quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:34 schreef Yurithemaster het volgende:
Het eerste wat me te binnen schiet is een hoog gebouw en een persoon maar dat zal het wel niet zijn![]()
Hier trouwens een snelle:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:16 schreef WooZ het volgende:
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=83498
Zoals ik al zei: het geldt alleen voor luchtstromen en golfstromenquote:Corioliseffect en wastafels
Het feit dat water door een afvoer ook altijd met een draaiende beweging wegloopt wordt niet veroorzaakt door het Corioliseffect. Een verkeerd begrip van de grootte van het effect, heeft geleid tot het broodjeaapverhaal dat op het noordelijk halfrond het water in alle wastafels de ene kant op zou draaien, en op het zuidelijk halfrond de andere kant op.
Vergeleken met de draaiingen die normaliter voorkomen (zoals banden van een auto, een CD, of een leeglopende wastafel) is de draaisnelheid van de aarde zeer traag, namelijk slechts één omwenteling per dag. Het water dat wegloopt uit een wastafel of een badkuip kan een draaiing maken in enkele seconden, die met een draaisnelheid overeenkomt die vele duizenden keren hoger is dan die van de aarde. Het corioliseffect door de draaiing van de aarde is dus veel kleiner dan de krachten die door andere draaiingen worden ondervonden. Het effect speelt dus in de praktijk geen rol in de draairichting waarin het water uit een badkuip of wastafel wegloopt. Het kan door een zeer zorgvuldig experiment, waarbij alle andere draaiingen worden uitgesloten wel worden aangetoond. Op televisie wordt dit experiment wel eens 'gedemonstreerd' in populair-wetenschappelijke programma's - het effect is echter zo klein dat het gerust toeval mag worden genoemd als het juiste effect inderdaad wordt gevonden.
De draairichting van het water dat wegloopt uit een wastafel of bad wordt in de praktijk veroorzaakt door de manier waarop de wastafel vanuit de kraan is volgelopen, of door een vortex die tijdens het wassen ontstaat
ik wilde ook geen waardeoordeel aan het posten van die link geven, het was gewoon meer van 'hier staat het antwoord vast wel'quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Misschien moet je die link eens aandachtig doorlezen en even serieus NADENKEN. Dan zie je dus dat je mij net gelijk hebt gegevenIk wil dat graag in een ander topic bespreken of het slowchat topic. Dan sta ik tot je beschikking
hij die de electronenversneller bedient?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:43 schreef ekoo het volgende:
in de buurt, maar specifieker graag
tara tara taaaaaaaaaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:45 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand die technisch werk verricht bij de eh "kern"?
Miami?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:55 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb daar deze foto gemaakt.
Hoe heet het?
Waar staat het?
En uit welke film komt het?
[afbeelding]
Dan ken ik het nietquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:05 schreef Nembrionic het volgende:
Het is een film met Marilyn Monroe.
En net had je nog geen enkel idee??? behalve ergens in Florida?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:05 schreef WooZ het volgende:
hotel california
tegen de achtergrond van een blauw scherm in de universal studio's, LA
uit de film: the beach
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het komt uit de film "Some like it hot"
quote:, staat in Long Beach en heet het Metropolis
Wel een beetjequote:(Ik heb geen idee)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |