abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:38:46 #101
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42944318
gelukkig, hier hoor ik nog geen poep en plas, wel poesje voor haar onderkantje? zou niet weten waar ze dat vandaan heeft . Gisteren hier heel de kiet overhoop, miesje moest met papa douchen in plaats van met mama (wat ze altijd doet) nou we (en de buren) hebben het geweten, knal rode kop, en gillen, jongens wat een stemvolume heeft die, hoorde het buiten nog, heeft dus een half uur geduurd voordat ze rustig was. Ze was gewoon helemaal histerisch. Papa heeft ook heel veel klappen gekregen. En papa laat het ook nog gewoon toe.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_42944539
* Vicky loopt heel even naast d'r schoenen van trots

We waren gister aan het spelen en ineens deed Amber zeker 7 stappen los
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:27:41 #103
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_42944855
Hoera voor Amber 7 stappen is al best veel
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:27:47 #104
81992 Githa
pi_42944857
Jordy moet over een half uurtje een spreidspalk aanlaten meten aan zijn handje, hij is nu al humeurig dat kan nooit goed gaan....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:29:12 #105
116937 reni
pi_42944890
wil je fachelle lenen die gaat wel mee , en dan maar zingen "Bob de bouwer.........."vind jordy altijd leuk.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:27 #106
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42944941
Amber wat knap!

Hier ook nog geen poep-fase Wel roept Noah bij elke wind die ie laat "poep!" En hij heeft van die dagen dat ie blijkbaar veel winden laat, dan denk ik steeds een poepbroek te ruiken en Noah bevestigt dat ie heeft gepoept en dan is het toch vals alarm

Noah vindt onze kat ook erg leuk. Hij laat vrij veel toe moet ik zeggen, maar soms heeft ie er geen zin in. Wij zien dat aan de kat en dan zeggen we tegen Noah dat ie de kat maar even met rust moet laten. Tot nu toe luistert Noah daar aardig goed naar

Laatst was wel heel sneu Mijn moeder was op bezoek met een hond, we hadden de kat beneden gelaten maar die wilde steeds naar boven, nieuwsgierig naar de hond ofzow. Het leek best goed te gaan kat ging af en toe blazen maar hield zich kalm enzow. Was ik even met Noah bezig, valt de kat plotseling de hond aan Hond en kat vliegen door de kamer heen, en daarbij heeft Noah ook wat krabben van de kat gekregen Kan me achteraf wel voor m'n kop slaan dat ik de kat niet gewoon beneden heb gelaten maar goed. Noah helemaal over z'n toeren, maar gelukkig viel de schade erg mee. Veel kleine wondjes maar niks ernstigs. Ben me alleen wel kapot geschrokken. Dat doen we dus nooit meer
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:32:56 #107
81992 Githa
pi_42944947
Ja, kom jij haar even brengen
We zien wel, hij zal echt klaar moeten vandaag
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:33:12 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42944954
Oh spannend Githa, veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het mee...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:37:19 #109
81992 Githa
pi_42945009
Thnx, tex....al hou ik er maar rekening mee dat het niet mee gaat vallen. Ook wel logisch want die spalk moet precies goed aansluiten en dat moet hij dus netjes stil blijven zitten voor geruime tijd met zijn vingertjes gespreid ja ja.....
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:39:08 #110
81992 Githa
pi_42945033
Sorry ik lees gewoon over je verhaal heen.

Wat een schrik voor Noah....tjah, als ze eenmaal vechten letten ze ook niet meer op de omgeving natuurlijk, maar gelukkig valt de schade mee.

Dat poep melden gaat hier met zo en als hij dan wel gepoept heeft dan zegt hij heel heftig "neeeeeeeej"
pi_42945041
Succes vanmiddag Githa!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:42:36 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42945093
Ja is niet niks natuurlijk, in het ziekenhuis waar ie het toch al niet leuk vindt (logisch natuurlijk) en dan ook gefrut aan zn vingers en stil moeten zitten.

Ik neem het de kat en hond ook niet kwalijk. Snap het van de kat ook wel, komt er zo'n stomme hond in zíjn huis, zíjn territorium Vond het vooral echt heel erg dom van mezelf

Noah zegt altijd ja, maar hij heeft dan ook een ja-fase Als je vraagt of ie gaat afwassen zegt ie ook ja
©Dumbo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:38:43 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42946163
Succes vandaag Githa.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:58:03 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42946661
Githa en Jordy succes vandaag

hond en kat gaat niet altijd goed samen alleen sneu voor Noah.
hier is 1 van de katten echt Maxim's vriendje, hij haat altijd bij hem liggen en kroelen en zo.
en tegenwoordig is Maxim ook lief voor de kat (ten). de gang heeft hem daar daar aardig bij geholpen

van de week ging Maxim naar bed toe, ik was hem aan het aankleden nadat hij uit bad kwam. hij wees zn plasser aan en zegt dan "pipi" . dus ik zeg " moet je plassen? Ha (is ja) zegt maxim. ik hem van de commode af laten gaan. hij rent zo naar de badkamer, pakt zn potje, en gaat enthousiast zitten plassen pakt zn potje en gooit hem leeg in de wc, zet weer het potje neer en gaat weer plassen, en weer in de wc gooien. en dat 4 x grote jongen word het langzaam aan..... vind het echt knap.

[ Bericht 2% gewijzigd door Martineke op 26-10-2006 11:08:45 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:07:54 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42946911
Githa en jordy succes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:13:02 #116
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42948776
Githa en Jordy succes!
pi_42950826
Githa en Jordy succes vandaag!!

Wij zijn net terug van de orthapedagoog. Het was een hele lieve rustige dame en liet ons het woord doen en ondertussen werd Djulian geobserveerd tijdens het spelen. Wat de BHS betreft is het geen bewust gedrag. De BHS is een reactie van het lichaam op schrik van pijn. We kunnen niks anders doen dan hem zo neer te leggen dat hij zichzelf niet kan verwonden tijdens een aanval en verder rustig proberen te blijven. Verder vond ze het een heerlijk ventje die uitstekend zichzelf kan vermaken, hulpzaam is en vrolijk! Er werden een boel vragen gesteld van hoe we dingen doen bij fout gedrag en dat soort dingen en we kregen grote complimenten over hoe we hem opvoeden, dan zit je wel te stralen als ouders hoor! We krijgen ook informatie over een vrijwillirgers organisatie die dan met Djulian buiten gaat spelen, wandelen en dat soort dingen. Want ik uitte mijn zorg over dat hij zo weinig buiten komt omdat ik niet naar buiten kan. Maar hij kan binnenkort buiten gaan spelen met mensen die weten van BHS en allergieen Wat lijkt me dat heerlijk voor het ventje!
Ook hebben we gelijk een gesprek over Djen gehad, daarvan worden nu de dossiers bij elkaar gezocht (Altrecht, Maatschappelijkwerk, huisarts, school)en ze gaan overleggen met degene die haar leeftijdsgroep behandeld en dan word daar aan gewerkt. Dus hopenlijk krijgt Djen ook rust in haar koppie!!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:21:58 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42950910
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:19 schreef Anitra het volgende:

Wij zijn net terug van de orthapedagoog. Het was een hele lieve rustige dame en liet ons het woord doen en ondertussen werd Djulian geobserveerd tijdens het spelen. Wat de BHS betreft is het geen bewust gedrag. De BHS is een reactie van het lichaam op schrik van pijn. We kunnen niks anders doen dan hem zo neer te leggen dat hij zichzelf niet kan verwonden tijdens een aanval en verder rustig proberen te blijven. Verder vond ze het een heerlijk ventje die uitstekend zichzelf kan vermaken, hulpzaam is en vrolijk! Er werden een boel vragen gesteld van hoe we dingen doen bij fout gedrag en dat soort dingen en we kregen grote complimenten over hoe we hem opvoeden, dan zit je wel te stralen als ouders hoor! We krijgen ook informatie over een vrijwillirgers organisatie die dan met Djulian buiten gaat spelen, wandelen en dat soort dingen. Want ik uitte mijn zorg over dat hij zo weinig buiten komt omdat ik niet naar buiten kan. Maar hij kan binnenkort buiten gaan spelen met mensen die weten van BHS en allergieen Wat lijkt me dat heerlijk voor het ventje!
Ook hebben we gelijk een gesprek over Djen gehad, daarvan worden nu de dossiers bij elkaar gezocht (Altrecht, Maatschappelijkwerk, huisarts, school)en ze gaan overleggen met degene die haar leeftijdsgroep behandeld en dan word daar aan gewerkt. Dus hopenlijk krijgt Djen ook rust in haar koppie!!
Klinkt goed!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:24:47 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42950987
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:19 schreef Anitra het volgende:

super, en wat fijn dat ze een oplosisng weten voor het buitenspelen.
En jullie doen het ook haske goed als ouders jullie letten overal op gaan er achteraan, doen wat jullie kunnen en vaak zelfs over jou grenzen qua pijn heen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42951019
Super Anitra, fijn dat het bezoek aan die orthopedagoge zo meeviel.
En met Djen en Djulian gaat het vast helemaal goedkomen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:34:08 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42951245
Anitra wat moet dat een opluchting zijn voor je. Heerlijk dat er vooruitgang in zit
pi_42951531
Fijn Anitra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:14:36 #123
103793 kozakken
Living the life
pi_42952464
Fijn Anitra Ik denk echt dat het toch een goede stap is. (Wat mopperde je eerst toen je moest en wat klink je er nu vol vertrouwen over! fijn!)

Hier een jongetje wat moeders aardig in zijn eigen richting weet te duwen
Mama?
Mama?
Ma-hama?
Amelie? -grijns- (mijn eigen naam)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:31:33 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42953024
Fijn Anitra, eindelijk gebeurt er eens iets goed en zijn jullie vooruit geholpen!
Wat vervelend Tex, het kat-verhaal. Maar die beesten zijn soms onvoorspelbaar.
Maxim! Wat ont-zet-tend knap!
Githa, hoe was het in het ziekenhuis?

Luuke gaat zo hard. Ze kletst en zingt en danst de hele dag. Maar het is soms ook een echt meisjes-krengetje... Dan krabt ze andere kindjes.
Deze week is ze de hele tijd bij vriendinnen van mij en bij opa en oma. Ik heb het vreselijk druk ivm herfstvakantie en ziekenhuisbezoeken. Ik vind het heel vervelend, maar volgende week vertrekken we voor 12 dagen naar zonniger oorden en dat maakt dat ik me niet al te schuldig voel. Soms is het zo.
Ze past zich zo makkelijk aan. Dinsdag haalde een vriendin van mij die ze niet zo heel vaak ziet haar uit bed. "Papa mama weg?" vroeg Luuk. Toen mijn vriendinnetje zei dat dat zo was was het ook meteen goed en gingen ze spelen. En ook de overgang naar het peuterbed is zo goed gegaan. Ze maakt zich gewoon nergens druk om.
Andere rituelen zijn weer wel erg belangrijk. Gaan we boodschappen doen? Tas mee. Gaan we naar KDV Knuffel mee. En zo heeft ze allemaal eigen maniertjes.
En verder kletst ze ons nog steeds de oren van het hoofd. "Wat doettie mama? Luuke maakt. Kapottemaakt, houdoe he?boterham, boodsappen....." Steeds moeilijkere woorden. Ik ben zo trots op mijn kleine mini.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 19:21:03 #125
81992 Githa
pi_42961965
Luuke gaat idd hard, woaw wat kan dat kleine ding lekker babbelen

Vanmiddag in het ziekenhuis ...tjah wat zal ik zeggen, ze moesten er nog een tweede erchotherapeut bijhalen
Ze zijn ruim een uur bezig geweest met 2 man en nu is hij nog niet klaar.
Ik moet wel zeggen dat de therapeut erg goed een aap na kan doen ze probeerde hem echt van alle kanten af te leiden maarja, dat lukte niet erg goed.
Donderdag dus nog een keer en dan hebben ze hem bij voorbaad bij 2 ergotherapeuten ingepland.
Vond het wel heel zielig hoor, maar het moet! Ik wil er nog niet aandeken hoe dat straks moet als hij een wond heeft en dat ding aangepast moet worden

Anitra wat goed!
pi_42962240
Jordy
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:31:14 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42964005
Anitra dat klinkt goed

Jordy Jammer dat het ondanks alle moeite toch niet helemaal gelukt is Githa. Hopelijk donderdag beter. En hoe het met wond straks moet idd nog maar niet aan denken. Eén ding tegelijk

Noah heeft een liefdesbeet Zo noemden de leidsters op de creche het zelf. Blijkbaar was het dus geen ruzie ofzow. Ik denk dat Micha binnenkort maar eens een gesprek van vader tot zoon met Noah moet hebben over seksuele voorlichting enzow

Je ziet alle tandafdrukken gewoon zitten
©Dumbo
pi_42964136
Anitra wat een fijn gesprek moeten jullie gehad hebben over Djulian
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_42964378
Ik heb vandaag een beetje het supermama gevoel. Wat is het fijn om te horen dat het goed is wat je doet ondanks alle beperkingen. En ben zo blij voor Djulian dat hij straks buiten kan spelen, het ventje is helemaal gek van wandelen en buiten spelen en nu gaat dat ook gebeuren
@kozakken: hahahah ja ik was echt beledigd nadat gesprek met de kinderarts. Maar het is echt zo mee gevallen!

Githa vervelend dat het niet helemaal gelukt is met de spalk vandaag, maar ergotherapeuten die aapjes nadoen zijn erg leuk Hoop dat donderdag het goed gaat en dat de spalk dan af is.

Noah dat is een flinke beet!
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 20:42:39 #130
81992 Githa
pi_42964470
je bent gewoon supermama Anitra, niks alleen gevoel

En die spalk zal wel af moeten zijn want de maandag daarop hebben we hem nodig gaat ook vast wel lukken hoor.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:36:37 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42966557
Noah, dat doet gewoon pijn als ik er naar kijk . Dat is geen echte liefde, hoor. Maak het maar weer gewoon uit.

Anitra, fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. En nog fijner dat geregeld gaat worden dat Djulian naar buiten kan.

Jordy , ik vind het echt zo zielig dat je dit allemaal moet meemaken. Maar het is voor het goede doel, jochie. Dus volgende keer hopelijk beter
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:58:10 #132
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42967478
Amber en der passen

Piet een op zijn duim.

Gossie die Jordy misschien heeft hij de volgende keer wel zijn goede pet op

Anitra wat een goede boodschap

Noah, dat meisje is wel heel erg flieft op je
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:44:33 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_42975675
Anitra, fijn zo!

Liam weigert al dagen zijn middagslaapje, denk dat ie ervanaf is... van 3 uur slapen 's middags naar niks Als dat zou betekenen dat ie 's nachts doorslaapt zou het fijn zijn, maar dat doet ie niet en het zou ook leuk zijn als ie dan 's morgens wat langer bleef liggen maar dat doet ie ook niet

We hebben een nieuwe oppas en dat gaat harstikke goed! En binnenkort gaat ie naar PSZ zodat ie toch kan spelen met andere kindjes. (we hebben nu oppas aan huis)

weinig gelezen weer hier, heb niet zoveel tijd lately
stormy waters...
sailin'
pi_42976197
Morris wil vaak ook niet meer slapen 's middags Hij blijft wel gewoon anderhalf uur in zijn bed liggen kletsen maar slapen
En op de creche schijnt hij helemaal erg te zijn, dan houdt hij de hele groep wakker. Niet met huilen hoor, maar lolletjes maken. Ik geloof dat ze er niet blij mee zijn Binnenkort hebben weer een gesprek met zijn leidster, dus dan maar eens zien hoe dat nou verder moet.

Anitra, fijn dat het gesprek zo goed was.

Noah
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42976521
anna heeft soms ook al van die dagen dat 't echt niet lukt met slapen 's middags. en piet slaat ook wel eens over. maar belana, het kan ook gerust van tijdelijke aard zijn, dat ie over een paar dagen weer 'gewoon' in z'n oude ritme terugkeert. ik zou 't wel blijven proberen. even spelen in z'n bed is ook een vorm van uitrusten. ook voor jou.
pi_42976558
noah, dat is er heftig aan toe gegaan! en wat een schrik met die kat&hond tex. gelukkig goed afgelopen.

anitra, fijn dat het zo positief verliep bij de orthopedagoog. en dat er wat extra hulp komt zodat djulian meer buiten kan spelen. . heb je goed geregeld!

githa, wat een toestand om die spalk te laten maken. maar het is vast de moeite waard. succes er weer mee.

piet z'n duim lijkt wat te gaan ontsteken. hij klaagt er zelf helemaal niet over maar ik vind 't er wel wat eng uitzien. er blijft maar bloed/vocht uit z'n kapotte nagel komen. maar 't is ook weer niet zo erg dat ik vond dat we er vandaag meteen mee naar de huisarts moesten. lastig altijd hoor dit soort beslissingen. nog maar heel even aankijken, en vaak gaasje/pleister verschonen.
pi_42976689
Amber heeft weer doorgeslapen

Gister is ze van het bed af gevallen We waren lekker gek aan het doen, ineens maakt ze een onverhoedse beweging en ze kukelt zo achterover van het bed af... Zij hard huilen en ik huilde mee. Gelukkig was het snel over en kon ze weer lachen. Ze is verder niet duf geworden ofzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:23:46 #138
81992 Githa
pi_42976761
Amber
Die dingen kun je gewoon niet altijd voorkomen Vicky
Jordy stond een tijdje terug op de bank en ik zeg nog "Jordy op je billen zitten" hij luisterd niet dus ik sta op om naar hem toe te gaan en gelijk rent hij op de bank naar de andere kant en floep, zo op zijn kop over de leuning gelukkig viel hij in de zachte hondenmand en was het alleen de schrik.
Ze zijn soms zó snel
pi_42976797
Het was de allereerste keer dat ze ergens vanaf gevallen was en ik voelde me zoooo slecht...
Je houdt het idd niet tegen. Amber is af en toe zo wild maar ook zo snel....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:29:18 #140
81992 Githa
pi_42976851
Als ze eenmaal gaan lopen of zelfs ergens op kunnen klauteren, heb je dat niet altijd meer in de hand.
Tandjes door de lip enzo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:54:38 #141
116937 reni
pi_42977356
Vanaf de dag dat serissa kon lopen liggen hier altijd waterijsjes in de vriezer
Denk dat ik niet meer zonder zou kunnen
Ideaal, tanden door de lip ijsje dr op kinderen blij met ijs , bloeden over , geen drama's dat geld voor hier dan
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:29:49 #142
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42977970
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:26 schreef Vicky het volgende:
Het was de allereerste keer dat ze ergens vanaf gevallen was en ik voelde me zoooo slecht...
Je houdt het idd niet tegen. Amber is af en toe zo wild maar ook zo snel....
dat was de eerste keer van een reeks volgende valpartijen
je moest eens weten hoe vaak Maxim ondertussen al gedonderd is misschien dat het bij meisjes anders is hoor, Maxim is een rouwdouwer
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:35:11 #143
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42978076
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:29 schreef Martineke het volgende:

[..]

dat was de eerste keer van een reeks volgende valpartijen
je moest eens weten hoe vaak Maxim ondertussen al gedonderd is misschien dat het bij meisjes anders is hoor, Maxim is een rouwdouwer
Precies wat ik dacht Kai is al zo vaak ergens afgestuiterd dat ik zo langzamerhand verbaasd ben als het niet gebeurd. Ik kan me er inmiddels niet meer zo druk om maken.

Anitra, wat fijn
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42978820
Anitra, wat fijn zeg! En wat een geweldig compliment
Noah Lief hoor, maar wel een beetje te hard gebeten volgens mij!
Bix, dat klinkt idd alsof het ontstoken is.. wat sneu
Vicky, wat schrik je dan he! Dikke zoen voor Amber

Sara kan dus inmiddels ook overal op klimmen, ze klimt op de bank, rent er overheen, en is gister dus ook van de bank gedonderd omdat ze misstapte, gelukkig viel ze niet op haar hoofd. Ook klimt ze op het hobbelpaard, hobbelt dan echt keihard, en een lol dat ze heeft! Ze klimt op stoeltjes, tafels enz. Ik vind het dus doodeng en heb het idee dat ik 2 paar extra ogen nodig heb
Hoe deden jullie dat met jullie kindjes toen ze eenmaal gingen bankklimmen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:02:31 #145
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42980192
Amber heeft vanmorgen 3x op het potje geplast en 1x erop gepoept
Ze heeft de hele ochtend zonder luier gelopen. En nu ligt ze lekker op bed voor haar middagslaapje, die ze nog steeds doet. En ook nog hartstikke hard nodig heeft

Anitra, wat fijn dat het gesprek zo goed was
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:04:04 #146
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42980235
Over "liefdesbeten"... is dat dezelfde beet die Amber wel eens bij Iris doet?
Amber bijt Iris nl. wel eens in haar handje, maar ik geloof nooit dat dat kwade opzet is van haar. Ze is zo gek op haar zusje.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:33:49 #147
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_42982799
Nouhou Tex, dan zou je haast liever willen dat Poes een keer van zich afharkt. Overigens heeft het vriendinnetje van Noah wel een gaaf gebitje.
Jordy klein stoer ventje, ik heb het met je te doen. Ik weet niet of dit al gaat lukken, maar ik zou zeggen: Tandjes op elkaar. (Evenals moeder Githa... want het doet idd haast fysiek pijn bij jezelf.)
En Bix, zolang de troep er nog uit blijft komen is het goed en ook het minst pijnlijk voor Piet. Zodra het oppervlak geheeld en er een ontsteking onder zit, wordt het pijnlijker. Desondanks Beterschap. De duim-foto zag er 'heftig' uit, met dat vouwrandje.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:03:40 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990865
Nou Noah heeft een beetje een pechweek Dinsdag was het voorval met de kat. Donderdag de liefdesbeet, dat ondanks dat het zo liefdevol wordt genoemd vast ook geen pretje was. En vandaag is flink hard gevallen, met z'n voorhoofd tegen de rand van het bureau A la minute en dikke blauwe buil. Zit nu arniflor op wat goed schijnt te helpen, en verder is ie alweer aan het spelen dus lijkt het allemaal wel mee te vallen...
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:05:48 #149
81992 Githa
pi_42990918
Ohw gos Noah, een dikke voor jou zonder tanden
Arniflor, wat is dat Tex? ik heb er nog nooit van gehoord.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:06:31 #150
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990934
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:04 schreef LadyS het volgende:
Over "liefdesbeten"... is dat dezelfde beet die Amber wel eens bij Iris doet?
Amber bijt Iris nl. wel eens in haar handje, maar ik geloof nooit dat dat kwade opzet is van haar. Ze is zo gek op haar zusje.
Ik heb geen idee wat ze met liefdesbeet bedoelen, ik was er niet bij en heb hem zelf niet opgehaald van de creche. Maar als ze het zo noemen neem ik aan dat het geen ruzie was of uit kwade bedoelingen idd.
Maar blijkbaar gebeurt dat wel vaker, hadden ze tegen Micha gezegd. Dus kan best dat dat bij Amber ook het geval is. Kan het ook niet zijn dat Amber jaloers is op de aandacht die ze nu met Iris moet elen, ondanks dat ze dol op haar is?
©Dumbo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:08:17 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42990984
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:05 schreef Githa het volgende:
Ohw gos Noah, een dikke voor jou zonder tanden
Arniflor, wat is dat Tex? ik heb er nog nooit van gehoord.
Een homepathisch geneesmiddel bij kneuzingen en verstuikingen, staat op de verpakking (van vsm).
Ik heb het van m'n zus die werkt op een kdv en daar gebruiken ze het vaak en werkt goed. Ze heeft het zelf ook wel eens gebruikt en zei dat het de zere plek helemaal warm maakt en de pijn eruit trekt. Zij noemen het altijd "groene zalf" trouwens, vanwege de groene kleur

Owjah het mag alleen niet op een open wond gebruikt worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door texelonia op 27-10-2006 18:16:38 ]
©Dumbo
pi_42991978
Het is ook wel bekent als Arnica. Misschien dat die naam mensen meer zegt.
Het is vooral om blauwe plekken te voorkomen.
Syllables govern the world
  Jubileum moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:53:08 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42993250
Iris is zindelijk Meer dan een week geen luier aan, dan mag je dat toch wel zeggen? Ze heeft 2 kleine ongelukjes gehad deze week, allebei na 18.00 uur. Ze is dan zo moe dat ze weleens vergeet naar de wc te gaan, en als je tegelijkertijd je handjes staat te wassen wil het nog weleens mis gaan.

Het is zo schattig, van die kleine billetjes in broeken die ineens helemaal slobberen.

Zo maar zindelijk, zonder aandringen, zonder stickers, gewoon zomaar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42993413
Jeetje wat fijn Lois!

Dat is vaak de beste methode. Niet aandringen, gewoon afwachten totdat ze er zelf klaar voor zijn. Scheelt een hoop gezeur in ieder geval.
Syllables govern the world
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:05:27 #155
37150 livelink
pi_42993522
Wat goed van Iris
En wat fijn voor jullie, Lois.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:46:11 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42994593
Iris wat goed

en liefdesbeet word neem ik aan mee bedoeld, al spelende bijten?

gelukkig is Maxim heel lief voor Romijn, zo niet....de gang!
pi_42994760
Een liefdesbeet is een uit de hand gelopen kusje dacht ik

goed gedaan Iris!
pi_42994816
O heerlijk he Lois. Die knappe Iris
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:56:04 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42994825
Amber is dus ook ontzettend lief voor Iris, maar ze kan in al haar goedheid zo ontzettend onbesuisd zijn. En dan doet ze Iris wel eens pijn (wild op schoot kruipen als Iris er zit, dat soort dingen). Ook dat bijten is niet uit kwaadheid, daar ben ik echt van overtuigd.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze jaloers is, Tex. Ik heb volgens mij ook wle eens gelezen dat kinderen bijten uit genegenheid omdat ze het niet op een andere manier kunnen uiten, dat zullen ze misschien ook wel met een liefdesbeet kunnen bedoelen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:56:31 #160
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42994841
IRIS
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:17:45 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42995320
iris
Amber ook al zo goed bezig

Vanavond ging Saskia weer even naar de baby ;luisteren' (met d'r speeelgoed-stethoscoop). En we zijn ook al twee dagen even op de babygroep bij het kdv geweest.. Vanavond na het verhaaltje lezen moest ze ook even baby zijn. Op m'n schoot liggen, ze moest flesje drinken (bij gebrek aan fles in de buurt, was m'n vinger ook goed), boertje laten over m'n schouder..
Mijn lieve kleine babietje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:25:32 #162
81992 Githa
pi_42995568
Jordy klimt vanaf nu dus ook uit bed dat wordt snel een peuterbed of iig de zijkant eraf.

Saskia daar kun je van blijven genieten hé...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:28:09 #163
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995643
Volgens mij merk je wel snel genoeg wanneer een kind letterlijk van zich afbijt {blijf van mijn speelgoed af *tandjes in de ander z'n handje* ) of een liefdesbeetje geeft. Een kennis van me noemt het apebijtjes, een speels bijtje, een uiting van liefde en zeker niet met gemene bedoelingen. Alleen het voelt voor degene die gebeten wordt vaak zeer pijnlijk.
Misschien kun je met Amber de nadruk leggen op kussen, kusje hier, kusje daar, wat lief zeg kusjes geven, etc. Of haar laten voelen hoe pijnlijk bijten is.

Yoram bijt mij ook, vanaf dat hij 3 maanden was, heeeeel hard, zijn tandjes staan regelmatig in mijn vel. Maar gelukkig wordt het steeds minder, vandaag nog maar 3 beetjes gehad, maar hij bedoelde steeds kusjes, daar ben ik van overtuigd, nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat hij echte kusjes geeft, door steeds maar te herhalen "niet bijten he, kusjes geven, goed zo lekker kusje, wat lief van Yoram" etc. En ik heb hem ook wel terug gebeten, omdat 'ze' beweren dat het ook wel helpt, bij Yoram hielp het niet, bij Chiara overigens wel.

En de dames op weg naar de zindelijkheid, go girls you can do it!
Het voelt goed hč?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:29:17 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995682
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:25 schreef Githa het volgende:
Jordy klimt vanaf nu dus ook uit bed dat wordt snel een peuterbed of iig de zijkant eraf.

Saskia daar kun je van blijven genieten hé...
met slaapzak of zonder?
Het voelt goed hč?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:30:28 #165
81992 Githa
pi_42995716
zonder, maar daar doet hij zijn slaapzak wel even voor uit hoor
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:31:26 #166
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42995749
o echt, hij doet dus eerst zijn slaapzak uit en dan klimt hij uit bed?
Het voelt goed hč?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:32:36 #167
81992 Githa
pi_42995769
ja, wel als die in de weg zit en het lukt hem niet....
Nou doet hij die slaapzak wel vaker zelf uit, vooral in de ochtend als hij vindt dat hij klaar is met slapen.
  FOK!fossiel vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:35:44 #168
2628 Karin
pi_42995863
Bij Bram heb ik een tijdje de slaapzak binnenstebuiten aangetrokken, kon hij die rits niet openkrijgen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:37:24 #169
81992 Githa
pi_42995922
Dat zou ook nog wel een optie zijn Karin
Nu is het opzich niet zo verkeerd als hij al richting peuterbed zou gaan, maar in combi met de operatie lijkt me dat weer niet zo fijn.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:37:39 #170
3011 E.T.
pi_42995928
binnenstebuiten en achterstevoren (was hier neit tegen het klimmen, maar om de luier aan te houden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:40:02 #171
81992 Githa
pi_42995989
Oe ja die luier, Jordy is nu echt in de 'uit' fase gekomen alles moet uit en dan ook bij iedereen... De luier heeft hij wel laten zitten tot nu toe
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:17:20 #172
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997015
Yoram heeft laatst ook voor het eerst zijn slaapzakje open geritst, dat zal ook vast niet de laatste keer zijn. Het wachten is op het uit bed klimmen ...
Ik kan eerst nog een aantal spijlen uit zijn bed halen, dat is een mooie tussenstap van ledikant naar peuterbed, zo kan hij er veilig uitkomen. Maar ik vraag me af inhoeverre hij daar gebruik, dan wel misbruik van zal maken.
Het voelt goed hč?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:37:17 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997502
de boekjes waar Yoram me eop de foto stond, te bestellen bij bol.com Auteur is Leo Timmers
Nu ik daar de recenties lees, sta ik er versteld van hoe ze de orginalitiet naar beneden kunnen halen, wij zijn er thuis weg van

vroem

Vroem, daar komt e familie auto, een wagen vol met konijnen Echt zo leuk, zo is er bij elke plaat en zin wel leuk na gedacht, heel symbolisch.

broem

die afbeeldingen zijn echt zo leuk!!

toeta
Daar wachten we nog op.

maar zier er ook weer leuk uit:
Het voelt goed hč?
A je to!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:43:43 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42997657
Ziet er leuk uit mel En Noah is helemaal weg van auto's en alles wat op een auto lijkt, dus is voor hem denk ik ook wel heel leuk
©Dumbo
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:49:30 #175
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42997774
Ze zijn trouwens niet van ons zelf hoor, we hebben ze geleend bij de bieb, maar dan nog, hij is er helemaal weg van dus misschien kopen we ze wel voor de feestdagen.
Het voelt goed hč?
A je to!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:53:35 #176
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43003714
Ik vrees het moment dat Juul voor het eerst echt uit bed gaat. Hij doet het al maanden,zo af en toe, maar nog niet echt voor het echie. Wel een paar keer gebeurd al. Staat ie ineens huilend aan z'n deur. Niet fijn,vind ik, want ik zou niet weten hoe ik hem moet bewegen weer naar bedje toe te gaan. Lastig hoor, Juul is echt een jongetje dat naar beneden komt en gaat drammen tot ie bij ons mag zijn ipv alleen in zijn bedje. Ik hoop van harte dat het moment van definitief uit bed klimmen nog lang op zich laat wachten.
pi_43004440
Iris wat goed

Tobias, Emma en Robin, welkom!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43021162
Jaaah! Hallo we zijn er hoor! Man wat een dag, ik zit nu even na te genieten op de bank. Mijn meisje is een jaar oud

Vanochtend met zijn drieën een klein feestje gevierd en vanmiddag (16.00) kwam al het bezoek. Emma is schandelijk verwend, ze heeft zo veel uitgepakt dat ze nu snapt dat je het papier eraf moet halen en dat er dan iets leuks in zit. Lotus heeft het haar in het begin een aantal keer voor gedaan Om 20.30 was de pret over en heeft mijn zusje haar in bad gedaan, toen nog drinken bij mij en nu is ze lekker aan het slapen Ze heeft genoten van alle aandacht en vooral haar grote nicht was geweldig.
Foto's in het fototopic.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:57:47 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43021356
Hier zitten we ook uit te puffen van een schandalig geweldig feest. Tobias is echt enorm verwend en er zijn zoveel foto's gemaakt (116!!) dat ik ze eerst uit moet zoeken voor ik ze hier laat zien. Hij heeft ook zo leuk gespeeld met 3 broertjes
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:00:24 #180
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43021433
Saffier & Tobias en Jelief & Emma gefelicteerd en welkom in dit topic Ben benieuwd naar de foto's
©Dumbo
pi_43021449
Ik wil niet opbieden, hier zijn er 180 foto's om door te spitten... zelfde 'probleem' dus.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:04:37 #182
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43021532
Dan ben jij ook nog wel even bezig voor we ze zien denk ik, Jelief! De mijne ga ik morgen of overmorgen uitzoeken, ik ben helemaal uitgeteld en ga dus wat slaap inhalen, nog even geduld dus! En jij ook succes met uitzoeken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_43021741
en ze zijn leueueueukkk!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:16:35 #184
3142 m@x
pi_43021842
Ja eh dames, minder kletsen en meer foto's uitzoeken
pi_43021952
ah, dat belooft wat saffier & jelief! welkom bij de dreumesmoeders!

melonovy, die platen/boekjes zien er inderdaad heel grappig uit!

githa, anna maakt haar slaapzak de laatste tijd ook steeds open, zelfs als ik ze binnenstebuiten aandoe (en dan heb ik zelf zelfs moeite met 't open krijgen van de rits... eerdaags maar eens achterstevoren proberen dan. want ik zie anna anders ook over niet al te lange tijd uit haar bed klimmen/vallen en daar zit ik nog niet zo op te wachten. een peuterbed vind ik haar nog helemaal niet aan toe, die blijft nooooooit liggen!

tex, wat sneu al die ongelukjes van noah, hopelijk is 't nu weer even voorbij. die arnica-zalf wordt bij ons kinderdagverblijf ook veelvuldig gebruikt ja ik heb 'm ook in huis (ooit voor pijn na prikjes gekocht) en door 't kdv op 't idee gekomen om 'm voor dit soort gevallen te gebruiken. helpt wel wat heb ik de indruk.

ladyS, ook al is Amber verder een en al voorbeeldige grote zus en lief tegen Iris, dan kan ze daarnaast best ook wat moeite hebben met het moeten delen van jullie aandacht (misschien wel juist als ze dat verder helemaal niet uit). lijkt me zelfs eigenlijk niet meer dan normaal. niet vergeten regelmatig wat exclusieve amber-tijd in te ruimen, en behalve heel duidelijk maken dat bijten en dergelijk gedrag écht niet mogen zou ik wel proberen ruimte te scheppen voor zulke gevoelens door ze af en toe gewoon te benoemen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 08:26:23 #186
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43028319
Gefeliciteerd nieuwe dreumesjes!!! Welkom hier!
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:15:44 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43028589
bix, dat doen we ook wel hoor. Af en toe ga ik bijvoorbeeld samen met Amber papa van zijn werk ophalen met de trein. Ze vindt het geweldig om dan met de bus en de trein te gaan. Dan blijft Iris bij oma.
Dat bijten is trouwens echt héél sporadisch, gelukkig. En zelfs als ze het doet is het tijdens een knuffelsessie zeg maar Ik voorzie daar verder ook geen problemen mee.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:30:32 #188
3142 m@x
pi_43032053
Kai doet ook aan bijten, maar dat zijn dan geen liefdesbeetjes. Ons buurjongetje heeft een paar dagen met de afdruk van Kai's gebitje rondgelopen. Nu hij kan praten is het wel een stuk minder. De peuterpuberteit heeft hier inmiddels in alle hevigheid toegeslagen. Er wordt gezeurd, gejengeld, gebonkt met het hoofd en als meneer het ergens niet mee eens is dan krijg je een grote mond (oftewel, hij gilt midden in je gezicht). Ik begin steeds meer te begrijpen wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze hun kind achter het behang willen plakken.
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:33:36 #189
3011 E.T.
pi_43037541
Saskia wordt een beetje slim..
Ze had een tijdje geleden een dipsy gekregen die ging zingen en lopen.. Papa en mama waren dat deuntje al heel gauw zat en toen ze in bed lag heb ik de batterijen eruit gehaald (al bijna 2 maanden geleden).
Nu ziet Saskia ergens batterijen liggen "Kijk mama! Ff dipsy zoeken, dan kan je 'm maken"
  Jubileum moderator zondag 29 oktober 2006 @ 18:59:29 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43042947
hahaha Saskia, dat is inderdaad erg slim

Iris komt soms met dingen waarvan ik niet eens wist dat ze die kennis al bezat. We waren vandaag even naar Hornbach (een uitgebreide bouwmarkt) waar de kerstshow al opgesteld stond. Eva rende er als een dolle kip in de rondte "lichies mooie lichies!" en Iris stond helemaal verliefd bij een kerstdorpje waar ook een treintje met de kerstman rondreed.
Mama het is bijna kerstmis he? Ja Iris, na Sinterklaas komt de kerstman.
Mama, dan moet het wel sneeuwen hoor, anders kan hij niet terug naar de Noordpool.
Eh.... ja.... eh.....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43043064
heerlijk al die bijdehandte kindjes

Amber is ook niet dom. Ze is heel erg aa het hoesten nu dus ze krijgt hoestdrankje. Ze vind het onwijs vies en ik doe het soms door de limonade of de papfles, anders wil ze het niet. Gisteravond hwas haar hele fles leeg en toen gooide ik er nog een paar druppeltjes hoestdrank bij en mevrouw hield haar lippen stijf op elkaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:14:07 #192
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43047447
onze pitbullpeuter slaapt sinds gisterer onder een kinderdekbedje en zn hoofdje mooi neergelegd op een kinderkussentje vind het zo mooi om te zien hoe hij in zn babybed nog ligt met zn dekbedje en kussen
morgen gaan we een bed kopen voor hem zaterdag was het uitverkocht

[ Bericht 3% gewijzigd door Martineke op 30-10-2006 12:26:04 (streepfoutje) ]
pi_43047821
Wat worden ze dan groot he Martineke...

Sara gaat ook zo hard ineens, ze kan nu ook 'opa' zeggen. Zo lief om te horen. En hoe ze driftig 'nee' schudt als ze iets niet meer wil, echt heel erg lief, maar ook apart dat ze zo'n lekkere eigen mening krijgt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:08:12 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43052395
Wij hebben sinds dit weekend ook een dekbedje voor Noah. Maar zit te twijfelen wanneer we die in gebruik zullen nemen. Noah trap de dekens altijd van zich af, en met een dekbed zal dat nog veel makkelijker gaan dan met lakentje en dekentje. Of hebben ze als ze eenmaal onder dekbed liggen binnen no time door dat ze dat over zich heen kunnen trekken? En doen jullie ze dan nog steeds een slaapzak aan, of echt alleen dekbed?

Bedoeling is hier trouwens wel dat Noah nog een tijdje in z'n ledikantje blijft slapen. Nog geen klim capriolen hier, althans, niet uit bed
©Dumbo
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:33:22 #195
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43053246
Zoë slaapt nu ook nog in der ledikant eerst laten wennen zonder slaapzak nu met dekbed en over een maand een overstap naar een groter bed. Doen hier dus alles in etappes en hopelijk werkt het ook niet gemerkt of ze nu wel of niet zonder deken ligt te slapen ga nl nooit kijken anders zit ik met een blerend kind ze wordt al wakker als de deur open gaat
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:17:18 #196
37150 livelink
pi_43059475
Job slaapt ook nog gewoon in zijn ledikantje. Hij is al bijna 3 jaar en klimt er net zo makkelijk in als uit, maar op dit moment komt het gewoon in verband met ruimtegebrek beter uit dat hij nog in een ledikant slaapt. Katja lag al voor haar 2e jaar in een groot bed, maar ik merk toch dat we het bij Job allemaal wat anders aanpakken.

Katja en Job liggen op het moment samen in een kamer omdat we bezig zijn met een verbouwing. Als die klaar is, dan krijgt Job zijn eigen kamer en ook een groot bed. Maar ik denk dat het nog best wel moeilijk zal zijn om ze uit elkaar te halen. Ze vinden het allebei wel erg veilig en gezellig om samen op een kamer te liggen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:29:30 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43062582
Maxim ligt alleen zn dekbedje.
ik was er bang voor dat het misschien wel drama zou worden, aangezien hij gewend is om een slaapzak aan te hebben, zonder dekens.
hij deed 10 sec dramahuilen toen ik van zn kamer afging, en toen ging hij al lekker liggen met zn kroeldoekje
en elke keer als ik ga kijken, ligt vooralsnog nog steeds zn dekbed over hem heen,
Maxim heeft meer ruimte nodig, hij stoot heel vaak zn hoofd in zn ledikant.
pi_43062764
Morris blijft nu juist keurig onder z'n dekbed liggen. Toen hij nog een dekentje had ging hij er gewoon bovenop liggen.
Het dekbed trekt hij zelf over zich heen, hij vindt het heerlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:41:43 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43062840
Mogen we al aan het dekbed martineke? (makkelijk, zo van dezelfde leeftijd. Want sommige dingen weet ik gewoon echt niet.) Luuk slaapt nu ook in een peuterbed onder een lakentje en een deken. Maar ze heeft altijd zulke koude voeten 's ochtends.

Lois, lekker met je bek vol tanden!
Ik had het gisteren toen Luuke ineens en plaatje van een (disney)prinses aanwees en zei "Sissess".
Hoe Weet Ze Dat?? Ik heb een rondje oppas gebeld maar niemand wist ervan. Zo gek hoe ze ineens zo wijs zijn... (En ik heb een erge hekel aan de disneyprinsessen. Ik denk dat ik er niet meer omheen kan ooit. Maar mooi dat we Winnie the Pooh nog niet getroffen hebben. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:46:50 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43062950
Officieel mogen ze vanaf 2 jaar onder een dekbed, Lishe. Maar die paar maandjes zal zo'n verschil niet maken toch
Noah heeft de laatste tijd ook vaak koude voetjes als ie wakker wordt en dan heeft ie al 3 laagjes dekens, een winterpyama en een winterslaapzak aan... Daarom leek een dekbedje me ook wel iets lekkerder voor hem. Ik ga het van de week gewoon eens proberen en dan merken we het vanzelf wel of dat goed gaat
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')