abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42475695
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:

[..]

Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
nee ik doelde op die grap dat het de schuld was van jos brink

Deze had opnames voor weddendat, en daar was een piloot die een weddenschap had dat die met de neus van zijn vliegtuig op nummer 63b kon aanbellen, en als de niet zou lukken was zijn tegen prestatie een BBQ met ruim 300 mensen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_42475962
Ik weet nog dat m'n ouders die ramp zaten te kijken op de televisie. M'n broer was 11 en ik 10. Ik had op een tafel m'n barbies enzo staan en m'n broer ging op een barbiestoel zitten en die ging kapot. Werd hij naar bed gestuurd en ik mocht lekker wel tv kijken Achteraf heel dom maar dat je je dan zoiets nog herinnerd. Heel vreemd. Was geloof ik ook de eerste keer op tv dat er zoveel vuur was te zien.
pi_42477244
Mannen in witte pakken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42477298
Ik heb gisteren Seconds from Disaster gezien op National Geographic.
De oorzaak was metaalmoeheid in een boutje.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Donald Duck held zondag 8 oktober 2006 @ 13:26:38 #55
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42477418
Dit heb ik nou nooit echt als een van de grote rampen beschouwd. 'Gewoon' weer een vliegtuigcrash.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Redactie Frontpage zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:53 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42477548
Ik dacht dat t jaren 80 was
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:34:03 #57
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42477595
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:

[..]

Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
Qua rascisme heeft er altijd een vage waas rond deze ramp gehangen. 99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.
Domweg omdat hij zeker wist dat zijn kennisen uberhaupt nooit in de Bijlmer kwamen, laat staan er zouden wonen.
Wie dit leest is gek
pi_42477784
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

http://www.wwp-diemen.nl/ATC.mp3
Het begint na 7:30, als het goed is.
Kippenvel...
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:01:21 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42478183
In mijn idee blijft dit wel de grootste ramp van de jaren '90 ...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:26:29 #60
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42478816
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:01 schreef Falco het volgende:
In mijn idee blijft dit wel de grootste ramp van de jaren '90 ...
De ramp met de Martinair in Faro 1992 kende meer doden (56 mensen) maar het is waar dat slachtoffers op de grond een grotere impact genereren.
Wie dit leest is gek
pi_42480963
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 03:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Twee en halve maand later en idd meer doden:
[..]
De ergste ramp, in de luchtvaartgeschiedenis is volgens mij de ramp op Tenerife met een Pan Am toestel en een KLM toestel. 1977

http://www.panamair.org/accidents/victor.htm
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:24:16 #62
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42492597
Stukje transcriptie van de geluidsband


Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:35:25 #63
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42493086
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband


Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 oktober 2006 @ 22:48:25 #64
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42496049
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband


Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beelden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:04:53 #65
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42496766
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beelden
Daar ben ik nog naar op zoek geweest op internet maar tot op heden niet kunnen vinden.

Wel een paar andere links
http://www.het-klankbord.vuurwerk.nl/bijlmer.htm
http://www.het-klankbord.vuurwerk.nl/enquete.htm

Er is uiteraard nog veel meer te vinden maar wat me wel opvalt is dat veel documenten op overheids-websites, o.a. pdf files van de tweede kamer stukken, niet werken (Complot!)


Wie dit leest is gek
pi_42499394
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:35 schreef elcastel het volgende:

[..]

Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.
Echt gruwelijk inderdaad, krijg al kippenvel van het lezen. Ik las in Quest ook de laatste conversaties aan boord van die KLM vlucht op Tenerife. Huu!
  maandag 9 oktober 2006 @ 00:32:57 #67
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_42499535
Nachtenlang dienst gedaan rond de plaats van de inslag.
Ik lijk zo af en toe de enige te zijn die er niets aan over hield.
Behalve dan een onherstelbare deuk in mijn geloof in politiek Nederland.
Ik memoreer nog even het trio Borst Joritsma en Sorgdrager.
Die drie horen een jarenlange gevangenisstraf uit te zitten !
Jawohl Herr Kaloin!
pi_42500593
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Ja, dat vond ik ook bizar, dat ongelooflijk hoge beginaantal.
pi_42500606
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 00:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nachtenlang dienst gedaan rond de plaats van de inslag.
Ik lijk zo af en toe de enige te zijn die er niets aan over hield.
Behalve dan een onherstelbare deuk in mijn geloof in politiek Nederland.
Ik memoreer nog even het trio Borst Joritsma en Sorgdrager.
Die drie horen een jarenlange gevangenisstraf uit te zitten !
Met hun plotselinge Alzeheimer 'ik herinner mij hier niks meer van'
pi_42500699
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.
Nou, ik heb hem wel zitten knijpen voor een bevriende student die er woonde. Die was gelukkig niet getroffen.
pi_42502778
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:46:37 #72
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42506136
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Ja in een week geloof ik hè ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_42507696
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Tenerife was eind jaren zeventig, Faro was 2 maanden later.
pi_42508099
Vannacht was een 'Seconds from disaster' over de Bijlmerramp op TV. Het alles kwam door metaalmoeheid en het falen van 2 van de 'slagpinnen'.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_42509696
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:04 schreef rudedeltadude het volgende:

Ik weet nog goed dat ik Studio Sport zat te kijken en dat Mart Smeets zei:
We onderbreken de uitzending, omdat de situatie in Amsterdam zo ernstig is
Kan ik me ook nog goed herinneren. Eerst vloeken omdat het werd onderbroken, en daarna heel stil voor de tv gezeten ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42510543
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Tenerife was eind jaren zeventig, Faro was 2 maanden later.
Voor de duidelijkheid: Faro was twee maanden na de Bijlmerramp. Tenerife was inderdaad ver daarvoor in de jaren '70.

Hier een overzichtje van luchtvaartrampen met veel Nederlandse betrokkenen:

Mrt 1977: Tenerife (583 doden)
Okt 1981: Moerdijk (17 doden)
Jun 1989: Zanderij, Suriname (175 doden)
Okt 1992: Bijlmerramp (43 doden)
Dec 1992: Faro (56 doden)
Jul 1996: Herculesramp Eindhoven (34 doden)
Sep 1996: Dakotaramp, zee nabij Texel (32 doden)
pi_42510637
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef venomsnake het volgende:
Mannen in witte pakken.
Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?

Wat was het nu eigenlijk.... de verhalen gingen dat er of ander geheim kernwapen aan boord was. Volgens mij bleek het uiteindelijk te gaan om verarmd uranium als ballast.
pi_42510654
Van Faro kan ik me dan weer bijna niks herinneren ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_42512148
Volgens 'Seconds from disaster' is het volgende gebeurt:

Wegens metaalmoeheid begaven beide slagpinnen van de binnenste rechtermotor het. Hierdoor brak de motor los en vloog naar voren en daarna naar achteren waardoor de buitenste rechtermotor werd geraakt. Samen met 10 meter van de vleugel vloog dus ook deze motor van de rechtervleugel af. Nou was het mogelijk om door te vliegen op de overige 2 motoren. Dit hadden ze ook een paar minuten vol gehouden. Vlak voor de landingsbaan trok de piloot de neus van het vliegtuig op (standaardprocedure voor een landing) waardoor het vliegtuig uit balans raakte en weer op zijn zij rolde. Ditmaal was het vliegtuig zo dicht bij de grond dat het totaal onbestuurbaar werd en regelrecht op de flat af vloog.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:12:49 #80
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42515757
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?

Wat was het nu eigenlijk.... de verhalen gingen dat er of ander geheim kernwapen aan boord was. Volgens mij bleek het uiteindelijk te gaan om verarmd uranium als ballast.
Een klein overzicht van alle complottheorien:

Er waren geheime en verboden wapens aan boord (dit is waarschijnlijk waar omdat er ook een Israelische geheim agente aan boord was, en een deel van de ladingpapieren is nooit vrijgegeven).
De gezagvoerde wilde ondanks rugwind perse op baan 27 landen omdat dat het dichtste bij de EL AL vrachtloods op Schiphol is.
Ivm de geheime lading koos men ervoor om een crashlanding op Schiphol te maken (toestel was veel te zwaar om normaal te kunnen landen) ipv in het IJselmeer te ditchen.
Nadat ze de motoren kwijt waren was er telefonisch overleg tussen de agente aan boord en de Mossad in Israel. De Mossad zou opdracht hebben gegeven om een flat in te vliegen om zo de geheime lading te vernietigen.
De Boeing vloog geen 2 maar 3 rondjes over Amsterdam omdat de vluchtleiding op Schiphol incapabel was om het toestel recht voor de baan te loodsen. Dit zou betekenen dat de radarplot vevalst is. Dit werd overigens bevestigd door Klaas Wilting die het toestel over zijn woonplaats Almere zag komen. tewijl het daar volgens de radar nooit geweest was.
Op de avond van de crash hebben mannen in witte pakken (Mossad) een vluchtrecorder uit het puin weggehaald waardoor deze uiteraard nooit meer gevonden is, dit om bewijs te vernietigen.
De luchtverkeersleiding wist dat het toestel 2 motoren verloren had (via de kustwacht die het gezien had) maar er waren geheime instructies dat alleen EL AL vliegtuigen dan toch over de stad mochten vliegen.
De banden van de brandweer en de politie van het eerse half uur na de crash zijn expres de volgende dag gewist. (Officieel is dit per ongeluk gebeurd)
Aanbiedingen van milieudiensten om de vervuilde lucht te meten werden afgewezen omdat de brandweer dit al zou doen. Im werkelijkheid werd er niets gemeten.
De radioactiviteit die na de ramp werd gemeten kwam van Amerikaans uranium of plutonium om een atoombom te maken. Het vliegtuig zat sowieso vol verarmd uranium als contragewicht voor bepaalde bewegende delen.
Bij onduidelijkheid over de lading werd door de Nedelandse aoutoriteiten nooit doorgevraagd bij EL AL. Op de avond van de crash is er een instructie rondgebeld om ladinggegevens "onder de pet" te houden.
De Boeing had zwaar achterstallig onderhoud en de motoren zouden kort voor de start beschadigd zijn door ze over de toeren te jagen. Dit zou in Badhoevedorp en Aalsmeer te horen zijn geweest. KLM monteurs die de motoren in onderhoud hadden hebben geweigerd de vrijgave te tekenen. Dan tekende hun chef "omdat dit gebruikelijk was"
Puin en vliegtuigresten werden na een paar dagen al naar een vuilnisbelt afgevoerd om bewijzen te vernietigen. Twee weken later werd het metaal alsnog naar hangar 8 op Schiphol gebracht maar een deel was al verkocht aan een schroothandelaar en verpulverd. De 'sorteerders' in hangar 8 werden vrijwel allemaal ziek en kregen bovengemiddeld vaak kanker (waarschijnlijk door het uranium, aldus minister Els Borst)
De onderzoekscomissie kon geen oorzaak vinden en kwam toen maar met de theorie van de gebroken bevestigingspinnen. Er werd geadviseerd aan Boeing om onmiddelijk alle pinnen wereldwijd te checken. Boeing vond dit zo'n onzinverhaal dat minister Jorritsma zich ermee moest bemoeien om de RLD niet voor schut te laten gaan. Uiteidelijk gaf Boeing het advies om bij gelegenheid steekproeven van de pinnen te nemen.

Dit is maar een klein deel, er zijn er nog zeker een stuk of 50 meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 09-10-2006 17:22:04 ]
Wie dit leest is gek
pi_42516374
Ik was toen jarig
pi_42516561
Als het klopt van de Mossad en het met opzet vliegen in een Bijlmerflat (ik zie de conversatie al voor me: ach, daar wonen toch alleen negers) dan is dat wel een schande natuurlijk
pi_42516714
Ik kan niet geloven dat een piloot dat ding zomaar ff een flat in boord. Het is geen terrorist.
pi_42516990
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef dvr het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: Faro was twee maanden na de Bijlmerramp. Tenerife was inderdaad ver daarvoor in de jaren '70.

Hier een overzichtje van luchtvaartrampen met veel Nederlandse betrokkenen:

Mrt 1977: Tenerife (583 doden)
Okt 1981: Moerdijk (17 doden)
Jun 1989: Zanderij, Suriname (175 doden)
Okt 1992: Bijlmerramp (43 doden)
Dec 1992: Faro (56 doden)
Jul 1996: Herculesramp Eindhoven (34 doden)
Sep 1996: Dakotaramp, zee nabij Texel (32 doden)
De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.
pi_42681575
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef dvr het volgende:


Okt 1992: Bijlmerramp (43 doden)
Sep 1996: Dakotaramp, zee nabij Texel (32 doden)
4 oktober 1992 overleed mijn vader
25 september 1996 overleed mijn moeder

commentaar van mijn broer: Jezus, nee he, is er weer een vliegtuig neergesodemieterd.

Iig 2 rampendagen die ik nooit meer vergeet
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_42682160
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:53 schreef Blanchimont het volgende:

[..]

De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.
Knap van je ,
Ik zou niet weten hoe kerosine ruikt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:07:51 #87
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_42683401
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:19 schreef buzzer het volgende:
Ik reed ongeveer een minuut of 10 voor de crash langs de Bijlmer.
Zo'n beetje bij de rotonde van Alkmaar hoorde ik van de crash, en dat was toch een hele rare gewaarwording..
In 10 minuten van Amsterdam Bijlmer naar Alkmaar
Da's dus 50 km in 10 minuten.
gemiddelde snelheid van 300 km p/u.........
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:05:00 #88
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42687022
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Knap van je ,
Ik zou niet weten hoe kerosine ruikt
Kerosine ruikt naar petroleum want dat is het in feite ook.
Elke vliegtuigspotter kent het omdat hij na een landing eerst een walm kerosine en even later een walm verbrandt rubber van de banden over zich heen krijgt.
Wie dit leest is gek
pi_42691656
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kerosine ruikt naar petroleum want dat is het in feite ook.
Elke vliegtuigspotter kent het omdat hij na een landing eerst een walm kerosine en even later een walm verbrandt rubber van de banden over zich heen krijgt.
Dus dan had het ook een petroleum lucht kunnen zijn
pi_42694050
Kan me niet echt veel meer herinerren

Weet wel dat een meisje hier uit de buurt haar oma in de bijlmer flat had wonen en dat meisje was dus alleen thuis en kon niet naar binnen
Toen kwam ze hier gillend tv kijken en schreeuwen dat haar oma daar woont toen ze dat like 10x had gezegd kwam haar oma op tv
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:34:43 #91
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_42694381
Ik was 7 ofzo, was die middag in de stad, smerig veel sirenes herriner ik me nog wel geen idee wat er toen aan de hand was, later op het nieuws dus wel.
You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
The stickiest of the icky.
pi_42701563
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik zei ook voor zover ik me kan herinneren.

Maar bij de Bijlmerramp was het extreem. Ik veel huizen zouden wel 9 illegalen wonen.
Echte dodental ligt waarschijnlijk ook veel hoger. Vermoed wordt dat hele gezinnen illegale gewoon "verdampt" zijn.


Ik dacht ook dat er nooit een lichaam is gevonden?
pi_42701676
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 00:19 schreef ThaBrain het volgende:
Ik heb dat ding zien vliegen een paar seconden voordat ie neerstortte...hij kwam over m'n huis heen. Ik kwam samen met mijn ouders terug van een verjaardag en we liepen buiten. We dachten eerst dat ie nog in de Gaasperplas terecht was gekomen, maar helaas was dat niet zo
Piloot wilde em in het ijsselmeer dumpen, maar is halverwege teruggeroepen richting amsterdam. En boven de stad neergeploft.

Als je na gaat hoeveel mensen er enge, stralingsziekte achtige verschijnselen hebben opgelopen, is dat mischien maar goed ook
pi_42701708
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 00:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Jaren later heb ik met grote interesse het boek "Going down, going down" gelezen, een boek dat achteraf gezien veel complotten zag die er niet waren.
Inmiddels is wel min of meer toegegeven dat er "verarmd uranium" aanboord was...

Maar het blijft allemaal erg raar..
pi_42701814
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:53 schreef Blanchimont het volgende:

[..]

De Herculesramp kan ik me nog goed herinneren. Hier hing een sterke kerosinelucht en ik vroeg me af waar die vandaan kwam. Later kwamen de beelden op TV van het uitgebrandde vliegtuig. Een klasgenoot kende een van de inzittenden die bij de ramp om het leven kwam.
En elke dode, stuk voor stuk, is hier toe te schrijven aan een administratieve fout en nalatig handelen van de brandweer
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:30:14 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42702019
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als het klopt van de Mossad en het met opzet vliegen in een Bijlmerflat (ik zie de conversatie al voor me: ach, daar wonen toch alleen negers) dan is dat wel een schande natuurlijk
Maar dat zal nooit te bewijzen zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:48:37 #97
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_42702403
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Piloot wilde em in het ijsselmeer dumpen, maar is halverwege teruggeroepen richting amsterdam. En boven de stad neergeploft.

Als je na gaat hoeveel mensen er enge, stralingsziekte achtige verschijnselen hebben opgelopen, is dat mischien maar goed ook
1 De piloot wilde 'm niet in het IJsselmeer dumpen, hij wilde zo snel mogelijk terug naar Schiphhol.
2 Hij is niet terugeroepen want er valt niets terug te roepen, de gezagvoerder en alleen hij bepaald waar hij wil landen omdat de verkeersleiding niet kan beoordelen wat de besturingsmogelijkheden zijn.
En gezagvoerder Fuchs wilde naar de Buitenvelderdbaan, terwijl de Kaagbaan in gebruik was.

In de geluidsopname hier ergens boven hoor je de toren dan ook tegen de naderingsverkeersleiding zeggen dat de localizers en de baanverlichting van baan 27 zijn aangezet.
De 2 rondjes boven de stad moest hij maken om zover te dalen dat hij een "twelve mile final" had. Toen hij z'n flaps op 12 mijl voor de kop de baan wilde uitschuiven gingen alleen die aan de linkervleugel uit, en pas toen krulde hij als een kurketrekker in de flats.
Het wrange van het hele verhaal is dus dat als hij geprobeerd zou hebben een normale landing op de Kaagbaan te maken er geen rondjes gevlogen hadden hoeven worden, omdat hij vanaf Muiden tot de omgeving van Leiden had kunnen dalen en als hij al neergestort was dit waarschijnlijk ergens in een bollenveld bij Lisse zou zijn geweest.
Wie dit leest is gek
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:50:23 #98
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42702459
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Oh ja, dat was ook een bron van complottheorieën. Mannen in onopvallende auto's en met witte overals aan die rond liepen op de locatie. Werden er daarna niet ook ineens overal Men in Black gesignaleerd om mensen het zwijgen op te leggen?

Wat was het nu eigenlijk.... de verhalen gingen dat er of ander geheim kernwapen aan boord was. Volgens mij bleek het uiteindelijk te gaan om verarmd uranium als ballast.
De staart bevatte verarmd uranium als ballast. Maar er was meer te doen over de lading DMMP, een grondstof voor sarin zenuwgas.
quote:
About 190 liters of dimethyl methylphosphonate, together with other chemicals, were released during the El Al Flight 1862 crash at Bijlmer, Amsterdam. People in the area and the rescue workers involved suffered health problems for years after.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:06:45 #99
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_42702895
Brrr, dat geluidsfragment.

Toen ik het hoorde, hoorde ik tegelijkertijd het nummer "Too much love will kill you" van Brian May. Tot op de dag van vandaag blijft dat nummer mij aan dat moment herinneren.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:27:39 #100
862 Arcee
Look closer
pi_62138133
Vandaag 16 jaar geleden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')