nee ik doelde op die grap dat het de schuld was van jos brinkquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
Qua rascisme heeft er altijd een vage waas rond deze ramp gehangen. 99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
Kippenvel...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
http://www.wwp-diemen.nl/ATC.mp3
Het begint na 7:30, als het goed is.
De ramp met de Martinair in Faro 1992 kende meer doden (56 mensen) maar het is waar dat slachtoffers op de grond een grotere impact genereren.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:01 schreef Falco het volgende:
In mijn idee blijft dit wel de grootste ramp van de jaren '90...
De ergste ramp, in de luchtvaartgeschiedenis is volgens mij de ramp op Tenerife met een Pan Am toestel en een KLM toestel. 1977quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 03:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Twee en halve maand later en idd meer doden:
[..]
Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband
Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beeldenquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband
Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
Daar ben ik nog naar op zoek geweest op internet maar tot op heden niet kunnen vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beelden
Echt gruwelijk inderdaad, krijg al kippenvel van het lezen. Ik las in Quest ook de laatste conversaties aan boord van die KLM vlucht op Tenerife. Huu!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.
Ja, dat vond ik ook bizar, dat ongelooflijk hoge beginaantal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Met hun plotselinge Alzeheimerquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nachtenlang dienst gedaan rond de plaats van de inslag.
Ik lijk zo af en toe de enige te zijn die er niets aan over hield.
Behalve dan een onherstelbare deuk in mijn geloof in politiek Nederland.
Ik memoreer nog even het trio Borst Joritsma en Sorgdrager.
Die drie horen een jarenlange gevangenisstraf uit te zitten !
Nou, ik heb hem wel zitten knijpen voor een bevriende student die er woonde. Die was gelukkig niet getroffen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.
Ja in een week geloof ik hè ?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Tenerife was eind jaren zeventig, Faro was 2 maanden later.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Kan ik me ook nog goed herinneren. Eerst vloeken omdat het werd onderbroken, en daarna heel stil voor de tv gezeten ...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:04 schreef rudedeltadude het volgende:
Ik weet nog goed dat ik Studio Sport zat te kijken en dat Mart Smeets zei:
We onderbreken de uitzending, omdat de situatie in Amsterdam zo ernstig is
Voor de duidelijkheid: Faro was twee maanden na de Bijlmerramp. Tenerife was inderdaad ver daarvoor in de jaren '70.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tenerife was eind jaren zeventig, Faro was 2 maanden later.
Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?quote:
Een klein overzicht van alle complottheorien:quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?
Wat was het nu eigenlijk.... de verhalen gingen dat er of ander geheim kernwapen aan boord was. Volgens mij bleek het uiteindelijk te gaan om verarmd uranium als ballast.
De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef dvr het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Faro was twee maanden na de Bijlmerramp. Tenerife was inderdaad ver daarvoor in de jaren '70.
Hier een overzichtje van luchtvaartrampen met veel Nederlandse betrokkenen:
Mrt 1977: Tenerife (583 doden)
Okt 1981: Moerdijk (17 doden)
Jun 1989: Zanderij, Suriname (175 doden)
Okt 1992: Bijlmerramp (43 doden)
Dec 1992: Faro (56 doden)
Jul 1996: Herculesramp Eindhoven (34 doden)
Sep 1996: Dakotaramp, zee nabij Texel (32 doden)
4 oktober 1992 overleed mijn vaderquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef dvr het volgende:
Okt 1992: Bijlmerramp (43 doden)
Sep 1996: Dakotaramp, zee nabij Texel (32 doden)
Knap van je ,quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:53 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.
In 10 minuten van Amsterdam Bijlmer naar Alkmaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:19 schreef buzzer het volgende:
Ik reed ongeveer een minuut of 10 voor de crash langs de Bijlmer.
Zo'n beetje bij de rotonde van Alkmaar hoorde ik van de crash, en dat was toch een hele rare gewaarwording..
Kerosine ruikt naar petroleum want dat is het in feite ook.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Knap van je ,
Ik zou niet weten hoe kerosine ruikt![]()
Dus dan had het ook een petroleum lucht kunnen zijnquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Kerosine ruikt naar petroleum want dat is het in feite ook.
Elke vliegtuigspotter kent het omdat hij na een landing eerst een walm kerosine en even later een walm verbrandt rubber van de banden over zich heen krijgt.![]()
Echte dodental ligt waarschijnlijk ook veel hoger. Vermoed wordt dat hele gezinnen illegale gewoon "verdampt" zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zei ook voor zover ik me kan herinneren.
Maar bij de Bijlmerramp was het extreem. Ik veel huizen zouden wel 9 illegalen wonen.
Piloot wilde em in het ijsselmeer dumpen, maar is halverwege teruggeroepen richting amsterdam. En boven de stad neergeploft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:19 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb dat ding zien vliegen een paar seconden voordat ie neerstortte...hij kwam over m'n huis heen. Ik kwam samen met mijn ouders terug van een verjaardag en we liepen buiten. We dachten eerst dat ie nog in de Gaasperplas terecht was gekomen, maar helaas was dat niet zo![]()
Inmiddels is wel min of meer toegegeven dat er "verarmd uranium" aanboord was...quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jaren later heb ik met grote interesse het boek "Going down, going down" gelezen, een boek dat achteraf gezien veel complotten zag die er niet waren.
En elke dode, stuk voor stuk, is hier toe te schrijven aan een administratieve fout en nalatig handelen van de brandweerquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:53 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.
Maar dat zal nooit te bewijzen zijnquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als het klopt van de Mossad en het met opzet vliegen in een Bijlmerflat (ik zie de conversatie al voor me: ach, daar wonen toch alleen negers) dan is dat wel een schande natuurlijk
1 De piloot wilde 'm niet in het IJsselmeer dumpen, hij wilde zo snel mogelijk terug naar Schiphhol.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Piloot wilde em in het ijsselmeer dumpen, maar is halverwege teruggeroepen richting amsterdam. En boven de stad neergeploft.
Als je na gaat hoeveel mensen er enge, stralingsziekte achtige verschijnselen hebben opgelopen, is dat mischien maar goed ook![]()
![]()
De staart bevatte verarmd uranium als ballast. Maar er was meer te doen over de lading DMMP, een grondstof voor sarin zenuwgas.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?
Wat was het nu eigenlijk.... de verhalen gingen dat er of ander geheim kernwapen aan boord was. Volgens mij bleek het uiteindelijk te gaan om verarmd uranium als ballast.
quote:About 190 liters of dimethyl methylphosphonate, together with other chemicals, were released during the El Al Flight 1862 crash at Bijlmer, Amsterdam. People in the area and the rescue workers involved suffered health problems for years after.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |