abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:39:18 #51
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42897856
Hi hi, Githa, als ie pas om twaalf uur wakker zou worden, zou ik toch ff gaan checken in zijn kamertje of er niks mis was denk ik. Dat zou wel heel gortig zijn. En wow: 09.00/09.30uur. Jawel Githa, gij bent de gezegende onder de vrouwen!!! Jordy: Keep up the good work!

8 tandjes voor Saartje!
pi_42903342
Piet heeft vandaag heel naar met z'n duim tussen de deur gezeten, we zijn er meteen mee naar de HAP geweest en daar bleek/leek het gelukkig mee te vallen en niet gebroken te zijn (want dat dachten we eerst echt, 't zag er zo naar uit). men raadde ons daar aan om morgen toch nog even goed te kijken en als 't er dan nog erg zorgelijk uitziet toch ook nog even naar onze eigen huisarts te gaan. ik heb zelf nu het idee dat 't wel zal gaan, en dat we morgen niet naar de huisarts hoeven (hij sliep om 21.00u eindelijk, was nogal een probleem met die zere duim die ook nog eens zijn o-zo-nodige maar nu niet bruikbare duim-duim is...). god wat is 't toch rot om je kind met zoveel pijn te zien. kan ik echt niet tegen.
pi_42903838
Och Piet wat zielig! Ik kan best goed tegen bloed en builen en alles,maar vingertjes tussen de deur word ik onpasselijk van.
Ik hoop dat het meevalt!
Saartje
pi_42905666
zo, hij ligt er weer in na een drama van dik een uur, ik ga snel zelf ook maar snel slapen.
pi_42909557
Renz, wat heerlijk dat ' ie zo goed slaapt! Super
Bix, jeetje wat zielig.. dikke knuffel voor je mannetje hoor

Sara's slaapprobleem is echt over volgens mij, ze slaapt nu al een paar nachten voorbeeldig Inmiddels krijgen we ook weer een ritme, ze slaapt nu 1 keer overdag, en 's nachts 12 uur achter elkaar. Rond 19:00 erin, 7 uur eruit.
Verder eet ze ook weer als een.. een.. nou ja, ze eet gewoon keiveel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:02:12 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42910056
ben nu toch eens gaan zoeken wat dreumesen nu wel en niet mogen hebben, heb hier een stukje van babyinfo, over wat je nog niet op het menu mag zetten.

Er is nog steeds een klein aantal producten en ingrediënten die je beter niet of met mate op het menu van je kleine kunt zetten. Daarbij moet je denken aan:

Schaal- en schelpdieren zoals garnalen of krab. Deze kunnen een allergische reactie oproepen en schadelijke stoffen bevatten.
Rauwe of zachtgekookte eieren. Zo vermijd je het gevaar van een salmonellavergiftiging.
Hele noten. Je dreumes kan zich daar namelijk makkelijk in verslikken. Bovendien zijn ze vaak te hard voor zijn gebit.
Grof volkoren brood. Ook dat is lastig kauwen en kan bovendien diarree veroorzaken bij je kleine.
Zout. De nieren van je dreumes zijn nog niet goed in staat om zout te verwerken. Voeg daarom bij voorkeur geen zout toe aan zijn eten en vermijd zoute gerechten als soep uit blik of gezouten vis.
Suiker. Te veel suiker is slecht voor zijn tanden. Houd dus goed in de gaten hoeveel zoete hapjes en drankjes je dreumes op een dag binnenkrijgt. Vooral frisdrank en sommige soorten vruchtensap uit een pak of een fles bevatten veel suiker.
Wacht tenslotte nog even met hete en sterk gekruide gerechten.

maar rauw vlees zoals biefstuk en filet american staan er dus niet tussen, het enigste wat ik tegen kom is dat je het tijdens de zwangerschap niet moet eten.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_42910085
Oh Bix, wat naar En dan ook nog zijn duim-duim. Dubbele ellende dus want nu kan hij zichzelf niet troosten. Dikke kus voor Piet en ook 1 voor jou, voor de schrik
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42910178
ja, die duimduim is 'm nogal dierbaar, dus 't is echt wel een groot gemis. pfff wat een nacht, ook anna is af en toe wakker geweest, die is plots erg verkouden. ik had voortdurend minstens 1 kind in m'n bed. duim ziet echt paarsblauw en 't is ook allemaal nogal bloederig, die nagel zal er wel afgaan. maar nieuwe pleister erom, en piet is erg dapper en speelt alweer.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:27:10 #59
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42910313
Ach arme Piet, wat vreselijk naar Bix. Hele dikke kussen voor jullie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2006 @ 09:30:06 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42910364
Hè jakkes, wat naar voor Piet. Zielig voor die kleintjes altijd, zulke dingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42910380
Arme Piet... ... Bix, heel veel sterkte voor je kleine jongen.

Nog bedankt voor de tips m.b.t. het eten van Noa. Ik heb maar besloten er weinig aandacht aan te besteden en hopelijk gaat het dan snel over, deze vervelende fase...
Ze huilt ook ineens weer 'snachts, heel raar. Als ik dan naar haar toega en streng ben 'nu moet je gaan slapen' na natuurlijk gecheckt te hebben of er niets aan de hand was... gaat ze na een kwartier of half uur wéér huilen. Vannacht weer een aantal keer naar haar toegeweest dus. Voor de rest komt ze helemaal niet ziek over, dus erg verwarrend vind ik het. Drinken heeft ze gewoon, een flesje water in bed...dus dat is het niet.

M@x, wat leuk zeg, Kai en visjes ... goeie afspraak van je man trouwens. Een leuk cadeau als hij er zo dol op is!

Hestria, fijn dat de verjaardag zo leuk was!
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:09:17 #62
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42910959
Ach arme Piet, wat zielig zeg! Hopelijk heeft ie er snel geen last meer van....

Wat zijn er eigenlijk nog best veel dingen die kinderen dan nog niet mogen hebben. Terwijl ik dacht dat als ze 1 zijn ze in principe alles mogen hebben. Filet americain heb ik ook nog maar gelaten op een enkel stukje proeven na (hij vindt het wel heel erg lekker) en natuurlijk pinda's enzow.

Een vriendin vertelde trouwens over suiker, hoeveel daarvan overal in zit. Tuurlijk weet je wel dat bijna overal suiker in zit, maar zóveel... Ik was echt shocked! In een XL danoontje, wat toch bedoeld is voor kindjes, 5 suikerklontjes! Ook in vruchtensap enzow ookal staat erop "ongezoet" of geen extra suiker toegevoegd, zt enorm veel suiker. Het schijnt ook dat ze erop mogen zetten dat er geen suiker in zit als het onde reen bepaalde hoeveelheid is ofzow. Echt belachelijk eigenlijk! In een fles tomatenketchup, 45!!!! suikerklontjes! En zo'n klein fruitpotje voor kinderen vanaf 4 maanden, 7 suikerklontjes! Snap echt niet dat dat gewoon kan en mag
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:19:47 #63
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42911155
Tex, bij vruchtensap en fruitpotjes gaat het om natuurlijke fruitsuikers. Die zitten ook gewoon in een appel of banaan.
Zou je dus zelf je appel of banaan pureren zit er net zo veel suiker in.

Toegevoegde suikers ben ik ook geen voorstander van, die zijn nergens voor nodig. (en die zitten in Kruidvatpotjes!!! samen met zout!! in de eerste hapjes )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:27:53 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42911312
Zoals ik het begreep ging het daar niet (alleen) om. Zoals ik al zei over de vruchtensap, dat ze suiker mogen toevoegen tot een bepaalde hoevelheid, en dat ze dan nog steeds mogen zeggen dat er geen suikers zijn toegevoegd, terwijl dat dus wel degelijk is gebeurd.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:40:15 #65
3011 E.T.
pi_42911518
Bij mijn weten moet de ingredienten-declaratie op de verpakking juiste informatie verschaffen..
zou wat zijn als mensen met een voedselallergie of diabetes niet op de verpakking kunnen vertrouwen. (bij sommige allergieeen kan de kleinste hoeveelheid al gevaarlijk zijn).

En de hoeveelheden die jij noemt zijn dusdanig dat die wel vermeld moeten staan als ze toegevoegd zouden zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:41:38 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42911546
Zelfs in de melkpoeder van de Kruidvat zit suiker, óók in de hypo-allergene melk! Vond het echt belachelijk net zoals het zout.
Met vruchtensap moet je idd uitkijken met de (vruchten)suikers. Als je bedenkt dat je 3 sinaasappels nodig hebt voor 1 glas drinken krijg je (of je kind) dus ook veel vruchtensuikers binnen. Een klein beetje vruchtensap aangelengd met minstens 2/3 deel water is veel beter.
En de hoeveelheid suiker die is toegevoegd aan siroop is ook ongelooflijk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:45:37 #67
3011 E.T.
pi_42911635
aanvulling, volgens het voedingscentrum moeten alle ingredienten op het etiket vermeld staan. Tenzij ze geen toevoeging hebben aan het eindprodukt:
quote:
De naam van de ingrediënten, in volgorde van hoeveelheid. Zogenaamde ‘carry over’-additieven hoeven niet als ingrediënt te worden genoemd. Dat zijn hulpstoffen in een ingrediënt die geen functie meer hebben in het eindproduct. Een voorbeeld is conserveermiddel in bloem in pizza.
Geraffineerde suiker kan (zeker in de genoemde produkten) nooit zo'n 'carry over' - additief zijn.
pi_42911861
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:09 schreef texelonia het volgende:
Een vriendin vertelde trouwens over suiker, hoeveel daarvan overal in zit. Tuurlijk weet je wel dat bijna overal suiker in zit, maar zóveel... Ik was echt shocked! In een XL danoontje, wat toch bedoeld is voor kindjes, 5 suikerklontjes! Ook in vruchtensap enzow ookal staat erop "ongezoet" of geen extra suiker toegevoegd, zt enorm veel suiker. Het schijnt ook dat ze erop mogen zetten dat er geen suiker in zit als het onde reen bepaalde hoeveelheid is ofzow. Echt belachelijk eigenlijk! In een fles tomatenketchup, 45!!!! suikerklontjes! En zo'n klein fruitpotje voor kinderen vanaf 4 maanden, 7 suikerklontjes! Snap echt niet dat dat gewoon kan en mag
Die vriendin heeft duidelijk afgelopen vrijdag naar de keuringsdienst van waarde gekeken.
Daar lieten ze dat zien van die suikerklontjes. Ze gingen Olvarit bellen om te vragen waarom het grootste bestanddeel in een aarbei-banaan hapje appelsap was. Het antwoord van zo'n telefoonmiep was uiteraard niet geweldig.
Ook vertelden ze nog even dat appelsap eigenlijk gewoon vloeibare suiker is zo gezoet is het.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † maandag 23 oktober 2006 @ 10:59:13 #69
81992 Githa
pi_42911907
Och Piet, hopelijk gaat het vandaag weer een stuk beter met je duim en dan ook nog je duim duim
idd vreselijk als je je kind zoveel pijn ziet hebben en je kunt hem niet helpen
  maandag 23 oktober 2006 @ 11:09:39 #70
103793 kozakken
Living the life
pi_42912145
Hier ook naar keuringsdienst van waarde gekeken. OMG!! De hoeveelheid (toegevoegde suikers)!

Die arme Piet voor zijn duim

Trouwens, iemand nog een briljante remedie tegen aften? Hier een huilende peuter die echt zo'n zere mond heeft
pi_42912157
heb het programma ook gezien. Ze willen er geen suiker aan toevoegen want dat staat zo slecht dus wordt er maar appelsap toegevoegd om de producten wel zoeter te maken. Of het vruchtensuiker is of gewone suiker maakt voor de calorieen ed niets uit.

Beterschap met je duim Piet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 oktober 2006 @ 11:11:09 #72
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42912181
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 11:09 schreef kozakken het volgende:
Trouwens, iemand nog een briljante remedie tegen aften? Hier een huilende peuter die echt zo'n zere mond heeft
Hoe heet dat spul ook weer, Molkosan? Volgens mij helpt dat ertegen, maar dat zou je even na moeten zoeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42914103
Piet op je duim!

De verjaardag was leuk!!! Foto's komen heel snel Gister en zondag geen tijd voor gehad..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:35:34 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42914443
kozakken, pure bessensap schijnt ook goed te werken.
Ik heb het toen in de supermarkt bij de 'bak-spullen' gevonden. Van Hero geloof ik.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 10:50:15 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42914771
Poetsen met zendium helpt als een tierelier tegen aften. Nu weet ik alleen niet of dat ook voor de peutervariant geldt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')