abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:55:56 #51
157147 theepot
at your service
pi_42721627
quote:
de 6

weet ook niet waarom, naja ben 6 maart geboren.
dam, hier nog eentje
daarom heb ik een voorkeur voor 3, 6
pi_42721640
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij snapt volgens mij niet echt wat ik bedoel.
Als ik geen 9 in mijn geboorte jaar zou hebben ben ik of van deze eeuw en dus onder de 6 of van een paar eeuwen terug.
4
pi_42721670
En wat doet Rieski op de schaal van Brunette?
Rot signature
  maandag 16 oktober 2006 @ 17:17:03 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42721717
dat is gewoon een lichte dwangneurose.
Zolang je nog enigzins functioneert zal het geen kwaad kunnen, maar gestoord is het natuurlijk wel.
Ik persoonlijk zou die stoornis lekker uitbuiten en iets met numerologie gaan doen, genoeg imbecielen die er in geloven!
pi_42722750
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 17:07 schreef rieski het volgende:

En wat doet Rieski op de schaal van Brunette?
Rieski staat op nummer 3
4
pi_42722809
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 17:17 schreef SHE het volgende:
dat is gewoon een lichte dwangneurose.
Zolang je nog enigzins functioneert zal het geen kwaad kunnen, maar gestoord is het natuurlijk wel.
Ik persoonlijk zou die stoornis lekker uitbuiten en iets met numerologie gaan doen, genoeg imbecielen die er in geloven!
Gehehe

Nogmaals ik ben er echt niet obsessief mee bezig ofso.
In het dagelijks leven 'roep' ik het alleen op wanneer ik dat wil, dus meer voor de gein eigenlijk, zo van: wat voor nummer zullen we de busshauffeur toekennen?

4
pi_42723207
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 19:28 schreef Brunette het volgende:

[..]

Rieski staat op nummer 3
Haha jij ziet een 3

geweldig!
Rot signature
pi_42724240
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:10 schreef rieski het volgende:

[..]

Haha jij ziet een 3

geweldig!
En dan bedoel ik geen threesome.

Ik weet niet wat jij dacht.
4
pi_42725116
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:04 schreef Brunette het volgende:

[..]

En dan bedoel ik geen threesome.

Ik weet niet wat jij dacht.
Die is heel flauw

Maar goed, jij ziet het getal drie... hoe kom je daar zo aan dan?
Rot signature
pi_42725792
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:51 schreef rieski het volgende:

[..]

Die is heel flauw

Maar goed, jij ziet het getal drie... hoe kom je daar zo aan dan?
Dat breng ik in verband met je username + avater en dan zie ik een bepaald getal.
Het is natuurlijk een oppervlakkige schatting, want ik ken jou niet persoonlijk.
Misschien dat ik daar dan straks anders over nadenk.
4
pi_42725898
Ik heb er vaker over gehoord, toevallig had ik van iemand de naam van een boek hierover gekregen, maar kan nergens het briefje meer vinden met deze naam. erg jammer, ook een aantal google acties hielpen me er niet bij. Het uitgangspunt van het boek was in ieder geval dat iedereen een vast nummer heeft en waarom sommige dingen wel of niet met elkaar combineren. best interresant.

Zelf zit ik voornamelijk met de nummers 4 en 8, sinds jong af aan was 4 mijn geluksgetal zeg maar. daarnaast vond ik de 8 ook geweldig, omdat 8 nooit stopt maar oneindig is. geen idee waar het vandaan komt, maar het is wel grappig
pi_42726258
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:29 schreef teckna het volgende:
Ik heb er vaker over gehoord, toevallig had ik van iemand de naam van een boek hierover gekregen, maar kan nergens het briefje meer vinden met deze naam. erg jammer, ook een aantal google acties hielpen me er niet bij. Het uitgangspunt van het boek was in ieder geval dat iedereen een vast nummer heeft en waarom sommige dingen wel of niet met elkaar combineren. best interresant.

Zelf zit ik voornamelijk met de nummers 4 en 8, sinds jong af aan was 4 mijn geluksgetal zeg maar. daarnaast vond ik de 8 ook geweldig, omdat 8 nooit stopt maar oneindig is. geen idee waar het vandaan komt, maar het is wel grappig
Dus ik voel die cijfers aan.
Hoe stoer

Jij ook al 4?
4
pi_42726389
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:44 schreef Brunette het volgende:
Dus ik voel die cijfers aan.
Hoe stoer

Jij ook al 4?
Haha, ja, geen idee waarom overigens, maar gewoon, 4... dat was door de persoon die dat boek had ook uitgerekend toen hij een gok waagde welk nummer ik zou zijn. geen idee hoe hij dat deed ik zal hem morgen wel bellen voor de titel van het boek, want nu is mijn intresse ook weer gewekt

lol, zat ineens aan mijn pincode te denken, deze begint ook met een 4 en de laatste drie cijfers samen zijn 3x4 zou het toeval zijn?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2006 22:53:56 ]
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:53:31 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_42726424
Ik heb ook 4 letters in m'n nickname .

Ik heb wel iets dwangmatigs op de snelweg (als ik passagier ben).. ik wil elke keer als we langs lantaarnpalen rijden, zoals een paard over een hek springt, 'spring' ik in mn gedachten en met mn voet over lantaarnpalen ! Beetje vreemd, but hey. Laatste tijd wel wat minder geworden.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:53:43 #65
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42726426
4 is the Magic Number.

Het heeft een naam maar wat was het nou.... Je komt het straks tegen met je studie psychologie.
En 4 is trouwens een chinees geluksgetal (niet dat het je wat kan boeien, mij trouwns ook niet).
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42726495
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:51 schreef teckna het volgende:

[..]

Haha, ja, geen idee waarom overigens, maar gewoon, 4... dat was door de persoon die dat boek had ook uitgerekend toen hij een gok waagde welk nummer ik zou zijn. geen idee hoe hij dat deed ik zal hem morgen wel bellen voor de titel van het boek, want nu is mijn intresse ook weer gewekt
Ja!!
Doe dat maar!

Trouwens ik doe mezelf denken aan de film 'A Beautiful Mind', hopelijk word ik later geen schizofreen.
Ennuh...als ik zo erg met getallen bezig ben, waarom ben ik dan zo verdomd slecht in wiskunde?

Een tweede getal wat ik erg kan waarderen is 7, personen die een combi zijn tussen 7 en 4 vind ik ook erg
4
pi_42726545
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:53 schreef a-child-in-chains het volgende:
4 is the Magic Number.

Het heeft een naam maar wat was het nou.... Je komt het straks tegen met je studie psychologie.
En 4 is trouwens een chinees geluksgetal (niet dat het je wat kan boeien, mij trouwns ook niet).
Jij ben trouwens een combi tussen 2 en 5
4
pi_42726595
ik heb dat met kleuren.. ik geef personen altijd een kleur.. dat gaat vanzelf..
pi_42726600
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:59 schreef Brunette het volgende:

[..]

Ja!!
Doe dat maar!

Trouwens ik doe mezelf denken aan de film 'A Beautiful Mind', hopelijk word ik later geen schizofreen.
Ennuh...als ik zo erg met getallen bezig ben, waarom ben ik dan zo verdomd slecht in wiskunde?

Een tweede getal wat ik erg kan waarderen is 7, personen die een combi zijn tussen 7 en 4 vind ik ook erg
A beautiful mind gaat meer over patronen dan nummers, in ieder geval hoe ze zijn schizofrenie uitbeelden met de krantstukken. alhoewel uiteraard de nummertjes ook wel terugkomen.
Maargoed, ik denk dat als je schizo zou wezen, het nu al naar buiten was gekomen. en wiskunde is toch net even iets anders dan iemand een nummertje geven :p
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:08:30 #70
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42726645
combi?
interessant.
Heeft dat mischien nog betrekking op een goed of slecht?

[ Bericht 8% gewijzigd door a-child-in-chains op 16-10-2006 23:17:18 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42726647
Klinkt heel erg als een autistisch spectrum-kwaaltje.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_42726728
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:08 schreef Blivox het volgende:
Klinkt heel erg als een autistisch spectrum-kwaaltje.
tegenwoordig heeft iedereen iets in het autistisch spectrum, of adhd, of borderline, of een manische depressie of... die stempeltjes slaan nergens op
pi_42726761
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:14 schreef teckna het volgende:

[..]

tegenwoordig heeft iedereen iets in het autistisch spectrum, of adhd, of borderline, of een manische depressie of... die stempeltjes slaan nergens op
Man lul niet zo slap. Dit is absoluut niet normaal.
pi_42726777
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:16 schreef Blivox het volgende:

[..]

Wat een onzin.
pi_42726813
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:08 schreef a-child-in-chains het volgende:
combi?
interessant.
Heeft dat mischien nog betrekking op een goed of slecht?
Uhuh
ikkeweet
Helemaal niet eigenlijk, de getallen hebben niet echt een waarde, maar passen gewoon bij die persoon.
4
pi_42726869
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:17 schreef dawg het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Held
4
pi_42726899
quote:

[..]

Sjezus jij bent ook niks gewend
4
pi_42726936
quote:
Wie ben jij om te bepalen wat normaal is en wat niet?
  Donald Duck held maandag 16 oktober 2006 @ 23:27:28 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42727074
Ik vind 3 tof. Al het goede komt in drievoud.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_42727568
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:23 schreef teckna het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat normaal is en wat niet?
Ik ben in ieder geval geen hippie die haar gebreken ontkent en de schuld afschuift op de maatschappij.
pi_42727700
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef Blivox het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval geen hippie die haar gebreken ontkent en de schuld afschuift op de maatschappij.
Everyone is lost, except you?
pi_42730195
Hai. Dat hele 'oeh oeh, welk nummer ben ik?' staat me niet echt aan . Ik heb geen zin in een opsomtopic eigenlijk. Tenzij Brunette bij elk nummer ook nog een persoonlijke beschrijving wil geven heb je er niet echt veel aan om te horen of je een 4 of een 11 bent.

Dus. Kay? .
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:53:59 #83
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42733481
Noorderlicht had hier ook een uitzending over.

Ik heb het zelf met kleuren, dagen hebben kleuren, maanden ook, getallen ook. Het is geen obsessie. Maar als ik aan 5 denk zie ik oranje, 4 is blauw, drie is groen, 2 is geel.. etc.

Zie hier voor meer: http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/6506792/
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:55:52 #84
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_42733517
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:53 schreef Libris het volgende:

Ik heb het zelf met kleuren, dagen hebben kleuren, maanden ook, getallen ook. Het is geen obsessie. Maar als ik aan 5 denk zie ik oranje, 4 is blauw, drie is groen, 2 is geel.. etc.
4 is groen
3 is paars
2 is idd geel ja
5 is bruin
en 6 is blauw
1 is wit
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:23:42 #85
105460 DerBolle
Electro Native
pi_42734077
ben toch wel benieuwd wat voor nummer ik ben brunette
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_42736198
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:59 schreef Brunette het volgende:

[..]

Ja!!
Doe dat maar!

Kun jij het Riemann-Zeta probleem ff oplossen dan, meneer Nash is er enigszins in blijven steken

Maar sommigen hebben het ook met kleuren. Het enige wat ik met getallen heb, is dat ik vaak met ze reken
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:05:29 #87
157147 theepot
at your service
pi_42736595
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:23 schreef DerBolle het volgende:
ben toch wel benieuwd wat voor nummer ik ben brunette
een nul?
pi_42737121
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:38 schreef Brunette het volgende:
En zoals ik al eerder zei, het gaat niet álléén maar om de letters per woord/ naam.
Tot iemand met een vier-persoonlijkheid voel ik me meer aangetrokken of die vind ik veel aardiger. Want op de een of andere manier breng ik diegene in verband met mezelf.

Ik kan iemands uiterlijk ook een 4 vinden en diegene vind ik dan erg knap/mooi/aantrekkelijk.
Maar geef je mensen dan van te voren al een cijfer of geef je ze een 'goed' cijfer als je al enigszins een indruk hebt van hoe ze zijn en bij je aansluiten? En kan zo'n cijfer ook wel eens veranderen bij iemand?

En ookal kan dat volgens jou helemaal niet, ik vind mezelf een 24
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:27:31 #89
105460 DerBolle
Electro Native
pi_42737150
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:05 schreef theepot het volgende:

[..]

een nul?
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_42738245
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:26 schreef Supersheep het volgende:

[..]

Maar geef je mensen dan van te voren al een cijfer of geef je ze een 'goed' cijfer als je al enigszins een indruk hebt van hoe ze zijn en bij je aansluiten? En kan zo'n cijfer ook wel eens veranderen bij iemand?

En ookal kan dat volgens jou helemaal niet, ik vind mezelf een 24
Ik geef ze cijfers per onderdeel:
-Een cijfer voor de eerste indruk (dus uiterlijk)
-En een cijfer voor karakter.

Maar die 2 cijfers komen bijna altijd met elkaar overeen, dus eigenlijk is het gewoon een cijfer dat voor iemands uiterlijk én karakter is. Dus voor die persoon als geheel.

Ennuh...nee de cijfers veranderen NOOIT, misschien dat ik eerst twijfels heb over welke 2 cijfers iemand is, maar langzaam aan valt dat op zijn plek en daardoor weet ik dus zeker welk nummer het is.

En iets héééééél grappigs!!!!!111!!!
Jij zegt zelf dat je een 24 bent, ik ga echter niet verder dan 14 of 15, maaaaaarrrrr als ik jou ava + nick zie, zit ik bij jou te twijfelen tussen een combi van 2 en 4.

Héél gaar ik weet het.
4
pi_42738290
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun jij het Riemann-Zeta probleem ff oplossen dan, meneer Nash is er enigszins in blijven steken
4
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:10:10 #92
105460 DerBolle
Electro Native
pi_42738294
2 geschreven regels tekst
4 'regels' in totaal
pi_42738524
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 01:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Hai. Dat hele 'oeh oeh, welk nummer ben ik?' staat me niet echt aan . Ik heb geen zin in een opsomtopic eigenlijk. Tenzij Brunette bij elk nummer ook nog een persoonlijke beschrijving wil geven heb je er niet echt veel aan om te horen of je een 4 of een 11 bent.

Dus. Kay? .
Goed punt

Ehmz echt een toelichting kan ik niet geven. Ik kan alleen kijken of die persoon op de een of andere manier met mij verbonden is. De getallen die over het algemeen met mij overeenkomen zijn:

4,2,7 soms 5.

De getallen waar ik niet veel mee heb zijn:
1,9,3,6,8.

Maar het is niet zo dat ik die personen niet mag ( ik heb daar bijv heel veel vrienden en familieleden tussen zitten) ik voel me daar alleen niet 100% mee verbonden, zeg maar.

4
pi_42738691
Ik weet niet of het ermee te maken heeft,
maar zo heb ik ook n bepaald gevoel bij getallen.
Het is eigenlijk niet te omschrijven in woorden, maar zo associeer ik even getallen met koud. Als ik er een kleur aan moet koppelen dan ook blauw of geel. Oneven getallen zijn daarentegen warm.. ook een warme kleur erbij, rood. oranje.

Misschien is dit zeg maar het zelfde. bepaalde 'warme' getallen koppelen aan 'warme personen' ofzo.
Het klinkt heel vaag als ik zo terug lees wat ik nou zelf schrijf,
maar als dit ongeveer is wat Brunette bedoelt, zal zij ook nsappen dat het nie te omschrijven is.

ps. ben je wiskundig aangelegd? Dat is in mijn geval wel zo. heeft er missch niks mee te maken maar toch..
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_42738793
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 13:23 schreef Walter81 het volgende:
Ik weet niet of het ermee te maken heeft,
maar zo heb ik ook n bepaald gevoel bij getallen.
Het is eigenlijk niet te omschrijven in woorden, maar zo associeer ik even getallen met koud. Als ik er een kleur aan moet koppelen dan ook blauw of geel. Oneven getallen zijn daarentegen warm.. ook een warme kleur erbij, rood. oranje.

Misschien is dit zeg maar het zelfde. bepaalde 'warme' getallen koppelen aan 'warme personen' ofzo.
Het klinkt heel vaag als ik zo terug lees wat ik nou zelf schrijf,
maar als dit ongeveer is wat Brunette bedoelt, zal zij ook nsappen dat het nie te omschrijven is.

ps. ben je wiskundig aangelegd? Dat is in mijn geval wel zo. heeft er missch niks mee te maken maar toch..
Jaaaa!!!! heel goed!

2,7,4 ervaar ik als warm en de rest als iets kouder of heel koud.

Ehmz maar zo bekijk ik dat niet altijd, soms zie ik gewoon een persoon en dan zie ik bijna letterlijk en getal verschijnen.

Nee niet wiskundig aangelegd...
Of ja de wiskunde/statistiek op de uni vind ik makkelijker dan wat ik bij wiskunde A1 op de middelbare school kreeg.
4
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:03:08 #96
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42739869
Ik heb hier laatst nog een discussie over gehad met een vriendin van mij.
Het ging er toen om wat voor uitstraling cijfers hadden. Een aantal cijfers vind ik erg sympathiek, anderen vind ik zeer onsymathiek en zelfs slecht.

8 is de sympatiekste van allemaal. Zo even als het maar kan, deelbaar door vanalles èn oneindig.
Daarmee zijn eigenlijk alle andere even getallen wel oké, omdat ze even zijn. Even dingen zijn goed.
Behalve 4.. die vorm geeft bad vibes. So a-symmetrisch als de neten. Hoekig, ook.

5 is dan weer wel okay, omdat het een soort middelpunt is. Dingen gaan vaak in stappen van 5. Geen even getal, maar tollerabel. 3, 7 en 9. brrr. Vreselijk. Slechte, slechte getallen.

Vooral 7 is slecht. Priemgetal. Priemgetallen zijn de slechtsten der nummers. Gewoon het feit dat et alleen deelbaar is door 1 en zichzelf. Wat een aso getallen, echt. Vreselijk. 7 is slecht.

Grappig hoe ik 7 (bijbels geluksgetal) evil, maar 666 (satansgetal) weer best acceptabel vind.

Ik combineer het verder niet met mensen, of situaties. Hoewel dr in getallen in mijn leven eigenlijk wèl altijd een 8 moet zitten. Geboortedatum, telefoonnummer. Mn naam bestaat ook uit 8 letters. Indien geen 8, is een even getal een goed surrogaat.

(Dit is overigens enkel wat getallen betreft. Aantallen is weer een heel ander verhaal.)
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_42740033
0 5 1 6 2 7 3 8 4 9

geniet ervan hè
♥ K, N, R en F ♥
pi_42740297
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:08 schreef Sc0rPi0n het volgende:
0 5 1 6 2 7 3 8 4 9

geniet ervan hè
Oeh maak me gek!
4
pi_42740575
dagen en kleuren verbinden heb ik ook wel, maar ik weet waar dat door komt. Jaren hebben we n Avrobode gehad, waar elke dag zn eigen kleur heeft gekregen. dat blijft in mijn hoofd hangen... al heeft t er niks mee te maken :p
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_42740615
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:41 schreef Brunette het volgende:

[..]

Jaaa!!! dat doe ik trouwens ook!

Ma= rood
Di=groen
Wo=oranje-geel
Donderdag=paars-rose
Vrijdag=groen-blauw
Za/Zo=wit

Jij bent trouwens nummer 9 vind ik.
Als je het bewust een kleur geeft of het is slechts een associatie, dan is het geen synesthesie. Als je daadwerkelijk de kleuren ziet zou het kunnen. Mensen die last hebben van synesthesie raken dus ook echt in de war als voor hun de vijf blauw is en er staat een blauwe vier ergens, om maar wat te noemen. En als je in een veldje met tweeën twee vijven neerzet, zien ze die ieder dan andere mensen, omdat die groene vijven opvallen tussen de rode tweeën, om maar wat te noemen.

Maar dat is geen keuze of associatie, het is voor die mensen echt zo.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')