Ja, dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:17 schreef MarkPeterse het volgende:
sherry wordt toch gewoon van druiven gemaakt?
Zodat half zo veel vragen goed beantwoord worden en er evenveel punten gehaald worden!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:20 schreef Etcetera het volgende:
dubbele punten dus moeilijkere vragen Hawaii_Tim
Oh Shit ja, dubbele punten, en ik was net van plan om weer eens aan het werk te gaan, dan moet ik dat toch nog maar even uitstellenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:20 schreef Etcetera het volgende:
dubbele punten dus moeilijkere vragen Hawaii_Tim
kun je dan MarkPeterse ook 2 gevenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zodat half zo veel vragen goed beantwoord worden en er evenveel punten gehaald worden!
ik wist dat iemand er om ging vragenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
kun je dan MarkPeterse ook 2 geven
vorige topic punt![]()
RoofingBurner +2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:42 schreef RoofingBurner het volgende:
Chop Suey van System of a Down?
quote:
+2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:43 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
RoofingBurner +1
Waarom kan ik toch geen vragen van normale moeilijkheid bedenken
Blinde gok gebaseerd op etenswaar + tijdspanne. Waarom is dat nummer verboden dan???? Prachtig nummer, wel een beetje hard maar ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:43 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
RoofingBurner +1
Waarom kan ik toch geen vragen van normale moeilijkheid bedenken
Dat heb ik er nou nog nooit in kunnen herkennen...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:59 schreef MarkPeterse het volgende:
Volgens mij gaat het over een travestiet die zelfmoord gaat plegen
Dat antwoord zocht ikquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:04 schreef Neleos het volgende:
Het vliegtuigongeluk in Ramstein
Maar die legerplaats zou totaal niet interessant zijn als dat vliegtuigongeluk er niet was geweest. Zonder die ramp zouden ze geen Rammstein heten. Dus ze zijn meer naar de ramp vernoemd dan naar de plaats zelf.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:09 schreef MarkPeterse het volgende:
de band is toch genoemd naar de legerplaats, de extra info werd niet gevraagd....
Volgens mij is de band vernoemd naar het ongeluk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:09 schreef MarkPeterse het volgende:
de band is toch genoemd naar de legerplaats, de extra info werd niet gevraagd....
MarkPeterse + 2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:10 schreef MarkPeterse het volgende:
kristallnacht
Nog beter, maar je krijgt er geen extra punten voorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:12 schreef MarkPeterse het volgende:
ik zal mezelf maar even verbeteren tot "Reichskristallnacht (tm)"
Nope, hij is niet geexecuteerdquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:21 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Hij is toch geexecuteerd omdat hij betrokken zou zijn bij de coupe om hitler te vervangen
erkel +clownsneusquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:21 schreef erkel het volgende:
teveel woestijnzand naar binnen gehapt
Ik reken dit maar goed, je bent er bijnaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:25 schreef Nembrionic het volgende:
Zelfmoord? Hij wilde niet ge-executeerd worden en de eer aan zichzelf houden?
Dit was het beste antwoord, maar helaas had ik de punten al uitgedeeldquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:28 schreef DM-Ghostly het volgende:
Hallo allemaal, rommel stierf door het in nemen van een gifcapsule, dus zelfmoord!!
MarkPeterse +2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:35 schreef MarkPeterse het volgende:
nozzman
moord op Oostenrijkse koning?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:38 schreef MarkPeterse het volgende:
[b] Met welke gebeurtenis begon de eerste wereldoorlog? [/b[
Neleos +2 dubbele punten meer dan verdiend....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:39 schreef Neleos het volgende:
De moord op Franz Ferdinand door Gavrilio Princip
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:39 schreef Nembrionic het volgende:
Ah MEN!
Vrouwen zijn altijd net laterquote:
Gewoon stug doorgaan. Dat houdt het niveau een beetje hoogquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:41 schreef MarkPeterse het volgende:
Tja ik kijk er een beetje voor uit om te moeilijke vragen te stellen na mijn gefaal met Heisenberg en Nobel
Tja, dat is je dan goed gelukt....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:41 schreef MarkPeterse het volgende:
Tja ik kijk er een beetje voor uit om te moeilijke vragen te stellen na mijn gefaal met Heisenberg en Nobel
Nou ik werd hier daarnet zo'n beetje met mijn hoofd aan mijn kruis genageld na die vraag over Heisenberg. Die vraag over Nobel hadden jullie trouwens gewoon moeten wetenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gewoon stug doorgaan. Dat houdt het niveau een beetje hoog
Eh...maar hetzelfde geldt als je vage Griekse mythologievragen gaat stellen. Dan zeurt de andere helft weer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:43 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Nou ik werd hier daarnet zo'n beetje met mijn hoofd aan mijn kruis genageld na die vraag over Heisenberg. Die vraag over Nobel hadden jullie trouwens gewoon moeten weten
Jefferson Davis ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:44 schreef MarkPeterse het volgende:
davis
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:45 schreef MarkPeterse het volgende:
soempie +MarkPeterse = het antwoord
het was een fotovraagquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:45 schreef Etcetera het volgende:
welke vraag over nobel(heb nog 1 liggen namelijk
)
quote:
CORRECTquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:54 schreef Nembrionic het volgende:
Kaas?
Eh wat?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:05 schreef WooZ het volgende:
ene is cis andere is trans ofzo?
Nee...dat waren afvoerputjes. En overigens is dat onzin.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:06 schreef cafca het volgende:
Dat heeft te maken met het feit of je boven of onder de evenaar bent. Op het noordelijk halfrond draait het linksom, op het zuidelijk rechtsom.
En wat is het resultaat daarvan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:07 schreef sjaak-ie het volgende:
Een rechtsdraaiend molecuul is het spiegelbeeld van een linksdraaiend molecuul.
Dat is geen onzin....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee...dat waren afvoerputjes. En overigens is dat onzin.
Het wordt een "heel" andere stof met andere moleculaire eigenschappen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En wat is het resultaat daarvan?
ligt er aan waar de zurgroep staat, links, dan linksdraaiend en zo ook voor rechtsquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En wat is het resultaat daarvan?
nee, want is spiegelbeeld (scheikunde VWOquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:08 schreef sjaak-ie het volgende:
[..]
Het wordt een "heel" andere stof met andere moleculaire eigenschappen.
Beide moleculen hebben dezelfde formule, alleen zit 1 onderdeel precies aan de andere kant, als ik me niet vergis heb je heet de ene dan een CIS-formatie en de ander een TRANS.quote:
Het heeft weldegelijk andere eigenschappen, juist OMDAT het in spiegelbeeld is....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:10 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
nee, want is spiegelbeeld (scheikunde VWO)
Wel. Het is gewoon puur afhankelijk van een geluksfactor. Op het moment dat jij de stop uit het afvoerputje trekt geef jij het water een draairichting mee. En die is steeds andersquote:
Nee, dat is niet waar. Het is wel degelijk afhankelijk van waar jij je bevindt op de aarde (boven, op of onder de evenaar). Maar ik ben meer benieuwd of ik het antwoord goed heb.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wel. Het is gewoon puur afhankelijk van een geluksfactor. Op het moment dat jij de stop uit het afvoerputje trekt geef jij het water een draairichting mee. En die is steeds anders
De termen zeggen me niets (meer) maar het klopt volgens mij wel. Maar dat heeft een bepaald gevolg. Welk? (Zie hierboven ook nog)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:10 schreef WooZ het volgende:
[..]
Beide moleculen hebben dezelfde formule, alleen zit 1 onderdeel precies aan de andere kant, als ik me niet vergis heb je heet de ene dan een CIS-formatie en de ander een TRANS.
maar het kan heel goed dat ik de klok heb horen luiden, scheikunde was ook alweer ff geleden
Kerelquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:12 schreef sjaak-ie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Het is wel degelijk afhankelijk van waar jij je bevindt op de aarde (boven, op of onder de evenaar). Maar ik ben meer benieuwd of ik het antwoord goed heb.
Dit gaat nogal ver maar ook allemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:13 schreef ekoo het volgende:
links- en rechtsdraaiend zijn synoniem voor R,S isomerie
de substituenten op een chiraal (koolstof)atoom krijgen een rangnummer, afhankelijk van hun atoomnummer en de daaraan gebonden atomen. Je beeldt je in dat het atoom met laagste rangnummer naar achteren gedraaid is, en dan kijk je of de andere drie groepen in wijzerzin (dus rechts, R) of tegenwijzerzin (dus links, lat.: sinister, R) georienteerd zijn.
is wel nogal vergezocht voor algemene kennisquis...
volgens mij heeft het niks met cis trans te makenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:10 schreef WooZ het volgende:
[..]
Beide moleculen hebben dezelfde formule, alleen zit 1 onderdeel precies aan de andere kant, als ik me niet vergis heb je heet de ene dan een CIS-formatie en de ander een TRANS.
maar het kan heel goed dat ik de klok heb horen luiden, scheikunde was ook alweer ff geleden
http://www.kennislink.nl/web/show?id=83498quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kerel
Dat is niet waar. Dat geldt alleen voor golfstromen en luchtstromen.
centrifuge?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
Nogmaals: hoe stel je vast of het links/rechtsdraaiend is? Er is een simpele fysieke test voor.
bwah, is wel de grond acher R,Squote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit gaat nogal ver maar ook allemaal niet relevant.
Misschien moet je die link eens aandachtig doorlezen en even serieus NADENKEN. Dan zie je dus dat je mij net gelijk hebt gegevenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:16 schreef WooZ het volgende:
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=83498
Je hebt zojuist het antwoord gegevenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:20 schreef ekoo het volgende:
[..]
bwah, is wel de grond acher R,S
als je de componenten zuiver krijgt, en je stuurt er gepolariseerd licht door, dan wordt de lichtstraal gedraaid. R en S draaien het licht in een gelijke hoek, maar net in de andere richting (links- of rechtsdraaiend)
aan de hand van de draairichting kan je echter niets zeggen over R of S isomerie
**manman, lijkt hier wel t chemieforum -> www.chemieforum.nl**
Dat is aan Ekooquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Sjees, doe nog eens zo'n vraag?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:34 schreef Yurithemaster het volgende:
Het eerste wat me te binnen schiet is een hoog gebouw en een persoon maar dat zal het wel niet zijn![]()
Hier trouwens een snelle:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:16 schreef WooZ het volgende:
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=83498
Zoals ik al zei: het geldt alleen voor luchtstromen en golfstromenquote:Corioliseffect en wastafels
Het feit dat water door een afvoer ook altijd met een draaiende beweging wegloopt wordt niet veroorzaakt door het Corioliseffect. Een verkeerd begrip van de grootte van het effect, heeft geleid tot het broodjeaapverhaal dat op het noordelijk halfrond het water in alle wastafels de ene kant op zou draaien, en op het zuidelijk halfrond de andere kant op.
Vergeleken met de draaiingen die normaliter voorkomen (zoals banden van een auto, een CD, of een leeglopende wastafel) is de draaisnelheid van de aarde zeer traag, namelijk slechts één omwenteling per dag. Het water dat wegloopt uit een wastafel of een badkuip kan een draaiing maken in enkele seconden, die met een draaisnelheid overeenkomt die vele duizenden keren hoger is dan die van de aarde. Het corioliseffect door de draaiing van de aarde is dus veel kleiner dan de krachten die door andere draaiingen worden ondervonden. Het effect speelt dus in de praktijk geen rol in de draairichting waarin het water uit een badkuip of wastafel wegloopt. Het kan door een zeer zorgvuldig experiment, waarbij alle andere draaiingen worden uitgesloten wel worden aangetoond. Op televisie wordt dit experiment wel eens 'gedemonstreerd' in populair-wetenschappelijke programma's - het effect is echter zo klein dat het gerust toeval mag worden genoemd als het juiste effect inderdaad wordt gevonden.
De draairichting van het water dat wegloopt uit een wastafel of bad wordt in de praktijk veroorzaakt door de manier waarop de wastafel vanuit de kraan is volgelopen, of door een vortex die tijdens het wassen ontstaat
ik wilde ook geen waardeoordeel aan het posten van die link geven, het was gewoon meer van 'hier staat het antwoord vast wel'quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Misschien moet je die link eens aandachtig doorlezen en even serieus NADENKEN. Dan zie je dus dat je mij net gelijk hebt gegevenIk wil dat graag in een ander topic bespreken of het slowchat topic. Dan sta ik tot je beschikking
hij die de electronenversneller bedient?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:43 schreef ekoo het volgende:
in de buurt, maar specifieker graag
tara tara taaaaaaaaaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:45 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand die technisch werk verricht bij de eh "kern"?
Miami?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:55 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb daar deze foto gemaakt.
Hoe heet het?
Waar staat het?
En uit welke film komt het?
[afbeelding]
Dan ken ik het nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:
Het is een film met Marilyn Monroe.
En net had je nog geen enkel idee??? behalve ergens in Florida?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:05 schreef WooZ het volgende:
hotel california
tegen de achtergrond van een blauw scherm in de universal studio's, LA
uit de film: the beach
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het komt uit de film "Some like it hot"
quote:, staat in Long Beach en heet het Metropolis
Wel een beetjequote:(Ik heb geen idee)
West...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Veel meer films met Monroe ken ik niet
Staat het aan de oostkust of westkust van Amerika?
Enne, klopt het dat je een Nikon E7900 hebt?
't Is was kort door de bocht maar ik reken hem goedquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:15 schreef RoofingBurner het volgende:
een takje van de ene soort boom op een andere soort boom bevestigen middels een speciale techniek.
Men doet dit om de eigenschappen van de ene plant te verbinden met de eigenschappen van de andere.
De entvraag WAS gemakkelijkquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:18 schreef Yurithemaster het volgende:
Nu weer makkelijkere vragen zodat ik ook nog wat dubbele punten kan scoren![]()
Daar was ik te laat voor om te antwoordenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De entvraag WAS gemakkelijk
Biologieles brugklas
Ik heb echt 0,0 verstand van biologie, dit zegt me dus ook helemaal niks.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De entvraag WAS gemakkelijk
Biologieles brugklas
TrickyDick +2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:22 schreef TrickyDick het volgende:
Iemand die zijn schip aan een ander koppelt en het daarmee dus entert ...
quote:en·ter (de ~ (m.), ~s)
1 één winter of één jaar oud veulen of kalf
2 entertoets
Ja, ik weet, het klopt niet helemaal (van geen kant) maar ........vragensteller beslist. Ik wil graag naar de volgende.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef Nembrionic het volgende:
Eh...RoofingBurner...volgens mij is dat een enterAAR..
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:29 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ja, ik weet, het klopt niet helemaal (van geen kant) maar ........vragensteller beslist. Ik wil graag naar de volgende.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:25 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
TrickyDick +2
Eigenlijk bedoel ik iets anders, maar ik kom er na overleg met mijn collega achter dat het plaatselijk is.
Bij ons noemen ze een stalen schuit een enter, vandaar.
Vraag mislukt maar, game on.
Volgens mij zit jij heel warmquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Julius Caesar
Nee, de zoon van Caesar werd niet oud genoeg om te trouwen ...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:33 schreef Nembrionic het volgende:
Was het niet de zoon van Caesar?
Wat is een "ohja-vraag" ???quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:34 schreef Nembrionic het volgende:
Het is officieel: het was een ohja vraag
Heb 6 jaar Latijn gehad, en zoveel bekende mensen ken ik ook weer niet die zijn ontvoerd door piratenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:33 schreef TrickyDick het volgende:
Was het zo makkelijk Tim ?!?!
Hawaii_Tim + 2
jouw vraag was een ohja. Ik zat mezelf af te vragen of mijn "klepel" gevoel klopte. En achteraf gezien klopte datquote:
Sulla !!! Volgens mijn bron twee keer; de tweede keer deed hij inderdaad wat door Hawaii_Tim is beschreven !!!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:36 schreef Yurithemaster het volgende:
Is die 2 keer door piraten ontvoerdik dacht dat het maar 1 keer was, van welke dictator moest hij scheiden van zijn vrouw dan?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:49 schreef MarkPeterse het volgende:
de nalatenschap van alfred nobel
quote:Hij bepaalde in zijn testament dat van de rente van zijn kapitaal van ca. 32 miljoen Zweedse kronen elk jaar vijf Nobelprijzen moesten worden uitgereikt. Hiertoe moest de Nobelstichting worden opgericht. In zijn testament staat dat de prijzen bestemd zijn voor "hen die in het afgelopen jaar aan de mensheid het grootste nut hebben verschaft".
Tja, daar heb je een punt ... de staat Hawaii in ieder geval !!! Van de eilandengroep die Cook ontdekte is Hawaii het grootste eiland, maar de groep bestaat uit 137 eilanden, waarvan 8 grote (Wikipedia) ... Volgens Wikipedia klopt mijn vraagstelling wel ... Ik heb op Hawaii gezocht en dit kwam eruit !!! Dus ... don't blame mequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:48 schreef Nembrionic het volgende:
Is Hawaii een eilandengroep?
Hawaii_Tim +2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De temperatuur van een mengsel van ijs met zout voor 0 Fahrenheit en Fahrenheit's lichaamstemperatuur voor 100 graden.
Hoezo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef Homdeck het volgende:
ik weet niet welke smilie het meeste bij deze vraag past.
ik denk deze:![]()
die K moet geen C zijn, want -273 graden is 0 Kquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef Nembrionic het volgende:
Die K moet een C zijn en zelfs dan nóg heb ik de vraag verkeerd gelezen
net als muziek jouw achilleshiel is, heb ik hier helemaal niets meequote:
Klopt..en daar wilde ik heen. Maar zoals ik al zei: ik had de vraag verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:55 schreef WooZ het volgende:
[..]
die K moet geen C zijn, want -273 graden is 0 K
precies, ik typte hetzelfde als jou, echter drukte ik nog net niet op alt+s voordat ik erachter kwam dat ik met Kelvin bezig wasquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klopt..en daar wilde ik heen. Maar zoals ik al zei: ik had de vraag verkeerd gelezen
(je weet, 0K -> -273C, vandaar de opmerking)
zolang het geen scheikunde, natuurkunde of biologie is, vind ik het best.quote:
Ah..je studeert vrijetijdskunde?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:59 schreef Homdeck het volgende:
[..]
zolang het geen scheikunde, natuurkunde of biologie is, vind ik het best.
nee heb bedrijfseconomie gedaanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah..je studeert vrijetijdskunde?
Nembrionic +2quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:01 schreef TrickyDick het volgende:
Bionic X-Man ... Jesus who knows this ?!?! MarkPeterse Nembrionic dus ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |