De kans dat een basisspeler van Bayern München of AC Milan goed functioneert in Oranje is beduidend groter dan de kans dat een speler die drie keer bij Ajax heeft meegespeeld dat zal doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om hun clubprestaties, maar om hoe ze functioneren in Oranje?
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd. En trouwens, ik lijk absoluut niet op Dick Advocaat, qua uiterlijk dan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:54 schreef Robar het volgende:
Montana, pas je op dat je niet te veel op Dick Advocaat gaat lijken en dus spelers puur op basis van naam en verleden gaat prefereren?
Eerst zien, dan geloven, toch?
Koningdavid heeft wat dat betreft gelijk, je kunt niet alleen op basis van clubprestaties zeggen of iemand beter geschikt is voor oranje. Je kan en mag het alleen verwachten.
Maar presteert Seedorf nu beter of anders dan ruim twee jaar geleden, toen hij een kans gekregen heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd.
Clarence Seedorf heeft nog NOOIT een kans gekregen onder Marco van Basten, ook twee jaar geleden niet. San Marco mag en kan hem simpelweg niet veroordelen op basis van zijn interlands onder een andere bondscoach, hij moet hem minimeel éénmaal de kans geven zich te bewijzen. We spreken hier nota bene over de beste Nederlandse middenvelder van dit moment (en de afgelopen twee jaar), waarom durft de bondscoach het niet aan om hem op te roepen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar presteert Seedorf nu beter of anders dan ruim twee jaar geleden, toen hij een kans gekregen heeft?
Volgens mij speelde hij toen ook al zeer opvallend bij AC Milaan.
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag hij een kans krijgen (alles beter dan Landzaat op dit moment), maar je gaat er al van uit dat hij beter is dan wat er nu allemaal op het middenveld loopt. Dat vind ik nogal kortzichtig, zeker gezien het feit dat je het Nederlands elftal helemaal niet volgt.
Overigens mag GIO van mij ook een enkele reis Bahama's krijgen.
Verdedigend en aanvallend laat hij bitter weinig zien.
Van het clubje outgedienden is wat mij betreft Seedorf ook de enige die een kans verdient en inderdaad in plaats van Landzaat. Van der Vaart en Sneijder zijn denk ik de betere spelverdelers, en in beiden zit nog enorm veel rek.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van clubprestaties hoor je een speler te selecteren en in Oranje kan hij bewijzen of hij het waard is, maar Clarence Seedorf bewijst al zo'n twee jaar wekelijks dat hij in elk geval een kans verdient, maar wordt stelselmatig genegeerd. En trouwens, ik lijk absoluut niet op Dick Advocaat, qua uiterlijk dan.
En dat is nu juist mijn grootste bezwaar tegen Van Basten: hij moet het systeem aanpassen aan de kwaliteiten van de beschikbare spelers en niet krampachtig aan 4-3-3 blijven vasthouden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef koningdavid het volgende:
Ruud is niet het juiste type spits voor het systeem
Boudewijn Zenden hoeft van mij ook niet per sé terug te komen, maar misschien eventueel een kans als linksback? Hij heeft genoeg ervaring en Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler en Urby Emanuelson overtuigen mij niet, in de beelden die ik zie van Oranje. Edgar Davids kan nog altijd van waarde zijn voor Oranje, zeker als je ziet dat nu Demy de Zeeuw, Stijn Schaars en Theo Janssen worden opgeroepen, alleen al met zijn ervaring en agressieve speelstijl kan de Pitbull Oranje verder helpen. Verder is Roy Makaay de laatste tijd niet zo in vorm en heeft hij nooit echt overtuigd in Oranje, maar het is dan ook geen spits voor het 4-3-3-systeem. Mark van Bommel, Clarence Seedorf en Ruud van Nistelrooij behoeven geen nadere uitleg, alledrie spelen zij op clubniveau al enige seizoenen in de wereldtop en ook voor hen geldt: zou het niet aan het systeem liggen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Van het clubje outgedienden is wat mij betreft Seedorf ook de enige die een kans verdient en inderdaad in plaats van Landzaat. Van der Vaart en Sneijder zijn denk ik de betere spelverdelers, en in beiden zit nog enorm veel rek.
Davids, hoe erg ik het ook vind want ik ben fan van hem, is momenteel flink op zijn retour. Bij Tottenham hoort hij wekelijks bij de minste spelers en is er nu zelfs geloof ik bankzitter. Dan geef ik veel liever een De Jong een kans, aangezien hij hetzelfde type speler is alleen dan in de groei. De Jong heeft ook een 'leeuwenhart' en is nog maar 21 en heeft toch een basisplaats bij een grote ploeg in de Bundesliga. Waar hij volgens gasten op het HSV forum (heb het net even gecheckt) wekelijks bij de betere spelers behoort.
Ruud en Van Bommel zou ik ook nog wel een kans geven maar ik begrijp heel goed waarom Van Basten het even zonder hen wilde proberen. Ruud is niet het juiste type spits voor het systeem en Van Bommel laat af en toe nog te grote steekjes vallen (zie het WK). Ik denk dat Van Basten dondersgoed weet dat Van Bommel kwalitatief beter is dan Landzaat (daarom kreeg hij ook de voorkeur op het WK), maar Landzaat speelt taakbewuster en laat zijn man minder vaak lopen.
Het is jammer dat Van Basten niet wat secuurder is geweest in het contact met Ruud en Mark, hij heeft fouten gemaakt, dat heeft hij zelf ook toegegeven. Want beide spelers zouden we nog best goed kunnen gebruiken, jammer dat ze niet meer beschikbaar zijn.
Andere oudgedienden: Makaay (niet onbetwist in Bayern, nooit laten zien in Oranje), Hasselbaink (retour), Zenden (vaker reserve dan basis), hoeven van mij echt niet meer te komen hoor. Wij hebben ongelooflijk veel talent die jij nu waarschijnlijk nog te groen vind. Maar over twee jaar is het EK pas en ik ben heel benieuwd hoe een aantal van die jongens er voor staan.
Ik heb veel vertrouwen in Oranje.![]()
Van mij hoeft Van Basten dus niet weg, neemt niet weg dat ik het wel een must vind dat er een ervaren assistent komt. Dat die er niet is, vind ik echt een misser van jewelste van Van Basten en de KNVB.
De jong hoort in een boom thuis, hij voetbal zoals die eruit ziet, als een aapje.quote:De Jong heeft ook een 'leeuwenhart' en is nog maar 21 en heeft toch een basisplaats bij een grote ploeg in de Bundesliga.
Ik denk dat het eerder iets zegt over de niet geheel onverwachte brille van Van Persie. Die ontwikkelt zich gewoon sneller tot dragende en beslissende topper dan Van Basten (en meer) hadden voorzien. Blijvertje.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:07 schreef Loohcs het volgende:
Eigenlijk is het feit dat Van Persie centraal kwam te spelen (en daar kon uitblinken) ook maar toeval. Hij is 4e keus op die plek bij Van Basten (na Huntelaar, Kuyt en evt. Van Nistelrooy die hij eigenlijk ook op wilde roepen), en hij kwam er alleen te spelen vanwege het uitvallen van Kuyt. Toeval speelt altijd een rol bij coaching, maar zegt het niet iets over de coach als blijkt dat de 4e spits beter is (of beter in het systeem past) dan de eerste 3?
Ja want landen als Bulgarije en Alwaardefuckligthetbanie zijn ook echt een goede maatstaaf voor je prestatiesquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je had zaterdag gewoon moeten kijken Montana; dan had je kunnen zien dat het wel werkt; zelfs op een bizar drassig en slecht veld. Kan je nagaan op een perfect speelbaar veld.
Gaat het woensdag wel weer fout, dan was het een incident. Gaat het woensdag minimaal 65 minuten goed en wordt er meer dan 5x gescoord, dan is Nederland gewoon weer goed bezig.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:36 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja want landen als Bulgarije en Alwaardefuckligthetbanie zijn ook echt een goede maatstaaf voor je prestatiesHoe de fuck kan je beweren dat de laatste wedstijd goed was? ik heb gekeken, en het was saai en NL had zeker niet de overhand. Hoe wil je in hemelsnaam iets gaan presteren op het EK als je nog geeneens van Bulgarije kan winnen?
Ik loop niet mee, ik vind namelijk ook dat van Basten niet voldoet ik zou eens goed alles lezen voor je conclusies neerzet knuppel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:06 schreef Kill_em_all het volgende:
Nee mensen zoals jij die maar overal met mee lopen zijn lekkerals je afgelopen wedstijd goed vond spoor je gewoon niet. 1 - 1 tegen bulgarije, als ze echt goed speelden hadden we met 3 - 1 gewonnen ofzo.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat Babel het zo ge-wel-dig deed natuurlijk!
Oranje heeft zaterdag zeker niet slecht gespeeld, maar jij zal toch ook toe moeten geven dat dat te maken had met individuen als van Persie en in iets mindere mate Sneijder. Of denk jij dat dit middenveld met de Jong en Landzaat opgewassen is tegen de grote jongens?! Ik vond met name de jong niet sterk spelen en ook Landzaat heb ik niet echt gezien...quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
Moeilijk he, om toe te geven dat Oranje goed gepresteerd heeft zonder onze 'toppertjes'.
Nu is opeens Bulgarije een voetbaldwerg en meer van dat soort blabla verhalen. Feit is dat er beter gepresteerd is dan in al die interlands met onze vrienden v. Bommel en in mindere mate van Nistelrooij (heeft wel zijn waarde gehad maar er zijn inmiddels betere spelers).
Jij ben lekkerquote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
Moeilijk he, om toe te geven dat Oranje goed gepresteerd heeft zonder onze 'toppertjes'.
Nu is opeens Bulgarije een voetbaldwerg en meer van dat soort blabla verhalen. Feit is dat er beter gepresteerd is dan in al die interlands met onze vrienden v. Bommel en in mindere mate van Nistelrooij (heeft wel zijn waarde gehad maar er zijn inmiddels betere spelers).
Ontslagen? Wat een enorm slechte vergelijking!quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:40 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Niet echt.
Als jij per email ontslagen wordt, reageer je precies hetzelfde.
Nouja... Ik weet niet.... Afgelopen zomer misschien?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Geslacht tegen Portugal?![]()
![]()
Wanneer, waar?
En als je om je heen kijkt, doet elk land het kut. Frankrijk verliest van Schotland, Italie laat punten liggen tegen Litouwen thuis, Engeland 0-0 tegen Macedonie, Spanje verspeelt punten. Het is allemaal niet bijster makkelijk meer. En Oranje speelde daadwerkelijk wel een goede pot zaterdag. Dat kan je echt niet ontkenning. Het moet nu blijken of je dat niveau kan vasthouden, wat een topploeg zou moeten kunnen ongeacht de tegenstander, of dat je weer wegzakt.
Als Nederland weer wegzakt op woensdag, dan zit het fout. Houden ze het niveau van zaterdag vast, dan zijn ze gewoon prima bezig.
Bulgarije had meer blessuregevallen, stond toch al dertig plaatsen lager. Verder een veld wat zwaar in het voordeel was van onze lichtere spelers. Hadden de Bulgaren het duel op kunnen zoeken, was Oranje er met x-0 afgegaan. Bulgarije had pure pech dat het veld Van Basten in het zadel hielp. Zijn (basis)tactiek was nu niet bepaald de winnende, zacht gezegd.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:28 schreef Pedroso het volgende:
In de ruim twee jaar onder San Marco werd er regelmatig gewonnen, maar dit is pas de eerste wedstrijd (die ergens om gaat) waarin goed gespeeld wordt, er wordt echter niet gewonnen. De media zijn meteen weer tevreden na één goede wedstrijd, maar ik moet nog zien of dit iets blijvends is. Woensdag ga ik eindelijk weer eens naar Oranje kijken, ik hoop niet dat ze me wederom teleurstellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
De media laten zich wel weer kennen door na 1 wedstrijd weer 180 graden om te keren, je hebt he tnu over iemand die al 2 jaar bondscoach is, dat vind je of al die tijd al niks of al die tijd al prima, maar dan even rond 1 incidentje een 180 graden draai maken en na 1 goede wedstrijd (met matig resultaat want de afwerking was dus gewoon niet goed) weer 180 graden terugdraaien is zo zielig.
Daar ben ik het helemaal mee eens, mijn mening over van Basten is dan ook niet 180 graden gedraaid, maar ik moet wel objectief concluderen dat Nederland een goed partij heeft neergezet. Daar kun je gewoon niet omheen. Dat er niet gewonnen wordt en dat kansen niet afgemaakt worden, dat is heel erg jammer en dat is dan ook een smet op deze wedstrijd. Maar we moeten nu niet ineens doen alsof Bulgarije een verschrikkelijk slechte ploeg was en dat Nederland slecht gespeeld heeft, omdat er 1-1 op het scorebord staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
De media laten zich wel weer kennen door na 1 wedstrijd weer 180 graden om te keren, je hebt he tnu over iemand die al 2 jaar bondscoach is, dat vind je of al die tijd al niks of al die tijd al prima, maar dan even rond 1 incidentje een 180 graden draai maken en na 1 goede wedstrijd (met matig resultaat want de afwerking was dus gewoon niet goed) weer 180 graden terugdraaien is zo zielig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |