Valt wel mee. Vrijdag was zwaarder. En daar draag je dan nog een paar nachten de gevolgen van, hè...quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ook een zware nacht achter de rug, broer?
Kende je haar?quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een of ander gek wijf heeft mij gisteren een bloedneus gekopt.
Netjes.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb de ruzie ( met de hulp van wat andere buitenstaanders ) wel weten te sussen...
Ja, je kunt ook te lang uitslapen. Ik weet het.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:02 schreef wyccie het volgende:
Zondag is mijn uitslaapdag. Ik ben nog steeds duf
Ik heb geen eieren meer, had er net zo'n zin in.
Ja.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:01 schreef broer het volgende:
Ga je dan gewoon verder met bier drinken?
Ja.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hou je ooit wel eens op met bierdrinken?
Ik zou verwachten dat je daar dan te veel voor trilt.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja.
Je hebt vannacht dan ook wel heel lang geslapen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:12 schreef wyccie het volgende:
Soms lijkt het of dat in 1 nacht kan gebeuren.
Wat ben je toch ook onverschrokken, Do2.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Trilt?
Welnee...quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:15 schreef broer het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook onverschrokken, Do2.
De nacht houdt op als ik doorslaap.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:14 schreef broer het volgende:
Je hebt vannacht dan ook wel heel lang geslapen.
Het staat genoteerd.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik zeg ook even wat.
't Is een enorme vrouwenversierder.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:45 schreef JAM het volgende:
Meneer Pfeiffer lijkt me maar een stoffig type, dus, nee.
En dat terwijl uit het artikel blijkt dat hij graag en veel zuipt, en graag tegen de gevestigde orde aan schopt. Dat zou jou toch moeten aanspreken.quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:45 schreef JAM het volgende:
Meneer Pfeiffer lijkt me maar een stoffig type, dus, nee.
quote:'Stadgenoot'
Hij is het licht vergeten
en het gras vergeten
en al die kleine levende kevertjes
en de smaak van waaien en het water
hij is de geur vergeten
van het hooi de grijze vacht van de schapen
de varens de omgelegde aardkluiten
zijn binnen is geen nest zijn buiten
geen buiten zijn tuin een vaas
hij is ook
de bliksem vergeten de rauwe
hagel op zijn voorhoofd
hij zegt niet: graan meel brood
hij ziet de vogels niet weggaan
en de sneeuw niet komen
hij zal bang en verongelijkt doodgaan
Dat hij 'eigenzinnig' is en 'bepaald niet bang om zelfs zijn gelijken flink aan te pakken'?quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:53 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is, broer, wat ons dit zegt over JAM...
quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Heb ik dat geschreven?
Al mijn etiketjes liggen door elkaar.quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:21 schreef broer het volgende:
[..]
Dat hij 'eigenzinnig' is en 'bepaald niet bang om zelfs zijn gelijken flink aan te pakken'?
Of was dat nou juist weer wat ze over Pfeijffer zeiden?
Dat kan hele leuke resultaten opleveren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Al mijn etiketjes liggen door elkaar.![]()
Precies. Ik denk ook dat Lienekien eigenlijk bedoelde: "Ach, wat liep fok net vast toen ik iets zou posten.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef wyccie het volgende:
Da's niet slordig. Mooi.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:31 schreef broer het volgende:
Hè, nou wil je wat posten en nou loopt je smiley vast.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Heb ik dat geschreven?
Kijk. Dat gaat al heel wat beter!quote:
Wat verstandig! Hoe kom je daar opeens bij?quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:02 schreef wyccie het volgende:
*Tromgeroffel* ................
Ik ga vroeg naar bed!
En, is dat nog gelukt ook?quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:02 schreef wyccie het volgende:
*Tromgeroffel* ................
Ik ga vroeg naar bed!
Niks, ik stel me aan.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:06 schreef Augustina het volgende:
Oh, wat is er?!
Hoi,quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:53 schreef Augustina het volgende:
Hi Site
quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:01 schreef Augustina het volgende:
Ik heb even in je fb gesnuffeld.
't Was gewoon weer één van die geniale ingevingen van me.quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:42 schreef broer het volgende:
Wat verstandig! Hoe kom je daar opeens bij?
Wat ken je me goed.quote:
Ja, dat is dus niet de juiste instelling, hè! Kunst maken is werken. Niet dat vage gelul over zin, inspiratie of een-door-god-gegeven-moment.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb overigens geen enkele discipline, hoor...Ik teken alleen maar wanneer ik wil tekenen.
Nou, hup! Schrijven, dan! Zinnen produceren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wil één goed gedicht, schrijven...Dat zal me ook wel nooit lukken...
Maar niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar...
En jij dan? Jij had broer al uitgekozen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:08 schreef Lienekien het volgende:
DO-2 is nou eenmaal gek op broers.
Vergeet dat maar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
En jij dan? Jij had broer al uitgekozen.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:22 schreef wyccie het volgende:
Oh, dus nu wordt broer uitgehuwelijkt aan Do2 en Augustina met LX?
Nou, wat Aug en LX doen moeten zij weten. Maar dat 'uithuwelijken' lijkt me sowieso een onzalig idee.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:29 schreef wyccie het volgende:
Niets? Da's ook saai.
Idd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, wat Aug en LX doen moeten zij weten. Maar dat 'uithuwelijken' lijkt me sowieso een onzalig idee.
Volgens mij theoretisch wél hoor!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:54 schreef wyccie het volgende:
Lienekien!![]()
Je bent niet oud genoeg om mijn moeder te kunnen zijn.
Dat zegt niks.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Idd.
En backstage is niet meer dan de ouderwetse elektronische mail.
Niet volgens mijn normen en waarden, bahquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:54 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij theoretisch wél hoor!
Laten we de discussie over ranzige Russische kindhoertjes er maar buiten laten deze LPT.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niet volgens mijn normen en waarden, bah![]()
namelijk....?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:06 schreef wyccie het volgende:
Ik had trouwens 'anders' gestemd.
En nu ga ik eten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef wyccie het volgende:
De foto met het meisje lijkt op de cover van een breipatronentijdschrift. En haar broekje is weggeshopt.
Dat is 'anders'.
Het betekent precies wat er staat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:11 schreef LXIV het volgende:
Kun jij dit in het Nederlands vertalen, Lienekien? Wat wordt er nu precies gezegd?
Achtervoegsel is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:11 schreef LXIV het volgende:
-lei
achtervoegsel waarmee van de (oorspronkelijke) genitiefvorm op -er van telw., onbep. vnw. en het woord ‘geen’ onbep. vnw. worden gevormd die betekenen: van, in zoveel soorten als door het eerste lid wordt aangegeven (het zn. kan daarbij in het enkelvoud of in het mv. gebruikt worden)
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Achtervoegsel is wel duidelijk.
Genitiefvorm is de tweede naamval, volgens Van Dale: naamval ter aanduiding van een bezits- of afhankelijkheidsrelatie.
Genitiefvorm op - er, daar valt dus ook 'meerder' onder, dat een onbepaald telwoord was (onbepaald, dus duidt geen vaste hoeveelheid aan), en wat 'meer' betekent.
Als je -lei plakt achter 'meerder' krijg je volgens jouw definitie de betekenis: 'van of in zoveel soorten als 'meerder' (meer)'.
Dus 'voor meerderlei uitleg vatbaar' betekent: 'voor meer uitleg vatbaar'.
Of 'van nul of generlei waarde' betekent: 'van nul of geen waarde'.
Voor meerderlei uitleg vatbaar, die gebruik ik nog wel eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedankt.
Gebruik jij drieërlei of meerderlei nog?
Omdat ik geregeld Nederlandse literatuur van vóór de oorlog lees, ben ik af en toe niet helemaal zeker meer of een woord nog gangbaar is in hedendaags Nederlands. Ken je dat?
Hoe voelt het om dat te zeggen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:12 schreef LXIV het volgende:
met het gezin
Tja. Ik haperde héél even bij het schrijven ervan. Maar het is zoals het is. Met het gezin. Met mij als het verantwoordelijke hoofd daarvan.quote:
Hoe ouderwetsch romantisch!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:22 schreef wyccie het volgende:
nu wordt broer uitgehuwelijkt aan Do2
En zo hoort het! Ga je Anne later ook uithuwelijken?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:20 schreef LXIV het volgende:
Met mij als het verantwoordelijke hoofd daarvan.
Dat is enkele maanden geleden al gebeurd, hoezo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:23 schreef broer het volgende:
[..]
En zo hoort het! Ga je Anne later ook uithuwelijken?
Zomaar. Ik vroeg me af of je als verantwoordelijk hoofd van het gezin wel ál je verantwoordelijkheden nam.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:24 schreef LXIV het volgende:
Dat is enkele maanden geleden al gebeurd, hoezo?
Natuurlijk. Zo ga ik nu even uit de ether om haar een flesje te geven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:25 schreef broer het volgende:
[..]
Zomaar. Ik vroeg me af of je als verantwoordelijk hoofd van het gezin wel ál je verantwoordelijkheden nam.
Dat gebeurt áltijd met baby's.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:24 schreef LXIV het volgende:
Dat is enkele maanden geleden al gebeurd, hoezo?
Is dat hetzelfde als Klein zigeunermeisje?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:50 schreef LXIV het volgende:
I- Klein klein kleutertje.
Het kleine zigeunermeisje van 'Er zat een klein zigeunermeisje huilend op een steentje, huilend, huilend, helemaal alleen"?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Klein zigeunermeisje?
Er wordt gezegd dat er verschillen zijn tussen kleine, kleine kleutertjes en kleine zigeunermeisjes.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als Klein zigeunermeisje?
Ja die. Die deden we op de kleuterschool met gym en op het schoolplein. Ik vind 'm zo leukquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:53 schreef LXIV het volgende:
Het kleine zigeunermeisje van 'Er zat een klein zigeunermeisje huilend op een steentje, huilend, huilend, helemaal alleen"?
Nee. Het zigeunermeisje zit huilend op een steentje, terwijl het kleutertje alle bloempjes uit de hof plukt. Vooroordeelbevestigend natuurlijk. De zigeuner al in het begin in de slachtofferrol, passief tot dat de een of andere autochtone hulpverlener er haar weer uittrekt, het Arische kleutertje actief, creatief maar ook een weinig destructief op eigen initiatief aan de gang. Waar overigens tot slot wél weer een moraal achter steekt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:57 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja die. Die deden we op de kleuterschool met gym en op het schoolplein. Ik vind 'm zo leuk![]()
Is het dan niet een bijnaam?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef wyccie het volgende:
Kortjakje is toch geen naam voor een meisje.
Dat klopt! En dat heb ik Anne ook al verteld:quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:
En Kortjakje is een hoer.
Nee, denk dat Kortjakje nog een echt Oud-Hollandsche is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
Een Russische zeker.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:38 schreef Camplo het volgende:
Ik heb dat wel met de dagindelingen van de weekDie gaf ik een kleur:
Maandag = geel
Dinsdag = oranje
Woensdag = groen
Donderdag = Blauw
Vrijdag= Bruin
Zaterdag= Wit
Zondag= Zwart.
quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:53 schreef GotC het volgende:
Ik heb wel iets dwangmatigs op de snelweg (als ik passagier ben).. ik wil elke keer als we langs lantaarnpalen rijden, zoals een paard over een hek springt, 'spring' ik in mn gedachten en met mn voet over lantaarnpalen! Beetje vreemd, but hey. Laatste tijd wel wat minder geworden.
Die tweede heb ik ook wel eens. Volgens mij is dat vrij normaal. Ik ben in ieder geval psychisch volkomen gezond, en toch doe ik dat ook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:13 schreef wyccie het volgende:
Ik lees in een topic allemaal gekke dingen die ik ook heb. (En sommigen hebben het natuurlijk weer over autisme)
[..]
[..]
Deze mensen schijnen maandag met rood te associeren. Waarom weet ik niet, zelf heb ik er geen last van.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:16 schreef broer het volgende:
Hoe geef je de dagen een kleur? Met stift in je agenda? Of enkel in je hoofd? "Wat is het morgen? O, rood. Dan moet ik op tijd opstaan."
Een kort jakje idd. Dus je kunt er gemakkelijk bij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef k_man het volgende:
Kortjakje? Een hoer in een kort rokje?
Nee, gewoon een associatie. Nu veel minder sterk dan vroeger. Dinsdag is rood. Donderdag was roze. Woensdag blauw.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:16 schreef broer het volgende:
Hoe geef je de dagen een kleur? Met stift in je agenda? Of enkel in je hoofd? "Wat is het morgen? O, rood. Dan moet ik op tijd opstaan."
Lastig vind ik dat altijd, in het hoofd kijken van iemand die op een andere manier denkt dan ik. Zo schijn je ook mensen te hebben die vooral in beelden denken. Dat vind ik ook al zo moeilijk te bevatten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:18 schreef LXIV het volgende:
Deze mensen schijnen maandag met rood te associeren.
Weet je het zeker? Ik ken nog 1 ander persoon die het ook heeft, en psychisch is zij minder gezondquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:14 schreef LXIV het volgende:
Die tweede heb ik ook wel eens. Volgens mij is dat vrij normaal. Ik ben in ieder geval psychisch volkomen gezond, en toch doe ik dat ook.
Denk jij dan altijd in woorden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:23 schreef broer het volgende:
Zo schijn je ook mensen te hebben die vooral in beelden denken. Dat vind ik ook al zo moeilijk te bevatten.
Maar drukt het ook nog iets uit dan? Gevoelswaarde, of zo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
Nee, gewoon een associatie. Nu veel minder sterk dan vroeger. Dinsdag is rood. Donderdag was roze. Woensdag blauw.
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ik ken nog 1 ander persoon die het ook heeft, en psychisch is zij minder gezond
Nee, het is niet zo dat de ene kleur slechter is dan de andere.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef broer het volgende:
Maar drukt het ook nog iets uit dan? Gevoelswaarde, of zo?
Meestal denk ik in taal. Maar als ik schaak denk ik bijvoorbeeld in stellingen, en als ik met wiskunde bezig was dacht ik altijd in formules/wiskunde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk jij dan altijd in woorden?
(In datzelfde topic vroeg iemand de TS of ze aan het beeld van een kat denkt of aan het woord 'kat', wanneer de opdracht is om aan een kat te denken.)
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef wyccie het volgende:
Denk jij dan altijd in woorden?
(In datzelfde topic vroeg iemand de TS of ze aan het beeld van een kat denkt of aan het woord 'kat', wanneer de opdracht is om aan een kat te denken.)
Op de fiets heb ik het heel erg. Ik spring over schaduwen, plassen, scheuren, stenen en allerlei andere "obstakels" naast of op de weg heen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.
Ook tijdens het fietsen trek ik wel eens lijnen tussen objecten, waar ik dan in gedachten overheen spring. Niks aan het handje hoor.
Volgens mij proberen psychiaters iedereen een complex aan te praten, om zo de praktijk maar lekker vol te krijgen. Ik denk dat 9 op de 10 mensen wel een dergelijke tik heeft. En die overige 10 procent, juist daar wil je niks mee te maken hebben.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
En die overige 10 procent, juist daar wil je niks mee te maken hebben.
Maar als je bijvoorbeeld aan het timmeren bent. Denk je dan niet in geometrische vormen en afmetingen? Als je wil weten of een kastje past, verplaats je dat kastje dan in je fantasie op de juiste plaats of denk je van "het kastje is 70 cm breed, dus blijft er aan weerszijden 10 cm over?"quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef broer het volgende:
[..]
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)
Vanwaar het plaatje en de smiley?quote:
Voor jou Erik!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vanwaar het plaatje en de smiley?
Fijn. Denk ik.quote:
Hmm... Het blijft buiten mijn denkwereld vallen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef wyccie het volgende:
Nee, het is niet zo dat de ene kleur slechter is dan de andere.
Van sommige dagen begrijp waarom ik de associatie heb, van andere is er geen reden voor de associatie.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.
Ook tijdens het fietsen trek ik wel eens lijnen tussen objecten, waar ik dan in gedachten overheen spring. Niks aan het handje hoor.
Het is toch een in principe netjes, enigzins erotisch, plaatje van twee mannen?quote:
Ik probeer in eerste instantie dat kastje te 'plaatsen'. Maar de praktijk heeft inmiddels uitgewezen dat dat een slechte methode is. Dus ga ik nu maar meteen met de meetlat in de weer. En dat leidt automatisch tot gedachten in woorden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:31 schreef LXIV het volgende:
Maar als je bijvoorbeeld aan het timmeren bent. Denk je dan niet in geometrische vormen en afmetingen? Als je wil weten of een kastje past, verplaats je dat kastje dan in je fantasie op de juiste plaats of denk je van "het kastje is 70 cm breed, dus blijft er aan weerszijden 10 cm over?"
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Op de fiets heb ik het heel erg. Ik spring over schaduwen, plassen, scheuren, stenen en allerlei andere "obstakels" naast of op de weg heen.
Mensen moeten vaak niks van zoenende mannen hebben; ik vind dat wel leuk. (De zoenende mannen, niet de mensen die daar niks van moeten hebben)quote:
Ja, maar dequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch een in principe netjes, enigzins erotisch, plaatje van twee mannen?
Denk ik.
Ok. Misschien had er een andere onder gemoeten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar demaaktde hele boodschap van jouw post toch wel anders.
Als ik je vraag om aan een mooie vrouw te denken, wat zie je dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef broer het volgende:
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)
Ah, ik wist wel dat mijn 'vrijwel alleen maar in woorden' nog van pas zou komen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:39 schreef wyccie het volgende:
Als ik je vraag om aan een mooie vrouw te denken, wat zie je dan?
Kunnen jullie ook muziek die je een paar keer gehoord hebt in je hoofd afspelen? Net zoals vanaf een mp3-speler? Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ah, ik wist wel dat mijn 'vrijwel alleen maar in woorden' nog van pas zou komen.
Hoewel... Als je me vraagt aan een mooi liedje te denken, ga ik in mijn hoofd titels af en denk pas daarna aan de melodie...
Dat kan ik trouwens ook met nieuw, zelf bedachte muziek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kunnen jullie ook muziek die je een paar keer gehoord hebt in je hoofd afspelen? Net zoals vanaf een mp3-speler? Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Je hebt geen idee hoe raar dit voor mij klinkt!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga ook titels af, maar dan wel zo dat ik een playlist voor me zie.
En als ik dat zou kunnen, dan het hoofd van een vrouw graag!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:51 schreef broer het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe raar dit voor mij klinkt!
Het was voor mij ooit eens - toen ik klein was - een enorme schok en teleurstelling dat mijn Ik voor altijd vastzit in mijn eigen hoofd en er nooit uit kan om eens rond te kijken in het hoofd van een ander. Op dit soort moment vind ik dat opnieuw erg jammer.
Net geprobeerd: nee, dat kan ik niet. Dan mis ik een hele hoop details.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Met de liedjes die we met onze band speelden kon ik het wel. Maar die muziek speel je zelf en dat zal toch wel het verschil maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:48 schreef LXIV het volgende:
Dat kan ik trouwens ook met nieuw, zelf bedachte muziek.
Klinkt bijna als waar. Maar dan moet het nog door mijn eigen filter heen. En daar gaat het mis. Dus Erik kan wel opschrijven dat hij in beelden denkt, maar dan snap ik dat nog steeds niet. Laat staan dat ik ervaar hoe dat is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:52 schreef LXIV het volgende:
Trouwens: 'Lezen is denken met het hoofd van een ander.' Daar wel eens over nagedacht?![]()
Natuurlijk. Maar beter dan dat wordt het niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef broer het volgende:
[..]
Klinkt bijna als waar. Maar dan moet het nog door mijn eigen filter heen. En daar gaat het mis. Dus Erik kan wel opschrijven dat hij in beelden denkt, maar dan snap ik dat nog steeds niet. Laat staan dat ik ervaar hoe dat is.
Klopt. En ik vind het om te huilen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:59 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk. Maar beter dan dat wordt het niet.
Nee, dat kan ik niet. Ik ben behoorlijk amuzikaal wat dat betreft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Toen ik klein was vroeg ik me wel eens af of ik de enige was die in d'r hoofd tegen zichzelf praat (=nadenken)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:51 schreef broer het volgende:
Het was voor mij ooit eens - toen ik klein was - een enorme schok en teleurstelling dat mijn Ik voor altijd vastzit in mijn eigen hoofd en er nooit uit kan om eens rond te kijken in het hoofd van een ander. Op dit soort moment vind ik dat opnieuw erg jammer.
't Is herfst in Groningen.quote:HELLUM - Een bietenrooimachine is woensdagmorgen in brand gevlogen aan de Veenweg in Hellum.
Niemand raakte gewond.
De oorzaak van de brand was een oververhitte motor.
Suikerbieten natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:27 schreef broer het volgende:
Lijkt me een bijzonder onaangename geur. Maar goed, ik hou dan ook niet van bietjes.
Of hebben we het hier over suikerbieten?
http://www.pinkelotje.nl/liedjes/show.php?s=kipje_tok.htmquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:50 schreef Augustina het volgende:
LXIV, heb jij voor mij de tekst van kipje tok? Die ken ik niet namelijk.
Die bieten ruik je niet zo, maar een suikerfabriek meurt als een zwakzinnige.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:47 schreef broer het volgende:
Ervaringsdeskundig, k_man?
Ja, wat je ruikt zijn de bieten die gekookt worden om vervolgens tot suiker verwerkt te kunnen worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Die bieten ruik je niet zo, maar een suikerfabriek meurt als een zwakzinnige.
Is de zorg in Nederland nu al zó hard achteruit gehold dat 'meurt als een zwakzinnige' een uitdrukking is?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:57 schreef k_man het volgende:
maar een suikerfabriek meurt als een zwakzinnige.
Of het fatsoen van k-man is als dat van een zwakzinnige.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:11 schreef broer het volgende:
[..]
Is de zorg in Nederland nu al zó hard achteruit gehold dat 'meurt als een zwakzinnige' een uitdrukking is?
Een serieus antwoord op die vraag is: ja. We spreken nog steeds van zwakzinnigenzorg, bijvoorbeeld. De termen 'gek' en 'idioot' gebruiken we niet meer om mensen met een verstandelijke beperking in de dagelijkse spreektaal mee aan te duiden. Daarom heeft m.i. 'als een gek' of 'als een idioot' een duidelijk andere connotatie dan 'als een zwakzinnige'.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef k_man het volgende:
Als een gek. Als een idioot. Als een zwakzinnige.
Is er zo'n groot verschil?
Debiel ben ik met je eens, zwakzinnig wordt volgens mij nog wel gebruikt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:30 schreef k_man het volgende:
Zwakzinnig is als serieuze term ook aan behoorlijke inflatie onderhevig. Er zullen weinig doktoren zijn die hun patiënten nog als zwakzinnig aanduiden. Of als debiel bijvoorbeeld.
Ik heb zojuist een welterusten-gedichtje gevonden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:09 schreef broer het volgende:
Hoe staat het met de slaapplannen, wyccie?
Betekent dat dat je nu kunt gaan slapen? Of dat je enthousiast bent geworden en nog meer gedichtjes gaat zoeken?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:11 schreef wyccie het volgende:
Ik heb zojuist een welterusten-gedichtje gevonden.
Je hebt m'n mail adres he??quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:54 schreef JAM het volgende:
Ik zit er over na te denken om e-mailtjes te sturen naar de mensen in Nederland over hoe het met me gaat en wat ik zo ongeveer uitspook en hoe het met hun is en wat zij allemaal zo`n beetje uitspoken. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen, dus dan begin ik ergens en dan schrijf ik een woord of driehonderd en dan denk ik; nee, nee, even opnieuw. Resultaat; ik heb al drie weken geen e-mail verstuurd.
Lieve mensen,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:54 schreef JAM het volgende:
Ik zit er over na te denken om e-mailtjes te sturen naar de mensen in Nederland over hoe het met me gaat en wat ik zo ongeveer uitspook en hoe het met hun is en wat zij allemaal zo`n beetje uitspoken. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet beginnen, dus dan begin ik ergens en dan schrijf ik een woord of driehonderd en dan denk ik; nee, nee, even opnieuw. Resultaat; ik heb al drie weken geen e-mail verstuurd.
Ja, dat kan natuurlijk ook, maar daarmee doe ik de werkelijkheid geen eer (aan?).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:27 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Lieve mensen,
Geen nieuws is goed nieuws.
Sayonara,
JAM.
Dat idee heb ik wel eens vaker bij je schrijfselsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook, maar daarmee doe ik de werkelijkheid geen eer (aan?).
Zodra een schrijver gaat schrijven wat zijn publiek wil is het einde zoek. Altijd eerst schrijven wat jij wil, en dan kijken of het geschikt is voor publicatie of dat het beter binnenhuis kan blijven,quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Werkelijkheid. Wat is dat nou? Kan je niet vel beter schrijven wat mensen willen horen, om te voorkomen dat ze zich zorgen gaan maken?
Wat wil je er allemaal in zetten dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:55 schreef JAM het volgende:
Let wel, het gaat hier om e-mailtjes naar m`n mamma..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |