Moehaquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:28 schreef Renesite het volgende:
FIPO
Ik begin wel:quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:40 schreef Merovingian het volgende:
oke, eerst dus even een pagina met tvp's... Wanneer gaan we on-topic lullen?
Ik heb daar nog een mooie savegame voor, met alle junctions erin, daar haal ik wel wat screenshots uit. En screenshots van ttd kun je beter in png-formaat maken, worden ze een stuk duidelijker van.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:57 schreef Gamer_V het volgende:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc536/th_30164_Kruising_122_536lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img142.imagevenue.com/loc347/th_30181_stations_122_347lo.jpg]afbeelding][/URL]
Misschien wat praktischer, misschien niet, misschien had ik ze gelijke grootte moeten maken, misschien niet.
Je hebt geen presignals. Zodra je drie treinen op 1 station hebt en er zitten 2 treinen op het station en 1tje wil erin. Krijg je een probleem .quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:57 schreef Gamer_V het volgende:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc536/th_30164_Kruising_122_536lo.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img142.imagevenue.com/loc347/th_30181_stations_122_347lo.jpg]afbeelding][/URL]
Misschien wat praktischer, misschien niet, misschien had ik ze gelijke grootte moeten maken, misschien niet.
Wehehequote:Op maandag 9 oktober 2006 11:24 schreef Gamer_V het volgende:
Das gewoon hardcore, zat ook niet bij de originele TT dacht ik.
Ooit was zo'n nick coolquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:34 schreef Merovingian het volgende:
Ik zal in de nieuwe OP die ik ga maken ook wel een lijstje met industrieen opnemen, en een soort van mini-tutorial voor complete newbies als RoOoYtJuH (wel erge BrEeZaH-nIcK trouwens )
Alleen als je in de verkeerde kringen zitquote:
Dat is ook wel knap, dat is mij nooit gelukt.. Zelfs niet in het beginquote:Maar ik deed altijd maar wat met dat spel en ging daarom altijd failliet, dus ik dacht ik vraag het even
Ik bleef maar geld lenenquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Alleen als je in de verkeerde kringen zit
[..]
Dat is ook wel knap, dat is mij nooit gelukt.. Zelfs niet in het begin
Mij wel, de eerste keer dat ik TT original speelde... Ik ging graan naar een stad vervoeren, dacht dat die mensen wel wilden etenquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:02 schreef MaxMark het volgende:
Dat is ook wel knap, dat is mij nooit gelukt.. Zelfs niet in het begin
Wat een ondankbare honden hequote:Op maandag 9 oktober 2006 18:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Mij wel, de eerste keer dat ik TT original speelde... Ik ging graan naar een stad vervoeren, dacht dat die mensen wel wilden eten
eerst even lezen voor je vragen gaat stellenquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:22 schreef densmee het volgende:
waar kan ik dit spel nog kopen of downloaden want ik heb weer zin om het te spelen
Enjoyen hequote:Op maandag 9 oktober 2006 19:40 schreef densmee het volgende:
In order to successfully start Transport Tycoon Deluxe
you will need to import the registry file in this
directory! To do this you will have to be logged in
as administrator. After you have successfully imported
the registry settings, start the "Trasport Tycoon Deluxe"
file in the Transport Tycoon Deluxe directory! Enjoy
wat moet ik hier doen
Je bent beter met kolenquote:Op maandag 9 oktober 2006 21:25 schreef bolletje_25 het volgende:
En een paar olietankers in het begin zorgen voor duftig wat winst.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:59 schreef Merovingian het volgende:
Nu met nieuwe OP
dankquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:09 schreef MaxMark het volgende:
Goeie OP
Ik houd meer van lánge treinenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:54 schreef bolletje_25 het volgende:
Yeah.
Check
Beetje brakke screen, maar toch.
Het is dat er .png staat, anders had ik gedacht dat het een .gif wasquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:54 schreef bolletje_25 het volgende:
Yeah.
Check
Beetje brakke screen, maar toch.
Ghe, MaartenA's server staat er ook bij op dat plaatje .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:15 schreef Wouser het volgende:
Ziet er vet uit ga zeker downloaden heb nog nooit gespeeld??? Maar vraagje kun je dit ook online spelen? http://www.openttd.org/sc(...)4.7/multiplayer_menu
En ik vind het ook allemaal beetje onrealistich uitzien? maar evengoed ga toch eens kijken en misschien is het wel super tof
Je beantwoordt de vraag zelf?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:15 schreef Wouser het volgende:
Ziet er vet uit ga zeker downloaden heb nog nooit gespeeld??? Maar vraagje kun je dit ook online spelen? http://www.openttd.org/sc(...)4.7/multiplayer_menu
Ja, het ziet er "getekend" uit maar dat geeft juist de leuke sfeer aan het spel. Qua uiterlijk is alles vrij realistisch nagemaakt.quote:En ik vind het ook allemaal beetje onrealistich uitzien? maar evengoed ga toch eens kijken en misschien is het wel super tof
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:22 schreef Troel het volgende:
Wauw, wat een supergave uitleg in de OP!
Nu heb ik weer zin om te gaan spelen!
Bij een beetje drukke kruising, lijkt me het een must eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:37 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit een voertuig in een depot gebouwd? Moet dat per se? Heb je zo'n ding nodig? Ik plempte het altijd maar gewoon op het spoor zeg maar
Je kunt voertuigen alleen maar in depots bouwen. Vanuit daar moeten ze dan het spoor/de weg op, richting het 1e station.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:37 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit een voertuig in een depot gebouwd? Moet dat per se? Heb je zo'n ding nodig? Ik plempte het altijd maar gewoon op het spoor zeg maar
Transport Tycoon is toch al een beetje ouder dan rollercoaster tycoonquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:34 schreef Wouser het volgende:
Lijkt trouwens ook veel op de oude rollercoaster tycoon
Rollercoaster Tycoon is eigenlijk ook een beetje de nieuwe Transport Tycoon .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:35 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Transport Tycoon is toch al een beetje ouder dan rollercoaster tycoon
Ik denk dat je in de war bent met een ander spel. Je hebt in TTo, TTDLX, TTDPatch en OpenTTD altijd voertuigen in een depot moeten bouwen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:29 schreef Troel het volgende:
Maar waarom kon dat vroeger dan wel altijd? Of komt het omdat dit een nieuwe versie is?
Geen idee hoe het werkt.. PM me eens?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:23 schreef Gamer_V het volgende:
Ik wil multipleejeren!
Wat dan wel weer matig is, is dat ik om de zoveel tijd gekickt wordt vanwege een synchronanisatie fout. En ik ben niet de enige die er last van heeft.
Geen idee hoe wat werkt? Met de gewone Transport Tycoon lukt het niet, maar met Openttd heb je gewoon de knop multipleejer in je menu staan. Aldus OP. Dus wat is je vraag precies?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt.. PM me eens?
Hmm, ik heb openttd jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:58 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Geen idee hoe wat werkt? Met de gewone Transport Tycoon lukt het niet, maar met Openttd heb je gewoon de knop multipleejer in je menu staan. Aldus OP. Dus wat is je vraag precies?
O wacht.. ik kan niemand ook vinden via die multiplayer Ik kan niet eens tegen mijzelf spelenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:02 schreef Renesite het volgende:
Overal zijn 0 mensen
Jupquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:12 schreef Merovingian het volgende:
krijg je wel een lijst met servers als je op server zoeken klikt?
Okayyy.. Heb ik dus een rood bolletjequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:17 schreef Merovingian het volgende:
en daar staat allemaal 0/12 - 0/12 achter? welke versie speel je? 0.4.8 of de laatste nightly? Bijna elke server is 0.4.8 dus die moet je wel hebben. Servers die dezelfde versie hebben als jij staat een groen bolletje achter, met een andere versie en dus onspeelbaar een rood bolletje.
Enter drukken en dan kan je tiepen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:37 schreef Renesite het volgende:
HIj doetut.
Hoe tik ik brichies in het spel, ik kwam leejow ook tegen ofzo !
Er is een te lange tijd verstreken, je mag m evt. wel aan mij mailen ( nickname @ fok .nl )quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:06 schreef Merovingian het volgende:
Modjes: waarom kan ik mijn OP niet meer editen? Hij is nog niet af!
Kan maar tot 48 uur na je post. Moet je jump of renesite ff vragenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:06 schreef Merovingian het volgende:
Modjes: waarom kan ik mijn OP niet meer editen? Hij is nog niet af!
Ja dat gaat dus niet, aangezien ik hem niet meer kan editen. Ik wou hem opslaan in een txt bestand zodra ie af isquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er is een te lange tijd verstreken, je mag m evt. wel aan mij mailen ( nickname @ fok .nl )
Ooh, ik dacht afmaken, als in, iets erbij editten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ja dat gaat dus niet, aangezien ik hem niet meer kan editen. Ik wou hem opslaan in een txt bestand zodra ie af is
Jij kan hem toch zelf wel editen en opslaan? Wie is er hier nou de mod?
Okay.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:22 schreef Merovingian het volgende:
Nee als je hem mij kunt sturen als .txt dan kan ik weer ff editen in die .txt, als ik hem af heb mail ik dat wel weer naar jou ofzo. Of kan mij voor deze post een onbeperkte edit tijd worden ingesteld? Dat zou wel het makkelijkst zijn... Als ie af is host ik hem inderdaad daar wel. Email is gewoon mijn msn adres in profiel...
Presignals zijn vrij makkelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:21 schreef A321456 het volgende:
Ben ook bezig met dit spel, the Netherlands by Vidar, terug te vinden in de OP. Enooooooooooooooorme map waarvan ik nog steeds niet alles heb gezien. Ik heb de grotere steden rond Amsterdam en Rotterdam met elkaar verbonden en ben zojuist begonnen met de ongeveer 30 farms te verbinden met 1 factory bij Leeuwarden. Voor die laatste moet ik nog even de pre signals enzo doorkrijgen want dat wil nog maar niet lukken
1 2 3 4 5 | : : : : : x x / . . | | |
Als je op den duur rond de 100 treinen op een netwerk hebt zonder signalen, kan er wel eens iets misgaanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:21 schreef Troel het volgende:
Ik doe het nog maar even zonder die signalen
Mijn maximum op dit moment is 10 treinenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:23 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Als je op den duur rond de 100 treinen op een netwerk hebt zonder signalen, kan er wel eens iets misgaan
Ik leg dan met lieve lust 100 sporen aanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:23 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Als je op den duur rond de 100 treinen op een netwerk hebt zonder signalen, kan er wel eens iets misgaan
Ik eigenlijk niet. Als ik begin, maak ik er direct een netwerk van. Maar ik vind dat gewoon veel makkelijker, dan kan je op hetzelfde spoor goederen naar A brengen, en staal naar B, en de passagiers naar C.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik leg dan met lieve lust 100 sporen aan
Ik zeg nixquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:20 schreef Maikalo het volgende:
Het plaatsen van signalen heeft bij mij ook een poosje geduurd. Right Piles?
Volgens mij klopt mijn Nederland dan gewoon niet ofzo. Geen boten, vliegtuigen, treinen, bussen om te bouwen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zeg nix
Straks maar eens verder bouwen aan mn Nederland. Moet alleen nog alle steden verbinden. De goederen worden allemaal al vervoerd
Staat TTD niet toevallig op Pauze ofzo?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij klopt mijn Nederland dan gewoon niet ofzo. Geen boten, vliegtuigen, treinen, bussen om te bouwen.
Nee, want met pauze kun je helemaal niets bouwen en ik kan wel gewoon wegen en vliegvelden en dergelijke bouwen (rails niet)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Staat TTD niet toevallig op Pauze ofzo?
Of ben je niet begonnen in 1920?
Nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:46 schreef Troel het volgende:
Hoe kan ik trouwens draaien van aanzicht?
Ze hebben een "service interval", om de zoveel dagen gaan ze naar het depot voor controle. Dit kun je aanpassen en zelfs uitzetten in het patch-menu. Ze zouden er echter wel zelf weer uit moeten rijden, tenzij je ze handmatig de order geeft het depot in te gaanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:30 schreef Troel het volgende:
Waarom rijden treinen af en toe uit zichzelf naar het depot en staan ze daar te wachten totdat je ze er weer uithaalt?
In welk jaar zit je dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij klopt mijn Nederland dan gewoon niet ofzo. Geen boten, vliegtuigen, treinen, bussen om te bouwen.
Dan moet je wel genoeg geld hebben om al die treintjes te kunnen kopenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:46 schreef Troel het volgende:
Dat is ook een idee. Maar daar kan je natuurlijk ook gewoon een nieuw spel voor starten
Nietquote:Hoe kan ik trouwens draaien van aanzicht?
Hmm, da's onhandig, want hoe weet ik dan hoe de signalen staan?quote:
Dat kun je toch gewoon zien? Alleen niet of ie rood of groen is, maar dat boeit nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, da's onhandig, want hoe weet ik dan hoe de signalen staan?
Aan de achterkant van de signalen heb je een wit kruisje, of een witte streep. Daaraan kan je ook zien wat voor signaal het is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, da's onhandig, want hoe weet ik dan hoe de signalen staan?
Ik gok ene Vidarquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, hij start inderdaad in 1920. Da's ook onhandig zeg! Welke grapjas heeft dat scenario gemaakt?
Zit gewoon in het spel hequote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:40 schreef Troel het volgende:
Patchmenu ga ik dan vanmiddag even zoeken (TTD via extern brueaublad spelen schiet niet op helaas)
Ja snap ikquote:
Je moet even de editor starten. Dan moet je het scenario laden, ff beginjaar aanpassen naar 1940 (of iets wat je wil) en em dan opslaan. Start een nieuw spel en je kan bouwenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, hij start inderdaad in 1920. Da's ook onhandig zeg! Welke grapjas heeft dat scenario gemaakt?
hmm, balenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:45 schreef Troel het volgende:
Hmm, dat multiplayeren lukt niet echt volgens mij, ik zie de hele tijd server verbinding verbroken.
had je dat niet eerder kunnen zeggen, zit nu een halve minuut te wachten voor ik 1 vakje spoor kan bouwen, dan hebben mijn 4 busjes weer genoeg opgebrachtquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:08 schreef Renesite het volgende:
Hoe kan jejezelf kicken uit zo'n server? Ik wist niet dat ik maar 200.000 kon lenen !
Whahaha!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
had je dat niet eerder kunnen zeggen, zit nu een halve minuut te wachten voor ik 1 vakje spoor kan bouwen, dan hebben mijn 4 busjes weer genoeg opgebracht
's Goed Al kan ik pas na 8en weer.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:29 schreef Merovingian het volgende:
zo tot morgen maar weer mensen, dan spelen we wel weer verder online
je hebt gelijk, klopt niet, linker spoor is onbereikbaar nu.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 02:24 schreef Harrie het volgende:
opmerking over de openingspost
in dit plaatje
[afbeelding]
daar heb je 3 perrons alleen in mijn ogen kan de trein wel op perron 2 en 3 komen maar nooit op 1(links dus)
wegrijden kan wel van alle 3 of is het normaal dat een trein een meer dan haakse hoek kan maken ????
Je hebt gelijk...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 02:24 schreef Harrie het volgende:
opmerking over de openingspost
in dit plaatje
[afbeelding]
daar heb je 3 perrons alleen in mijn ogen kan de trein wel op perron 2 en 3 komen maar nooit op 1(links dus)
wegrijden kan wel van alle 3 of is het normaal dat een trein een meer dan haakse hoek kan maken ????
Kan beide, tot er 8 mensen meespelen, dan kan je bestaande bedrijven openenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:48 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik wil ook wel een potje proberen morgen. Kun je gewoon altijd meedoen en beginnen? Of bouw je verder aan je bestaande netwerk?
Je kunt geen signalen op bruggen of in tunnels plaatsen.. dit moet je dus zo min mogelijk gebruiken of je legt meerdere tunnels/bruggen aan met wat signalen. Als de ene brug/tunnel in gebruik is gaat de andere trein gewoon over een ander spoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 07:07 schreef bolletje_25 het volgende:
Oh ja, bruggen en tunnels
Als je op een enkelspoor treinen in 1 richting laat rijden, hoe plaats je dan seinen op bruggen of in tunnels? Nu blijft de trein altijd wachten tot de andere over de brug / door de tunnel is, wat soms best lang duurt.
En staat de signal voor het rechterspoor niet 1hokje te hoog?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 05:51 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk...
Ik zal het vanavond even aanpassen, had het even snel gemaakt gisteravond terwijl ik ook nog met het mulitplayer potje bezig was...
Ik moet wel werken, ik kijk wel even als ik mee kan doen, einde van de week is altijd redelijk druk voor mij.quote:
Volgens mij maken de afstanden van de signalen niet echt superveel uit.. als je em 1 hokje lager zet werkt ie ook wel hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En staat de signal voor het rechterspoor niet 1hokje te hoog?
Ik sparen tot ik 3 miljoen had, blijkt dat ik er 2 aan moet leggen?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:07 schreef poehej het volgende:
[..]
Je kunt geen signalen op bruggen of in tunnels plaatsen.. dit moet je dus zo min mogelijk gebruiken of je legt meerdere tunnels/bruggen aan met wat signalen. Als de ene brug/tunnel in gebruik is gaat de andere trein gewoon over een ander spoor.
Dat is dan toch een flinke brug hoor! Kon je er niet omheen? Misschien is het zelfs goedkoper om nog een stukje op te hogen, en daar overheen te bouwen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:56 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik sparen tot ik 3 miljoen had, blijkt dat ik er 2 aan moet leggen?
Het was een tunnel Kon er eventueel overheen, maar wou per se een tunnel. En dan met 160 km/h erdoorheenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:58 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Dat is dan toch een flinke brug hoor! Kon je er niet omheen? Misschien is het zelfs goedkoper om nog een stukje op te hogen, en daar overheen te bouwen.
Zodra je met vliegtuigen winst gaat maken (en dat is haast altijd) maak je ook tering veel winst.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:19 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Het was een tunnel Kon er eventueel overheen, maar wou per se een tunnel. En dan met 160 km/h erdoorheen
Die vliegtuigen zijn ook vet trouwens. Met 2200 km/'h van de ene kant van de map naar de andere, 100k winst in het jaar
Enorm bahquote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:09 schreef Troel het volgende:
Da's bah
Dat hebben we er democratisch uitgestemd op Maarten's server ivm. de té makkelijke manier van geld verdienen en de weinige uitdagingen die je dan krijgt tov aanleggen van spoor(netwerk).quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:37 schreef Troel het volgende:
Ik wil vanavond wel een map met vliegtuigen hoor!
Maar minder uitdagingquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:44 schreef Troel het volgende:
Ja, maar juist die vliegtuigjes zijn zo leuk
Als je de wiki wil aanpassen of beschermd wil hebben, dan gil je maar. Ik heb nog extra rechten daar om de pagina te beschermen..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:57 schreef Merovingian het volgende:
ook heeft iemand aan de wiki gezeten
Leuk, ik kom morgen es spelen, alleen die $200.000 startloan is niet leukquote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:18 schreef Merovingian het volgende:
versie 0.4.8
[usa/NL] maartena (66.74.155.152:3979)
multiplayer klikken en dan server zoeken
Als je er maar vanaf de start bij bent, is het te doenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:38 schreef existenz het volgende:
[..]
Leuk, ik kom morgen es spelen, alleen die $200.000 startloan is niet leuk
kijk dan gewoon online eens hoe anderen het doen (wel naar de juiste mensen kijken )quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:01 schreef Filay het volgende:
Ik zou wel een keer mee willen doen maar ik ben niet zo goed met spoorwegen. Bij mij raken er toch steeds treinen verdwaald Ik kan het wel natuurlijk, een lijntje van A naar B met goederen en dan van B naar C maar niet 4 treinen van A naar B die allemaal over een bepaald spoor moeten en dan een sein krijgen enz enz.
Dat snap ik niet. Zelfs niet na de uitleg
Daar ben ik ook nog niet goed in,quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:01 schreef Filay het volgende:
Ik zou wel een keer mee willen doen maar ik ben niet zo goed met spoorwegen. Bij mij raken er toch steeds treinen verdwaald Ik kan het wel natuurlijk, een lijntje van A naar B met goederen en dan van B naar C maar niet 4 treinen van A naar B die allemaal over een bepaald spoor moeten en dan een sein krijgen enz enz.
Dat snap ik niet. Zelfs niet na de uitleg
duurt wel heel lang als je een slome trein of een lange afstand moet overbruggen, en met meer dan 2 treinen is het zowiezo enorm irritantquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:52 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik kan nu meerdere treinen op 1 spoor laten rijden, in 2 richtingen.
Tis eigenlijk heel simpel:
[afbeelding]
Rode stip is een enkel sein, en de groene stip ook (maar dan de andere kant op). Zo blijven de treintjes wachten tot het spoor vrij is
Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast is het niet echt efficient omdat zoals renesite al aangeeft, er veel wachttijd is. En treinen die stilstaan kosten dubbelgeld (running costs en de verdiensten op de lading die hard achteruit gaat wanneer het langer duurt om een product van a naar b te brengen).
Wat het je oplevert wordt berekend aan: hoe veel goederen het zijn, de prijs die je per eenheid van dat soort goederen krijgt, de afstand waarover het vervoert wordt en hoe lang er over gedaan wordt, hoe langer er over de transport gedaan wordt hoe minder het je oplevert.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:01 schreef Renesite het volgende:
Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.
Zoals Fragadder uitlegt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.
Dat lijkt verdacht veel op de wissels die je in de originele TT moest leggen Al moeten er dan nog wel 2 seinen bijquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:52 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik kan nu meerdere treinen op 1 spoor laten rijden, in 2 richtingen.
Tis eigenlijk heel simpel:
[afbeelding]
Rode stip is een enkel sein, en de groene stip ook (maar dan de andere kant op). Zo blijven de treintjes wachten tot het spoor vrij is
Is geen bug, het spel eindigt in 2090. Je kunt nog wel doorspelen, maar op 31 december 2090 springt de tijd naar 1 januari 2090. Volgens mij is het wel mogelijk om die datum te verleggen mbv de patch, weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
tot welk jaar gaat het spel door want ik was een speel gestart en was bij jaar 2090. en toen ging die nar jaar 2091 en sloeg uit. ik heb de laatste save game gepakt en die deed precies het zelfde.
gaat het maar tot 2091. of is het een bug
Gewoon meerdere van die tussenstukjes maken. Voor elk tussenstukje kun je een trein laten rijden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
duurt wel heel lang als je een slome trein of een lange afstand moet overbruggen, en met meer dan 2 treinen is het zowiezo enorm irritant
Jah, dat bedoel ik eigenlijk ook, ben ze vergeten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat lijkt verdacht veel op de wissels die je in de originele TT moest leggen Al moeten er dan nog wel 2 seinen bij
Kan ook, wat je op een gegeven moment vanzelf gaat doen is 2 lijnen naast elkaar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:53 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Gewoon meerdere van die tussenstukjes maken. Voor elk tussenstukje kun je een trein laten rijden.
In OpenTTD kan je dat oprekken tot praktisch "oneindig".quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:00 schreef thatsme het volgende:
Ik loop al tegen het probleem aan van "te veel treinen" is er geen optie dit nog verder op te rekken?
Nee, tot theoretisch oneindig. In de praktijk komt er op den duur rook uit je PCquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In OpenTTD kan je dat oprekken tot praktisch "oneindig".
Oh, lekker op tijd gelezenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
Je kan meedoen markmax
To-muchquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:42 schreef Greetz het volgende:
Wat dacht je van deze vierbaansPimPaorta?
[afbeelding]
mijn idee op zich is een 2 baan genoegquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:50 schreef allardh het volgende:
Maar als je vier banen maakt, hoe beslis je dan op welke baan een station komt?
En daarbij hoort je eerste crash.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
To-much
Ik ben eerst bezig met een compleet netwerkje aanleggen van 2 verschillende grondstoffen die mekaar doorkruizen
?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat fout ging? och... tussen de seinen niet genoeg ruimte houden..
5 miljoen winst in het jaarquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:42 schreef Greetz het volgende:
Wat dacht je van deze vierbaansPimPaorta?
[afbeelding]
Met seinen negeren moet je inderdaad heel voorzichtig zijn. Het ergste is dat die zooi een half jaar blijft liggen .quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:47 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
hoop dat ik het zo kan uitleggen?
En een sein laten negeren en crash !
Tunnels geen optie?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:09 schreef Piles het volgende:
Internet was weer leuk, maar ik ben het niet meer gewend om tegen tegenstanders te spelen
Die CCCP-Transport was wel irritant bezig, met op elk vakje een stoplicht zodat je geen bruggen kan bouwen
altijd een optiequote:
Als ik een superdrukke lijn heb plemp ik de hele baan ook wel vol met signalen Maar dat zal online niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:09 schreef Piles het volgende:
Internet was weer leuk, maar ik ben het niet meer gewend om tegen tegenstanders te spelen
Die CCCP-Transport was wel irritant bezig, met op elk vakje een stoplicht zodat je geen bruggen kan bouwen
Gewoon om de 2 hokjes neerzetten. Gezien het optrekken van de treinen maakt het echt geen verschil of je nu om de 1 of 2 hokjes signals neerzet qua afstand houden en zo geef je tegenstanders de kans om bruggen te bouwenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:16 schreef poehej het volgende:
[..]
Als ik een superdrukke lijn heb plemp ik de hele baan ook wel vol met signalen Maar dat zal online niet snel gebeuren.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:09 schreef Renesite het volgende:
Denk je dat je goed bezig bent... is die merovignanno nog beter dan jou.
nu pasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 07:46 schreef Merovingian het volgende:
* Merovingian is vroege speler vandaag
Nog iemand wakker en zin?
Jij hád meer fund en bedrijfswaardequote:
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:55 schreef Merovingian het volgende:
ja
quote:
Oh, dacht dat het een reactie was op:quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
dat was een reactie op de post met de vraag of ie al weg was
Dan was het droog geweestquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:54 schreef bolletje_25 het volgende:
He, als ik offline wil spelen staat het spel altijd op dubbele snelheid, en ik kan dit niet terugzetten.. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Altijd hetzelfdequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:08 schreef DaFan het volgende:
Hoe kan je zien wat wat exporteert of produceert? Of is dat gewoon altijd (bijvoorbeeld) Forest maakt Wood, Farms maken graan?
Locomotion is lelijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:34 schreef iemanss het volgende:
Geweldige spel, ik speel trouwens wel de nieuwste versie Locomotion, werkt hetzelfde.
NL treinen zijn nog niet compleet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:20 schreef existenz het volgende:
Wie heeft er een link met must have grafix patches, zoals NL treinen etc? (Of een link naar pagina's met daarop de grafix )
quote:Het is misschien wel aardig om linkjes naar interessante patches en grf's te maken.
Zoals deze:
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/cargosetw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/dbsetxlw.zip http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/newshipsw.zip http://www.as-st.com/ttd/planes/files/planesetottd.zip
http://george.zernebok.net/download/canalsw.rar http://george.zernebok.net/download/LongBusesw.rar http://george.zernebok.net/download/ScaniaTrucksw.rar http://george.zernebok.net/download/VolvoTrucksw.rar
En natuurlijk:
http://members.home.nl/sa(...)nds%20by%20Vidar.scn
Maar waar zijn die bedrijven?quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef allardh het volgende:
Nog even een screenshotje van mijn nieuwe station (in aanbouw) waar alle wheat, livestock, coal en wood naartoe moet. Hopelijk komen er nu minder files .
[afbeelding]
Ik zat ookal te kijken. Volgens mij lopen de sporen de verkeerde kant opquote:
ja, maar het VANquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:57 schreef bleiblei het volgende:
laat maar
Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:
Waar moest ik dan heen . Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook. Ik gebruik trouwens wel cheats, nl. de Magic Bulldozer, oftewel vervelende farms, coal mines en radar towers weghalen .
Dat hele lange gedeelte met al die tunneltjes is trouwens om er voor te zorgen op een redelijk normale manier dat elk treintje op zijn eigen spoor komt.
ja zolang de stations maar aan elkaar gekoppeld liggen krijgen ze alles mee. Ze tellen gewoon als 1 stationquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:03 schreef DaFan het volgende:
Jouw meest rechter 'station'/dubbelspoor ligt dicht bij Livestock en Grain he? Geldt dat dan ook nog als je de meest linker bekijkt? Die ligt zo ver weg, normaal zou ie dat niet meekrijgen.
Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstandquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook.
PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:50 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?
Path based signals
entrance signals etc..
waar moet ik ze plaatsen
Als je op Maartens server wil, je mag mijn bedrijf wel overnemenquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef Troel het volgende:
Waarom kunnen er maar 8 bedrijven op zo'n server
Ctrl-Squote:Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Het gedeelte waar ik moet lezenquote:Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]
PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...
Hoe krijg je ze zo lelijkquote:Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Voor
Na
Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.quote:Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]
TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:
[..]
Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.
In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
Volgens mij wordt de afstand berekend aan de hand van het aantal hokjes tussen de twee stations, niet aan de hand van het aantal hokjes dat de goederen door worden vervoerd.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:
[..]
Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.
In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
Ideaal ding.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:39 schreef Piles het volgende:
Magic Bulldozer
Volgens mij niet.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .
Dit omdat TTD dus de perfecte weg rekent bij de verdiensten maar de tijd op het spoor rekent voor de kosten.
Zie hier:quote:
Welnee Wat lukt er precies niet?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Nou, die signalen vergeet ik maar, dat gaat me gewoon niet lukken
Doe eens ander topicquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:16 schreef Troel het volgende:
De server van Maarten was erg huppig vandaag trouwens.
Met waypoints kan je treinen over een bepaald spoor sturen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
wat kan je met die waypoints. is dat een treinen teller of zo of is dat een overstap perron??
Nou, ik kan simpelweg niet zien wat welk signaal is omdat ik niet verder in kan zoomenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:23 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Welnee Wat lukt er precies niet?
??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |