nee ik doelde op die grap dat het de schuld was van jos brinkquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
Qua rascisme heeft er altijd een vage waas rond deze ramp gehangen. 99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Was dat die grap van de twee negers die aan het Scrabblen zijn en dat de één aan de ander vraagt "Heb jij de 'l' al?" en dat nummer twee reageert met "Nee, maar daar komt-ie aangevlogen!"?
Kippenvel...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
http://www.wwp-diemen.nl/ATC.mp3
Het begint na 7:30, als het goed is.
De ramp met de Martinair in Faro 1992 kende meer doden (56 mensen) maar het is waar dat slachtoffers op de grond een grotere impact genereren.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:01 schreef Falco het volgende:
In mijn idee blijft dit wel de grootste ramp van de jaren '90...
De ergste ramp, in de luchtvaartgeschiedenis is volgens mij de ramp op Tenerife met een Pan Am toestel en een KLM toestel. 1977quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 03:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Twee en halve maand later en idd meer doden:
[..]
Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband
Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beeldenquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Stukje transcriptie van de geluidsband
Gezagvoerder: Continue descent
1500 feet, 1500 and we have a controlling problem.
Henk ter Braake : You have controlling problems as well, roger.
Henk ter Braake : Hij zit dik, dik, dik in de problemen, nou ook met z’n controls.
Jet van Opijnen: Dus ook problemen met zijn controls? Check?
Henk ter Braake : Ja
(...)
Gezagvoerder: Going down, 1862, going down, going down.
Jet van Opijnen: Het is gebeurd..
Henk ter Braake : Ja, El Al 1862, your heading... ?
Jet van Opijnen: Het heeft geen zin, hij is gecrashed, Henk.
Henk ter Braake : Heb je hem gezien?
Jet van Opijnen: Eén grote rookwolk boven de stad.
Henk ter Braake: Tsjezus.
Daar ben ik nog naar op zoek geweest op internet maar tot op heden niet kunnen vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is nog vaak op tv geweest, met dan op de achtergrond de radar beelden
Echt gruwelijk inderdaad, krijg al kippenvel van het lezen. Ik las in Quest ook de laatste conversaties aan boord van die KLM vlucht op Tenerife. Huu!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jeuzus ja dat fragment. Ik kan me alleen herinneren dat mijn leraar offset-drukken de volgende dag vertelde dat hij dat ding naar beneden zag komen, hij reed - naar ik me herinner - op de A10.
Ja, dat vond ik ook bizar, dat ongelooflijk hoge beginaantal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:10 schreef Arcee het volgende:
De enige ramp die ik me kan herinneren waarbij het dodental steeds láger werd... begon met 250 of zo en waren er uiteindelijk 43.
Met hun plotselinge Alzeheimerquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nachtenlang dienst gedaan rond de plaats van de inslag.
Ik lijk zo af en toe de enige te zijn die er niets aan over hield.
Behalve dan een onherstelbare deuk in mijn geloof in politiek Nederland.
Ik memoreer nog even het trio Borst Joritsma en Sorgdrager.
Die drie horen een jarenlange gevangenisstraf uit te zitten !
Nou, ik heb hem wel zitten knijpen voor een bevriende student die er woonde. Die was gelukkig niet getroffen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
99,9% van de autochtone Nederlanders (zelfs die in Amsterdam) wist al in de eerste seconde van de ramp dat er niemand die hij kende slachtoffer kon zijn.
Ja in een week geloof ik hè ?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Tenerife was eind jaren zeventig, Faro was 2 maanden later.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wel een zwarte tijd voor de luchtvaart in Nederland. Eerst Tenerief, daarna de Bijlmer en daarna Faro.... Allemaal in korte tijd.
Kan ik me ook nog goed herinneren. Eerst vloeken omdat het werd onderbroken, en daarna heel stil voor de tv gezeten ...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:04 schreef rudedeltadude het volgende:
Ik weet nog goed dat ik Studio Sport zat te kijken en dat Mart Smeets zei:
We onderbreken de uitzending, omdat de situatie in Amsterdam zo ernstig is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |