Komt gewoon van de frontpage hoor...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Tja, dat is ook niet te doen natuurlijk. Op opleidingsniveau selecteren klinkt heel nobel, maar wie bepaald of een Nederlander die in China een arbeidersmeisje ontmoette tijdens een zakenreis haar niet naar Nederland zou mogen halen om samen een bestaan op te bouwen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is klote idd. Maar om dat te omzeilen zou je dus mensen in moeten gaan delen in klassen om de gewenste hoogopgeleiden binnen te halen, en de kansloze analfabeten (die iha niet trouwen omdat ze elkaar lief vinden) buiten te houden.
Als jij een goed voorstel hebt, ben ik helemaal voor.
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgiëroute.quote:Deze wet is dus ontworpen om de massale huwelijksimmigratie vanuit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap tegen te gaan. Ik ben het met je eens dat het aantal spaanders nu te groot is, kortom.
Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch vraag ik me af, hoe stevig deze wet op juridisch vlak is aangezien ze wel onderscheid maakt tussen soorten allochtonen (westers/niet westers) en inkomen. Het zou me niet eens verbazen als blijkt dat ze onrechtmatig bezig is. Bevriende advocaten zeggen dat de kans erg groot is dat een dergelijke zaak gewonnen zal worden, maar practisch is het haast ondoenelijk.
Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.quote:Rechtzaken over landsgrenzen heen zijn nu eenmaal niet makkelijk. Als iemand die net niet 1400 netto verdient span je niet even snel een grote rechtzaak aan tegen een partij die er alle (belasting) geld voor heeft om het lang uit te houden.
Maar wel een terechte duimquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef dVTB het volgende:
*gaap* Tikorev-duim-omhoog-voor-kabinetsbeleid-topic # 468
Hoe zit dat eigenlijk in Amerika? Kennen ze daar ook een officieel onderscheid zoals in NL? Dus iets van autochtoon (1e rangs), westerse allochtoon (2e rangs), niet-westerse allochtoon die geen moslim is (3e rangs), niet-westerse allochtoon die moslim is (4e rangs)? Goed de laatste 2 heb ik verzonnen, maar niet-westerse allochtoon is correct.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Er word ook verschil gemaakt tussen EU en niet-EU. Zo hoeft een niet-westerse Turk met een Duitse verblijfsvergunning geen inburgeringstest te doen omdat hij een EU-burger is. Hij kan dus zo van Duitsland naar Nederland verhuizen, en hoeft net als een "echte" Duitser alleen maar aan te tonen dat hij inkomen heeft.
Een Griek of Portugees mag wel zomaar naar binnen (want EU), een Amerikaan of Canadees niet.
De Amerikaan hoeft echter weer niet de inburgering te doen, maar heeft verder wel alle andere eissen die de Marokkaan ook heeft om Nederland binnen te komen.
De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....
Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
[..]
Je hebt natuurlijk recht op rechtbijstand wat dat betrefd. En zoiets word meestal niet uitgevochten door 1 persoon, zoiets word aangevochten door een belangenorganisatie die van alle Turken donaties krijgt bijvoorbeeld om zoiets te doen. Grondwettelijk gezien klopt het trouwens wel, de personen waar het om gaat zijn immers nog geen burgers van Nederland. Zodra ze een verblijfsvergunning hebben dienen ze grondwettelijk gelijk behandeld te worden als alle andere immigranten.
Kortzichtigheid is iets (extreem) rechts eigen. Je zou eens moeten kijken of dat profiel bij hem past. Daarna kun je pas concluderen of hij alsof doet of niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:49 schreef anneja het volgende:
[..]
Ben je echt zo kortzichtig, of doe je alleen maar alsof?
[edit]doe eens normaalquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef FeestNummer het volgende:
@maartena
Om het echt lachwekkend te maken: Japanners zijn volgens Verdonk WEL westers, Joegoslaven bijvoorbeeld NIET.
de inburgeringstoets in ook niet het groteste probleem.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:43 schreef Steinberger het volgende:
Ik heb toevallig ook een buitenlandse vriendin en zij gaat gewoon een inburgeringscursus doen zoals het hoort. Ik heb totaal geen problemen met dit beleid.
Hijzelf heeft er praktisch niks aan gedaan. Het beleid werd voornamelijk uitbesteed naar een externe adviseur.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:45 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
job cohen heeft de vreemdelingenwet 2000 gemaakt idd en dat was een hele goede wet.
Singapore is ook een mooi land om in te wonen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten é® een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Nee Verdonk, h马 tof! Goed man!
Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten �n een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Na een jarenlange ongebreidelde immigratie is dat inderdaad het gevolg. Volgens mij was het niet Verdonk die verzuimd heeft de migratiestromen uit de jaren 90 opt tijd in te dammen.
A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:11 schreef Yildiz het volgende:
Je werkt een half jaar in Singapore als vrouw, komt daar je ware tegen, die ook nog eens een Master in de economische hoek op zak heeft, en moet vervolgens een jaar wachten én een paar keer overvliegen voor administratieve zaken naar Nederland, waar hij elke keer niet langer dan 3 dagen mag blijven.
Nee Verdonk, héél tof! Goed man!
Dit wordt ook aangepakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
En al die Turken en Marokkanen omzeilen dat dus gewoon via de Belgi�route.
Hoeveel % is dat en bij hoeveel is het enkel een vertraging in tegenstelling tot de geitenhoeder uit het rifgebergte waarvoor het een effectieve blokkade is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
Degenen die echt de dupe zijn, zijn de Nederlanders die verliefd zijn geworden op een buitenlandse, en graag samen een toekomst in Nederland willen opbouwen. Die worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt omdat Verdonk zo graag de moslims buiten wil houden.
Lijkt me een goede zaak. NL is overbevolkt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:27 schreef maartena het volgende:
En de emigratie gaat maar door..... Er gaan per jaar meer Nederlanders en westerse allochtonen weg dan dat er bij komen. Nee, goed werk.![]()
De al aanwezige Surinamers en Antillianen geven toch behoorlijke oververtegenwoordiging in de uitkeringen en de misdaadcijfers. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
De definitie van westers / niet-westers klopt ook niet helemaal volgens mij. Zo zijn Indonesiers WEL westers bijvoorbeeld, en Surinamers en Antilianen NIET. De laatste groep is veel dichter bij, en veel langer bij Nederland betrokken dan Indonesiers, en in Suriname word Nederlands gesproken, en op de Antillen is het een veelgebruikte taal. In Indonesië kom je alleen nog een paar 80 jarigen tegen die nog wat Nederlands spreken uit de koloniale tijd.....
Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de definitie gebaseerd is op al in Nederland aanwezige allochtonen, en de Indonesiers zijn altijd al als Nederlanders geteld volgens mij.
Na 15 jaar-nog-steeds-niet-Nederlands-sprekend-in-de-koffiehuis-zittende-werkloze. Doei.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?
Kenniseconomie? Hallo?
Nee, we moeten bedroefd zijn dat de ongebreidelde stroom immigranten uit de jaren 90 niet wat eerder is ingedamd waardoor nu dit soort maatregelen nodig zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, we moeten blij zijn dat het kut is om een persoon met een master-opleiding uit singapore niet binnen kunnen halen?
Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
A) Je kan toch ook samen gaan wonen in Singapore?
quote:B) Singapore telt volgens mij als een Westers land waardoor de integratie e.d. in NL mag plaatsvinden.
Zo dom is dat natuurlijk niet. Volgens mij hebben de Denen zelfs als officieel beleid dat in dergelijke gevallen wordt geken naar met welk land beiden de meeste binding hebben. Als een 2e generatie deense Marokkaan met een marokkaanse wil gaan gezinsherenigen dan komen ze Denemarken dus gewoonweg niet in omdat de binding met Marokko veel groter is..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:
Het meest domme antwoord wat zelfs uit de mond van de IND nog wel eens tevoorschijn komt. Wat als Singapore dat ook zegt. mmmm?
Ah, ik mis hier nogal wat EU landen. Kan dat zomaar?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:
Dat geldt alleen voor mensen uit:
Australi�, Belgi�, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italie, Japan, Luxemburg, Nieuw Zeeland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Monaco, Liechtenstein en Zwitserland
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |