abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:00:18 #251
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42594884
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:55 schreef Bep het volgende:
Met tien punten uit vier duels gaat het Nederlands elftal als koploper in groep G de 'winsterstop' in.

Marco
waarna we roemloos ondergaan als we tegen 'echte' tegenstanders moeten
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_42594894
Nou ja, straks EK in 2008 maar een entertainment waarde van 0,0
pi_42594981
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:00 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

waarna we roemloos ondergaan als we tegen 'echte' tegenstanders moeten
Wie zijn die echte tegenstanders dan volgens jou?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:00 #254
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42595029
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

naja, de toplanden [die allemaal vandaag verloren hebben.. i know ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2006 @ 23:11:12 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_42595345
Genoten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:29:21 #256
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_42595886
Heerlijke pot, moet zeggen we zijn weer terug op t oude niveau van de afgelopen 2 jaar
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:54:13 #257
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_42596657
Weer even hopeloos als vanouds. Ik vind het meestal amper de moeite van het kijken niet eens meer waard. Nu ook maar 40 minuten gezien. Tijdperk van Basten zal over 10/20 jaar als een zwarte bladzijde van de vaderlandse voetbalgeschiedenis bekend staan.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:55:26 #258
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_42596689
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In ieder geval geen Luxemburg of Wit-Rusland
pi_42597140
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:54 schreef Steve_I. het volgende:
Weer even hopeloos als vanouds. Ik vind het meestal amper de moeite van het kijken niet eens meer waard. Nu ook maar 40 minuten gezien. Tijdperk van Basten zal over 10/20 jaar als een zwarte bladzijde van de vaderlandse voetbalgeschiedenis bekend staan.

Dertig gespeeld: twintig gewonnen, acht gelijk en slechts twee verloren.
pi_42597284
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:54 schreef Steve_I. het volgende:
Hou op.

Weet zeker dat er over 25 jaar met waardering gesproken zal worden over het tijdperk Oranje onder Van Basten.
De geschiedenis wordt altijd geromantiseerd.

Er wordt bijvoorbeeld altijd heel mooi gesproken over het Oranje van de jaren 50 met het het Gouden Binnentrio. Heb je enig idee hoe slecht Oranje destijds was? Als ik je vertel dat die 75% van al haar wedstrijden verloor, dan zit ik er niet ver naast qua feiten gok ik.
pi_42598557
lucky Nederland

Slecht spel dat inspiratieloos is.
Urby inbrengen zegt genoeg.

HIj had Vennegoor moeten brengen.
Jan maakte Ferdinand knotgek laatst en dat had hij ook bij de ALbaniers gedaan.

Schande marco.
pi_42600842
Niemand heeft het er ook nog over dat Oranje in de periode '96 tot 2004 de kwalificatiewedstrijden vaak nog dramatischer speelde dan nu, en verloor van Wit-Rusland, Ierland, Portugal, Schotland, etc. en altijd play-offs nodig had om een eindtoernooi te halen.

Nee, want dat waren de "goude jaren"
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42601134
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:46 schreef Doc het volgende:

[..]

Het aardige van Derksen is dat-ie na een jaar MvB volhardend dezelfde kritiek op Marco van Basten heeft (zie bv http://nieuws.voetbalprim(...)ndex.php/t-1883.html van meer dan een jaar geleden). Vaak wordt hem draaikoneterij verweten (en dat is met name zo als mensen naast hem zitten in de studio) maar in dit geval is hij behoorlijjk standvastig. Ik geloof dat het hem toendertijd zelfs een " ban" van Van Basten had opgeleverd, dat MvB niet met hem wilde spreken.
Er zijn idd wel uitzonderingen, maar ik heb het dan ook over het gros van de media
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42601356
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 06:56 schreef koningdavid het volgende:
Niemand heeft het er ook nog over dat Oranje in de periode '96 tot 2004 de kwalificatiewedstrijden vaak nog dramatischer speelde dan nu, en verloor van Wit-Rusland, Ierland, Portugal, Schotland, etc. en altijd play-offs nodig had om een eindtoernooi te halen.

Iedereen herinnert zich ook het Braziliaanse team dat géén wereldkampioen werd. Gewoon omdat het schandalig mooi en gemotiveerd voetbalde.

Magoed, Urby mag eigenlijk niet eens ruiken aan de kleur oranje bewees hij maar weer, De Jong is leuk zolang hij zich maar beperkt tot verdedigende taken, Babel én Robben moeten de kop wat vaker optillen van het gras. Eerst 20 meter slalommen en dan steevast afsluiten met een slap en kansloos schot (Robben) of een harde losse flodder (Babel) zet ook geen zoden aan de dijk he.
Van Bronckhorst stond wéér eens te slapen terwijl zijn tegenstander lekker scoorde. Komt De Cler erin, wordt het niet veel beter.
En mijn god: wat is er aan de hand met Ooijer?! Hij staat er voor de ervaring en de rust, en dat is dus iets anders dan een beetje lodderig toekijken hoe deze of gene bij je wegdraait/rent/kaatst. Boulah naar het centrum aub, die werkte erg hard maar het is geen rechtsachter. Voor Ooijer nog wel, nooit gedacht dat ik Matijsen liever zou laten staan. Linke overtredingen ook van Boulahrouz.
En ik wil Heitinga niet terug daarvoor. En Landzaat helemaal niet, want die heeft een bril nodig (of Van Basten).
Zelfs van Persie was na de eerste 20 minuten vooral bezig aan te klampen bij de middelmaat. En Sneijder was niet alleen onzichtbaar door zijn lengte, werkte wel weer hard.
Zo, en om het rondje af te maken: VdSar moet ze allemaal een trap onder hun hol geven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42601801
Ik heb toch zeker 15 minuten (verdeeld over de wedstrijd) genoten.
Voor de rest was het knap waardeloos, maar . . . . weer niet verloren.

- van Brockhorst heeft toch nu geen krediet meer mag ik hopen?
- de Jong speelde niet slecht, maar met te weinig diepgang, steeds maar een tikkie breed is ook niks
- Robben speelt hopeloos met af en toe een leuke beweging, maar 1 op 10 (passeren) is te weinig
- Landzaat kan niet scoren, speelt onopvallend, en is in verdedigend opzicht niet beter dan bijvoorbeeld van Bommel
- Emanuelson is te licht en heeft nog niets te zoeken in het grote oranje
- Babel trok TE veel naar binnen en kwam te weinig zijn man voorbij
- Boula is niet de rechtsback die we zoeken, hij MOET in het centrum
- Ooijer verdedigde redelijk, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd

+ van Persie
+ Sneijder
+ de Cler, kort gespeeld, maar ik zie hem liever dan GIO
+ van der Sar, wat mogen we blij zijn met hem
+ Mathijsen speelde redeljik, maar kan hij misschien niet beter ruilen met Boula voor de backpositie?

Eindoordeel, Bulgarije was een uitschieter en dat is zeer betreurenswaardig en zet van Basten weer op de plaats van incapabele bondscoach in mijn optiek.
pi_42601913
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:58 schreef Robar het volgende:
Ik heb toch zeker 15 minuten (verdeeld over de wedstrijd) genoten.
Voor de rest was het knap waardeloos, maar . . . . weer niet verloren.

- van Brockhorst heeft toch nu geen krediet meer mag ik hopen?
- de Jong speelde niet slecht, maar met te weinig diepgang, steeds maar een tikkie breed is ook niks
- Robben speelt hopeloos met af en toe een leuke beweging, maar 1 op 10 (passeren) is te weinig
- Landzaat kan niet scoren, speelt onopvallend, en is in verdedigend opzicht niet beter dan bijvoorbeeld van Bommel
- Emanuelson is te licht en heeft nog niets te zoeken in het grote oranje
- Babel trok TE veel naar binnen en kwam te weinig zijn man voorbij
- Boula is niet de rechtsback die we zoeken, hij MOET in het centrum
- Ooijer verdedigde redelijk, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd

+ van Persie
+ Sneijder
+ de Cler, kort gespeeld, maar ik zie hem liever dan GIO
+ van der Sar, wat mogen we blij zijn met hem
+ Mathijsen speelde redeljik, maar kan hij misschien niet beter ruilen met Boula voor de backpositie?

Eindoordeel, Bulgarije was een uitschieter en dat is zeer betreurenswaardig en zet van Basten weer op de plaats van incapabele bondscoach in mijn optiek.
Grotendeels eensch, alleen zal VBasten Mathijsen nooit op rechtsback zetten ipv Boulahrouz want die laatste is veel sneller en daar dus geschikter.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42602100
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 06:56 schreef koningdavid het volgende:

We voetbalden toen net zo slecht of misschien zelfs slechter in de kwali, resultaten zijn nu idd beter. Maar het was wel vaak zo dat we op een eindtoernooi er altijd stonden na een maandje focussen op trainingskamp, terwijl het bedroevende niveau zich nu op het WK doorzette.

Toegegeven, het EK2004 van Dicky was ook naadje qua voetbal, en 2002 waren we niet eens erbij, maar 2000, '98, en '96 was over het algemeen wel ooglijk voetbal + resultaat.
pi_42602111
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Grotendeels eensch, alleen zal VBasten Mathijsen nooit op rechtsback zetten ipv Boulahrouz want die laatste is veel sneller en daar dus geschikter.
OK, das waar, maar ik vind dat Boulahrouz niet helemaal tot zijn recht komt op de backpositie.
Aanvallend komt hij namelijk veel te kort.

Ik hoop dan maar dat Kromkamp weer wat van zijn AZ vorm terugvindt, want aan zo een speler heb je dan veel meer.
Dan is het exit Mathijsen wat mij betreft. Ik heb Boulahrouz vele malen hoger zitten en Ooijer vind ik vanwege zijn voetballende kwaliteiten een must in de verdediging van Oranje. Een centrum met Boulahrouz en Mathijsen is daarom geen optie, allebei te veel mandekker en te weinig spelverdeler/leider.
pi_42602145
"goed spel" tegen Bulgarije de uitschieter? Dat je tegen een middelmatig team als Bulgarije met redelijk spel geen overwinning kan forceren betekend gewoon dat je niet meer bij de top van Europa hoort. NL kan gewoon niet overtuigen, en de coach kan daar niks aan veranderen lijkt het. Idd tijd dat ie oprot, en dat er 1tje komt die de groep wel kan motiveren.
pi_42602168
Van Basten slaagt er niet in om Oranje structureel beter te laten voetballen. Ook al gaat het qua resultaten vrij aardig, het voetbal is meestal niet om aan te zien. Wedstrijden waarin Oranje echt goed voetbalt, zijn nog altijd incidenten. Zijn selectiebeleid is bovendien dubieus.

Wat mij betreft mag de stekker eruit en stellen we een meer ervaren coach aan die er goed in is om teams beter te laten voetballen. Niet alle trainers die aan dat profiel voldoen, zijn beschikbaar. Eentje wel: Co Adriaanse.
pi_42602169
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je kan wel Ooijer uit het centrum halen en omswitchen met Boula op rechts, heeft ie bij PSV nog een paar jaar gespeeld en kan ie wel aardig.
pi_42602174
Ik heb hem uitgezet
pi_42602373
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef Paardesnikkel het volgende:
"goed spel" tegen Bulgarije de uitschieter? Dat je tegen een middelmatig team als Bulgarije met redelijk spel geen overwinning kan forceren betekend gewoon dat je niet meer bij de top van Europa hoort. NL kan gewoon niet overtuigen, en de coach kan daar niks aan veranderen lijkt het. Idd tijd dat ie oprot, en dat er 1tje komt die de groep wel kan motiveren.
Nederland liet tegen Bulgarije goed voetbal zien en verdiende veel meer dan de 1-1.
Dat dat niet lukt kun je alleen de spelers aanrekenen die de kansen hebben verprutst.

Ik wordt een beetje simpel van mensen die van Basten afzeiken om wisselende redenen.
Tegen Bulgarije is het een schande dat Nederland niet wint en is het spel van ondergeschikt belang, tegen Albanie wordt er gewonnen, maar is opeens de uitslag van ondergeschikt belang.

Ik moet daar inwendig een beetje om lachen.
Enige objectiviteit is soms heel erg ver weg bij sommige mensen.

Ik kijk puur en alleen naar het spel en op basis daarvan concludeer ik dat Bulgarije een uitschieter was qua spel.
pi_42602422
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:19 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Je kan wel Ooijer uit het centrum halen en omswitchen met Boula op rechts, heeft ie bij PSV nog een paar jaar gespeeld en kan ie wel aardig.
Je mist dan alleen een "leider" en een speler met voetballende kwaliteiten.
Je hebt met Mathijsen en Boula twee pure verdedigers in het centrum staan.
Defensieve zekerheid heb je dan weer wel, maar Ooijer is minstens net goed als Mathijsen in verdedigend opzicht. Aanvallend/voetballend is Ooijer een stuk sterker.
pi_42602462
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:

[..]

OK, das waar, maar ik vind dat Boulahrouz niet helemaal tot zijn recht komt op de backpositie.
Aanvallend komt hij namelijk veel te kort.
Absoluut! Boula moet gewoon in het centrum.
quote:
Ik hoop dan maar dat Kromkamp weer wat van zijn AZ vorm terugvindt, want aan zo een speler heb je dan veel meer.
Ook dat. Hoewel ik altijd met weemoed zal terugdenken aan het gestroomlijnde profiel van Reiziger
quote:
Dan is het exit Mathijsen wat mij betreft. Ik heb Boulahrouz vele malen hoger zitten en Ooijer vind ik vanwege zijn voetballende kwaliteiten een must in de verdediging van Oranje. Een centrum met Boulahrouz en Mathijsen is daarom geen optie, allebei te veel mandekker en te weinig spelverdeler/leider.
Meestal eens, alleen vind ik Ooijer op het moment heel slordig, ook in Engeland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')