abonnement Unibet Coolblue
pi_42680499
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:34 schreef iemanss het volgende:
Geweldige spel, ik speel trouwens wel de nieuwste versie Locomotion, werkt hetzelfde.
Locomotion is lelijk
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42680717
Wie heeft er een link met must have grafix patches, zoals NL treinen etc? (Of een link naar pagina's met daarop de grafix )
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:20:11 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42682237
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:20 schreef existenz het volgende:
Wie heeft er een link met must have grafix patches, zoals NL treinen etc? (Of een link naar pagina's met daarop de grafix )
NL treinen zijn nog niet compleet.
Ze hebben een preview gereleased met 4 NL treinen erin en dat is alles .

Ikzelf speel met deze aanvullingen op OpenTTD:
quote:
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:01:27 #259
60994 allardh
Carpe diem
pi_42705792
Nog even een screenshotje van mijn nieuwe station (in aanbouw) waar alle wheat, livestock, coal en wood naartoe moet. Hopelijk komen er nu minder files .

  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 21:27:46 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42706558
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef allardh het volgende:
Nog even een screenshotje van mijn nieuwe station (in aanbouw) waar alle wheat, livestock, coal en wood naartoe moet. Hopelijk komen er nu minder files .

[afbeelding]
Maar waar zijn die bedrijven?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42706620
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maar waar zijn die bedrijven?
Ik zat ookal te kijken. Volgens mij lopen de sporen de verkeerde kant op
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:57:20 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42707429
laat maar
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 21:58:31 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42707474
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:57 schreef bleiblei het volgende:
laat maar
ja, maar het VAN
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:17:15 #264
60994 allardh
Carpe diem
pi_42707798
Dit is slechts een gedeelte van de map. De bedrijven zitten op heel veel plekken en dat moet allemaal hierheen .
pi_42708023
Dat is logisch, maar je in- en uitgang lopen nu toch richting het einde van de map?
pi_42710613
Waar moest ik dan heen . Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook. Ik gebruik trouwens wel cheats, nl. de Magic Bulldozer, oftewel vervelende farms, coal mines en radar towers weghalen .
Dat hele lange gedeelte met al die tunneltjes is trouwens om er voor te zorgen op een redelijk normale manier dat elk treintje op zijn eigen spoor komt.
pi_42711407
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:
Waar moest ik dan heen . Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook. Ik gebruik trouwens wel cheats, nl. de Magic Bulldozer, oftewel vervelende farms, coal mines en radar towers weghalen .
Dat hele lange gedeelte met al die tunneltjes is trouwens om er voor te zorgen op een redelijk normale manier dat elk treintje op zijn eigen spoor komt.
Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?

Path based signals
entrance signals etc..

waar moet ik ze plaatsen

[ Bericht 9% gewijzigd door existenz op 16-10-2006 01:03:04 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:50:53 #268
86072 thatsme
and That's you!
pi_42716968

Dit is mijn drukste en grootste station. De treinen zijn allemaal voorzien van Livestock, Grain, Steel en voor de goederenafvoer komen er treinen voor Goods. Dit is het minimale aantal perrons waarmee men gewoon door kan rijden constant. Voor tunnels wordt enkelspoor dubbelspoor en daarna weer enkelspoor, hiermee bereik je dat de treinen niet hoeven te wachten als ze sloom de tunnel uittrekken.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42717250
Jouw meest rechter 'station'/dubbelspoor ligt dicht bij Livestock en Grain he? Geldt dat dan ook nog als je de meest linker bekijkt? Die ligt zo ver weg, normaal zou ie dat niet meekrijgen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:20:12 #271
86072 thatsme
and That's you!
pi_42718988
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:03 schreef DaFan het volgende:
Jouw meest rechter 'station'/dubbelspoor ligt dicht bij Livestock en Grain he? Geldt dat dan ook nog als je de meest linker bekijkt? Die ligt zo ver weg, normaal zou ie dat niet meekrijgen.
ja zolang de stations maar aan elkaar gekoppeld liggen krijgen ze alles mee. Ze tellen gewoon als 1 station
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:23:36 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42721469
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:03 schreef allardh het volgende:Dan bouw ik wel een omweg, krijg ik nog meer geld voor een ritje ook.
Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 00:50 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik vind de pathfinding bij grote stations nog erg slecht uitgewerkt of ik doe iets fout. Heeft iemand een save game van hoe het zou moeten?

Path based signals
entrance signals etc..

waar moet ik ze plaatsen
PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:25:07 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42721477
dubbelllllll

[ Bericht 98% gewijzigd door Bart op 16-10-2006 18:52:12 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 18:55:14 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_42722369
Ik ga eens kijken of het ook al op Vista draait.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:36:04 #275
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42723502
dat doet het, mits je even hiernaar kijkt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:41:34 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_42723664
Het werkte ook zonder dat topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:43:18 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_42723722
Waarom kunnen er maar 8 bedrijven op zo'n server
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42723835
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 20:43 schreef Troel het volgende:
Waarom kunnen er maar 8 bedrijven op zo'n server
Als je op Maartens server wil, je mag mijn bedrijf wel overnemen
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:08:58 #279
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42724345
Voor

Na

Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_42724450
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Ctrl-S
pi_42725921
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]

PBS heb je niets mee te maken tenzij je de MiniIN gedownload hebt. Verder, kijk eens in de OP, en zeg daarna eens wat je dan precies niet snapt, plaats een plaatje van een station zoals jij het hebt gedaan ofzo...
Het gedeelte waar ik moet lezen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:35 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42726246
Zow, wat screens van mij
Dit is Zuid Nederland .

In totaal zo een 110.000 inwoners met heel wat personenvervoer. Naar alle steden hier gaat minimaal 1 goodstrein. Die natuurlijk in vele soorten op de rails voorbij komen:

De goods worden voornamelijk gegenereerd door een hoop ijzerertsmijnen in Dld die aangesloten zijn op een staalfabriek bij Almelo:

Die weer een hoop staal versleept naar een fabriek in Almere .
pi_42726588
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:08 schreef bolletje_25 het volgende:
Voor

Na

Hoe krijgen jullie zulke mooie screens
Hoe krijg je ze zo lelijk
pi_42726596
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 16:23 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, je treinen zijn dan toch langer onderweg voor dezelfde afstand
[..]
Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:18:53 #285
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42726806
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:

[..]

Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .
Dit omdat TTD dus de perfecte weg rekent bij de verdiensten maar de tijd op het spoor rekent voor de kosten.
pi_42726918
Nu mijn aanvoerroute nog fixen, want die stokt een beetje
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_42727326
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:05 schreef allardh het volgende:

[..]

Omdat mijn treintjes hopelijk goed door kunnen rijden en snel zijn, zijn ze wel iets langer onderweg, maar leggen ze een veel grotere afstand af.

In het algemeen is het zo dat een grotere afstand wel meer tijd kost, maar het levert ook wel wat meer geld op.
Volgens mij wordt de afstand berekend aan de hand van het aantal hokjes tussen de twee stations, niet aan de hand van het aantal hokjes dat de goederen door worden vervoerd.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 05:41:47 #288
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42731587
Oh ja. Waarom kunnen jullie wel half Eindhoven slopen en mag dat bij mij nooit?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:46:22 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_42733318
Omkopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42734467
Magic Bulldozer
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:16:47 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_42735405
Nou, die signalen vergeet ik maar, dat gaat me gewoon niet lukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42740107
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:39 schreef Piles het volgende:
Magic Bulldozer
Ideaal ding.
pi_42740121
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

TTD rekent via de kortste weg. Dus als jij een spoor aan legt van X naar Y en je maakt geen rechte lijn maar een slinger over de breedte van de map dan kost het je alleen maar geld .
Dit omdat TTD dus de perfecte weg rekent bij de verdiensten maar de tijd op het spoor rekent voor de kosten.
Volgens mij niet.
pi_42741762
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef allardh het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Zie hier:


Het traject "Kort" gaat via de snelst mogelijke route, het traject "Lang" via een omweg. Op deze screenshot gaat de trein via "Lang 3", de langste route. Je ziet dat de treinen allebei evenveel opbrengen (¤4,744). Trein Lang is "slechts" 6 dagen langer onderweg dan trein Kort, dus ze vallen in dezelfde schaal qua ladingsprijzen.
Conclusie: Het gaat om de afstand tussen stations A en B, niet om de afstand die de trein aflegt
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:16:41 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_42741953
De server van Maarten was erg huppig vandaag trouwens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42742167
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Nou, die signalen vergeet ik maar, dat gaat me gewoon niet lukken
Welnee Wat lukt er precies niet?
pi_42742243
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:16 schreef Troel het volgende:
De server van Maarten was erg huppig vandaag trouwens.
Doe eens ander topic
pi_42742622
wat kan je met die waypoints. is dat een treinen teller of zo of is dat een overstap perron??
ik type ook mar wat
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:54:33 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42743034
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
wat kan je met die waypoints. is dat een treinen teller of zo of is dat een overstap perron??
Met waypoints kan je treinen over een bepaald spoor sturen.
Ik heb hier bijv.

6 sporen links liggen waarvan er 2 voor ICE's (ICE's rijden max 320km/h, goederentreinen max 120 km/h vandaar dat ik ze gescheiden wil houden). En 4 sporen rechts waarover ICE's en goederentreinen gemengd rijden. Om te voorkomen dat de ICE's links op het goederenspoor terecht komen heb ik die 2 waypoints neer gezet die de ICE's forceren om daar onderdoor en dus op de "HSL-lijn" te rijden.

Een waypoint is eigenlijk een station zonder stationfunctie. Een soort van "Boei" maar dan op je railnetwerk .
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:55:03 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_42743048
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:23 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Welnee Wat lukt er precies niet?
Nou, ik kan simpelweg niet zien wat welk signaal is omdat ik niet verder in kan zoomen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:03 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_42743072
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Doe eens ander topic
??
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')