abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:47:07 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42421290


Nederlands eerste F1 team is Spyker F1! Nu nog de erfenis van Midland F1, maar volgend seizoen met nieuw personeel, een nieuw imago en Ferrari motoren!

De auto is werkelijk waar schitterend in de huidige kleurstellingen!





Voor volgend seizoen is Christijan Albers al bevestigd als eerste coureur. Hij is tevens ontheven van de status als pay-driver. Maw hij wordt voortaan betaald ipv dat hij moet betalen om er te mogen rijden.

De tweede coureur staat nog niet vast, maar een feit is dat die wel (sponsor)geld mee moet brengen.

De verwachtingen zijn op korte termijn niet TE hoog gespannen. Voor volgend seizoen wilt het team 1 a 2 plaatsjes omhoog op de grid, en af en toe in de punten rijden.

Linkje naar vorige deel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42421324
TVP

Nette OP Sanger!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42422535
Ik vind dat 'ontheven van de status als paydriver' echt zo'n Varrossieau-term. Natuurlijk brengt Albers sponsorgeld mee. In wezen is Michael Schumacher zelfs de grootste pay-driver ter wereld. Ik snap niet waar die aversie van die term zo vandaan komt. Ben toch gewoon eerlijk en zeg: ja, ik mag rijden, ja, ik krijg een salaris, maar ja, ik neem ook voor een nog groter bedrag sponsoren mee...
Verder wil ik hierbij even melden, dat ik Christijan TOP vind, de renstal Spyker TOP vindt en dat ik de keuze voor onderlinge samenwerking ook helemaal toejuich. Het gaat me alleen om het principe.
pi_42422548
O ja, mooie OP!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:44:08 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42422897
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:32 schreef Rory78 het volgende:
Ik vind dat 'ontheven van de status als paydriver' echt zo'n Varrossieau-term. Natuurlijk brengt Albers sponsorgeld mee. In wezen is Michael Schumacher zelfs de grootste pay-driver ter wereld. Ik snap niet waar die aversie van die term zo vandaan komt. Ben toch gewoon eerlijk en zeg: ja, ik mag rijden, ja, ik krijg een salaris, maar ja, ik neem ook voor een nog groter bedrag sponsoren mee...
Verder wil ik hierbij even melden, dat ik Christijan TOP vind, de renstal Spyker TOP vindt en dat ik de keuze voor onderlinge samenwerking ook helemaal toejuich. Het gaat me alleen om het principe.
Het verschil zit hem in imago. Je hebt rijders als bv. Ide die alleen maar rijden omdat ze sponsorgeld meenemen van een persoonlijke sponsor.

Albers hoeft in deze situatie niet verplicht een persoonlijke sponsor mee te nemen en ontvangt salaris. Voor Albers beter, hij vangt meer. Hij mag natuurlijk wel sponsors meenemen. Het is immers in zijn eigen belang dat zijn team de auto kan ontwikkelen.

Het is misschien een term, maar het is wel degelijk een wereld van verschil tussen imago.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:46:39 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42422967
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:33 schreef Rory78 het volgende:
O ja, mooie OP!
Ohja, dank je wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42423476
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Het verschil zit hem in imago. Je hebt rijders als bv. Ide die alleen maar rijden omdat ze sponsorgeld meenemen van een persoonlijke sponsor.

Albers hoeft in deze situatie niet verplicht een persoonlijke sponsor mee te nemen en ontvangt salaris. Voor Albers beter, hij vangt meer. Hij mag natuurlijk wel sponsors meenemen. Het is immers in zijn eigen belang dat zijn team de auto kan ontwikkelen.

Het is misschien een term, maar het is wel degelijk een wereld van verschil tussen imago.
Het blijft natuurlijk altijd de vraag of Albers ook een contract had gekregen als hij geen sponsors gehad zou hebben.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:13:08 #8
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_42423783
Nette OP!
Inclusief pics.
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:16:02 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42423892
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:02 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk altijd de vraag of Albers ook een contract had gekregen als hij geen sponsors gehad zou hebben.
Geen enkele coureur is in de F1 gekomen zonder sponsoren dacht ik......

Het is tegenwoordig de enige manier om in de F1 te komen.

Zoals het gaat als je paydriver bent: sponsors betalen aan de coureur BV. Coureur BV betaalt aan renstal.

Situatie zoals het nu zal gaan: renstal betaald salaris aan coureur (al dan niet via BV). sponsoren van coureur betalen aan renstal direct (zijn dus sponsor van de renstal geworden).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42423972
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Geen enkele coureur is in de F1 gekomen zonder sponsoren dacht ik......

Het is tegenwoordig de enige manier om in de F1 te komen.

Zoals het gaat als je paydriver bent: sponsors betalen aan de coureur BV. Coureur BV betaalt aan renstal.

Situatie zoals het nu zal gaan: renstal betaald salaris aan coureur (al dan niet via BV). sponsoren van coureur betalen aan renstal direct (zijn dus sponsor van de renstal geworden).
Daarom, het is alleen maar een naampje en leuk om te zeggen.
Op dit moment vind ik dat er geen enkele paydriver meer is... een echte paydriver vind ik bijvoorbeeld nog steeds een A Yoong. Bakken met geld meenemen en altijd achteraan rijden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42424011
Wat een vette auto is het geworden
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:21:29 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42424044
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:18 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Daarom, het is alleen maar een naampje en leuk om te zeggen.
Op dit moment vind ik dat er geen enkele paydriver meer is... een echte paydriver vind ik bijvoorbeeld nog steeds een A Yoong. Bakken met geld meenemen en altijd achteraan rijden.
Was dat niet debet aan het team waar hij reed (Minardi)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42424179
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Was dat niet debet aan het team waar hij reed (Minardi)
Reed hij ooit voor zijn teamgenoot?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:26:27 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42424204
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:25 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Reed hij ooit voor zijn teamgenoot?
Dat was toch Fernando Alonso?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42424242
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:26 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat was toch Fernando Alonso?
Dus? Is dat dan zo'n uitzonderlijke rijder?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:29:23 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42424307
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Dus? Is dat dan zo'n uitzonderlijke rijder?


Nee dus......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42424551
Ik moet wel toegeven dat Yoong zich wel profileert in de A1GP. Dat had ik niet van hem verwacht.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:43:59 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42424803
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef Spooky4u het volgende:
Ik moet wel toegeven dat Yoong zich wel profileert in de A1GP. Dat had ik niet van hem verwacht.
Juist ja, ik kan me 2 acties specifiek herinneren:


  • Yoong probeert Verstappen uit te remmen terwijl hij ca. 10-15 achterligt en knalt Verstappen uit de wedstrijd. Weet niet welke race vorig seizoen.


  • Zandvoort 2006-2007. Start Featurerace. Bij het wegrijden voor de formatieronde knalt Yoong op een stilstaande auto.

    Maar verder heeft hij vorig seizoen ook goede races gereden in de A1.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42424904
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 15:43 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Juist ja, ik kan me 2 acties specifiek herinneren:


  • Yoong probeert Verstappen uit te remmen terwijl hij ca. 10-15 achterligt en knalt Verstappen uit de wedstrijd. Weet niet welke race vorig seizoen.


  • Zandvoort 2006-2007. Start Featurerace. Bij het wegrijden voor de formatieronde knalt Yoong op een stilstaande auto.

    Maar verder heeft hij vorig seizoen ook goede races gereden in de A1.
  • Verstappen die vol over een duitser heen vliegt staat nog steeds op mijn netvlies.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:52:27 #20
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42424941
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 15:50 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Verstappen die vol over een duitser heen vliegt staat nog steeds op mijn netvlies.
    Verstappen vol over een Colombiaan ook trouwens......
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:55:00 #21
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_42425016
    Pracht auto

    doet me denken aan de schitterend mooie zwart/oranje Arrows
    I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:56:01 #22
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42425045
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 15:55 schreef merino het volgende:
    Pracht auto

    doet me denken aan de schitterend mooie zwart/oranje Arrows
    Vind deze mooier denk ik.....beetje chauvinistisch ook
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:57:10 #23
    44906 merino
    World of Sleepers
    pi_42425088
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Vind deze mooier denk ik.....beetje chauvinistisch ook
    ik vind hem erg gaaf maar zwart/oranje is al tijdje mijn favoriete kleurencombo
    I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
    pi_42425106
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 15:57 schreef merino het volgende:

    [..]

    ik vind hem erg gaaf maar zwart/oranje is al tijdje mijn favoriete kleurencombo
    Ik zie zwart genoeg hoor!
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:08:26 #25
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42425387
    ik ook.

    Alhoewel dat zilver/aluminium kleurtje ook erg mooi is.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42429197
    Idd prachtige wagen qua uiterlijk
    pi_42429545
    TerugvindSpykerrr
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:20:03 #28
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42433394
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 18:45 schreef SimtekF1 het volgende:
    TerugvindSpykerrr
    moet dat niet TerugVindsPyker zijn.........
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42433728
    Over een paar jaar horen we hopelijk het Wilhelmus een keer of 5-10
    pi_42434099
    En alwéér een tvp'tje nodig!

    *'t Gaat ook zo hárd, tegenwoordig* (wel minstens 300 km/uur )
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:40:49 #31
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42434207
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef Sally het volgende:
    En alwéér een tvp'tje nodig!

    *'t Gaat ook zo hárd, tegenwoordig* (wel minstens 300 km/uur )
    En dat terwijl we zijn teruggestapt op V8' en
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42434656
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 21:40 schreef sanger het volgende:

    [..]

    En dat terwijl we zijn teruggestapt op V8' en
    In sommige bochten kan je daar harder mee.

    TvP
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:01:23 #33
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42435020
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 21:52 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    In sommige bochten kan je daar harder mee.

    TvP
    Das waar ook
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42442373
    Terechte opmerking van Albers over ING; belachelijk dat zij Spyker niet gaan sponsoren
    pi_42446683
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 01:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Terechte opmerking van Albers over ING; belachelijk dat zij Spyker niet gaan sponsoren
    Hopelijk vinden andere grote bedrijven dat ook
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 07:05:05 #36
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42446717
    Ik kan me het standpunt wel indenken eigenlijk...
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42446720
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 07:05 schreef sanger het volgende:
    Ik kan me het standpunt wel indenken eigenlijk...
    Van beide kanten begrijp ik het.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 07:10:20 #38
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42446732
    maar daarom bijft het wel jammer
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42446733
    absoluut
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_42476641
    Ik vind dat metallic oranje van de vernieuwde helm van Albers wel errug gaaf. Misschien dat dan maar volgend jaar in combinatie met zilver en zwart op de auto laten spuiten?
    Ik vind het daarbij tegelijkertijd wel en niet verontrustend dat Michiel Mol verklaart dat een sponsor best de wagenkleur zou mogen bepalen, mocht er daardoor met het daarmee binnengehaalde sponsorgeld betere prestaties mogelijk zijn. Daarbij noemde hij de kleur groen als voorbeeld.
    Heineken?
    pi_42502428
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef Rory78 het volgende:
    Ik vind dat metallic oranje van de vernieuwde helm van Albers wel errug gaaf. Misschien dat dan maar volgend jaar in combinatie met zilver en zwart op de auto laten spuiten?
    Ik vind het daarbij tegelijkertijd wel en niet verontrustend dat Michiel Mol verklaart dat een sponsor best de wagenkleur zou mogen bepalen, mocht er daardoor met het daarmee binnengehaalde sponsorgeld betere prestaties mogelijk zijn. Daarbij noemde hij de kleur groen als voorbeeld.
    Heineken?
    Waarom is dat verontrustend?
    Zolang er maar voldoende geld op tafel komt. Het kleurtje maakt de wagen niet sneller hoor.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 9 oktober 2006 @ 08:05:31 #42
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_42502477
    quote:
    Op zaterdag 7 oktober 2006 01:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Terechte opmerking van Albers over ING; belachelijk dat zij Spyker niet gaan sponsoren
    Niet mee eens! ING is een internationaal gerenommeerd bedrijf dat zijn imago zorgvuldig heeft opgebouwd, dus ik kan het begrijpen dat ze niet zo maar met een 1e jaars renstal in zee gaan...
    Daarbij willen ze hun merknaam meer vestigen in het buitenland, dus dan zou het toch stom zijn om hun naam specifiek aan Nederland (dus Spyker) te koppelen?!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 9 oktober 2006 @ 08:05:47 #43
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_42502481
    Heineken mag alleen niet
    ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
    pi_42502773
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 08:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
    Heineken mag alleen niet
    wrom niet?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_42502897
    tvp
      maandag 9 oktober 2006 @ 09:00:41 #46
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_42502955
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 08:45 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    wrom niet?
    Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
    ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
    pi_42503089
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:

    [..]

    Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
    Is dit wettelijk vastgelegd dan?
    Volgens mij mag het gewoon, maar wou de "ouwe" Heiniken het niet, echter staat die niet meer aan het roer.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 9 oktober 2006 @ 09:47:09 #48
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42503623
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:

    [..]

    Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
    How about Johnny Walker op de McLarens.......

    Volgens mij mag het (wettelijk) wel, maar doen ze het niet om die associatie te ontwijken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42504228
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 07:52 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Waarom is dat verontrustend?
    Zolang er maar voldoende geld op tafel komt. Het kleurtje maakt de wagen niet sneller hoor.
    Verontrustend in de zin: nu kunnen we niet meer topics vol blijven kalken over hoe mooi we die oranje bolide wel niet vinden. Was een grapje...

    Wat betreft drank en F1-sponsoring: what about Bud @ Williams, V10 @ Jordan, etc....
    pi_42504474
    Wat een fantastisch mooie kleursamenstelling
    pi_42513975
    Krijgt spyker volgend seizoen een compleet nieuwe chassis of zal het gewoon een doorontwikkelde versie van 2006 gaan?
    Ik hoop eerlijk gezegt niet voor het 2e want in dit chassis zit bijna geen potentie.
      maandag 9 oktober 2006 @ 16:19:53 #52
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42514086
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 16:16 schreef MIster911 het volgende:
    Krijgt spyker volgend seizoen een compleet nieuwe chassis of zal het gewoon een doorontwikkelde versie van 2006 gaan?
    Ik hoop eerlijk gezegt niet voor het 2e want in dit chassis zit bijna geen potentie.
    Daar heb ik eigenlijk nog nooit iets over gehoord, ondanks dat ik dezelfde vraag een maand of 1,5 geleden ook al stelde in een ander topic. Alhoewel er volgens mij in het huidige chassis wel potentie zit, kijkend naar de ontwikkeling die Spyker dit seizoen maakt.

    Ik hoop dat er een compleet nieuw chassis komt, wat eigenlijk wel logisch zou zijn ivm de Ferrari motor. Ook de berichten dat de nieuwe auto rondom een Cosworth motor gebouwd zou zijn wijst in die richting.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42522190
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 16:19 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Daar heb ik eigenlijk nog nooit iets over gehoord, ondanks dat ik dezelfde vraag een maand of 1,5 geleden ook al stelde in een ander topic. Alhoewel er volgens mij in het huidige chassis wel potentie zit, kijkend naar de ontwikkeling die Spyker dit seizoen maakt.

    Ik hoop dat er een compleet nieuw chassis komt, wat eigenlijk wel logisch zou zijn ivm de Ferrari motor. Ook de berichten dat de nieuwe auto rondom een Cosworth motor gebouwd zou zijn wijst in die richting.
    Misschien Spyker eens bellen om te vragen?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_42579044



    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 11 oktober 2006 @ 15:51:43 #55
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42579447
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 20:18 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Misschien Spyker eens bellen om te vragen?
    Deze had ik gemist, maar dat gaat me net even te ver denk ik. Lees het tzt op internet wel ergens
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:41 schreef Spooky4u het volgende:



    Ik snap je P.I. niet echt als ik eerlijk moet zijn
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42579741
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:51 schreef sanger het volgende:


    Ik snap je P.I. niet echt als ik eerlijk moet zijn


    verkeerde gekozen!
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 11 oktober 2006 @ 16:05:27 #57
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42579944
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:59 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]



    verkeerde gekozen!
    Je laat me schrikken
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_42580098
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:05 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Je laat me schrikken
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 11 oktober 2006 @ 16:16:32 #59
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42580288
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:09 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Nu maar weer OT?!

    Gaan nu veel namen rond over het tweede stoeltje bij Spyker. Nu heeft natuurlijk iedereen een idee wie het gaat worden. Hier dus een poll (de eerste in een F1 topic??) wie jij denkt dat het gaat worden. Oh ja, graag je stem en een motivatie erbij posten

    Wie denk jij dat het tweede stoeltje bij Spyker F1 pakt?!
    » Robert Doornbos
    » Gary Paffet
    » Pedro de la Rosa
    » Christian Klien
    » Tiago Monteiro
    » anders, nl:


    maak je eigen FOK! poll zelf!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 16:17:20 #60
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_42580310
    Ik denk zelf dat het Tiago Monteiro wordt. Hij is de enige die met een flinke bom duiten heeft staan zwaaien tot nog toe.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 16:20:26 #61
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_42580438
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:

    [..]

    Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
    Misschien is dit een mooie kans om Buckler opnieuw in de markt te zetten?
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_42580637
    Ik denk ook dat het TM zal worden. Zo weinig mogelijk veranderen in het team voor continuiteit.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 1 november 2006 @ 14:21:51 #63
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43136541
    quote:
    Spyker MF1 haalt nieuwe sponsor binnen
    31 oktober 2006
    Het Spyker MF1-team heeft een driejarige sponsordeal gesloten met Philoderm, een merk huidverzorgingsproducten van Rofil Medical uit Breda. Het logo van Philoderm, ook bekend van Christijan Albers Skincare, zal volgend seizoen te zien zijn op de Formule 1-wagens van Spyker MF1 en op de helmen en overalls van de coureurs.


    Teambaas Colin Kolles zei: "Ik ben blij dat we met Philoderm weer een nieuwe partner voor de lange termijn hebben gevonden. Het geeft iedereen die meewerkt aan de transformatie van Spyker een enorme boost dat er zoveel toewijding wordt getoond in zo'n vroeg stadium." Robert Schreuder, algemeen directeur van Rofil Medical, voegde daaraan toe: "Spyker is hot en een uniek project voor ons. We waren al een jaar lang op een positieve manier in de Formule 1 actief via Albers en we wisten meteen al dat we deel wilden uitmaken van het Spyker-programma."
    Bron

    Al met al groeit het budget van Spyker behoorlijk met al die nieuwe sponsoren.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43162325
    quote:
    Interview: Gascoyne begint aan SpykerF1 avontuur
    Mike Gascoyne is vandaag als chief technical officer bij het SpykerF1 team begonnen. Gezien de werkervaring van de Brit (Tyrrel, Jordan, Renault en onlangs nog Toyota) een aanwinst voor het team dat een zware taak staat te wachten. Na onenigheid bij Toyota belandde Gascoyne tot zijn eigen tevredenheid nu bij het nieuwe Spyker, maar even was er twijfel:

    “Ik vind het heerlijk om eindelijk weer terug te zijn! Eerst vroeg ik mij af of ik nog wel verder wilde werken in de Formule1, maar dan komt er toch zoiets uit. Het zit in je bloed, en de afgelopen maanden heb ik besloten een come back te maken. Er waren hier en daar wat opties, maar Spyker kwam eveneens in beeld, en deed mij een goed aanbod. Het is een uitdaging, en ik ben helemaal opgeladen!” De ervaring bij Jordan komt wellicht goed van pas. De fabriek in Silverstone, waarvan Jordan gebruik maakte, wordt eveneens de technische basis van Spyker. Door de geschiedenis van het team (Jordan werd Midland, Midland werd Spyker) zullen vele werknemers een bekende zijn van Gascoyne: “Dat is belangrijk, je hebt dan alle benodigde elementen om vooruitgang te maken. Het belangrijkste blijft echter de ambitie van de Spyker people, maar die is volop aanwezig. Resultaat boeken is belangrijk, dan geniet je echt van de autosport.”

    Spyker heeft nog weinig duidelijkheid gegeven over de exacte rol van Mike Gascoyne, zelf licht hij zijn werkzaamheden voor de komende maanden kort toe: “Ik zal bij elke ontwerpvergadering aanwezig zijn, en de belangrijke technische beslissingen maken. De nieuwe auto is echter al zo goed als klaar, dus ik denk dat mijn invloed in de 2007 auto vrij klein is, die zal je pas halverwege het seizoen merken. De motorenovereenkomst is vrij laat gesloten, en ik kwam pas daarna in het team, dus verwacht niet teveel al in maart volgend jaar. Wat echter belangrijk is, is dat hoeveel geld je ook in het ‘huis’ stopt, het fundament moet in orde zijn. De basis moet je hebben voordat je de on-track prestaties gaat verbeteren.”

    “Ik kijk dus even naar het algemenere plaatje terwijl de jongens werken aan de auto. Als ik me er nu al mee ga bemoeien komt de auto nooit echt af. Natuurlijk zal ik wel mijn advies hier en daar geven, maar James Key moet het karwei nu afmaken. Belangrijk is dat op de tekentafel juist gewerkt wordt, en dat de windtunnel goed functioneert. De windtunnel is een van de belangrijkste onderzoeksmethodes in de Formule1. Als je wilt presteren moet je windtunnel goed functioneren. We bewezen bij Jordan in 1999 dat we in die windtunnel een auto konden ontwerpen die best goed was.”

    En zijn verwachtingen voor begin 2007? “De top (fabrieks)teams hebben de ambitie om races, of zelfs de titel te winnen. Dat mag je hier niet verwachten. Wij kunnen onszelf tot een groot team opwerken, maar voor de komende jaren moeten we hopen op puntenfinishes, en misschien zelfs wel een podium als er een of twee keer per jaar zo’n race is waarbij alle posities door de war raken. Het budget is wel groter geworden, en we halen belangrijke personen binnen. Ik moet eerst nog maar zien wat zij in huis hebben, en waar ze hen nodig hebben. Niemand hoeft zich echter zorgen te maken, in de teams die ik ‘gebouwd’ heb kon iedereen altijd prima met elkaar overweg.”
    bron
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43349441
    quote:
    Heeft Spyker MF1 het doel bereikt?
    Het seizoen 2006 is al weer geruime tijd voorbij en ook het team van Spyker maakte de balans op. Het team was het enige team dat met twee verscillende namen door het seizoen heen racete, maar punten zaten er niet in. Het doel van het prille team was om de aansluiting met het middenveld te vinden, maar dat lukte niet altijd. Opmerkelijk feit is dat het team het seizoen begon en afsloot met zowel een andere naam als een andere eigenaars. Spyker, ontstaan uit Midland en voorheen Jordan Grand Prix is hierin een zeldzame uitzondering.

    Voor de eerste maal in de geschiedenis van de Formule 1 verscheen er met Midland MF1 Racing een team met Russische licentie aan de start, maar dat was dan ook meteen het hoogtepunt van het team. MF1 Racing kampte met de gevolgen van de erfenis van Jordan GP, een weinig competitieve auto, een laag budget en moeite om het seizoen 2005 zonder al teveel financiële problemen te doorstaan.

    Het team rond Colin Kolles deed veel moeite maar wist niet uit het achterveld weg te komen. De vorm werd steeds beter en een stijgende lijn was waarneembaar, ook al was MF1/Spyker sterk afhankelijk van de competitiviteit van de Bridgestone banden en van de circuits waar de races werden gereden. Op veel circuits kon Midland/Spyker de strijd aangaan met de directe concurrenten Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso, op andere circuits reed men hopeloos achteraan en moest men zich verdedigen tegen Super Aguri.

    Toch maakte de M16, ondanks de budgettaire problemen en de beperkte test en ontwikkelingsmogelijkheden, een opmerkelijke ‘performance’ sprong. Dit leverde het team helaas geen punten op, maar insiders bemerkten dat de rondetijden beter werden, maar dit leverde niet het gewenste resultaat, hier en daar een puntje pakken, op. De teamleiding werd het echter nooit moe om hun vooruitgang kenbaar te maken. Een persmededeling van Midland/Spyker , ergens in 2006, bevatte niet meer dan lege zinsneden, onbelangrijke informatie en uiteraard aanwijzingen op de vele goede stappen voorwaarts.

    Het meest belangrijkste persbericht uit het korte bestaan van het enige Russische Formule 1 team kwam op het meest ondenkbare en ongunstigste tijdstip. Rond middernacht in Monza, voordat Michael Schumacher bekend maakte dat hij zijn carrière zou afsluiten. Rond alle hectiek, ontstaan door de aankondiging van Schumacher, maakten Alex Shnaider en de Midland Group de overname door Spyker bekend.

    Getallen speelden in 2006 een grote rol bij MF1/Spyker. Met name het grote aantal coureurs die bij het team de revue passeerden, was indrukwekkend. Voor een gedetailleerde opsomming van alle coureurs die voor het team in actie kwamen, mag men even gaan zitten. Allereerst twee coureurs die niet eens aan rijden toekwamen. De Rus Roman Rusinov zou gaan testen, maar mocht niet. Evenzo verging het de Nederlander Nicky Pastorelli, die weliswaar de officiële status van testrijder bij het team had, maar nooit in in Midland bolide mocht plaatsnemen. Pastorelli week uit naar de ChampCar Series. Voor een eenmalige testrit mochten Fabrizio del Monte, Alexandre Premat, Adrian Valles, Ernesto Viso en zelfs motorcoureur Max Biaggi opdraven, maar ook zij vertrokken weer met stille trom.

    Giorgio Mondini, Markus Winkelhock en Adrian Sutil waren regelmatiger terug te vinden achter het stuur van een MF1/Spyker, waarbij de beide Duitse coureurs opvallende prestaties wisten neer te zetten. Zelfs wedstrijdcoureur Tiago Monteiro maakte van zijn hart geen moordkuil door te beweren dat hij gelukkiger zou zijn wanneer een van beide Duitsers de vrijdagtest voor rekening zou nemen. Monteiro en zijn ingenieurs zouden dan betere feedback krijgen. Niet verwonderlijk dus dat de beide Duitsers voor het seizoen 2007 aanspraak lijken te maken op het tweede, nog vacante stoeltje bij Spyker. Echter, geld speelt ook een belangrijke rol. Mocht zich een coureur aandienen met een flinke som geld op zak dan is het twijfelachtig hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen. Door de komst van een weinig ervaren coureur die veel geld meeneemt, zal waarschijnlijk ook de huidige teamleiding zwichten. Een dergelijke situatie heeft in het afgelopen seizoen al enkele coureurs de kop gekost.

    Dat de beide wedstrijdrijders Christijan Albers en Tiago Monteiro in het afgelopen seizoen vaker in de schaduw stonden van de Duitse vrijdagtesters, betekend geenszins dat zij slecht werk hebben afgeleverd. Hun grootste probleem was het dienstvoertuig, dat in tegenstelling tot vorig jaar, met veel meer technische problemen te kampen had, vaker uitviel, en net als vorig jaar weinig competitief was. Op Hockenheim werden beide bolides zelfs gediskwalificeerd omdat de achtervleugel te flexibel was. Flexibiliteit is alleen legaal voor de sponsornamen op de achtervleugel.

    Maar heeft Midland MF1/ Spyker dit seizoen nu het gestelde doel bereikt? Ja, in zekere zin wel. Ondanks de beperkte mogelijkheden werd het team wakker en maakte een ongelooflijke stap voorwaarts. Helaas werd dit niet met punten beloond. Wellicht volgend jaar, met Christijan Albers achter het stuur, met een Ferrari motor achter zijn brandvrije overall. Was het maar Maart 2007.
    bron
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 8 november 2006 @ 08:17:54 #66
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43349572
    Leuk stukje Spook!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43349603
    Zelf gekopieerd!
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 8 november 2006 @ 08:24:15 #68
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43349645
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 08:20 schreef Spooky4u het volgende:
    Zelf gekopieerd!
    knap hoor
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 8 november 2006 @ 08:24:52 #69
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_43349652
    Gelukkig maar voor je. Wat is dat stuk ontzettend slecht geschreven Ergerlijk gewoon.
    pi_43349657
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43355415
    Ik heb gehoord dat ze trust als sponsor hebben maar wordt dit ook de titelsponsor?
      woensdag 8 november 2006 @ 12:52:01 #72
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_43355449
    We Trust in Trust.. met dat bedrijf zou ik nooit niet meer in zee gaan
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
      woensdag 8 november 2006 @ 12:52:18 #73
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43355460
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 12:50 schreef MIster911 het volgende:
    Ik heb gehoord dat ze trust als sponsor hebben maar wordt dit ook de titelsponsor?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 november 2006 @ 13:16:05 #74
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43356186
    Trust gaat Albers persoonlijk sponsoren en Spyker als "gewone" sponsor. Contract voor 1 jaar.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 8 november 2006 @ 13:25:32 #75
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43356499
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 13:16 schreef rubbereend het volgende:
    Trust gaat Albers persoonlijk sponsoren en Spyker als "gewone" sponsor. Contract voor 1 jaar.
    Dus weer gaat de vlieger van paydriver niet op

    Trouwens, ik vind alleen nog maar berichten waarin van een Spyker-Trust deal wordt gesproken en niet van een Albers-Trust.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 november 2006 @ 13:26:40 #76
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43356533
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 13:25 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dus weer gaat de vlieger van paydriver niet op

    Trouwens, ik vind alleen nog maar berichten waarin van een Spyker-Trust deal wordt gesproken en niet van een Albers-Trust.
    hoezo, Schumacher had ook eigen sponsoren om maar eens wat te noemen. Trust sponsorde Albers in het verleden ook al persoonlijk.

    In het AD wordt er melding van gemaakt.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 8 november 2006 @ 13:31:45 #77
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43356683
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 13:26 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    hoezo, Schumacher had ook eigen sponsoren om maar eens wat te noemen. Trust sponsorde Albers in het verleden ook al persoonlijk.

    In het AD wordt er melding van gemaakt.
    Omdat zowel Albers als Spyker gesponsord worden is het wederom geen paydriver constructie. Iets wat veel (RD?) fans zouden willen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43359421
    Perridon hoopt trouwens niet dat Monteiro aanblijft als coureur. Hij opteerd voor een coureur die Albers echt kan uitdagen.
    pi_43360017
    Dat vind ik zo'n onzin. Er rijdt een heel veld voor albers, die moet het dichter bijkomen maar als uitdaging zien.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      woensdag 8 november 2006 @ 15:30:44 #80
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43360508
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 15:16 schreef Kill_em_all het volgende:
    Dat vind ik zo'n onzin. Er rijdt een heel veld voor albers, die moet het dichter bijkomen maar als uitdaging zien.
    Dan nog is het primair de uitdaging om je teamgenoot te verslaan. Dit is namelijk de beste graadmeter omdat hij over exact dezelfde auto en team beschikt. Dan moet dus de coureur het verschil maken.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43362020
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 15:16 schreef Kill_em_all het volgende:
    Dat vind ik zo'n onzin. Er rijdt een heel veld voor albers, die moet het dichter bijkomen maar als uitdaging zien.
    Ik vind het nog niet zulke onzin. Monteiro is een hele aardige vent en een goede teamplayer. Hij is een degelijke rijder, maar absoluut geen topper. Ik zou ook weleens een echt talent naast Albers willen zien. Zo'n Dan Wheldon bijvoorbeeld. Of een Hamilton, maar mercedes zal het nooit toestaan dat hij met Ferrari motoren gaat rijden. Dan weten we ook waar Albers staat.
    pi_43362089
    Trouwens, Perridon is nog niet koud sponsor of hij staat alweer vol in de aandacht door zijn uitspraken. Of je als team blij moet zijn met zo'n sponsor betwijfel ik tenzeerste. Hij staat teveel op de voorgrond.
      woensdag 8 november 2006 @ 17:04:55 #83
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43363738
    *hoopt nog steeds dat Paffett een kansje krijgt bij Spyker*
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      woensdag 8 november 2006 @ 17:26:43 #84
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43364478
    Of Davidsson, maar die zal jammer genoeg naar SA gaan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43364851
    Ik heb nog nooit van die twee duitsers gehoord??
    Terwijl Albers toch echt, volgens het stukje, in hun schaduw staat
    Hell To The Liars
      woensdag 8 november 2006 @ 17:46:50 #86
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43365135
    quote:
    Op woensdag 8 november 2006 17:38 schreef Droopie het volgende:
    Ik heb nog nooit van die twee duitsers gehoord??
    Terwijl Albers toch echt, volgens het stukje, in hun schaduw staat
    Volg je de vrijdagtrainingen wel dan?

    Overigens staat vrijwel iedere racecoureur in de schaduw van de vrijdagcoureurs...............
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43533735
    quote:
    Rekenen met Victor Muller
    Meedoen aan de Formule 1 lijkt eerder op geld weggooien dan op geld verdienen. Spyker denkt daar anders over. Victor Muller rekent het ons voor.

    Ambitieus is het zeker, en toch ook wel mooi. Nooit eerder had Nederland een Formule 1 team. Chief executive officer (ceo) van Spyker Victor Muller doet het. Mensen die hem kennen zijn niet verbaasd. Hij is geen man die zich voegt in de Nederlandse middelmaat. Maar de flamboyante voormalig advocaat heeft wel een sluitend financieel plaatje bij het F1-avontuur. Al zitten daar wel wat aannames in. Nu het F1-seizoen 2006 ten einde is, kunnen Muller en zijn mensen zich storten op het werven van nieuwe sponsoren. LeasePlan is de eerste met een driejarige deal voor zowel de Formule 1 als de GT-wagens voor Le Mans.

    Spyker kocht anderhalve maand geleden voor 106,6 miljoen dollar het Formule 1-team Midland F1. Daarvoor krijgt Spyker een technisch volledig geoutilleerd gebouwencomplex met windtunnel, nabij het Engelse circuit van Silverstone, met 200 man personeel. “En een verkeerbord met daarop Midland F1 linksaf. Daar staat nu Spyker op”, grapte Muller tijdens de aandeelhoudersvergadering in september.

    Spyker gaf nieuwe aandelen uit om de overname van Midland te bekostigen. De emissie leverde 53 miljoen euro op. Lost Boys-oprichter en autogek Michiel Mol nam het grootste deel van de emissie op, maar ook bestaande aandeelhouders deden mee. De opbrengst is bedoeld om de eerste van drie betalingen aan Midland te voldoen. De emissie was niet de eerste sinds de beursgang twee jaar geleden, maar wel de grootste. De 2,65 miljoen nieuwe aandelen betekenen een verwatering van 40 procent.

    Na de beursgang heeft Spyker herhaaldelijk nieuwe aandelen uitgegeven: vier kleine plukjes en twee grotere, van respectievelijk 15 en 17 procent. Dat was toen vorig jaar twee partijen uit de Arabische Golfstaten in Spyker stapten. Zoveel aandelen uitgeven lijkt een doodzonde in de financiële markt, maar Muller vindt het geen probleem. Zijn visie is dat het laten groeien van zijn bedrijf belangrijker is dan verwatering.

    De betaling van de twee vervolgbedragen is nog ver weg. Een jaar na afronding van de deal moet Spyker 15 miljoen dollar betalen en na twee jaar 23 miljoen. Over de financiering daarvan is nog niets bekend.

    Op de aandeelhoudersvergadering gaf Muller een aardig inkijkje in de cijfertjes omtrent het runnen van een Formule 1-team. Zijn sommetjes laten een winstgevend bedrijf zien. Mocht het nou toch niet lukken, dan hoeft Spyker Cars N.V. daar niet voor op te draaien. Spyker MF1 Racing is een volledige dochter van Spyker Cars met een eigen financiële verantwoordelijkheid. Het budget voor het raceseizoen 2006 is 60 miljoen dollar, een schijntje vergeleken met de 300 tot 400 miljoen die fabrieksteams als Ferrari en Toyota per jaar spenderen.

    Dat het plaatje sluitend is, is vooral te danken aan nieuwe regelgeving in Formule 1. Een belangrijke is de nieuwe verdeling van televisiegelden. Tot dusver kregen de teams die veel punten haalden veel geld, en zij die minder goed scoorden, weinig geld. Die ongelijkheid wordt rechtgetrokken. Spyker kan daardoor volgend jaar 18 miljoen dollar tegemoet zien uit de televisierechtenpot. In 2008 kan dat méér worden. Het team ziet zijn coureurs ook als inkomstenbron. Zij moeten 28 miljoen dollar in het laatje brengen. Bij de topteams krijgen coureurs dik betaald door hun bazen, maar achteraan in het veld is het juist dokken geblazen.

    Een coureur verzamelt persoonlijke sponsors om zich heen die betalen om hem te laten rijden. De coureur houdt zelf een deel van dat bedrag. Naast de vaste racedeelnemers zijn er gelegenheidstestrijders. De afgelopen drie Grand Prix-weekends had Spyker MF1 drie verschillende jonge rijders op de vrijdag in de wagen zitten. “Een paar miljoen voor een paar rondjes, het klinkt getikt, maar er zijn jongens die het ervoor over hebben”, vat Muller samen.

    Het gat naar de gebudgetteerde 60 miljoen wordt gedicht door sponsorinkomsten die niet coureurgebonden zijn. Het is de taak van nieuwbakken aandeelhouder en Spyker MF1 Racing-directeur Michiel Mol om de ontbrekende 15 miljoen binnen te halen.

    Muller gaf ook inzicht in de kosten voor 2006. Het ontwikkelen van een auto kost 15 miljoen dollar en de arbeidskosten van de 200 personeelsleden zijn eveneens 15 miljoen dollar. De logistieke en hospitalitykosten van een raceweekend bedragen ongeveer 0,5 miljoen dollar, wat een seizoen van zeventien races op 9 miljoen dollar brengt. Spyker MF1 heeft geen fabrieksverbintenis met een motorenbouwer , maar moet motoren gewoon kopen. Midland reed afgelopen seizoen met Toyota-motoren. Voor 2007 heeft Spyker een deal gesloten met Ferrari. Dat kost tussen 16 en 20 miljoen dollar, inclusief versnellingsbak en ondersteuning door Ferrari-monteurs. Het is een huurovereenkomst, waarbij de motoren eigendom van Ferrari blijven.

    Volgens Victor Muller is het juist nu interessant om in de Formule 1 te stappen omdat de reglementswijzigingen de kosten drastisch omlaag brengen. Vanaf volgend seizoen is het niet langer de dikste portemonnee die bepaalt wie er wint, betoogt hij. Teams mogen vanaf volgend jaar geen tussentijdse updates uitvoeren om een paar extra pk’s te vinden. Dat scheelt volgens Muller “honderden miljoenen dollars” per jaar. Daarbij komt dat er volgend jaar maar één bandenfabrikant overblijft. Michelin houdt het voor gezien en laat het over aan Bridgestone.

    Alles bij elkaar een koopje, dat Midland F1, op een moment dat de toekomst veel kan brengen. Ter vergelijk: BMW kocht eind vorig jaar het team van Sauber voor 135 miljoen dollar. Mercedes wil McLaren kopen voor 380 miljoen dollar. Men moet niet vergeten dat Spyker door de overname van een bestaand team geen inschrijfgeld van 48 miljoen dollar hoeft te betalen aan Formule 1-organisator FIA. Door de overname spaart Spyker dat geld uit.

    Muller gaf ook inzicht in de financiële gezondheid van Midland, of liever, het gebrek daaraan. In 2004 heette het team nog Jordan en wist het 28 miljoen aan sponsorgelden te verwerven. Na de overname door de Rus Alex Schnaider van het staalbedrijf Midland zakte dat in 2005 in tot 3 miljoen. Schnaider besteedde domweg te weinig tijd aan zijn speeltje. Daardoor leed het Midland F1-team dat jaar 37 miljoen dollar verlies. In 2006 bedroeg het verlies voor rekening van Schnaider tot dusver 11 miljoen dollar.

    Maar wat gaat dit alles Spyker brengen. Een onvergelijkbare impuls voor de naamsbekendheid en de merkwaarde, betoogde Muller op zijn kenmerkende gloedvolle wijze. Een sterk merk maakt het mogelijk om veel merchandise te verkopen. Ferrari verdient meer aan merchandise dan aan zijn auto’s, weet Muller. “De groep mensen die je auto kan kopen is belangrijk, maar de groep die hem zich nooit zal kunnen veroorloven is net zo belangrijk”, aldus Muller. Zij kunnen zich deel van Spyker voelen met de aanschaf van een petje of zonnebril. “Die aspiratiegroep moet je volduwen met handel. Aanvankelijk kopen alleen de mensen die het kunnen betalen je auto. Vervolgens gaat het om de groep die getrokken wordt door de merkuitstraling.”

    Qua sponsoring wordt het Nederlandse bedrijfsleven wakker. LeasePlan Nederland meldde zich onlangs als nieuwe sponsor. Commercieel directeur Edward Vis vindt de Nederlandse component belangrijk. “We hebben de overeenkomst gesloten als LeasePlan Nederland. Als marktleider in Nederland willen we graag onze klanten meenemen naar evenementen waar Spyker rijdt. Auto’s is ons vak, tenslotte. Spyker heeft zich slagvaardig getoond door het binnenhalen van Christijan Albers en Ferrari-motoren.” Vis wil geen bedrag noemen.

    Bankverzekeraar ING is groot ingestapt in de Formule 1, maar helaas voor Spyker niet bij hen. ING is de komende drie jaar titelsponsor van Renault. Sportmarketingexperts schatten de waarde van de deal tussen 50 en 100 miljoen euro, inclusief de reclame langs de circuits. ING koos bewust voor een topteam en een niet-Nederlands team, omdat het zijn internationale merkbekendheid wil vergroten.
    bron
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43535579
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 08:17 schreef Spooky4u het volgende:
    Nooit eerder had Nederland een Formule 1 team.
    Niet waar.
    1976 - 1977 HB-bewaking Ensign Boro.
      dinsdag 14 november 2006 @ 10:27:02 #89
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43535783
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:18 schreef Eightball het volgende:

    [..]

    Niet waar.
    1976 - 1977 HB-bewaking Ensign Boro.
    Wel waar. Dat was geen NL team, maar een team gesponsord door een NL bedrijf (HB bewaking).
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43535791
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:18 schreef Eightball het volgende:

    [..]

    Niet waar.
    1976 - 1977 HB-bewaking Ensign Boro.
    En toch bleek dit voor 51% in nederlandse handen te zijn, heb ik eens teruggelezen, het verhaal hierover staat ergens in de F1 topics, maar ga maar zoeken.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 14 november 2006 @ 10:34:50 #91
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43535968
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:27 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    En toch bleek dit voor 51% in nederlandse handen te zijn, heb ik eens teruggelezen, het verhaal hierover staat ergens in de F1 topics, maar ga maar zoeken.
    Maar in nederlandse handen (als aandeelhouders) is iets anders dan een team dat onder NL vlag racet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43536008
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:27 schreef sanger het volgende:
    Wel waar. Dat was geen NL team, maar een team gesponsord door een NL bedrijf (HB bewaking).
    Niet waar, Rody Hoogenboom was met zijn broer Bob eigenaar van dat team.
    (laatst ook nog een uitgebreid interview met hem geweest bij Langs de lijn naar aanleiding van de Spyper-deal.)

    Ze zijn er destijds mee gestopt omdat er nieuwe regels kwamen en het heel veel duurder werd.
    De wagens gingen terug naar Ensign en het team werd opgedoekt.

      dinsdag 14 november 2006 @ 10:40:18 #93
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43536093
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Eightball het volgende:

    [..]

    Niet waar, Rody Hoogenboom was met zijn broer Bob eigenaar van dat team.
    (laatst ook nog een uitgebreid interview met hem geweest bij Langs de lijn naar aanleiding van de Spyper-deal.)

    Ze zijn er destijds mee gestopt omdat er nieuwe regels kwamen en het heel veel duurder werd.
    De wagens gingen terug naar Ensign en het team werd opgedoekt.

    [afbeelding]
    Zoals in mijn post hierboven. Het kan best in NL handen zijn geweest, maar racete het team onder een NL licentie?

    Ik heb al even snel gezocht, maar daar kan ik geen uitsluitsel over vinden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43536275
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Eightball het volgende:

    [..]

    Niet waar, Rody Hoogenboom was met zijn broer Bob eigenaar van dat team.
    (laatst ook nog een uitgebreid interview met hem geweest bij Langs de lijn naar aanleiding van de Spyper-deal.)

    Ze zijn er destijds mee gestopt omdat er nieuwe regels kwamen en het heel veel duurder werd.
    De wagens gingen terug naar Ensign en het team werd opgedoekt.

    [afbeelding]
    De NOS en autosport
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43536363
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:49 schreef Spooky4u het volgende:
    De NOS en autosport
    Wat heeft dat er nou mee te maken?
    Hoogenboom zat in de studio en legde uit hoe dat met het HB-team destijds gegaan is.
    Dit interview was er omdat diverse media overal aan het rondkraaien waren dat Spyker het 1e Nederlandse F1-team is. Dat kwam Rody bij Langs de lijn even rechtzetten.
    pi_43536517
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:53 schreef Eightball het volgende:

    [..]

    Wat heeft dat er nou mee te maken?
    Hoogenboom zat in de studio en legde uit hoe dat met het HB-team destijds gegaan is.
    Dit interview was er omdat diverse media overal aan het rondkraaien waren dat Spyker het 1e Nederlandse F1-team is. Dat kwam Rody bij Langs de lijn even rechtzetten.
    Heeft er niets mee te maken, ik vind die 2 alleen niet samengaan.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 14 november 2006 @ 11:06:03 #97
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43536663
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 10:59 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Heeft er niets mee te maken, ik vind die 2 alleen niet samengaan.
    en terecht.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43536811
    Ik vind het zelfs al lachwekkend wanneer ze opeens zeer specialistisch de TT van Assen in beel gaan brengen.... ZAP Eurosport!
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 14 november 2006 @ 11:13:12 #99
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43536857
    NOS & TT? Stem ik meteen af op Eurosport.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 14 november 2006 @ 13:42:04 #100
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43540843
    Er wordt nogal neerbuigend over autosport gedaan bij de NOS. Smeets had het altijd over "dinky toys" als hij de F1 aankondigde...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      dinsdag 14 november 2006 @ 13:46:25 #101
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43540985
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 13:42 schreef 4-elements het volgende:
    Er wordt nogal neerbuigend over autosport gedaan bij de NOS. Smeets had het altijd over "dinky toys" als hij de F1 aankondigde...
    Tja...ik vraag me af hoe hij zichzelf zou aankondigen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 14 november 2006 @ 13:59:52 #102
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43541452
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 13:46 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Tja...ik vraag me af hoe hij zichzelf zou aankondigen.
    Als de grootste sportcommentator aller tijden. De Verhevene. De Geweldige. Mart Smeets de Grote...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_43541488
    maar dat is niet jouw mening he.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 14 november 2006 @ 14:12:11 #104
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43541934
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
    maar dat is niet jouw mening he.
    Nou nee, ben niet zo'n fan van Smeets. Hij vindt zichzelf nogal goed en laat dat te vaak merken.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:31 #105
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43542848
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:12 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    Nou nee, ben niet zo'n fan van Smeets. Hij vindt zichzelf nogal goed en laat dat te vaak merken.
    Denk dat ca. 99% het met je eens is....
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43542859
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 16:19 schreef sanger het volgende:
    Ik hoop dat er een compleet nieuw chassis komt, wat eigenlijk wel logisch zou zijn ivm de Ferrari motor. Ook de berichten dat de nieuwe auto rondom een Cosworth motor gebouwd zou zijn wijst in die richting.
    Ja, maar ze kunnen die ontwerpen van dat cosworth chassis rechtstreeks de prullenbak in gooien.

    Laat ze maar netals sauber toen een 3/4 kopie van de ferrari maken en met het talent van Gascoyne een complete + doorontwikkelbare automaken. Een mooie windtunnel hebben ze dus dat is ook een +, al heb ik daar de laatste paar jaar niet zo veel van gemerkt (jordan/midland) .
    pi_43543007
    jordan en midland hebben de laatste jaren in de financiele malaise gezeten, dus dat er weinig resultaat was uit de windtunnel is verklaarbaar.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      dinsdag 14 november 2006 @ 14:41:59 #108
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43543024
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef MIster911 het volgende:

    [..]

    Ja, maar ze kunnen die ontwerpen van dat cosworth chassis rechtstreeks de prullenbak in gooien.

    Laat ze maar netals sauber toen een 3/4 kopie van de ferrari maken en met het talent van Gascoyne een complete + doorontwikkelbare automaken. Een mooie windtunnel hebben ze dus dat is ook een +, al heb ik daar de laatste paar jaar niet zo veel van gemerkt (jordan/midland) .
    Die ontwerpen zijn de prullenbak allang in inmiddels.

    Vandaar ook het nieuws dat Spyker pas in het nieuwe jaar zal gaan testten, ze beginnen van voren af aan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43547590
    Ik mag Mart Smeets wel, maar deel zijn opinie over autosport duidelijk niet.
    pi_43557320


    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_43557342
    Spyker is okay

    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_43563385
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 21:27 schreef ThaFreak het volgende:
    Spyker is okay

    [afbeelding]
    niet bepaald mooi maar ieder heeft zijn smaak
      woensdag 15 november 2006 @ 08:23:26 #113
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43568429
    Ik zag afgelopen zaterdag iemand in het casino Zandvoort met dit shirt in het antraciet lopen.

    Hopen dat er ook zulke shirts van de F1 afdeling komen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43568473
    Vind het ook wel wat hebben om met deze shirts rond te lopen.
    Laat ook meteen de uistraling zien van Spyker.
    No offense to ferrari fans, maar hopelijk krijgt Spyker geen shirts a la, rood t-shirt met een paard erop.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 15 november 2006 @ 08:36:20 #115
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43568553
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 08:26 schreef Spooky4u het volgende:
    Vind het ook wel wat hebben om met deze shirts rond te lopen.
    Laat ook meteen de uistraling zien van Spyker.
    No offense to ferrari fans, maar hopelijk krijgt Spyker geen shirts a la, rood t-shirt met een paard erop.
    Mooi zijn ze he! Frank even bellen?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43569467
    Frank ff gemaild. Bellen geloof ik niet in bij hem.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 15 november 2006 @ 09:32:11 #117
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43569514
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 09:30 schreef Spooky4u het volgende:
    Frank ff gemaild. Bellen geloof ik niet in bij hem.
    Mooi werk!

    Weet je mijn maat wel?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43569543
    Ik heb maatje PNT voor je besteld
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 15 november 2006 @ 10:54:08 #119
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43571225
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 09:33 schreef Spooky4u het volgende:
    Ik heb maatje PNT voor je besteld
    PNT????
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43573866
    Past Net nieT
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      woensdag 15 november 2006 @ 13:45:40 #121
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43575438
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 12:43 schreef Spooky4u het volgende:
    Past Net nieT
    aha, die moet ik hebben
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43578874
    Maar even over Spyker volgend jaar he, iedereen praat dat de directe concurrenten Super Aguri en STR zijn maar volgens mij wordt Williams-toyota/lexus ook niet bepaald een winnende combinatie. Ik denk wel dat ze vaak met elkaar in gevecht zullen zijn voor een mooie positie.

      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 november 2006 @ 15:46:12 #123
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43579393
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 08:26 schreef Spooky4u het volgende:
    Vind het ook wel wat hebben om met deze shirts rond te lopen.
    Laat ook meteen de uistraling zien van Spyker.
    No offense to ferrari fans, maar hopelijk krijgt Spyker geen shirts a la, rood t-shirt met een paard erop.
    no offense taken andere teams hebben het net zo goed dus
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_43581690
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 15:32 schreef MIster911 het volgende:
    Maar even over Spyker volgend jaar he, iedereen praat dat de directe concurrenten Super Aguri en STR zijn maar volgens mij wordt Williams-toyota/lexus ook niet bepaald een winnende combinatie. Ik denk wel dat ze vaak met elkaar in gevecht zullen zijn voor een mooie positie.

    Het valt me op dat ze bij Williams een gat in de lucht springen nu ze de Toyota motoren hebben, maar waar dat op gebasseerd is weet ik niet. Zo geweldig waren ze niet, afgelopen jaar. Het aantrekken van titelsponsor T&T spreekt wel voor Williams. Ze zullen nu een groter budget hebben dan de door jou genoemde teams.
      woensdag 15 november 2006 @ 18:24:24 #125
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43582700
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 17:51 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Het valt me op dat ze bij Williams een gat in de lucht springen nu ze de Toyota motoren hebben, maar waar dat op gebasseerd is weet ik niet. Zo geweldig waren ze niet, afgelopen jaar. Het aantrekken van titelsponsor T&T spreekt wel voor Williams. Ze zullen nu een groter budget hebben dan de door jou genoemde teams.
    Kan me herinneren dat ze er bij MF1 (toen nog Jordan) ook zo enthousiast over waren. Aan het eind van het seizoen liet Kolles al blijken daar niet meer achter te staan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43585192
    Ik ben blij dat Spyker gaat rijden met Ferrari. Die heb ik een stuk hoger dan de Toyota motor.
    pi_43600844
    Zal Monteiro inzetten op een andere klasse?
    quote:
    Monteiro gaat rally racen

    Tiago Monteiro zal dit weekend aanwezig zijn bij de Casinos do Algarve rally race in Portugal. Daar zal hij de auto besturen die voorafgaand aan de race een aantal ronden zal rijden om er zeker van te zijn dat het circuit toegankelijk is voor de rally auto’s. De race betreft de laatste race van het Portugese rally kampioenschap.

    Ondanks dat het geen echte race betreft kan Monteiro eens proeven aan het rally racen. De Spyker coureur zal rijden in een Peugeot Sport Portugal 206 GTi en zal vergezeld worden door professional Paulo Primaz.

    Monteiro heeft in het verleden al verschillende voertuigen mogen besturen. Zo heeft hij onder andere gereden in de Formule 1, Champ Cars, F3000 en de World Series by Renault. Na dit weekend kan hij rally racing aan zijn lijst toevoegen.
    Bron

    Is Monteiro nog steeds de meest logische coureur om naast Albers te rijden in de Spyker? De laatste tijd is het nogal stil rond ons Nederlands team vind ik (op zich wel logisch, het is komkommertijd in F1-land)
    pi_43605055
    Sakon Yamamoto?
    Sebastien Bourdais?
    of toch Adrian Sutil?
      donderdag 16 november 2006 @ 13:19:38 #129
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43605904
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 10:30 schreef LeXX het volgende:
    Zal Monteiro inzetten op een andere klasse?
    [..]

    Bron

    Is Monteiro nog steeds de meest logische coureur om naast Albers te rijden in de Spyker? De laatste tijd is het nogal stil rond ons Nederlands team vind ik (op zich wel logisch, het is komkommertijd in F1-land)
    Dit is alleen maar een cadeautje van Peugeot Portugal.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43606250
    Ik hoop geen Monteiro. Bourdais zou ik wel een hele mooie optie vinden.
    pi_43607215
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 12:51 schreef Rory78 het volgende:
    Sakon Yamamoto?
    Sebastien Bourdais?
    of toch Adrian Sutil?
    DIe bovenste valt al af want al die Japanse coureurs schijnen kamikaze neigingen te hebben :S
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
      woensdag 22 november 2006 @ 04:36:51 #132
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_43771982
    Oranje boven? In de achterhoede zul je bedoelen!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_43777393
    Sportmerk Quick is een nieuwe sponsor van het team.
    pi_43777447
    bron?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43777479
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 04:36 schreef DarkShine het volgende:
    Oranje boven? In de achterhoede zul je bedoelen!
    iets positiever a.u.b.: het gaat wel om neerlands trots!!
    al ben je wel realistisch genoeg
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
    pi_43780974
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 12:59:23 #138
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926306
    quote:
    Het doel van Spyker F1: Respect

    Door John (Spooky4u) op maandag 27 november 2006 09:29
    Bron: formule1.info

    Het belangrijkste doel van Spyker F1 is in 2007 het behalen van respect. Spyker-directeur Michiel Mol houdt graag de verwachtingen laag: “We moeten er verder niet teveel van verwachten.”

    Sinds de overname in september van Midland F1 door Spyker zijn de verwachtingen flink gestegen. Dit komt vooral door het aanstellen van topontwerper Mike Gascoine.”Iedereen weet dat we niet veel moeten verwachten van 2007, maar in 2008 moeten we een paar flinke stappen vooruit maken willen we serieus genomen worden”, vertelt Mol tegen ‘Sportweek’, ”Hoe serieuzer ze je nemen, hoe beter je het politieke spel kunt spelen. Ik heb er eigenlijk een hekel aan, maar het hoort er bij. Ik stel me bescheiden op, wil niemand tegen de schenen trappen. Laten we nou eerst maar eens een paar jaartjes meedraaien voordat we tegen de grote jongens ingaan, als we dat al ooit gaan doen. Want het is een raar soort familie, hoor. Iedereen wil de sport populairder maken, om vervolgens een zo groot mogelijk deel van dat succes te claimen.” Naast het verdienen van respect heeft Mol natuurlijk ook doelstellingen op de lange termijn: ”Wereldkampioen worden, want als dat je doel niet is, haal je het zeker nooit. In 2007 een paar punten, het podium over drie jaar en de eerste zege over vijf jaar.”
    Bron: Het doel van Spyker F1: Respect
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43926449
    goeie kick
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 13:06:40 #140
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926485
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 13:05 schreef Spooky4u het volgende:
    goeie kick
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43935896
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 12:59 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Bron: Het doel van Spyker F1: Respect
    volgend jaar hekkensluiter dus
      maandag 27 november 2006 @ 19:17:11 #142
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43937397
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 18:34 schreef MIster911 het volgende:

    [..]

    volgend jaar hekkensluiter dus
    Je hebt er lekker veel vertrouwen in zie ik.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43961634
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 19:17 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Je hebt er lekker veel vertrouwen in zie ik.
    dat is wat ze verkapt zeggen toch
    pi_43962175
    Nope, ze zeggen dat ze niet gaan testen omdat ze meer rendement denken te halen in de windtunnel dan banden te testen waar ze al redelijk bekend mee zijn.
    Ze hebben natuurlijk een ander chassis die je het beste in de tunnel kan ontwikkelen.

    Efficient met tijd en geld noemen ze dat. De andere teams zijn op enkele na bijna allemaal gedoemd om te moeten testen omdat de de Bridgestone banden niet kennen.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_43965460
    Dan mag ik hopen dat de regelgeving voor het nieuwe seizoen niet teveel veranderen, want anders weet je nog niet hoe de auto dan reageert op de banden.
      dinsdag 28 november 2006 @ 16:59:20 #146
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43965746
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef MIster911 het volgende:

    [..]

    dat is wat ze verkapt zeggen toch
    Imo niet. Ze geven toe niet het meeste geld te besteden te hebben, en het daarom zo efficient mogelijk te willen besteden.

    Voorlopig kunnen ze in de windtunnel meer bereiken dan op de baan. Het argument dat ze moeten wennen aan de motor gaat ook niet geheel op: de Ferrari motoren zijn pas vanaf eind december beschikbaar.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43967594
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 16:59 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Imo niet. Ze geven toe niet het meeste geld te besteden te hebben, en het daarom zo efficient mogelijk te willen besteden.

    Voorlopig kunnen ze in de windtunnel meer bereiken dan op de baan. Het argument dat ze moeten wennen aan de motor gaat ook niet geheel op: de Ferrari motoren zijn pas vanaf eind december beschikbaar.
    Ik heb de 'interim' Super Aguri gezien en dat is dus wel gewoon een Honda! Ferrari had trouwens wel een motor voor ze ter beschikking gehad.
    pi_43967718
      dinsdag 28 november 2006 @ 18:08:32 #149
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      dinsdag 28 november 2006 @ 23:24:18 #150
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43978638
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 17:57 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Ik heb de 'interim' Super Aguri gezien en dat is dus wel gewoon een Honda! Ferrari had trouwens wel een motor voor ze ter beschikking gehad.
    Maar niet DE motor welke ze gaan gebruiken. Die wordt door Ferrari zelf nog neit eens gebruikt.

    Die interim SA ziet er indd wel verdacht veel uti als de Honda van 2006.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43978695
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:

    [..]

    Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
    martini is onlangs zelfs Ferrari gaan sponsoren dus ...
    пусть всегда будет солнце
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')