abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42476487
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:43 schreef ErikT het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee oneens. Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld. Het schoolvoorbeeld hiervoor is natuurlijk Sneijder als verdedigende middenvelder afgelopen WK. Ik kan daar nog steeds niet bij met m'n verstand.
Hier komen volgens mij alle problemen vandaan. Bv onbereikbare spits, opkomende middenvelders van de tegenstander wat de verdediging dan moet oplossen... dat soort dingen.
Ben ik met je eens, op het middenveld was het tijdens het WK een grote zooi... spelers op posities waarvoor ze niet geschikt waren, daar lag de reden van uitschakeling in mijn ogen... daarom lijkt 4-4-2 me ook een betere optie... Schaars en De Zeeuw/ De Jong) als controlerende spelers, Robben en Van Persie als opkomende buitenspelers en bijvoorbeeld V/d Vaart/Sneijder als schaduwspits en een afmaker in de vorm van Huntelaar/ Kuijt of V. Nistelrooij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:51:40 #102
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42476574
quote:

[..]

Hier ben ik het mee oneens. Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld. Het schoolvoorbeeld hiervoor is natuurlijk Sneijder als verdedigende middenvelder afgelopen WK. Ik kan daar nog steeds niet bij met m'n verstand.
Hier komen volgens mij alle problemen vandaan. Bv onbereikbare spits, opkomende middenvelders van de tegenstander wat de verdediging dan moet oplossen... dat soort dingen.
Eensch!
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_42477221
quote:

[..]

Verdedigende middenvelder betekent ook dat je veel aan de bal bent en Schneider is typisch zo'n speler die aan de bal op z'n best is. Dat het niet werkte was ook niet zijn schuld (hij speelde overigens ook niet geweldig). De andere 2 middenvelders hadden veel meer offensief moeten brengen. Cocu was jammergenoeg niet in vorm en van Bommel zakte weer eens door het ijs. Tel daarbij op dat er een spits rond liep die niet balvast en vaak ook niet aanspeelbaar was en de problemen zijn verklaart. Van Basten heeft hier zijn conclusies uitgetrokken en we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zie het zelf wel positief tegemoet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_42478297
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Verdedigende middenvelder betekent ook dat je veel aan de bal bent en Schneider is typisch zo'n speler die aan de bal op z'n best is. Dat het niet werkte was ook niet zijn schuld (hij speelde overigens ook niet geweldig). De andere 2 middenvelders hadden veel meer offensief moeten brengen. Cocu was jammergenoeg niet in vorm en van Bommel zakte weer eens door het ijs. Tel daarbij op dat er een spits rond liep die niet balvast en vaak ook niet aanspeelbaar was en de problemen zijn verklaart. Van Basten heeft hier zijn conclusies uitgetrokken en we zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zie het zelf wel positief tegemoet.
Het feit dat je een oude, beetje uitgebluste knar als Cocu als opkomende offensieve middenvelder gebruikt tijdens een WK getuigt niet bepaald van intelligentie... het was veel logischer geweest om Cocu en Sneijder van rol te laten wisselen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:20:13 #105
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42478652
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wat? Verdedigende middenvelder betekent dat je de gaten dicht moet lopen, de bal moet afpakken en die aan de andere 2 middenvelders moet geven. De meest aanvallende middenvelder van de tegenstander uitschakelen. Zelf moet je verder onzichtbaar zijn, 100% dienend spelen.
Dit zijn 5 dingen die Wesley Sneijder niet kan.

Schoolvoorbeelden van hoe het wel moet: Gennaro Gatusso, Johann Vogel, Timmy Simons, Tomas Galasek.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:21:32 #106
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42478686
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het feit dat je een oude, beetje uitgebluste knar als Cocu als opkomende offensieve middenvelder gebruikt tijdens een WK getuigt niet bepaald van intelligentie... het was veel logischer geweest om Cocu en Sneijder van rol te laten wisselen....
Persoonlijk had ik dan Sneijer eraf gehaald en daar VDV gezet. Of die was geblesseerd he?
IIG zo ja:

VDV/Sneijder........................Van Bommel
............................Cocu

Of zo, met een 10 dus:
......................VDV/Sneijder
Cocu.......................................Van Bommel
pi_42479230
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:20 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat? Verdedigende middenvelder betekent dat je de gaten dicht moet lopen, de bal moet afpakken en die aan de andere 2 middenvelders moet geven. De meest aanvallende middenvelder van de tegenstander uitschakelen. Zelf moet je verder onzichtbaar zijn, 100% dienend spelen.
Dit zijn 5 dingen die Wesley Sneijder niet kan.

Schoolvoorbeelden van hoe het wel moet: Gennaro Gatusso, Johann Vogel, Timmy Simons, Tomas Galasek.
De schoolvoorbeelden die je noemt zijn voor een bepaalde speelwijze (vnl. verdedigend) nuttige spelers. Wil je meer offensief gaan voetballen dan kan je verdedigende middenvelder een extra wapen zijn. De intentie van van Basten was om offensief te voetballen, dat het er niet uitkwam dat heeft meer met eerder genoemde oorzaken te maken. Ik vind overigens niet dat zo'n speelwijze tegen iedere tegenstander succesvol zal zijn maar in de meeste wedstrijden kan het goed werken. Voor mandekking heb je minder aan Sneijder maar als je een overwicht creeert kan Sneijder het verschil maken. De meeste ploegen spelen met 1 of 2 spitsen dus verdedigend is het best op te lossen om een aanvallende middenvelder op te vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 08-10-2006 18:08:04 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:51:25 #108
159022 AminBen
El Maestro
pi_42482763
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Van Nistelrooij heeft alle kans gehad onder van Basten en heeft tot aan de laatste wedstrijd op het WK alle kans gehad.
Hij heeft gewoon het laatste jaar slecht gepresteert (zowel in Oranje als bij Man. United).
gelul, 21 doelpunten in de competitie, en hij zat vanaf februari op de bank...
pi_42482896
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 16:51 schreef AminBen het volgende:

[..]

gelul, 21 doelpunten in de competitie, en hij zat vanaf februari op de bank...
Hoeveel daarvan waren pingels? En hoeveel intikkertjes?

Meevoetballend heb je geen zak aan RvN. Aan anderen spitsen ook niet eigenlijk. Het is een beetje armoe troef na het afscheid van Dennis...
pi_42483620
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 16:54 schreef Radegast het volgende:

[..]

Meevoetballend heb je geen zak aan RvN. Aan anderen spitsen ook niet eigenlijk. Het is een beetje armoe troef na het afscheid van Dennis...
Kuijt kan voetballend aardig uit de voeten in de spits. Is sterk, goed aanspeelbaar en wordt nog steeds beter. Armoe troef zou ik niet willen zeggen. Huntelaar kan er ook naar toe groeien (hij is er nog niet maar heeft wel de potentie) en van Persie kan het ook aardig invullen (zoals gisterenavond gedemonstreerd is). Ook Babel kan in de toekomst in de spits uit de voeten. Overigens zijn er maar weinig spitsen mondiaal die zowel meevoetballend als scorend hun waarde hebben. Ik kom op dit moment niet verder dan Eto'o en Drogba.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:21:05 #111
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42483821
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:43 schreef Pedroso het volgende:

[..]

De schoolvoorbeelden die je noemt zijn voor een bepaalde speelwijze (vnl. verdedigend) nuttige spelers. Wil je meer offensief gaan voetballen dan kan je verdedigende middenvelder een extra wapen zijn. De intentie van van Basten was om offensief te voetballen, dat het er niet uitkwam dat heeft meer met eerder genoemde oorzaken te maken. Ik vind overigens niet dat zo'n speelwijze tegen iedere tegenstander succesvol zal zijn maar in de meeste wedstrijden kan het goed werken. Voor mandekking heb je minder aan Sneijder maar als je een overwicht creeert kan Sneijder het verschil maken. De meeste ploegen spelen met 1 of 2 spitsen dus verdedigend is het best op te lossen om een verdedigende middenvelder op te vangen.
Als je offensief wil gaan voetballen moet je met een nummer 10 gaan spelen.
pi_42484597
quote:

[..]

Dat hij meevoetballend niet super is weet iedereen, en dus had V Basten dat ook moeten/kunnen weten. Het getuigt wel van erg weinig inzicht als je van V Nistelrooy verwacht dat hij gaat spelen als een Kluivert of een Bergkamp in z'n beste dagen.

En meer in het algemeen: Kuyt zit qua meevoetballen ongeveer op hetzelfde niveau als V Nistelrooy, dus dat is ook geen verbetering.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:00:33 #113
159022 AminBen
El Maestro
pi_42485131
quote:

[..]

Altijd op de juiste plaats staan is geluk...

Hij heeft er anders honderden op die manier tegen de touwen gewerkt. Ruud is en blijft de beste afmaker ter wereld

[ Bericht 1% gewijzigd door AminBen op 08-10-2006 18:14:44 ]
pi_42485517
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:00 schreef AminBen het volgende:

[..]

Altijd op de juiste plaats staan is geluk...

Hij er anders honderden op die manier tegen de touwen gewerkt. Ruud is een blijft de beste afmaker ter wereld
Die tijd is alweer een tijdje over hoor. Hij is al anderhalf jaar over de top en als hij niet scoort heb je niets aan hem.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:13:58 #115
159022 AminBen
El Maestro
pi_42485576
hij scoort dus wel, wanneer niet eigenlijk? In het seizoen 2004-05, maar daarin was hij lang geblesseerd en maakte-ie toch zo'n 10 goals in de CL.
pi_42485919
Niet elke spits kan op de juiste plek staan.

Het is een soort klasse.
pi_42487027
v. Persie tikte er mooi 3 in als centrale spits, ok 2 afgekeurd maar whatever.... volgens mij moet je hem naast de Hunter zetten en 4-4-2 gaan spelen. Dat zou ik wel eens willen zien.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 oktober 2006 @ 20:28:20 #118
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42490245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De reactie van V. Bommel en V. Nistelrooij kwam pas nadat V. Basten ze via de pers duidelijk heeft gemaakt dat ze er niet meer bij hoorden, dat blijf ik niet chique vinden.

Maar ik geef het op, we verschillen gewoon echt van mening.
JA het is niet chique van Van Basten dat-ie het zo doet.

En ja, het is vedette gedrag als je vervolgens de diva uit gaat hangen van " als je me niet persoonoijk belt dan speel ik niet meer hoor". Het lijkt verdomme wel een wijf!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_42490256
Dat is geen optie voor van Basten dus Huntelaar op de bank kan ook.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 oktober 2006 @ 20:36:14 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42490572
quote:

[..]

Ik vind dat de grootste fout die Van Basten maakt is het niet opstellen van een uitgebalanceerd middenveld.
Ik denk ook dat MvB's fouten eerder liggen in de opstelling dan in de selectie. het verbaasd me daarom dat de meeste gasten hier dan lopen te piepen over de selectie terwijl uiteindelijk iedereen opgeroepen wordt (op misschien een of twee spalers na) die ze zelf ook zouden oproepen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_42492159
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:46 schreef ErikT het volgende:

[..]

Je moet toch toegeven dat het niet best is als er een gebrek aan vertrouwen ontstaat tussen spelers en een bondscoach.
Ik vind het ook niet verassend dat Van Bommel en Van Nistelrooij zo reageren. Er is niet netjes met ze omgegaan. Van Basten geeft dit ook zelf toe he.
Als ik Van Basten was, stuurde ik een pak pampers naar Van Bommel en Van Nistelrooij. Wat een verwende kleuters zeg, die twee.
pi_42502419
quote:

[..]

Dit is inderdaad een grote fout die hij maakt en het trieste is: Hij leert er niet van.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42502607
Wat ik ronduit raarrrr begin te vinden, is het feit dat hij aan de ene kant roept dat hij een systeem in zijn hoofd heeft en daar de beste spelers voor vindt, en aan de andere kant dan een Boulahrouz als rechtsback opstelt, een Kuijt als linksvoor en een Sneijder "met de punt naar achter".
Nu is natuurlijk alles safer dan Heitinga, maar toch...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:35:34 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42502677
Marco van Basten roept geen vervanger op voor Dirk Kuijt, waarom niet eigenlijk?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42502707
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:35 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten roept geen vervanger op voor Dirk Kuijt, waarom niet eigenlijk?
Omdat Babel het zo ge-wel-dig deed natuurlijk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')