abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 07:32:30 #152
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42601015
Tof. Ik probeer ff wat vanmiddag.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:07:05 #153
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_42601220
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 07:07 schreef bolletje_25 het volgende:
Oh ja, bruggen en tunnels

Als je op een enkelspoor treinen in 1 richting laat rijden, hoe plaats je dan seinen op bruggen of in tunnels? Nu blijft de trein altijd wachten tot de andere over de brug / door de tunnel is, wat soms best lang duurt.
Je kunt geen signalen op bruggen of in tunnels plaatsen.. dit moet je dus zo min mogelijk gebruiken of je legt meerdere tunnels/bruggen aan met wat signalen. Als de ene brug/tunnel in gebruik is gaat de andere trein gewoon over een ander spoor.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:26:53 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_42601389
Ik vind het leuk

Tot vanavond!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42601763
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 05:51 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Je hebt gelijk...
Ik zal het vanavond even aanpassen, had het even snel gemaakt gisteravond terwijl ik ook nog met het mulitplayer potje bezig was...
En staat de signal voor het rechterspoor niet 1hokje te hoog?
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 09:06:32 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42601932
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:26 schreef Troel het volgende:
Ik vind het leuk

Tot vanavond!
Ik moet wel werken, ik kijk wel even als ik mee kan doen, einde van de week is altijd redelijk druk voor mij.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:01:34 #157
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_42602897
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En staat de signal voor het rechterspoor niet 1hokje te hoog?
Volgens mij maken de afstanden van de signalen niet echt superveel uit.. als je em 1 hokje lager zet werkt ie ook wel hoor
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:56:23 #158
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42604140
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:07 schreef poehej het volgende:

[..]

Je kunt geen signalen op bruggen of in tunnels plaatsen.. dit moet je dus zo min mogelijk gebruiken of je legt meerdere tunnels/bruggen aan met wat signalen. Als de ene brug/tunnel in gebruik is gaat de andere trein gewoon over een ander spoor.
Ik sparen tot ik 3 miljoen had, blijkt dat ik er 2 aan moet leggen?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:58:43 #159
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42604205
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:56 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Ik sparen tot ik 3 miljoen had, blijkt dat ik er 2 aan moet leggen?
Dat is dan toch een flinke brug hoor! Kon je er niet omheen? Misschien is het zelfs goedkoper om nog een stukje op te hogen, en daar overheen te bouwen.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:19:05 #160
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42604732
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:58 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Dat is dan toch een flinke brug hoor! Kon je er niet omheen? Misschien is het zelfs goedkoper om nog een stukje op te hogen, en daar overheen te bouwen.
Het was een tunnel Kon er eventueel overheen, maar wou per se een tunnel. En dan met 160 km/h erdoorheen

Die vliegtuigen zijn ook vet trouwens. Met 2200 km/'h van de ene kant van de map naar de andere, 100k winst in het jaar
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:20:22 #161
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42604768
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:19 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Het was een tunnel Kon er eventueel overheen, maar wou per se een tunnel. En dan met 160 km/h erdoorheen

Die vliegtuigen zijn ook vet trouwens. Met 2200 km/'h van de ene kant van de map naar de andere, 100k winst in het jaar
Zodra je met vliegtuigen winst gaat maken (en dat is haast altijd) maak je ook tering veel winst.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:37:36 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_42605212
Ik wil vanavond wel een map met vliegtuigen hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Forum Admin donderdag 12 oktober 2006 @ 11:40:24 #163
58651 crew  murp
murp
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:07:21 #164
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42611133
Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck
Ik had een vette lijn gemaakt, accepteert hout, heul aan de andere kant ook, en mooi enzo, het liep, net geld over, snel treintje, maar govverdomme leveringsproblemen, en sluit
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:09:27 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_42611207
Da's bah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 15:11:15 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42611257
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:09 schreef Troel het volgende:
Da's bah
Enorm bah
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:40:44 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_42615609
Ik ben er bijna!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42616782
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:37 schreef Troel het volgende:
Ik wil vanavond wel een map met vliegtuigen hoor!
Dat hebben we er democratisch uitgestemd op Maarten's server ivm. de té makkelijke manier van geld verdienen en de weinige uitdagingen die je dan krijgt tov aanleggen van spoor(netwerk).
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:44:59 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_42617431
Ja, maar juist die vliegtuigjes zijn zo leuk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:57:29 #170
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42617822
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:44 schreef Troel het volgende:
Ja, maar juist die vliegtuigjes zijn zo leuk
Maar minder uitdaging
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:57:29 #171
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42617824
Ik ben zojuist begonnen met een potje op Maarten's server. Het jaar is pas 1960 en de kaart is nog redelijk leeg, dus ik ben blij!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:21:15 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42618626
hij begint al voller te raken hoor
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 20:19:13 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42620571
vanavond kan ik niet Morgen weer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:39:37 #174
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42621264
heb jij de OP aangepast en dat foute plaatje eruit gehaald?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 20:42:07 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42621354
Ik heb niets gedaan sinds gisteravond, ik ga eerst douchem
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:56:06 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42621860
hoe komt ie dan weg
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:57:30 #177
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42621912
ook heeft iemand aan de wiki gezeten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42622447
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 20:57 schreef Merovingian het volgende:
ook heeft iemand aan de wiki gezeten
Als je de wiki wil aanpassen of beschermd wil hebben, dan gil je maar. Ik heb nog extra rechten daar om de pagina te beschermen..

nog een vraagje.
wat moet ik doen om mee te spelen op maarten's server?

welke versie van OTTD?
welke server?
hoe doe ik dat?
dag
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:18:26 #179
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42622687
versie 0.4.8
[usa/NL] maartena (66.74.155.152:3979)
multiplayer klikken en dan server zoeken
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:48:25 #180
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42623728
Maarten heeft Merovingian onbedoeld hard geowned.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_42627822
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:18 schreef Merovingian het volgende:
versie 0.4.8
[usa/NL] maartena (66.74.155.152:3979)
multiplayer klikken en dan server zoeken
Leuk, ik kom morgen es spelen, alleen die $200.000 startloan is niet leuk
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42627894
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:38 schreef existenz het volgende:

[..]

Leuk, ik kom morgen es spelen, alleen die $200.000 startloan is niet leuk
Als je er maar vanaf de start bij bent, is het te doen
pi_42630058
Ik zou wel een keer mee willen doen maar ik ben niet zo goed met spoorwegen. Bij mij raken er toch steeds treinen verdwaald Ik kan het wel natuurlijk, een lijntje van A naar B met goederen en dan van B naar C maar niet 4 treinen van A naar B die allemaal over een bepaald spoor moeten en dan een sein krijgen enz enz.

Dat snap ik niet. Zelfs niet na de uitleg
pi_42631752
server ging om 3:45 offline ( wel gesaved hier, maar kan dan niet met mijn eigen bedrijf doorspelen )
dag
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 06:05:48 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42632002
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 01:01 schreef Filay het volgende:
Ik zou wel een keer mee willen doen maar ik ben niet zo goed met spoorwegen. Bij mij raken er toch steeds treinen verdwaald Ik kan het wel natuurlijk, een lijntje van A naar B met goederen en dan van B naar C maar niet 4 treinen van A naar B die allemaal over een bepaald spoor moeten en dan een sein krijgen enz enz.

Dat snap ik niet. Zelfs niet na de uitleg
kijk dan gewoon online eens hoe anderen het doen (wel naar de juiste mensen kijken )
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:48:23 #186
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42632925
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 01:01 schreef Filay het volgende:
Ik zou wel een keer mee willen doen maar ik ben niet zo goed met spoorwegen. Bij mij raken er toch steeds treinen verdwaald Ik kan het wel natuurlijk, een lijntje van A naar B met goederen en dan van B naar C maar niet 4 treinen van A naar B die allemaal over een bepaald spoor moeten en dan een sein krijgen enz enz.

Dat snap ik niet. Zelfs niet na de uitleg
Daar ben ik ook nog niet goed in,
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:51:09 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42632969
Ik zie al wat ik altijd fout doe, een presignalfout !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:52:46 #188
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42632996
Ik kan nu meerdere treinen op 1 spoor laten rijden, in 2 richtingen.

Tis eigenlijk heel simpel:


Rode stip is een enkel sein, en de groene stip ook (maar dan de andere kant op). Zo blijven de treintjes wachten tot het spoor vrij is
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:57:51 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42633099
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:52 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik kan nu meerdere treinen op 1 spoor laten rijden, in 2 richtingen.

Tis eigenlijk heel simpel:

[afbeelding]
Rode stip is een enkel sein, en de groene stip ook (maar dan de andere kant op). Zo blijven de treintjes wachten tot het spoor vrij is
duurt wel heel lang als je een slome trein of een lange afstand moet overbruggen, en met meer dan 2 treinen is het zowiezo enorm irritant
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:58:18 #190
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42633111
Eh... niet helemaal. Of er moet ook een sein aan de andere kant staan. Dwz. in totaal 4 seinen .
Stel spoor 1 is boven en spoor 2 onder.
En er staat een trein op spoor 1. Dan blijft het spoor rechts bezet omdat er aan de rechterkant van spoor 1 geen "afsluitend" sein is .
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:59:38 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42633134
Daarnaast is het niet echt efficient omdat zoals renesite al aangeeft, er veel wachttijd is. En treinen die stilstaan kosten dubbelgeld (running costs en de verdiensten op de lading die hard achteruit gaat wanneer het langer duurt om een product van a naar b te brengen).
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:01:39 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42633165
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:59 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast is het niet echt efficient omdat zoals renesite al aangeeft, er veel wachttijd is. En treinen die stilstaan kosten dubbelgeld (running costs en de verdiensten op de lading die hard achteruit gaat wanneer het langer duurt om een product van a naar b te brengen).
Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:15:53 #193
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_42633437
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:01 schreef Renesite het volgende:
Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.
Wat het je oplevert wordt berekend aan: hoe veel goederen het zijn, de prijs die je per eenheid van dat soort goederen krijgt, de afstand waarover het vervoert wordt en hoe lang er over gedaan wordt, hoe langer er over de transport gedaan wordt hoe minder het je oplevert.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:26:05 #194
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42633634
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niet helemaal, juist als de afstand lang is krijg je des te meer geld.
Zoals Fragadder uitlegt.
De verdiensten gaan per tijd per blokje dat je het vervoert.
Als je gemiddeld 4 dagen duurt om 40ton erts over 1 tile te vervoeren verdien je minder als wanneer je die 40 ton in 1 dag over 1 tile sleept.
Daarnaast verdien je natuurlijk weer meer als je 40 ton over 2 tiles heensleept in 2 dagen .
Er zit ergens tussen de grafiekjes in TTD een grafiekje waarin de verdiensten per type goederen per tile in een bepaalde tijd in staat.

In dat grafiekje kan je ook mooi zien waar je het meeste mee verdient (ik geloof valuables of personen).
pi_42635736
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:52 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik kan nu meerdere treinen op 1 spoor laten rijden, in 2 richtingen.

Tis eigenlijk heel simpel:

[afbeelding]
Rode stip is een enkel sein, en de groene stip ook (maar dan de andere kant op). Zo blijven de treintjes wachten tot het spoor vrij is
Dat lijkt verdacht veel op de wissels die je in de originele TT moest leggen Al moeten er dan nog wel 2 seinen bij
pi_42637399
tot welk jaar gaat het spel door want ik was een speel gestart en was bij jaar 2090. en toen ging die nar jaar 2091 en sloeg uit. ik heb de laatste save game gepakt en die deed precies het zelfde.
gaat het maar tot 2091. of is het een bug
ik type ook mar wat
pi_42640656
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:00 schreef armmoetzaaier het volgende:
tot welk jaar gaat het spel door want ik was een speel gestart en was bij jaar 2090. en toen ging die nar jaar 2091 en sloeg uit. ik heb de laatste save game gepakt en die deed precies het zelfde.
gaat het maar tot 2091. of is het een bug
Is geen bug, het spel eindigt in 2090. Je kunt nog wel doorspelen, maar op 31 december 2090 springt de tijd naar 1 januari 2090. Volgens mij is het wel mogelijk om die datum te verleggen mbv de patch, weet ik niet zeker.
pi_42641960
Ik zit nu op de server en ga zo weg, iemand die mijn bedrijfje wil overnemen?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:53:58 #199
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42642496
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

duurt wel heel lang als je een slome trein of een lange afstand moet overbruggen, en met meer dan 2 treinen is het zowiezo enorm irritant
Gewoon meerdere van die tussenstukjes maken. Voor elk tussenstukje kun je een trein laten rijden.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:55:03 #200
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42642522
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat lijkt verdacht veel op de wissels die je in de originele TT moest leggen Al moeten er dan nog wel 2 seinen bij
Jah, dat bedoel ik eigenlijk ook, ben ze vergeten.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:06:12 #201
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42642812
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 14:53 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Gewoon meerdere van die tussenstukjes maken. Voor elk tussenstukje kun je een trein laten rijden.
Kan ook, wat je op een gegeven moment vanzelf gaat doen is 2 lijnen naast elkaar.
1tje ene kant, andere andere kant .
Met om de 6 blokjes een signal en er kunnen bijna oneindig veel treinen op 1, 2"baans" rail.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:00:02 #202
86072 thatsme
and That's you!
pi_42646602
Ik loop al tegen het probleem aan van "te veel treinen" is er geen optie dit nog verder op te rekken?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:02:16 #203
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42646668
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:00 schreef thatsme het volgende:
Ik loop al tegen het probleem aan van "te veel treinen" is er geen optie dit nog verder op te rekken?
In OpenTTD kan je dat oprekken tot praktisch "oneindig".
pi_42647307
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

In OpenTTD kan je dat oprekken tot praktisch "oneindig".
Nee, tot theoretisch oneindig. In de praktijk komt er op den duur rook uit je PC
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:12:59 #205
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42648879
zoo, een nieuw spel, ff opnieuw
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:33:24 #206
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42649373
Je kan meedoen markmax
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42650218
Ik las iets over rails delen in OpenTTD. Dat lijkt me erg vet in multiplayer . Samen een supergroot netwerk opbouwen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42650522
Een van mijn savegames

Het is alleen wel druk, vooral als ik twee lijnen bij elkaar doe gaat het niet goed. Daar moet toch wat op te vinden zijn? Ik heb wel eens iets over load balancers gezien, maar daar snap ik nog niet vele van.

[ Bericht 0% gewijzigd door allardh op 13-10-2006 19:22:43 ]
pi_42651907
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
Je kan meedoen markmax
Oh, lekker op tijd gelezen
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:15:16 #210
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42652309
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Oh, lekker op tijd gelezen
Best wel he
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:29:08 #211
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_42652779
Mijn record is 400 treinen over twee 2-wegs banen. zonder opstoppingen dat ook nog lange smalle map met aan de uiteinden grote steden.. passengers vervoeren en per trein per keer meer dan 1 miljoen verdienen (inflatie stond wel aan)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:42:31 #212
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_42653232
Wat dacht je van deze vierbaansPimPaorta?
de Groetjes!
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:46:01 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42653359
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:42 schreef Greetz het volgende:
Wat dacht je van deze vierbaansPimPaorta?
[afbeelding]
To-much

Ik ben eerst bezig met een compleet netwerkje aanleggen van 2 verschillende grondstoffen die mekaar doorkruizen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42653502
Maar als je vier banen maakt, hoe beslis je dan op welke baan een station komt?
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:52:33 #215
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42653571
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:50 schreef allardh het volgende:
Maar als je vier banen maakt, hoe beslis je dan op welke baan een station komt?
mijn idee op zich is een 2 baan genoeg
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:06:00 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42654025
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

To-much

Ik ben eerst bezig met een compleet netwerkje aanleggen van 2 verschillende grondstoffen die mekaar doorkruizen
En daarbij hoort je eerste crash.

Wat fout ging? och... tussen de seinen niet genoeg ruimte houden..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:09:34 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42654141
Denk je dat je goed bezig bent... is die merovignanno nog beter dan jou.

Kiek moar eem noar blauw Ik ben goed bezig vind ik !
Maar het is tv kiekn tijd

Als je bij Renesite transport wilt inloggen, gebruik jopa als wachtwoord, ik sluit af, kiek vnaaf wel even weer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42654866
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:06 schreef Renesite het volgende:

[..]
Wat fout ging? och... tussen de seinen niet genoeg ruimte houden..
?
  Moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:47:11 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42655405


hoop dat ik het zo kan uitleggen?
En een sein laten negeren en crash !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:10:52 #220
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42656272
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:42 schreef Greetz het volgende:
Wat dacht je van deze vierbaansPimPaorta?
[afbeelding]
5 miljoen winst in het jaar
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:12:30 #221
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42656338
Vanmiddag was wel tof trouwens, online. Gunstig met die week vakantie nu

Mja, eerst bier. Later!
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_42657068
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:47 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]

hoop dat ik het zo kan uitleggen?
En een sein laten negeren en crash !
Met seinen negeren moet je inderdaad heel voorzichtig zijn. Het ergste is dat die zooi een half jaar blijft liggen .
pi_42658214
Internet was weer leuk, maar ik ben het niet meer gewend om tegen tegenstanders te spelen

Die CCCP-Transport was wel irritant bezig, met op elk vakje een stoplicht zodat je geen bruggen kan bouwen
pi_42659123
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:09 schreef Piles het volgende:
Internet was weer leuk, maar ik ben het niet meer gewend om tegen tegenstanders te spelen

Die CCCP-Transport was wel irritant bezig, met op elk vakje een stoplicht zodat je geen bruggen kan bouwen
Tunnels geen optie?
pi_42661586
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:34 schreef allardh het volgende:

[..]

Tunnels geen optie?
altijd een optie
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:16:17 #226
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_42662006
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:09 schreef Piles het volgende:
Internet was weer leuk, maar ik ben het niet meer gewend om tegen tegenstanders te spelen

Die CCCP-Transport was wel irritant bezig, met op elk vakje een stoplicht zodat je geen bruggen kan bouwen
Als ik een superdrukke lijn heb plemp ik de hele baan ook wel vol met signalen Maar dat zal online niet snel gebeuren.
pi_42662207
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:16 schreef poehej het volgende:

[..]

Als ik een superdrukke lijn heb plemp ik de hele baan ook wel vol met signalen Maar dat zal online niet snel gebeuren.
Gewoon om de 2 hokjes neerzetten. Gezien het optrekken van de treinen maakt het echt geen verschil of je nu om de 1 of 2 hokjes signals neerzet qua afstand houden en zo geef je tegenstanders de kans om bruggen te bouwen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:36:41 #228
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_42662522
Ik hou alleen niet zo val die mappen met veel bergen en water.. ik kan dan geen mooie en fatsoenlijk lopende verbindingen maken
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:38:10 #229
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42662553
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:09 schreef Renesite het volgende:
Denk je dat je goed bezig bent... is die merovignanno nog beter dan jou.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42663333
Ik zit nu met een irritant mannetje die het niet kan hebben dat ik zijn (ongebruikte) goederen afneem. Gaat ie bij elke stad waar ik in zit exclusieve transportrechten kopen

jammer dat ik minder cash heb
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 07:46:57 #231
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42664909
* Merovingian is vroege speler vandaag

Nog iemand wakker en zin?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:30:46 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_42665907
Zin wel, tijd niet helaas
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:31:02 #233
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42665911
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 07:46 schreef Merovingian het volgende:
* Merovingian is vroege speler vandaag

Nog iemand wakker en zin?
nu pas
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:31:58 #234
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42665919
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:38 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Jij hád meer fund en bedrijfswaarde
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:34:27 #235
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42665946
Oeh, toffe track had ik net.

Jammer dat er online ook losers zijn die je nieuwe lijntje verkloten, mja. Kan de pret niet drukken.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:38:06 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42665992
Joehoe, ik wil o ok meespelen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:38:43 #237
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42666000
Ja echt sneu die kleuter die alles vast liep te zetten
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:39:12 #238
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42666010
nou je hoeft het niet te proberen rene, je krijgt geen nieuwe lijn gebouwd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:39:41 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_42666016
Nou, ik wilde ook kijken, maar dat schiet ook niet op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:40:19 #240
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42666025
En het spel is nog lang niet ten einde
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:02:07 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_42666307
Die andere server bokt de hele tijd.

[ Bericht 56% gewijzigd door Troel op 14-10-2006 11:15:55 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:25:03 #242
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42666660
Is ie al weg?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:54:03 #243
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42667206
He, als ik offline wil spelen staat het spel altijd op dubbele snelheid, en ik kan dit niet terugzetten.. Iemand een idee waar dit aan ligt?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:55:16 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42667240
ja
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42669332
Bovenin heb je een pauze knop en een knop ». Op die laatste moet je drukken.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:42:03 #247
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42669499
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef MaxMark het volgende:

[..]


dat was een reactie op de post met de vraag of ie al weg was
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42670237
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:42 schreef Merovingian het volgende:

[..]


dat was een reactie op de post met de vraag of ie al weg was
Oh, dacht dat het een reactie was op:
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 11:54 schreef bolletje_25 het volgende:
He, als ik offline wil spelen staat het spel altijd op dubbele snelheid, en ik kan dit niet terugzetten.. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Dan was het droog geweest
pi_42671190
Hoe kan je zien wat wat exporteert of produceert? Of is dat gewoon altijd (bijvoorbeeld) Forest maakt Wood, Farms maken graan?
pi_42671435
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:08 schreef DaFan het volgende:
Hoe kan je zien wat wat exporteert of produceert? Of is dat gewoon altijd (bijvoorbeeld) Forest maakt Wood, Farms maken graan?
Altijd hetzelfde

Primaire industrie: (produceert sowieso)
Bos: Hout
Boerderij: Graan en Vee
Ijzermijn: Ijzererts
Kolenmijn: Kolen
Oliebron: Olie

Secundaire industrie: (produceert na aanlevering van grondstoffen)
Fabriek: Goederen na aanlevering van graan, vee of staal
Houtzagerij: Goederen na aanlevering van hout
Olieraffinaderij: Goederen na aanlevering van olie
Hoogoven: Staal na aanlevering van ijzererts

Industrie dat niets produceert:
Energiecentrale: Vereist kool

En steden leveren uiteraard passagiers en post, en accepteren (bij minimaal 3 commerciële gebouwen) goederen.

Als je op een industrietype klikt krijg je te zien wat het nodig heeft en wat het exporteert.
pi_42671541
Ok tnx moet er toch nog ff wat naar kijken...tis lastig zo de eerste keer (nooit gespeeld )
pi_42671628
Het is even doorzetten in het begin, maar dan gaat het echt leuk worden! Probeer eerst zelf wat uit, bijvoorbeeld met de newbie guide (wel even doorklikken van die pagina) en ga daarna eens online spelen, in Maartens server bijvoorbeeld. Dan kun je zien hoe anderen het doen en live je vragen stellen
pi_42675185
Zullen we alles over het online met elkaar spelen in dit topic houden. We hebben niet voor niets een splitsing gemaakt
pi_42676421
Bank naar bank hoort er ook nog bij.
pi_42679265
Geweldige spel, ik speel trouwens wel de nieuwste versie Locomotion, werkt hetzelfde.
pi_42680499
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:34 schreef iemanss het volgende:
Geweldige spel, ik speel trouwens wel de nieuwste versie Locomotion, werkt hetzelfde.
Locomotion is lelijk
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42680717
Wie heeft er een link met must have grafix patches, zoals NL treinen etc? (Of een link naar pagina's met daarop de grafix )
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:20:11 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42682237
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:20 schreef existenz het volgende:
Wie heeft er een link met must have grafix patches, zoals NL treinen etc? (Of een link naar pagina's met daarop de grafix )
NL treinen zijn nog niet compleet.
Ze hebben een preview gereleased met 4 NL treinen erin en dat is alles .

Ikzelf speel met deze aanvullingen op OpenTTD:
quote:
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:01:27 #259
60994 allardh
Carpe diem
pi_42705792
Nog even een screenshotje van mijn nieuwe station (in aanbouw) waar alle wheat, livestock, coal en wood naartoe moet. Hopelijk komen er nu minder files .

  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 21:27:46 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42706558
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef allardh het volgende:
Nog even een screenshotje van mijn nieuwe station (in aanbouw) waar alle wheat, livestock, coal en wood naartoe moet. Hopelijk komen er nu minder files .

[afbeelding]
Maar waar zijn die bedrijven?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42706620
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar waar zijn die bedrijven?
Ik zat ookal te kijken. Volgens mij lopen de sporen de verkeerde kant op
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:57:20 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42707429
laat maar
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 21:58:31 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42707474
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:57 schreef bleiblei het volgende:
laat maar
ja, maar het VAN
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:17:15 #264
60994 allardh
Carpe diem
pi_42707798
Dit is slechts een gedeelte van de map. De bedrijven zitten op heel veel plekken en dat moet allemaal hierheen .
pi_42708023
Dat is logisch, maar je in- en uitgang lopen nu toch richting het einde van de map?
pi_42710613
Waar moest ik dan heen . Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook. Ik gebruik trouwens wel cheats, nl. de Magic Bulldozer, oftewel vervelende farms, coal mines en radar towers weghalen .
Dat hele lange gedeelte met al die tunneltjes is trouwens om er voor te zorgen op een redelijk normale manier dat elk treintje op zijn eigen spoor komt.
pi_42711407
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:
Waar moest ik dan heen . Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook. Ik gebruik trouwens wel cheats, nl. de Magic Bulldozer, oftewel vervelende farms, coal mines en radar towers weghalen .
Dat hele lange gedeelte met al die tunneltjes is trouwens om er voor te zorgen op een redelijk normale manier dat elk treintje op zijn eigen spoor komt.
Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?

Path based signals
entrance signals etc..

waar moet ik ze plaatsen

[ Bericht 9% gewijzigd door existenz op 16-10-2006 01:03:04 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:50:53 #268
86072 thatsme
and That's you!
pi_42716968

Dit is mijn drukste en grootste station. De treinen zijn allemaal voorzien van Livestock, Grain, Steel en voor de goederenafvoer komen er treinen voor Goods. Dit is het minimale aantal perrons waarmee men gewoon door kan rijden constant. Voor tunnels wordt enkelspoor dubbelspoor en daarna weer enkelspoor, hiermee bereik je dat de treinen niet hoeven te wachten als ze sloom de tunnel uittrekken.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42717250
Jouw meest rechter 'station'/dubbelspoor ligt dicht bij Livestock en Grain he? Geldt dat dan ook nog als je de meest linker bekijkt? Die ligt zo ver weg, normaal zou ie dat niet meekrijgen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:20:12 #271
86072 thatsme
and That's you!
pi_42718988
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:03 schreef DaFan het volgende:
Jouw meest rechter 'station'/dubbelspoor ligt dicht bij Livestock en Grain he? Geldt dat dan ook nog als je de meest linker bekijkt? Die ligt zo ver weg, normaal zou ie dat niet meekrijgen.
ja zolang de stations maar aan elkaar gekoppeld liggen krijgen ze alles mee. Ze tellen gewoon als 1 station
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:23:36 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42721469
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook.
Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:50 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?

Path based signals
entrance signals etc..

waar moet ik ze plaatsen
PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:25:07 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42721477
dubbelllllll

[ Bericht 98% gewijzigd door Bart op 16-10-2006 18:52:12 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 18:55:14 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_42722369
Ik ga eens kijken of het ook al op Vista draait.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:36:04 #275
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42723502
dat doet het, mits je even hiernaar kijkt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:41:34 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_42723664
Het werkte ook zonder dat topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:18 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_42723722
Waarom kunnen er maar 8 bedrijven op zo'n server
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42723835
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef Troel het volgende:
Waarom kunnen er maar 8 bedrijven op zo'n server
Als je op Maartens server wil, je mag mijn bedrijf wel overnemen
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:08:58 #279
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42724345
Voor

Na

Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_42724450
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Ctrl-S
pi_42725921
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]

PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...
Het gedeelte waar ik moet lezen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:35 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42726246
Zow, wat screens van mij
Dit is Zuid Nederland .

In totaal zo een 110.000 inwoners met heel wat personenvervoer. Naar alle steden hier gaat minimaal 1 goodstrein. Die natuurlijk in vele soorten op de rails voorbij komen:

De goods worden voornamelijk gegenereerd door een hoop ijzerertsmijnen in Dld die aangesloten zijn op een staalfabriek bij Almelo:

Die weer een hoop staal versleept naar een fabriek in Almere .
pi_42726588
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Voor

Na

Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Hoe krijg je ze zo lelijk
pi_42726596
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]
Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:18:53 #285
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42726806
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:

[..]

Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .
Dit omdat TTD dus de perfecte weg rekent bij de verdiensten maar de tijd op het spoor rekent voor de kosten.
pi_42726918
Nu mijn aanvoerroute nog fixen, want die stokt een beetje
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42727326
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:

[..]

Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
Volgens mij wordt de afstand berekend aan de hand van het aantal hokjes tussen de twee stations, niet aan de hand van het aantal hokjes dat de goederen door worden vervoerd.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 05:41:47 #288
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42731587
Oh ja. Waarom kunnen jullie wel half Eindhoven slopen en mag dat bij mij nooit?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:46:22 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_42733318
Omkopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42734467
Magic Bulldozer
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:16:47 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_42735405
Nou, die signalen vergeet ik maar, dat gaat me gewoon niet lukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42740107
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:39 schreef Piles het volgende:
Magic Bulldozer
Ideaal ding.
pi_42740121
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .
Dit omdat TTD dus de perfecte weg rekent bij de verdiensten maar de tijd op het spoor rekent voor de kosten.
Volgens mij niet.
pi_42741762
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef allardh het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Zie hier:


Het traject "Kort" gaat via de snelst mogelijke route, het traject "Lang" via een omweg. Op deze screenshot gaat de trein via "Lang 3", de langste route. Je ziet dat de treinen allebei evenveel opbrengen (¤4,744). Trein Lang is "slechts" 6 dagen langer onderweg dan trein Kort, dus ze vallen in dezelfde schaal qua ladingsprijzen.
Conclusie: Het gaat om de afstand tussen stations A en B, niet om de afstand die de trein aflegt
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:16:41 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_42741953
De server van Maarten was erg huppig vandaag trouwens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42742167
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Nou, die signalen vergeet ik maar, dat gaat me gewoon niet lukken
Welnee Wat lukt er precies niet?
pi_42742243
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:16 schreef Troel het volgende:
De server van Maarten was erg huppig vandaag trouwens.
Doe eens ander topic
pi_42742622
wat kan je met die waypoints. is dat een treinen teller of zo of is dat een overstap perron??
ik type ook mar wat
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:54:33 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42743034
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
wat kan je met die waypoints. is dat een treinen teller of zo of is dat een overstap perron??
Met waypoints kan je treinen over een bepaald spoor sturen.
Ik heb hier bijv.

6 sporen links liggen waarvan er 2 voor ICE's (ICE's rijden max 320km/h, goederentreinen max 120 km/h vandaar dat ik ze gescheiden wil houden). En 4 sporen rechts waarover ICE's en goederentreinen gemengd rijden. Om te voorkomen dat de ICE's links op het goederenspoor terecht komen heb ik die 2 waypoints neer gezet die de ICE's forceren om daar onderdoor en dus op de "HSL-lijn" te rijden.

Een waypoint is eigenlijk een station zonder stationfunctie. Een soort van "Boei" maar dan op je railnetwerk .
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:55:03 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_42743048
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:23 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Welnee Wat lukt er precies niet?
Nou, ik kan simpelweg niet zien wat welk signaal is omdat ik niet verder in kan zoomen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:03 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_42743072
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Doe eens ander topic
??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')