Maar drukt het ook nog iets uit dan? Gevoelswaarde, of zo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
Nee, gewoon een associatie. Nu veel minder sterk dan vroeger. Dinsdag is rood. Donderdag was roze. Woensdag blauw.
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ik ken nog 1 ander persoon die het ook heeft, en psychisch is zij minder gezond
Nee, het is niet zo dat de ene kleur slechter is dan de andere.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef broer het volgende:
Maar drukt het ook nog iets uit dan? Gevoelswaarde, of zo?
Meestal denk ik in taal. Maar als ik schaak denk ik bijvoorbeeld in stellingen, en als ik met wiskunde bezig was dacht ik altijd in formules/wiskunde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Denk jij dan altijd in woorden?
(In datzelfde topic vroeg iemand de TS of ze aan het beeld van een kat denkt of aan het woord 'kat', wanneer de opdracht is om aan een kat te denken.)
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef wyccie het volgende:
Denk jij dan altijd in woorden?
(In datzelfde topic vroeg iemand de TS of ze aan het beeld van een kat denkt of aan het woord 'kat', wanneer de opdracht is om aan een kat te denken.)
Op de fiets heb ik het heel erg. Ik spring over schaduwen, plassen, scheuren, stenen en allerlei andere "obstakels" naast of op de weg heen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.
Ook tijdens het fietsen trek ik wel eens lijnen tussen objecten, waar ik dan in gedachten overheen spring. Niks aan het handje hoor.
Volgens mij proberen psychiaters iedereen een complex aan te praten, om zo de praktijk maar lekker vol te krijgen. Ik denk dat 9 op de 10 mensen wel een dergelijke tik heeft. En die overige 10 procent, juist daar wil je niks mee te maken hebben.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
En die overige 10 procent, juist daar wil je niks mee te maken hebben.
Maar als je bijvoorbeeld aan het timmeren bent. Denk je dan niet in geometrische vormen en afmetingen? Als je wil weten of een kastje past, verplaats je dat kastje dan in je fantasie op de juiste plaats of denk je van "het kastje is 70 cm breed, dus blijft er aan weerszijden 10 cm over?"quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef broer het volgende:
[..]
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)
Vanwaar het plaatje en de smiley?quote:
Voor jou Erik!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vanwaar het plaatje en de smiley?
Fijn. Denk ik.quote:
Hmm... Het blijft buiten mijn denkwereld vallen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef wyccie het volgende:
Nee, het is niet zo dat de ene kleur slechter is dan de andere.
Van sommige dagen begrijp waarom ik de associatie heb, van andere is er geen reden voor de associatie.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
Ja, je trekt lijnen vanuit de lantaarnpaal haaks op de weg, en dan net wanneer die lijnen onder de auto zitten spring je er in gedachten overheen. Ik doe dat al zolang ik autorijdt.
Ook tijdens het fietsen trek ik wel eens lijnen tussen objecten, waar ik dan in gedachten overheen spring. Niks aan het handje hoor.
Het is toch een in principe netjes, enigzins erotisch, plaatje van twee mannen?quote:
Ik probeer in eerste instantie dat kastje te 'plaatsen'. Maar de praktijk heeft inmiddels uitgewezen dat dat een slechte methode is. Dus ga ik nu maar meteen met de meetlat in de weer. En dat leidt automatisch tot gedachten in woorden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:31 schreef LXIV het volgende:
Maar als je bijvoorbeeld aan het timmeren bent. Denk je dan niet in geometrische vormen en afmetingen? Als je wil weten of een kastje past, verplaats je dat kastje dan in je fantasie op de juiste plaats of denk je van "het kastje is 70 cm breed, dus blijft er aan weerszijden 10 cm over?"
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Op de fiets heb ik het heel erg. Ik spring over schaduwen, plassen, scheuren, stenen en allerlei andere "obstakels" naast of op de weg heen.
Mensen moeten vaak niks van zoenende mannen hebben; ik vind dat wel leuk. (De zoenende mannen, niet de mensen die daar niks van moeten hebben)quote:
Ja, maar dequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch een in principe netjes, enigzins erotisch, plaatje van twee mannen?
Denk ik.
Ok. Misschien had er een andere onder gemoeten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar demaaktde hele boodschap van jouw post toch wel anders.
Als ik je vraag om aan een mooie vrouw te denken, wat zie je dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:29 schreef broer het volgende:
Ik denk - bij mijn weten - vrijwel alleen maar in woorden. Maar dat is ook niet zo gek - alles wat ik doe speelt zich af in de min of meer abstracte wereld van de taal. Dan is het niet logisch om in je gedachtewereld opeens heel concrete beelden te zien. (Denk ik, tenminste. Maar ik ben bepaald geen psycholoog.)
Ah, ik wist wel dat mijn 'vrijwel alleen maar in woorden' nog van pas zou komen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:39 schreef wyccie het volgende:
Als ik je vraag om aan een mooie vrouw te denken, wat zie je dan?
Kunnen jullie ook muziek die je een paar keer gehoord hebt in je hoofd afspelen? Net zoals vanaf een mp3-speler? Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:44 schreef broer het volgende:
[..]
Ah, ik wist wel dat mijn 'vrijwel alleen maar in woorden' nog van pas zou komen.
Hoewel... Als je me vraagt aan een mooi liedje te denken, ga ik in mijn hoofd titels af en denk pas daarna aan de melodie...
Dat kan ik trouwens ook met nieuw, zelf bedachte muziek.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kunnen jullie ook muziek die je een paar keer gehoord hebt in je hoofd afspelen? Net zoals vanaf een mp3-speler? Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Je hebt geen idee hoe raar dit voor mij klinkt!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga ook titels af, maar dan wel zo dat ik een playlist voor me zie.
En als ik dat zou kunnen, dan het hoofd van een vrouw graag!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:51 schreef broer het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe raar dit voor mij klinkt!
Het was voor mij ooit eens - toen ik klein was - een enorme schok en teleurstelling dat mijn Ik voor altijd vastzit in mijn eigen hoofd en er nooit uit kan om eens rond te kijken in het hoofd van een ander. Op dit soort moment vind ik dat opnieuw erg jammer.
Net geprobeerd: nee, dat kan ik niet. Dan mis ik een hele hoop details.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Met de liedjes die we met onze band speelden kon ik het wel. Maar die muziek speel je zelf en dat zal toch wel het verschil maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:48 schreef LXIV het volgende:
Dat kan ik trouwens ook met nieuw, zelf bedachte muziek.
Klinkt bijna als waar. Maar dan moet het nog door mijn eigen filter heen. En daar gaat het mis. Dus Erik kan wel opschrijven dat hij in beelden denkt, maar dan snap ik dat nog steeds niet. Laat staan dat ik ervaar hoe dat is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:52 schreef LXIV het volgende:
Trouwens: 'Lezen is denken met het hoofd van een ander.' Daar wel eens over nagedacht?![]()
Natuurlijk. Maar beter dan dat wordt het niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:56 schreef broer het volgende:
[..]
Klinkt bijna als waar. Maar dan moet het nog door mijn eigen filter heen. En daar gaat het mis. Dus Erik kan wel opschrijven dat hij in beelden denkt, maar dan snap ik dat nog steeds niet. Laat staan dat ik ervaar hoe dat is.
Klopt. En ik vind het om te huilen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:59 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk. Maar beter dan dat wordt het niet.
Nee, dat kan ik niet. Ik ben behoorlijk amuzikaal wat dat betreft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:47 schreef LXIV het volgende:
Ik "hoor" dan alles, inclusief alle instrumenten. Eigenlijk precies zoals in het echt.
Toen ik klein was vroeg ik me wel eens af of ik de enige was die in d'r hoofd tegen zichzelf praat (=nadenken)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:51 schreef broer het volgende:
Het was voor mij ooit eens - toen ik klein was - een enorme schok en teleurstelling dat mijn Ik voor altijd vastzit in mijn eigen hoofd en er nooit uit kan om eens rond te kijken in het hoofd van een ander. Op dit soort moment vind ik dat opnieuw erg jammer.
't Is herfst in Groningen.quote:HELLUM - Een bietenrooimachine is woensdagmorgen in brand gevlogen aan de Veenweg in Hellum.
Niemand raakte gewond.
De oorzaak van de brand was een oververhitte motor.
Suikerbieten natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:27 schreef broer het volgende:
Lijkt me een bijzonder onaangename geur. Maar goed, ik hou dan ook niet van bietjes.
Of hebben we het hier over suikerbieten?
http://www.pinkelotje.nl/liedjes/show.php?s=kipje_tok.htmquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:50 schreef Augustina het volgende:
LXIV, heb jij voor mij de tekst van kipje tok? Die ken ik niet namelijk.
Die bieten ruik je niet zo, maar een suikerfabriek meurt als een zwakzinnige.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:47 schreef broer het volgende:
Ervaringsdeskundig, k_man?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |