abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42543135
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:43 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nooit heb ik beweerd dat het onder Dick Advocaat beter was, ik ben zelfs kritisch geweest over Frank Rijkaard, terwijl die bijna de finale van het EK in 2000 bereikte. Het gaat mij er alleen om dat het zoveel malen beter kan, dan dat het nu gaat. Met een betere bondscoach en (dus) een betere opstelling/tactiek en (dus) een beter selectiebeleid, hadden we afgelopen WK wellicht beter kunnen presteren en was er nu totaal geen onrust geweest. Een middenveld met onder andere Clarence Seedorf en Mark van Bommel, een voorhoede met Ruud van Nistelrooij en verder nog topvoetballers zoals bijvoorbeeld Khalid Boulahrouz en Robin van Persie, sta je veel sterker dan nu onder San Marco.
Dat weet je toch totaal niet? Op basis van prestaties in het verleden, niets gepresteerd met Nederland met een middenveld met Van Bommel en Seedorf, zou je juist zeggen dat we nu maar eens anderen een kans moeten geven. Seedorf heeft grote periodes interlands in 2001, en 2002 ook niet meegedaan, in 2003 en 2004 was ie amper een echte vaste waarde, maar durfde Advocaat en Van Hanegem hem niet daadwerkelijk te laten vallen.

Maar nu ga je weer speculeren; en dat is mijn punt. Het staat niet bij voorbaat vast dat een team met die spelers of in dat systeem beter zal presteren of wel EK was geworden. Dat er in een oefenwedstrijd mee geoefend kan worden en je die jongens een kans had moeten geven, dat is een tweede; daar kan je voor kiezen of daar kan je niet voor kiezen. Maar het vergelijken en het afkraken wat jij nu doet, is meer aan de hand van jouw ideeen en beelden en speculaties, dan daadwerkelijk het presteren van Van Basten; al is dat natuurlijk tot op heden niet goed en matig.

Je kan kiezen tussen een team bouwen rondom een middenvelder als Van Bommel en Seedorf, of je kan besluiten dat je voor het systeem kiest en daar spelers in gaat passen. Dat Seedorf misschien op ten duur een kans had kunnen krijgen, dat is een tweede. Maar om de naam van Seedorf als eerste ten alle tijde op te schrijven puur omdat ie bij Milan goed speelt, dat vind ik erg apart.

Als het morgen niet goed gaat, dan zit het wel behoorlijk fout; maar ik heb goede hoop dat er morgen gewoon en goede pot neergezet gaat worden met een hoge score. Zo was het spel zaterdag echt wel.
pi_42543190
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:42 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat de groep aan verjonging toe was. Maar het is natuurlijk grote onzin om de oudere garde die wel Nederlands-elftal waardig zijn niet op te roepen en mindere spelers er voor op de plaats te zetten omdat we aan verjonging toe zijn!
Dat klopt, maar dat zijn wel speler die kunnen groeien. Het is een lastige afweging die je moet maken. Een leerproces bij een nationaal elftal is niet goed natuurlijk. Het zouden spelers moeten zijn die er al staan; maar aan de andere kant, ze leren het anders nooit.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:55:21 #203
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42543218
Als verjonging noodzakelijk is, dan moet dat inderdaad gebeuren. Maar je meent toch niet serieus dat het negeren/passeren van Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij is gebaseerd op hun leeftijd? Alledrie de spelers voetballen wekelijks op het allerhoogste niveau dat er is en zouden Oranje niet beter maken? Rot toch op, als je dat serieus meent, dan heb je zelf een kronkel in je kop.

Een goede, geschikte bondscoach (zo iemand die in zijn periode voordat hij bondscoach werd, meer ervaring opdeed dan het werken bij Jong Ajax) maakt een elftal rondom de beste spelers die hij tot zijn beschikking heeft en daar horen de drie door mij aangedragen spelers zeker bij! Waarschijnlijk wordt dat géén (verminkt) 4-3-3-systeem, zoals Marco van Basten hanteert, maar een 4-4-2 of een variant daarvan. Toevalligerwijze het systeem waarin bijna alle internationals wekelijks spelen, maar goed.

Blijf jij maar lekker naar de toekomst kijken en hopen op verbetering, als straks het EK in Oostenrijk & Zwitserland wordt verpest, ga je gewoon weer vooruitkijken naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42543538
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
Als verjonging noodzakelijk is, dan moet dat inderdaad gebeuren. Maar je meent toch niet serieus dat het negeren/passeren van Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij is gebaseerd op hun leeftijd? Alledrie de spelers voetballen wekelijks op het allerhoogste niveau dat er is en zouden Oranje niet beter maken? Rot toch op, als je dat serieus meent, dan heb je zelf een kronkel in je kop.
Nee, niet op basis van leeftijd. Wel op basis van prestaties in Oranje en het 433 systeem plus mindere prestaties bij de clubs. RVN maakte een kutseizoen bij Man Utd, KJH kwam er hard aan, dus dan is het logisch dat die een kans krijgt. Laten we even niet vergeten dat RVN 2 jaar lang vertrouwen heeft gehad en nu pas 3 wedstrijden is gepasseerd, plus die pot tegen Portugal.

De laatste goede wedstrijd van Seedorf in Oranje kan ik me echt niet herinneren, en volgens mij is het ook niet altijd denderend bij Milan. Maar dat ie al jaren in de top meedraait zal niet alleen geluk zijn nee. Makaay is hetzelfde verhaal. X aantal interlands, allemaal even kut en slecht, maar moet je dan je team gaan bouwen rondom Makaay en de creatieve vleugels weglaten?

Mark van Bommel speelt een jaar lang kut in een soort van 433 systeem, iig niet zijn systeem bij Barca; gaat weer 442 bij Bayern spelen en hij speelt vele malen beter. Dat was dus waar ik het over heb; je kan er voor kiezen om Van Bommel je main man te maken, of niet. Van Basten kiest, mijn inziens, logischer wijs voor Van Persie, Sneijder, VDV en Robben.

Die kronkel heb ik ook wel hoor; al sta ik ook wel open voor andere kronkels
quote:
Een goede, geschikte bondscoach (zo iemand die in zijn periode voordat hij bondscoach werd, meer ervaring opdeed dan het werken bij Jong Ajax) maakt een elftal rondom de beste spelers die hij tot zijn beschikking heeft en daar horen de drie door mij aangedragen spelers zeker bij! Waarschijnlijk wordt dat géén (verminkt) 4-3-3-systeem, zoals Marco van Basten hanteert, maar een 4-4-2 of een variant daarvan. Toevalligerwijze het systeem waarin bijna alle internationals wekelijks spelen, maar goed.
Het was een riskante zet om Van Basten aan te stellen; absoluut. Maar er riepen ook al jarenlang mensen dat JC het nou eens moest doen; nou die doet het nu een beetje indirect Het is een ander beleid en meningen daarover hoeven niet altijd overeen te komen, maar dat betekent niet dat een andere mening per definitie slecht is. Van Nistelrooy is overigens in mijn mening echt niet de beste speler van het Nederlands elftal.
quote:
Blijf jij maar lekker naar de toekomst kijken en hopen op verbetering, als straks het EK in Oostenrijk & Zwitserland wordt verpest, ga je gewoon weer vooruitkijken naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika.
Er is verbetering, dat had je zaterdag kunnen zien. Gezien de prestaties om ons heen hoeven we alleen voor Schotland en Zweden bang te zijn Morgen moet die lijn doorgetrokken worden; gaat het dan fout, dan moet er mijn inziens ook wel wat dingen gaan veranderen.
pi_42545050
Morgen spelen we het voetbal van 1998 weer en ligt iedereen weer op de knieen voor Van Basten
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:41:53 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42545054
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:05 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nee, niet op basis van leeftijd. Wel op basis van prestaties in Oranje en het 433 systeem plus mindere prestaties bij de clubs. RVN maakte een kutseizoen bij Man Utd, KJH kwam er hard aan, dus dan is het logisch dat die een kans krijgt. Laten we even niet vergeten dat RVN 2 jaar lang vertrouwen heeft gehad en nu pas 3 wedstrijden is gepasseerd, plus die pot tegen Portugal.

De laatste goede wedstrijd van Seedorf in Oranje kan ik me echt niet herinneren, en volgens mij is het ook niet altijd denderend bij Milan. Maar dat ie al jaren in de top meedraait zal niet alleen geluk zijn nee. Makaay is hetzelfde verhaal. X aantal interlands, allemaal even kut en slecht, maar moet je dan je team gaan bouwen rondom Makaay en de creatieve vleugels weglaten?

Mark van Bommel speelt een jaar lang kut in een soort van 433 systeem, iig niet zijn systeem bij Barca; gaat weer 442 bij Bayern spelen en hij speelt vele malen beter. Dat was dus waar ik het over heb; je kan er voor kiezen om Van Bommel je main man te maken, of niet. Van Basten kiest, mijn inziens, logischer wijs voor Van Persie, Sneijder, VDV en Robben.

Die kronkel heb ik ook wel hoor; al sta ik ook wel open voor andere kronkels
San Marco kijkt teveel naar de toekomst en mag dat ook van de KNVB, maar als voetbalsupporter ben ik daar niet blij mee. Afgelopen WK heeft Marco van Basten bewust laten lopen, hij zag het meer als leermoment voor het EK van twee jaar later. Maar als je een elftal op de been kan brengen met spelers van Arsenal, Manchester United, Chelsea, Bayern München, Barcelona en AC Milan, dan moet je gewoon meteen willen presteren. Zeker gezien het feit dat je een WK speelt, als het nou andersom was, dat je een EK gebruikt om je voor te bereiden op het WK, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Marco van Basten heeft nu het WK verneukt voor veel Nederlandse topvoetballers, die er over vier jaar niet meer staan en weten dat ze afgelopen zomer iets moois hadden kunnen presteren. Een bondscoach die wél over de benodigde ervaring beschikte, had hoogstwaarschijnlijk niet voor een 4-3-3-systeem zónder tien gekozen, want zoals ik al eerder heb gezegd: Nederland heeft maar twee typische 4-3-3-spelers (linksbuiten Arjen Robben en spits Klaas Jan Huntelaar), de rest komt allemaal beter tot zijn recht in een 4-4-2-variant en als je 4-3-3 speelt zónder tien, kan je het net zo goed niet doen. Dezelfde bondscoach had wél de beste Nederlandse spelers die er op dat moment rondliepen gekozen en natuurlijk is het allemaal maar speculeren, maar de prestaties zullen hoogstwaarschijnlijk niet nóg slechter geweest zijn dan nu onder Marco van Basten, persoonlijk denk ik dat de prestaties (een stuk) beter zouden zijn geweest.
quote:
[..]

Het was een riskante zet om Van Basten aan te stellen; absoluut. Maar er riepen ook al jarenlang mensen dat JC het nou eens moest doen; nou die doet het nu een beetje indirect Het is een ander beleid en meningen daarover hoeven niet altijd overeen te komen, maar dat betekent niet dat een andere mening per definitie slecht is. Van Nistelrooy is overigens in mijn mening echt niet de beste speler van het Nederlands elftal.
Zelf heb ik nooit geroepen om Johan Cruijff, ik vind het zelfs belachelijk hoeveel invloed deze man heeft. Hij smeerde Ajax trainer/coach Danny Blind aan, met de gevolgen van dien en de KNVB stelt op zijn advies Marco van Basten aan, ook al heeft deze enkel ervaring opgedaan bij Jong Ajax. Puur omdat men bij de KNVB de almachtige Johan Cruijff niet tegen de schenen durft te schoppen, omdat ze dan bang zijn hem kwijt te raken, lopen ze blind achter hem aan, met de gevolgen van dien. Johan Cruijff kraamt als analyticus steeds meer wartaal uit, dus om hem nu als een mak schaap achterna te lopen, snap ik al helemaal niet. Mochten de prestaties van onze huidige bondscoach nóg slechter worden, dan hoop ik dat de KNVB het aandurft om actie te ondernemen, ook al loopt men dan het risico om het kundige advies van Johan Cruijff kwijt te raken.
quote:
[..]

Er is verbetering, dat had je zaterdag kunnen zien. Gezien de prestaties om ons heen hoeven we alleen voor Schotland en Zweden bang te zijn Morgen moet die lijn doorgetrokken worden; gaat het dan fout, dan moet er mijn inziens ook wel wat dingen gaan veranderen.
De wedstrijd van zaterdag heb ik niet gezien, zoals bekend. Woensdag ga ik waarschijnlijk voor het eerst sinds het WK weer een wedstrijd van Oranje kijken en ik ben benieuwd, ik hoop niet dat ik wederom wordt teleurgesteld. Men (sommige FOK!kers hier en de media) vindt het spel tijdens het 1-1 gelijkspel bij Bulgarije helemaal geweldig, maar in mijn optiek moet je wedstrijden tegen dit soort B-landen ook met goed spel winnend af te sluiten. Het zegt eigenlijk al genoeg dat men tegenwoordig al blij is met goed spel en een gelijkspel bij Bulgarije, terwijl we eigenlijk gewoon moeten winnen. Kijken naar landen als Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië heeft geen zin, aangezien die landen er op momenten dat het erom gaat, tóch wel staan en dan doel ik vooral op Frankrijk en Italië. Oranje staat er op momenten dat het erom juist om gaat, juist niet en ook niet onder San Marco.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42545683
Het is ook wel vreemd dat MvB en de KNVB het WK als leerproces zien voor het EK van 2008
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:00:22 #208
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42545796
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:56 schreef Robar het volgende:
Het is ook wel vreemd dat MvB en de KNVB het WK als leerproces zien voor het EK van 2008
Klopt, om mezelf te quoten:
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:49 schreef M0NTANA het volgende:

Het WK gebruikte hij als voorbereiding op het EK, dat is hetzelfde als klaargestoomd worden bij Barça om er later bij Top Oss écht te staan.
pi_42545915
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, om mezelf te quoten:
[..]
nu vind ik WK staat tot Barcelona is als EK staat tot TOP Oss niet erg reeel

Maar inderdaad, ergens klopt het niet.

Laten we het vergelijken met Ajax die het ene jaar CL speelt om klaargestoomd te worden om het jaar daarop de UEFA cup te winnen
pi_42548154
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:41 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

San Marco kijkt teveel naar de toekomst en mag dat ook van de KNVB, maar als voetbalsupporter ben ik daar niet blij mee. Afgelopen WK heeft Marco van Basten bewust laten lopen, hij zag het meer als leermoment voor het EK van twee jaar later.
Ik denk niet dat je bewust een WK laat lopen; wel dat je het ziet als een leerproces voor veel jongens. Maar bewust een WK laten lopen lijkt me niet slim; dan had ie wel de hele EK u21 ploeg opgeroepen. Het lijkt me ook niet dat ze na de kwartfinale hadden gezegd; we hebben genoeg geleerd, we stoppen
quote:
Maar als je een elftal op de been kan brengen met spelers van Arsenal, Manchester United, Chelsea, Bayern München, Barcelona en AC Milan, dan moet je gewoon meteen willen presteren. Zeker gezien het feit dat je een WK speelt, als het nou andersom was, dat je een EK gebruikt om je voor te bereiden op het WK, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Marco van Basten heeft nu het WK verneukt voor veel Nederlandse topvoetballers, die er over vier jaar niet meer staan en weten dat ze afgelopen zomer iets moois hadden kunnen presteren.
Dat is toch niet zijn probleem? Spelers oproepen omdat ze er over 4 jaar niet bij kunnen zijn is net zo debiel als spelers oproepen voor het verjongen of het veranderen om te veranderen. Spelers moeten presteren en niet per definitie er van uit gaan dat ze er toch elke keer wel bij zijn. Beckham speelt toch ook niet meer voor Engeland; Raul speelt niet meer voor Spanje, zelfde als Joaquin. Italie zal ook vast wel eens spelers hebben thuisgelaten die veel beter hadden kunnen spelen.

Nogmaals; ik snap de redenatie niet van de 11 beste spelers vormen ook het beste team.
quote:
Een bondscoach die wél over de benodigde ervaring beschikte, had hoogstwaarschijnlijk niet voor een 4-3-3-systeem zónder tien gekozen, want zoals ik al eerder heb gezegd: Nederland heeft maar twee typische 4-3-3-spelers (linksbuiten Arjen Robben en spits Klaas Jan Huntelaar), de rest komt allemaal beter tot zijn recht in een 4-4-2-variant en als je 4-3-3 speelt zónder tien, kan je het net zo goed niet doen. Dezelfde bondscoach had wél de beste Nederlandse spelers die er op dat moment rondliepen gekozen en natuurlijk is het allemaal maar speculeren, maar de prestaties zullen hoogstwaarschijnlijk niet nóg slechter geweest zijn dan nu onder Marco van Basten, persoonlijk denk ik dat de prestaties (een stuk) beter zouden zijn geweest.
Tja, ik weet het niet.

Ook hebben we nu wel een rechtsbuiten, of je het in wilt zien of niet. Van Persie heeft afgelopen weekend wederom gezegd dat hij zich net zo thuis voelt op rechtsbuiten als in het twee spitsen systeem bij Arsenal. Op rechtsbuiten heeft hij de vrijheid, plus hij heeft een daadwerkelijke voorzet met z'n rechter na een goede actie. Enorm gevaarlijk, gaat ie buitenom of binnendoor. Verder zijn Babel, Sneijder, Heitinga, De Cler, Mathijsen, Landzaat, Van der Vaart, Maduro, De Jong, Schaars allemaal opgegroeid in 433.
quote:
[..]

Zelf heb ik nooit geroepen om Johan Cruijff, ik vind het zelfs belachelijk hoeveel invloed deze man heeft. Hij smeerde Ajax trainer/coach Danny Blind aan, met de gevolgen van dien en de KNVB stelt op zijn advies Marco van Basten aan, ook al heeft deze enkel ervaring opgedaan bij Jong Ajax. Puur omdat men bij de KNVB de almachtige Johan Cruijff niet tegen de schenen durft te schoppen, omdat ze dan bang zijn hem kwijt te raken, lopen ze blind achter hem aan, met de gevolgen van dien. Johan Cruijff kraamt als analyticus steeds meer wartaal uit, dus om hem nu als een mak schaap achterna te lopen, snap ik al helemaal niet. Mochten de prestaties van onze huidige bondscoach nóg slechter worden, dan hoop ik dat de KNVB het aandurft om actie te ondernemen, ook al loopt men dan het risico om het kundige advies van Johan Cruijff kwijt te raken.
Tja; ik volg hem af en toe ook niet. Het is lachwekkend natuurlijk dat ie na een dramatische wedstrijd Nederland toevallig niet had gezien, en na afgelopen weekend stond z'n column er weer vol van
quote:
[..]

De wedstrijd van zaterdag heb ik niet gezien, zoals bekend. Woensdag ga ik waarschijnlijk voor het eerst sinds het WK weer een wedstrijd van Oranje kijken en ik ben benieuwd, ik hoop niet dat ik wederom wordt teleurgesteld. Men (sommige FOK!kers hier en de media) vindt het spel tijdens het 1-1 gelijkspel bij Bulgarije helemaal geweldig, maar in mijn optiek moet je wedstrijden tegen dit soort B-landen ook met goed spel winnend af te sluiten. Het zegt eigenlijk al genoeg dat men tegenwoordig al blij is met goed spel en een gelijkspel bij Bulgarije, terwijl we eigenlijk gewoon moeten winnen. Kijken naar landen als Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië heeft geen zin, aangezien die landen er op momenten dat het erom gaat, tóch wel staan en dan doel ik vooral op Frankrijk en Italië. Oranje staat er op momenten dat het erom juist om gaat, juist niet en ook niet onder San Marco.
Als je het had gezien, had je gezien dat we daadwerkelijk de overwinning dik verdiende en kansen genoeg creeerde. Tel daar bij op het dramatische veld, wat verre van bespeelbaar was. Ballen die bleven hangen etc. Er waren veel kansen, er werden er een paar weggeven en vanaf de 20ste minuut heeft Nederland gedicteerd en de Bulgaren compleet onder druk gezet. Na rust was het weer even minder, daarna Nederland weer.

Naar mijn mening moet je elke wedstrijd sowieso winnen en daarnaast minimaal 60min goed spelen; dan zet je een goede wedstrijd neer. Afgelopen zaterdag heb je een beetje pech, had je gewoon kunnen winnen na een goede wedstrijd.

We zullen het morgen zien. Ik zeg een goede pot bij 60min goed voetbal, veel kansen en minimaal 5 goals, mits geen gekke dingen
pi_42548245
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
Kijken naar landen als Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië heeft geen zin, aangezien die landen er op momenten dat het erom gaat, tóch wel staan en dan doel ik vooral op Frankrijk en Italië.
Maar goed dat je vooral op Frankrijk en Italië doelt want Spanje en Engeland zijn echt hele slechte voorbeelden van landen die er op het moment staan dat het moet. Engeland is maar een heel matige ploeg tegenwoordig en Spanje is HET toonbeeld van een 'choker'.
Ik word af en toe een beetje moe van dat calimerogedrag van sommige gasten hier. Net doen alsof Nederland een B-land is geworden en helemaal opgewonden worden van het grote Engeland en Spanje.
Hoe onterecht... Nederland heeft de afgelopen 20 jaar meer gepresteerd dan Engeland en Spanje samen, laten we dat aub niet vergeten.

Trouwens Montana, jij poste net dat Hiddink Seedorf wel zou selecteren, maar volgens mij had Hiddink voor het WK nog gezegd dat hij Seedorf ook niet mee zou nemen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42550394
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet eens minder naar namen kijken Montana en meer daadwerkelijk wat er gebeurd is. Onder Advocaat hebben we ook 2 jaar lang dramatisch voetbal gezien. Echt dramatisch. Daar heb ik echt bij geen enkele wedstrijd zitten genieten, zelfs niet op het EK.

Onder Van Basten is er bij vlagen wel eens een minuut of 30, 35 goed gevoetbald. Tsjechie uit was sterk en nog een paar redelijke helften hier en daar. Op het WK was het matigjes. Afgelopen zaterdag was het vele male beter dan dat we voorheen (afgelopen 4 , misschien wel 6 jaar) hebben gezien. Joegoslavie op het EK, de 6-1, was een van de laatste goede wedstrijden die ik me persoonlijk kan herrinneren.
Tsjechie uit was sterk? Een wedstrijd die Nederland onverdiend won, waar een strafschop en een counter doorslaggevend waren. Dat was een typisch geval van meer geluk dan wijsheid. Daarvoor tegen Finland behaalde Nederland een grotere zege, van een supporters-blik als jij hier tentoonspreidt, verwacht ik dat je daar Nederland ook de credits voor zou geven.

Bulgarije uit versus Luxemburg uit, daar moet je Van Basten op beoordelen. In Luxemburg boft Van Basten nog dat de vijandelijke counters niet vallen en in Sofia heeft ie een buitje, waar ie dat gebruiken kon. Het is dat media tegenwoordig altijd iets scherps moeten verkopen, maar je kan het elke kant oplullen, zo je dat wilt.

30 á 35 minuten goed voetbal spelen is een zwakte, geen kwaliteit
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:46:57 #213
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42555860
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
De media laten zich wel weer kennen door na 1 wedstrijd weer 180 graden om te keren, je hebt he tnu over iemand die al 2 jaar bondscoach is, dat vind je of al die tijd al niks of al die tijd al prima, maar dan even rond 1 incidentje een 180 graden draai maken en na 1 goede wedstrijd (met matig resultaat want de afwerking was dus gewoon niet goed) weer 180 graden terugdraaien is zo zielig.
Het aardige van Derksen is dat-ie na een jaar MvB volhardend dezelfde kritiek op Marco van Basten heeft (zie bv http://nieuws.voetbalprim(...)ndex.php/t-1883.html van meer dan een jaar geleden). Vaak wordt hem draaikoneterij verweten (en dat is met name zo als mensen naast hem zitten in de studio) maar in dit geval is hij behoorlijjk standvastig. Ik geloof dat het hem toendertijd zelfs een " ban" van Van Basten had opgeleverd, dat MvB niet met hem wilde spreken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_42555923
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:46 schreef Doc het volgende:

[..]
Ik geloof dat het hem toendertijd zelfs een " ban" van Van Basten had opgeleverd, dat MvB niet met hem wilde spreken.
Daar is hij gewoon nog steeds pissig over. Nu is het rancune geworden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:59:36 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42556331
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:11 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

De jong hoort in een boom thuis, hij voetbal zoals die eruit ziet, als een aapje.
Joh, wat een orginele vergelijking om een donkere voetballer een aapje te noemen! Ik weet nog wat tofs: probeer een oerwoud geluiden in het stadion of werp hem eens een banaan toe
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:00:31 #216
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42556366
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:48 schreef VoreG het volgende:

[..]

Daar is hij gewoon nog steeds pissig over. Nu is het rancune geworden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:05:05 #217
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42556529
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:45 schreef Kill_em_all het volgende:

Als we echt zo geweldig zouden zijn, waarom zijn we dan geslacht tegen portugal?
Een 1-0 verliesparij in een voetbalwedstrijd die nooit een voetbal wedstrijd werd is niet " geslacht".
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:33 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja sorry, stom van mij. Nederland kunnen we tegenwoordig ook beter vergelijken met Luxenburg, Bulgarije of Belgie. Dat is meer ons niveau
NL is ongeveer het niveau van Spanje of Engeland. Daar mag je het mee vergelijken.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:14:10 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_42556888
Van Basten wil nog steeds niet door Voetbal International worden geïnterviewd doordat Derksen kritiek op hem heeft.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:15:56 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_42556970
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:05 schreef Doc het volgende:

NL is ongeveer het niveau van Spanje of Engeland. Daar mag je het mee vergelijken.
De laatste 30 jaar was Oranje qua niveau hoger dan die twee landen. Momenteel moeten we ons helaas met deze subtoppers meten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42557589
Ik dnek niet dat je lyrisch mag worden van een potje tegen Armenie, al winnen we met 14-0. Pas tegen landen als Italie zullen we zien wat we waard zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:31:27 #221
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42557618
We zijn nog steeds beter dan die twee.

NL is de afgelopen 1 jaar of zo ook redelijk vergelijkbaar met Zweden, Duitsland en Portugal
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:33:24 #222
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42557705
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:
Van Basten wil nog steeds niet door Voetbal International worden geïnterviewd doordat Derksen kritiek op hem heeft.

Ja, we moeten inderdaad weer eens gaan zuipen ja!

(je had het er in een andertopic over - maar ik weet niet meer waar en ik had daar nog op willen reageren)
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:34:16 #223
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42557741
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:31 schreef Doc het volgende:
We zijn nog steeds beter dan die twee.

NL is de afgelopen 1 jaar of zo ook redelijk vergelijkbaar met Zweden, Duitsland en Portugal
Ik schat Engeland nog steeds hoger in dan Nederland, wanneer het bij de Engelsen begint te lopen dan zijn hun serieus favoriet voor de titel.
pi_42557785
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:34 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik schat Engeland nog steeds hoger in dan Nederland, wanneer het bij de Engelsen begint te lopen dan zijn hun serieus favoriet voor de titel.
Dat is bij Spanje ook al 10 jaar. Engeland heeft hetzelfde probleem. Het loopt niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:38:02 #225
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42557889
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:34 schreef MrSASO het volgende:

[..]

O ja? Het is alweer 40 jaar geleden dat ze een titel in de wacht sleepten en presteren op WKs, EKs en in voorbereidingen sindsdien zeker niet beter dan NL. Niet qua prestaties en niet qua spel. NL is dan even " favoriet" als Engeland.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:46:22 #226
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42558225
Engeland is meer favoriet dan nederland.
Qua spelers enzo, allebei wel een tering slechte coach
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:50:41 #227
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42558423
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:38 schreef Doc het volgende:

[..]

O ja? Het is alweer 40 jaar geleden dat ze een titel in de wacht sleepten en presteren op WKs, EKs en in voorbereidingen sindsdien zeker niet beter dan NL. Niet qua prestaties en niet qua spel. NL is dan even " favoriet" als Engeland.
Engeland heeft wel op elke linie topspelers staan, daardoor alleen al zijn ze favoriet.
Ik weet niet precies wat het probleem is met Engeland, ze hebben fantastische spelers en die spelen wekelijks in de zwaarste competitie van de wereld.
Wanneer het bij de Engelsen begint te lopen heeft Nederland met dit middenveld geen schijn van kans tegen de Engelsen.
pi_42558688
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:50 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Engeland heeft wel op elke linie topspelers staan, daardoor alleen al zijn ze favoriet.
Ik weet niet precies wat het probleem is met Engeland, ze hebben fantastische spelers en die spelen wekelijks in de zwaarste competitie van de wereld.
Wanneer het bij de Engelsen begint te lopen heeft Nederland met dit middenveld geen schijn van kans tegen de Engelsen.
Geen schijn van kans? Mwahh.... wij hebben geen Terry, Gerard of Lampard. Engeland heeft geen Van Persie, Sneijder en Robben.
Engeland heeft in potentie een fantastisch middenveld, wat maar niet loopt. Wij hebben betere aanvallers, meer talentjes en meer gepresteerd de afgelopen 20 jaar.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:03:26 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_42558938
Heeft Engeland spelers als Seedorf, Makaaij, Davids, Zenden, Boateng, Melchiot, van Bommel, van Nistelrooij, Martin Drent ?

Nou dan.

pi_42560032
Wat een antwoorden weer tijdens de persconferente:

"dat kan"

"dat zou kunnen"

"dat is ook een mogelijkheid"

etc....

dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:32:12 #231
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42560102
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:03 schreef tong80 het volgende:
Heeft Engeland spelers als Seedorf, Makaaij, Davids, Zenden, Boateng, Melchiot, van Bommel, van Nistelrooij, Martin Drent ?

Nou dan.

Martin Drent
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:34:06 #232
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42560173
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Geen schijn van kans? Mwahh.... wij hebben geen Terry, Gerard of Lampard. Engeland heeft geen Van Persie, Sneijder en Robben.
Engeland heeft in potentie een fantastisch middenveld, wat maar niet loopt. Wij hebben betere aanvallers, meer talentjes en meer gepresteerd de afgelopen 20 jaar.
Alleen de aanval bij Nederland is sterk, het middenveld is gewoon zwak.
En laat het middenveld nou net een belangrijke linie zijn om aan te vallen, met een zwak middenveld tegen toplanden spelen schiet gewoon niet op.
Dat hadden we wel kunnen zien op het WK.
pi_42573675
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:34 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Alleen de aanval bij Nederland is sterk, het middenveld is gewoon zwak.
Je kan zeggen wat je wilt, maar een Sneijder in vorm vind ik een hele goede middenvelder. Alleen fysiek heeft ie niks in te brengen nee, maar door horen anderen voor te zijn. Sneijder met de punt naar achteren op een wk is natuurlijk een kansloze zaak en ik hoop dat Marco dat inmiddels doorheeft.
pi_42575846
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:50 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Je overschat het Engelse voetbal een beetje.
pi_42576286
Engeland is geen favoriet tegen Nederland. Ik denk dat Nederland sterker is zelfs. Engeland heeft altijd goede spelers, maar het komt er niet echt uit in het nationale team. Nu ze ook geen Beckham meer erbij hebben zijn ze nog zwakker.
pi_42578323
Over een maandje zullen we het zien
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:25:30 #237
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42578530
Engeland heeft al jaren een slechte bondscoach, wij iets minder lang, dat is het grote verschil. Als je puur kijkt naar het aantal topvoetballers, waar een goede bondscoach een goed voetballend en presterend geheel van kan maken, denk ik dat Engeland net even iets beter is. Het grote voordeel van Engeland is natuurlijk dat alle Engelse voetballers wekelijks op een zéér hoog niveau spelen. Maar goed, niet iedere bondscoach roept zijn beste spelers op en niet iedere bondscoach maakt er een goed voetballend en presterend geheel van.
pi_42593356
Weer een topwedstrijd van onze geweldenaars.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:26:32 #239
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42593428
Van Basten...

AUB... STAP VAN 4-3-3 AF PLZ
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_42593465
ach resultaat is goed.
Laat ik het daar maar bij houden
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_42593499
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:26 schreef gitaarsnaar het volgende:
Van Basten...

AUB... STAP VAN 4-3-3 AF PLZ
Waarom in hemelsnaam? Ze hebben de talentvolle Albaanse ploeg van de mat gespeeld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42593508
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:27 schreef Bruce117 het volgende:
ach resultaat is goed.
Laat ik het daar maar bij houden
Ik wil 2-1 amper goed noemen. Het is op z'n best voldoende.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:29:34 #243
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42593542
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom in hemelsnaam? Ze hebben de talentvolle Albaanse ploeg van de mat gespeeld.
true true..
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
pi_42593756
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:30 schreef OnlineGokker het volgende:
Wat een antwoorden weer tijdens de persconferente:

"dat kan"

"dat zou kunnen"

"dat is ook een mogelijkheid"

etc....

Ik had een schurfthekel aan Bert Maalderink maar ik moet zeggen dat ik me ondertussen net zo kapot erger aan dat quasi-humoristische toontje van Van Basten. Het druipt van de minachting, arrogantie.

Hij jaagt nuttige spelers weg, stapelt tactisch fout op fout waaronder een systeem dat hopeloos uit de tijd is en waarvoor de huidige selectie niet geschikt is...

Marco NEEM ONTSLAG en verlos ons uit ons lijden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_42594260
Alweer drie punten op het conto van Van Basten bij te schrijven.
pi_42594353
Ach ja, moet je je voorstellen hoe Portugezen, Engelsen, Fransen, Tsjechen en Spanjaarden zich op dit moment voelen.

Ik denk dat ze jaloers op ons zijn.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:49:55 #247
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42594396
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had een schurfthekel aan Bert Maalderink maar ik moet zeggen dat ik me ondertussen net zo kapot erger aan dat quasi-humoristische toontje van Van Basten. Het druipt van de minachting, arrogantie.

Hij jaagt nuttige spelers weg, stapelt tactisch fout op fout waaronder een systeem dat hopeloos uit de tijd is en waarvoor de huidige selectie niet geschikt is...

Marco NEEM ONTSLAG en verlos ons uit ons lijden
Hoezo? We verliezen toch nog steeds niet?
pi_42594412
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:49 schreef koningdavid het volgende:
Ach ja, moet je je voorstellen hoe Portugezen, Engelsen, Fransen en Spanjaarden zich op dit moment voelen.

Ik denk dat ze jaloers op ons zijn.
It's lonely at the top
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:51:00 #249
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42594452
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:47 schreef Beschouw het volgende:
Alweer drie punten op het conto van Van Basten bij te schrijven.
het erge is dat mensen dit over een jaar vergeten zijn en dan als het net zo slecht is als nu zeggen: maar vorige jaar ging het wel gewoon goed

Ow dit gebeurt eigenlijk constant al onder v basten
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:55:38 #250
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42594663
Met tien punten uit vier duels gaat het Nederlands elftal als koploper in groep G de 'winsterstop' in.

Marco
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:00:18 #251
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42594884
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:55 schreef Bep het volgende:
Met tien punten uit vier duels gaat het Nederlands elftal als koploper in groep G de 'winsterstop' in.

Marco
waarna we roemloos ondergaan als we tegen 'echte' tegenstanders moeten
pi_42594894
Nou ja, straks EK in 2008 maar een entertainment waarde van 0,0
pi_42594981
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:00 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

waarna we roemloos ondergaan als we tegen 'echte' tegenstanders moeten
Wie zijn die echte tegenstanders dan volgens jou?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:00 #254
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42595029
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

naja, de toplanden [die allemaal vandaag verloren hebben.. i know ]
  Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2006 @ 23:11:12 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_42595345
Genoten

woensdag 11 oktober 2006 @ 23:29:21 #256
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_42595886
Heerlijke pot, moet zeggen we zijn weer terug op t oude niveau van de afgelopen 2 jaar
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:54:13 #257
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_42596657
Weer even hopeloos als vanouds. Ik vind het meestal amper de moeite van het kijken niet eens meer waard. Nu ook maar 40 minuten gezien. Tijdperk van Basten zal over 10/20 jaar als een zwarte bladzijde van de vaderlandse voetbalgeschiedenis bekend staan.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:55:26 #258
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_42596689
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In ieder geval geen Luxemburg of Wit-Rusland
pi_42597140
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:54 schreef Steve_I. het volgende:
Weer even hopeloos als vanouds. Ik vind het meestal amper de moeite van het kijken niet eens meer waard. Nu ook maar 40 minuten gezien. Tijdperk van Basten zal over 10/20 jaar als een zwarte bladzijde van de vaderlandse voetbalgeschiedenis bekend staan.

Dertig gespeeld: twintig gewonnen, acht gelijk en slechts twee verloren.
pi_42597284
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:54 schreef Steve_I. het volgende:
Hou op.

Weet zeker dat er over 25 jaar met waardering gesproken zal worden over het tijdperk Oranje onder Van Basten.
De geschiedenis wordt altijd geromantiseerd.

Er wordt bijvoorbeeld altijd heel mooi gesproken over het Oranje van de jaren 50 met het het Gouden Binnentrio. Heb je enig idee hoe slecht Oranje destijds was? Als ik je vertel dat die 75% van al haar wedstrijden verloor, dan zit ik er niet ver naast qua feiten gok ik.
pi_42598557
lucky Nederland

Slecht spel dat inspiratieloos is.
Urby inbrengen zegt genoeg.

HIj had Vennegoor moeten brengen.
Jan maakte Ferdinand knotgek laatst en dat had hij ook bij de ALbaniers gedaan.

Schande marco.
pi_42600842
Niemand heeft het er ook nog over dat Oranje in de periode '96 tot 2004 de kwalificatiewedstrijden vaak nog dramatischer speelde dan nu, en verloor van Wit-Rusland, Ierland, Portugal, Schotland, etc. en altijd play-offs nodig had om een eindtoernooi te halen.

Nee, want dat waren de "goude jaren"
pi_42601134
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:46 schreef Doc het volgende:

[..]

Het aardige van Derksen is dat-ie na een jaar MvB volhardend dezelfde kritiek op Marco van Basten heeft (zie bv http://nieuws.voetbalprim(...)ndex.php/t-1883.html van meer dan een jaar geleden). Vaak wordt hem draaikoneterij verweten (en dat is met name zo als mensen naast hem zitten in de studio) maar in dit geval is hij behoorlijjk standvastig. Ik geloof dat het hem toendertijd zelfs een " ban" van Van Basten had opgeleverd, dat MvB niet met hem wilde spreken.
Er zijn idd wel uitzonderingen, maar ik heb het dan ook over het gros van de media
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42601356
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 06:56 schreef koningdavid het volgende:
Niemand heeft het er ook nog over dat Oranje in de periode '96 tot 2004 de kwalificatiewedstrijden vaak nog dramatischer speelde dan nu, en verloor van Wit-Rusland, Ierland, Portugal, Schotland, etc. en altijd play-offs nodig had om een eindtoernooi te halen.

Iedereen herinnert zich ook het Braziliaanse team dat géén wereldkampioen werd. Gewoon omdat het schandalig mooi en gemotiveerd voetbalde.

Magoed, Urby mag eigenlijk niet eens ruiken aan de kleur oranje bewees hij maar weer, De Jong is leuk zolang hij zich maar beperkt tot verdedigende taken, Babel én Robben moeten de kop wat vaker optillen van het gras. Eerst 20 meter slalommen en dan steevast afsluiten met een slap en kansloos schot (Robben) of een harde losse flodder (Babel) zet ook geen zoden aan de dijk he.
Van Bronckhorst stond wéér eens te slapen terwijl zijn tegenstander lekker scoorde. Komt De Cler erin, wordt het niet veel beter.
En mijn god: wat is er aan de hand met Ooijer?! Hij staat er voor de ervaring en de rust, en dat is dus iets anders dan een beetje lodderig toekijken hoe deze of gene bij je wegdraait/rent/kaatst. Boulah naar het centrum aub, die werkte erg hard maar het is geen rechtsachter. Voor Ooijer nog wel, nooit gedacht dat ik Matijsen liever zou laten staan. Linke overtredingen ook van Boulahrouz.
En ik wil Heitinga niet terug daarvoor. En Landzaat helemaal niet, want die heeft een bril nodig (of Van Basten).
Zelfs van Persie was na de eerste 20 minuten vooral bezig aan te klampen bij de middelmaat. En Sneijder was niet alleen onzichtbaar door zijn lengte, werkte wel weer hard.
Zo, en om het rondje af te maken: VdSar moet ze allemaal een trap onder hun hol geven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42601801
Ik heb toch zeker 15 minuten (verdeeld over de wedstrijd) genoten.
Voor de rest was het knap waardeloos, maar . . . . weer niet verloren.

- van Brockhorst heeft toch nu geen krediet meer mag ik hopen?
- de Jong speelde niet slecht, maar met te weinig diepgang, steeds maar een tikkie breed is ook niks
- Robben speelt hopeloos met af en toe een leuke beweging, maar 1 op 10 (passeren) is te weinig
- Landzaat kan niet scoren, speelt onopvallend, en is in verdedigend opzicht niet beter dan bijvoorbeeld van Bommel
- Emanuelson is te licht en heeft nog niets te zoeken in het grote oranje
- Babel trok TE veel naar binnen en kwam te weinig zijn man voorbij
- Boula is niet de rechtsback die we zoeken, hij MOET in het centrum
- Ooijer verdedigde redelijk, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd

+ van Persie
+ Sneijder
+ de Cler, kort gespeeld, maar ik zie hem liever dan GIO
+ van der Sar, wat mogen we blij zijn met hem
+ Mathijsen speelde redeljik, maar kan hij misschien niet beter ruilen met Boula voor de backpositie?

Eindoordeel, Bulgarije was een uitschieter en dat is zeer betreurenswaardig en zet van Basten weer op de plaats van incapabele bondscoach in mijn optiek.
pi_42601913
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:58 schreef Robar het volgende:
Ik heb toch zeker 15 minuten (verdeeld over de wedstrijd) genoten.
Voor de rest was het knap waardeloos, maar . . . . weer niet verloren.

- van Brockhorst heeft toch nu geen krediet meer mag ik hopen?
- de Jong speelde niet slecht, maar met te weinig diepgang, steeds maar een tikkie breed is ook niks
- Robben speelt hopeloos met af en toe een leuke beweging, maar 1 op 10 (passeren) is te weinig
- Landzaat kan niet scoren, speelt onopvallend, en is in verdedigend opzicht niet beter dan bijvoorbeeld van Bommel
- Emanuelson is te licht en heeft nog niets te zoeken in het grote oranje
- Babel trok TE veel naar binnen en kwam te weinig zijn man voorbij
- Boula is niet de rechtsback die we zoeken, hij MOET in het centrum
- Ooijer verdedigde redelijk, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd

+ van Persie
+ Sneijder
+ de Cler, kort gespeeld, maar ik zie hem liever dan GIO
+ van der Sar, wat mogen we blij zijn met hem
+ Mathijsen speelde redeljik, maar kan hij misschien niet beter ruilen met Boula voor de backpositie?

Eindoordeel, Bulgarije was een uitschieter en dat is zeer betreurenswaardig en zet van Basten weer op de plaats van incapabele bondscoach in mijn optiek.
Grotendeels eensch, alleen zal VBasten Mathijsen nooit op rechtsback zetten ipv Boulahrouz want die laatste is veel sneller en daar dus geschikter.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42602100
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 06:56 schreef koningdavid het volgende:

We voetbalden toen net zo slecht of misschien zelfs slechter in de kwali, resultaten zijn nu idd beter. Maar het was wel vaak zo dat we op een eindtoernooi er altijd stonden na een maandje focussen op trainingskamp, terwijl het bedroevende niveau zich nu op het WK doorzette.

Toegegeven, het EK2004 van Dicky was ook naadje qua voetbal, en 2002 waren we niet eens erbij, maar 2000, '98, en '96 was over het algemeen wel ooglijk voetbal + resultaat.
pi_42602111
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Grotendeels eensch, alleen zal VBasten Mathijsen nooit op rechtsback zetten ipv Boulahrouz want die laatste is veel sneller en daar dus geschikter.
OK, das waar, maar ik vind dat Boulahrouz niet helemaal tot zijn recht komt op de backpositie.
Aanvallend komt hij namelijk veel te kort.

Ik hoop dan maar dat Kromkamp weer wat van zijn AZ vorm terugvindt, want aan zo een speler heb je dan veel meer.
Dan is het exit Mathijsen wat mij betreft. Ik heb Boulahrouz vele malen hoger zitten en Ooijer vind ik vanwege zijn voetballende kwaliteiten een must in de verdediging van Oranje. Een centrum met Boulahrouz en Mathijsen is daarom geen optie, allebei te veel mandekker en te weinig spelverdeler/leider.
pi_42602145
"goed spel" tegen Bulgarije de uitschieter? Dat je tegen een middelmatig team als Bulgarije met redelijk spel geen overwinning kan forceren betekend gewoon dat je niet meer bij de top van Europa hoort. NL kan gewoon niet overtuigen, en de coach kan daar niks aan veranderen lijkt het. Idd tijd dat ie oprot, en dat er 1tje komt die de groep wel kan motiveren.
pi_42602168
Van Basten slaagt er niet in om Oranje structureel beter te laten voetballen. Ook al gaat het qua resultaten vrij aardig, het voetbal is meestal niet om aan te zien. Wedstrijden waarin Oranje echt goed voetbalt, zijn nog altijd incidenten. Zijn selectiebeleid is bovendien dubieus.

Wat mij betreft mag de stekker eruit en stellen we een meer ervaren coach aan die er goed in is om teams beter te laten voetballen. Niet alle trainers die aan dat profiel voldoen, zijn beschikbaar. Eentje wel: Co Adriaanse.
pi_42602169
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je kan wel Ooijer uit het centrum halen en omswitchen met Boula op rechts, heeft ie bij PSV nog een paar jaar gespeeld en kan ie wel aardig.
pi_42602174
Ik heb hem uitgezet
pi_42602373
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Paardesnikkel het volgende:
"goed spel" tegen Bulgarije de uitschieter? Dat je tegen een middelmatig team als Bulgarije met redelijk spel geen overwinning kan forceren betekend gewoon dat je niet meer bij de top van Europa hoort. NL kan gewoon niet overtuigen, en de coach kan daar niks aan veranderen lijkt het. Idd tijd dat ie oprot, en dat er 1tje komt die de groep wel kan motiveren.
Nederland liet tegen Bulgarije goed voetbal zien en verdiende veel meer dan de 1-1.
Dat dat niet lukt kun je alleen de spelers aanrekenen die de kansen hebben verprutst.

Ik wordt een beetje simpel van mensen die van Basten afzeiken om wisselende redenen.
Tegen Bulgarije is het een schande dat Nederland niet wint en is het spel van ondergeschikt belang, tegen Albanie wordt er gewonnen, maar is opeens de uitslag van ondergeschikt belang.

Ik moet daar inwendig een beetje om lachen.
Enige objectiviteit is soms heel erg ver weg bij sommige mensen.

Ik kijk puur en alleen naar het spel en op basis daarvan concludeer ik dat Bulgarije een uitschieter was qua spel.
pi_42602422
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:19 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Je kan wel Ooijer uit het centrum halen en omswitchen met Boula op rechts, heeft ie bij PSV nog een paar jaar gespeeld en kan ie wel aardig.
Je mist dan alleen een "leider" en een speler met voetballende kwaliteiten.
Je hebt met Mathijsen en Boula twee pure verdedigers in het centrum staan.
Defensieve zekerheid heb je dan weer wel, maar Ooijer is minstens net goed als Mathijsen in verdedigend opzicht. Aanvallend/voetballend is Ooijer een stuk sterker.
pi_42602462
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:

[..]

OK, das waar, maar ik vind dat Boulahrouz niet helemaal tot zijn recht komt op de backpositie.
Aanvallend komt hij namelijk veel te kort.
Absoluut! Boula moet gewoon in het centrum.
quote:
Ik hoop dan maar dat Kromkamp weer wat van zijn AZ vorm terugvindt, want aan zo een speler heb je dan veel meer.
Ook dat. Hoewel ik altijd met weemoed zal terugdenken aan het gestroomlijnde profiel van Reiziger
quote:
Dan is het exit Mathijsen wat mij betreft. Ik heb Boulahrouz vele malen hoger zitten en Ooijer vind ik vanwege zijn voetballende kwaliteiten een must in de verdediging van Oranje. Een centrum met Boulahrouz en Mathijsen is daarom geen optie, allebei te veel mandekker en te weinig spelverdeler/leider.
Meestal eens, alleen vind ik Ooijer op het moment heel slordig, ook in Engeland.
pi_42602750
Ooijer is zijn PSV-vorm kwijt. Is niet de eerste NL'se voetballer die elders tot een matig niveau zakt zodra ie in een dom werkteam terechtkomt en niet dagelijks op topniveau traint. Ook Mathijsen is bij HSV alweer tijdelijk bankzitter wegens zijn slechte spel.

Verder denk ik aan de Jong, v.d. Meyde, Hofland, Davids(Inter), Bouma en nog een hele rits spelers die minder zijn worden in het buitenland. Boula en VdV zijn wel recente positieve uitzonderingen, maar over het algemeen gaat het meestal bergaf als men bij Europese subtoppers of middenmoters terechtkomt vanuit de NL'se top zoals PSV, Ajax en AZ.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:02:08 #277
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42602908
Gisteren eindelijk weer eens een interland onder San Marco bekeken en ik ben nog steeds niet overtuigd dat hij de juiste man is, met een beetje pech (of eigenlijk juist als het gluk ontbrak) zou Oranje een strafschop tegen gekregen hebben en verlies je twee punten. Af en toe heb ik leuke aanvallen gezien, maar schrijnend is het dat gisteren tegen Albanië weer tijd moet worden gerekt, terwijl je ze van de mat moet (kunnen) spelen. Marco van Basten heeft geluk dat Robin van Persie in een uitstekende vorm verkeerd, want het is geen team dat er staat, twee wedstrijden zijn door de individuele klasse van één persoon beslist. Daarbij vraag ik me af waarom hij André Ooijer en Khalid Boulahrouz niet omwisselt en waarom er in de voorgoede niemand op zijn eigen plek speelt? San Marco heeft weer eens het geluk aan zijn zijde gehad.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:06:17 #278
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42602987
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:20 schreef SCH het volgende:
Ik heb hem uitgezet
Kan je geen ongelijk geven.....
bagger wedstrijd..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_42603225
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren eindelijk weer eens een interland onder San Marco bekeken en ik ben nog steeds niet overtuigd dat hij de juiste man is, met een beetje pech (of eigenlijk juist als het gluk ontbrak) zou Oranje een strafschop tegen gekregen hebben en verlies je twee punten. Af en toe heb ik leuke aanvallen gezien, maar schrijnend is het dat gisteren tegen Albanië weer tijd moet worden gerekt, terwijl je ze van de mat moet (kunnen) spelen. Marco van Basten heeft geluk dat Robin van Persie in een uitstekende vorm verkeerd, want het is geen team dat er staat, twee wedstrijden zijn door de individuele klasse van één persoon beslist. Daarbij vraag ik me af waarom hij André Ooijer en Khalid Boulahrouz niet omwisselt en waarom er in de voorgoede niemand op zijn eigen plek speelt? San Marco heeft weer eens het geluk aan zijn zijde gehad.
Als je dan toch over geluk praat: is het geen pech dat Landzaat drie opgelegde kansen mist en dat ook Albanie twee keer hands maakt op een cruciaal punt?

Kijk, dat het spel slecht was ben ik helemaal met je eens, maar toch blijft deze overwinning dik en dik verdiend.
Albanie was namelijk nog een enorm stuk slechter dan Nederland.

Ik vind niet dat je over geluk mag spreken, omdat de scheidsrechter geen penalty geeft (in mijn ogen overigens terecht, want de Jong had zijn handen gewoon langs zijn lichaam hangen en kon met geen mogelijkheid iets aan die handsbal doen).
pi_42603285
Het was niet veel. Maar om nou te zeggen dat dit weer de schuld was van Van Basten, vind ik ook weer iets te ver gaan. Met Van Nistelrooy was zeker niet beter gegaan; wel had ie De Jong had niet op moeten stellen of eerder moeten wisselen. Ooijer was achterin ook dramatisch, ik neem aan dat hij onderhand ook eens op gaat tyfen.

Boularhouz en Robben samen op rechts was ook dramatisch; waar die twee mee bezig waren . Misschien toch maar weer eens Opdam oproepen?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:20:57 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42603304
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:17 schreef Robar het volgende:

[..]

Als je dan toch over geluk praat: is het geen pech dat Landzaat drie opgelegde kansen mist en dat ook Albanie twee keer hands maakt op een cruciaal punt?

Kijk, dat het spel slecht was ben ik helemaal met je eens, maar toch blijft deze overwinning dik en dik verdiend.
Albanie was namelijk nog een enorm stuk slechter dan Nederland.

Ik vind niet dat je over geluk mag spreken, omdat de scheidsrechter geen penalty geeft (in mijn ogen overigens terecht, want de Jong had zijn handen gewoon langs zijn lichaam hangen en kon met geen mogelijkheid iets aan die handsbal doen).
Doelde meer op de handsbal van Khalid Boulahrouz, kort voor tijd. Maar inderdaad, er werden ook redelijk wat opgelegde kansen gemist, maar feit blijft dat het een slechte/matige vertoning was.
pi_42603388
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Paardesnikkel het volgende:
"goed spel" tegen Bulgarije de uitschieter? Dat je tegen een middelmatig team als Bulgarije met redelijk spel geen overwinning kan forceren betekend gewoon dat je niet meer bij de top van Europa hoort.
wie hoort er nu wel bij de 'top van europa' ?
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_42603624
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:24 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

wie hoort er nu wel bij de 'top van europa' ?
Niemand I guess, dit doet echter niets af aan het niveau van Oranje. Als de overige "top" van Europa zich verlaagt tot amateurklasse en zich daardoor in de nesten werkt, so be it. Dat zou moeten betekenen dat de graveerder nu al de EK beker kan graveren met Nederland er op. Je zou hoogstens kunnen denken dat het niveau van het (Europese) voetbal (in interlands) structureel zakt, maar dat andere topploegen slecht spelen is geen excuus dat het ok is als Oranje hier ook aan mee doet.

Gister heb ik bijvoorbeeld Schotland nog gezien, een ploeg die volgens mij groeit in kwaliteiten, maar qua kwaliteit toch nog onder Oranje zit, maar er zit veel meer pit en bezieling in het spel. Nou wil ik niet zeggen dat een Schotland een topploeg is, maar ik zie Oranje er zomaar van verliezen.
pi_42603625
En hoe is de stemming nu?

pi_42603696
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:12 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dertig gespeeld: twintig gewonnen, acht gelijk en slechts twee verloren.
Waarvan 1 wedstrijd de moeite waard was om te zien
  donderdag 12 oktober 2006 @ 10:40:59 #286
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_42603756
Topwedstrijdje
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_42603837
Ja, ik snap niet dat we op rechtsmidden niks beters in Nederland hebben rondlopen dan een middelmatige middenvelder van Wigan Atletic. Zelfs Aissatti en Affelay zijn beter.
lollig
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:01:05 #288
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42604261
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:44 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja, ik snap niet dat we op rechtsmidden niks beters in Nederland hebben rondlopen dan een middelmatige middenvelder van Wigan Atletic. Zelfs Aissatti en Affelay zijn beter.
Alleen nogal licht en erg blessuregevoelig, misschien dat Mark van Bommel en Clarence Seedorf beter zijn dan Denny Landzaat of zal San Marco eerder de kans geven aan een makke AZ'er (Martijn Meerdink, David Mendes da Silva) of een jonge volgzame Ajacied (Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita)?
pi_42604280
quote:
Nog belangrijker, ze zijn creatiever!
Landzaat is dat totaal niet.
pi_42604404
Ze zijn wel creatiever, maar ik vrees een wesley sneijder verhaal voor die twee, ze zijn wel erg licht.
pi_42604531
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
Daarbij vraag ik me af waarom hij André Ooijer en Khalid Boulahrouz niet omwisselt en waarom er in de voorgoede niemand op zijn eigen plek speelt?
100% mee eens!
pi_42604636
quote:
'Van Nistelrooy kan vaker naar hockey gaan kijken'

12/10/2006 10:18

Het Nederlands elftal zorgde weer eens voor gespreksstof met het wisselvallige optreden tegen Albanië. De Nederlandse kranten laveerden tussen opnieuw lof voor Robin van Persie, 'het nieuwe gezicht van Oranje', en de zwarte constatering dat Marco van Bastens team 'zelfs niet te groot is voor Albanië'.

Eerst dan maar het goede nieuws. Van Persie is momenteel niet te stoppen. Hij speelde een hoofdrol bij alle zeven goals die Nederland maakte in de EK-kwalificatie. Vier keer scoorde hij zelf, twee keer een assist en de begaafde linkspoot gaf een scherpe voorzet waaruit Albanië in eigen doel scoorde.

'De indrukwekkende cijfers van Van Persie gaan hand in hand met het spel dat hij showt op het veld', vindt De Telegraaf. 'Tegen de krachtpatsers uit Albanië bleef hij uitstekend op de been, was in de overbevolkte verdediging bijna altijd aanspeelbaar, zorgde voor een goede voortzetting en wist heel goed wat om zich heen gebeurde. Hij zag niet alleen Albanezen, maar ook zijn medespelers.'

En dat is slecht nieuws voor Ruud van Nistelrooy, meent de Volkskrant. 'De kans is groot dat de spits van Real Madrid in zijn vrije tijd voortaan vaker naar hockeywedstrijden kan gaan kijken. Met Van Persie, Huntelaar en Kuijt beschikt Van Basten over voldoende spitsen van kaliber om het vervolg van de route naar het EK met vertrouwen tegemoet te zien, hoewel de nationale ploeg gisteren na rust volledig uit de pas danste.'

Trouw gaat het verst in zijn kritiek op het huidige Nederlands elftal, al neemt het de spelers niet eens veel kwalijk. 'Het dient gezegd: de internationals van Van Basten voelen zich nergens te groot voor. Ook niet voor dit soort ondankbare klusjes. Ze ploeteren negentig minuten, knokken voor elke meter. Maar er dient ook te worden toegevoegd: dit Nederlands elftal ís nergens te groot voor.'

Het AD komt tot een vergelijkbare constatering. 'Wéér had de ploeg te veel last met een kleine ploeg. Dat staat niet heel gek in een tijdsgewricht waar Cyprus en Malta plotseling van Ierland en Hongarije kunnen winnen. Het blijft niettemin irritant om naar te kijken als een dwerg als Albanië zo moeizaam de punten afhandig gemaakt wordt. (…) Ook tegen deze mini-tegenstander moest doelman Edwin van der Sar in de slotfase zelfs een beetje tijdrekken.'
pi_42604645
quote:
Idd. Valt me alleen op dat er iets onbenoembaars is met Landzaat, dat als hij niet opgesteld wordt en het loopt niet, de rust er ineens wel is als hij op het veld komt. En dan zie je hem niets bijzonders doen. (Maar ook weer niet drie goede kansen verprutsen in de regel)
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:18:51 #294
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42604722
De volgende wedstrijd tegen Roemenië zal een belangrijke zijn voor San Marco.
pi_42604724
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:07 schreef addictivebeat het volgende:
Ze zijn wel creatiever, maar ik vrees een wesley sneijder verhaal voor die twee, ze zijn wel erg licht.
Landzaat is ook te licht, daar zit dus niet zo heel veel verschil in.
Ik ken de oplossing . . . .

Van Bommel!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:21:41 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42604807
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:18 schreef Robar het volgende:

[..]

Landzaat is ook te licht, daar zit dus niet zo heel veel verschil in.
Ik ken de oplossing . . . .

Van Bommel!
Eigenlijk is Mark van Bommel best een held, dat hij Marco van Basten nu laat vallen, in plaats van andersom!
pi_42604815
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:18 schreef M0NTANA het volgende:
De volgende wedstrijd tegen Roemenië zal een belangrijke zijn voor San Marco.
Puntverlies is inderdaad een hele slechte zaak dan . . .
pi_42605029
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:01 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Alleen nogal licht en erg blessuregevoelig, misschien dat Mark van Bommel en Clarence Seedorf beter zijn dan Denny Landzaat of zal San Marco eerder de kans geven aan een makke AZ'er (Martijn Meerdink, David Mendes da Silva) of een jonge volgzame Ajacied (Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita)?
Ik schat David Mendes da Silva hoger in dan Landzaat.

Landzaat brengt aanvallend niks, verdedigend zie hem haast niet. Het enige wat hij goed doet is bij zijn mannetje blijven, maar dan kan je Jaap van bal op het dak 4 ook wel de hele tijd bij dat mannetje laten blijven.
lollig
pi_42605113
Nederland komt deze poule toch wel met twee vingers in de neus door, om vervolgens weer af te gaan op het EK. Dan heb ik liever een zeer moeizame kwalificatie, maar er dan wel staan op het eindtoernooi zoals dat in voorgaande jaren vaak het geval was.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:36:46 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42605190
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:34 schreef Nywuob het volgende:
Nederland komt deze poule toch wel met twee vingers in de neus door, om vervolgens weer af te gaan op het EK. Dan heb ik liever een zeer moeizame kwalificatie, maar er dan wel staan op het eindtoernooi zoals dat in voorgaande jaren vaak het geval was.
Leg dat de KNVB maar eens uit, volgens mij vinden die alles wel best zolang de iconen Johan Cruijff en Marco van Basten voor de voetbalbond behouden blijven.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:39:04 #301
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42605251
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:31 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik schat David Mendes da Silva hoger in dan Landzaat.

Landzaat brengt aanvallend niks, verdedigend zie hem haast niet. Het enige wat hij goed doet is bij zijn mannetje blijven, maar dan kan je Jaap van bal op het dak 4 ook wel de hele tijd bij dat mannetje laten blijven.
Bij zijn mannetje blijven, inderdaad. Een stratenmaker uit Albanië, die wekelijks op amateurniveau speelt.

Verder in: Marco van Basten moet ontslagen worden! #9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')