Daar heb ik eigenlijk nog nooit iets over gehoord, ondanks dat ik dezelfde vraag een maand of 1,5 geleden ook al stelde in een ander topic. Alhoewel er volgens mij in het huidige chassis wel potentie zit, kijkend naar de ontwikkeling die Spyker dit seizoen maakt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:16 schreef MIster911 het volgende:
Krijgt spyker volgend seizoen een compleet nieuwe chassis of zal het gewoon een doorontwikkelde versie van 2006 gaan?
Ik hoop eerlijk gezegt niet voor het 2e want in dit chassis zit bijna geen potentie.
Misschien Spyker eens bellen om te vragen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nog nooit iets over gehoord, ondanks dat ik dezelfde vraag een maand of 1,5 geleden ook al stelde in een ander topic. Alhoewel er volgens mij in het huidige chassis wel potentie zit, kijkend naar de ontwikkeling die Spyker dit seizoen maakt.
Ik hoop dat er een compleet nieuw chassis komt, wat eigenlijk wel logisch zou zijn ivm de Ferrari motor. Ook de berichten dat de nieuwe auto rondom een Cosworth motor gebouwd zou zijn wijst in die richting.
Deze had ik gemist, maar dat gaat me net even te ver denk ik. Lees het tzt op internet wel ergensquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Misschien Spyker eens bellen om te vragen?
Ik snap je P.I. niet echt als ik eerlijk moet zijnquote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:51 schreef sanger het volgende:
Ik snap je P.I. niet echt als ik eerlijk moet zijn
Je laat me schrikkenquote:
Nu maar weer OT?!quote:
Misschien is dit een mooie kans om Buckler opnieuw in de markt te zetten?quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:00 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Drank/auto associatie, Martini heeft het nog lang volgehouden vanwege de vergaande belangen....
Bronquote:Spyker MF1 haalt nieuwe sponsor binnen
31 oktober 2006
Het Spyker MF1-team heeft een driejarige sponsordeal gesloten met Philoderm, een merk huidverzorgingsproducten van Rofil Medical uit Breda. Het logo van Philoderm, ook bekend van Christijan Albers Skincare, zal volgend seizoen te zien zijn op de Formule 1-wagens van Spyker MF1 en op de helmen en overalls van de coureurs.
Teambaas Colin Kolles zei: "Ik ben blij dat we met Philoderm weer een nieuwe partner voor de lange termijn hebben gevonden. Het geeft iedereen die meewerkt aan de transformatie van Spyker een enorme boost dat er zoveel toewijding wordt getoond in zo'n vroeg stadium." Robert Schreuder, algemeen directeur van Rofil Medical, voegde daaraan toe: "Spyker is hot en een uniek project voor ons. We waren al een jaar lang op een positieve manier in de Formule 1 actief via Albers en we wisten meteen al dat we deel wilden uitmaken van het Spyker-programma."
bronquote:Interview: Gascoyne begint aan SpykerF1 avontuur
Mike Gascoyne is vandaag als chief technical officer bij het SpykerF1 team begonnen. Gezien de werkervaring van de Brit (Tyrrel, Jordan, Renault en onlangs nog Toyota) een aanwinst voor het team dat een zware taak staat te wachten. Na onenigheid bij Toyota belandde Gascoyne tot zijn eigen tevredenheid nu bij het nieuwe Spyker, maar even was er twijfel:
“Ik vind het heerlijk om eindelijk weer terug te zijn! Eerst vroeg ik mij af of ik nog wel verder wilde werken in de Formule1, maar dan komt er toch zoiets uit. Het zit in je bloed, en de afgelopen maanden heb ik besloten een come back te maken. Er waren hier en daar wat opties, maar Spyker kwam eveneens in beeld, en deed mij een goed aanbod. Het is een uitdaging, en ik ben helemaal opgeladen!” De ervaring bij Jordan komt wellicht goed van pas. De fabriek in Silverstone, waarvan Jordan gebruik maakte, wordt eveneens de technische basis van Spyker. Door de geschiedenis van het team (Jordan werd Midland, Midland werd Spyker) zullen vele werknemers een bekende zijn van Gascoyne: “Dat is belangrijk, je hebt dan alle benodigde elementen om vooruitgang te maken. Het belangrijkste blijft echter de ambitie van de Spyker people, maar die is volop aanwezig. Resultaat boeken is belangrijk, dan geniet je echt van de autosport.”
Spyker heeft nog weinig duidelijkheid gegeven over de exacte rol van Mike Gascoyne, zelf licht hij zijn werkzaamheden voor de komende maanden kort toe: “Ik zal bij elke ontwerpvergadering aanwezig zijn, en de belangrijke technische beslissingen maken. De nieuwe auto is echter al zo goed als klaar, dus ik denk dat mijn invloed in de 2007 auto vrij klein is, die zal je pas halverwege het seizoen merken. De motorenovereenkomst is vrij laat gesloten, en ik kwam pas daarna in het team, dus verwacht niet teveel al in maart volgend jaar. Wat echter belangrijk is, is dat hoeveel geld je ook in het ‘huis’ stopt, het fundament moet in orde zijn. De basis moet je hebben voordat je de on-track prestaties gaat verbeteren.”
“Ik kijk dus even naar het algemenere plaatje terwijl de jongens werken aan de auto. Als ik me er nu al mee ga bemoeien komt de auto nooit echt af. Natuurlijk zal ik wel mijn advies hier en daar geven, maar James Key moet het karwei nu afmaken. Belangrijk is dat op de tekentafel juist gewerkt wordt, en dat de windtunnel goed functioneert. De windtunnel is een van de belangrijkste onderzoeksmethodes in de Formule1. Als je wilt presteren moet je windtunnel goed functioneren. We bewezen bij Jordan in 1999 dat we in die windtunnel een auto konden ontwerpen die best goed was.”
En zijn verwachtingen voor begin 2007? “De top (fabrieks)teams hebben de ambitie om races, of zelfs de titel te winnen. Dat mag je hier niet verwachten. Wij kunnen onszelf tot een groot team opwerken, maar voor de komende jaren moeten we hopen op puntenfinishes, en misschien zelfs wel een podium als er een of twee keer per jaar zo’n race is waarbij alle posities door de war raken. Het budget is wel groter geworden, en we halen belangrijke personen binnen. Ik moet eerst nog maar zien wat zij in huis hebben, en waar ze hen nodig hebben. Niemand hoeft zich echter zorgen te maken, in de teams die ik ‘gebouwd’ heb kon iedereen altijd prima met elkaar overweg.”
bronquote:Heeft Spyker MF1 het doel bereikt?
Het seizoen 2006 is al weer geruime tijd voorbij en ook het team van Spyker maakte de balans op. Het team was het enige team dat met twee verscillende namen door het seizoen heen racete, maar punten zaten er niet in. Het doel van het prille team was om de aansluiting met het middenveld te vinden, maar dat lukte niet altijd. Opmerkelijk feit is dat het team het seizoen begon en afsloot met zowel een andere naam als een andere eigenaars. Spyker, ontstaan uit Midland en voorheen Jordan Grand Prix is hierin een zeldzame uitzondering.
Voor de eerste maal in de geschiedenis van de Formule 1 verscheen er met Midland MF1 Racing een team met Russische licentie aan de start, maar dat was dan ook meteen het hoogtepunt van het team. MF1 Racing kampte met de gevolgen van de erfenis van Jordan GP, een weinig competitieve auto, een laag budget en moeite om het seizoen 2005 zonder al teveel financiële problemen te doorstaan.
Het team rond Colin Kolles deed veel moeite maar wist niet uit het achterveld weg te komen. De vorm werd steeds beter en een stijgende lijn was waarneembaar, ook al was MF1/Spyker sterk afhankelijk van de competitiviteit van de Bridgestone banden en van de circuits waar de races werden gereden. Op veel circuits kon Midland/Spyker de strijd aangaan met de directe concurrenten Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso, op andere circuits reed men hopeloos achteraan en moest men zich verdedigen tegen Super Aguri.
Toch maakte de M16, ondanks de budgettaire problemen en de beperkte test en ontwikkelingsmogelijkheden, een opmerkelijke ‘performance’ sprong. Dit leverde het team helaas geen punten op, maar insiders bemerkten dat de rondetijden beter werden, maar dit leverde niet het gewenste resultaat, hier en daar een puntje pakken, op. De teamleiding werd het echter nooit moe om hun vooruitgang kenbaar te maken. Een persmededeling van Midland/Spyker , ergens in 2006, bevatte niet meer dan lege zinsneden, onbelangrijke informatie en uiteraard aanwijzingen op de vele goede stappen voorwaarts.
Het meest belangrijkste persbericht uit het korte bestaan van het enige Russische Formule 1 team kwam op het meest ondenkbare en ongunstigste tijdstip. Rond middernacht in Monza, voordat Michael Schumacher bekend maakte dat hij zijn carrière zou afsluiten. Rond alle hectiek, ontstaan door de aankondiging van Schumacher, maakten Alex Shnaider en de Midland Group de overname door Spyker bekend.
Getallen speelden in 2006 een grote rol bij MF1/Spyker. Met name het grote aantal coureurs die bij het team de revue passeerden, was indrukwekkend. Voor een gedetailleerde opsomming van alle coureurs die voor het team in actie kwamen, mag men even gaan zitten. Allereerst twee coureurs die niet eens aan rijden toekwamen. De Rus Roman Rusinov zou gaan testen, maar mocht niet. Evenzo verging het de Nederlander Nicky Pastorelli, die weliswaar de officiële status van testrijder bij het team had, maar nooit in in Midland bolide mocht plaatsnemen. Pastorelli week uit naar de ChampCar Series. Voor een eenmalige testrit mochten Fabrizio del Monte, Alexandre Premat, Adrian Valles, Ernesto Viso en zelfs motorcoureur Max Biaggi opdraven, maar ook zij vertrokken weer met stille trom.
Giorgio Mondini, Markus Winkelhock en Adrian Sutil waren regelmatiger terug te vinden achter het stuur van een MF1/Spyker, waarbij de beide Duitse coureurs opvallende prestaties wisten neer te zetten. Zelfs wedstrijdcoureur Tiago Monteiro maakte van zijn hart geen moordkuil door te beweren dat hij gelukkiger zou zijn wanneer een van beide Duitsers de vrijdagtest voor rekening zou nemen. Monteiro en zijn ingenieurs zouden dan betere feedback krijgen. Niet verwonderlijk dus dat de beide Duitsers voor het seizoen 2007 aanspraak lijken te maken op het tweede, nog vacante stoeltje bij Spyker. Echter, geld speelt ook een belangrijke rol. Mocht zich een coureur aandienen met een flinke som geld op zak dan is het twijfelachtig hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen. Door de komst van een weinig ervaren coureur die veel geld meeneemt, zal waarschijnlijk ook de huidige teamleiding zwichten. Een dergelijke situatie heeft in het afgelopen seizoen al enkele coureurs de kop gekost.
Dat de beide wedstrijdrijders Christijan Albers en Tiago Monteiro in het afgelopen seizoen vaker in de schaduw stonden van de Duitse vrijdagtesters, betekend geenszins dat zij slecht werk hebben afgeleverd. Hun grootste probleem was het dienstvoertuig, dat in tegenstelling tot vorig jaar, met veel meer technische problemen te kampen had, vaker uitviel, en net als vorig jaar weinig competitief was. Op Hockenheim werden beide bolides zelfs gediskwalificeerd omdat de achtervleugel te flexibel was. Flexibiliteit is alleen legaal voor de sponsornamen op de achtervleugel.
Maar heeft Midland MF1/ Spyker dit seizoen nu het gestelde doel bereikt? Ja, in zekere zin wel. Ondanks de beperkte mogelijkheden werd het team wakker en maakte een ongelooflijke stap voorwaarts. Helaas werd dit niet met punten beloond. Wellicht volgend jaar, met Christijan Albers achter het stuur, met een Ferrari motor achter zijn brandvrije overall. Was het maar Maart 2007.
knap hoorquote:
quote:Op woensdag 8 november 2006 12:50 schreef MIster911 het volgende:
Ik heb gehoord dat ze trust als sponsor hebben maar wordt dit ook de titelsponsor?
Dus weer gaat de vlieger van paydriver niet opquote:Op woensdag 8 november 2006 13:16 schreef rubbereend het volgende:
Trust gaat Albers persoonlijk sponsoren en Spyker als "gewone" sponsor. Contract voor 1 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |