abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42800424
*gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
pi_42801126
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Komt gewoon van de frontpage hoor...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:27:53 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42804480
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.
Tja, dat is ook niet te doen natuurlijk. Op opleidingsniveau selecteren klinkt heel nobel, maar wie bepaald of een Nederlander die in China een arbeidersmeisje ontmoette tijdens een zakenreis haar niet naar Nederland zou mogen halen om samen een bestaan op te bouwen?
quote:
Deze wet is dus ontworpen om de massale huwelijksimmigratie vanuit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap tegen te gaan. Ik ben het met je eens dat het aantal spaanders nu te groot is, kortom.
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgiëroute.

Degenen die echt de dupe zijn, zijn de Nederlanders die verliefd zijn geworden op een buitenlandse, en graag samen een toekomst in Nederland willen opbouwen. Die worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt omdat Verdonk zo graag de moslims buiten wil houden.

Ik ken zelf veel (door Internetgroepen) Amerikaans-Nederlandse koppels. Nu hoeven Amerikanen (want westers) de inburgeringstest niet te doen, maar alle andere wetswijzigingen maken het er ook niet makkelijk op om je partner naar Nederland te halen. Ik zie steeds meer dat dergelijke koppels voor Amerika kiezen, ondanks de aap die daar in het Witte Huis zit. Toeval? Of schiet Verdonk zichzelf in de voet en vind ze het niet zo erg dat goed opgeleide Nederlanders vertrekken.....

Ondertussen vinden de Turken en Marokkanen via andere EU landen oplossingen. De Nederlander heeft geen "neef uit Marokko die naar Belgie emigreerde", terwijl Marokkanen vaak geemigreerde familie in heel Europa heeft zitten.

En de emigratie gaat maar door..... Er gaan per jaar meer Nederlanders en westerse allochtonen weg dan dat er bij komen. Nee, goed werk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42804730
Toch vraag ik me af, hoe stevig deze wet op juridisch vlak is aangezien ze wel onderscheid maakt tussen soorten allochtonen (westers/niet westers) en inkomen. Het zou me niet eens verbazen als blijkt dat ze onrechtmatig bezig is. Bevriende advocaten zeggen dat de kans erg groot is dat een dergelijke zaak gewonnen zal worden, maar practisch is het haast ondoenelijk.

Rechtzaken over landsgrenzen heen zijn nu eenmaal niet makkelijk. Als iemand die net niet 1400 netto verdient span je niet even snel een grote rechtzaak aan tegen een partij die er alle (belasting) geld voor heeft om het lang uit te houden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:11:47 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42811814
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch vraag ik me af, hoe stevig deze wet op juridisch vlak is aangezien ze wel onderscheid maakt tussen soorten allochtonen (westers/niet westers) en inkomen. Het zou me niet eens verbazen als blijkt dat ze onrechtmatig bezig is. Bevriende advocaten zeggen dat de kans erg groot is dat een dergelijke zaak gewonnen zal worden, maar practisch is het haast ondoenelijk.
Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.

Een Griek of Portugees mag wel zomaar naar binnen (want EU), een Amerikaan of Canadees niet.
De Amerikaan hoeft echter weer niet de inburgering te doen, maar heeft verder wel alle andere eissen die de Marokkaan ook heeft om Nederland binnen te komen.

De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....

Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
quote:
Rechtzaken over landsgrenzen heen zijn nu eenmaal niet makkelijk. Als iemand die net niet 1400 netto verdient span je niet even snel een grote rechtzaak aan tegen een partij die er alle (belasting) geld voor heeft om het lang uit te houden.
Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:56:26 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42812932
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
*gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Maar wel een terechte duim
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42817757
@maartena
Om het echt lachwekkend te maken: Japanners zijn volgens Verdonk WEL westers, Joegoslaven bijvoorbeeld NIET.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42828439
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar wel een terechte duim
Ben je echt zo kortzichtig, of doe je alleen maar alsof?
pi_42829290
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.

Een Griek of Portugees mag wel zomaar naar binnen (want EU), een Amerikaan of Canadees niet.
De Amerikaan hoeft echter weer niet de inburgering te doen, maar heeft verder wel alle andere eissen die de Marokkaan ook heeft om Nederland binnen te komen.

De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....

Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
[..]

Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.
Hoe zit dat eigenlijk in Amerika? Kennen ze daar ook een officieel onderscheid zoals in NL? Dus iets van autochtoon (1e rangs), westerse allochtoon (2e rangs), niet-westerse allochtoon die geen moslim is (3e rangs), niet-westerse allochtoon die moslim is (4e rangs)? Goed de laatste 2 heb ik verzonnen, maar niet-westerse allochtoon is correct.

Volgens mij is NL het enige land ter wereld dat zo'n onderscheid kent. Het zal wel een overblijfsel zijn uit de tijd van de apartheid.
pi_42829337
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:49 schreef anneja het volgende:

[..]

Ben je echt zo kortzichtig, of doe je alleen maar alsof?
Kortzichtigheid is iets (extreem) rechts eigen. Je zou eens moeten kijken of dat profiel bij hem past. Daarna kun je pas concluderen of hij alsof doet of niet.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:41:47 #61
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42829378
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef FeestNummer het volgende:
@maartena
Om het echt lachwekkend te maken: Japanners zijn volgens Verdonk WEL westers, Joegoslaven bijvoorbeeld NIET.
[edit]doe eens normaal [/edit]

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2006 11:47:02 (racisme) ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:43:10 #62
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42829410
Ik heb toevallig ook een buitenlandse vriendin en zij gaat gewoon een inburgeringscursus doen zoals het hoort. Ik heb totaal geen problemen met dit beleid.
pi_42909650
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:43 schreef Steinberger het volgende:
Ik heb toevallig ook een buitenlandse vriendin en zij gaat gewoon een inburgeringscursus doen zoals het hoort. Ik heb totaal geen problemen met dit beleid.
de inburgeringstoets in ook niet het groteste probleem.
maar verdien je ook 1400 netto per maand? als niet dan vergeet het. Want je mag niet gaan trouwen met haar.
mischien in het land waar je partner vandaan komt maar niet in Nederland.
En als je wel 1400 verdient, dan moet je ook aan andere mensen denken die minder verdienen, en die ook graag met hun partners willen trouwen.
Denk jij ook soms aan andere mensen??? of boeit je dat gewoon niet???
als het zo is hoop ik echt van harte dat je in de zelfde situatie terecht komt...
pi_42911356
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:45 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

job cohen heeft de vreemdelingenwet 2000 gemaakt idd en dat was een hele goede wet.
Hijzelf heeft er praktisch niks aan gedaan. Het beleid werd voornamelijk uitbesteed naar een externe adviseur.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 23 oktober 2006 @ 11:05:46 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42912052
Deportatie.

Oeh, nu wil Verdonk niet meer met me praten, oeh wat erg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42914848
90% meer relaties die Verdonk in de kiem smoort, goed gedaan joh, jong geluk verpesten met onrechtvaardige regeltjes, alleen maar omdat je bepaalde (reguliere!) groepen mensen blijkbaar gewoon niet in je land wilt hebben en dan nog je beleid toejuichen ook

Walgelijk gewoon.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:11:16 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42915416
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten én een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.

Nee Verdonk, héél tof! Goed man!
pi_42916482
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten é® een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.

Nee Verdonk, h马 tof! Goed man!
Singapore is ook een mooi land om in te wonen.
pi_42916663
quote:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten �n een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:48:18 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42916713
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?

Kenniseconomie? Hallo?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:48:53 #71
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42916731
quote:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten én een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.

Nee Verdonk, héél tof! Goed man!
A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?
B) Singapore telt volgens mij als een Westers land waardoor de integratie e.d. in NL mag plaatsvinden.
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgi�route.
Dit wordt ook aangepakt.
quote:
Degenen die echt de dupe zijn, zijn de Nederlanders die verliefd zijn geworden op een buitenlandse, en graag samen een toekomst in Nederland willen opbouwen. Die worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt omdat Verdonk zo graag de moslims buiten wil houden.
Hoeveel % is dat en bij hoeveel is het enkel een vertraging in tegenstelling tot de geitenhoeder uit het rifgebergte waarvoor het een effectieve blokkade is?
quote:
En de emigratie gaat maar door..... Er gaan per jaar meer Nederlanders en westerse allochtonen weg dan dat er bij komen. Nee, goed werk.
Lijkt me een goede zaak. NL is overbevolkt.
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:

De al aanwezige Surinamers en Antillianen geven toch behoorlijke oververtegenwoordiging in de uitkeringen en de misdaadcijfers. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?

[ Bericht 63% gewijzigd door Napalm op 25-10-2006 11:54:09 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42916765
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?

Kenniseconomie? Hallo?
Na 15 jaar-nog-steeds-niet-Nederlands-sprekend-in-de-koffiehuis-zittende-werkloze. Doei.
pi_42917002
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, we moeten bedroefd zijn dat de ongebreidelde stroom immigranten uit de jaren 90 niet wat eerder is ingedamd waardoor nu dit soort maatregelen nodig zijn.
pi_42917682
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?
Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?
quote:
B) Singapore telt volgens mij als een Westers land waardoor de integratie e.d. in NL mag plaatsvinden.

Dat geldt alleen voor mensen uit:

Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italie, Japan, Luxemburg, Nieuw Zeeland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Monaco, Liechtenstein en Zwitserland
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:33:43 #75
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42918145
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:

Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?
Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:

Dat geldt alleen voor mensen uit:

Australi�, Belgi�, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italie, Japan, Luxemburg, Nieuw Zeeland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Monaco, Liechtenstein en Zwitserland
Ah, ik mis hier nogal wat EU landen. Kan dat zomaar?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42918506
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..
Idee'tje voor Verdonk.
pi_42922396
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 10:52 schreef Vhiper het volgende:
90% meer relaties die Verdonk in de kiem smoort, goed gedaan joh, jong geluk verpesten met onrechtvaardige regeltjes,
Onzin. Het is wel heel toevallig dat die vrouwen ook altijd moeten worden gehaald uit achterlijke bergdorpjes. Dat zijn van die vrouwen die onder de duim worden gehouden door hun man in Nederland. Er zijn genoeg leuke meisjes in Nederland en al is de liefde zo groot kan je toch ook daarheen verhuizen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42922506
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:33 schreef Napalm het volgende:

Bron? Hoe bepaal je trouwens die binding? Puur kijkend naar afkomst? Naar de paspoorten van ouders, opa's en oma's?

En wat doe je met een autochtoon die een buitenlandse hierheen wil halen, die binding is dan 50-50.
quote:
Ah, ik mis hier nogal wat EU landen. Kan dat zomaar?

Sorry, oud lijstje, hier de laatste van de website van de IND, Singapore ontbreekt ook op deze overigens

Australië, België, Canada, Cyprus, Duitsland, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Verenigde Staten van Amerika, IJsland, Vaticaan-stad, Zweden, Zwitserland.
pi_42922550
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:53 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Onzin. Het is wel heel toevallig dat die vrouwen ook altijd moeten worden gehaald uit achterlijke bergdorpjes. Dat zijn van die vrouwen die onder de duim worden gehouden door hun man in Nederland. Er zijn genoeg leuke meisjes in Nederland en al is de liefde zo groot kan je toch ook daarheen verhuizen.
De helft van de migranten komt uit westerse landen.
pi_42922579
Ja inderdaad je kan niet met twee maten meten.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:06:43 #81
136 V.
Like tears in rain...
pi_42922859
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:

Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Hier ben ik het nou helemaal mee eens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:36:03 #82
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42923858
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bron? Hoe bepaal je trouwens die binding? Puur kijkend naar afkomst? Naar de paspoorten van ouders, opa's en oma's?

En wat doe je met een autochtoon die een buitenlandse hierheen wil halen, die binding is dan 50-50.
Nee, afkomst en andere zaken zoals familiebanden, werk etc. De standaardimmigratie criteria zoals in NIeuw-Zeeland en andere immigratielanden met een puntenstelsel van toepassing zijn.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Vhiper het volgende:
Vaticaan-stad,
Deze miste ik vooral

pi_42924045
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:04 schreef anneja het volgende:

[..]

Je moet kunnen trouwen met wie je lief vindt. Iedereen.
Dan kan ook zonder enig probleem hoor.
pi_42924101
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, afkomst en andere zaken zoals familiebanden, werk etc. De standaardimmigratie criteria zoals in NIeuw-Zeeland en andere immigratielanden met een puntenstelsel van toepassing zijn.
Nederland kent geen puntensysteem. Een puntensysteem zou zelfs een versoepeling voor ons beleid betekenen, want dan kan men zelfs binnenkomen zonder enige garantstelling
quote:
Deze miste ik vooral
Tsja, mocht de Paus ooit van zijn geloof vallen, hoeft ie in ieder geval niet in te burgeren om in Nederland te komen wonen
pi_42924149
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dan kan ook zonder enig probleem hoor.

Om in Nederland met een niet-Nederlander te kunnen trouwen is toestemming van de IND (M-46) noodzakelijk. Die wordt echt niet zomaar gegeven, geloof me
pi_42924421
Ik moet haar niet, maar dit is natuurlijk een mooi resultaat.
pi_42924430
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Om in Nederland met een niet-Nederlander te kunnen trouwen is toestemming van de IND (M-46) noodzakelijk.
Dat is alleen om schijnhuwelijken tegen te gaan. In het gestelde voorbeeld is dat geen probleem.
pi_42924663
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:

Dat is alleen om schijnhuwelijken tegen te gaan. In het gestelde voorbeeld is dat geen probleem.

Als je geen grond voor verblijf hebt, krijg je ook die toestemming niet, als de dood dat ze zijn dat je toch blijft. Je kan in Nederland simpelweg niet trouwen met wie je wilt, je word simpelweg beperkt. Trouwen met een buitenlander als je tussen de 18 en 21 of als hij/zij tussen de 18 en 21 is, kan je bijvoorbeeld ook op je buik schrijven.
pi_42925246
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als je geen grond voor verblijf hebt, krijg je ook die toestemming niet
Dat lijkt me sterk. Volgens mij staan een huwelijk en verblijf los van elkaar.
pi_42925897
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Volgens mij staan een huwelijk en verblijf los van elkaar.
Men eist juist een M46 ter voorkoming van een ongeldige verblijfsstatus (Schijnhuwelijk, zoals je al zei). het een heeft dus wel degelijk met het ander te maken.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:43:22 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42926033
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk in Amerika? Kennen ze daar ook een officieel onderscheid zoals in NL? Dus iets van autochtoon (1e rangs), westerse allochtoon (2e rangs), niet-westerse allochtoon die geen moslim is (3e rangs), niet-westerse allochtoon die moslim is (4e rangs)? Goed de laatste 2 heb ik verzonnen, maar niet-westerse allochtoon is correct.

Volgens mij is NL het enige land ter wereld dat zo'n onderscheid kent. Het zal wel een overblijfsel zijn uit de tijd van de apartheid.
Het is geen overblijfsel, het is meer iets nieuws volgens mij.... van de laatste 20 jaar of zo.

De Verenigde Staten ken in principe geen verschil tussen Westers en Niet-Westers, maar er zitten wat haken en ogen aan. Voor de toegang tot het land als toerist kunnen Canadezen, EU leden, Zwitsers, Noren, IJslanders, Japanners, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, en nog wat landen die ik vast vergeet zo op het vliegtuig stappen met een geldig paspoort en met het Visa Waiver het land binnen komen. Maar dat geld natuurlijk voor elk land en ook binnen de EU geld dat een Amerikaan of Japanner ook makkelijk binnen komt en een Nigeriaan of Filippijn niet.

Voor Immigratie is er bij de meeste visums geen beperking qua afkomst. Bij de visums gebaseerd op huwelijk is er geen verschil tussen een Nederlander en een Nigeriaan of Filippijn. Bij visums gebaseerd op werk hebben ze te maken met NAFTA, een handelsverdrag waarbij ze voorrang moeten geven aan Canadezen en in mindere mate aan Mexicanen. (Dit is in de EU ook zo trouwens, EU leden krijgen voorrang). Bij studenten visa, tijdelijke visa, andere familietypen visa (kinderen, ouders, zus, broer etc naar het land halen) wordt ook geen verschil gemaakt op afkomst.

Bij de Visa Loterij, waarbij jaarlijks 55.000 mensen een Visa kunnen "winnen" word wel verschil gemaakt op afkomst, maar alleen op numerieke basis. Landen waarvan per jaar al meer dan xxxx mensen (weet het precieze aantal niet) naar de VS komen mogen niet mee doen met de Visa Loterij. Landen als Mexico, China, Filipijnen, en ook het VK mogen meestal niet meedoen met de loterij omdat ze dus al een bepaald aantal immigranten naar de VS sturen per jaar. Nederlanders en Marokkanen wel, want daarvan gaan er slechts enkele duizenden per jaar van naar de VS voor immigratie.

Er is geen inburgeringsprogramma in de VS. Althans, niet voor de toegang tot het land. Pas als je een staatsburger wil worden moet je een taaltest en een kennis test doen.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:52:14 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42926285
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:
Dit wordt ook aangepakt.
Leg eens uit hoe? Deze route is namelijk gebaseerd op EU verdragen, en kan in principe ook met een van de andere landen worden toegepast. Alleen binnen België kan deze route worden aangepast, waarop de Marokkanen gewoon naar Duitsland of Frankrijk uitwijken.

Overigens komen Marokkanen Frankrijk nog steeds vrij gemakkelijk binnen, en als ze daar eenmaal legaal binnen zijn is de uithuwelijking met een Nederlander erg gemakkelijk, en kan zonder inburgering.... want verdrag voor vrij verkeer van personen binnen de EU.
quote:
Hoeveel % is dat en bij hoeveel is het enkel een vertraging in tegenstelling tot de geitenhoeder uit het rifgebergte waarvoor het een effectieve blokkade is?
We zullen zien. Ik zal straks eens even in Statline gaan vroeten van het CBS.... en kijken of het aantal Marokkanen dat naar Nederland komt in de eerste helft van 2006 echt gedaald is ten opzichte van het laatste half jaar in 2005. Ik geloof van niet namelijk, en dat Marokkanen wel op een andere manier binnen komen, zoals via een ander EU land.
quote:
Lijkt me een goede zaak. NL is overbevolkt.
Nederland is nog lang niet overbevolkt. En het steekt jou niet dat de vertrekkers voornamelijk westers zijn, en de binnenkomers voornamelijk niet-westers?
quote:
De al aanwezige Surinamers en Antillianen geven toch behoorlijke oververtegenwoordiging in de uitkeringen en de misdaadcijfers. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?
Dus "westers" of "niet westers" word volgens jou bepaald door de mate van criminaliteit of uitkeringen? Lijkt me toch een rare maatstaf om te bepalen wat wel of niet "westers" is.
-
pi_42926944
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Men eist juist een M46 ter voorkoming van een ongeldige verblijfsstatus (Schijnhuwelijk, zoals je al zei). het een heeft dus wel degelijk met het ander te maken.
Ja, maar er wordt alleen gekenen of het geen schijnhuwelijk is. Je hoeft volgens mij niet vooraf een grond voor verblijf te hebben wil je met elkaar trouwen. Of je trouwt en of je je partner mag laten overkomen zijn twee verschillende dingen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:02:09 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42928318
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
Toen ik in 1999 met mijn Amerikaanse vrouw wilde trouwen moest ik ook toestemming van de IND krijgen, en dat was toen al een gehannes. En mijn vrouw was toen al legaal inwoner van Nederland. Wij moesten echter nog steeds toestemming van de IND krijgen om te kunnen trouwen. En dat moet ook nog eens binnen 2 weken na verkrijging van het formulier, dus we moest dat zegmaar 10 dagen van te voren aanvragen.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:07:05 #95
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_42928463
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 07:59 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

de inburgeringstoets in ook niet het groteste probleem.
maar verdien je ook 1400 netto per maand? als niet dan vergeet het. Want je mag niet gaan trouwen met haar.
mischien in het land waar je partner vandaan komt maar niet in Nederland.
En als je wel 1400 verdient, dan moet je ook aan andere mensen denken die minder verdienen, en die ook graag met hun partners willen trouwen.
Denk jij ook soms aan andere mensen??? of boeit je dat gewoon niet???
als het zo is hoop ik echt van harte dat je in de zelfde situatie terecht komt...
Hoe kom je aan 1400 netto? Het minimumloon is 1284,60 bruto per maand, mits je 23 jaar of ouder bent, anders zit je nog lager. 120 % komt dus op 1541 euro bruto. Ik denk niet dat dat 1400 netto oplevert.

http://home.szw.nl/navigatie/dossier/dsp_dossier.cfm?set_id=77&link_id=96804

[ Bericht 5% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 25-10-2006 18:12:58 ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:13:30 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42928632
Ik zie trouwens op het CBS dat de immigratie niet is afgenomen. In het eerste half jaar van 2006 zijn er meer immigranten binnengekomen dan in het eerste half jaar van 2005. Wel zijn dat dan wel veel Polen, maar er zijn nog steeds 9000 Turken binnengekomen, wat nauwelijks verschil is met de 10000 Turken in het eerste half jaar van 2006. Van Marokkanen kon ik even niets vinden, in de PDF werden alleen Polen en Turken specifiek genoemd.

Ook zijn de Emigranten voornamelijk mensen die in Nederland geboren zijn. Sinds 2003 neemt de emigratie steeds meer toe, men wil dus weg uit Nederland. Statistisch bekeken neemt de bevolking nauwelijks meer toe (slechts 2000 meer mensen in het eerste half jaar van 2006) maar het aantal niet-westerse mensen in Nederland neemt wel toe, en het aantal westerse mensen neemt af.

Volgens mij was dat nou niet de bedoeling van Verdonk....
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:14:14 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42928647
Dit is overigens ook een heel interessant artikel:

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2006k2b15p33art.pdf
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:41:14 #98
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42929456
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:13 schreef maartena het volgende:
Volgens mij was dat nou niet de bedoeling van Verdonk....
De wet is van Cohen hoor ik steeds. Verder lijrt het me dus tijd voor wat strengere wetten als het nog niet werkt..
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:09:27 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42930247
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:41 schreef Napalm het volgende:
De wet is van Cohen hoor ik steeds. Verder lijrt het me dus tijd voor wat strengere wetten als het nog niet werkt..
Mja, ik ben dus alleen bang dat de strengere wetten eigenlijk alleen maar de immigrant tegenwerkt die gewoon op legale wijze naar Nederland wil komen. Nu al vinden uithuwelijkingen plaats met Franse Marokkaansen (zie buitenlandsepartner.nl - in de forums komt het al vaker naar voren) omdat met een Franse verblijfsvergunning je tevens EU inwoner bent en je zonder al te veel problemen en zonder inburgering naar Nederland kan komen.

Zelf ben ik lid van een aantal online groepen met betrekking tot Amerikaanse/Nederlandse relaties. Ik ben al sinds 1997 lid van een Yahoo Group bijvoorbeeld, en de trend is de laatste jaren toch veel meer naar Amerika verhuizen, terwijl het een jaar of 5 geleden een stuk gelijker was. Nu kunnen daar ook andere redenen voor zijn natuurlijk, maar de eisen zijn in Nederland een stuk strakker geworden, en dus trekken veel Nederlanders dus weg uit Nederland. Voor een deel zal dit het vertrekoverschot ook verklaren.

Het grootste probleem is dat de Marokkanen en Turken in Nederland op andere, minder handige manieren toch doorzetten om hun bruidjes naar Nederland te halen (Marokkanen via Belgie of Frankrijk, Turken vaak via Duitsland) terwijl de Nederlander zelf zoiets heeft van..... "Dan ga ik toch naar zijn/haar land?".

Als ik zo eens naar de immigratie en emigratiecijfers kijk van het CBS zie ik dat er steeds meer westersen vertrekken, en steeds meer niet-westersen naar binnenkomen. In het totaalplaatje neem de immigratie af natuurlijk, maar de verhouding westers/niet westers in Nederland veranderd nog steeds in het voordeel van de niet westersen.

Of het nu Cohen of Verdonk is maakt me verder ook geen flikker uit. De oplossing moet worden gevonden op EU niveau. 1 land alleen binnen de EU kan haar grenzen niet sluiten voor buitenlanders zolang de andere landen wel makkelijk buitenlanders toelaten. Waarom denk je dat Verdonk zo woedend was dat Spanje vorig jaar 700.000 Illegale Noord-Afrikanen legaliseerde? Want die 700.000 nu-met-Spaanse-EU-verblijfsvergunning-Noord-Afrikanen kunnen dan ook heel makkelijk doorreizen naar Nederland.

We kunnen OF uit de EU stappen zoals de SP dat graag zou willen, OF op EU niveau sleutelen aan een EU wetgeving met betrekking tot immigratie. Het probleem is alleen nog steeds dat geen enkel land macht uit handen wil geven aan de EU om dat voor elkaar te krijgen. Maar de enige manier om de immigratie van niet-westersen richting de EU een halt toe te roepen is op EU niveau.

Eigenlijk zou er een Europese inburgeringstoets moeten komen, en een strenge Europese wetgeving op immigratie. Zolang die er nog niet is, is het ook in Nederland dweilen met de kraan open.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:08:48 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42934255
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Zelf ben ik lid van een aantal online groepen met betrekking tot Amerikaanse/Nederlandse relaties. Ik ben al sinds 1997 lid van een Yahoo Group bijvoorbeeld, en de trend is de laatste jaren toch veel meer naar Amerika verhuizen, terwijl het een jaar of 5 geleden een stuk gelijker was. Nu kunnen daar ook andere redenen voor zijn natuurlijk, maar de eisen zijn in Nederland een stuk strakker geworden, en dus trekken veel Nederlanders dus weg uit Nederland. Voor een deel zal dit het vertrekoverschot ook verklaren.
De eisen voor de Amerikanen zijn toch niet schokkend anders ofwel?

De cijfers van de laatste 5 jaar lijken me bij uitstek af te schuiven op de economische achteruitgang van NL. Eventueel ook een grote rol voor de opkomst van de ICT. Ook de verschuiving van de emigratie van de kansrijke westerse Nederlander tov de imigratie van de kansarme niet-westerse nieuwe Nederlander past in dit plaatje.
quote:
Of het nu Cohen of Verdonk is maakt me verder ook geen flikker uit. De oplossing moet worden gevonden op EU niveau. 1 land alleen binnen de EU kan haar grenzen niet sluiten voor buitenlanders zolang de andere landen wel makkelijk buitenlanders toelaten. Waarom denk je dat Verdonk zo woedend was dat Spanje vorig jaar 700.000 Illegale Noord-Afrikanen legaliseerde? Want die 700.000 nu-met-Spaanse-EU-verblijfsvergunning-Noord-Afrikanen kunnen dan ook heel makkelijk doorreizen naar Nederland.
Een is.
quote:
We kunnen OF uit de EU stappen zoals de SP dat graag zou willen, OF op EU niveau sleutelen aan een EU wetgeving met betrekking tot immigratie. Het probleem is alleen nog steeds dat geen enkel land macht uit handen wil geven aan de EU om dat voor elkaar te krijgen. Maar de enige manier om de immigratie van niet-westersen richting de EU een halt toe te roepen is op EU niveau.

Eigenlijk zou er een Europese inburgeringstoets moeten komen, en een strenge Europese wetgeving op immigratie. Zolang die er nog niet is, is het ook in Nederland dweilen met de kraan open.

Tsja, beter iets dan niets. Die inburgerignstoets van Verdonk is in elk geval een begin. Een tweede zou moeten zijn het herstructureren van de verzorgingsstaat met haar aanzuigende werking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 25-10-2006 21:29:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')