Ben ik met je eens, op het middenveld was het tijdens het WK een grote zooi... spelers op posities waarvoor ze niet geschikt waren, daar lag de reden van uitschakeling in mijn ogen... daarom lijkt 4-4-2 me ook een betere optie... Schaars en De Zeeuw/ De Jong) als controlerende spelers, Robben en Van Persie als opkomende buitenspelers en bijvoorbeeld V/d Vaart/Sneijder als schaduwspits en een afmaker in de vorm van Huntelaar/ Kuijt of V. Nistelrooijquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee oneens. Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld. Het schoolvoorbeeld hiervoor is natuurlijk Sneijder als verdedigende middenvelder afgelopen WK. Ik kan daar nog steeds niet bij met m'n verstand.
Hier komen volgens mij alle problemen vandaan. Bv onbereikbare spits, opkomende middenvelders van de tegenstander wat de verdediging dan moet oplossen... dat soort dingen.
Eensch!quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee oneens. Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld. Het schoolvoorbeeld hiervoor is natuurlijk Sneijder als verdedigende middenvelder afgelopen WK. Ik kan daar nog steeds niet bij met m'n verstand.
Hier komen volgens mij alle problemen vandaan. Bv onbereikbare spits, opkomende middenvelders van de tegenstander wat de verdediging dan moet oplossen... dat soort dingen.
Verdedigende middenvelder betekent ook dat je veel aan de bal bent en Schneider is typisch zo'n speler die aan de bal op z'n best is. Dat het niet werkte was ook niet zijn schuld (hij speelde overigens ook niet geweldig). De andere 2 middenvelders hadden veel meer offensief moeten brengen. Cocu was jammergenoeg niet in vorm en van Bommel zakte weer eens door het ijs. Tel daarbij op dat er een spits rond liep die niet balvast en vaak ook niet aanspeelbaar was en de problemen zijn verklaart. Van Basten heeft hier zijn conclusies uitgetrokken en we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zie het zelf wel positief tegemoet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het feit dat je een oude, beetje uitgebluste knar als Cocu als opkomende offensieve middenvelder gebruikt tijdens een WK getuigt niet bepaald van intelligentie... het was veel logischer geweest om Cocu en Sneijder van rol te laten wisselen....quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verdedigende middenvelder betekent ook dat je veel aan de bal bent en Schneider is typisch zo'n speler die aan de bal op z'n best is. Dat het niet werkte was ook niet zijn schuld (hij speelde overigens ook niet geweldig). De andere 2 middenvelders hadden veel meer offensief moeten brengen. Cocu was jammergenoeg niet in vorm en van Bommel zakte weer eens door het ijs. Tel daarbij op dat er een spits rond liep die niet balvast en vaak ook niet aanspeelbaar was en de problemen zijn verklaart. Van Basten heeft hier zijn conclusies uitgetrokken en we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zie het zelf wel positief tegemoet.
Wat? Verdedigende middenvelder betekent dat je de gaten dicht moet lopen, de bal moet afpakken en die aan de andere 2 middenvelders moet geven. De meest aanvallende middenvelder van de tegenstander uitschakelen. Zelf moet je verder onzichtbaar zijn, 100% dienend spelen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verdedigende middenvelder betekent ook dat je veel aan de bal bent en Schneider is typisch zo'n speler die aan de bal op z'n best is. Dat het niet werkte was ook niet zijn schuld (hij speelde overigens ook niet geweldig). De andere 2 middenvelders hadden veel meer offensief moeten brengen. Cocu was jammergenoeg niet in vorm en van Bommel zakte weer eens door het ijs. Tel daarbij op dat er een spits rond liep die niet balvast en vaak ook niet aanspeelbaar was en de problemen zijn verklaart. Van Basten heeft hier zijn conclusies uitgetrokken en we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zie het zelf wel positief tegemoet.
Persoonlijk had ik dan Sneijer eraf gehaald en daar VDV gezet. Of die was geblesseerd he?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat je een oude, beetje uitgebluste knar als Cocu als opkomende offensieve middenvelder gebruikt tijdens een WK getuigt niet bepaald van intelligentie... het was veel logischer geweest om Cocu en Sneijder van rol te laten wisselen....
De schoolvoorbeelden die je noemt zijn voor een bepaalde speelwijze (vnl. verdedigend) nuttige spelers. Wil je meer offensief gaan voetballen dan kan je verdedigende middenvelder een extra wapen zijn. De intentie van van Basten was om offensief te voetballen, dat het er niet uitkwam dat heeft meer met eerder genoemde oorzaken te maken. Ik vind overigens niet dat zo'n speelwijze tegen iedere tegenstander succesvol zal zijn maar in de meeste wedstrijden kan het goed werken. Voor mandekking heb je minder aan Sneijder maar als je een overwicht creeert kan Sneijder het verschil maken. De meeste ploegen spelen met 1 of 2 spitsen dus verdedigend is het best op te lossen om een aanvallende middenvelder op te vangen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:20 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat? Verdedigende middenvelder betekent dat je de gaten dicht moet lopen, de bal moet afpakken en die aan de andere 2 middenvelders moet geven. De meest aanvallende middenvelder van de tegenstander uitschakelen. Zelf moet je verder onzichtbaar zijn, 100% dienend spelen.
Dit zijn 5 dingen die Wesley Sneijder niet kan.
Schoolvoorbeelden van hoe het wel moet: Gennaro Gatusso, Johann Vogel, Timmy Simons, Tomas Galasek.
gelul, 21 doelpunten in de competitie, en hij zat vanaf februari op de bank...quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Van Nistelrooij heeft alle kans gehad onder van Basten en heeft tot aan de laatste wedstrijd op het WK alle kans gehad.
Hij heeft gewoon het laatste jaar slecht gepresteert (zowel in Oranje als bij Man. United).
Hoeveel daarvan waren pingels? En hoeveel intikkertjes?quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:51 schreef AminBen het volgende:
[..]
gelul, 21 doelpunten in de competitie, en hij zat vanaf februari op de bank...
Kuijt kan voetballend aardig uit de voeten in de spits. Is sterk, goed aanspeelbaar en wordt nog steeds beter. Armoe troef zou ik niet willen zeggen. Huntelaar kan er ook naar toe groeien (hij is er nog niet maar heeft wel de potentie) en van Persie kan het ook aardig invullen (zoals gisterenavond gedemonstreerd is). Ook Babel kan in de toekomst in de spits uit de voeten. Overigens zijn er maar weinig spitsen mondiaal die zowel meevoetballend als scorend hun waarde hebben. Ik kom op dit moment niet verder dan Eto'o en Drogba.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan waren pingels? En hoeveel intikkertjes?
Meevoetballend heb je geen zak aan RvN. Aan anderen spitsen ook niet eigenlijk. Het is een beetje armoe troef na het afscheid van Dennis...
Als je offensief wil gaan voetballen moet je met een nummer 10 gaan spelen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De schoolvoorbeelden die je noemt zijn voor een bepaalde speelwijze (vnl. verdedigend) nuttige spelers. Wil je meer offensief gaan voetballen dan kan je verdedigende middenvelder een extra wapen zijn. De intentie van van Basten was om offensief te voetballen, dat het er niet uitkwam dat heeft meer met eerder genoemde oorzaken te maken. Ik vind overigens niet dat zo'n speelwijze tegen iedere tegenstander succesvol zal zijn maar in de meeste wedstrijden kan het goed werken. Voor mandekking heb je minder aan Sneijder maar als je een overwicht creeert kan Sneijder het verschil maken. De meeste ploegen spelen met 1 of 2 spitsen dus verdedigend is het best op te lossen om een verdedigende middenvelder op te vangen.
Dat hij meevoetballend niet super is weet iedereen, en dus had V Basten dat ook moeten/kunnen weten. Het getuigt wel van erg weinig inzicht als je van V Nistelrooy verwacht dat hij gaat spelen als een Kluivert of een Bergkamp in z'n beste dagen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Meevoetballend heb je geen zak aan RvN. Aan anderen spitsen ook niet eigenlijk. Het is een beetje armoe troef na het afscheid van Dennis...
Altijd op de juiste plaats staan is geluk...quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die tijd is alweer een tijdje over hoor. Hij is al anderhalf jaar over de top en als hij niet scoort heb je niets aan hem.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:00 schreef AminBen het volgende:
[..]
Altijd op de juiste plaats staan is geluk...
Hij er anders honderden op die manier tegen de touwen gewerkt. Ruud is een blijft de beste afmaker ter wereld![]()
JA het is niet chique van Van Basten dat-ie het zo doet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De reactie van V. Bommel en V. Nistelrooij kwam pas nadat V. Basten ze via de pers duidelijk heeft gemaakt dat ze er niet meer bij hoorden, dat blijf ik niet chique vinden.
Maar ik geef het op, we verschillen gewoon echt van mening.
Ik denk ook dat MvB's fouten eerder liggen in de opstelling dan in de selectie. het verbaasd me daarom dat de meeste gasten hier dan lopen te piepen over de selectie terwijl uiteindelijk iedereen opgeroepen wordt (op misschien een of twee spalers na) die ze zelf ook zouden oproepen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld.
Als ik Van Basten was, stuurde ik een pak pampers naar Van Bommel en Van Nistelrooij. Wat een verwende kleuters zeg, die twee.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:46 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je moet toch toegeven dat het niet best is als er een gebrek aan vertrouwen ontstaat tussen spelers en een bondscoach.
Ik vind het ook niet verassend dat Van Bommel en Van Nistelrooij zo reageren. Er is niet netjes met ze omgegaan. Van Basten geeft dit ook zelf toe he.
Dit is inderdaad een grote fout die hij maakt en het trieste is: Hij leert er niet van.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Omdat Babel het zo ge-wel-dig deed natuurlijk!quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten roept geen vervanger op voor Dirk Kuijt, waarom niet eigenlijk?
Wie kan hij nog oproepen zonder zijn eigen ongelijk min of meer toe te geven ?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten roept geen vervanger op voor Dirk Kuijt, waarom niet eigenlijk?
Ben niet zo kapot van Johan Derksen, want (te) lang heeft hij de konten van Marco van Basten en Johan Cruijff gelikt, ook al was er al genoeg reden voor kritiek. Nu ineens is hij omgeslagen, ook al heeft dat wel weer het voordeel dat meer hem waarschijnlijk zullen volgen.quote:Derksen haalt uit naar Van Basten
Geschreven door Pieter Ooms op maandag, 9 oktober om 08:52
In zijn wekelijkse column van Voetbal International haalt Johan Derksen hard uit naar Marco van Basten. Zo heeft hij weinig goede woorden over het selectiebeleid van San Marco en laat min of meer weten twijfels te hebben bij zijn capaciteiten om als bondscoach te functioneren. Hieronder volgens enkele quotes.
"Van Basten is er een meester in de kwetsbare kanten van de twee topvoetballers te signaleren, terwijl de andere spelers op hun stérke eigenschappen worden geselecteerd. Gelukkig zijn er nog voetballers met kloten die zich niet ongelimiteerd publiekelijk laten afzeiken door een vooringenomen bondscoach die steeds meer aan geloofwaardigheid verliest."
"Van Basten probeerde het niet eens. Hij serveerde Seedorf af met de dooddoener dat die weliswaar nog steeds een grote naam was, maar geen grote voetballer meer. Zoiets kan ik ook over de coach Van Basten zeggen, maar dat zou flauw zijn. Onze bondscoach ziet meer perspectief in Wesley Sneijder, Stijn Schaars, Demy de Zeeuw, Rafael van der Vaart en Denny Landzaat. Prima voetballers, maar ik vraag me af of ze beter zijn dan Seedorf."
"Makaay, Seedorf, Van Bommel, Van Nistelrooy en Davids zijn als oud vuil afgeserveerd, terwijl deze voetballers op basis van hun ervaring een belangrijke rol kunnen spelen. Zelfs Oranje-aanvoerder Edwin van der Sar zette zijn vraagtekens bij het selectiebeleid. Van Basten moet verstand van voetbal hebben, maar gaat als beginnend coach slordig met reputaties en kwaliteiten van spelers om."
"De bondscoach is intussen een gewone trainer die moet winnen om op de been te blijven. Ik ben de laatste die zijn integriteit wil aantasten, maar door zijn beleid wekt hij de indruk niet van mondige spelers te houden, niet consequent te zijn, een voorkeur voor Ajacieden te hebben, mensen met een zachte gé te verafschuwen en er een hoog ik-mag-je-gehalte op na te houden. Het woord chic kan hij beter niet meer gebruiken."
In ieder geval niet aan Huntelaar. Dat is een zelfde type als Nistelrooy. Alleen nog lang niet dat niveau.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:54 schreef Radegast het volgende:
[..]
De enige spitsen die nog een goed internationaalk niveau hebben: Makaay en Hasselbaink.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
volgens mij mis je net als Bassie inlevingsvermogenquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:14 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Als ik Van Basten was, stuurde ik een pak pampers naar Van Bommel en Van Nistelrooij. Wat een verwende kleuters zeg, die twee.
Niet echt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:28 schreef Doc het volgende:
[..]
JA het is niet chique van Van Basten dat-ie het zo doet.
En ja, het is vedette gedrag als je vervolgens de diva uit gaat hangen van " als je me niet persoonoijk belt dan speel ik niet meer hoor". Het lijkt verdomme wel een wijf!
Lol. Onzin.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Die tijd is alweer een tijdje over hoor. Hij is al anderhalf jaar over de top en als hij niet scoort heb je niets aan hem.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben niet zo kapot van Johan Derksen, want (te) lang heeft hij de konten van Marco van Basten en Johan Cruijff gelikt, ook al was er al genoeg reden voor kritiek. Nu ineens is hij omgeslagen, ook al heeft dat wel weer het voordeel dat meer hem waarschijnlijk zullen volgen.
Zoals ik hier al eens eerder heb aangegeven, kijk ik geen interlands meer onder Marco van Basten. Niet dat iemand daar wakker van zal liggen, maar ik laat mijn avonden niet meer verneuken door (bijna) twee uur saai en inspiratieloos voetbal. Hoorde dus pas later dat het zaterdag in een 1-1 gelijkspel is geëindigd en dat NL best goed gespeeld heeft, maar zelf kan ik er weinig over zeggen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:45 schreef Robar het volgende:
[..]
We weten dat je het niet eens bent met het selectiebeleid van MvB, maar het zou je sieren wanneer je ook eens zou kijken naar wat er eergisteren is gebeurd. Ik ben ook geen fan (meer) van MvB als bondscoach, maar het stond gisteren aardig goed. Wat dat betreft heeft hij natuurlijk wel de critici de mond voor heel even gesnoerd. Maar 1 goede wedstrijd wil inderdaad nog niet zeggen dat het vanaf nu beter gaat. Deze incidenten zijn er eerder geweest, bijvoorbeeld eerste helft duitsland vorig jaar (of zelfs twee jaar geleden) , Engeland uit en Ierland uit (Ierland dat overigens met 5-2!!!!!!!!!! van Cyprus verliest, dat zet de overwinning van Nederland natuurlijk ook in een heel ander daglicht.).
Ik ben blij met de wedstrijd van eergisteren, maar ik blijf sceptisch!
Het is misselijkmakend hoe Derksen nu "opeens" het niet selecteren van Seedorf oprakeld om Van Basten aan te pakken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben niet zo kapot van Johan Derksen, want (te) lang heeft hij de konten van Marco van Basten en Johan Cruijff gelikt, ook al was er al genoeg reden voor kritiek. Nu ineens is hij omgeslagen, ook al heeft dat wel weer het voordeel dat meer hem waarschijnlijk zullen volgen.
Klopt, in eerste instantie was het juist Johan Derksen die San Marco (en Johan Cruijff) maar blééf verdedigen en nu "opeens" komt alle kritiek, nu er al steeds meer kritiek is.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:36 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Het is misselijkmakend hoe Derksen nu "opeens" het niet selecteren van Seedorf oprakeld om Van Basten aan te pakken.![]()
Eén zwaluw maakt immers nog lang geen zomer.quote:
Inderdaad, dat is ook heel erg opvallend, maar meneer Derksen heeft dat wel vaker geflikt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, in eerste instantie was het juist Johan Derksen die San Marco (en Johan Cruijff) maar blééf verdedigen en nu "opeens" komt alle kritiek, nu er al steeds meer kritiek is.
Johan Derksen weet dat het ongeloofwaardig zou zijn geweest om positief te blijven over het functioneren van San Marco, dus in zekere zin moest hij zijn mening wel 180 graden draaien.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook heel erg opvallend, maar meneer Derksen heeft dat wel vaker geflikt.
Overigens is er niets mis met het bijstellen van je mening, maar in 1 keer 180 graden draaien is natuurlijk totaal ongeloofwaardig.
quote:Van Nistelrooy looft beide Oranjes
Van onze speciale verslaggever
MADRID, maandag
Ruud van Nistelrooy was niet in Sofia, maar vond het wel even leuk om de WK-finale van de Nederlandse hockeyploeg in zijn woonplaats Madrid bij te wonen. En wat waren de wereldkampioenen blij toen ze in al het feestgedruis werden getrakteerd op zoenen van de voetbalvedette. Toen hij het veld betrad, klonk het gegil meteen een octaaf hoger. De spits van Real Madrid vertelde voor de finale dat hij de vorige avond had genoten van het spel van het Nederlands elftal. „Natuurlijk heb ik gekeken. Van Persie was de man van de wedstrijd en Nederland heeft echt heel goed gespeeld. Veel beter dan ik ze de laatste jaren heb gezien. Nou ja gezien, hoe zeg je dat als je zelf ook meedoet?”
Veel meer vragen over voetbal stond zijn bewaker Ties Kruize (bestuurslid technische zaken van de hockeybond) niet toe. „We zijn hier voor het hockey en gaan het toch zeker niet over voetbal hebben”, riep de man die Van Nistelrooy persoonlijk had uitgenodigd.
„Ik kreeg een telefoontje van Ties en vond het wel leuk om die meiden te gaan steunen”, verklaarde Van Nistelrooy zijn komst. „De speelsters van Oranje zijn zeer vereerd”, wist Kruize. Op de opmerking dat ze het nog leuker hadden gevonden wanneer David Beckham ook was meegekomen, reageerde de voetballer glimlachend. „Gek, dat hoor ik nu nooit.”
Van Nistelrooy volgt het hockey niet op de voet, want hij toonde zich verbaasd dat Minke Smabers alweer van de partij was. „Dat heeft ze snel gedaan”, zei hij over de hockeyster die hij vorig jaar in oktober belde toen ze een kruisband in haar knie scheurde. „Heel knap dat ze erbij is.”
Wat een gentleman, die Ruud van Nistelrooij.quote:
Idd, kudos voor Vanquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat een gentleman, die Ruud van Nistelrooij.![]()
Hij had ook kunnen zeggen dat hij tweemaal gescoord zou hebben, waardoor NL zou hebben gewonnen.
Ik vind dat je je dan ook wat terughoudender op moet stellen in je oordeel, als je nooit meer wedstrijden ziet.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals ik hier al eens eerder heb aangegeven, kijk ik geen interlands meer onder Marco van Basten. Niet dat iemand daar wakker van zal liggen, maar ik laat mijn avonden niet meer verneuken door (bijna) twee uur saai en inspiratieloos voetbal. Hoorde dus pas later dat het zaterdag in een 1-1 gelijkspel is geëindigd en dat NL best goed gespeeld heeft, maar zelf kan ik er weinig over zeggen.
Op basis van hun prestaties in clubverband vergeleken met Theo Janssen, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars etc.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind dat je je dan ook wat terughoudender op moet stellen in je oordeel, als je nooit meer wedstrijden ziet.
Als je voortaan zegt dat Davids, Seedorf, Van Bommel beter passen in Oranje, waar is dat dan op gebaseerd? Op naam alleen?
Het gaat toch niet om hun clubprestaties, maar om hoe ze functioneren in Oranje?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van hun prestaties in clubverband vergeleken met Theo Janssen, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars etc.
Hoe weet San Marco dan bijvoorbeeld hoe Clarence Seedorf presteert in Oranje? Hij roept spelers als Stijn Schaars, Theo Janssen en Demy de Zeeuw toch ook op naar aanleiding van hun clubprestaties?quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om hun clubprestaties, maar om hoe ze functioneren in Oranje?
Als Makaay er 30 inschiet voor Bayern wil het toch niet gelijk zeggen dat hij de ideale spits is voor Oranje? Ik vind het erg kortzichtig allemaal...
De kans dat een basisspeler van Bayern München of AC Milan goed functioneert in Oranje is beduidend groter dan de kans dat een speler die drie keer bij Ajax heeft meegespeeld dat zal doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om hun clubprestaties, maar om hoe ze functioneren in Oranje?
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd. En trouwens, ik lijk absoluut niet op Dick Advocaat, qua uiterlijk dan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef Robar het volgende:
Montana, pas je op dat je niet te veel op Dick Advocaat gaat lijken en dus spelers puur op basis van naam en verleden gaat prefereren?
Eerst zien, dan geloven, toch?
Koningdavid heeft wat dat betreft gelijk, je kunt niet alleen op basis van clubprestaties zeggen of iemand beter geschikt is voor oranje. Je kan en mag het alleen verwachten.
Maar presteert Seedorf nu beter of anders dan ruim twee jaar geleden, toen hij een kans gekregen heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd.
Clarence Seedorf heeft nog NOOIT een kans gekregen onder Marco van Basten, ook twee jaar geleden niet. San Marco mag en kan hem simpelweg niet veroordelen op basis van zijn interlands onder een andere bondscoach, hij moet hem minimeel éénmaal de kans geven zich te bewijzen. We spreken hier nota bene over de beste Nederlandse middenvelder van dit moment (en de afgelopen twee jaar), waarom durft de bondscoach het niet aan om hem op te roepen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar presteert Seedorf nu beter of anders dan ruim twee jaar geleden, toen hij een kans gekregen heeft?
Volgens mij speelde hij toen ook al zeer opvallend bij AC Milaan.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag hij een kans krijgen (alles beter dan Landzaat op dit moment), maar je gaat er al van uit dat hij beter is dan wat er nu allemaal op het middenveld loopt. Dat vind ik nogal kortzichtig, zeker gezien het feit dat je het Nederlands elftal helemaal niet volgt.
Overigens mag GIO van mij ook een enkele reis Bahama's krijgen.
Verdedigend en aanvallend laat hij bitter weinig zien.
Van het clubje outgedienden is wat mij betreft Seedorf ook de enige die een kans verdient en inderdaad in plaats van Landzaat. Van der Vaart en Sneijder zijn denk ik de betere spelverdelers, en in beiden zit nog enorm veel rek.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd. En trouwens, ik lijk absoluut niet op Dick Advocaat, qua uiterlijk dan.
En dat is nu juist mijn grootste bezwaar tegen Van Basten: hij moet het systeem aanpassen aan de kwaliteiten van de beschikbare spelers en niet krampachtig aan 4-3-3 blijven vasthouden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef koningdavid het volgende:
Ruud is niet het juiste type spits voor het systeem
Boudewijn Zenden hoeft van mij ook niet per sé terug te komen, maar misschien eventueel een kans als linksback? Hij heeft genoeg ervaring en Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler en Urby Emanuelson overtuigen mij niet, in de beelden die ik zie van Oranje. Edgar Davids kan nog altijd van waarde zijn voor Oranje, zeker als je ziet dat nu Demy de Zeeuw, Stijn Schaars en Theo Janssen worden opgeroepen, alleen al met zijn ervaring en agressieve speelstijl kan de Pitbull Oranje verder helpen. Verder is Roy Makaay de laatste tijd niet zo in vorm en heeft hij nooit echt overtuigd in Oranje, maar het is dan ook geen spits voor het 4-3-3-systeem. Mark van Bommel, Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooij behoeven geen nadere uitleg, alledrie spelen zij op clubniveau al enige seizoenen in de wereldtop en ook voor hen geldt: zou het niet aan het systeem liggen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Van het clubje outgedienden is wat mij betreft Seedorf ook de enige die een kans verdient en inderdaad in plaats van Landzaat. Van der Vaart en Sneijder zijn denk ik de betere spelverdelers, en in beiden zit nog enorm veel rek.
Davids, hoe erg ik het ook vind want ik ben fan van hem, is momenteel flink op zijn retour. Bij Tottenham hoort hij wekelijks bij de minste spelers en is er nu zelfs geloof ik bankzitter. Dan geef ik veel liever een De Jong een kans, aangezien hij hetzelfde type speler is alleen dan in de groei. De Jong heeft ook een 'leeuwenhart' en is nog maar 21 en heeft toch een basisplaats bij een grote ploeg in de Bundesliga. Waar hij volgens gasten op het HSV forum (heb het net even gecheckt) wekelijks bij de betere spelers behoort.
Ruud en Van Bommel zou ik ook nog wel een kans geven maar ik begrijp heel goed waarom Van Basten het even zonder hen wilde proberen. Ruud is niet het juiste type spits voor het systeem en Van Bommel laat af en toe nog te grote steekjes vallen (zie het WK). Ik denk dat Van Basten dondersgoed weet dat Van Bommel kwalitatief beter is dan Landzaat (daarom kreeg hij ook de voorkeur op het WK), maar Landzaat speelt taakbewuster en laat zijn man minder vaak lopen.
Het is jammer dat Van Basten niet wat secuurder is geweest in het contact met Ruud en Mark, hij heeft fouten gemaakt, dat heeft hij zelf ook toegegeven. Want beide spelers zouden we nog best goed kunnen gebruiken, jammer dat ze niet meer beschikbaar zijn.
Andere oudgedienden: Makaay (niet onbetwist in Bayern, nooit laten zien in Oranje), Hasselbaink (retour), Zenden (vaker reserve dan basis), hoeven van mij echt niet meer te komen hoor. Wij hebben ongelooflijk veel talent die jij nu waarschijnlijk nog te groen vind. Maar over twee jaar is het EK pas en ik ben heel benieuwd hoe een aantal van die jongens er voor staan.
Ik heb veel vertrouwen in Oranje.![]()
Van mij hoeft Van Basten dus niet weg, neemt niet weg dat ik het wel een must vind dat er een ervaren assistent komt. Dat die er niet is, vind ik echt een misser van jewelste van Van Basten en de KNVB.
De jong hoort in een boom thuis, hij voetbal zoals die eruit ziet, als een aapje.quote:De Jong heeft ook een 'leeuwenhart' en is nog maar 21 en heeft toch een basisplaats bij een grote ploeg in de Bundesliga.
Ik denk dat het eerder iets zegt over de niet geheel onverwachte brille van Van Persie. Die ontwikkelt zich gewoon sneller tot dragende en beslissende topper dan Van Basten (en meer) hadden voorzien. Blijvertje.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:07 schreef Loohcs het volgende:
Eigenlijk is het feit dat Van Persie centraal kwam te spelen (en daar kon uitblinken) ook maar toeval. Hij is 4e keus op die plek bij Van Basten (na Huntelaar, Kuyt en evt. Van Nistelrooy die hij eigenlijk ook op wilde roepen), en hij kwam er alleen te spelen vanwege het uitvallen van Kuyt. Toeval speelt altijd een rol bij coaching, maar zegt het niet iets over de coach als blijkt dat de 4e spits beter is (of beter in het systeem past) dan de eerste 3?
Ja want landen als Bulgarije en Alwaardefuckligthetbanie zijn ook echt een goede maatstaaf voor je prestatiesquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je had zaterdag gewoon moeten kijken Montana; dan had je kunnen zien dat het wel werkt; zelfs op een bizar drassig en slecht veld. Kan je nagaan op een perfect speelbaar veld.
Gaat het woensdag wel weer fout, dan was het een incident. Gaat het woensdag minimaal 65 minuten goed en wordt er meer dan 5x gescoord, dan is Nederland gewoon weer goed bezig.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja want landen als Bulgarije en Alwaardefuckligthetbanie zijn ook echt een goede maatstaaf voor je prestatiesHoe de fuck kan je beweren dat de laatste wedstijd goed was? ik heb gekeken, en het was saai en NL had zeker niet de overhand. Hoe wil je in hemelsnaam iets gaan presteren op het EK als je nog geeneens van Bulgarije kan winnen?
Ik loop niet mee, ik vind namelijk ook dat van Basten niet voldoet ik zou eens goed alles lezen voor je conclusies neerzet knuppel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:06 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee mensen zoals jij die maar overal met mee lopen zijn lekkerals je afgelopen wedstijd goed vond spoor je gewoon niet. 1 - 1 tegen bulgarije, als ze echt goed speelden hadden we met 3 - 1 gewonnen ofzo.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat Babel het zo ge-wel-dig deed natuurlijk!
Oranje heeft zaterdag zeker niet slecht gespeeld, maar jij zal toch ook toe moeten geven dat dat te maken had met individuen als van Persie en in iets mindere mate Sneijder. Of denk jij dat dit middenveld met de Jong en Landzaat opgewassen is tegen de grote jongens?! Ik vond met name de jong niet sterk spelen en ook Landzaat heb ik niet echt gezien...quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
Moeilijk he, om toe te geven dat Oranje goed gepresteerd heeft zonder onze 'toppertjes'.
Nu is opeens Bulgarije een voetbaldwerg en meer van dat soort blabla verhalen. Feit is dat er beter gepresteerd is dan in al die interlands met onze vrienden v. Bommel en in mindere mate van Nistelrooij (heeft wel zijn waarde gehad maar er zijn inmiddels betere spelers).
Jij ben lekkerquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
Moeilijk he, om toe te geven dat Oranje goed gepresteerd heeft zonder onze 'toppertjes'.
Nu is opeens Bulgarije een voetbaldwerg en meer van dat soort blabla verhalen. Feit is dat er beter gepresteerd is dan in al die interlands met onze vrienden v. Bommel en in mindere mate van Nistelrooij (heeft wel zijn waarde gehad maar er zijn inmiddels betere spelers).
Ontslagen? Wat een enorm slechte vergelijking!quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:40 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Niet echt.
Als jij per email ontslagen wordt, reageer je precies hetzelfde.
Nouja... Ik weet niet.... Afgelopen zomer misschien?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Geslacht tegen Portugal?![]()
![]()
Wanneer, waar?
En als je om je heen kijkt, doet elk land het kut. Frankrijk verliest van Schotland, Italie laat punten liggen tegen Litouwen thuis, Engeland 0-0 tegen Macedonie, Spanje verspeelt punten. Het is allemaal niet bijster makkelijk meer. En Oranje speelde daadwerkelijk wel een goede pot zaterdag. Dat kan je echt niet ontkenning. Het moet nu blijken of je dat niveau kan vasthouden, wat een topploeg zou moeten kunnen ongeacht de tegenstander, of dat je weer wegzakt.
Als Nederland weer wegzakt op woensdag, dan zit het fout. Houden ze het niveau van zaterdag vast, dan zijn ze gewoon prima bezig.
Bulgarije had meer blessuregevallen, stond toch al dertig plaatsen lager. Verder een veld wat zwaar in het voordeel was van onze lichtere spelers. Hadden de Bulgaren het duel op kunnen zoeken, was Oranje er met x-0 afgegaan. Bulgarije had pure pech dat het veld Van Basten in het zadel hielp. Zijn (basis)tactiek was nu niet bepaald de winnende, zacht gezegd.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
In de ruim twee jaar onder San Marco werd er regelmatig gewonnen, maar dit is pas de eerste wedstrijd (die ergens om gaat) waarin goed gespeeld wordt, er wordt echter niet gewonnen. De media zijn meteen weer tevreden na één goede wedstrijd, maar ik moet nog zien of dit iets blijvends is. Woensdag ga ik eindelijk weer eens naar Oranje kijken, ik hoop niet dat ze me wederom teleurstellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
De media laten zich wel weer kennen door na 1 wedstrijd weer 180 graden om te keren, je hebt he tnu over iemand die al 2 jaar bondscoach is, dat vind je of al die tijd al niks of al die tijd al prima, maar dan even rond 1 incidentje een 180 graden draai maken en na 1 goede wedstrijd (met matig resultaat want de afwerking was dus gewoon niet goed) weer 180 graden terugdraaien is zo zielig.
Daar ben ik het helemaal mee eens, mijn mening over van Basten is dan ook niet 180 graden gedraaid, maar ik moet wel objectief concluderen dat Nederland een goed partij heeft neergezet. Daar kun je gewoon niet omheen. Dat er niet gewonnen wordt en dat kansen niet afgemaakt worden, dat is heel erg jammer en dat is dan ook een smet op deze wedstrijd. Maar we moeten nu niet ineens doen alsof Bulgarije een verschrikkelijk slechte ploeg was en dat Nederland slecht gespeeld heeft, omdat er 1-1 op het scorebord staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
De media laten zich wel weer kennen door na 1 wedstrijd weer 180 graden om te keren, je hebt he tnu over iemand die al 2 jaar bondscoach is, dat vind je of al die tijd al niks of al die tijd al prima, maar dan even rond 1 incidentje een 180 graden draai maken en na 1 goede wedstrijd (met matig resultaat want de afwerking was dus gewoon niet goed) weer 180 graden terugdraaien is zo zielig.
Yeah right.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:36 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nouja... Ik weet niet.... Afgelopen zomer misschien?
De Fransen stonden er idd afgelopen zomer.quote:Italie speelt trouwens altijd bagger kwalificaties, maar op het moment dat het moet, net als frankrijk, dan staan ze er wel, en dat is het grote verschil met nederland. Toen wij er moesten staan, stonden we er niet, en het gaat weer precies dezelfde kant op want er is geen drol veranderd sinds het WK terwijl we dat WK hebben vergooid onder het mom van een ''leerproses'' (als je nog moet leren hoor je uberhaubt niet bij oranje) dus we hebben niet alleen een wk vergooid, we hebben er schijnbaar ook nog niks van geleerd.
Zeker wel. Frankrijk bereikte de finale, hoe lang geleden is het dat Nederland dit bereikt heeft?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:08 schreef zjroentje het volgende:
[..]
De Fransen stonden er idd afgelopen zomer.
Je hebt gelijk O grote voetbalexpertquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:56 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee ga doen alsof bulgarije een ploeg is die lekker veel voorsteltvooral als een kip zonder kop blijven blaaten.
Inderdaad, je hebt gelijk. En nu snel weer weg hier en terug naar het Nickelodeon-forum!quote:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zeker wel. Frankrijk bereikte de finale, hoe lang geleden is het dat Nederland dit bereikt heeft?
In 1998 waren we erg dichtbij, met goed (misschien wel het beste van alle landen tijdens dat WK) voetbal ook nog, alleen die strafschoppen zaten ons dwars.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:13 schreef Robar het volgende:
[..]
Flauw
Ook met goed voetbal zal Nederland niet snel in de finale komen.
Nederland speelt namelijk als het er echt op aan komt niet slim genoeg.
En dat is dus al sinds 1930 het mankement van oranje.
In 98 waren we er zeker dichtbij en had Nederland het ook dik en dik verdiend, maar helaas hadden we de scheidsrechter niet mee op het beslissende moment en waren de penalties om te janken. Dat neemt niet weg dat je 1-1 speelt in een wedstrijd waarin je beter was dan de tegenstander. En dat gebeurt net even te vaak met het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In 1998 waren we erg dichtbij, met goed (misschien wel het beste van alle landen tijdens dat WK) voetbal ook nog, alleen die strafschoppen zaten ons dwars.
Kijk, Oranje speelt onder San Marco al ruim twee jaar erbarmelijk slecht voetbal en als het er om gaat, worden er geen resultaten geboekt. Dit mag je de bondscoach aanrekenen, want in mijn optiek zou een andere bondscoach (Guus Hiddink), met een andere tactiek/opstelling (4-4-2) en een ander selectiebeleid (Clarence Seedof, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij wél opstellen), het véél beter doen.
Tegen Tsjechie op dat bewuste EK was ook van een uitzonderlijk hoog niveau.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet eens minder naar namen kijken Montana en meer daadwerkelijk wat er gebeurd is. Onder Advocaat hebben we ook 2 jaar lang dramatisch voetbal gezien. Echt dramatisch. Daar heb ik echt bij geen enkele wedstrijd zitten genieten, zelfs niet op het EK.
Onder Van Basten is er bij vlagen wel eens een minuut of 30, 35 goed gevoetbald. Tsjechie uit was sterk en nog een paar redelijke helften hier en daar. Op het WK was het matigjes. Afgelopen zaterdag was het vele male beter dan dat we voorheen (afgelopen 4 , misschien wel 6 jaar) hebben gezien. Joegoslavie op het EK, de 6-1, was een van de laatste goede wedstrijden die ik me persoonlijk kan herrinneren.
Maar goed, als je nou eens heel even die kronkel uit je kop rechttrekt waarbij je nog steeds denkt dat Seedorf op basis van clubprestaties nog steeds erin zou moeten en eens zonder die spelers (Seedorf, Davids, Van Nistelrooy, Van Bommel) kijkt naar de selectie en het presteren van Oranje. Dan is het echt niet bijster slecht.
Prima dat je een andere mening hebt, en liever andere spelers zou zien, maar dat gaat gewoon niet gebeuren; ik zou het ook niet verwachten onder een andere bondscoach. De groep is en was aan verjonging toe. Misschien niet zo rigoreus als Marco het doet, maar toch; veranderingen waren noodzakelijk. Je had niet weer met een selectie die een halve finale WK, halve finale EK, niet gekwalificeerd en halve finale EK weer een WK kunnen beginnen. 4x niets gehaald met behoorlijk slecht voetbal.
Ik denk dat niemand zal ontkennen dat de groep aan verjonging toe was. Maar het is natuurlijk grote onzin om de oudere garde die wel Nederlands-elftal waardig zijn niet op te roepen en mindere spelers er voor op de plaats te zetten omdat we aan verjonging toe zijn!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
De groep is en was aan verjonging toe. Misschien niet zo rigoreus als Marco het doet, maar toch; veranderingen waren noodzakelijk. Je had niet weer met een selectie die een halve finale WK, halve finale EK, niet gekwalificeerd en halve finale EK weer een WK kunnen beginnen. 4x niets gehaald met behoorlijk slecht voetbal.
Nooit heb ik beweerd dat het onder Dick Advocaat beter was, ik ben zelfs kritisch geweest over Frank Rijkaard, terwijl die bijna de finale van het EK in 2000 bereikte. Het gaat mij er alleen om dat het zoveel malen beter kan, dan dat het nu gaat. Met een betere bondscoach en (dus) een betere opstelling/tactiek en (dus) een beter selectiebeleid, hadden we afgelopen WK wellicht beter kunnen presteren en was er nu totaal geen onrust geweest. Een middenveld met onder andere Clarence Seedorf en Mark van Bommel, een voorhoede met Ruud van Nistelrooij en verder nog topvoetballers zoals bijvoorbeeld Khalid Boulahrouz en Robin van Persie, sta je veel sterker dan nu onder San Marco.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet eens minder naar namen kijken Montana en meer daadwerkelijk wat er gebeurd is. Onder Advocaat hebben we ook 2 jaar lang dramatisch voetbal gezien. Echt dramatisch. Daar heb ik echt bij geen enkele wedstrijd zitten genieten, zelfs niet op het EK.
Onder Van Basten is er bij vlagen wel eens een minuut of 30, 35 goed gevoetbald. Tsjechie uit was sterk en nog een paar redelijke helften hier en daar. Op het WK was het matigjes. Afgelopen zaterdag was het vele male beter dan dat we voorheen (afgelopen 4 , misschien wel 6 jaar) hebben gezien. Joegoslavie op het EK, de 6-1, was een van de laatste goede wedstrijden die ik me persoonlijk kan herrinneren.
Maar goed, als je nou eens heel even die kronkel uit je kop rechttrekt waarbij je nog steeds denkt dat Seedorf op basis van clubprestaties nog steeds erin zou moeten en eens zonder die spelers (Seedorf, Davids, Van Nistelrooy, Van Bommel) kijkt naar de selectie en het presteren van Oranje. Dan is het echt niet bijster slecht.
Prima dat je een andere mening hebt, en liever andere spelers zou zien, maar dat gaat gewoon niet gebeuren; ik zou het ook niet verwachten onder een andere bondscoach. De groep is en was aan verjonging toe. Misschien niet zo rigoreus als Marco het doet, maar toch; veranderingen waren noodzakelijk. Je had niet weer met een selectie die een halve finale WK, halve finale EK, niet gekwalificeerd en halve finale EK weer een WK kunnen beginnen. 4x niets gehaald met behoorlijk slecht voetbal.
Dag dag zwaai zwaai naar het kleine beetje geloofwaardigheid dat je nog over hadquote:Afgelopen zaterdag was het vele male beter dan dat we voorheen (afgelopen 4 , misschien wel 6 jaar) hebben gezien.
Ach, hij had tenminste nog wat over . . .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:44 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Dag dag zwaai zwaai naar het kleine beetje geloofwaardigheid dat je nog over had
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |