quote:Importhuwelijken 90 % afgenomen
Het aantal importbruiden en -bruidegommen is dit jaar spectaculair gedaald, als gevolg van de invoering van de Wet Inburgering Buitenland. In 2005 kwamen nog ongeveer 2500 mensen per maand door een huwelijk met een Nederlander hiernaartoe, maar het afgelopen halfjaar zijn in totaal nog maar 1384 mensen in Nederland ingetrouwd.
Minister Verdonk is zeer tevreden over deze daling. Zij voerde de bewuste wet in, om te voorkomen dat er iedere keer weer een grote groep eerstegeneratieallochtonen bijkwam. Op deze manier hoopt ze de integratie te bevorderen. Nu moeten niet-westerse mensen die hier willen trouwen en wonen in het land van herkomst een inburgeringsexamen met goed gevolg afleggen. Ook moet hun voorgenomen partner minimaal 120 procent van het minimumloon verdienen en tenminste 21 jaar oud zijn.
Geert Wilders, de LPF en de nieuwe rechtse partijen willen de wet nu nog strenger maken dan hij is. Wilders wil zelfs een totale immigratiestop voor Turken en Marokkanen. Minister Verdonk vindt dit niet nodig, omdat ze verwacht dat met het huidige beleid alles goed onder controle te krijgen is. "Het komt nu vooral aan op de handhaving," aldus Verdonk.
Importhuwelijken 90 % afgenomen
2500 per maand = 30.000 per jaar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef du_ke het volgende:
Er zal wel een foutje in het bericht staan ofzo maar waar haal je die 30.000 vandaan?
2500 x 12quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef du_ke het volgende:
Er zal wel een foutje in het bericht staan ofzo maar waar haal je die 30.000 vandaan?
In het artikel zie ik alleen 2500 per jaar en 1384 per half jaar wat zelfs een stijging zou betekenen.
Als men zijn huwelijkspartner hier te lande moet zoeken is de kans groter dat deze al gedeeltelijk is geintegreerd en kennis heeft van de westerse cultuur. Het afremmen van huwelijksimmigratie, zeker vanuit Turkije en Marroko zie ik als succesvol integratiebeleid. Turken en Marrokanen geven zelf als reden voor een partnerkeuze uit het thuisland juist aan dat ze die prefereren omdat ze juist NIET geintegreerd zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef du_ke het volgende:
En heeft ze al integratiebeleid?
Het lijkt me nogal een sterk verhaal. Volgens CBS is de maandelijkse immigratie nauwelijks afgenomen, eerder iets toegenomen (2006 vergeleken met 2005).quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
2500 per maand = 30.000 per jaar.
1384 per halfjaar = 2.800 per jaar
Asielverzoeken zijn sterk toegenomen. Wellciht verklaard dat?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:13 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal een sterk verhaal. Volgens CBS is de maandelijkse immigratie nauwelijks afgenomen, eerder iets toegenomen (2006 vergeleken met 2005).
Dat klinkt inderdaad volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:13 schreef Kozzmic het volgende:
Jaarlijks zijn er ongeveer 80.000 huwelijken in Nederland. Zouden er daarvan voorheen 30.000 met een partner uit het buitenland zijn? Ik kan het me niet voorstellen.
Goeie vraag inderdaad.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:46 schreef sigme het volgende:
Zoiets maakt me dan razend nieuwsgierig. Wat doen de mensen die tot voor kort met een importbruid(egom) trouwden?
Emigreren? Uitstellen en op latere leeftijd alsnog met een importbruid(egom) trouwen? Met een Nederlander trouwen?
Belgie?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:46 schreef sigme het volgende:
Zoiets maakt me dan razend nieuwsgierig. Wat doen de mensen die tot voor kort met een importbruid(egom) trouwden?
Emigreren? Uitstellen en op latere leeftijd alsnog met een importbruid(egom) trouwen? Met een Nederlander trouwen?
Als het uitstel is - wat heel goed kan- gaan de cijfers dus over een paar jaar weer bijtrekken. Wat gezien zal worden als Verdonk succes maar dat niet zou zijn.
Hoho, men mag trouwen met wie ze maar willen. Je mag alleen niet met je geitenhoeder in NL gaan wonen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
zien dat zij niet mogen trouwen met wie zij willen.
Je mag nog steeds trouwen met wie je wilt, zolang je het maar kan onderhouden en niet hoeft te teren op bijstand.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Belgie?
Het beleid van segregatieminister Verdonk is dan ook niet gericht op de immigrant (integratie), maar op de autochtone bevolking (stemmen). Het moet wel erg naief zijn als je denkt dat een dergelijke maatregel geen kwaad bloed zet bij mensen die zien dat zij niet mogen trouwen met wie zij willen.
Dat zou inderdaad goed kunnen. 20.000 in 2003 volgens het bericht Strengere eisen aan halen 'importbruid'. Waarvan 20% uit Turkije en 16% uit Marokko. De overige 64% komt uit 140 verschillende landen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Overigens die 90%+30.000.. Ik had begrepen dat er veel mensen nog vlak voor de nieuwe regels hun partner haalden. Dat zou tot gevolg kunnen hebben dat 2005 hoger en 2006 wat lager is dan normaal het geval zou zijn geweest. Hiermee zou de daling ook groter zijn dan de lange termijn daling..
Bij Verdonk zou het me niet verbazen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
In dit bericht worden weer hele andere cijfers genoemd...
2002 - 2000 huwelijken
2003 - 2400 huwelijken
1e helft 2004 - 2800 huwelijken
Kennelijk is het niet duidelijk wat nu precies een importbruid (of -bruidegom) is. Ik vraag me dan ook af of er in het bericht in de OP wellicht appels met peren worden vergeleken.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe het precies ook zit: hoe minder buitenlanders, hoe beter
Vraag es rond in je omgeving zou ik zeggenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
Er was toch een kink in de regeling waardoor iedereen gewoon in Belgie ging trouwen en dan weer terug naar Nederland kwam ?
Jup.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
Er was toch een kink in de regeling waardoor iedereen gewoon in Belgie ging trouwen en dan weer terug naar Nederland kwam ?
quote:Inburgeringswet schrikt bruiden af
De huwelijks- en gezinsmigratie is de laatste maanden sterk afgenomen. Sinds maart komen er per maand 850 bruiden en andere gezinsleden van allochtonen naar Nederland. Daarvoor waren dat er nog 2,5 keer zoveel.
De daling volgt op de inburgeringswet, die in maart van kracht werd. Sindsdien moeten niet-westerse immigranten in hun eigen land een inburgeringsexamen doen. Allochtonen die iemand willen laten overkomen, moeten minstens 21 jaar zijn en 120% van het minimumloon verdienen.
In 2004 waren er nog 41.000 huwelijks- en gezinsmigranten. In 2005 waren het er 30.000, dit jaar komt het uit op 22.000.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6F2A680628A6F.html
Mongool.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Vraag es rond in je omgeving zou ik zeggen![]()
Hoe zit het eigenlijk met de verhouding bruiden/bruidegommen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer mevrouwen dan meneren geïmporteerd worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:40 schreef Kozzmic het volgende:
Op Teletekst worden weer andere cijfers genoemd...
[..]
"Inburgeringswet schrikt bruiden af"
Nou, enorm geslaagd. Daarom woont een (nederlandse) vriend van mij nu in Argentinie met zijn (nederlands sprekende etc.) Argentijnse vrouw en kinderen. Hij verdiende namelijk 118% van het minimumloon en zij (academisch geschoold, inmiddels succesvol wetenschapper) had er genoeg van om als een volslagen tweederangsburger behandeld te worden. Joy.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar ere wie ere toekomt: als dit idd zo is als zij het voorspiegelt, dan is het een geslaagd stukje beleid![]()
zegt iemand die een belgisch mokkel in zijn avatar heeft staan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe het precies ook zit: hoe minder buitenlanders, hoe beter
Valt natuurlijk volkomen weg tegen de grote hoeveelheden kansloze geitenhoeders die je zo buiten kan houden..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
Yep. Nu nemen Nederlanders hun door Nederlandse belastingcenten betaalde kennis mee naar het buitenland om daar te trouwen en daar te blijven
Het grote probleem natuurlijk; voor kansrijken is het best interessant om (weer) te vertrekken. Voor kanslozen is het interessant om naar NL te komen/ blijven. Het systeem klopt voor geen meter.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
Helaas is het wel zo dat de EMIgranten voor het grootste deel Nederlanders en Westerse allochtonen zijn die weer naar huis gaan.
Maar is dat ook echt zo? De België-route wordt steeds meer toegepast sinds Verdonk de wet heeft aangepast.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:02 schreef Napalm het volgende:
Valt natuurlijk volkomen weg tegen de grote hoeveelheden kansloze geitenhoeders die je zo buiten kan houden..
De emigratie is sinds 2003 hoger dan de immigratie. Nu zullen sommigen dat als positief zien, WANT er komen minder minsen bij.... maar als je eens kijkt wie er dan WEG gaan, dan kom je bedrogen uit. Slechts een klein deel van de vertrekkers zijn niet-westers.....quote:Het grote probleem natuurlijk; voor kansrijken is het best interessant om (weer) te vertrekken. Voor kanslozen is het interessant om naar NL te komen/ blijven. Het systeem klopt voor geen meter.
Je bedoelt alle luie allochtonen het land uit? Tja, i`ll say go for it!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 07:42 schreef Human_Patris het volgende:
waarom juichen jullie hier allemaal??
als verdonk echt daadkracht heeft, dan moet ze het echte probleem aanpakken.
Huiliequote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:25 schreef Jarno het volgende:
Nou, nu zullen alle problemen met allochtonen wel snel uit de wereld zijn hoor. Applaus!
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:
[..]
Nou, enorm geslaagd. Daarom woont een (nederlandse) vriend van mij nu in Argentinie met zijn (nederlands sprekende etc.) Argentijnse vrouw en kinderen. Hij verdiende namelijk 118% van het minimumloon en zij (academisch geschoold, inmiddels succesvol wetenschapper) had er genoeg van om als een volslagen tweederangsburger behandeld te worden. Joy.
Ik vind dit beleid van een middeleeuwse achterlijkheid getuigen. Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Ik denk dus dat je dat eigenlijk niet kan maken. Je kan niet van bovenaf gaan lopen beoordelen of mensen trouwen uit liefde of uit andere overwegingen, en die inkomenseis werkt niet zolang je als postdoc of bursaal of niet aan die 120% komt, of uberhaupt niet kan aantonen dat je inkomen hebt (wat het geval is met een talentbeurs van NWO). De huidige regels leiden tot een braindrain (behalve die vrienden die we nu dus nauwelijks meer zien ken ik veel meer verhalen over talentvolle buitenlandse onderzoekers die na afloop van hun promotie weer buitengezet werden omdat hun aanstaande echtgenoot kunstenaar was e.d.) en dat is zonde en niet wenselijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.
ja precies,,,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt alle luie allochtonen het land uit? Tja, i`ll say go for it!
job cohen heeft de vreemdelingenwet 2000 gemaakt idd en dat was een hele goede wet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef Autodidact het volgende:
Hulde aan Job Cohen. Verdonk voert slechts zijn beleid uit, schijnt.
Daar wringt iets idd. Maar dat is meestal zo tussen ethiek en praktijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:31 schreef anneja het volgende:
[..]
Ik denk dus dat je dat eigenlijk niet kan maken. Je kan niet van bovenaf gaan lopen beoordelen of mensen trouwen uit liefde of uit andere overwegingen,
Daar zouden dus speciale richtlijnen voor moeten komen.quote:en die inkomenseis werkt niet zolang je als postdoc of bursaal of niet aan die 120% komt, of uberhaupt niet kan aantonen dat je inkomen hebt (wat het geval is met een talentbeurs van NWO). De huidige regels leiden tot een braindrain (behalve die vrienden die we nu dus nauwelijks meer zien ken ik veel meer verhalen over talentvolle buitenlandse onderzoekers die na afloop van hun promotie weer buitengezet werden omdat hun aanstaande echtgenoot kunstenaar was e.d.) en dat is zonde en niet wenselijk.
Ik ook niet. Ik weet wel dat de huidige inburgeringstoets een bloody joke is, magoed, kinderziekten, die ruimte wil ik dr ook nog wel geven. Feit is dat er nog een hoop moet gebeuren voordat de selectie aan de poort acceptabel is.quote:Op zich zag ik wel heil in de leer-eerst-in-je-buitenland-nederlands eis inclusief examen enzo, maar dat lijkt ook niet echt te werken. Dus ik weet het gewoon niet.
ik denk er wat sommige groepen betreft anders over idd. Ik ben gewoon tegen gearrangeerde huwelijken. Als die met die inkomenseis afgeremd worden, dan zit er wat mij betreft brood in. Met uiteraard de kanttekening dat er altijd gekeken moet worden naar manieren om niet dom en blind iedereen te gaan weigeren, wat nu dus nog teveel gebeurt.quote:Maar daar komt ook bij dat de enige import-echtelieden die ik ken uiterst normale mensen zijn die probeerden gewoon mee te draaien in de nederlandse maatschappij. Likewise met asielzoekers trouwens, de dames die bij onze school in van die lange hoofddoekdingen hun kinderen wegbrengen komen ook gewoon naar de ouderavonden en doen hun stinkende best te begrijpen waar het over gaat. Misschien zou ik er anders over denken als alle fransen, ieren, en berbers die ik ken zich gruwelijk zouden misdragen.
Komt gewoon van de frontpage hoor...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Tja, dat is ook niet te doen natuurlijk. Op opleidingsniveau selecteren klinkt heel nobel, maar wie bepaald of een Nederlander die in China een arbeidersmeisje ontmoette tijdens een zakenreis haar niet naar Nederland zou mogen halen om samen een bestaan op te bouwen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgiëroute.quote:Deze wet is dus ontworpen om de massale huwelijksimmigratie vanuit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap tegen te gaan. Ik ben het met je eens dat het aantal spaanders nu te groot is, kortom.
Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch vraag ik me af, hoe stevig deze wet op juridisch vlak is aangezien ze wel onderscheid maakt tussen soorten allochtonen (westers/niet westers) en inkomen. Het zou me niet eens verbazen als blijkt dat ze onrechtmatig bezig is. Bevriende advocaten zeggen dat de kans erg groot is dat een dergelijke zaak gewonnen zal worden, maar practisch is het haast ondoenelijk.
Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.quote:Rechtzaken over landsgrenzen heen zijn nu eenmaal niet makkelijk. Als iemand die net niet 1400 netto verdient span je niet even snel een grote rechtzaak aan tegen een partij die er alle (belasting) geld voor heeft om het lang uit te houden.
Maar wel een terechte duimquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
*gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Hoe zit dat eigenlijk in Amerika? Kennen ze daar ook een officieel onderscheid zoals in NL? Dus iets van autochtoon (1e rangs), westerse allochtoon (2e rangs), niet-westerse allochtoon die geen moslim is (3e rangs), niet-westerse allochtoon die moslim is (4e rangs)? Goed de laatste 2 heb ik verzonnen, maar niet-westerse allochtoon is correct.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.
Een Griek of Portugees mag wel zomaar naar binnen (want EU), een Amerikaan of Canadees niet.
De Amerikaan hoeft echter weer niet de inburgering te doen, maar heeft verder wel alle andere eissen die de Marokkaan ook heeft om Nederland binnen te komen.
De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....
Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
[..]
Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.
Kortzichtigheid is iets (extreem) rechts eigen. Je zou eens moeten kijken of dat profiel bij hem past. Daarna kun je pas concluderen of hij alsof doet of niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:49 schreef anneja het volgende:
[..]
Ben je echt zo kortzichtig, of doe je alleen maar alsof?
[edit]doe eens normaalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef FeestNummer het volgende:
@maartena
Om het echt lachwekkend te maken: Japanners zijn volgens Verdonk WEL westers, Joegoslaven bijvoorbeeld NIET.
de inburgeringstoets in ook niet het groteste probleem.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:43 schreef Steinberger het volgende:
Ik heb toevallig ook een buitenlandse vriendin en zij gaat gewoon een inburgeringscursus doen zoals het hoort. Ik heb totaal geen problemen met dit beleid.
Hijzelf heeft er praktisch niks aan gedaan. Het beleid werd voornamelijk uitbesteed naar een externe adviseur.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:45 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
job cohen heeft de vreemdelingenwet 2000 gemaakt idd en dat was een hele goede wet.
Singapore is ook een mooi land om in te wonen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten é® een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Nee Verdonk, h马 tof! Goed man!
Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten �n een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.
A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten én een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Nee Verdonk, héél tof! Goed man!
Dit wordt ook aangepakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgi�route.
Hoeveel % is dat en bij hoeveel is het enkel een vertraging in tegenstelling tot de geitenhoeder uit het rifgebergte waarvoor het een effectieve blokkade is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
Degenen die echt de dupe zijn, zijn de Nederlanders die verliefd zijn geworden op een buitenlandse, en graag samen een toekomst in Nederland willen opbouwen. Die worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt omdat Verdonk zo graag de moslims buiten wil houden.
Lijkt me een goede zaak. NL is overbevolkt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
En de emigratie gaat maar door..... Er gaan per jaar meer Nederlanders en westerse allochtonen weg dan dat er bij komen. Nee, goed werk.![]()
De al aanwezige Surinamers en Antillianen geven toch behoorlijke oververtegenwoordiging in de uitkeringen en de misdaadcijfers. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....
Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
Na 15 jaar-nog-steeds-niet-Nederlands-sprekend-in-de-koffiehuis-zittende-werkloze. Doei.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?
Kenniseconomie? Hallo?
Nee, we moeten bedroefd zijn dat de ongebreidelde stroom immigranten uit de jaren 90 niet wat eerder is ingedamd waardoor nu dit soort maatregelen nodig zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?
Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?
quote:B) Singapore telt volgens mij als een Westers land waardoor de integratie e.d. in NL mag plaatsvinden.
Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:
Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?
Ah, ik mis hier nogal wat EU landen. Kan dat zomaar?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:
Dat geldt alleen voor mensen uit:
Australi�, Belgi�, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italie, Japan, Luxemburg, Nieuw Zeeland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Monaco, Liechtenstein en Zwitserland
Idee'tje voor Verdonk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..
Onzin. Het is wel heel toevallig dat die vrouwen ook altijd moeten worden gehaald uit achterlijke bergdorpjes. Dat zijn van die vrouwen die onder de duim worden gehouden door hun man in Nederland. Er zijn genoeg leuke meisjes in Nederland en al is de liefde zo groot kan je toch ook daarheen verhuizen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:52 schreef Vhiper het volgende:
90% meer relaties die Verdonk in de kiem smoort, goed gedaan joh, jong geluk verpesten met onrechtvaardige regeltjes,
Bron? Hoe bepaal je trouwens die binding? Puur kijkend naar afkomst? Naar de paspoorten van ouders, opa's en oma's?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:33 schreef Napalm het volgende:
Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..
quote:Ah, ik mis hier nogal wat EU landen. Kan dat zomaar?
De helft van de migranten komt uit westerse landen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:53 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Onzin. Het is wel heel toevallig dat die vrouwen ook altijd moeten worden gehaald uit achterlijke bergdorpjes. Dat zijn van die vrouwen die onder de duim worden gehouden door hun man in Nederland. Er zijn genoeg leuke meisjes in Nederland en al is de liefde zo groot kan je toch ook daarheen verhuizen.
Hier ben ik het nou helemaal mee eens.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:
Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Nee, afkomst en andere zaken zoals familiebanden, werk etc. De standaardimmigratie criteria zoals in NIeuw-Zeeland en andere immigratielanden met een puntenstelsel van toepassing zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron? Hoe bepaal je trouwens die binding? Puur kijkend naar afkomst? Naar de paspoorten van ouders, opa's en oma's?
En wat doe je met een autochtoon die een buitenlandse hierheen wil halen, die binding is dan 50-50.
Deze miste ik vooralquote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Vhiper het volgende:
Vaticaan-stad,
Dan kan ook zonder enig probleem hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:
[..]
Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Nederland kent geen puntensysteem. Een puntensysteem zou zelfs een versoepeling voor ons beleid betekenen, want dan kan men zelfs binnenkomen zonder enige garantstellingquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee, afkomst en andere zaken zoals familiebanden, werk etc. De standaardimmigratie criteria zoals in NIeuw-Zeeland en andere immigratielanden met een puntenstelsel van toepassing zijn.
Tsja, mocht de Paus ooit van zijn geloof vallen, hoeft ie in ieder geval niet in te burgeren om in Nederland te komen wonenquote:Deze miste ik vooral
![]()
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dan kan ook zonder enig probleem hoor.
Dat is alleen om schijnhuwelijken tegen te gaan. In het gestelde voorbeeld is dat geen probleem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Om in Nederland met een niet-Nederlander te kunnen trouwen is toestemming van de IND (M-46) noodzakelijk.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
Dat is alleen om schijnhuwelijken tegen te gaan. In het gestelde voorbeeld is dat geen probleem.
Dat lijkt me sterk. Volgens mij staan een huwelijk en verblijf los van elkaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je geen grond voor verblijf hebt, krijg je ook die toestemming niet
Men eist juist een M46 ter voorkoming van een ongeldige verblijfsstatus (Schijnhuwelijk, zoals je al zei). het een heeft dus wel degelijk met het ander te maken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Volgens mij staan een huwelijk en verblijf los van elkaar.
Het is geen overblijfsel, het is meer iets nieuws volgens mij.... van de laatste 20 jaar of zo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in Amerika? Kennen ze daar ook een officieel onderscheid zoals in NL? Dus iets van autochtoon (1e rangs), westerse allochtoon (2e rangs), niet-westerse allochtoon die geen moslim is (3e rangs), niet-westerse allochtoon die moslim is (4e rangs)? Goed de laatste 2 heb ik verzonnen, maar niet-westerse allochtoon is correct.
Volgens mij is NL het enige land ter wereld dat zo'n onderscheid kent. Het zal wel een overblijfsel zijn uit de tijd van de apartheid.
Leg eens uit hoe? Deze route is namelijk gebaseerd op EU verdragen, en kan in principe ook met een van de andere landen worden toegepast. Alleen binnen België kan deze route worden aangepast, waarop de Marokkanen gewoon naar Duitsland of Frankrijk uitwijken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:
Dit wordt ook aangepakt.
We zullen zien. Ik zal straks eens even in Statline gaan vroeten van het CBS.... en kijken of het aantal Marokkanen dat naar Nederland komt in de eerste helft van 2006 echt gedaald is ten opzichte van het laatste half jaar in 2005. Ik geloof van niet namelijk, en dat Marokkanen wel op een andere manier binnen komen, zoals via een ander EU land.quote:Hoeveel % is dat en bij hoeveel is het enkel een vertraging in tegenstelling tot de geitenhoeder uit het rifgebergte waarvoor het een effectieve blokkade is?
Nederland is nog lang niet overbevolkt. En het steekt jou niet dat de vertrekkers voornamelijk westers zijn, en de binnenkomers voornamelijk niet-westers?quote:Lijkt me een goede zaak. NL is overbevolkt.
Dus "westers" of "niet westers" word volgens jou bepaald door de mate van criminaliteit of uitkeringen? Lijkt me toch een rare maatstaf om te bepalen wat wel of niet "westers" is.quote:De al aanwezige Surinamers en Antillianen geven toch behoorlijke oververtegenwoordiging in de uitkeringen en de misdaadcijfers. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?
Ja, maar er wordt alleen gekenen of het geen schijnhuwelijk is. Je hoeft volgens mij niet vooraf een grond voor verblijf te hebben wil je met elkaar trouwen. Of je trouwt en of je je partner mag laten overkomen zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Men eist juist een M46 ter voorkoming van een ongeldige verblijfsstatus (Schijnhuwelijk, zoals je al zei). het een heeft dus wel degelijk met het ander te maken.
Toen ik in 1999 met mijn Amerikaanse vrouw wilde trouwen moest ik ook toestemming van de IND krijgen, en dat was toen al een gehannes. En mijn vrouw was toen al legaal inwoner van Nederland. Wij moesten echter nog steeds toestemming van de IND krijgen om te kunnen trouwen. En dat moet ook nog eens binnen 2 weken na verkrijging van het formulier, dus we moest dat zegmaar 10 dagen van te voren aanvragen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
Dat is alleen om schijnhuwelijken tegen te gaan. In het gestelde voorbeeld is dat geen probleem.
Hoe kom je aan 1400 netto? Het minimumloon is 1284,60 bruto per maand, mits je 23 jaar of ouder bent, anders zit je nog lager. 120 % komt dus op 1541 euro bruto. Ik denk niet dat dat 1400 netto oplevert.quote:Op maandag 23 oktober 2006 07:59 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
de inburgeringstoets in ook niet het groteste probleem.
maar verdien je ook 1400 netto per maand? als niet dan vergeet het. Want je mag niet gaan trouwen met haar.
mischien in het land waar je partner vandaan komt maar niet in Nederland.
En als je wel 1400 verdient, dan moet je ook aan andere mensen denken die minder verdienen, en die ook graag met hun partners willen trouwen.
Denk jij ook soms aan andere mensen??? of boeit je dat gewoon niet???
als het zo is hoop ik echt van harte dat je in de zelfde situatie terecht komt...![]()
De wet is van Cohen hoor ik steeds. Verder lijrt het me dus tijd voor wat strengere wetten als het nog niet werkt..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:13 schreef maartena het volgende:
Volgens mij was dat nou niet de bedoeling van Verdonk....
Mja, ik ben dus alleen bang dat de strengere wetten eigenlijk alleen maar de immigrant tegenwerkt die gewoon op legale wijze naar Nederland wil komen. Nu al vinden uithuwelijkingen plaats met Franse Marokkaansen (zie buitenlandsepartner.nl - in de forums komt het al vaker naar voren) omdat met een Franse verblijfsvergunning je tevens EU inwoner bent en je zonder al te veel problemen en zonder inburgering naar Nederland kan komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:41 schreef Napalm het volgende:
De wet is van Cohen hoor ik steeds. Verder lijrt het me dus tijd voor wat strengere wetten als het nog niet werkt..
De eisen voor de Amerikanen zijn toch niet schokkend anders ofwel?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Zelf ben ik lid van een aantal online groepen met betrekking tot Amerikaanse/Nederlandse relaties. Ik ben al sinds 1997 lid van een Yahoo Group bijvoorbeeld, en de trend is de laatste jaren toch veel meer naar Amerika verhuizen, terwijl het een jaar of 5 geleden een stuk gelijker was. Nu kunnen daar ook andere redenen voor zijn natuurlijk, maar de eisen zijn in Nederland een stuk strakker geworden, en dus trekken veel Nederlanders dus weg uit Nederland. Voor een deel zal dit het vertrekoverschot ook verklaren.
Een is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Of het nu Cohen of Verdonk is maakt me verder ook geen flikker uit. De oplossing moet worden gevonden op EU niveau. 1 land alleen binnen de EU kan haar grenzen niet sluiten voor buitenlanders zolang de andere landen wel makkelijk buitenlanders toelaten. Waarom denk je dat Verdonk zo woedend was dat Spanje vorig jaar 700.000 Illegale Noord-Afrikanen legaliseerde? Want die 700.000 nu-met-Spaanse-EU-verblijfsvergunning-Noord-Afrikanen kunnen dan ook heel makkelijk doorreizen naar Nederland.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
We kunnen OF uit de EU stappen zoals de SP dat graag zou willen, OF op EU niveau sleutelen aan een EU wetgeving met betrekking tot immigratie. Het probleem is alleen nog steeds dat geen enkel land macht uit handen wil geven aan de EU om dat voor elkaar te krijgen. Maar de enige manier om de immigratie van niet-westersen richting de EU een halt toe te roepen is op EU niveau.
Eigenlijk zou er een Europese inburgeringstoets moeten komen, en een strenge Europese wetgeving op immigratie. Zolang die er nog niet is, is het ook in Nederland dweilen met de kraan open.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |