abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42764024
quote:
Importhuwelijken 90 % afgenomen

Het aantal importbruiden en -bruidegommen is dit jaar spectaculair gedaald, als gevolg van de invoering van de Wet Inburgering Buitenland. In 2005 kwamen nog ongeveer 2500 mensen per maand door een huwelijk met een Nederlander hiernaartoe, maar het afgelopen halfjaar zijn in totaal nog maar 1384 mensen in Nederland ingetrouwd.

Minister Verdonk is zeer tevreden over deze daling. Zij voerde de bewuste wet in, om te voorkomen dat er iedere keer weer een grote groep eerstegeneratieallochtonen bijkwam. Op deze manier hoopt ze de integratie te bevorderen. Nu moeten niet-westerse mensen die hier willen trouwen en wonen in het land van herkomst een inburgeringsexamen met goed gevolg afleggen. Ook moet hun voorgenomen partner minimaal 120 procent van het minimumloon verdienen en tenminste 21 jaar oud zijn.

Geert Wilders, de LPF en de nieuwe rechtse partijen willen de wet nu nog strenger maken dan hij is. Wilders wil zelfs een totale immigratiestop voor Turken en Marokkanen. Minister Verdonk vindt dit niet nodig, omdat ze verwacht dat met het huidige beleid alles goed onder controle te krijgen is. "Het komt nu vooral aan op de handhaving," aldus Verdonk.

Importhuwelijken 90 % afgenomen
Het beleid van Verdonk blijkt een groot succes. Van 30.000 mensen per jaar terug naar zo'n 2.800 als de lijn doorzet. Nu maar hopen dat een mogelijk links kabinet de inkomenseisen niet snel weer gaat terugdraaien...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42764165
Er zal wel een foutje in het bericht staan ofzo maar waar haal je die 30.000 vandaan?

In het artikel zie ik alleen 2500 per jaar en 1384 per half jaar wat zelfs een stijging zou betekenen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42764200
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef du_ke het volgende:
Er zal wel een foutje in het bericht staan ofzo maar waar haal je die 30.000 vandaan?
2500 per maand = 30.000 per jaar.
1384 per halfjaar = 2.800 per jaar
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42764207
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef du_ke het volgende:

In het artikel zie ik alleen 2500 per jaar en 1384 per half jaar wat zelfs een stijging zou betekenen.
2500 x 12

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2006 10:24:16 ]
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:25:31 #5
97005 LiamP
Bedankt Liam, 't was fijn
pi_42764240
wel goed lezen hè, du_ke.

er staat 2500 mensen per MAAND. en da's dus idd 30.000 mensen per jaar.
"What the world needs now, is love, sweet love" - Dionne Warwick.
pi_42764257
Wel hulde natuurlijk voor deze daling.
pi_42764275
Rita
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_42764304
Maar belangrijker is natuurlijk de vraag hoe het met haar kerntaak de deportaties gaat?
pi_42764308
En heeft ze al integratiebeleid?
pi_42764755
Zoiets maakt me dan razend nieuwsgierig. Wat doen de mensen die tot voor kort met een importbruid(egom) trouwden?
Emigreren? Uitstellen en op latere leeftijd alsnog met een importbruid(egom) trouwen? Met een Nederlander trouwen?

Als het uitstel is - wat heel goed kan- gaan de cijfers dus over een paar jaar weer bijtrekken. Wat gezien zal worden als Verdonk succes maar dat niet zou zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:57:22 #11
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42765009
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef du_ke het volgende:
En heeft ze al integratiebeleid?
Als men zijn huwelijkspartner hier te lande moet zoeken is de kans groter dat deze al gedeeltelijk is geintegreerd en kennis heeft van de westerse cultuur. Het afremmen van huwelijksimmigratie, zeker vanuit Turkije en Marroko zie ik als succesvol integratiebeleid. Turken en Marrokanen geven zelf als reden voor een partnerkeuze uit het thuisland juist aan dat ze die prefereren omdat ze juist NIET geintegreerd zijn.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:58:17 #12
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42765034
En ook dit stukje beleid van de zittende coalitie is weer een doorslaand succes
Pugna Pro Patria
pi_42765422
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

2500 per maand = 30.000 per jaar.
1384 per halfjaar = 2.800 per jaar
Het lijkt me nogal een sterk verhaal. Volgens CBS is de maandelijkse immigratie nauwelijks afgenomen, eerder iets toegenomen (2006 vergeleken met 2005).

Jaarlijks zijn er ongeveer 80.000 huwelijken in Nederland. Zouden er daarvan voorheen 30.000 met een partner uit het buitenland zijn? Ik kan het me niet voorstellen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:37:47 #14
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42766046
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het lijkt me nogal een sterk verhaal. Volgens CBS is de maandelijkse immigratie nauwelijks afgenomen, eerder iets toegenomen (2006 vergeleken met 2005).
Asielverzoeken zijn sterk toegenomen. Wellciht verklaard dat?

Overigens die 90%+30.000.. Ik had begrepen dat er veel mensen nog vlak voor de nieuwe regels hun partner haalden. Dat zou tot gevolg kunnen hebben dat 2005 hoger en 2006 wat lager is dan normaal het geval zou zijn geweest. Hiermee zou de daling ook groter zijn dan de lange termijn daling..

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 18-10-2006 11:46:02 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42766099
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:13 schreef Kozzmic het volgende:
Jaarlijks zijn er ongeveer 80.000 huwelijken in Nederland. Zouden er daarvan voorheen 30.000 met een partner uit het buitenland zijn? Ik kan het me niet voorstellen.
Dat klinkt inderdaad volstrekt ongeloofwaardig.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:42:51 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42766178
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:46 schreef sigme het volgende:
Zoiets maakt me dan razend nieuwsgierig. Wat doen de mensen die tot voor kort met een importbruid(egom) trouwden?
Emigreren? Uitstellen en op latere leeftijd alsnog met een importbruid(egom) trouwen? Met een Nederlander trouwen?
Goeie vraag inderdaad.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42766218
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:46 schreef sigme het volgende:

Als het uitstel is - wat heel goed kan- gaan de cijfers dus over een paar jaar weer bijtrekken. Wat gezien zal worden als Verdonk succes maar dat niet zou zijn.
Belgie?

Het beleid van segregatieminister Verdonk is dan ook niet gericht op de immigrant (integratie), maar op de autochtone bevolking (stemmen). Het moet wel erg naief zijn als je denkt dat een dergelijke maatregel geen kwaad bloed zet bij mensen die zien dat zij niet mogen trouwen met wie zij willen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:47:10 #18
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42766283
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
zien dat zij niet mogen trouwen met wie zij willen.
Hoho, men mag trouwen met wie ze maar willen. Je mag alleen niet met je geitenhoeder in NL gaan wonen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:55:08 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42766495
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Belgie?

Het beleid van segregatieminister Verdonk is dan ook niet gericht op de immigrant (integratie), maar op de autochtone bevolking (stemmen). Het moet wel erg naief zijn als je denkt dat een dergelijke maatregel geen kwaad bloed zet bij mensen die zien dat zij niet mogen trouwen met wie zij willen.
Je mag nog steeds trouwen met wie je wilt, zolang je het maar kan onderhouden en niet hoeft te teren op bijstand.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42766560
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Overigens die 90%+30.000.. Ik had begrepen dat er veel mensen nog vlak voor de nieuwe regels hun partner haalden. Dat zou tot gevolg kunnen hebben dat 2005 hoger en 2006 wat lager is dan normaal het geval zou zijn geweest. Hiermee zou de daling ook groter zijn dan de lange termijn daling..
Dat zou inderdaad goed kunnen. 20.000 in 2003 volgens het bericht Strengere eisen aan halen 'importbruid'. Waarvan 20% uit Turkije en 16% uit Marokko. De overige 64% komt uit 140 verschillende landen.
pi_42766740
In dit bericht worden weer hele andere cijfers genoemd...

2002 - 2000 huwelijken
2003 - 2400 huwelijken
1e helft 2004 - 2800 huwelijken

Kennelijk is het niet duidelijk wat nu precies een importbruid (of -bruidegom) is. Ik vraag me dan ook af of er in het bericht in de OP wellicht appels met peren worden vergeleken.
pi_42767324
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:04 schreef Kozzmic het volgende:
In dit bericht worden weer hele andere cijfers genoemd...

2002 - 2000 huwelijken
2003 - 2400 huwelijken
1e helft 2004 - 2800 huwelijken

Kennelijk is het niet duidelijk wat nu precies een importbruid (of -bruidegom) is. Ik vraag me dan ook af of er in het bericht in de OP wellicht appels met peren worden vergeleken.
Bij Verdonk zou het me niet verbazen.

Maar ere wie ere toekomt: als dit idd zo is als zij het voorspiegelt, dan is het een geslaagd stukje beleid
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Donald Duck held woensdag 18 oktober 2006 @ 12:28:30 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42767396
Hoe het precies ook zit: hoe minder buitenlanders, hoe beter
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:35:37 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42767564
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42767670
Er was toch een kink in de regeling waardoor iedereen gewoon in Belgie ging trouwen en dan weer terug naar Nederland kwam ?
Allah Al Watan Al Malik
pi_42767711
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
Er was toch een kink in de regeling waardoor iedereen gewoon in Belgie ging trouwen en dan weer terug naar Nederland kwam ?
Vraag es rond in je omgeving zou ik zeggen
Big dick.
pi_42767876
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
Jup.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_42769366
Op Teletekst worden weer andere cijfers genoemd...
quote:
Inburgeringswet schrikt bruiden af

De huwelijks- en gezinsmigratie is de laatste maanden sterk afgenomen. Sinds maart komen er per maand 850 bruiden en andere gezinsleden van allochtonen naar Nederland. Daarvoor waren dat er nog 2,5 keer zoveel.

De daling volgt op de inburgeringswet, die in maart van kracht werd. Sindsdien moeten niet-westerse immigranten in hun eigen land een inburgeringsexamen doen. Allochtonen die iemand willen laten overkomen, moeten minstens 21 jaar zijn en 120% van het minimumloon verdienen.

In 2004 waren er nog 41.000 huwelijks- en gezinsmigranten. In 2005 waren het er 30.000, dit jaar komt het uit op 22.000.

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6F2A680628A6F.html
pi_42771648
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Vraag es rond in je omgeving zou ik zeggen
Mongool.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42772305
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:40 schreef Kozzmic het volgende:
Op Teletekst worden weer andere cijfers genoemd...
[..]
"Inburgeringswet schrikt bruiden af"
Hoe zit het eigenlijk met de verhouding bruiden/bruidegommen? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer mevrouwen dan meneren geïmporteerd worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42773909
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar ere wie ere toekomt: als dit idd zo is als zij het voorspiegelt, dan is het een geslaagd stukje beleid
Nou, enorm geslaagd. Daarom woont een (nederlandse) vriend van mij nu in Argentinie met zijn (nederlands sprekende etc.) Argentijnse vrouw en kinderen. Hij verdiende namelijk 118% van het minimumloon en zij (academisch geschoold, inmiddels succesvol wetenschapper) had er genoeg van om als een volslagen tweederangsburger behandeld te worden. Joy.

Ik vind dit beleid van een middeleeuwse achterlijkheid getuigen. Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
pi_42773929
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:
zegt iemand die een belgisch mokkel in zijn avatar heeft staan.
pi_42774088
De truc is natuurlijk om een regeling in te voeren die een wachttijd van 3 tot 6 maanden bij huwelijksmigratie verplicht stelt, en dan 6 maanden later gaan melden dat het aantal migratiehuwelijken onder die regel zo enorm is afgenomen...

zucht, ben ik nu zo slim of zijn mensen die denken dat die daling structureel is nou zo dom?

de cijfers zijn domweg enkel gedaald omdat een groot aantal huewelijken eerst 'versneld' werden voordat die regeling inging (het recordcijfer over 2005) en vervolgens moesten alle aanvragen in begin 2006 een tijd wachten, waardoor het cijfer over de eerste helft van 2006 natuurlijk kunstmatig laag is ...

... ach, een hele goegemeente wil gewoon verdonk achterna lopen en haar ophemelen voor dr beleid en hoe _goed_ het wel niet is.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_42780006
Eindelijk het eerste echte resultaat van Verdonk. Voor de rest is het vrij belabberd.
pi_42780695
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:06:05 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42782002
Yep. Nu nemen Nederlanders hun door Nederlandse belastingcenten betaalde kennis mee naar het buitenland om daar te trouwen en daar te blijven. Intussen komen de Marokkanen en Turken gewoon op andere manieren binnen (bijvoorbeeld door uit te huwelijken met een Franse Marokkaan(se), met EU paspoort), maar dat soort cijfers zie je natuurlijk nergens.

Helaas is het wel zo dat de EMIgranten voor het grootste deel Nederlanders en Westerse allochtonen zijn die weer naar huis gaan. Of het echt veel invloed heeft gehad op het totale immigratieplaatje heb ik zo mijn twijfels over.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:02:55 #37
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42786905
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
Yep. Nu nemen Nederlanders hun door Nederlandse belastingcenten betaalde kennis mee naar het buitenland om daar te trouwen en daar te blijven
Valt natuurlijk volkomen weg tegen de grote hoeveelheden kansloze geitenhoeders die je zo buiten kan houden..
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
Helaas is het wel zo dat de EMIgranten voor het grootste deel Nederlanders en Westerse allochtonen zijn die weer naar huis gaan.
Het grote probleem natuurlijk; voor kansrijken is het best interessant om (weer) te vertrekken. Voor kanslozen is het interessant om naar NL te komen/ blijven. Het systeem klopt voor geen meter.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 00:36:19 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42792624
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:02 schreef Napalm het volgende:
Valt natuurlijk volkomen weg tegen de grote hoeveelheden kansloze geitenhoeders die je zo buiten kan houden..
Maar is dat ook echt zo? De België-route wordt steeds meer toegepast sinds Verdonk de wet heeft aangepast.

Voor de precieze uitleg, zie hier: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewforum.php?f=94

In principe komt het hierop neer:

Een legale inwoner van de EU met een legale verblijfsvergunning van binnen de EU mag in de gehele EU wonen en werken. Je hoeft hiervoor geen EU-paspoort te hebben, maar dat kan met een Nederlandse verblijfsvergunning. Dit is vastgelegd in het EU verdrag voor vrij personen verkeer wat ook Nederland heeft ondertekend.

Hoe werkt het? In korte stappen ongeveer zo:

1) Een Marokkaan in Nederland gaat in België werken. (En iedere Marokkaan heeft wel een "oom" of een "vriend van een vriend" in een ander EU land die wel een baantje heeft). Tevens gaat ie in België wonen. Net als voor een Nederlander die in België gaat wonen, geldt voor hem op dat moment de Belgische wet, en het verdrag voor vrij personenverkeer binnen de EU regeld dat voor hem nu ook de Belgische immigratiewet geldt.

2) Nu haalt hij een bruid uit Marokko. Hij trouwt in België, en de vrouw krijgt een Belgische verblijfsvergunning. Belgie kent ook een inburgeringstest, maar deze is VEEL minder kritisch dan de Nederlandse, en is erg makkelijk te passeren. Zodra de verblijfsvergunning is verstrekt, pakken ze hun biezen terug naar Nederland.

3) Aangekomen in Nederland mag de Marokkaanse met een Belgische verblijfsvergunning in, zonder problemen, zonder verdere toelatingseissen. Die eissen heeft ze namelijk al aan voldaan in een ander EU land.

Deze route kan ook worden toegepast bij andere EU landen. Spanje is er ook erg populair voor. Alleen is Belgie gewoon het handigst omdat men daar al Nederlands spreekt, er veel Marokkanen wonen, en je binnen 2 uur weer in de Randstad zit voor familiebezoeken etc.

De cijfers van Verdonk zijn dus echt niets zeggend. Want veel Marokkanen doen het dus op die manier nu om de inburgeringstest te ontlopen. Ga dus niet juichend staan klappen dat Verdonk zoveel huwelijkspartners heeft buiten gehouden. Klik maar eens op dat forum voor de Belgiëroute hierboven en je zult uitvinden dat er op die manier ook nog duizenden binnenkomen. En die worden geteld bij de EU onderdanen die naar Nederland verhuizen, want als Marokkaanse uitghuwelijkte bruid uit het Rif gebergte met een Belgische verblijfsvergunning ben je EU inwoner.
quote:
Het grote probleem natuurlijk; voor kansrijken is het best interessant om (weer) te vertrekken. Voor kanslozen is het interessant om naar NL te komen/ blijven. Het systeem klopt voor geen meter.
De emigratie is sinds 2003 hoger dan de immigratie. Nu zullen sommigen dat als positief zien, WANT er komen minder minsen bij.... maar als je eens kijkt wie er dan WEG gaan, dan kom je bedrogen uit. Slechts een klein deel van de vertrekkers zijn niet-westers.....

Ik durf te wedden dat aan het einde van dit jaar, het totaalgetal aan westerse en niet-westerse immigranten niet gek veel zal verschillen met 2005 of 2004.... Je vind alleen mensen in andere categorien terug. En terwijl Verdonk alle lof krijgt, is er eigenlijk geen reet veranderd.

Om echt immigranten tegen te houden moet je uit de EU stappen, de grenzen voorzien van prikkeldraad en een 10 meter hoge muur, en bewapende bewaking neerzetten. En dan zeg ik er nog even bij de dat de grens tussen de VS en Mexico er NU al zo uitziet, en er toch elke dag 3000 illegalen bijkomen.....

Kortom: Als het ergens beter is dan ergens anders, dan vinden ze wel een weg naar binnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42795428
waarom juichen jullie hier allemaal??

jullkie vinden het goed als de overheid een van de fundametairste rechten ((trouwen met je partner))van jullie en andere mensen wegneemt of vermoeilijkt.
dat is gewoon schandalig.
zelfs in landen die jullie achterlijk noemen krijgen mensen extra geld en extra versoeppelingen als ze willen gaan trouwen.
dat is geen succes.
dat noem ik schending van een van de belangrijkste rechten van een mens door een overbodig eis ((inkomenseis))
te stellen aan die mensen.
En als je ziet dat je partner gewoon mag werken als hij door gezinsvorming binnen wordt gelaten, dan moet je je ook eens vragen waarom dan deze inkomens-eis?
langzaam maar zeker denk ik dat jullie echt niet zo beschaavd zijn als jullie zelf denken en als ik ooit dacht.
dat is gewoon triest......
als je geen 1400 kunt verdienen,,,,,dat heb je pech........dan heb je geen recht om gaan te trouwen met je partner...
gelukkig zijn er niet veel landen op de wereld die zo`n stomme wet hebben.
Er worden weer verkeerde mensen aangepakt door Verdonk, alleen omdat ze wil laten zien dat haar beleid een succes is.
als verdonk echt daadkracht heeft, dan moet ze het echte probleem aanpakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Human_Patris op 19-10-2006 07:50:56 ]
pi_42795699
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 07:42 schreef Human_Patris het volgende:
waarom juichen jullie hier allemaal??
als verdonk echt daadkracht heeft, dan moet ze het echte probleem aanpakken.
Je bedoelt alle luie allochtonen het land uit? Tja, i`ll say go for it!
pi_42795709
Nou, nu zullen alle problemen met allochtonen wel snel uit de wereld zijn hoor. Applaus!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42795753
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:25 schreef Jarno het volgende:
Nou, nu zullen alle problemen met allochtonen wel snel uit de wereld zijn hoor. Applaus!
Huilie
pi_42795973
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:

[..]

Nou, enorm geslaagd. Daarom woont een (nederlandse) vriend van mij nu in Argentinie met zijn (nederlands sprekende etc.) Argentijnse vrouw en kinderen. Hij verdiende namelijk 118% van het minimumloon en zij (academisch geschoold, inmiddels succesvol wetenschapper) had er genoeg van om als een volslagen tweederangsburger behandeld te worden. Joy.

Ik vind dit beleid van een middeleeuwse achterlijkheid getuigen. Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.

Deze wet is dus ontworpen om de massale huwelijksimmigratie vanuit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap tegen te gaan. Ik ben het met je eens dat het aantal spaanders nu te groot is, kortom.
pi_42796392
Niet alleen is Wilders een idioot, hij loopt ook nog eens achter de feiten aan... (Een vandaag van gisteren)
pi_42796671
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.
Ik denk dus dat je dat eigenlijk niet kan maken. Je kan niet van bovenaf gaan lopen beoordelen of mensen trouwen uit liefde of uit andere overwegingen, en die inkomenseis werkt niet zolang je als postdoc of bursaal of niet aan die 120% komt, of uberhaupt niet kan aantonen dat je inkomen hebt (wat het geval is met een talentbeurs van NWO). De huidige regels leiden tot een braindrain (behalve die vrienden die we nu dus nauwelijks meer zien ken ik veel meer verhalen over talentvolle buitenlandse onderzoekers die na afloop van hun promotie weer buitengezet werden omdat hun aanstaande echtgenoot kunstenaar was e.d.) en dat is zonde en niet wenselijk.
Op zich zag ik wel heil in de leer-eerst-in-je-buitenland-nederlands eis inclusief examen enzo, maar dat lijkt ook niet echt te werken. Dus ik weet het gewoon niet.
Maar daar komt ook bij dat de enige import-echtelieden die ik ken uiterst normale mensen zijn die probeerden gewoon mee te draaien in de nederlandse maatschappij. Likewise met asielzoekers trouwens, de dames die bij onze school in van die lange hoofddoekdingen hun kinderen wegbrengen komen ook gewoon naar de ouderavonden en doen hun stinkende best te begrijpen waar het over gaat. Misschien zou ik er anders over denken als alle fransen, ieren, en berbers die ik ken zich gruwelijk zouden misdragen.
pi_42796785
Hulde aan Job Cohen. Verdonk voert slechts zijn beleid uit, schijnt.
pi_42797195
Wat weten de rechtse populisten de aanleidingen voor en de feiten omtrent deze ontwikkeling toch weer lekker te verdraaien. En alle rechtse Fokkertjes trappen er weer met open ogen in.

Uit cijfers van het CBS blijkt dat het wel meevalt met het aantal allochtonenhuwelijken (dus nog niet eens importhuwelijken) in de periode van voor 2006. In de periode 1997 / 2001 (dus onder Paars) waren er gemiddeld 10900 per jaar (http://www.forum.nl/pdf/importhuwelijken.pdf, blz 22). Dus geen 30.000. Als er dit jaar daadwerkelijk maar 2800 importhuwelijken waren dan is dat dus een daling van ongeveer 28 procent en zeker geen 90 procent. Verdonk liegt dus weer eens dat ze barst, maarja, dat zijn we van haar gewend en bovendien is het weer verkiezingstijd.

Daarnaast komt de daling van het aantal allochtonen huwelijken echt niet alleen door het beleid van Verdonk. Er was al veel langer een beweging gaande dat de jongste generatie allochtonen trouwen met autochtone vrouwen. Dit vergat Verdonk er voor het gemak even bij te vermelden.
pi_42797808
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt alle luie allochtonen het land uit? Tja, i`ll say go for it!
ja precies,,,

maar wat zij doet is heel wat anders....

zij neemt JOUW recht om met iemand uit buitenland te trouwen weg of ze maakt het moeilijk........en jij vindt dat goed.
ik hoop alleen dat je nooit verliefd wordt op iemand uit het buitenland, en als, dan hooop ik dat je 1400 euro netto per maand verdient.

mens denk eerst na waar je om juicht..
er zijn zoveel nederlanders die graag hun partner naar nederland willen brengen, en daar moeten ze soms jaren voor vechten.
als ze echte ballen had, had ze de echte criminelen aangepakt en het land uitgezet. maar nee zij wil alleen dat het getal van buitenlanders daalt, en dat ten koste van families, kinderen, mensen die willen trouwen met hun partner en mensen die gelijk of ongelijk alleen uitgeprocedeerd zijn en verder helemaal niks te maken hebben met de echte problemen van nederland die door een andere groep buitenlandesr wordt veroorzaakt. daar doet ze de ogen dicht voor.
jammer dat de mensen zo`n minister goed vinden.
pi_42798183
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:36 schreef Autodidact het volgende:
Hulde aan Job Cohen. Verdonk voert slechts zijn beleid uit, schijnt.
job cohen heeft de vreemdelingenwet 2000 gemaakt idd en dat was een hele goede wet.
maar wie heeft de inkomens-eis gesteld? verdonk
wie heeft de leeftijd verhoogd? verdonk
wie heeft de driejarenbeleid afgeschafft? nawijn en verdonk
wie heeft de inburgerig vanuit het buitenland ingevoerd? verdonk
waarom zeg je niet dat Cohen een generaal parodn wou geven aan mensen die onder de oude wet vallen, waarmee de minster minstens tot 2008 mee bezig zal zijn (( hoewel ze zelf beweert dat ze alle dossiers afgehandeld heeft)).
gelukkig moet ze binnenkort vertrekken
pi_42800099
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:31 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik denk dus dat je dat eigenlijk niet kan maken. Je kan niet van bovenaf gaan lopen beoordelen of mensen trouwen uit liefde of uit andere overwegingen,
Daar wringt iets idd. Maar dat is meestal zo tussen ethiek en praktijk
quote:
en die inkomenseis werkt niet zolang je als postdoc of bursaal of niet aan die 120% komt, of uberhaupt niet kan aantonen dat je inkomen hebt (wat het geval is met een talentbeurs van NWO). De huidige regels leiden tot een braindrain (behalve die vrienden die we nu dus nauwelijks meer zien ken ik veel meer verhalen over talentvolle buitenlandse onderzoekers die na afloop van hun promotie weer buitengezet werden omdat hun aanstaande echtgenoot kunstenaar was e.d.) en dat is zonde en niet wenselijk.
Daar zouden dus speciale richtlijnen voor moeten komen.
quote:
Op zich zag ik wel heil in de leer-eerst-in-je-buitenland-nederlands eis inclusief examen enzo, maar dat lijkt ook niet echt te werken. Dus ik weet het gewoon niet.
Ik ook niet. Ik weet wel dat de huidige inburgeringstoets een bloody joke is, magoed, kinderziekten, die ruimte wil ik dr ook nog wel geven. Feit is dat er nog een hoop moet gebeuren voordat de selectie aan de poort acceptabel is.
quote:
Maar daar komt ook bij dat de enige import-echtelieden die ik ken uiterst normale mensen zijn die probeerden gewoon mee te draaien in de nederlandse maatschappij. Likewise met asielzoekers trouwens, de dames die bij onze school in van die lange hoofddoekdingen hun kinderen wegbrengen komen ook gewoon naar de ouderavonden en doen hun stinkende best te begrijpen waar het over gaat. Misschien zou ik er anders over denken als alle fransen, ieren, en berbers die ik ken zich gruwelijk zouden misdragen.
ik denk er wat sommige groepen betreft anders over idd. Ik ben gewoon tegen gearrangeerde huwelijken. Als die met die inkomenseis afgeremd worden, dan zit er wat mij betreft brood in. Met uiteraard de kanttekening dat er altijd gekeken moet worden naar manieren om niet dom en blind iedereen te gaan weigeren, wat nu dus nog teveel gebeurt.
En ook ik ken in de academische wereld legio voorbeelden van situaties zoals jij beschrijft. Dat moet dus duidelijke verbeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')