merkwaardig rijtje.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:12 schreef 7th_wave het volgende:
jij bent slager, boer, stratenmaker, of ambtenaar plantsoenonderhoud zeker?
Ik denk eerder dat deze beroepsgroepen zo shallow zijn te denken dat vlees moet ende erg gezond is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:18 schreef BoukeF het volgende:
[..]
merkwaardig rijtje.
vanwaar het idee dat alleen deze beroepsgroepen vlees eten?
al is slager dan opnemen in dit rijtje niet eerlijk,quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat deze beroepsgroepen zo shallow zijn te denken dat vlees moet ende erg gezond is.
vegetariers willen toch niet luisteren,quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:28 schreef hoerezooi het volgende:
vind het eigelijk erger dat jij niet eens even zegt dat dat allemaal komt doordat ze geen vlees eten??
quote:
Je kinderen geen vlees geven is wanbeleid? Wat een onzin. Het feit dat ze vaak ziek zijn enzo hoeft helemaal niet gerelateerd te zijn aan het geen vlees eten. Het is echt niet schadelijk voor je kind om geen vlees te eten zolang je ze maar desnoods via extra tabletjes voldoende voedingsstoffen laat binnen krijgen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:31 schreef BoukeF het volgende:
[..]
vegetariers willen toch niet luisteren,
en is TS zijn probleem toch ook niet dat de kinders ziek zijn door wanbeleid van moeders.
Slavinkquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef AffenStrudel het volgende:
klacht: Ga na de AH en koop slavink of e.d.![]()
Gaat dit nu één groot vegetariers afzeik topic worden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:29 schreef Sjakie01 het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn zoooo gay.
Hoeft niet, zou wel leuk zijn natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:38 schreef reese.com het volgende:
[..]
Gaat dit nu één groot vegetariers afzeik topic worden?
Geen tabletjesquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:37 schreef reese.com het volgende:
[..]
Je kinderen geen vlees geven is wanbeleid? Wat een onzin. Het feit dat ze vaak ziek zijn enzo hoeft helemaal niet gerelateerd te zijn aan het geen vlees eten. Het is echt niet schadelijk voor je kind om geen vlees te eten zolang je ze maar desnoods via extra tabletjes voldoende voedingsstoffen laat binnen krijgen.
lees nu je eigen reactie nog eens rustig een paar keer door.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:37 schreef reese.com het volgende:
[..]
Je kinderen geen vlees geven is wanbeleid? Wat een onzin. Het feit dat ze vaak ziek zijn enzo hoeft helemaal niet gerelateerd te zijn aan het geen vlees eten. Het is echt niet schadelijk voor je kind om geen vlees te eten zolang je ze maar desnoods via extra tabletjes voldoende voedingsstoffen laat binnen krijgen.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef AffenStrudel het volgende:
Mijn buurvrouw voed zich en haar koters vegatarisch op.
Waarom? "jah uit principe, en bovendien vind ik dat vlees niet meer noodzakelijk is met al de vleesvervangers van tegenwoordig'![]()
Gevolg: De buurvrouw zelf heeft constante bloedarmoede, , de kinders zijn zelfs in de zomer verkouden en spelen dan ook nooit buiten, de kinderen huilen veel en zijn vaak moe.
"jah, ik weet niet helemaal hoe het komt, mischien hebben ze niet zo'n goed afweersysteem".Hoe blind kan je zijn als je niet merkt dat je iets fout doet?![]()
zekersquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:38 schreef reese.com het volgende:
[..]
Gaat dit nu één groot vegetariers afzeik topic worden?
Je hoeft toch ook niet dat allemaal te vervangen. Het meeste zit in groente en fruit en laten vegetariers daar nou net heel veel van eten. In vleesvervangers zit ook genoeg. Als je verder de boel in de gaten houdt zijn tabletjes niet eens nodig. Die zijn ook alleen bedoelt als aanvulling, niet als vervanging.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Geen tabletjesIk geloof nooit dat al die tabletjes fruit, groente, vlees etc. kunnen vervangen.
Ik zou zeggen lees mijn post hier boven eens door en ik ga niet in discussie met mensen die vinden dat vlees noodzakelijk zou zijn voor een mens.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:41 schreef BoukeF het volgende:
[..]
lees nu je eigen reactie nog eens rustig een paar keer door.
je zegt.
1. Geen vlees eten is goed.
2. ipv vlees moet je tabletten je mik in stouwen.
conclusie:
1.Door geen vlees te eten mis je enkele voedingstoffen die je door middel van kunstmatige troep alsnog je systeem in schuift.
2. kinderen geen vlees geven is wanbeleid.
In je dagelijkse voeding heb je essentiele vet- en aminozuren nodig. Deze vind je voornamelijk in vlees, vis en zuivel producten. Er zijn plantaardige vervangers maar maar je moet wel een halve voedseldeskunidge zijn wil je dit op een goede manier uitvoeren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat deze beroepsgroepen zo shallow zijn te denken dat vlees moet ende erg gezond is.
Oh ja en dat is zo lastig dat alle vegetariers altijd ziek zijn hè? Man vaak zijn ze gezonder!quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:46 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
In je dagelijkse voeding heb je essentiele vet- en aminozuren nodig. Deze vind je voornamelijk in vlees, vis en zuivel producten. Er zijn plantaardige vervangers maar maar je moet wel een halve voedseldeskunidge zijn wil je dit op een goede manier uitvoeren.
sinds wanneer krijg je bloedarmoede als je geen vlees eet?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef AffenStrudel het volgende:
Mijn buurvrouw voed zich en haar koters vegatarisch op.
Waarom? "jah uit principe, en bovendien vind ik dat vlees niet meer noodzakelijk is met al de vleesvervangers van tegenwoordig'![]()
Gevolg: De buurvrouw zelf heeft constante bloedarmoede, , de kinders zijn zelfs in de zomer verkouden en spelen dan ook nooit buiten, de kinderen huilen veel en zijn vaak moe.
"jah, ik weet niet helemaal hoe het komt, mischien hebben ze niet zo'n goed afweersysteem".Hoe blind kan je zijn als je niet merkt dat je iets fout doet?![]()
jammer,quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees mijn post hier boven eens door en ik ga niet in discussie met mensen die vinden dat vlees noodzakelijk zou zijn voor een mens.
Heb geen verdere behoefte om deel uit te maken van een afzeik topic voor vegetariers. Beetje respect voor de medemens mag wel.
Surequote:Op maandag 9 oktober 2006 11:48 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh ja en dat is zo lastig dat alle vegetariers altijd ziek zijn hè? Man vaak zijn ze gezonder!
"En hoe 'gezond' is het eten van vlees eigenlijk? In vlees zitten wel eiwitten, aminozuren en een aantal mineralen zoals ijzer en zink. Daarnaast bevat vlees echter veel stoffen die juist schadelijk zijn voor de gezondheid. Zo is vlees relatief rijk aan verzadigde vetzuren. Deze spelen een grote rol bij het ontstaan van hart- en vaatziekten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:50 schreef BoukeF het volgende:
[..]
jammer,
vego's stoppen altijd met de discussie.
want andersom is het blijkbaar nergens voor nodig om in mijn standpunt mee te gaan dat vlees wel noodzakelijk is voor de mens.
Onze lichamen zijn erop gebouwd om voedingstoffen uit zowel groente, fruit en vlees te halen,
waarom dan een gedeelte van die mogelijkheid expres jezelf onthouden en dat te vervangen door
of vleesvervangers (die allemaal uiteindelijk naar hele flauwe kipnuggets smaken) of door pillen (waar ook niemand blij van wordt)
Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:59 schreef HostiMeister het volgende:
Logisch dat die kut koters ziek zijn, wij mensen zijn omnivoren, dwz vlees én planten. Klote vegetariers die dat niet snappen
Inderdaad omdat het zielig is voor de dieren. De mens is uiteindelijk ook een dier en wat maakt ons verheven boven de andere dieren om maar beesten te fokken op gruwelijke wijze om dat wij zonodig vlees op ons bord willen elke avond. De mens is van oorsprong herbivoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef denka het volgende:
Wat ik nooit snap dat vegetariers wel vleesvervangende producten eten of producten die op vlees lijken? Waarom? Waarom stop je dan met vlees eten? Omdat het zielig is voor de dieren, maar deze vegetariers slaan wel een mug, vlieg of spin dood maar dat is dan weer niet zielig. Of van die vegetariers die geen vlees eten maar wel vis![]()
Vis is ook vlees..
Of je bent een echte vegetarier of niet...
Voor de vegetariers die hier ook reageren zou ik graag willen weten waarom ze zijn gestopt met vlees eten..
Bron?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:
[..]
Dude, de mens is oorspronkelijk een herbivoor!
Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef reese.com het volgende:
[..]
Inderdaad omdat het zielig is voor de dieren. De mens is uiteindelijk ook een dier en wat maakt ons verheven boven de andere dieren om maar beesten te fokken op gruwelijke wijze om dat wij zonodig vlees op ons bord willen elke avond. De mens is van oorsprong herbivoor.
Behalve een mug dood ik geen vliegen of spinnen hoor. En vis eet ik ook niet.
Er staat nergens dat vegetariërs geen zuivel gebruiken. Dat zijn veganisten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:46 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
In je dagelijkse voeding heb je essentiele vet- en aminozuren nodig. Deze vind je voornamelijk in vlees, vis en zuivel producten. Er zijn plantaardige vervangers maar maar je moet wel een halve voedseldeskunidge zijn wil je dit op een goede manier uitvoeren.
Als je op zo'n manier je kinderen gaat opvoeden dan verklaar ik je iig voor een idioot. Je kweekt iig een stel papkindjes en daar kan je pap op innemen.
Ja maar het lijkt me dat vegetariers toch wel bewijzen dat het nog steeds niet noodzakelijk is om vlees te eten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:05 schreef denka het volgende:
[..]
Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.
Vroeger waren er dieren die eerst ook op het land leefde en nu in het water. Moeten we ze nu dan maar weer op het land zetten..![]()
Is ook zielig maar ik kan er niks aan doen dat ik als mens zo ver gevolutioneerd ben dat ik zonder het te weten beestjes op straat dood trap. Maar ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef denka het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??
Ik schiet elke keer in een stuip als ik per ongeluk op een slak stap. Nu jij weer!quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef denka het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal, en al die beesten die je vertrapt onder je schoenen. Waarom is dat dan weer niet zielig??
Waarom eten ze dan producten/pillen waar bestanddelen in zitten die ook in vlees zitten om dit aan te vullen??quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ja maar het lijkt me dat vegetariers toch wel bewijzen dat het nog steeds niet noodzakelijk is om vlees te eten.
om even op het laatste te beginnen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:57 schreef reese.com het volgende:
[..]
"En hoe 'gezond' is het eten van vlees eigenlijk? In vlees zitten wel eiwitten, aminozuren en een aantal mineralen zoals ijzer en zink. Daarnaast bevat vlees echter veel stoffen die juist schadelijk zijn voor de gezondheid. Zo is vlees relatief rijk aan verzadigde vetzuren. Deze spelen een grote rol bij het ontstaan van hart- en vaatziekten.
Desondanks spendeert het zogenaamde 'Voorlichtingsbureau Vlees', dat door de vleessector gefinancierd wordt en dat beter 'Propagandabureau Vlees' zou kunnen heten, jaarlijks miljoenen om de vleesconsumptie verder op te krikken. Dit doet zij vooral door vlees onder het keurmerk pve/ikb te promoten met kreten als 'extra gecontroleerd'. Veel consumenten denken dat dit vlees afkomstig is van scharrelbedrijven maar dit is niet waar; dit komt rechtstreeks uit de bio-industrie. Het onafhankelijke Voedingscentrum stelt dat vlees geen onmisbaar bestanddeel van de voeding is en dat de voedingsstoffen in vlees ook voldoende voorkomen in andere producten. Gevarieerd eten is het belangrijkste en vlees hoeft daar zeker geen onderdeel van uit te maken. Dat bewijzen de honderd duizenden vegetariërs in Nederland die over het algemeen in goede gezondheid leven maar ook de tientallen miljoenen vegetariërs over de hele wereld die bijvoorbeeld vanwege hun geloof al generaties lang geen vlees meer eten. Veel Nederlanders eten veel meer vlees dan de dagelijkse 100 gram (inclusief vleeswaren) die als maximum geadviseerd wordt."
Dat is waarom ik niet in jouw standpunt mee ga. Plus de mens is oorspronkelijk er helemaal niet opgebouwd om vlees te eten. Een verder zou ik zeggen koop voor de gein eens iets bij de vega afdeling van de AH ofzo. Keus genoeg en de tijd dat alles heel flauw naar niks smaakte is echt voorbij. Oordeel niet over vleesvervangers als je ze zelf nooit eet.
Ja, dat verklaard onze snij- en hoektandenquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik stop geen pillen in m'n mik en de vleesvervangers eet ik alleen omdat ik het lekker vind en het past in een gerecht. Niet omdat ik daar mijn voedingsstoffen vandaan zou moeten halen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:10 schreef denka het volgende:
[..]
Waarom eten ze dan producten/pillen waar bestanddelen in zitten die ook in vlees zitten om dit aan te vullen??
de koequote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Ja, dat verklaard onze snij- en hoektanden
Mensen zijn omnivoor, primaten als chimpansees en gorilla's eten ook vlees wanneer ze de kans krijgen. Verder zou je bij een puur vegetarische soort een veel sterker ontwikkelde blinde darm vinden.
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Mensen zijn omnivoor, primaten als chimpansees en gorilla's eten ook vlees wanneer ze de kans krijgen. Verder zou je bij een puur vegetarische soort een veel sterker ontwikkelde blinde darm vinden.
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef Elseetje het volgende:
Maar álles, en dan ook echt álles wat je uit vlees haalt, vind je ook in oa:
-zuivel
-eieren
-peulvruchten
-schimmels (champigons en paddestoelen)
-granen
-soja
-noten
Zal ik nog even doorgaan?
Als je het niet erg vindt antwoord ik daar niet op omdat het een rete lang verhaal zou worden omdat het niet alleen om het vlees eten gaat (voor mij dan).quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:15 schreef BoukeF het volgende:
[..]
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?
idd...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:15 schreef BoukeF het volgende:
[..]
waar had de mens dan moeten stoppen met de evolutie?
Wát?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Tja dat de mens vervolgens verder geevolutioneerd is kan ik niks aan doen. Maar nogmaals ik ben dan ook van mening dat de mens te ver geevolutioneerd is.
Onderbouw dat 'ns? Ik kan ook wel roepen dat jij dingen zegt die niet waar zijn, maar heeft niet zoveel nut als ik geen argumenten geef...quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.
Nu jij weer.![]()
Lang leven de echte vegatariersquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
-zuivel --> Denk je dat een koe het fijn vind dat haar melk wordt afgepakt
-eieren --> Of dat een kip het fijn vind dat haar ei wordt afgepakt en je eet dan ook een leven op
Tuurlijk in de natuur is het één grote cirkel maar wij fokken beesten puur om ze op te eten. Wij eten niet beesten die gewoon op natuurlijke wijze in die cirkel terecht zijn gekomen. Wij creëren beesten voor onze eigen smaakpapillen waarvan de meeste beesten niet eens weten wat natuur is omdat ze alleen maar in een hok vet gemest worden. Dus ga nou niet zeggen dat wat de mens doet gewoon de natuur is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef denka het volgende:
[..]
idd...
jep en elkaar moeten blijven opofferen en elkaar blijven eten...
buiten dat ik er wel benieuwd naar ben heb je dan gelijk dat het teveel off-topic gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef reese.com het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt antwoord ik daar niet op omdat het een rete lang verhaal zou worden omdat het niet alleen om het vlees eten gaat (voor mij dan).
Stoppen met evolueren is niet bepaald een keuze die we als mensheid collectief kunnen maken ofzo... Daaraan liggen processen (ons klimaat, natuurrampen, etnische vermenging,en nog veel meer) ten grondslag die zo complex zijn, dat jouw mening dat we te ver zijn geëvolueerd daar niet echt effect op heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:14 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, het heeft niet veel nut als jij geen argumenten geeft. Dat deed je dus ook niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:18 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Onderbouw dat 'ns? Ik kan ook wel roepen dat jij dingen zegt die niet waar zijn, maar heeft niet zoveel nut als ik geen argumenten geef...
Ja ik zeg toch evolutief gezien. Dus toen de mensen nog net geevolueerd waren droogkloot.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Stoppen met evolueren is niet bepaald een keuze die we als mensheid collectief kunnen maken ofzo... Daaraan liggen processen (ons klimaat, natuurrampen, etnische vermenging,en nog veel meer) ten grondslag die zo complex zijn, dat jouw mening dat we te ver zijn geëvolueerd daar niet echt effect op heeft.
Heb je kinderen? Ga je ze ooit verwekken? doe maar niet, straks evolueren we dankzij jou nog verder
is wel waar, vlees kun je helemaal vervangen..eigenlijk zelfs vis ook, want ik meen me te herinneren dat je alle omega's ( 369 ) in walnoten, olijfolie en soja kan vinden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja doe maar want wat je nu zegt is dus gewoonweg NIET waar.
Nu jij weer.![]()
Ja, een koe vindt het fijn als je haar van de overtollige melk afhelpt. Vrouwen kolven hun overtollige melk ook af, en in de natuur zijn meer voorbeelden te vinden van dieren die hun overtollige melk kwijt moeten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:21 schreef denka het volgende:
[..]
-zuivel --> Denk je dat een koe het fijn vind dat haar melk wordt afgepakt
-eieren --> Of dat een kip het fijn vind dat haar ei wordt afgepakt en je eet dan ook een leven op
Lang leven de echte vegatariers
Onder andere ja maar dat op het niveau jagers-verzamelaars zijn blijven hangen is wel erg kort door de bocht. Met name de verhouding mens - andere dieren en niet eens zo zeer door de industriele uitvindingen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef BoukeF het volgende:
[..]
buiten dat ik er wel benieuwd naar ben heb je dan gelijk dat het teveel off-topic gaat.
(toch even een vraag)
doel jij erop dat de mens teveel industriele uitvindingen heeft gedaan waardoor de verhouding tussen mens - overige dieren - planten - fossiele brandstoffen scheef is gegaan en dat de wereld een stuk beter af zou zijn geweest wanneer de mens op het niveau jagers-verzamelaars zou zijn blijven "hangen" zodat de populatie niet uit de klauwen zou zijn gegroeit?
Volgens mij kan jij gewoon niet koken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef BoukeF het volgende:
[..]
om even op het laatste te beginnen.
Voor de gein. nee.
helaas heeft mijn vriendin het in haar kop gekregen dat ze af en toe ook vegetaries wil eten ivm zielig voor de diertjes,
ze is daarin geheel niet standvastig want een stukje kip of biefstukje op zijn tijd is natuurlijk wel lekker.
Doordat ik altijd de weekboodschappen doe en haar best tegemoet wil komen hebben we zo ongeveer alle variaties van vleesvervanger wel gehad.
* de worstjes die je ook op de bbq kan leggen zijn het ergst, het omhulsel wordt een soort hard eetpapier en de vulling een wazige wee-ige massa die je eerder in een koud toetje verwacht.
* tofu blokjes en alle variaties daarop, wat kan je ermee, in 1 grote homp opbakken was geen succes, verbrande buitenkant en niet gaar gevoel van binnen. in stukjes roerbakken kan je net zo goed geen tofu toevoegen, het is niks.
* vales schnitsel en nuggets, op heet vuur en in olie gebakken kan je er een krokant laagje omheen krijgen, maar de binnenkant blijft een flauwe kipnugget.
* alles met kaas erin, dat is geen vleesvervanger, dat is een kaassouffle!
* de groenteburger, ook hierin twijfel ik of het als vleesvervanger mag worden gezien, maar deze is nog wel lekker.
je geeft zelf ook al weer in je stukje tekst het belangrijke punt bij alle voeding aan. Alles kan (behalve geen vlees) mits met mate.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij gewoon niet koken.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:25 schreef SHE het volgende:
[..]
is wel waar, vlees kun je helemaal vervangen..eigenlijk zelfs vis ook, want ik meen me te herinneren dat je alle omega's ( 369 ) in walnoten, olijfolie en soja kan vinden.
Dus je zit er toch echt naast
bronquote:Soja bevat lecithine. Dit is een stof die cholesterol in oplossing houdt (een zogenoemde emulgator). Hierdoor kan het hart- en vaatklachten verminderen. Ook bevat soja een grote hoeveelheid eiwitten. Hierdoor kan men bij overdadig sojagebruik dezelfde klachten krijgen als bij overdadig vleesgebruik. Daarnaast bevat soja vet.
Je noemt nu vetzuren je hebt ook nog aminozuren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:25 schreef SHE het volgende:
[..]
is wel waar, vlees kun je helemaal vervangen..eigenlijk zelfs vis ook, want ik meen me te herinneren dat je alle omega's ( 369 ) in walnoten, olijfolie en soja kan vinden.
Ik heb niet geroepen dat jij dingen zegt die niet waar zijn. Waarop moet ik dan argumenten geven? Volgens mij zijn je hersenen overbevolkt door teveel eiwitten, neem 'ns een wortel!quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:23 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, het heeft niet veel nut als jij geen argumenten geeft. Dat deed je dus ook niet.
Oh en elke vegetarier eet zich te pletter aan soja? Ik eet minder soja dan dat jij vlees eet gok ik zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:29 schreef BoukeF het volgende:
[..]
[..]
bron
dat soja is wel het ultieme vervangen van vlees, kan je ook aan doodgaan bij overdaad,
en weg argument dat zonder vlees leven "gezonder" is
Ik werk toch in buurt van waar jij woon,quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij gewoon niet koken.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar zeg nou zelf, je gaat jezelf toch niet ongelukkig maken door nooit meer dit soort dingen te proeven, alleen maar omdat het zo verantwoord aanvoelt om nootjes en champignonnetjes te eten:quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, maar ook geen soja. Wat moet ik nu??quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:29 schreef BoukeF het volgende:
[..]
[..]
bron
dat soja is wel het ultieme vervangen van vlees, kan je ook aan doodgaan bij overdaad,
heb je je eigen bron gelezen...er staat dat je dezelfde klachten kunt krijgen als bij overdadig vlees etenquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:29 schreef BoukeF het volgende:
[..]
[..]
bron
Gatver, wat ziet dat er goor uit! Had je geen sappige biefstuk kunnen uitkiezen, zoals op de vorige pagina?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar zeg nou zelf, je gaat jezelf toch niet ongelukkig maken door nooit meer dit soort dingen te proeven, alleen maar omdat het zo verantwoord aanvoelt om nootjes en champignonnetjes te eten:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ligt er ook maar net aan wat voor vega spul je koopt. Ik ben zelf ook geen fan van Valess. Maar genoeg momenten geweest waarop vega spul aan niet-vegetariers is voorgezet zonder het ze te vertellen en ze hadden niks door.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Ik werk toch in buurt van waar jij woon,
zal ik eens even een heerlijk biefstukje, aardappeltjes en groente komen klaarmaken![]()
Oh en elke vleeseter eet zich te pletter aan vlees? ik eet minder vlees dan dat jij soja eet gok ik zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh en elke vegetarier eet zich te pletter aan soja? Ik eet minder soja dan dat jij vlees eet gok ik zo.
Waarom zou je als vegetarier vleesvervangende producten eten..quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, maar ook geen soja. Wat moet ik nu??
Ben ik even blij dat soja niet de ultieme vleesvervanger is... Pfew!
Ik heb inderdaad "mijn" bron gelezen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef SHE het volgende:
[..]
heb je je eigen bron gelezen...er staat dat je dezelfde klachten kunt krijgen als bij overdadig vlees eten![]()
er staat dus feitelijk dat het exact hetzelfde doet als vlees
Omdat je anders sterft aan voedingstoffentekortquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:33 schreef denka het volgende:
[..]
Waarom zou je als vegetarier vleesvervangende producten eten..
Een lekkere gegrillde T-bonequote:Op maandag 9 oktober 2006 12:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gatver, wat ziet dat er goor uit! Had je geen sappige biefstuk kunnen uitkiezen, zoals op de vorige pagina?![]()
klopt, in vlees zitten eiwitten, vet, aminozuren, ijzer en zinkquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:29 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je noemt nu vetzuren je hebt ook nog aminozuren.
Omdat IK (kan niet spreken voor anderen) minder aan soja nu binnen krijg dan de hoeveelheid vlees die ik at toen ik nog geen vegetarier was. Ik eet geen pure soja. Er zijn kleine hoeveelheden verwerkt in sommige vleesvervangers die ik eet en dat is veel minder dan gehakt en kip die je door gerechten verwerkt. Om het nog maar niet eens te hebben over een biefstukje er naast.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:35 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad "mijn" bron gelezen.
Het doet inderdaad exact hetzelfde als vlees. Hoe is het dan gezonder was mijn vraag.
niet de opmerking "vlees is gezonder" staat daar.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:33 schreef denka het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden over de vraag wel/niet goed voor opgroeiende kinderen als vlees niet in hun maaltijden zit verwerkt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:39 schreef reese.com het volgende:
[..]
Omdat IK (kan niet spreken voor anderen) minder aan soja nu binnen krijg dan de hoeveelheid vlees die ik at toen ik nog geen vegetarier was. Ik eet geen pure soja. Er zijn kleine hoeveelheden verwerkt in sommige vleesvervangers die ik eet en dat is veel minder dan gehakt en kip die je door gerechten verwerkt. Om het nog maar niet eens te hebben over een biefstukje er naast.
aminozuren zijn de bouwstoffen voor eiwitten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:37 schreef SHE het volgende:
[..]
klopt, in vlees zitten eiwitten, vet, aminozuren, ijzer en zink
kun je alle 4 in vegetarisch voedsel vinden...dus je punt?
Nuh denk het ook niet hoewel ik me daar ook nog niet volledig genoeg in heb verdiept qua koters geef ik toe. Ik heb geen koters en ben zelf als kind niet vegetarisch opgevoed. Voorlopig heb ik de mening dat geen vlees niet schadelijker is dan wel vlees.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:45 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden over de vraag wel/niet goed voor opgroeiende kinderen als vlees niet in hun maaltijden zit verwerkt.
Omdat de term misschien verkeerd is? Het is ooit in de markt gebracht als vleesvervanger en sommige dingen kun je gebruiken in een pasta of rijstgerecht i.p.v. gehakt of kip maar het hoeft niet. Het is uiteindelijk allemaal gemaakt van een plantje dus zie het dan ook als een extra plantje dat je door je eten mengt i.p.v. een vleesvervanger. Ik eet het in ieder geval niet omdat ik het nou op vlees vind lijken en dat zo erg mis.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:43 schreef denka het volgende:
Waarom zou je als vegetarier vleesvervangende producten eten...
Dat vind ik een goeie dealquote:Op maandag 9 oktober 2006 12:49 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nuh denk het ook niet hoewel ik me daar ook nog niet volledig genoeg in heb verdiept qua koters geef ik toe. Ik heb geen koters en ben zelf als kind niet vegetarisch opgevoed. Voorlopig heb ik de mening dat geen vlees niet schadelijker is dan wel vlees.
En zolang jij en ik samen geen kinderen krijgen maakt het ook niet uit![]()
Ja, zielig man, mensen die principes hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:12 schreef Zwansen het volgende:
Mensen die geen vlees eten uit principe.![]()
![]()
Hoe zielig kun je zijn.
Verplicht leesvoer.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:11 schreef PvtRyan het volgende:
Ik eet geen vleesvervangende producten. Ik eet dagelijks zuivel, groente, granen en nog wat dingen, en die vul ik aan met broodnodige eiwitten, op de manier die ik kies. En ik eet geen mishandelde dieren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:33 schreef denka het volgende:
[..]
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:52 schreef reese.com het volgende:
[..]
Omdat de term misschien verkeerd is? Het is ooit in de markt gebracht als vleesvervanger en sommige dingen kun je gebruiken in een pasta of rijstgerecht i.p.v. gehakt of kip maar het hoeft niet. Het is uiteindelijk allemaal gemaakt van een plantje dus zie het dan ook als een extra plantje dat je door je eten mengt i.p.v. een vleesvervanger. Ik eet het in ieder geval niet omdat ik het nou op vlees vind lijken en dat zo erg mis.
Nee want zo vaak eet ik ze helemaal niet. Gewoon af en toe als extra toevoeging in een gerecht zoals je croutons toevoegt aan de soep.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef denka het volgende:
[..]
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..
Zeg, kortzichtig type, er is ook nog een verschil tussen graseters, planteters en omnivoren hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:01 schreef McGilles het volgende:
Een mens is gemaakt om vlees te eten, anders had je wel een enorme pens gehad met een mega hoeveelheid darmen om allemaal planten te verteren!
En toch is een mens gemaakt om vlees te eten, kan er niks aan doen dat je vegetarier bent!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zeg, kortzichtig type, er is ook nog een verschil tussen graseters, planteters en omnivoren hoor.En niet alle omnivoren eten vlees. Er zijn er zat die alleen maar eieren jatten.
Nee hoor, een mens is in staat om te kiezen of we wel of geen vlees eten, vandaar dat we scherpe en platte tanden hebben en ons darmstelsel misschien net lang genoeg is om vlees niet te laten rotten, maar wel lang genoeg is om groenten te verwerken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:01 schreef McGilles het volgende:
Een mens is gemaakt om vlees te eten, anders had je wel een enorme pens gehad met een mega hoeveelheid darmen om allemaal planten te verteren!
Of andersom:quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef denka het volgende:
[..]
Maar eet je het omdat er stoffen inzitten die in vlees zitten en die op peil wilt houden..
125gram vlees per week genoeg voor wat?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Nee hoor, een mens is in staat om te kiezen of we wel of geen vlees eten, vandaar dat we scherpe en platte tanden hebben en ons darmstelsel misschien net lang genoeg is om vlees niet te laten rotten, maar wel lang genoeg is om groenten te verwerken.
Well, ik heb die keuze zo'n 7 jaar terug gemaakt en dus besloten om vlees links te laten liggen en reken maar dat ik niet ongezonder ben dan mensen die wel vlees eten. Zeker omdat 125 gram vlees per week genoeg is, en de meeste mensen ruim 125 gram per dag naar binnen schranzen.
Net alsof in bonen evenveel eiwitten zitten als een kipfilet of een biefstuk....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Of andersom:
Je eet stoffen die de meeste mensen tegenwoordig uit vlees halen, omdat ze te beroerd zijn een goede hoeveelheid gevarieerde groenten te eten. Enkele keren per week bonen (eiwitten, vitaminen) en broccoli (omega vetzuren) is genoeg om de nodige stoffen binnen te krijgen, maar zelfs dat is veel mensen te veel werk.
Gutteguttegut, gewoon maar hard roepen wat er in je kopje gestampt is, en niet ff verder lezen/denken dan je walnootje groot is hè?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
En toch is een mens gemaakt om vlees te eten, kan er niks aan doen dat je vegetarier bent!
Eet toch gewoon een lekker biefstukje dan die rommel die in de fabriek gemaakt is met weet ik veel wat voor een stoep dat door mag gaan als "vleesvervanger"
Het is echt wel beter om echt vlees te eten dan zo'n in elkaar gestampt stukje vleesvervanger!
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.quote:
Hoe denk je dat vlees gemaakt wordt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:
Eet toch gewoon een lekker biefstukje dan die rommel die in de fabriek gemaakt is met weet ik veel wat voor een stoep dat door mag gaan als "vleesvervanger"
En hoe denk je dat je aan 'eerlijk' vlees gaat komen? Dat biologische vlees? Laat me niet lachen, die dieren krijgen wel beter voedsel ipv hormonen ed maar die worden gewoon met goed voedsel evensnel vetgemest. Zelfs een voedingsdeskundige die bij mij langs was geweest raadde af om biologisch vlees te kopen omdat het gewoon geldklopperij is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gutteguttegut, gewoon maar hard roepen wat er in je kopje gestampt is, en niet ff verder lezen/denken dan je walnootje groot is hè?
Bijna alle vegetariërs op dit topic hebben al meerdere malen gemeld helemaal niet zo vaak 'vleesvervangers' te eten, ik eet ze zelf alleen af en toe wanneer dat bij m'n gerecht past, en dan alleen nog maar verantwoorde producten.
Verder is je theorie dat mensen gemaakt zijn om perse vlees te eten ook al meerdere malen onderuit gehaald, worden 'vleesvervangers' zelden en masse in een gore fabriek geproduceerd met wat voor troep dan ook erin, maar zijn het natuurlijke producten van granen of zuivel en bevat vlees geen enkel bestandsdeel dat je niet met een gezonde voeding ook binnenkrijgt.
Dat jij vlees eet is jouw keuze, ik begrijp het ook best, vlees is lekker. Maar wees dan tenminste een beetje fatsoenlijk, en eet alleen eerlijk vlees, van dieren die een goed leven hebben gehad, en niet opgefokte, vetgemeste, genetisch gemanipuleerd voedsel toegediende zielige hoopjes van een schaduw van een dier, die hun hele miserabele leven zonder daglicht moeten stellen.
Ik ben geen vega, zit nu boterhammetje met gebraden gehakt te eten. Maar moet je eerlijk zeggen dat ik s'avonds meestal liever een Kaasburger of Griekse rondo van de appie voor me neus heb liggen dan een stuk vlees. Die producten zijn echt mfuckin tasty als je ze goed klaarmaakt!quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:50 schreef BoukeF het volgende:
[..]
vleesvervangers (die allemaal uiteindelijk naar hele flauwe kipnuggets smaken) of door pillen (waar ook niemand blij van wordt)
Ik denk dat ik gezonder leef dan 99% van de bevolking, dus met hart- en vaatziekten hoef je niet aan te komen!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.
Daarom.
Mijn biefstukje? Dat word niet gemaakt, dat is een mooie lap vlees!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoe denk je dat vlees gemaakt wordt?
In een idyllische boerderij met een glooiend groen graslandje er omheen?
En al die insecten die je dood maakt....quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, omdat je door het eten van vlees mede schuldige bent aan het wreed mishandelen van miljoenen dieren, de aarde extra belast omdat er veevoer wordt verbouwd alwaar regenwoud gekapt is, en omdat de hoeveelheden vlees die de mens tegenwoordig eet leidt tot hart en vaat ziekten.
Daarom.
Veel vlees eten is neit gezond, en werkt hart- en vaatziekten in de hand. Dat is iets wat op de lange termijn werkt, en waar je als je jong bent als het goed is sowieso niets van merkt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gezonder leef dan 99% van de bevolking, dus met hart- en vaatziekten hoef je niet aan te komen!
Wie maakt er insecten dood?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:21 schreef denka het volgende:
[..]
En al die insecten die je dood maakt....
Je denkt dat die koe puur natuur is en goed gehouden wordt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn biefstukje? Dat word niet gemaakt, dat is een mooie lap vlees!
Ik weet dat ik heel gezond leef, punt!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Veel vlees eten is neit gezond, en werkt hart- en vaatziekten in de hand. Dat is iets wat op de lange termijn werkt, en waar je als je jong bent als het goed is sowieso niets van merkt.
Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
En hoe denk je dat je aan 'eerlijk' vlees gaat komen? Dat biologische vlees? Laat me niet lachen, die dieren krijgen wel beter voedsel ipv hormonen ed maar die worden gewoon met goed voedsel evensnel vetgemest. Zelfs een voedingsdeskundige die bij mij langs was geweest raadde af om biologisch vlees te kopen omdat het gewoon geldklopperij is.
Ik heb per dag gewoon een bepaalde hoeveelheid eiwitten nodig en daarvoor is vlees een goede bron!![]()
Sterke argumentatie.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik weet dat ik heel gezond leef, punt!
Ik sport veel en eet daarom ook gezond, maar heb daarom ook veel eiwitten nodig, ik heb geen zin om 20 eieren per dag te eten, 6 liter melk, 2 kg bonen oid om aan mijn eiwitten te komen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.
Verder heb je inderdaad dagelijkse eiwitten nodig. Je eet vast ook wel 'ns ei en andere producten die eiwitten bevatten. Met wat je daar nú al aan eet, hoe je maar één keer per week een kléin stukje vlees te eten om dat aan te vullen. Je hebt het helemaal niet dagelijks nodig. Ik begrijp dat dat er op een bepaalde leeftijd niet in gaat, als je je hele leven voorgehouden hebt gekregen dat je vlees MOET eten, maar toch is het zo. Ga maar 'ns lekker googlen, naar góeie sites, geen weblogs van idioten die niet weten waar ze het over hebben.
En verdiep je eens een keertje goed in eerlijk vlees, en denk eens na wat je liever ziet. 80 koeien op een paar hectare land, of 300 koeien samengestampt op 100m2.
Maar dan nog weet je niet of het vlees en de eieren in de supermarkt, goedgekeurd en biologisch is..Dat hoop je maar programma's zoals kassa/rader hebben al vaak bewezen dat dit niet zo is..quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gekeurmerkt biologisch vlees komt van dieren die allereerst een bepaalde leeftijd moeten bereiken voordat ze geslacht worden, verder hun hele leven vrij in het land lopen, gewoon gezond gevoed worden zodat ze een gezond lichaamsgewicht hebben, wat genoeg is voor een goed stuk vlees.
Verder heb je inderdaad dagelijkse eiwitten nodig. Je eet vast ook wel 'ns ei en andere producten die eiwitten bevatten. Met wat je daar nú al aan eet, hoe je maar één keer per week een kléin stukje vlees te eten om dat aan te vullen. Je hebt het helemaal niet dagelijks nodig. Ik begrijp dat dat er op een bepaalde leeftijd niet in gaat, als je je hele leven voorgehouden hebt gekregen dat je vlees MOET eten, maar toch is het zo. Ga maar 'ns lekker googlen, naar góeie sites, geen weblogs van idioten die niet weten waar ze het over hebben.
En verdiep je eens een keertje goed in eerlijk vlees, en denk eens na wat je liever ziet. 80 koeien op een paar hectare land, of 300 koeien samengestampt op 100m2.
Supermarkt is sowieso rotzooi. Waarom niet de biologische slager?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:26 schreef McGilles het volgende:
En als ik een biefstukje koop bij de slager of een biologisch biefstukje van de AH, dan is die van de slager dus duidelijk lekkerder!
Is niet nodig, je komt weer aan dat veel vlees eten ongezond is, duidend op dat ik dus waarschijnlijk ongezond leef. Ik durf zelfs te wedden dat ik gezonder leef dan de mensen met wie ik nu in discussie ben, dus waarom daarover discussieren. De discussie hier gaat over of vlees wel/niet nodig is en de punt/minpunten wat daarmee te maken heeft!quote:
Als een voedingsdeskundige op afspraak bij mij langs komt en mij afraad biologisch vlees te kopen, waarom dan 2 euro meer betalen voor iets wat niet uit maakt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Supermarkt is sowieso rotzooi. Waarom niet de biologische slager?
Dat vind ik interessant, want van hun eetgewoonten weet je niets af. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je gezond kwantitatief wil meten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Is niet nodig, je komt weer aan dat veel vlees eten ongezond is, duidend op dat ik dus waarschijnlijk ongezond leef. Ik durf zelfs te wedden dat ik gezonder leef dan de mensen met wie ik nu in discussie ben,
Het staat imo vast dat vlees niet nodg is. Het levert sommige stoffen in hoge concentratie die ook in andere bronnen gevonden worden. Dagelijks vlees eten is sowieso niet nodig, en op termijn kunnen de ongezonde delen van vlees leiden tot bepaalde ziektes.quote:dus waarom daarover discussieren. De discussie hier gaat over of vlees wel/niet nodig is en de punt/minpunten wat daarmee te maken heeft!
We kunnen hier lang over doorgaan, maar ik heb nog nooit vlees gegeten en ik ben hartstikke gezond. Nou kan je wel net doen alsof vlees nodig is voor gezondheid, maar het feit dat er nog nooit een vegetariër is doodgegaan aan 'vegetariër zijn' bewijst je ongelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Net alsof in bonen evenveel eiwitten zitten als een kipfilet of een biefstuk....
Als vrij buiten rondlopen of je hele korte leven lang in een donker hok zitten zonder beweging voor jou geen verschil maakt, vrees ik dat het lastig zal worden om uberhaupt op serieuze wijze te discussieren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als een voedingsdeskundige op afspraak bij mij langs komt en mij afraad biologisch vlees te kopen, waarom dan 2 euro meer betalen voor iets wat niet uit maakt.
Ik geloof best dat je gezond leeft, maar je luistert duidelijk ook niet naar wat we zeggen. Je hoeft niet 20 eieren per dag te eten en 6 liter melk! Wat jij nu beschrijft is zels al genoeg zónder de dierlijke eiwitten die je opsomt. En zo'n voedingsdeskundige zouden ze moeten ontslaan, zulke types zijn wat deze maatschappij ongezond maakt op voedingsgebied. Verdiep je eens in de materie, en stap een keer een biologische slager binnen, die mogen geen bedrijf voeren zonder keurmerk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik sport veel en eet daarom ook gezond, maar heb daarom ook veel eiwitten nodig, ik heb geen zin om 20 eieren per dag te eten, 6 liter melk, 2 kg bonen oid om aan mijn eiwitten te komen.
Ik eet zuivel (melk,kwark), ei, noten, vis, gevogelte en vlees om aan mijn eiwitten te komen.
En als ik een biefstukje koop bij de slager of een biologisch biefstukje van de AH, dan is die van de slager dus duidelijk lekkerder!
Uiteindelijk is natuurlijk niks noodzakelijk als je het zo bekijkt. De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik interessant, want van hun eetgewoonten weet je niets af. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je gezond kwantitatief wil meten.
[..]
Het staat imo vast dat vlees niet nodg is. Het levert sommige stoffen in hoge concentratie die ook in andere bronnen gevonden worden. Dagelijks vlees eten is sowieso niet nodig, en op termijn kunnen de ongezonde delen van vlees leiden tot bepaalde ziektes.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.
Wel als je de schadelijke stoffen meeneemt in je bepaling.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:38 schreef McGilles het volgende:
Uiteindelijk is natuurlijk niks noodzakelijk als je het zo bekijkt. De voedingsstoffen in product x kan je ook vinden in product y en andersom, dus dat is geen argument.
De gemiddelde mens eet kilo's vlees. De mensen tegen wie je nu discussie voert veel minder, dus dat zijn al niet de gemiddelde mensen op gebied van voeding.quote:En dat ik van andere mensen hun eetgewoonten niks af weet klopt, maar aangezien ik ongeveer wel weet wat de gemiddelde mens eet en wat daardoor de kans is dat ik gezonder eet, durf ik dat dus wel te zeggen.![]()
Gemiddeld genomen denk ik dat ook wel.quote:Als ik maandenlang niet 1 snoep/koek/etc op heb en ik leef dag in dag uit op: brood, havermout, brinta, pindakaas, kipfilet, kwark, groente, fruit, aardappel, etc etc etc dan durf ik wel te claimen dat ik gezond leef
Als ik met eigen ogen heb gezien hoe beide dieren leven dan zou ik in de toekomst misschien nog wel eens biologisch vlees willen aanschaffen. Tot die tijd geloof ik er niet in dat die dieren het zoveel beter hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als vrij buiten rondlopen of je hele korte leven lang in een donker hok zitten zonder beweging voor jou geen verschil maakt, vrees ik dat het lastig zal worden om uberhaupt op serieuze wijze te discussieren.
Maar misshien zijn ze juist wel vegetarier omdat ze een pesthekel hebben aan planten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef torpie het volgende:
JOH!!! laat me toch.. meestal maak ik dan de opmerking dat ze dan maar gauw moeten stoppen met het eten van groenten.. want ja, planten zijn levende dingen en worden ook gekweekt voor de voeding![]()
Ga eens op bezoek bij veehouderijen,dan kun je het met eigen ogen zien.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik met eigen ogen heb gezien hoe beide dieren leven dan zou ik in de toekomst misschien nog wel eens biologisch vlees willen aanschaffen. Tot die tijd geloof ik er niet in dat die dieren het zoveel beter hebben.
En wat dan over de bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, ik noem maar iets.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef Alicey het volgende:
Wel als je de schadelijke stoffen meeneemt in je bepaling.
Net zo goed iets om goed op te letten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef McGilles het volgende:
En wat dan over de bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, ik noem maar iets.
Je kunt dan inderdaad niets meer eten, dat ben ik met je eens. Maar ook hier geldt weer dat de mate van belang is. Water is ook ongezond en zelfs dodelijk in grote hoeveelheden.quote:Daarover word dan helemaal niet nagedacht maar wel over de zogenaamde schadelijke stoffen in vlees.
Elke maand hoor je wel weer eens iets over een bepaald onderzoek in een bepaald land dat als je product x eet dat de kans dat je ziekte y krijgt groter word.
Daar word ik zo moe van, zeker van die mensen die dan meteen het desbetreffende product gaan mijden.
Ik eet gewoon geen dierenleed. Dus ook mijn groenten zijn biologisch. Er zijn zoveel dingen bekend over voedsel waar een minder koosjer produktieproces aan vast zit, juist het wél blijven eten vind ik dom. Als iedereen dat produkt laat vallen zal de producent wel met alternatieven móéten komen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef McGilles het volgende:
[..]
En wat dan over de bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, ik noem maar iets.
Daarover word dan helemaal niet nagedacht maar wel over de zogenaamde schadelijke stoffen in vlees.
Elke maand hoor je wel weer eens iets over een bepaald onderzoek in een bepaald land dat als je product x eet dat de kans dat je ziekte y krijgt groter word.
Daar word ik zo moe van, zeker van die mensen die dan meteen het desbetreffende product gaan mijden.
jij gaat ook gezellig op vakantie naar irak zeker he?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef McGilles het volgende:
Ik heb zelf toch niet de indruk dat ik minder energie heb doordat ik geen vlees eet. Hoewel het wel zo is dat ik veel zuivel eet/drink, dus misschien dat dat er dan nog mee te maken heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Individual het volgende:
In mijn pubertijd ben ik echt vlees gaan eten en eenmaal uit huis at ik elke dag vlees! Nu ben ik nauwlijks meer ziek en zie mijn vegetarische/veganistische vrienden (heb er best wel een aantal van) veel minder energie hebben dan ik.
Maar je sluit tenminste nog af met een generalisatie waar we U tegen kunnen zeggen.quote:Vegetariers/veganisten zijn vaak goede mensen, maar vaak ook heel naief en hypocriet.
Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef torpie het volgende:
vleeseter/vegetarier bash topic nr: 10.000...
ik heb geen hekel aan vegetariers maar aan vegetariers die hun keuze door proberen te drukken bij anderen.
Communisten, Kim-Jong-Il-aanhangers. Stalinisten zeg ik je, allemaal.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.
Het omgekeerde zie ik daarentegen wel regelmatig: vleeseters die vegetariërs ervan proberen te overtuigen dat ze op z'n minst dom bezig en op z'n ergst gestoorde, extreem-linkse fanaten zijn.
U mag "je" zeggen hoor!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb zelf toch niet de indruk dat ik minder energie heb doordat ik geen vlees eet. Hoewel het wel zo is dat ik veel zuivel eet/drink, dus misschien dat dat er dan nog mee te maken heeft.
[..]
Maar je sluit tenminste nog af met een generalisatie waar we U tegen kunnen zeggen.
Vandaar ook het vegetarier bashtopic (waar het topic ook mee begon)quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vreemd, ik kom nu ruim vijf jaar op Fok en heb nog nooit een topic gezien waarin vegetariërs hun keuze proberen door te drukken bij anderen. Nog nooit.
Het omgekeerde zie ik daarentegen wel regelmatig: vleeseters die vegetariërs ervan proberen te overtuigen dat ze op z'n minst dom bezig en op z'n ergst gestoorde, extreem-linkse fanaten zijn.
Straks ga je nog mevrouw tegen me zeggen.quote:
De meeste vegetariers en veganisten die ik ken hebben wel een vrij breed kader, en zijn daarmee niet naief te noemen. Hypocriet is uiteindelijk denk ik iedereen wel, maar dat kan ook haast niet anders. Da's een gevolg van nuance.quote:Let op de woordjes 'vaak'; ik ken ook 'echte' vegetariers/veganisten die het wel begrijpen, maar ze zijn in de minderheid. NFI.
Troost je, soms ben je dat al als je geen vegetarier bent maar een keer gewoon vegetarisch eet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:16 schreef parselmouth het volgende:
Soms hoef je niet eens meer te zeggen dan 'ik eet geen vlees' en je bent al een nazi die andere mensen verbiedt vlees te eten..
Amenquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:52 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ik eet gewoon geen dierenleed. Dus ook mijn groenten zijn biologisch. Er zijn zoveel dingen bekend over voedsel waar een minder koosjer produktieproces aan vast zit, juist het wél blijven eten vind ik dom. Als iedereen dat produkt laat vallen zal de producent wel met alternatieven móéten komen.
Natuurlijk mijd je de dingen waarvan je weet dat het schadelijk is, of het nou aan mij, dieren of de natuur schade toebrengt. Ik beperk het liever tot een absoluut minimum dan dat ik willens en wetens leed v eroorzaak. Dat dat af en toe wat hysterisch overkomt, soit. Ik ben er dolgelukkig en gezond mee.
Live and let live, inderdaad, maar laat dat niet alleen voor mensen gelden!
Doordat de vroegere mens vlees ging eten, hebben we meer herseninhoud gekregen en zijn we geëvolueerd tot wat we nu zijn. Zonder vlees, zou dit niet kunnen. Ondanks dat we de tanden hebben van planteneters.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:57 schreef reese.com het volgende:
[..]
Dat is waarom ik niet in jouw standpunt mee ga. Plus de mens is oorspronkelijk er helemaal niet opgebouwd om vlees te eten. Een verder zou ik zeggen koop voor de gein eens iets bij de vega afdeling van de AH ofzo. Keus genoeg en de tijd dat alles heel flauw naar niks smaakte is echt voorbij. Oordeel niet over vleesvervangers als je ze zelf nooit eet.
Je hebt het bier en de chips al klaar liggen? De hamvraag (quote:
Ik kon niet kiezen, dus ik heb voor ham-kaas gekozenquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt het bier en de chips al klaar liggen? De hamvraag () wordt dan natuurlijk of die chips vlees bevatten.
Weet je wat nou zou leuk is he? Dat je daar helemaal geen voedingsdeskundige voor hoeft te zijn. De meeste mensen in dit topic weten redelijk veel van voeding af, en zorgen voor hun eigen volwaardige maaltijd, maar zelfs een nutcase kan een vega burger kopen. Zit alles in.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:21 schreef Devlinsect het volgende:
Of je moet een voedingsdeskundige zijn om je kids wel de hoeveelheid eiwitten / aminozuren en mineralen te geven. Dan is een stukje vlees goedkoper in vergelijking met soja en de tabletten met aminozuren / mineralen.
In een vegaburger mis ik aminozuren en vitamines die wel in vlees zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Weet je wat nou zou leuk is he? Dat je daar helemaal geen voedingsdeskundige voor hoeft te zijn. De meeste mensen in dit topic weten redelijk veel van voeding af, en zorgen voor hun eigen volwaardige maaltijd, maar zelfs een nutcase kan een vega burger kopen. Zit alles in.
En daarbuiten, zo moeilijk is het helemaal niet hoor. De meeste vega's eten gezonder dan de gemiddelde vleeseter. Want weet JIJ precies hoeveel vitaminen je binnenkrijgt? Of hoeveel anti-oxidanten? Dacht het niet he?
Om even heel flauw te doen; mijn oma is vegetarisch opgevoed. En dan heb ik het over een tijd dat je geen 'vleesvervangers' had. Ok, ze is een beetje klein uitgevallen, maar dat is mijn vader, die vetgemest is met vlees, ook. Mijn oma daarentegen is nu al 94 en nog kerngezond. Mijn vader, heeft op zijn 65e geen uitzicht op een lang leven met zijn huidige levensstijl.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:21 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je eigen kinderen geen vlees laten eten is in mijn optiek onzin en kan grote gevolgen hebben voor de lichamelijke ontwikkeling en het leervermogen. Of je moet een voedingsdeskundige zijn om je kids wel de hoeveelheid eiwitten / aminozuren en mineralen te geven. Dan is een stukje vlees goedkoper in vergelijking met soja en de tabletten met aminozuren / mineralen.
Mevrouw..quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Straks ga je nog mevrouw tegen me zeggen.
[..]
De meeste vegetariers en veganisten die ik ken hebben wel een vrij breed kader, en zijn daarmee niet naief te noemen. Hypocriet is uiteindelijk denk ik iedereen wel, maar dat kan ook haast niet anders. Da's een gevolg van nuance.
Jezus man! Ik eet helemaal geen soja, dat is zoooooooooo'n achterhaald idee! Bovendien is soja in kleine mate, AANGEVULD met andere producten, gewoon gezond. Waarom heeft iedereen toch het idee dat vegetariërs alleen maar soja eten? Ik vind soja goor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:37 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In een vegaburger mis ik aminozuren en vitamines die wel in vlees zitten.
En wat is gezond? Een heerlijke vega burger? Een paar citaten over soja:
"Soja kan ernstige tekorten aan voedingsstoffen veroorzaken. Sojabonen bevatten ook grote hoeveelheden fytaatzuur. Fytaatzuur remt de opname van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink. Het fytaatzuur uit soja belemmert vooral de opname van zink. Zink is belangrijk voor de ontwikkeling van onze hersenen en zenuwstelsel maar beschermt ook tegen de ontwikkeling van diabetes. Zink is bovendien belangrijk voor een goede werking van het immuunsysteem. Een zink tekort kan dan ook ernstige gevolgen hebben voor onze gezondheid. "
"Vegetariërs die hun voeding grotendeels op soajaproducten zoals Tofu, etc baseren lopen de kans op ernstige tekoten aan vitamines, mineralen en aminozuren."
Soja melk veroorzaakt ernstige gezondheidsproblemen bij kinderen
Bron: http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html
Check vooral ff de 3 voordelen van soja en 26 nadelen van soja.
En nee, ik weet niet hoeveel vitamines ik precies binnen krijg (ongeveer wel). Anti - oxydanten daar houdt ik me helemaal al niet mee bezig.
Groetjes,
Een vleeseter
Ik ben het met je eens dat er te veel slecht vlees te koop is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Om even heel flauw te doen; mijn oma is vegetarisch opgevoed. En dan heb ik het over een tijd dat je geen 'vleesvervangers' had. Ok, ze is een beetje klein uitgevallen, maar dat is mijn vader, die vetgemest is met vlees, ook. Mijn oma daarentegen is nu al 94 en nog kerngezond. Mijn vader, heeft op zijn 65e geen uitzicht op een lang leven met zijn huidige levensstijl.
En ja, er zijn ook vleesetende, kettingrokende, alcohol consumerende idioten die 97 worden, maar dat is meer uitzondering dan regel. Waarom denk je dat alle levensverwachtingen de afgelopen jaren drastisch omlaag zijn bijgesteld voor de jongere generaties? Door hun ongezonde levensstijl, waar slecht vlees consumeren een dagelijks onderdeel van is.
En wat bedoel jij met aanvulling van andere producten? De vitaminepillen? Een bak met kwark zodat je wel je eiwitten binnen krijgt?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jezus man! Ik eet helemaal geen soja, dat is zoooooooooo'n achterhaald idee! Bovendien is soja in kleine mate, AANGEVULD met andere producten, gewoon gezond. Waarom heeft iedereen toch het idee dat vegetariërs alleen maar soja eten? Ik vind soja goor.
Owja, en jij eet zeker nooit chinees hè? Weet je wat ketjap is? Sojasaus
Oh, dat zal ongetwijfeld. Maar dat is niet uniek voor vegetarisme, meestal zal iemand proberen zijn eigen straatje te verdedigen. Niets nieuws.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Mevrouw..je hebt gelijk als je zegt dat iedereen hypocriet is, dat klopt, maar veel mensen geven het gewoonweg niet toe en dat is weer naief en dat gebeurt vaak met de eigen uitleg over het vegetarisme.
Groenten, fruit, noten, kaas, eieren, melk. Veganisten overigens die laatste 3 dingen niet. Verder eten sommigen een hoop soja-producten er bij. Ik ben zelf geen principiele vegetarier. Ik merk wel dat ik me gezonder voel nu ik een paar weken vrijwel geen vlees heb gegeten (Hoewel ik voorheen ook maar beperkt vlees at, normaal gesproken 2 keer per week en dan nog in kleine hoeveelheden). Als het zo uit komt eet ik nu alsnog vlees (Veel eetgelegenheden hebben helaas amper fatsoenlijke vegetarische gerechten). Ook ga ik nie taltijd verpakkingen van iets na om te zien of er iets dierlijks in zit. Soja vind ik zelf niet lekker, en ik zie ook de noodzaak er niet van in, dus dat eet ik hoe dan ook niet.quote:Wat eten vegetariers eigenlijk? Noten en modder?![]()
Ja, wat denk je nou? Dat ik ontbijt met een brok soja, lunch met een brok soja en dineer met een brok soja?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:37 schreef Devlinsect het volgende:
"Vegetariërs die hun voeding grotendeels op soajaproducten zoals Tofu, etc baseren lopen de kans op ernstige tekoten aan vitamines, mineralen en aminozuren."
Soja melk veroorzaakt ernstige gezondheidsproblemen bij kinderen
Nee, dat denk ik niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, wat denk je nou? Dat ik ontbijt met een brok soja, lunch met een brok soja en dineer met een brok soja?
Gelukkig zijn wij vegetariers geen aliens, en eten wij ook gewoon brood, soep, koekjes, fruit, groenten, en spaghetti met champignons, noten en een tomatig sausje.
Dat is idd een probleem. Daarnaast is de hoeveelheid belangrijk; teveel is altijd slecht.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Door hun ongezonde levensstijl, waar slecht vlees consumeren een dagelijks onderdeel van is.
Hè gat, nee joh, ik neem geen vitaminepillen! Ik eet fruit, groente, bonen, peulvruchten, noten, zuivel, eieren. Gewoon wat ik lekker vind wanneer ik er zin in heb. De dingen die jij als het goed is dagelijks ook gewoon eet. En misschien eet ik er iets meer van, maar als ik wel vlees zou eten, zou ik niet minderen op wat ik nu binnenkrijg aan vitaminen, vetten en mineralen etc etc. Maar ik heb ook geen vlees nodig, omdat ik gewoon gezond eet. Komt het even mooi uit dat ik ook geen vlees wíl eten, dan hoef ik ook niet te kiezen!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
En wat bedoel jij met aanvulling van andere producten? De vitaminepillen? Een bak met kwark zodat je wel je eiwitten binnen krijgt?
En tuurlijk eet ik chinees. Ik giet dan een klein beetje ketjap over mijn vleesch. Ik eet daar geen 80 gram van zoals een sojaburger![]()
Ik ben het met je eens... Waarom doen we de moeite nog? Je hebt een bord voor je kop, of je hebt het niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:
Ach, zo'n lijst kan ik ook voor vlees googlen hoor. Je komt nou ook weer niet echt met een hele betrouwbare bron aan. Soja heeft ook zeker gezonde uitwerkingen. En daarbij heb je geen dood lijk op je bord. Is ook wel fijn.
Trouwens, jouw biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!
En de meeste veggie burgers zijn gemaakt van granen, champignon-achtigen, zuivel en een beetje soja.
Maar goed, waarom doe ik eigenlijk nog moeite... Zucht.
Haha, wat een opmerking!!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:
Trouwens, jou biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!
Wat een dier eet heeft wel enige invloed op de smaak dacht ik..quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Haha, wat een opmerking!!
Stel, een bepaalde vis eet alleen maar plankton, zegt toch niks over hoe goed het vlees van die vis is of hoe lekker hij smaakt!
Een beetje soya, een beetje vermalen kip, een beetje vermalen varken, een beetje vermalen koe en nog wat hormonen. Als ze iets aan de bio-industrie willen doen is het wel het voedsel dat die beesten krijgen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:52 schreef Toeps het volgende:
Ach, zo'n lijst kan ik ook voor vlees googlen hoor. Je komt nou ook weer niet echt met een hele betrouwbare bron aan. Soja heeft ook zeker gezonde uitwerkingen. En daarbij heb je geen dood lijk op je bord. Is ook wel fijn.
Trouwens, jou biefstukje at toen hij nog leefde veevoer van... Soja!
Ooh, bedoelde je het zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:18 schreef torpie het volgende:
Vandaar ook het vegetarier bashtopic (waar het topic ook mee begon)en die opmerking van het keuze doordrukken is inderdaad meer gebaseerd op de praktijk als op het forum
mn moeder en zusje zijn namelijk al een tijdje vegetarisch en hebben het eerste half jaar mij proberen te overtuigen om vegetariër te worden. Nou dat je ergens voor staat ok.. maar accepteer ook een nee
heb een paar keer knallende ruzie gekregen voordat ze eindelijk begrepen dat ik vlees gewoon te lekker vond om zomaar op te geven. het is verder wel goed gekomen
![]()
daar is pas een documentaire op Discovery over geweest,quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:05 schreef denka het volgende:
[..]
Maar hoeveel duizenden jaren eet de mens wel al niet vlees en in deze duizenden jaren is het lichaam van de mens ook zo geevalueerd wat betreft vlees..Het feit om te zeggen dat de eerste mens geen vleeseter was en nu dus ook geen vlees nodig heeft is onzin.
Vroeger waren er dieren die eerst ook op het land leefde en nu in het water. Moeten we ze nu dan maar weer op het land zetten..![]()
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Een beetje soya, een beetje vermalen kip, een beetje vermalen varken, een beetje vermalen koe en nog wat hormonen. Als ze iets aan de bio-industrie willen doen is het wel het voedsel dat die beesten krijgen.
Geef mij maar Argentijnse steak van koeien die op gras grazen!![]()
Jezus, wat mis jij de clou zeg! Het gaat erom, dat jij niet alleen al het slechte (en goede) van vlees binnenkrijgt, maar ook al het slechte (en goede) van soja, dat wat net allemaal is opgesomd door je medestander. Je krijgt het dus dubbel binnen! Komen we toch weer terug op biologisch vlees; die dieren eten geen soja.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Stel, een bepaalde vis eet alleen maar plankton, zegt toch niks over hoe goed het vlees van die vis is of hoe lekker hij smaakt!
Dus mensen die vleeseten hebben een bord voor hun kop?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens... Waarom doen we de moeite nog? Je hebt een bord voor je kop, of je hebt het niet.
Als je in Argentinie steak bestelt heb je daar best grote kans op!quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:06 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:11 schreef Isegrim het volgende:
Tja. Ik ben 20 jaar vegetariër geweest. Sinds anderhalf jaar eet ik weer volop vlees. Ik merk nul komma niks verschil qua gezondheid.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus mensen die vleeseten hebben een bord voor hun kop?![]()
Nee, dat zei ik niet, maar jij duidelijk wel.
10.000 km verder op willen ze een stukje vlees of soja graag op hun bord. Door verschillende welvaartsziektes zijn er altijd mensen die zeggen:
"Nee, ik kan niet mee eten want er zit vlees in?"
"Heeft u ook vliegtuigmaaltijden zonder vlees?".
"Zijn die frikandellen van soja?".
En dan bij een groot vleesch concern als McDonalds een sojaburger vragen.![]()
Je gaat toch ook niet naar een koffiespeciaalzaak om daar een onsje kruidenthee te vragen?
Sorry, ik mis je punt even...
De mens eet al langer vlees dan dat we kunnen lezen en schrijven. Zonder vleesch zat je nu niet te fokken, dan was je op je hoofd geslagen en meegenomen door een harige grotbewoner.
True, en nu zijn we zover dat we ook producten hebben die vlees overbodig maken. Volgende stap van de evolutie. Ik zeg niet dat je geen vlees mag eten, ik zeg dat ik de keuze heb gemaakt het niet te eten. Ik zeg wel dat je de bio-industrie niet zou moeten steunen, en eerlijk vlees zou moeten eten.
Vervang plankton eens door gif.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:06 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat die koeien allemaal op de Argentijnse weides gegraasd hebben?
Argentijns rundvlees is idd zeer diervriendelijk. Die beesten leven in het halfwild. Hetzelfde geldt voor Afrikaans rundvlees (wordt veel gebruikt voor gehakt). Maar ook Nederlandse runderen hebben het prima (vleesrunderen al helemaal, die staan veel buiten).quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
Absoluut.
Het is voor die beesten het mooist denkbare, grazend op de Argentijnse hoogvlakten, om een goed verzorgd buiteleven af te sluiten op het bord van talloze dankbare Europese mensen.
Ik moet even een traantje wegpinken.
Als je dan die heerlijke Argentijnse steak eet, ben je in gedachten nog even bij de koe die hem zo liefdevol doneerde. Heel even ben je dan die koe, kijk je uit over de grazige weilanden, en heb je een idee van een voldaan leven.![]()
Ik houd niet van vegaterreur.
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariërs:quote:Veganisme is de levenshouding, waarbij op geen enkele wijze gebruikgemaakt wordt van dieren en dus evenmin van producten, die van dieren afkomstig zijn.
Veganisten eten derhalve geen voedsel van dierlijke oorsprong en gebruiken geen voorwerpen (zoals kleding), die van dierlijke materialen gemaakt zijn. Verder laten ze dieren zoveel mogelijk hun natuurlijke vrijheid. Dit laatste brengt met zich mee, dat ze geen huisdieren (gevangen) houden, geen dieren als vervoermiddel gebruiken en niet met dieren aan wedstrijden of voorstellingen meedoen.
Het bovenomschreven principe leidt in de praktijk tot de volgende resultaten:
* Geen dierlijk voedsel betekent: geen vlees, vis, gevogelte, gelatine, dierlijk stremsel, zuivelproducten en eieren.
* Geen dierlijke materialen betekent: geen scheerwol, echt leer, ivoor, dons, kamelenhaar, balein, traan, hoorn en echte zijde.
* Dieren worden niet gevangen en gevangen gehouden. Dus ook niet gebruikt als huisdier, honingbij, rijpaard, trekpaard, lastezel, circusdier, dansende beer, dierentuinattractie, wedstrijddier (bij o.a. hondengevechten, hondenrennen, duiven'sport', hippische sport, inclusief gevaarlijke military), enz. enz..
Hoe ver kan je gaan??quote:Fruitarisme is de leefregel die inhoudt, dat men zich beperkt tot het eten van, bij voorkeur rauw, plantaardig voedsel, waarbij tevens vermeden wordt, dat de planten, waarvan dit voedsel betrokken worden, gedood, dan wel van vitale delen (zoals bladeren, stengels en wortels) ontdaan worden. Een en ander komt erop neer, dat uitsluitend vruchten van planten gegeten worden, fruit, inclusief noten, alsmede zaden.
Maar wat is daar mis mee?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:27 schreef freddygonzales het volgende:
Veganisten zijn nog erger/zieliger dan vegetariërs:
[..]
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariërs:
[..]
Hoe ver kan je gaan??
Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:27 schreef freddygonzales het volgende:
Veganisten zijn nog erger/zieliger dan vegetariërs:
[..]
Dit zijn pas echt triestige mensen. Er is nog een groep die verder gaat dan veganister de zgn. fruittariërs:
[..]
Hoe ver kan je gaan??
Dan nog. Dus als je het goed hebt, mogen mensen je doodmaken?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Argentijns rundvlees is idd zeer diervriendelijk. Die beesten leven in het halfwild. Hetzelfde geldt voor Afrikaans rundvlees (wordt veel gebruikt voor gehakt). Maar ook Nederlandse runderen hebben het prima (vleesrunderen al helemaal, die staan veel buiten).
Ik heb geen enkel probleem met het doden van dieren idd. Zolang het zo pijnloos mogelijk gebeurt, zie ik geen bezwaren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dan nog. Dus als je het goed hebt, mogen mensen je doodmaken?
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met het doden van dieren idd. Zolang het zo pijnloos mogelijk gebeurt, zie ik geen bezwaren.
Zoiets kan ik natuurlijk inkoppen, maar dat doe ik maar niet. Gaan we weer off-topic enzo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:35 schreef Isegrim het volgende:
En bespaar me je argumenten a.u.b. Ik ben zelf 20 jaar vega geweest, dus ik ken ze alle van buiten.
Dan maak je andermans bezit dood/'kapot', lijkt me logisch dat dat niet de bedoeling is. Maar als iemand zijn eigen hond of paard wil opeten, dan zie ik het probleem niet. Sterker nog, ik zou zelf het liefst vlees van eigen dieren eten, want dan weet ik zeker dat ze een goed leven gehad hebben. Hond staat me persoonlijk dan weer wat tegen, maar ik zie geen morele bezwaren tegen het eten van honden die niet net zo goed zouden kunnen gelden tegen het eten van runderen of schapen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)
Je vergeet de geographische regio, cultuur en aaibaarheidsfactor. In veel culturen is dit absoluut geaccepteerd. Ben je nu ook tolerant tov mensen en culturen of alleen tov dieren? Catch-22.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vind ik dat raar. Als ik zomaar een hond ga doodmaken, of een pony in een wei, dan is dat dierenmishandeling. (En niet slechts vernieling, wat het in jouw geval zou zijn.)
Joh zeiksnolquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:32 schreef Toeps het volgende:
Dat heeft hier dan ook geen reet mee te maken.
Jouw reactie geeft gelukkig aan dat dat voor jou absoluut niet het geval is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:49 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Joh zeiksnol![]()
Ga lekker bij Rick van Velthuijsen in z`n uitzending zitten.
Het heeft er wel mee te maken nml. dat vegatariërs, veganisten en fruittariërs stuk voor stuk zielige, bekrompen moraalridders zijn.
Ja. En ik ben arrogant.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:49 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Joh zeiksnol![]()
Ga lekker bij Rick van Velthuijsen in z`n uitzending zitten.
Het heeft er wel mee te maken nml. dat vegatariërs, veganisten en fruittariërs stuk voor stuk zielige, bekrompen moraalridders zijn.
Nu je het zegt.....ja best wel eigenlijkquote:
Iddquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jouw reactie geeft gelukkig aan dat dat voor jou absoluut niet het geval is.
Wat heeft dat er verder mee te maken? Misschien is ze wel arrogant. Is geen doodzonde, dat ben jij duidelijk ook, en ik denk dat een mate van arrogantie gezond is voor je zelfbeeld, en dus de invulling van je leven. On-topic weer svp!quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:55 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Nu je het zegt.....ja best wel eigenlijk![]()
Valt reuze mee. Kwaliteit is belangrijker dan kwanteit hier. Maar alleen groenten red je het niet mee idd.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:03 schreef AffenStrudel het volgende:
Het probleem bij vegatariers is dat ze moeten zien de stoffen die in vlees zitten, uit groente zien te halen. En dat lijkt me knap lastig, gezien de hoeveelheid groente die je dan moet eten.
GVA zonder V zeg maar?quote:Buurvrouw doet duidelijk niets aan vrvangend een. Die geeft de kinderen standaart eten, maar dan zonder vlees.
1 typo zie ik maar? Die andere is een taalfout.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:09 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
ja.
wat een rampzalige typo's btw![]()
Gut, toch knap dat je zo goed weet wat zij op tafel zet. Je eet daar dagelijks, neem ik aan? En om even terug te komen op het begin: ik vind het knap dat je bloedarmoede op een afstandje kan constateren. Ik heb een dokter nodig om dat bij mezelf te constateren, kun je nagaan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:03 schreef AffenStrudel het volgende:
Het probleem bij vegatariers is dat ze moeten zien de stoffen die in vlees zitten, uit groente zien te halen. En dat lijkt me knap lastig, gezien de hoeveelheid groente die je dan moet eten.
Buurvrouw doet duidelijk niets aan vervangend eten. Die geeft de kinderen standaart eten, maar dan zonder vlees.
De buurvrouw woont zoals het woord doet vermoeden, naast onsquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:13 schreef Elseetje het volgende:
Gut, toch knap dat je zo goed weet wat zij op tafel zet. Je eet daar dagelijks, neem ik aan? En om even terug te komen op het begin: ik vind het knap dat je bloedarmoede op een afstandje kan constateren. Ik heb een dokter nodig om dat bij mezelf te constateren, kun je nagaan.
En het kan best zijn dat de buurvrouw de kinderen niet goed voed. Dat heeft overigens niks met wel of geen vlees eten te maken.
off-topic: prima dat je haast hebt, maar zou je niet 'ns op je spelling letten?
Niemand, zelfs geen diehard vegetarier, kan het consumeren van dierlijke middelen en dergelijke vermijden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daarom.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Niemand, zelfs geen diehard vegetarier, kan het consumeren van dierlijke middelen en dergelijke vermijden.
Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
(Dan heb je het overigens over veganisten, geen vegetariërs. Vegetariërs eten geen dode dieren, veganisten gebruiken helemáál geen dierlijke producten. Moeilijk onderscheid hè?)
Hoezo? Vegetariërs willen geen dieren uitbuiten, wie zegt dat ze geen mensen willen uitbuiten?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:53 schreef Hakbar het volgende:
Hypocriet=vegetariër zijn maar wel kleding bij de bristol kopen, en zo indirect mensen uit buiten.
Waar baseer je het op dat ze niet te vermijden zijn? Alle vegetariërs die ik ken gaat het namelijk prima af om geen vlees te eten, en alle semi veganisten die ik ken gaat het prima af zo min mogelijk dierlijke producten te gebruiken, en alle veganisten die ik ken gaat het prima af om helemaal geen dierlijke producten te gebruiken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Of je vegetariër bent, of veganist of whatever , dierlijke eetproducten en dierlijke middelen zijn niet te vermijden. Puur hypocriet noem ik dat.
Je hebt helemaal gelijk. Waarom ga je lkkr geen leeuwen , tijgers en andere roofdieren aanklagen vangen en opsluiten. Ze zijn toch schuldig aan dierenmishandeling/moordquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou een veganist doet daar anders wel redelijk zijn best voor hoor dus die zullen niet zo blij zijn met jouw uitspraak.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Of je vegetariër bent, of veganist of whatever , dierlijke eetproducten en dierlijke middelen zijn niet te vermijden. Puur hypocriet noem ik dat.
Nuance is aan jou niet besteed zeker?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:29 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Seriously?!quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:53 schreef Hakbar het volgende:
Hypocriet=vegetariër zijn maar wel kleding bij de bristol kopen, en zo indirect mensen uit buiten.
Zonder massale bio-industrie zouden dieren teveel ruimte in beslag nemen, en heel veel mensen zouden vergaan van de honger.
Sterker nog, vlees kóst de wereld voedsel. Zo'n koe loopt niet 1 op 1 hoor, er moet meer voedsel ín dan dat het oplevert.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef reese.com het volgende:
[..]
Seriously?!
Zonder massale bio-industrie zouden er niet zoveel dieren zijn. Dan heb je de natuurlijke cirkel enzo en aangezien mensen kunnen leven zonder vlees vergaan ze niet van de honger hoor. Er bestaat zoiets als landbouw wat nog steeds het grootste beroepsveld is in arme landen.
De roofdieren doen gewoon hun taak in de natuurlijke cirkel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:00 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Waarom ga je lkkr geen leeuwen , tijgers en andere roofdieren aanklagen vangen en opsluiten. Ze zijn toch schuldig aan dierenmishandeling/moord?
Dat is gewoon het leven. Er zijn trofische niveau's, wij staan bovenaan en de rest van het dierenrijk volgt (2e ple = roofdieren). Trouwens ,wij hebben niet voor niets snijtanden.
En dát vind ik dan wel een beetje hypocriet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:16 schreef NiTiN het volgende:
Vlees is goed, vlees is lekker.
Ook al zou ik een stuk minder ervan eten als ik zelf mn dier moest slachten.
Oh en dat is niet hypocriet? Zo lang het een ver van mijn bed show is, sluit ik m'n ogen voor wat er gebeurt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:16 schreef NiTiN het volgende:
Vlees is goed, vlees is lekker.
Ook al zou ik een stuk minder ervan eten als ik zelf mn dier moest slachten.
Ik was niet geheel serieus hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo? Vegetariërs willen geen dieren uitbuiten, wie zegt dat ze geen mensen willen uitbuiten?
En sowieso zijn die arme mensen beter uit met een slechtbetaalde baan dan zonder baan. Economische ontwikkeling kun je niet afdwingen.
Ik heb schijt aan hoe die dieren worden gedood. Ik houd van kip, vlees en vis. Ik wil eten. Ik wil genieten. Ik wil zo veel mogelijk consumeren en hebben in zo min mogelijk tijd. Ik wil macht. Ik wil geld.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:19 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh en dat is niet hypocriet? Zo lang het een ver van mijn bed show is, sluit ik m'n ogen voor wat er gebeurt.
Als ik het zelf zou moeten doen kan en wil ik wel opeens zonder vlees.
Om nog even verder te gaan; ook in Nederland is landbouw nog altijd het belangrijkste gebruik van grond. En zoveel dieren zijn inderdaad helemaal niet nodig. Je wilt niet weten hoeveel er verspilt wordt door de bio industrie. Mensen zouden prima kunnen leven met alleen wat dieren in het veld. Iets minder landbouw, en iets meer vrije dieren is genoeg voor 12 miljoen mensen om een gezonde hoeveelheid vlees te eten. Ja, het is wat duurder, en gut er zullen vast nog wel meer nadelen aan kleven tov de bio industrie, maar die wegen niet op tegen de voordelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef reese.com het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als landbouw wat nog steeds het grootste beroepsveld is in arme landen.
Ja, en ik.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:20 schreef Hakbar het volgende:
[..]
Ik was niet geheel serieus hoor![]()
Maar jouw uitspraak snap ik wel hoor, heb zelf economie gestudeerd![]()
Als iedereen in 3e wereldlanden opeens 2x zoveel verdiend en ook 2x zoveel zou consumeren, is het snel gedaan met de wereld. De polulatie wordt te groot, en de mooiste oplossing zou een ramp zijn waarbij 90 % van de wereldbevolking vergaat. Dan maar hopen dat er werklustigen overblijven![]()
Leeuwen eten juist zieke/verzwakte dieren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:21 schreef Elseetje het volgende:
Enneh, een leeuw eet geen oud dier omdat ze mals vlees kunnen krijgen. Als dat niet voor handen is, eten ze ook oude dieren. Alleen geen zieke. Wij zouden prima kunnen leven van een van ouderdom gestorven dier. Op de lange duur is het zelfs beter, want na een aantal generaties wordt je gebit er sterker van. Dus... nog meer?
12 miljoen mensen? We leven toch met 16 miljoen mensen hier? En zo'n gebit evolueert niet in een paar generaties. Bovendien, als je alleen maar mals vlees eet, waarom zou je dan een sterker gebit willen? Wat is dan het voordeel?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Om nog even verder te gaan; ook in Nederland is landbouw nog altijd het belangrijkste gebruik van grond. En zoveel dieren zijn inderdaad helemaal niet nodig. Je wilt niet weten hoeveel er verspilt wordt door de bio industrie. Mensen zouden prima kunnen leven met alleen wat dieren in het veld. Iets minder landbouw, en iets meer vrije dieren is genoeg voor 12 miljoen mensen om een gezonde hoeveelheid vlees te eten. Ja, het is wat duurder, en gut er zullen vast nog wel meer nadelen aan kleven tov de bio industrie, maar die wegen niet op tegen de voordelen.
Enneh, een leeuw eet geen oud dier omdat ze mals vlees kunnen krijgen. Als dat niet voor handen is, eten ze ook oude dieren. Alleen geen zieke. Wij zouden prima kunnen leven van een van ouderdom gestorven dier. Op de lange duur is het zelfs beter, want na een aantal generaties wordt je gebit er sterker van. Dus... nog meer?
Eetplezier?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:06 schreef reese.com het volgende:
[..]
De roofdieren doen gewoon hun taak in de natuurlijke cirkel.
Wat maakt dat de mens verheven is boven de rest van het dierenrijk en dat wij daarom maar buiten de natuurlijke cirkel om massaal dieren moeten fokken voor ons eetplezier terwijl genoeg ander voedsel is?
Jij bent ook lekker dom. Alsof er hier 16 miljoen vleeseters zijn, alleen maar omdat we met z'n 16 miljoenen zijn?? Als je alle mensen die (bijna) geen vlees eten, kinderen die te jong voor vlees zijn, en andere weinig consumerenden bij elkaar optelt, en veelgebruikers afleert elke dag vlees te eten (wat dus inderdaad ongezond is, elke dag vlees), dan hoef je maar voor 10 miljoen mensen voor een goede portie vlees te zorgen. Dus...quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:27 schreef Hakbar het volgende:
[..]
12 miljoen mensen? We leven toch met 16 miljoen mensen hier? En zo'n gebit evolueert niet in een paar generaties. Bovendien, als je alleen maar mals vlees eet, waarom zou je dan een sterker gebit willen? Wat is dan het voordeel?
Oh en de bio-industrie bestaat ook al duizenden jaren?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:32 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Eetplezier?
Dus jij beweert dat we duizenden jaren lang vlees eten voor ons plezier? Give me a break. Soja en alternatieven zijn echt een 20/21 century thing. Je kunt een gewoonte dat duizende jaren lang bestaan heeft gewoonweg niet wissen uit de mensheid.
Tuurlijk wel, gewoon geen domme mensen meer fokkenquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:32 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Eetplezier?
Dus jij beweert dat we duizenden jaren lang vlees eten voor ons plezier? Give me a break. Soja en alternatieven zijn echt een 20/21 century thing. Je kunt een gewoonte dat duizende jaren lang bestaan heeft gewoonweg niet wissen uit de mensheid.
tuurlijk kan dat , maar dat is iets wat in deze wereld onrealistisch is op grote schaal.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:02 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nuance is aan jou niet besteed zeker?
Je kunt natuurlijk proberen het leed te beperken.
Ik wed dat jij ook geen scharrelkip eet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:34 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh en de bio-industrie bestaat ook al duizenden jaren?
En ja, eetplezier ja. Er is allang bewezen dat je geen vlees hóeft te eten. Een beetje man geeft toe dat 'ie vlees eet omdat hij het lekker vindt, niet omdat z'n lichaam het nodig heeft. Dus miljoenen dieren fokken in kleine hokjes voor ons eetplezier, dat is ziek. Verknipt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:32 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Eetplezier?
Scharrelkip moet je ook niet eten, dat is bijna net zo erg als bio industrie. EERLIJK vlees, zeggen we toch? Verdiep je toch 'ns in de materie!quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:35 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Ik wed dat jij ook geen scharrelkip eet.
Dat doet men alquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:34 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Het gaat echt lekker hier, nog even en dan gaan ze nog klagen over het welzijn van laboratoriumratten.
Jongen, dat is geen vlees. Dat is restafval van een koe die vetgemest is met genetisch gemanipuleerd voedsel. Ik zou er niet aan moeten denken dat dat in mijn maag terecht komt. Dan toch liever een koe met een grasbuikje...quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:40 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat doet men al
Daarnaast:
VLEES![]()
Net weer zo'n overheerlijk hamburgertje met ui op, potverdomme wat zijn die dingen lekker.
[afbeelding]
![]()
Als het aan jou ligt zitten we samen over een paar decennia op kunstmatig genetisch gemanipuleerde ruimtevoedsel te kauwen met vleesjus-smaak.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En ja, eetplezier ja. Er is allang bewezen dat je geen vlees hóeft te eten. Een beetje man geeft toe dat 'ie vlees eet omdat hij het lekker vindt, niet omdat z'n lichaam het nodig heeft. Dus miljoenen dieren fokken in kleine hokjes voor ons eetplezier, dat is ziek. Verknipt.
En dat is dan weer jammer.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef Relneger18 het volgende:
Anders kan dit echt tot eetstoornissen leiden.
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Scharrelkip moet je ook niet eten, dat is bijna net zo erg als bio industrie. EERLIJK vlees, zeggen we toch? Verdiep je toch 'ns in de materie!
Ja dat ja, ooit gehoord van anorexia nervosa?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En dat is dan weer jammer.De rest sloeg ergens op, maar dit?
Ja, en dat krijg je niet van vegetarisch eten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:52 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Ja dat ja, ooit gehoord van anorexia nervosa?
Gut, jij weet kennelijk van alles van me wat ik niet weet. Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ik pleit er juist voor dat mensen over gaan op 100% biologisch voedsel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt zitten we samen over een paar decennia op kunstmatig genetisch gemanipuleerde ruimtevoedsel te kauwen met vleesjus-smaak.
Dat gezeik altijd over : "in sojavlees zitten evenveel voedingstoffen als in biefstuk" is altijd zo vanzelfsprekend bij vegetariërs en veganisten , terwijl ze 1 ding over het hoofd zien en dat zijn de psychologische aspecten die een rol spelen bij voedsel.
Iemand die een keuze moet maken tussen een good old biefstuk en 1 of andere kunstmatige sojaburger, zal kwa smaak, geur en zicht echt kiezen voor de biefstuk. (laat de attitudes van personen ff achterwege). Bij mensen is het echt belangrijk hoe het eten eruit ziet , smaakt en ruikt. Anders kan dit echt tot eetstoornissen leiden.
Een groenlinks stemmertquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:37 schreef Elseetje het volgende:
En ja, eetplezier ja. Er is allang bewezen dat je geen vlees hóeft te eten. Een beetje man geeft toe dat 'ie vlees eet omdat hij het lekker vindt, niet omdat z'n lichaam het nodig heeft. Dus miljoenen dieren fokken in kleine hokjes voor ons eetplezier, dat is ziek. Verknipt.
Scharrelvlees is net zo erg, omdat die dieren helemaal geen normaal leven leiden. Scharrel is een farce. Het is hetzelfde als de bio industrie, maar dan zijn de schotten tussen de hokjes weggehaald. Zie het maar als één grote loods met loplopende kippen. Woehoe! Wat zullen die gelukkig zijn, nu ze nog meer voor elkaars voeten lopen, en door nog meer rivalen kunnen worden doodgepikt van frustratie!quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.
Heerschappen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:57 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Een groenlinks stemmert![]()
![]()
Behoed de maatschappij voor dit soort heerschappen......vleesch![]()
Het is nog verre van ideaal, maar veel beter dan welke andere productievorm ook. En als wat meer mensen biologisch vlees zouden kopen, zouden die boeren het niet zo waanzinnig krap hebben (dat komt bijvoorbeeld ook omdat ze minder subsidie krijgen dan de bio industrie), en zou er meer ruimte zijn om die beesten een nog beter leven te geven.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:
De term 'eerlijk vlees' is onzin. In de biologische veehouderij bestaan ook welzijnsproblemen. Zo is kannibalisme bijvoorbeeld een groot probleem onder biologische kippen.
Als er een sector is die drijft op subsidie, dan is het wel de biologische veehouderij...quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het is nog verre van ideaal, maar veel beter dan welke andere productievorm ook. En als wat meer mensen biologisch vlees zouden kopen, zouden die boeren het niet zo waanzinnig krap hebben (dat komt bijvoorbeeld ook omdat ze minder subsidie krijgen dan de bio industrie),
Kannibalisme ontstaat wanneer er geen pikorde kan worden vastgesteld en die situatie ontstaat wanneer je te veel kippen op een te beperkte ruimte houdt.quote:Overigens komt kannibalisme wel vaker voor bij kippen, ook als je ze gewoon in je eigen achtertuintje hebt lopen.
"Een scharrelkip scharrelt niet maar zit met een paar duizend andere scharrelkippen in een schuur, gewoon op beton en heeft maar enkele vierkante centimeters meer ruimte dan een batterijkip. Het stelt weinig voor want nog steeds heeft een scharrelkip niet meer ruimte dan een A4'tje. Dat kleine beetje extra ruimte ten opzichte van de batterijkip stelt haar in de gelegenheid om meer andere kippen te mishandelen met haar snavel en dus worden de snavels van scharrelkippen afgebrand."quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:51 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
waarom is dat net zo erg als de bio-industrie? kippetje leidt een normaal leven en gaat uiteindelijk dood op welke manier dan ook.
Waarneming: Het smaakt naar vleesquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jongen, dat is geen vlees. Dat is restafval van een koe die vetgemest is met genetisch gemanipuleerd voedsel. Ik zou er niet aan moeten denken dat dat in mijn maag terecht komt. Dan toch liever een koe met een grasbuikje...
Moeten ze er ook even bijzetten dat het verbod op snavelkappen in de biologische houderij voor kannibalisme zorgt. En dat biologische kippen frequent weigeren om van hun uitloop gebruik te maken omdat ze zich binnen blijkbaar veiliger voelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:08 schreef reese.com het volgende:
[..]
"Een scharrelkip scharrelt niet maar zit met een paar duizend andere scharrelkippen in een schuur, gewoon op beton en heeft maar enkele vierkante centimeters meer ruimte dan een batterijkip. Het stelt weinig voor want nog steeds heeft een scharrelkip niet meer ruimte dan een A4'tje. Dat kleine beetje extra ruimte ten opzichte van de batterijkip stelt haar in de gelegenheid om meer andere kippen te mishandelen met haar snavel en dus worden de snavels van scharrelkippen afgebrand."
Doodnormaal leven hoor![]()
Ten eerste heb ik niet gezegd dat ik vóór de bio-industrie ben. Ik ben er ook tegen, maar ik ben ook tegen mensen die met onrealistische ideën aan komen zetten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Gut, jij weet kennelijk van alles van me wat ik niet weet. Waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar ik pleit er juist voor dat mensen over gaan op 100% biologisch voedsel.
Verder is dat soja gedoe een gepasseerd station, ik ben het zat om uit te leggen dat dat allang niet meer het belangrijkste bestandsdeel van vegetarisch voedsel is.
Daarnaast zijn er behoorlijk wat mensen die regelmatig met smaak een groenteburger of een vegetarische kroket eten, en de volgende dag weer vlees. Het heeft niks met uiterlijk, smaak en geur te maken. Dat is gewoon bevooroordeeld zijn.
Ik denk dat mensen inderdaad nog een lange weg te gaan hebben voordat ze eindelijk alleen maar eerlijk vlees eten, maar dat is slechts een kwestie van instelling. Waarschijnlijk zullen jouw nazaten krampachtig vasthouden aan de bio industrie, en die van de wat minder kortzichtige mensen niet.
Maar non argumenten en domme inzichten zijn wat deze ontwikkeling tegenhoud, en het is jammer steeds te constateren dat veel mensen in hun neanderthal-modus zijn blijven hangen.
Om nog even terug te komen op die kunstmatige sojaburgers; dat zijn ze niet. Ze zijn juist van echte producten gemaakt. Jouw vlees is kunstmatig, afkomstig van dieren die wél slecht geproduceerde soja eten. Het feit dat je niet eens snapt wat voor producten er tegenwoordig op de vegetarische afdeling, zegt meer over jouw inzicht, dan over de producten.
sorry maar hier kan ik dus echt niks nuttigs uithalenquote:Om nog even terug te komen op die kunstmatige sojaburgers; dat zijn ze niet. Ze zijn juist van echte producten gemaakt. Jouw vlees is kunstmatig, afkomstig van dieren die wél slecht geproduceerde soja eten. Het feit dat je niet eens snapt wat voor producten er tegenwoordig op de vegetarische afdeling, zegt meer over jouw inzicht, dan over de producten.
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop dat jij je beeld van 'de bio-industrie' niet baseert op de propaganda van Wakker Dier en consorten. Kijk ook eens naar een programma als Keuringsdienst van Waarde, dat laat zien hoe het wérkelijk toegaat in die gevreesde 'bio-industrie'.
Ik wil wel graag een paar bronnen van je. De biologische veehouderij is namelijk zwaar onderbedeeld op subsidie gebied, ik ga wel even bronnen voor je zoeken. Verder wéét ik hoe het er toe gaat bij de bio-industrie, ik heb genoeg beelden gezien van de dieren, ik ken genoeg feiten, en ik heb ook genoeg gezien. Bron voor het feit dat biologische kippen te weinig ruimte hebben? Dat komt niet eens door de keurmerken heen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als er een sector is die drijft op subsidie, dan is het wel de biologische veehouderij...
Ik hoop dat jij je beeld van 'de bio-industrie' niet baseert op de propaganda van Wakker Dier en consorten. Kijk ook eens naar een programma als Keuringsdienst van Waarde, dat laat zien hoe het wérkelijk toegaat in die gevreesde 'bio-industrie'.
[..]
Kannibalisme ontstaat wanneer er geen pikorde kan worden vastgesteld en die situatie ontstaat wanneer je te veel kippen op een te beperkte ruimte houdt.
Sorry hoor, ik wist niet dat de 'Nederlandse' scharrelkippen zo leefden. Ik ben gewend aan scharrelkippetjes waar ze écht scharrelen en ik hebt het ook over DIE scharrelkippen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:01 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Scharrelvlees is net zo erg, omdat die dieren helemaal geen normaal leven leiden. Scharrel is een farce. Het is hetzelfde als de bio industrie, maar dan zijn de schotten tussen de hokjes weggehaald. Zie het maar als één grote loods met loplopende kippen. Woehoe! Wat zullen die gelukkig zijn, nu ze nog meer voor elkaars voeten lopen, en door nog meer rivalen kunnen worden doodgepikt van frustratie!
Overigens is het nog redelijk normaal om te denken dat scharrelvlees wel eerlijk is, dus deze onwetendheid vergeef ik je. Maar eerst even jezelf bijspijkeren over het onderwerp hoor! Straks maak je andere vleeseters nog ten schande... Ow wacht, dat doe je al, met je idiote ideeën over waar anorexia en andere eetstoornissen vandaan komen...![]()
Ik weet hoe het er in een slachthuis aan toe gaat. En dat is dus niet zoals op de filmpjes van Wakker Dier e.d. Er gaat wel eens iets mis en dan lijdt een dier, dat klopt. Maar in het algemeen gaat het snel en pijnloos.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef reese.com het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.
Er bestaat ook nog zoiets als idealen hebben. Zonder idealen ben je nergens meer in mijn ogen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:10 schreef Relneger18 het volgende:
Ten tweede zijn juist jouw argumenten kortzichtig. Het feit al dat je niet in kunt zien dat het vrijwel onmogelijk is om van deze wereld een 100%diervriendelijke plek te maken zegt al wat over jou blik op de wereld. Uncover reality my friend.
Vegetarische burgers zijn van een plantaardig plantje gemaakt en dus wel degelijk echt. Dat ze het er uit laten zien als echt vlees hoeft van mij niet maar is waarschijnlijk om jou over te halen het af en toe ook te eten aangezien jij er anders spontaan anorexia van zou krijgen.quote:sorry maar hier kan ik dus echt niks nuttigs uithalen![]()
je wilt zeggen dat die vegetarische burgers van 'echte' producten zijn gemaakt (wat voor échte producten? realistisch nepvlees?). en dat normaal vlees afkomstig van dieren kunstmatig is? Ik weet niet of je ooit biologie hebt gehad (celbiologie voor mijn part) maar vlees is vlees. Of het dier nu soja eet of hooi, dat wordt allemaal gedegradeert tot aminozuren, glucose vetzuren en glycerol. En dat maakt dus helemaal niets uit voor het dier.
Ze hebben niet zozeer te weinig ruimte, ze zijn met teveel. Er is een optimale groepsgrootte en die wordt ook in de biologische houderij ver overschreden (er zouden maximaal 15-20 kippen in een koppel moeten zitten), waardoor er geen pikorde kan onstaan (grote groep is te verwarrend voor de dieren).quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik wil wel graag een paar bronnen van je. De biologische veehouderij is namelijk zwaar onderbedeeld op subsidie gebied, ik ga wel even bronnen voor je zoeken. Verder wéét ik hoe het er toe gaat bij de bio-industrie, ik heb genoeg beelden gezien van de dieren, ik ken genoeg feiten, en ik heb ook genoeg gezien. Bron voor het feit dat biologische kippen te weinig ruimte hebben? Dat komt niet eens door de keurmerken heen.
Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:17 schreef reese.com het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als idealen hebben. Zonder idealen ben je nergens meer in mijn ogen.
[..]
Vegetarische burgers zijn van een plantaardig plantje gemaakt en dus wel degelijk echt. Dat ze het er uit laten zien als echt vlees hoeft van mij niet maar is waarschijnlijk om jou over te halen het af en toe ook te eten aangezien jij er anders spontaan anorexia van zou krijgen.
Verder wordt de productie van vlees kunstmatig in stand gehouden aangezien de natuur uit zichzelf niet zo'n berg dieren produceert in zo'n korte tijd hoor.
Kijk maar eens hoe het er aan toe gaat in oogstvelden. Al die miljoenen konijntjes, dassen en eekhoorntjes die soms een langzame tergende dood vinden tussen de messen van een harvest combine.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef reese.com het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar filmpjes over hoe de dieren in een slachthuis afgeslacht worden. Het leed gaat verder dan alleen het fokken en vetmesten.
Ik kom niet op de site van wakker dier. Heb wel genoeg andere filmpjes gezien die ik zo voor je wil opduikelen hoor. Niks geen rozengeur en maneschijn daar in die slachthuizen. In al die filmpjes gaat er zeker net toevallig iets mis.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet hoe het er in een slachthuis aan toe gaat. En dat is dus niet zoals op de filmpjes van Wakker Dier e.d. Er gaat wel eens iets mis en dan lijdt een dier, dat klopt. Maar in het algemeen gaat het snel en pijnloos.
Behalve dieronvriendelijk is de biologische kippenhouderij nog vervuilender ook.quote:In een biologisch houderijsysteem wordt getracht vanuit een kringloopgedachte een duurzame houderijvorm, in harmonie met de omgeving te realiseren. Dit komt tot uiting in de strenge houderij-eisen. Deze zijn vastgelegd in Europese wetgeving Opent in een nieuw venster en Skal-regelgeving Opent in een nieuw venster. Skal is een organisatie die toezicht houdt op de biologische productie door middel van inspectie en certificatie en deze heeft dus geen taak op het gebied van advisering of belangenbehartiging. Ook de biologische pluimveehouderij Opent in een nieuw venster dient te voldoen aan eisen die voor de reguliere houderij gesteld worden, zoals MINAS Opent in een nieuw venster ( Mineralen Aangifte Systeem). MINAS is bedoeld om de mineralenstromen in balans te brengen d.m.v. registraties op agrarische bedrijven. Vooral de fosfaatdepositie Opent in een nieuw venster vormt een groot probleem. In biologische houderijsystemen kan slechts 77% van de mest worden opgevangen in de stal. 23% komt terecht in de uitloop. De hoeveelheid fosfaat, die jaarlijks te veel wordt geproduceerd bedraagt voor een gemiddeld bedrijf ca. 35 kg per hectare. Hiervan komt een groot deel in de uitloop terecht, waardoor het niet als mest benut kan worden. Naast milieuproblemen heeft een pluimveehouder ook te maken met problematisch gedrag Opent in een nieuw venster zoals kannibalisme en verenpikken Opent in een nieuw venster. Doorgaans wordt de schade door verenpikken Opent in een nieuw venster en kannibalisme beperkt door een deel van de snavel te verwijderen: snavelkappen. Snavelkappen Opent in een nieuw venster is echter verboden volgens de EU-regelgeving voor biologische dierlijke productie. Biologische kippen moeten zodanig gehouden worden, dat ze hun natuurlijk gedrag kunnen uiten en er geen reden is voor stress. Het verenpikken Opent in een nieuw venster vormt echter één van de grootste welzijnsproblemen in de biologische leghennensector. Groepsselectie Opent in een nieuw venster zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.
Sorry om je uit die droomwereld te halen, maar die scharrelkippetjes bestaan niet. Dat heten biologische kippetjes. Ik snap welke kippen je in gedachten hebt, maar dat is niet wat je bij de scharrelslager koopt. Dat is wat reese.com heeft beschreven.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik wist niet dat de 'Nederlandse' scharrelkippen zo leefden. Ik ben gewend aan scharrelkippetjes waar ze écht scharrelen en ik hebt het ook over DIE scharrelkippen.
Ik ben allergisch voor vegatariers.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:58 schreef Snarf het volgende:
Ik ben allergisch voor vegetarisch eten.
Waarom denk je dat juist die filmpjes op internet worden gezet door de heren en dames 'dierenliefhebbers'? Het is propaganda. Ik heb in zo'n filmpje nog nóóit een Nederlands slachthuis kunnen ontdekken, enkel slachthuizen in de VS en allerlei obscure Oost-Europese landen. En ja, daar gaat het een beetje anders.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik kom niet op de site van wakker dier. Heb wel genoeg andere filmpjes gezien die ik zo voor je wil opduikelen hoor. Niks geen rozengeur en maneschijn daar in die slachthuizen. In al die filmpjes gaat er zeker net toevallig iets mis.
Omdat jij denkt dat alle vegetariërs dat eten omdat ze maar zo graag iets willen hebben dat op vlees lijkt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:19 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.
Ik zou ze wel kunnen doden alleen zou ik van de kip bv alleen de filet eten, etc. En das beetje zonde omdat ik dan erg verspillerig zou zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:19 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh en dat is niet hypocriet? Zo lang het een ver van mijn bed show is, sluit ik m'n ogen voor wat er gebeurt.
Als ik het zelf zou moeten doen kan en wil ik wel opeens zonder vlees.
Dat suggestieve geblaat, die intonatie.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef Fetai het volgende:
http://meat.org
en nu een [afbeelding] ajb.![]()
Hè?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:19 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Maar het IDEE al dat vegetariërs vegetarische hamburgers eten toont al een teken van hypocrisie.
Een maaltijd zonder vlees bestaat niet. Maar blijf jij lekker de rest van je leven op komkommer kauwen tot je een tekort hebt aan vitamine B12 en elke week flauw valt uit pure fysieke zwakte.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:24 schreef reese.com het volgende:
[..]
Omdat jij denkt dat alle vegetariërs dat eten omdat ze maar zo graag iets willen hebben dat op vlees lijkt.
Ik hoef echt naast mijn aardappelen en groenten niet zonodig een vleesvervanger omdat er anders iets mist.
Vraag me af hoeveel dat er nou werkelijk doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:19 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Nuh niet nodig omdat ik het sowieso onnodig blijf vinden om massaal dieren te fokken zodat de dames en heren DE MENS verheven boven al het andere dan kunnen eten wat ze lekker vinden terwijl er genoeg ander lekker voedsel is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom denk je dat juist die filmpjes op internet worden gezet door de heren en dames 'dierenliefhebbers'? Het is propaganda. Ik heb in zo'n filmpje nog nóóit een Nederlands slachthuis kunnen ontdekken, enkel slachthuizen in de VS en allerlei obscure Oost-Europese landen. En ja, daar gaat het een beetje anders.
Ik daag je uit om een dag in een slachthuis te gaan kijken en dan nog eens terug te komen.
Beetje kortzichtig opgevoed misschien?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een maaltijd zonder vlees bestaat niet. Maar blijf jij lekker de rest van je leven op komkommer kauwen tot je een tekort hebt aan vitamine B12 en elke week flauw valt.![]()
Wat, slotje omdat je argumentatie op is?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:20 schreef Fetai het volgende:
http://meat.org
en nu een [afbeelding] ajb.![]()
Dat zou kunnen. Maar de meeste vega's hebben als kind wel gewoon vlees gegeten, dus ik denk zelf dat dat meestal niet het probleem is, maar dat ze later gewoon een stoornis ontwikkeld hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig opgevoed misschien?
Volg je ondertitel op... sterf dus pauper...quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat suggestieve geblaat, die intonatie.
Ik geniet er met volle teugen van om deze toekomstige nuggets en filets te zien, terwijl ze klaargestoomd worden voor hun ultieme doel: mijn smaakpapillen tevreden stellen.![]()
Vervuilend, ik lees nergens vervuilender. Ik zeg toch ook niet dat de biologische veehouderij perfect is? Ik heb helemaal liever dat niemand vlees eet, maar ik begrijp dat dat niet haalbaar is. Dan heb ik liever dat iedereen vlees eet dat op een dier- én mensvriendelijkere wijze is geproduceerd.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Behalve dieronvriendelijk is de biologische kippenhouderij nog vervuilender ook.
Bron: http://www.vwo-campus.net/dossier/49 (universiteit Wageningen)
Ja ze zijn begaan met andere dieren. Vreselijke stoornisquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar de meeste vega's hebben als kind wel gewoon vlees gegeten, dus ik denk zelf dat dat meestal niet het probleem is, maar dat ze later gewoon een stoornis ontwikkeld hebben.
Argumentatie voor wat? Ik ben geen 1 keer eerder met 1 van jullie de discussie aangegaan. Stakkers.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat, slotje omdat je argumentatie op is?
Gaan we schelden? Ach ja, rationele argumentatie is nu eenmaal te moeilijk voor velen. En juist die types, sentimentalistisch, overdreven emotioneel en in feite op eenzelfde niveau redenerend als een koe, is vegetariër.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Fetai het volgende:
[..]
Volg je ondertitel op... sterf dus pauper...![]()
Stoornis, een betere wereld wensen, het is maar net hoe je het noemt, maar het is in ieder geval niet verknipt. Dat is de bio industrie wel, oa.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar de meeste vega's hebben als kind wel gewoon vlees gegeten, dus ik denk zelf dat dat meestal niet het probleem is, maar dat ze later gewoon een stoornis ontwikkeld hebben.
Wat doe je hier dan? Ga ergens anders mensen irriteren. En vraag geen slotje voor een topic waar je niks mee te maken hebt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:33 schreef Fetai het volgende:
[..]
Argumentatie voor wat? Ik ben geen 1 keer eerder met 1 van jullie de discussie aangegaan. Stakkers.
Ik ben geen vegetarier en ook scheld ik niet. Ga iets nuttigs doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gaan we schelden? Ach ja, rationele argumentatie is nu eenmaal te moeilijk voor velen. En juist die types, sentimentalistisch, overdreven emotioneel en in feite op eenzelfde niveau redenerend als een koe, is vegetariër.![]()
Ja, of je hebt het lef gewoon niet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:29 schreef reese.com het volgende:
[..]
Nuh niet nodig omdat ik het sowieso onnodig blijf vinden om massaal dieren te fokken zodat de dames en heren DE MENS verheven boven al het andere dan kunnen eten wat ze lekker vinden terwijl er genoeg ander lekker voedsel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |