer gegeten, daar is hij ook zo gek op
Hij is nu ook een echt dreumesje. Hij loopt flink rond de tafel en langs de muren, staat soms los, maar schrikt er dan van, hij zegt mama, papa, die, da da (dag dag), bumba (wat soms ook wel buba is ) en natuurlijk ook nee Ik ben zo trots op mijn grote vent
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:18:21 #207
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43097609
Wennie en Robin gefeliciteerd en welkom Klinkt als een geslaagd feestje

En een Bumba-taart Waar waar waar!!!??? Ik wil ook een Bumba-taart voor Noah's 2e verjaardag, maar heb er nog niet veel over kunnen vinden, zelfs geen goede plaatjes voor een fototaart... Zat er al over te denken om zelf een foto te maken van (Noah met) zijn Bumba-knuffel.
©Dumbo
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:49:38 #208
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_43098388
Tex, bij de plaatselijke bakker konden ze een plaatje inscannen en dat werd het op het marsepein "geprint". Ik heb bij Bart Smit een kleurboek van Bumba gehaald (was wel 5 euro ), maar de taart viel wel mee, 21 euro voor een vierkante slagroomtaart van 28 cm met vruchtjes. En hij was errug lekker
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_43103639
Wennie en Robin welkom

Vond het jammer dat we zondag niet langs konden komen, maar we vieren Robins en Ambers verjaardag gewoon samen
Ennuhh ik wil wel foto's he

Amber is de wintertijd goed dorogekomen. Ze was maar een half uurtje eerder wakker dan voorheen en nu zit ze weer op het oude "schema". Alleen vanmorgen had ik haar rond 10-en naar bed gebracht en was ze rond 11-en weer wakker. Meestal slaapt ze zo'n 2 uur maar vanmorgen werd ze wakker en was ze helemaal van streek. Ze krijste het uit.. later zag ik een rode plek op haar hoofdje.. ik denk dat ze tegen de spijlen van het bed gevallen is ofzo..

Ze lult de oren van je kop af, echt geweldig... goh, wat kan je toch verliefd zijn op zo'n klein mormeltje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43108459
Fijn Vicky!
Sara heeft ook weinig last gehad van de wisseling gelukkig..:)
Sara
Merel
Ukje
pi_43135798
Sara is naa het CB geweest!
Ze weegt nu 10260 gram, is 77.8 cm lang. Ze zit pcies op het gemiddelde nu. Volgens de arts wordt het niet zo'n spekbuffeltje als wij wel eens dachten, eerder wat tenger. Grappig, want manlief en ik zijn beiden fors
Verder loopt ze wat voor qua ontwikkeling, maar goed, het zijn gemiddelden dus dat kan ook zo weer veranderen denk ik altijd maar. Ze heeft 2 prikjes gehad, meningokokken en de BMR, ze is wel wat hangerig nu, maar was ook al niet helemaal lekker. Ze heeft namelijk 1 oogje ontstoken doordat ze (weer) een prutoogje heeft , dus nu is het helemaal dik..
Vandaag is het dus Sara-verwen-dag daarom kauwt ze nu lekker een bolletje smeerkaas ipv een boterham, Sara is namelijk gek op bolletjes
Sara
Merel
Ukje
pi_43136685
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:18 schreef texelonia het volgende:
En een Bumba-taart Waar waar waar!!!??? Ik wil ook een Bumba-taart voor Noah's 2e verjaardag, maar heb er nog niet veel over kunnen vinden, zelfs geen goede plaatjes voor een fototaart... Zat er al over te denken om zelf een foto te maken van (Noah met) zijn Bumba-knuffel.

Komt van deze site, wij waren destijds helaas al te laat om daar nog te bestellen.
Dus toen heb ik dit plaatje gebruikt bij de Hema site. In de eerste instantie zegt het programma dat het plaatje niet genoeg kwaliteit heeft, maar als je hem dan gaat bewerken en 1 keer verkleind kan het wel Zag er prima uit, bewijs wil je wel mailen
  woensdag 1 november 2006 @ 15:18:43 #213
105888 renzell
pi_43138316
Het is helemaal mis hier. Juul en ik komen net terug uit het ziekenhuis. Hij is met zijn voetje tussen de spaken van de fiets gekomen. Ik was met een vriend (mijn ex) en zijn vriendin en hun kindje aan het fietsen. Hij had de twee kindjes op de fiets en ik had haar achterop. Doris (hun kindje) zat voorop en Juul achterop (op het zitje van hun andere, 3 jarige dochter). En, heel heel heel stom, maar er zat geen spatbord op die fiets. We hadden het er nog over tijdens het fietsen, dat dat soort dingen verschrikkelijk zijn, en toen gebeurde het gewoon!!! Zijn hieltje tussen de spaken, echt verschrikkelijk. Gillen gillen gillen, een enorme open wond (tot op het bot) en z'n voetje en enkel helemaal blauw en dik. Die vriendin is toen met mij en Juul naar de huisarts van mijn ex gefietst, die vlak bij was, terwijl mijn ex met kindje doorfietste naar school, waar ze Kaatje moesten ophalen. Het was zo ontzettend zielig. Juultje ging gewoon door een hel. Hij had zo vreselijk veel pijn. Mijn hart brak. Uiteindelijk heeft de dokter er naar gekeken, maar het duurde heel lang voordat ie even tijd vrij maakte. Hij zei dat het waarschijnlijk niet gebroken was, maar dat we toch naar het ziekenhuis moesten. Sander kon ik al die tijd niet bereiken. Yvon en ik dus met Juul een taxi naar het ziekenhuis gepakt. In de taxi viel hij snikkend op schoot in een soort bewusteloze slaap. In het ziekenhuis weer heel lang wachten natuurlijk, daar met een hork van een wijf foto's genomen van zijn voetje en onderbeen. Heel onvoorzichtig was ze, kutwijf! Ik ben ook heel onaardig tegen haar geweest. Maar goed, dat terzijde. Daarna weer ellenlang wachten met een snikkend jongetje tegen me aan geklemd. San kreeg ik na anderhalf uur eindelijk te pakken, dus die sprong meteen in de auto. Toen uiteindelijk kwam de arts kijken. Het is niet gebroken, maar wel flink gekneust, de pezen zijn verrekt en hij heeft een hele grote, lelijke wond op zijn hiel, die echt pas over een maand of anderhalf genezen zal zijn. Verder heeft ie nu gewoon heel erg veel pijn. En een gipsvoetje. Ze hebben hem een gipsspalk gegeven, zodat hij zijn voetje niet kan bewegen. Klein jongetje met gipsbeen dus hier, waar ie niet op kan en mag lopen. Zaterdag moeten we terug om het gips te laten vervangen. Arm, arm kleintje! Mijn hart breekt echt voor hem.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 01-11-2006 16:17:50 ]
pi_43138512
Och jeetje renzell, dat is schrikken! Arme Julius! Een hele dikke
pi_43138584
Renzell... ooh wat een schrik.. wat zielig... een hele dikke knuffel!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 november 2006 @ 15:30:10 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43138707
Jezus renzell, wat een narigheid Arme Juultje
pi_43138726
oooh nee, arme Julius. ik zit hier gewoon bijna mee te grienen met jullie, wat zielig!!!
heel veel knuffels voor hem, ik hoop dat de pijn snel minder wordt. hij mag wel wat pijnstillers neem ik aan? ook voor jou een dikke zoen renzell, wat voel je je dan vreselijk ellendig he.
pi_43138793
Arme Julius Hopelijk gaat het snel een stuk beter, maar wat een schrik zeg!
  woensdag 1 november 2006 @ 15:34:35 #219
105888 renzell
pi_43138877
Ja Bix, hij mag gewoon paracetamol en heeft in het ziekenhuis al een dubbele dosis gekregen. Nu slaapt ie gelukkig en zit ik hier inderdaad met pijn in schouders van de stress te typen. Je voelt je inderdaad heel erg ellendig als zoiets gebeurd met je kleintje. Ik zou het zo graag, het tiendubbele desnoods, van hem overnemen. Maar het enige dat je kan doen is rustig blijven (terwijl je dat niet bent) en troosten, er zijn. Dus dat probeer ik maar. Meer kan ik niet doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 02-11-2006 14:32:57 ]
pi_43139195
arme arme juul. hier schieten ze ook heel vaak met de voetjes uit die voetenbandjes (is daar niet iets beters op te verzinnen dan dat elastiekje?), dus ik ben blij dat we wel van die jasbeschermers hebben.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:44:15 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43139276
Ach nee renzell Wat vreselijk Ik zit ook bijna mee te huilen gewoon. Wat moeilijk om je kleine ventje zoveel pijn te zien lijden. Kon je het dan maar overnemen he? Hele dikke voor jullie en hopelijk heeft er heel snel geen last meer van...

piglet bedankt! die taart en plaatje zijn echt super!
©Dumbo
  woensdag 1 november 2006 @ 15:50:40 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_43139535
Arme arme Julius..
Ik kreeg gewoon kippevel en de bibbers van je verhaal Renz.. Wat een schrik!
En dan ook nog eens zo'n draak van een mens bij de röntgenfoto's.. Maakt geen zak uit hoor dat je onaardig tegen haar was, had ze zelf ook maar wat (kind)vriendelijker moeten zijn toch?

Dikke voor jullie drieën
en voor Julius.. een kusje op je voorhoofd..
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 16:14:48 #223
81992 Githa
pi_43140569
OHW Renzell, wat erg!
Lieve kleine Julius wat vreselijk dat een hummeltje zoveel pijn moet doorstaan, héél héél veel beterschap gewenst
Hopelijk helpt de paracetamol een beetje tegen de pijn.

en in ziekenhuizen hebben ze horken hoor praat me er niet van!
  woensdag 1 november 2006 @ 16:29:28 #224
105888 renzell
pi_43141116
Githa, ik heb veel aan jullie moeten denken vandaag. Wat jij met Jordy door moet maken. Men, ik heb er respect voor. Wat is dat verschrikkelijk zeg, en wat voel je je machteloos. voor jullie ook!

En over die hork van de foto's, weet je wat ze zei toen ik in paniek tegen haar schreeuwde dat ze voorzichtig moest zijn? Ze snauwde me werkelijk toe: 'wil je het zelf doen ofzo? Nee, laat mij dan gewoon m'n gang gaan!' Het was dat Juul zo in paniek was, anders had ik haar flink de huid volgescholden. Oeh, ik word zo boos van dat soort types. Nog zo'n ding, ze deed zijn broekje uit en trok die zonder pardon over de open wond. Juul gillen natuurlijk. Ik schreeuw weer: 'voorzichtig'!!! Zij: 'hij doet het zelf hoor, ik doe niks, hij doet het zelf.' Ja, hallo, het kind is anderhalf!!! K*twijf!

Dank jullie wel trouwens voor de reacties. Ik zit nog steeds te trillen hier, maar voel me langzaam weer iets rustiger worden. Nu Juul nog...

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 02-11-2006 14:34:10 ]
pi_43141447
belachelijk! hij doet 't zelf!? wat een stom stom jotmens zou piet zeggen.

(die viel eergisteren van z'n fiets en was zo kwaad. "ik ga NOOIT meer op die stomme stomme jotfiets!")
  woensdag 1 november 2006 @ 16:42:28 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43141592
Wat een belachelijk mens! Die heeft echt het verkeerde beroep gekozen! Waarschijnlijk staat je hoofd er nu totaal niet naar, maar misschien als alles weer wat beter gaat met Julius dat je dan een klacht kan indienen ofzow. Echt te belachelijk voor woorden
©Dumbo
pi_43141632
Oh Rens, wat vreselijk naar allemaal zeg Wat zal je geschrokken zijn. Arme jullie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 16:44:03 #228
13151 crew  Rewimo
pi_43141655
Ach, arme Julius, en arme jij, wat een schrik zeg Op zich wel fijn dat er gips omzit, dan kan hij het niet zo makkelijk stoten. Aan de andere kant wel weer onhandig dat hij niet mag lopen. Ik hoop dat het meevalt met de pijn als hij weer wakker wordt
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 1 november 2006 @ 16:44:24 #229
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43141670
Ach arme Julius! Wat zielig zeg! En wat zal je geschrokken zijn Renzell....en dan ook nog van zo'n rotmens in zo'n ziekenhuis. Ik zit hier helemaal ook met tranen in mijn ogen.

Beterschap voor Juultje en voor jou een hele dikke knuffel voor de schrik!
pi_43142426
Renzell wat een schrik!
  woensdag 1 november 2006 @ 17:09:29 #231
37150 livelink
pi_43142609
Auw, arme Julius. Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik 6 jaar was en het is inderdaad iets wat je niemand toewenst.
Nu maar proberen een beetje te ontstressen, Renzell. Julius slaapt en nu kan jij je ook proberen te ontspannen
  woensdag 1 november 2006 @ 17:17:16 #232
105888 renzell
pi_43142852
Het was idd een jotmens Bix!
pi_43142874
Julius sterkte ontzettend veel sterkte
  woensdag 1 november 2006 @ 17:28:10 #234
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43143226
Arme Julius
pi_43143230
Ow bah Renzellwat een narigheid, geef maar een dikke kus aan Julius en ook een voor jezelf
pi_43143360
Arme Juul

Weet uit eigen ervaring dat dat heel zeer doet . Was zelf een jaar of 3 maar weet het nog zo goed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 1 november 2006 @ 18:42:02 #237
105888 renzell
pi_43145820
Nou, meneer is pas net wakker geworden (na ruim 3 uur!!!) en zit nu heel stoer en rustig Barbapappa te kijken op de bank, met z'n gipsvoetje. Ik ben heel trots op hem, dat ie het zo kalm ondergaat allemaal. Mijn kleine lieve jongetje.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:43:19 #238
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43145869
fijn dat hij er zo goed onder is, renzell. Hij is stoer
Maarre, wat ik me nou afvraag: zit die wond nu onder het gips? lijkt me ook niet echt fijn.
  woensdag 1 november 2006 @ 18:50:19 #239
105888 renzell
pi_43146089
Over de wond zit steriel gaas met daarin een soort verkoelende, verzachtende zalf (en daaroverheen dus allerlei lagen verband en gips). Maakt het op dit moment alleen maar draaglijker volgens de arts in het ziekenhuis. Ik kan me het wel voorstellen. Het leek mij eerst ook een heel slecht idee, maar blootgesteld aan lucht en schurende kledingstukken doet het denk ik nog veel meer pijn dan nu.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:52:29 #240
3142 m@x
pi_43148461
Jezus Renzell, wat een schrik. Beterschap voor Juul en een voor jou!
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 20:03:18 #241
81992 Githa
pi_43148833
Geloof me, niks beters als gips over die wond, zeker bij kleintjes. Het gedonder begint pas als dat gips eraf gaat en je de wond steeds moet verschonen

Renzell wat lief dat je dat zegt, maar even goed respect voor jullie zelf hoor...wat een moedige kereltjes zijn het toch hé
  woensdag 1 november 2006 @ 20:09:35 #242
3011 E.T.
pi_43149082
Jee, Renzell wat een schrik!
Beterschap voor Julius!
  woensdag 1 november 2006 @ 20:15:12 #243
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43149342
Zoals jij het zegt, klinkt het idd een stuk logischer, renzell!
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 20:21:22 #244
43556 miss_dynastie
pi_43149646
Ach arme Julius.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 20:25:58 #245
13151 crew  Rewimo
pi_43149888
Klinkt misschien gek, maar maak wel een foto van hem met dat gips. Voor jezelf maar ook voor hem, ze komen daar later graag op terug. Dat merk ik aan Christan ook, die heeft het af en toe nog over zijn amandeloperatie en de foto's helpen daarbij.
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 20:29:10 #246
81992 Githa
pi_43150043
idd Rewimo....Jordy begint ook heel druk te brabbelen en te wijzen als hij de foto's ziet van het ziekenhuis en van zijn gips, goed dat je dat zegt.
Zo klein ze zijn, maar Jordy kan in zijn taal dus echt vertellen wat er allemaal gaat gebeuren aan zijn handje, hij duwt dan ook echt die vingers uit elkaar van "Kijk! zo moet dat worden".
  Jubileum moderator woensdag 1 november 2006 @ 20:37:32 #247
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43150446
Ach arme arme Julius Ik zit helemaal mee te bibberen bij je verhaal Renzell, wat een ontzettende schrik. Wat naar ook dat ze zo achteloos waren in het ziekenhuis, dat heb ik gelukkig nooit zo meegemaakt hier in het ziekenhuis.
Je zult nog wel een paar daagjes van de kook zijn, lieve Renzell, van de schrik maar dat is ook wel logisch na zoiets. Arm klein dapper Juultje
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 1 november 2006 @ 20:38:09 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43150474
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:29 schreef Githa het volgende:
idd Rewimo....Jordy begint ook heel druk te brabbelen en te wijzen als hij de foto's ziet van het ziekenhuis en van zijn gips, goed dat je dat zegt.
Zo klein ze zijn, maar Jordy kan in zijn taal dus echt vertellen wat er allemaal gaat gebeuren aan zijn handje, hij duwt dan ook echt die vingers uit elkaar van "Kijk! zo moet dat worden".
Ach Jordy ook al zo'n dapper ventje!
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 1 november 2006 @ 20:45:30 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_43150780
Ow Renzel, wat erg! arme Julius! wat een hork zeg dat mens! heel veel sterkte en veel kusjes voor jullie!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 1 november 2006 @ 22:54:42 #250
61800 Rottdog
pi_43156430
Kanonne zeg Renzell wat een schok, arme Juul
  donderdag 2 november 2006 @ 06:05:40 #251
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43161954
arme Julius, wat een schrik. dikke knuf en

hoe is het vannacht gegaan met Juultje?

sinds dat mijn peuter een nieuw bed heeft, is hij "vroeg" wakker. vandaag 04.40 moet ik wat op verzinnen denk ik, beetje te vroeg.

maar als ik dan zie hoe hij net van de keuken naar de kamer rent al schreeuwend met de woorden "boes coes" smelt mijn hartje

boes coes = blues clues verschrikkelijk programma, maar hij vind het leuk

[ Bericht 18% gewijzigd door Martineke op 02-11-2006 06:11:15 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 06:37:40 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_43161997
Hier ook blues clues iedere ochtend Vanmorgen was het 5 uur dat Liam wakker werd... nog uit kunnen stellen tot 10 over half 6. en dan dus blues clues
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 07:37:16 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43162163
uitstellen is hier gelukt tot 5 uur zolang kon ik hem naast me houden, en toen was hij niet meer te houden.
  donderdag 2 november 2006 @ 08:13:40 #254
156412 hestria
erg gastvrij
pi_43162379
joh, arme juul, en jordy zo knap! ik zou ook gigantisch boos worden op de verpleegster hoor. groot gelijk.

Michelle was gisteren lekker een eindje aan het lopen met mij, lopen we langs het huis van een vriendinnetje, even zwaaien, mevr peert hem uit mijn handen en loopt naar de voordeur. Ze doen open en ze loopt zo naar binnen om te gaan spelen! dus maar even gezellig gekletst terwijl de meiden weer aan het giebelen waren= michelle valt, vriendinnetje lacht=michelle blijft vallen en vriendinnetje blijft lachen. Was wel weer gezellig dus. Was alleen te laat thuis om eten te koken.
  donderdag 2 november 2006 @ 08:49:07 #255
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43162730
wat veel gebeurt er weer met die kleine dreumesjes. Renzell, veel sterkte met Julius, wat een schrik en een lelijke wond zeg, begrijpelijk dat je nog na stond te shaken. Arm kereltje, hopelijk knap je snel weer op en doet het minder pijn. Ik realiseer mij dat ik ook geen jasbeschermers op de fiets heb, maar ik had de kleinste altijd voorop in het zitje. Hier laten ze de voeten ook in de steunen en worden ze boos als ik de elastiekjes eens vergeet dicht te doen, maar ze zijn nu ook al 3 en 4 natuurlijk. Ook de gordel gaat hier altijd dicht.
Slapen in een groot bed, het is een groot feest, hier gaat het nu redelijk goed zeven uur is onze opstaan tijd. Alleen had Lune sinds de zomervakantie ondekt dat samen slapen wel errug leuk was en sloop ze sochtends van haar kamer naar de zolder om bij Storm te gaan slapen, met als gevolg twee donderde kinders om zes uur . We hebben Lune dus steeds weer terug gehaald naar haar kamer en een paar keer de deur dichtgebonden zodat ze er niet uit kon en nu weet ze het prima dat ze in haar eigen bedje moet slapen. Ze moet eerst komen vragen of ze naar Storm mag en dat doet ze nu ook netjes. In het weekend mag dat dan ook vaak. En Sverre slaapt nog altijd met de knip op de deur, die spookt ook vaak rond en maakt om vijf uur het hele huis wakker Met Storm die naar school gaat en papa die moet werken is dat niet echt een optie. Bovendien is hij zeer tevreden met de deur dicht, laatste probeerde ik het zonder en dat vond hij maar niets. Nu ben ik aan het 'trainen' met de wekkerradio bij hem, als die zelf aangaat is het opstaantijd. Het lukt nog niet helemaal, maar gaat best komen denk ik.
Hier trouwens ook twee zindelijke kindjes, Sverre en Lune allebei dag en nacht zindelijk sinds augustus En nog net voor onze vakantie, dus moest ik een week voor vertrek de planning weer omgooien en voor Lune een luchtbed halen ipv het campingbedje Hier was het trouwens Lune (toen 2 jaar, 10 maand) die zindelijk werd en daardoor (zoals al gehoopt) Sverre van bijna vier meetrok om ook zindelijk te worden. En het gaat super hoor, ook snachts.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 08:57:17 #256
81992 Githa
pi_43162811
Sverre en Lune zindelijk dat zal een duid schelen zeg, 2 tegelijk!

Martineke, 04.00 uur is wel erg vroeg, maar waarschijnlijk ook van tijdelijke aard. Weer even wennen. Ik vind het wel super stoer dat maxim dat gewoon even doet

Hestra, gezellig hé twee giebelende kindjes

Renzell, hoe is het met Julius? Hopelijk heeft hij er vannavht niet te veel last van gehad.
pi_43162936
He bah Renzell, dat is ff schrikken zeg!! Dikke voor Juultje! En ook een voor jou!

Sverre en Lune Knap hoor!

Amber is nog steeds aan het hoesten. Vannacht is ze wakker geworden en toen wa shet huilen. Ze heeft ff bij ons gelegen maar toen heb ik haar weer inb ed gelegd. Daar was ze het niet mee eens en toen ging ze hele hard krijsen. Nou ik vond het gescheten en heb haar lekker laten gaan. Binnen 10 minuten was het stil. En om iest voor 8-en was ze weer wakker.

Gister liep ze gewoon ruim 3 meter !! Echt helemaal geweldig. En ze beweegt zich nu voor op haar knieen. Ze kruipt niet maar loopt op haar knietjes.. echt lachwekkend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 09:08:19 #258
81992 Githa
pi_43162949
Amber, 3 meter is toch echt wel lopen hoor goed joh!
pi_43164359
Renzell hoe is het vannacht gegaan?

Sverre en Luna zindelijk

Amber goed hoor!
pi_43164610
Amber knap meisje
Dikke kus voor Julius
En Jordy sterkte vandaag (jullie moeten vandaag toch weer naar het ziekenhuis?? ofben ik nou in de war?)

Martineke, ik heb al veel goede verhalen gehoord over een lampje op een tijdklok. Zolang het (nacht)lampje aan is, is het slaaptijd. Als het lampje uit is, is het dag en mag je uit bed. (kan natuurlijk ook andersom, lamppje uit is nacht, aan is dag)
pi_43166641
ooh ik lees nu pas van die zielige zielige juul
wat vreselijk renz! arm keentje
dikke kus hoor!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43167163
Jees Renzell, wat klote Hoe is het nou met hem (en jou? )
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:32:11 #263
81992 Githa
pi_43167323
Thnx Jelief, we moesten idd vandaag en zijn alweer terug.
De spalk ik zo goed als klaar

Hij kan hem niet passen want tjah, die vingers zijn nog niet helemaal gescheiden. Hij moet de dag dat het gips eraf gaat direct door naar het volgende ziekenhuis waar ze dan de spalk echt goed passend gaan maken, dat was nu natuurlijk gissen. Ze bekleden hem dan ook met leer zodat het fijner zit, hij zal hem toch een tijd 24 uur om moeten hebben.
Het was wederom drama hij wilde eerst de deur al niet door, "neej neej".... en toen natuurlijk passen, hij vond het zelfs niet goed dat zijn knuffel de spalk aan kreeg, hij wilde er niks mee te maken hebben.
We hebben hem nu mee naar huis, zodat hij een beetje kan spelen met de spalk enzo, hopelijk is hij er dan minder bang voor.
pi_43167750
Die spalk ziet er dan ook niet uit als iets dat leuk is . Kan mij voorstellen dat hij dat eng vind. Kun je dat ding niet op de een of andere manier opvrolijken met kleurtjes of stickers ofzo? Of er een Bob de Bouwer-hulpmiddel van maken?
  donderdag 2 november 2006 @ 12:52:05 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43167806
Jammer dat het weer drama was Githa... Maar wel fijn dat de spalk (zo goed als) af is En hopelijk went ie er idd een beetje aan.

Amber gewoon 3 meter gelopen! Wat knap!

En zindelijke kindjes
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:59:48 #266
81992 Githa
pi_43168006
Misschien dadelijk als ze er leer overheen gaan zetten Jelief, maar erg veel ruimte heb je niet natuurlijk.
pi_43168142
Jordy toch, tja het heeft wat weg van ruimtewapen, en als je daar dan ook helemaal niets mee hebt, kan ik me Jordy wel voorstellen.
Wat Jordy wilt is dat het natuurlijk felle vrolijke kleurtjes heeft, dat het piept, blieft en blaft,dat het wat weg heeft van gereedschap alla Bob de Bouwer "kunnen wij het maken"nou en of
Of dat het toch wat weg heeft van de telletubbie Oh ooow....

Nee nu lijkt het op een wapen voor in een echt ruimteschip, Githa misschien Jordy eens wat vaker laten kijken naar Starwars-Startrek, of naar Engie Bengie, komt ook een ruimteding in voor en een raket....

pi_43168210
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:59 schreef Githa het volgende:
Misschien dadelijk als ze er leer overheen gaan zetten Jelief, maar erg veel ruimte heb je niet natuurlijk.
Githa, ik loop hier natuurlijk nog niet zo lang mee als dat Jordy oud is dus vandaar deze vraag. Ik lees elke keer met pijn in mijn hart wat jouw ventje allemaal moet ondergaan maar hoe komt dat nou van die vingertjes? Is het aangeboren? Hopelijk vindt je het niet vervelend dat ik deze vraag stel. Als ik het ergens na kan lezen ook prima, alleen waar, ik keek al op zijn dreumessite maar daar staat alleen wat over een operatie.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:15:25 #269
105888 renzell
pi_43168454
Dank jullie wel voor de lieve en meelevende reacties allemaal.

Met Juul gaat het redelijk. Hij is de nacht goed doorgekomen, gelukkig. Was vanochtend wel heel pieperig en een beetje bang leek wel. Hij wilde (en kon) alleen maar met mij onder een dekentje op de bank tv liggen kijken. Een paar keer probeerde hij iets, maar het is heel simpel: hij kan helemaal niets. Alles behalve zitten of liggen doet mijn arme hummel te veel pijn. Vanochtend dus een tripje naar de stad gemaakt, met Juul in de buggy. Dat ging redelijk. Alleen weer steeds de confrontatie: oh nee, ik mag en kan niet lopen. En auw, pijn steeds. Frustrerend!!! Lekker veel speeltjes, een worstenbroodje en een fijne stretchpyama gekocht bij de hema en daarna maar weer eindeloos lang Barbapappa gekeken. Ik heb hem net met een (jawel, wederom Barbapappa) boekje in bed gelegd en heb hem niet meer gehoord. Hij houdt zich dus goed, de kleine man. Ik ben heel trots op hem. Alsof ie lijkt te beseffen dat ie dit moet doorstaan en dat het voor zijn lijfje het beste is om zo rustig mogelijk te blijven. Want echt, de Juultje die ik ken is een compleet ander jongetje dan dit zoete, stille jongetje dat zit weg te dromen bij de 100ste keer Barbapappa. Oh ja, we hebben ook op het gips getekend samen! Zo lief!

Githa, hee, hè, bah! Het is ook een rotding. Logisch dat de kleine man daar helemaal geen trek in heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 02-11-2006 13:22:10 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 13:16:53 #270
81992 Githa
pi_43168504
Reese, niet vervelend hoor...staat ook her en der verspreid in de dreumestopics, maar het iss aangeboren.
Vraag is nog in hoeverre het erfelijk is, erfelijkheidsonderzoek moet nog gebeuren, maar kan wat ons betreft wel even wachten.

Het heet polysyndactelie en Jordy heeft aan de ene hand de complexe vorm en de andere hand minder complex, wat eigenlijk wil zeggen dat de ene hand met bot vergroeid is en de andere alleen huid e.d..
Ook had hij een zesde vinger aan beide zijde van zijn pink, die inmiddels ook verwijderd zijn.
Dat was het wel ;P
pi_43168657
Pff Githa, heftig hoor! voor jou en Jordy in ieder geval.

Ik zal eens googelen voor verdere informatie.

Bedankt voor de openhartigheid in ieder geval.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 13:21:38 #272
81992 Githa
pi_43168676
Op het gips getekend wat een goed idee Renzell! Ongeloofelijk he hoe snel die kleintjes die dingen accepteren, pfff bewondering hoor!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:03:21 #273
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43170105
wat sneu dat jordy het allemaal zo eng vind... als die kleintje nou maar zouden begrijpen waar het voor is

En juultje stoere bink

Amber is vandaag "uitzonderlijk" genoemd door de cb-arts. Ze praat nl. op het niveau van een ruim 3-jarige *glimmerdeglim van trots* Op de leeftijd van Amber zijn ze al blij als ze zinnetje maken van 2 woorden (zoals: "papa fiets"of "papa weg" , dat soort dingen) Amber maakte daar geregeld zinnetje van 5 woorden. En ze vervoegt zo nu en dan werkwoorden en ze gebruikt het woordje ik (daar was ik al achter "NEEEEE.... ÍK " klinkt hier geregeld).
Ze heeft een goede en soepele motoriek, ze kan goed torentjes bouwen en dat soort dingen. Kortom: Amber is meer dan goed gekeurd
En ze is NIET te zwaar nu Expliciet gevraagd Ze is nu 89 cm lang en weegt 12,7 kg.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:22:10 #274
105888 renzell
pi_43170769
Wow LadyS, wat goed, wat fijn en wat heerlijk dat je dochter het zo goed doet op alle fronten! Daar mag je zeker van glimmerdeglimmen!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:28:17 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43170963
O gadver, lees nu pas je verhaal Renzell. Wat een drama. De rillingen lopen me over het lijf. Wel fijn dat ik erna kan lezen dat het inmiddels ietsjepietsje beter gaat. Maar toch nog een dikke voor jullie beiden.

Jordy stoere vent.

LadyS, wat kun je dan heerlijk trots zijn op je kind hè? Zo krijgen wij dus ook regelmatig complimenten van de opvang, cb-arts/verpleegkundige dat Léon zo goed praat. Wat dat betreft is hij ook verder dan zijn leeftijdsgenootjes. Gister klonk zelfs tijdens het voetballen met paps: "Alleen jongens, meisjes kunnen toch niet voetballen."
En bedankt...

Hij heeft trouwens ontzettende 'snotogen'. Meneer is al een tijdje niet fit en het komt hem kennelijk zijn ogen uit. 's Ochtends vaak dicht enzo. En we maken het zo vaak we kunnen (als hij het toelaat dus) schoon met gekookt water. Ook zijn neus spuiten we regelmatig uit met neusspray. Maar vooral zijn rechteroog blijft nog goed rood. De snotjes worden al wat minder, maar hij is er nog niet.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:37:02 #276
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43173229
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:34 schreef Jelief het volgende:
Martineke, ik heb al veel goede verhalen gehoord over een lampje op een tijdklok. Zolang het (nacht)lampje aan is, is het slaaptijd. Als het lampje uit is, is het dag en mag je uit bed. (kan natuurlijk ook andersom, lamppje uit is nacht, aan is dag)
ik denk persoonlijk dat een kind van 22 maanden dat nog niet helemaal kan snappen.
het principe is leuk en ik onthou em ook zeker.
en normaal is maxim ook later wakker gelukkig het zal vast aan de nieuwe situatie liggen dat hij zo vroeg wakker is zn nieuwe bed dus
  donderdag 2 november 2006 @ 16:16:19 #277
105888 renzell
pi_43174410
Hè bah, hij is echt zo zielig! Heeft wel goed geslapen, maar nu moet ie steeds een beetje huilen. Hij wil van alles wat ie niet kan. Iedere beweging doet hem pijn. Drupke.
pi_43174675
Ach Juultje toch, wat een narigheid ! Heel veel kusjes van Myrthe op je zere voetje, en een dikke kus voor mama erbij. 't is niets waard als die ukkies wat hebben
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 16:30:01 #279
81992 Githa
pi_43174857
Ik was net met Jordy aan het praten en proberen uit te leggen wat de dokter gaat doen met zijn vingertjes. Ik vroeg ook weet je wat de dokter met jouw handje gaat doen "auw" zegt hij.
Dus ik praat nog wat verder en laat hem het verschil zien tussen zijn vingertjes die vast zitten en mama's vingers die los zijn en ineens begint hij heel hard aan zijn vingertjes te trekken om proberen ze los te trekken "auw, auw...neeeej!" zegt hij erbij, zou ik dat nu verkeerd gedaan hebben en beter niet had kunnen uitleggen

hé potverdorie!

och Julius alsof de pijn alleean al niet genoeg is!
pi_43176234
Githa.. meis toch.. natuurlijk doe je het niet verkeerd. Ik kan me indenken dat het ontzettend lastig is om hem duidelijk te maken wat er gebeurt..
Sara
Merel
Ukje
pi_43176413
renzell, zo zielig he telkens die confrontatie. was (op kleinere schaal natuurlijk) met piet z'n duim ook zo zielig. maar je zult zien dat ie al heel snel 'went' aan de nieuwe situatie en z'n gedrag erop aan zal passen, al blijft de pijn natuurlijk heel rot.

githa het wordt weer erg spannend he. ik hoop zo dat 't goed zal verlopen en dat de genezing van z'n vingertjes met die spreidspalk beter zal gaan. en och, ik denk dat het wel goed (/ in ieder geval niet slecht) is dat je het onderwerp al af en toe met 'm bespreekt. echt voorbereiden op zoiets kun je 'm nog niet, helaas. dat was zelfs voor piet z'n tong-ingreepje nog moeilijk, terwijl piet natuurlijk alweer veel meer vooruit kan denken/begrijpen. vooral maar veel knuffelen en laten merken dat jullie er voor 'm zjin.

martineke, ook al snapt maxim het inderdaad vast niet meteen, als je hem vast aan zo'n tijd-lampje laat wennen zal hij het verband langzamerhand misschien wel gaan leggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 02-11-2006 17:22:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 november 2006 @ 17:17:42 #282
13151 crew  Rewimo
pi_43176537
Ik denk niet dat je het verkeerd doet Githa, integendeel. Erover praten is prima. Dan weet Jordy dat hij er ook over kan praten als hij dat wil. Ik denk dat je er verkeerd aan zou doen om niks te zeggen en hem onvoorbereid een operatie te laten ondergaan. Met Christan (toen 3) heb ik ook heel veel gepraat en uitgelegd wat de dokter zou doen met zijn oortjes. We lazen Nijntje in het ziekenhuis, een beetje aangepast aan de situatie. We keken op de computer naar foto's. Zo zorgde ik ervoor dat hij zo'n beetje wist wat er ging gebeuren. Ik vertelde ook eerlijk dat het pijn zou doen en dat hij mocht huilen. Uiteindelijk is het heel goed verlopen Hij was niet bang.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 20:31:32 #283
81992 Githa
pi_43183425
Nee, dat dacht ik ook, maar hij reageerde zo panisch en voor mij verrassend.
Echt alsof die vingers nú los moesten om al het gedoe te voorkomen, maar dat ging natuurlijk niet dus werd hij driftig en om dat te zien deed me heel veel pijn, ik schiet er nu weer van vol
Door dat moment ging ik twijfelen of ik het zo niet extra moeilijk voor hem maak....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 november 2006 @ 20:39:25 #284
13151 crew  Rewimo
pi_43183722
Voor mij is het een teken dat hij dondersgoed begrijpt waar de operatie voor is. Dat lijkt me alleen maar goed. Al zou je hem het liefst natuurlijk alle pijn en ellende besparen...
  donderdag 2 november 2006 @ 20:46:00 #285
37150 livelink
pi_43184002
Handig, zo'n papa die de kinderen lekker in bad doet en aankleedt. Was alleen nog wel handiger geweest als hij Job ook een luier had omgedaan

Job heeft dus net zijn hele bed ondergeplast (en ik heb geen molton omdat hij toch nog niet zindelijk is ) Hij was echt helemaal overstuur. Oh, wat zal ik blij zijn als ik hem zelfs maar een beetje zindelijk zou hebben.

Jordy, dapper ventje
  donderdag 2 november 2006 @ 20:48:17 #286
105888 renzell
pi_43184116
Och Githa, wat vreselijk zielig zeg. Zo'n kleintje die al wel veel snapt, maar nog lang niet alles. Wel dat dingen blijkbaar moeten, maar nog niet waarom dingen moeten en waarom het dan ook nog zo veel pijn moet doen. Ik snap je twijfel heel goed. Ik denk echt niet dat je er verkeerd aan hebt gedaan, maar zo'n bang mannetje doet je hart natuurlijk breken. Meiske toch, wat een rottigheid.

Juul ligt net in bed, na 10.000 keer de dvd van Barbapappa te hebben gekeken. Ik ben er volledig murw van. Hij heeft echt veel pijn, maar ik heb hem net weer een zetpil gegeven en (op aanraden van de huisarts) twee druppels arnica. Hopelijk helpt het hem de nacht door. Ik moet maar denken; elke dag wordt een stukje minder erg voor hem. Pfff, ben volledig uitgeput, dat wel. Zoiets vreet zeg, niet alleen zijn energie, maar ook de mijne.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 20:54:17 #287
81992 Githa
pi_43184380
Renzell misschien iets anders vragen tegen de pijn? .... Jordy kreeg dyclofynac aangepast op zijn gewicht tegen de pijn en dat hielp een beetje, kan me voorstellen dat paracetamol ook niet alles is met zo'n diepe wond. Iig iets om in je hoofd te houden mocht het niet gaan.
Daarbij wil ik je niet ontmoedigen, maar het vervelenste moet nog komen, wanneer het gips eraf mag en je de wond steeds moet verschonen
Voor jullie ook heel veel sterkte
Gos, konden wij het maar overnemen hé....
pi_43184571
Renzell papa Julius en Julius dikke knuffel
  donderdag 2 november 2006 @ 21:08:46 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43184928
Ik hoorde in het ziekenhuis, toen Freek voor zijn amandelen moest, dat daar het pijnbestrijdingsbeleid aangepast was.
Hij mocht 100 mg paracetamol, per kilo lichaamsgewicht, per 24 uur. Dat was in Freeks geval dus 2000 mg. Dat nogal wat meer dan wat er op de bijsluiter staat...
Volgens die VP is stress van pijn erger, als kortdurend die hoeveelheden geven. Freek moest het ook om de 4 uur, ook als hij geen pijn aangaf, om het "constant" te houden, zeg maar.

Ik weet niet wat Julius nu mag hebben van het ziekenhuis, maar misschien nog eens de moeite waard om even na te vragen Renzell?
Sterkte met het mannetje, ik vind het zo zielig voor hem!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:02:14 #290
105888 renzell
pi_43187299
Goede tips Leah en Githa. Ik zal het zaterdag meteen vragen, als ze het gips gaan vernieuwen in het ziekenhuis. Juul kreeg daar gister in ieder geval een dubbele dosis paracetamol en sindsdien houd ik hem op de maximale aagegeven hoeveelheid (plus arnica dus nu). Het stomme is dat het volgens mij op zich wel gaat zolang hij stil zit of ligt. De fuck is alleen dat het gewoon een jongetje van anderhalf is, die wiil rennen en klimmen en van de gliijbaan. Hij is heel zoet, stoer en geduldig. Maar een hele dag (laat staan een paar weken) geduldig zijn is echt te veel gevraagd voor zo'n hummel. Steeds opnieuw zie ik hem denken; goh, laat ik u eens die bal pakken die daar ligt (bijvoorbeeld). En dan het besef: oh nee, auw! Ik weet dus niet of extra pijnbestrijding heel veel wonderen kan verrichten, maar ik ga het desalnietemin vragen.
En wat Bix zegt is absoluut waar. Kinderen hebben het vermogen om zich wonderbaarlijk goed aan te passen aan de situatie waarin ze zitten. Ze accepteren de 'nieuwe werkelijkheid' bijzonder snel. Komt waarschijnlijk omdat ze nog niet goed in verleden en toekomst kunnen denken. Daar trek ik me dus maar aan op. Ofzo....
  donderdag 2 november 2006 @ 22:05:20 #291
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43187450
Kleine dappere Juultje, dikke knuffel van hier en snel weer beter worden he.....sneu Renzell als je zo duidelijk ziet dat je ventje pijn lijdt en je kan er zo weinig aan doen. De tijd moet het helen, maar ik denk dat je die nu graag een maandje vooruit zou willen zetten.
Githa, petje af hoor voor wat Jordy allemaal weer te wachten staat. Toch is erover praten denk ik wel goed, nu is hij voorbereid op pijn en misschien dat het dan na de operatie meevalt voor hem. En dan nog wennen aan het spalkje, hmm ik kan me zijn antipathie indenken. Heel veel sterkte alvast voor jullie en dat het allemaal maar eens goed mag verlopen deze keer.
Livelink, ik moest er wel even om lachen hoor, maar papa heeft toch ook wel het bed verschoond he?
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  donderdag 2 november 2006 @ 22:10:58 #292
37150 livelink
pi_43187709
Nee, die was natuurlijk net niet thuis toen het gebeurde

Julius, jij bent ook een dapper ventje. Het is niet leuk om weer als een baby de hele tijd gedragen te worden.
Maar het gaat echt over, hoor. En over een paar weken ren je weer door het huis
Gelukkig is Barbapapa er om je er doorheen te helpen.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:15:54 #293
105888 renzell
pi_43187917
Inderdaad Guinevere. Een teletijdmachientje zou hier wel op z'n plek zijn. Nu ja, gewoon maar door met zorgen en leven. Het gaat naar omstandigheden trouwens ook gewoon heel goed, dus misschien blijkt het zaterdag allemaal mee te vallen. Ik hoop er maar op en duik nu mijn nestje in, want ben te moe om door een ringetje te halen.
pi_43189129
Githa, moeilijk hoor, het is zo spannend allemaal en je weet al dat het pijn gaat doen, en ook al is het voor zijn 'eigen bestwil' dat maakt het nog niet minder rot. Ik denk ook dat het goed is dat je hem er op voorbereid, die emoties moeten er toch uit. Lijkt me wel echt verschrikkelijk moeilijk, maar je bent een hele lieve mama en dat is volgens mij het allerbelangrijkste in de wereld als pijn- en angstbestrijding.

En Juultje en Renske ook nog even een
pi_43196938
Julius wat eng Beterschap! En sterkte voor je ouders en jou.

Githa ook sterkte, moeilijk je kind op zoiets te moeten voorbereiden.
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2006 @ 11:48:07 #296
81992 Githa
pi_43200380
Vanmorgen bij de pedagoog geweest op de kinderafdeling. We hebben een beetje met en over Jordy gepraat. En Jordy heeft met het mondkapje gespeeld en foto's gekeken e.d..
Ik merk dat hij ook heel onrustig en druk is en ook veel boosheid inzich heeft, hopelijk is dat er na de operatie een beetje uit.
Ik laat hem nu maar uitkuren en doen, want soms herken ik Jordy er helemaal niet in....zo onhandelbaar zal ik het maar noemen.

Heb wel het idee dat ze het hier in het ziekenhuis allemaal net even wat beter geregeld hebben, dagopname en langer verblijf is ook gescheiden wat ook meer rust op de afdeling geeft. Ze hebben een vaste verpleegster per kind en ze kunnen na de operatie dvd's kijken vanuit hun bedje...allemaal dingen die enorm kunnen helpen.
Ook mag ik bij Jordy zijn als hij ontwaakt enzo... Wat dat betreft heb ik wel meer vertrouwen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 november 2006 @ 11:56:14 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43200656
Da's wel een fijn gevoel Githa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 november 2006 @ 12:31:51 #298
13151 crew  Rewimo
pi_43201692
Dat klinkt een stuk beter, Githa, gelukkig maar!
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:05:25 #299
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43202618
Fijn githa, dat je je er beter bij voelt
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:23:00 #300
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43203129
Githa en Renzell
pi_43219659
Vol
hier verder
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo