abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 06:05:40 #251
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43161954
arme Julius, wat een schrik. dikke knuf en

hoe is het vannacht gegaan met Juultje?

sinds dat mijn peuter een nieuw bed heeft, is hij "vroeg" wakker. vandaag 04.40 moet ik wat op verzinnen denk ik, beetje te vroeg.

maar als ik dan zie hoe hij net van de keuken naar de kamer rent al schreeuwend met de woorden "boes coes" smelt mijn hartje

boes coes = blues clues verschrikkelijk programma, maar hij vind het leuk

[ Bericht 18% gewijzigd door Martineke op 02-11-2006 06:11:15 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 06:37:40 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_43161997
Hier ook blues clues iedere ochtend Vanmorgen was het 5 uur dat Liam wakker werd... nog uit kunnen stellen tot 10 over half 6. en dan dus blues clues
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 07:37:16 #253
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43162163
uitstellen is hier gelukt tot 5 uur zolang kon ik hem naast me houden, en toen was hij niet meer te houden.
  donderdag 2 november 2006 @ 08:13:40 #254
156412 hestria
erg gastvrij
pi_43162379
joh, arme juul, en jordy zo knap! ik zou ook gigantisch boos worden op de verpleegster hoor. groot gelijk.

Michelle was gisteren lekker een eindje aan het lopen met mij, lopen we langs het huis van een vriendinnetje, even zwaaien, mevr peert hem uit mijn handen en loopt naar de voordeur. Ze doen open en ze loopt zo naar binnen om te gaan spelen! dus maar even gezellig gekletst terwijl de meiden weer aan het giebelen waren= michelle valt, vriendinnetje lacht=michelle blijft vallen en vriendinnetje blijft lachen. Was wel weer gezellig dus. Was alleen te laat thuis om eten te koken.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  donderdag 2 november 2006 @ 08:49:07 #255
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43162730
wat veel gebeurt er weer met die kleine dreumesjes. Renzell, veel sterkte met Julius, wat een schrik en een lelijke wond zeg, begrijpelijk dat je nog na stond te shaken. Arm kereltje, hopelijk knap je snel weer op en doet het minder pijn. Ik realiseer mij dat ik ook geen jasbeschermers op de fiets heb, maar ik had de kleinste altijd voorop in het zitje. Hier laten ze de voeten ook in de steunen en worden ze boos als ik de elastiekjes eens vergeet dicht te doen, maar ze zijn nu ook al 3 en 4 natuurlijk. Ook de gordel gaat hier altijd dicht.
Slapen in een groot bed, het is een groot feest, hier gaat het nu redelijk goed zeven uur is onze opstaan tijd. Alleen had Lune sinds de zomervakantie ondekt dat samen slapen wel errug leuk was en sloop ze sochtends van haar kamer naar de zolder om bij Storm te gaan slapen, met als gevolg twee donderde kinders om zes uur . We hebben Lune dus steeds weer terug gehaald naar haar kamer en een paar keer de deur dichtgebonden zodat ze er niet uit kon en nu weet ze het prima dat ze in haar eigen bedje moet slapen. Ze moet eerst komen vragen of ze naar Storm mag en dat doet ze nu ook netjes. In het weekend mag dat dan ook vaak. En Sverre slaapt nog altijd met de knip op de deur, die spookt ook vaak rond en maakt om vijf uur het hele huis wakker Met Storm die naar school gaat en papa die moet werken is dat niet echt een optie. Bovendien is hij zeer tevreden met de deur dicht, laatste probeerde ik het zonder en dat vond hij maar niets. Nu ben ik aan het 'trainen' met de wekkerradio bij hem, als die zelf aangaat is het opstaantijd. Het lukt nog niet helemaal, maar gaat best komen denk ik.
Hier trouwens ook twee zindelijke kindjes, Sverre en Lune allebei dag en nacht zindelijk sinds augustus En nog net voor onze vakantie, dus moest ik een week voor vertrek de planning weer omgooien en voor Lune een luchtbed halen ipv het campingbedje Hier was het trouwens Lune (toen 2 jaar, 10 maand) die zindelijk werd en daardoor (zoals al gehoopt) Sverre van bijna vier meetrok om ook zindelijk te worden. En het gaat super hoor, ook snachts.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 08:57:17 #256
81992 Githa
pi_43162811
Sverre en Lune zindelijk dat zal een duid schelen zeg, 2 tegelijk!

Martineke, 04.00 uur is wel erg vroeg, maar waarschijnlijk ook van tijdelijke aard. Weer even wennen. Ik vind het wel super stoer dat maxim dat gewoon even doet

Hestra, gezellig hé twee giebelende kindjes

Renzell, hoe is het met Julius? Hopelijk heeft hij er vannavht niet te veel last van gehad.
pi_43162936
He bah Renzell, dat is ff schrikken zeg!! Dikke voor Juultje! En ook een voor jou!

Sverre en Lune Knap hoor!

Amber is nog steeds aan het hoesten. Vannacht is ze wakker geworden en toen wa shet huilen. Ze heeft ff bij ons gelegen maar toen heb ik haar weer inb ed gelegd. Daar was ze het niet mee eens en toen ging ze hele hard krijsen. Nou ik vond het gescheten en heb haar lekker laten gaan. Binnen 10 minuten was het stil. En om iest voor 8-en was ze weer wakker.

Gister liep ze gewoon ruim 3 meter !! Echt helemaal geweldig. En ze beweegt zich nu voor op haar knieen. Ze kruipt niet maar loopt op haar knietjes.. echt lachwekkend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 09:08:19 #258
81992 Githa
pi_43162949
Amber, 3 meter is toch echt wel lopen hoor goed joh!
pi_43164359
Renzell hoe is het vannacht gegaan?

Sverre en Luna zindelijk

Amber goed hoor!
pi_43164610
Amber knap meisje
Dikke kus voor Julius
En Jordy sterkte vandaag (jullie moeten vandaag toch weer naar het ziekenhuis?? ofben ik nou in de war?)

Martineke, ik heb al veel goede verhalen gehoord over een lampje op een tijdklok. Zolang het (nacht)lampje aan is, is het slaaptijd. Als het lampje uit is, is het dag en mag je uit bed. (kan natuurlijk ook andersom, lamppje uit is nacht, aan is dag)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43166641
ooh ik lees nu pas van die zielige zielige juul
wat vreselijk renz! arm keentje
dikke kus hoor!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43167163
Jees Renzell, wat klote Hoe is het nou met hem (en jou? )
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:32:11 #263
81992 Githa
pi_43167323
Thnx Jelief, we moesten idd vandaag en zijn alweer terug.
De spalk ik zo goed als klaar

Hij kan hem niet passen want tjah, die vingers zijn nog niet helemaal gescheiden. Hij moet de dag dat het gips eraf gaat direct door naar het volgende ziekenhuis waar ze dan de spalk echt goed passend gaan maken, dat was nu natuurlijk gissen. Ze bekleden hem dan ook met leer zodat het fijner zit, hij zal hem toch een tijd 24 uur om moeten hebben.
Het was wederom drama hij wilde eerst de deur al niet door, "neej neej".... en toen natuurlijk passen, hij vond het zelfs niet goed dat zijn knuffel de spalk aan kreeg, hij wilde er niks mee te maken hebben.
We hebben hem nu mee naar huis, zodat hij een beetje kan spelen met de spalk enzo, hopelijk is hij er dan minder bang voor.
pi_43167750
Die spalk ziet er dan ook niet uit als iets dat leuk is . Kan mij voorstellen dat hij dat eng vind. Kun je dat ding niet op de een of andere manier opvrolijken met kleurtjes of stickers ofzo? Of er een Bob de Bouwer-hulpmiddel van maken?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:52:05 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_43167806
Jammer dat het weer drama was Githa... Maar wel fijn dat de spalk (zo goed als) af is En hopelijk went ie er idd een beetje aan.

Amber gewoon 3 meter gelopen! Wat knap!

En zindelijke kindjes
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:59:48 #266
81992 Githa
pi_43168006
Misschien dadelijk als ze er leer overheen gaan zetten Jelief, maar erg veel ruimte heb je niet natuurlijk.
pi_43168142
Jordy toch, tja het heeft wat weg van ruimtewapen, en als je daar dan ook helemaal niets mee hebt, kan ik me Jordy wel voorstellen.
Wat Jordy wilt is dat het natuurlijk felle vrolijke kleurtjes heeft, dat het piept, blieft en blaft,dat het wat weg heeft van gereedschap alla Bob de Bouwer "kunnen wij het maken"nou en of
Of dat het toch wat weg heeft van de telletubbie Oh ooow....

Nee nu lijkt het op een wapen voor in een echt ruimteschip, Githa misschien Jordy eens wat vaker laten kijken naar Starwars-Startrek, of naar Engie Bengie, komt ook een ruimteding in voor en een raket....

We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43168210
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:59 schreef Githa het volgende:
Misschien dadelijk als ze er leer overheen gaan zetten Jelief, maar erg veel ruimte heb je niet natuurlijk.
Githa, ik loop hier natuurlijk nog niet zo lang mee als dat Jordy oud is dus vandaar deze vraag. Ik lees elke keer met pijn in mijn hart wat jouw ventje allemaal moet ondergaan maar hoe komt dat nou van die vingertjes? Is het aangeboren? Hopelijk vindt je het niet vervelend dat ik deze vraag stel. Als ik het ergens na kan lezen ook prima, alleen waar, ik keek al op zijn dreumessite maar daar staat alleen wat over een operatie.
Syllables govern the world
  donderdag 2 november 2006 @ 13:15:25 #269
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43168454
Dank jullie wel voor de lieve en meelevende reacties allemaal.

Met Juul gaat het redelijk. Hij is de nacht goed doorgekomen, gelukkig. Was vanochtend wel heel pieperig en een beetje bang leek wel. Hij wilde (en kon) alleen maar met mij onder een dekentje op de bank tv liggen kijken. Een paar keer probeerde hij iets, maar het is heel simpel: hij kan helemaal niets. Alles behalve zitten of liggen doet mijn arme hummel te veel pijn. Vanochtend dus een tripje naar de stad gemaakt, met Juul in de buggy. Dat ging redelijk. Alleen weer steeds de confrontatie: oh nee, ik mag en kan niet lopen. En auw, pijn steeds. Frustrerend!!! Lekker veel speeltjes, een worstenbroodje en een fijne stretchpyama gekocht bij de hema en daarna maar weer eindeloos lang Barbapappa gekeken. Ik heb hem net met een (jawel, wederom Barbapappa) boekje in bed gelegd en heb hem niet meer gehoord. Hij houdt zich dus goed, de kleine man. Ik ben heel trots op hem. Alsof ie lijkt te beseffen dat ie dit moet doorstaan en dat het voor zijn lijfje het beste is om zo rustig mogelijk te blijven. Want echt, de Juultje die ik ken is een compleet ander jongetje dan dit zoete, stille jongetje dat zit weg te dromen bij de 100ste keer Barbapappa. Oh ja, we hebben ook op het gips getekend samen! Zo lief!

Githa, hee, hè, bah! Het is ook een rotding. Logisch dat de kleine man daar helemaal geen trek in heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 02-11-2006 13:22:10 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 13:16:53 #270
81992 Githa
pi_43168504
Reese, niet vervelend hoor...staat ook her en der verspreid in de dreumestopics, maar het iss aangeboren.
Vraag is nog in hoeverre het erfelijk is, erfelijkheidsonderzoek moet nog gebeuren, maar kan wat ons betreft wel even wachten.

Het heet polysyndactelie en Jordy heeft aan de ene hand de complexe vorm en de andere hand minder complex, wat eigenlijk wil zeggen dat de ene hand met bot vergroeid is en de andere alleen huid e.d..
Ook had hij een zesde vinger aan beide zijde van zijn pink, die inmiddels ook verwijderd zijn.
Dat was het wel ;P
pi_43168657
Pff Githa, heftig hoor! voor jou en Jordy in ieder geval.

Ik zal eens googelen voor verdere informatie.

Bedankt voor de openhartigheid in ieder geval.
Syllables govern the world
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 13:21:38 #272
81992 Githa
pi_43168676
Op het gips getekend wat een goed idee Renzell! Ongeloofelijk he hoe snel die kleintjes die dingen accepteren, pfff bewondering hoor!
pi_43170105
wat sneu dat jordy het allemaal zo eng vind... als die kleintje nou maar zouden begrijpen waar het voor is

En juultje stoere bink

Amber is vandaag "uitzonderlijk" genoemd door de cb-arts. Ze praat nl. op het niveau van een ruim 3-jarige *glimmerdeglim van trots* Op de leeftijd van Amber zijn ze al blij als ze zinnetje maken van 2 woorden (zoals: "papa fiets"of "papa weg" , dat soort dingen) Amber maakte daar geregeld zinnetje van 5 woorden. En ze vervoegt zo nu en dan werkwoorden en ze gebruikt het woordje ik (daar was ik al achter "NEEEEE.... ÍK " klinkt hier geregeld).
Ze heeft een goede en soepele motoriek, ze kan goed torentjes bouwen en dat soort dingen. Kortom: Amber is meer dan goed gekeurd
En ze is NIET te zwaar nu Expliciet gevraagd Ze is nu 89 cm lang en weegt 12,7 kg.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:22:10 #274
105888 renzell
pi_43170769
Wow LadyS, wat goed, wat fijn en wat heerlijk dat je dochter het zo goed doet op alle fronten! Daar mag je zeker van glimmerdeglimmen!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:28:17 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43170963
O gadver, lees nu pas je verhaal Renzell. Wat een drama. De rillingen lopen me over het lijf. Wel fijn dat ik erna kan lezen dat het inmiddels ietsjepietsje beter gaat. Maar toch nog een dikke voor jullie beiden.

Jordy stoere vent.

LadyS, wat kun je dan heerlijk trots zijn op je kind hè? Zo krijgen wij dus ook regelmatig complimenten van de opvang, cb-arts/verpleegkundige dat Léon zo goed praat. Wat dat betreft is hij ook verder dan zijn leeftijdsgenootjes. Gister klonk zelfs tijdens het voetballen met paps: "Alleen jongens, meisjes kunnen toch niet voetballen."
En bedankt...

Hij heeft trouwens ontzettende 'snotogen'. Meneer is al een tijdje niet fit en het komt hem kennelijk zijn ogen uit. 's Ochtends vaak dicht enzo. En we maken het zo vaak we kunnen (als hij het toelaat dus) schoon met gekookt water. Ook zijn neus spuiten we regelmatig uit met neusspray. Maar vooral zijn rechteroog blijft nog goed rood. De snotjes worden al wat minder, maar hij is er nog niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:37:02 #276
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43173229
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:34 schreef Jelief het volgende:
Martineke, ik heb al veel goede verhalen gehoord over een lampje op een tijdklok. Zolang het (nacht)lampje aan is, is het slaaptijd. Als het lampje uit is, is het dag en mag je uit bed. (kan natuurlijk ook andersom, lamppje uit is nacht, aan is dag)
ik denk persoonlijk dat een kind van 22 maanden dat nog niet helemaal kan snappen.
het principe is leuk en ik onthou em ook zeker.
en normaal is maxim ook later wakker gelukkig het zal vast aan de nieuwe situatie liggen dat hij zo vroeg wakker is zn nieuwe bed dus
  donderdag 2 november 2006 @ 16:16:19 #277
105888 renzell
pi_43174410
Hè bah, hij is echt zo zielig! Heeft wel goed geslapen, maar nu moet ie steeds een beetje huilen. Hij wil van alles wat ie niet kan. Iedere beweging doet hem pijn. Drupke.
pi_43174675
Ach Juultje toch, wat een narigheid ! Heel veel kusjes van Myrthe op je zere voetje, en een dikke kus voor mama erbij. 't is niets waard als die ukkies wat hebben
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 16:30:01 #279
81992 Githa
pi_43174857
Ik was net met Jordy aan het praten en proberen uit te leggen wat de dokter gaat doen met zijn vingertjes. Ik vroeg ook weet je wat de dokter met jouw handje gaat doen "auw" zegt hij.
Dus ik praat nog wat verder en laat hem het verschil zien tussen zijn vingertjes die vast zitten en mama's vingers die los zijn en ineens begint hij heel hard aan zijn vingertjes te trekken om proberen ze los te trekken "auw, auw...neeeej!" zegt hij erbij, zou ik dat nu verkeerd gedaan hebben en beter niet had kunnen uitleggen

hé potverdorie!

och Julius alsof de pijn alleean al niet genoeg is!
pi_43176234
Githa.. meis toch.. natuurlijk doe je het niet verkeerd. Ik kan me indenken dat het ontzettend lastig is om hem duidelijk te maken wat er gebeurt..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_43176413
renzell, zo zielig he telkens die confrontatie. was (op kleinere schaal natuurlijk) met piet z'n duim ook zo zielig. maar je zult zien dat ie al heel snel 'went' aan de nieuwe situatie en z'n gedrag erop aan zal passen, al blijft de pijn natuurlijk heel rot.

githa het wordt weer erg spannend he. ik hoop zo dat 't goed zal verlopen en dat de genezing van z'n vingertjes met die spreidspalk beter zal gaan. en och, ik denk dat het wel goed (/ in ieder geval niet slecht) is dat je het onderwerp al af en toe met 'm bespreekt. echt voorbereiden op zoiets kun je 'm nog niet, helaas. dat was zelfs voor piet z'n tong-ingreepje nog moeilijk, terwijl piet natuurlijk alweer veel meer vooruit kan denken/begrijpen. vooral maar veel knuffelen en laten merken dat jullie er voor 'm zjin.

martineke, ook al snapt maxim het inderdaad vast niet meteen, als je hem vast aan zo'n tijd-lampje laat wennen zal hij het verband langzamerhand misschien wel gaan leggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 02-11-2006 17:22:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 november 2006 @ 17:17:42 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43176537
Ik denk niet dat je het verkeerd doet Githa, integendeel. Erover praten is prima. Dan weet Jordy dat hij er ook over kan praten als hij dat wil. Ik denk dat je er verkeerd aan zou doen om niks te zeggen en hem onvoorbereid een operatie te laten ondergaan. Met Christan (toen 3) heb ik ook heel veel gepraat en uitgelegd wat de dokter zou doen met zijn oortjes. We lazen Nijntje in het ziekenhuis, een beetje aangepast aan de situatie. We keken op de computer naar foto's. Zo zorgde ik ervoor dat hij zo'n beetje wist wat er ging gebeuren. Ik vertelde ook eerlijk dat het pijn zou doen en dat hij mocht huilen. Uiteindelijk is het heel goed verlopen Hij was niet bang.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 20:31:32 #283
81992 Githa
pi_43183425
Nee, dat dacht ik ook, maar hij reageerde zo panisch en voor mij verrassend.
Echt alsof die vingers nú los moesten om al het gedoe te voorkomen, maar dat ging natuurlijk niet dus werd hij driftig en om dat te zien deed me heel veel pijn, ik schiet er nu weer van vol
Door dat moment ging ik twijfelen of ik het zo niet extra moeilijk voor hem maak....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 november 2006 @ 20:39:25 #284
13151 crew  Rewimo
pi_43183722
Voor mij is het een teken dat hij dondersgoed begrijpt waar de operatie voor is. Dat lijkt me alleen maar goed. Al zou je hem het liefst natuurlijk alle pijn en ellende besparen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 november 2006 @ 20:46:00 #285
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43184002
Handig, zo'n papa die de kinderen lekker in bad doet en aankleedt. Was alleen nog wel handiger geweest als hij Job ook een luier had omgedaan

Job heeft dus net zijn hele bed ondergeplast (en ik heb geen molton omdat hij toch nog niet zindelijk is ) Hij was echt helemaal overstuur. Oh, wat zal ik blij zijn als ik hem zelfs maar een beetje zindelijk zou hebben.

Jordy, dapper ventje
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 november 2006 @ 20:48:17 #286
105888 renzell
pi_43184116
Och Githa, wat vreselijk zielig zeg. Zo'n kleintje die al wel veel snapt, maar nog lang niet alles. Wel dat dingen blijkbaar moeten, maar nog niet waarom dingen moeten en waarom het dan ook nog zo veel pijn moet doen. Ik snap je twijfel heel goed. Ik denk echt niet dat je er verkeerd aan hebt gedaan, maar zo'n bang mannetje doet je hart natuurlijk breken. Meiske toch, wat een rottigheid.

Juul ligt net in bed, na 10.000 keer de dvd van Barbapappa te hebben gekeken. Ik ben er volledig murw van. Hij heeft echt veel pijn, maar ik heb hem net weer een zetpil gegeven en (op aanraden van de huisarts) twee druppels arnica. Hopelijk helpt het hem de nacht door. Ik moet maar denken; elke dag wordt een stukje minder erg voor hem. Pfff, ben volledig uitgeput, dat wel. Zoiets vreet zeg, niet alleen zijn energie, maar ook de mijne.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 20:54:17 #287
81992 Githa
pi_43184380
Renzell misschien iets anders vragen tegen de pijn? .... Jordy kreeg dyclofynac aangepast op zijn gewicht tegen de pijn en dat hielp een beetje, kan me voorstellen dat paracetamol ook niet alles is met zo'n diepe wond. Iig iets om in je hoofd te houden mocht het niet gaan.
Daarbij wil ik je niet ontmoedigen, maar het vervelenste moet nog komen, wanneer het gips eraf mag en je de wond steeds moet verschonen
Voor jullie ook heel veel sterkte
Gos, konden wij het maar overnemen hé....
pi_43184571
Renzell papa Julius en Julius dikke knuffel
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 2 november 2006 @ 21:08:46 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43184928
Ik hoorde in het ziekenhuis, toen Freek voor zijn amandelen moest, dat daar het pijnbestrijdingsbeleid aangepast was.
Hij mocht 100 mg paracetamol, per kilo lichaamsgewicht, per 24 uur. Dat was in Freeks geval dus 2000 mg. Dat nogal wat meer dan wat er op de bijsluiter staat...
Volgens die VP is stress van pijn erger, als kortdurend die hoeveelheden geven. Freek moest het ook om de 4 uur, ook als hij geen pijn aangaf, om het "constant" te houden, zeg maar.

Ik weet niet wat Julius nu mag hebben van het ziekenhuis, maar misschien nog eens de moeite waard om even na te vragen Renzell?
Sterkte met het mannetje, ik vind het zo zielig voor hem!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:02:14 #290
105888 renzell
pi_43187299
Goede tips Leah en Githa. Ik zal het zaterdag meteen vragen, als ze het gips gaan vernieuwen in het ziekenhuis. Juul kreeg daar gister in ieder geval een dubbele dosis paracetamol en sindsdien houd ik hem op de maximale aagegeven hoeveelheid (plus arnica dus nu). Het stomme is dat het volgens mij op zich wel gaat zolang hij stil zit of ligt. De fuck is alleen dat het gewoon een jongetje van anderhalf is, die wiil rennen en klimmen en van de gliijbaan. Hij is heel zoet, stoer en geduldig. Maar een hele dag (laat staan een paar weken) geduldig zijn is echt te veel gevraagd voor zo'n hummel. Steeds opnieuw zie ik hem denken; goh, laat ik u eens die bal pakken die daar ligt (bijvoorbeeld). En dan het besef: oh nee, auw! Ik weet dus niet of extra pijnbestrijding heel veel wonderen kan verrichten, maar ik ga het desalnietemin vragen.
En wat Bix zegt is absoluut waar. Kinderen hebben het vermogen om zich wonderbaarlijk goed aan te passen aan de situatie waarin ze zitten. Ze accepteren de 'nieuwe werkelijkheid' bijzonder snel. Komt waarschijnlijk omdat ze nog niet goed in verleden en toekomst kunnen denken. Daar trek ik me dus maar aan op. Ofzo....
  donderdag 2 november 2006 @ 22:05:20 #291
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_43187450
Kleine dappere Juultje, dikke knuffel van hier en snel weer beter worden he.....sneu Renzell als je zo duidelijk ziet dat je ventje pijn lijdt en je kan er zo weinig aan doen. De tijd moet het helen, maar ik denk dat je die nu graag een maandje vooruit zou willen zetten.
Githa, petje af hoor voor wat Jordy allemaal weer te wachten staat. Toch is erover praten denk ik wel goed, nu is hij voorbereid op pijn en misschien dat het dan na de operatie meevalt voor hem. En dan nog wennen aan het spalkje, hmm ik kan me zijn antipathie indenken. Heel veel sterkte alvast voor jullie en dat het allemaal maar eens goed mag verlopen deze keer.
Livelink, ik moest er wel even om lachen hoor, maar papa heeft toch ook wel het bed verschoond he?
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  donderdag 2 november 2006 @ 22:10:58 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43187709
Nee, die was natuurlijk net niet thuis toen het gebeurde

Julius, jij bent ook een dapper ventje. Het is niet leuk om weer als een baby de hele tijd gedragen te worden.
Maar het gaat echt over, hoor. En over een paar weken ren je weer door het huis
Gelukkig is Barbapapa er om je er doorheen te helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:15:54 #293
105888 renzell
pi_43187917
Inderdaad Guinevere. Een teletijdmachientje zou hier wel op z'n plek zijn. Nu ja, gewoon maar door met zorgen en leven. Het gaat naar omstandigheden trouwens ook gewoon heel goed, dus misschien blijkt het zaterdag allemaal mee te vallen. Ik hoop er maar op en duik nu mijn nestje in, want ben te moe om door een ringetje te halen.
pi_43189129
Githa, moeilijk hoor, het is zo spannend allemaal en je weet al dat het pijn gaat doen, en ook al is het voor zijn 'eigen bestwil' dat maakt het nog niet minder rot. Ik denk ook dat het goed is dat je hem er op voorbereid, die emoties moeten er toch uit. Lijkt me wel echt verschrikkelijk moeilijk, maar je bent een hele lieve mama en dat is volgens mij het allerbelangrijkste in de wereld als pijn- en angstbestrijding.

En Juultje en Renske ook nog even een
pi_43196938
Julius wat eng Beterschap! En sterkte voor je ouders en jou.

Githa ook sterkte, moeilijk je kind op zoiets te moeten voorbereiden.
  † In Memoriam † vrijdag 3 november 2006 @ 11:48:07 #296
81992 Githa
pi_43200380
Vanmorgen bij de pedagoog geweest op de kinderafdeling. We hebben een beetje met en over Jordy gepraat. En Jordy heeft met het mondkapje gespeeld en foto's gekeken e.d..
Ik merk dat hij ook heel onrustig en druk is en ook veel boosheid inzich heeft, hopelijk is dat er na de operatie een beetje uit.
Ik laat hem nu maar uitkuren en doen, want soms herken ik Jordy er helemaal niet in....zo onhandelbaar zal ik het maar noemen.

Heb wel het idee dat ze het hier in het ziekenhuis allemaal net even wat beter geregeld hebben, dagopname en langer verblijf is ook gescheiden wat ook meer rust op de afdeling geeft. Ze hebben een vaste verpleegster per kind en ze kunnen na de operatie dvd's kijken vanuit hun bedje...allemaal dingen die enorm kunnen helpen.
Ook mag ik bij Jordy zijn als hij ontwaakt enzo... Wat dat betreft heb ik wel meer vertrouwen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 november 2006 @ 11:56:14 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43200656
Da's wel een fijn gevoel Githa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 november 2006 @ 12:31:51 #298
13151 crew  Rewimo
pi_43201692
Dat klinkt een stuk beter, Githa, gelukkig maar!
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:23:00 #300
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43203129
Githa en Renzell
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')