quote:2007 is almost upon us and that must mean it's time for you to be wondering where the Gumball will be heading next! Lots of rumours have flown about, much like us on this year's rally, but we can confirm that the next Gumball will be going from London to Istanbul via Amsterdam, Munich, Venice, Dubrovnik, Athens and a surprise location.
For new participants to the rally the cost is £28,000 (twenty eight thousand GB pounds), for Gumball Alumni the cost is £24,000 (twenty four thousand GB pounds). Additional passengers and/or co-drivers pay a fee of £8,000 GBP (eight thousand GB pounds) per person for new Gumballers and £7,000 GBP (seven thousand GB pounds) for past participants. The entry fee for your vehicle and any additional fees for additional passengers and/or co-drivers are due and payable within dates specified by Gumball HQ.
Hier ga ik nog een keer aan meedoen in mijn leven, zo sweety die race.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:00 schreef Boink het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker wetenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Dan moest ik daar maar eens gaan kijken, me dunkt
ik heb die zelfde sticker op mn bestelbussie zittenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:38 schreef Maikuuul het volgende:
Hierzo toen ik in Frankrijk op vakantie was ook een Gumball 3000 auto gespot
[afbeelding]
-- edit --quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:00 schreef Boink het volgende:
Ik denk dat ze via de A4 gaan. Of ze komen bij HvH binnen of ze gaan via CalaisZe komen tenslotte uit Londen.
Om 13:00 of 14:00 is het ook nog goed te doen hoor...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:45 schreef Fugie het volgende:
leuk om te lezen dat ze in nl komen, al vraag ik me af waaorm ze over onze snelwegen zouden willen rijden
en ik denk dat ze hier snachts/laat in de avond komen. Ze gaan hier natuurlijk niet in de spits rondrijden
Ik gok dat London - A'dam leg 1 is... Dit betekent London vertrek 13:00 ... A'dam aankomst 23:00 of zo (met tussenstops etc).quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Om 13:00 of 14:00 is het ook nog goed te doen hoor...
fair enoughquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:29 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik gok dat London - A'dam leg 1 is... Dit betekent London vertrek 13:00 ... A'dam aankomst 23:00 of zo (met tussenstops etc).
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:24 schreef Fugie het volgende:
das wle logisch ja, normaal doe je er 6 uur over maar ze worden in be en nl naturlijk 1000x aangehouden
6 days in may!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:53 schreef P-au-L het volgende:
Misschien overheen gelezenmaar wanneer is de 2007 editie
![]()
Edit: Zie op www.gumball3000.com nog 6 maanden en 24 dagen![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:51 schreef jochem8 het volgende:
Whoppa!
Leuk idee om wat te meeten met Fok!kers.
Anders noemen ze die plaatsnaam niet hequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:44 schreef MI55ILLE het volgende:
hopelijk hebben ze dan een checkpoint in Amsterdam
Googlen, want ze zijn niet legaalquote:Op zondag 8 oktober 2006 00:26 schreef speedfreakssj het volgende:
Waarkan je trouwens die videos en zo kijken?
bronquote:Gumball 2007 Route:
28th April: Launch party at the Trocadero. The street in front is closed, red carpet, supercars on display etc. This is pretty close to Leicester square, so there should be a lot of people.
29th April: 12 Midday all cars in position on Pall Mall for car display, 4pm rally start! Big Gantry on Pall Mall, similar position as last year but much bigger and better! Onto France via Eurotunnel, Belgium, and Amsterdam! Where the cars park up at the ‘Waterlooplein’ in the centre of Amsterdam, and as you may already know it is Queens day, so a lot of people partying in the streets! Amsterdam is a checkpoint, so the teams park up, pick up their next route card, drink and back on their way.
30th April: From Amsterdam to Frankfurt to Istanbul (obviously no sleep yet), the teams drive to a secret airport in Frankfurt where a select few of the Gumball crew will drive all of the cars onto the 2 Antanov airplanes, it will be a very tight fit! About a 4 hour flight to Istanbul, where they land on the asian side, unload, Now the cars will be escorted through the city of Istanbul, thru the most famous street in the city! The teams will finally arrive at the Kempinski Ciragan Palace where they stay for the night, that night will have a James Bond Party probably at the Reina Club!
1st May: From Istanbul to Thessaloniki to Athens. After leaving Istanbul and picking up their next route card the teams head to Thessaloniki where they will have a checkpoint. From Thessaloniki the final leg of the day will bring them to Athens where drivers stay at the Hilton. The Gumball cars will be on display at the Zappio, which is a crazy location a short journey from the hotel. At night there’s a White Party on the Top Floor of the Hilton hotel.
2nd May: From Athens to Tirana. The Gumballers leave Athens first thing in the morning for Tirana in Albania!
3rd May: From Tirana to Dubrovnik to Bratislava. This will be another exhausting day. Travelling through 7 countries: Albania, Montenegro, Bosnia, Croatia, Slovenia, Austria and Slovakia! Leaving Tirana as always first thing in the morning for Dubrovnik. Dubrovnik will be the lunch checkpoint for the day. So the drivers can have a bite to eat, inspect their new route cards and on to Bratislava! In Bratislava the Gumballers are staying in the Raddisson SAS hotel and for the fans there will be a display on Hviezdoslavovo square.
4th May: From Bratislava to Prague to Berlin. The Gumballers will leave Bratislava for a checkpoint in Prague. From Prague the drivers can enjoy the German autobahn on their way to the final checkpoint of the day in Berlin. In Berlin the Gumball 3000 pack stays in the Regent Hotel. Berlin makes a good place for a party especially on a friday night.
5th May: From Berlin to London. From Berlin the cars head for home! The final day’s journey takes them through Holland, Belgium, France and back to Great Britain. Crossing the channel with the Eurotunnel they will be back in London to finish at Whitehall Place and they get ready to celebrate the final party!
Nha! Je moet ff kijken naar de route die men "kan" gaan volgen (zal bij de tijd duidelijk worden) en dan moet je op die route bij de tankstations gaan staan! Zie je ze in actie!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:32 schreef Masegate het volgende:
Tering, daar wil ik ook wel bij zijn. Alleen jammer dat het op koninginnedag is... dat wordt een enorm gekkenhuis!
Ik denk dat dat wel goed geregiseert wordt, het is tenslotte niet zo maar een happening, he!?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:40 schreef Luco het volgende:
Ik wens ze veel succes in het centrum van Amsterdam met Koninginnedag.... Nevertheless wil ik daar wel bij zijn!
Reken er maar op dat de KLPD op z'n best is die dag met alle hens aan dek, net als de belgische en duitse PD!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:48 schreef Luco het volgende:
Straatje afzetten voor dezelfde mensen die met 250-300 over onze snelwegen crossen? Lijkt me sterk. Wel zullen ze een privefeest gaan houden denk ik!
Mwah de meeste rijden volgens mij gewoon redelijk normaal. Het zijn steeds een paar gasten die echt constant zo hard mogelijk proberen te rijden en Nederlandse wegen zijn sowieso al niet heel erg geschikt om uberhard te rijden. Is meestal veel te druk. Maar die aapjes bij de KLPD zullen dan zeker wel op hun best zijn, al zou het me niet verbazen als sommige van die gasten scheit hebben en fijn het gaspedaal intrappen. Nederlandse politie stelt toch niks voor en met hun auto'tje word het toch ook moeilijk om die wagens van die gasten bij te houden, zeker als je ziet hoe sommige rijden. Of ze krijgen een escort zoals bij de start in Londen, dat zodra ze de stad uitkomen er meteen een lading politie auto's is waar ze achter moeten blijven rijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:48 schreef Luco het volgende:
Straatje afzetten voor dezelfde mensen die met 250-300 over onze snelwegen crossen? Lijkt me sterk. Wel zullen ze een privefeest gaan houden denk ik!
Ja! Klopt!quote:Op zondag 11 februari 2007 00:48 schreef sanni het volgende:
Iets segt mij dat dit een Nl variatie is op de jaren 80 film Cannonball Run![]()
Daarom, 't zal wel goed geregiseert zijn!quote:Op zondag 11 februari 2007 00:55 schreef k_man het volgende:
Met Koninginnenacht met je Ferrari (of wat dan ook) op het Waterlooplein gaan staan... Sure.
Bedoel je dit topic met "het algemene Gumball-topic"?quote:Op zondag 11 februari 2007 05:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dit is een klein beetje een dubbeltopic, want het is al gemeld in het algemene Gumball-topic, als ik me niet vergis.
Geen pauze in Amsterdam dus en waarschijnlijk rijden ze meteen door naar Frankfurt.quote:As we're still confirming details of the 2007 rally the route is still subject to change.28th April 2007
Registration
Launch Party
29th April 2007
Car display & Start in Pall Mall, London
Cars drive to Amsterdam checkpoint
30th April 2007
Cars drive through the night to the Frankfurt Checkpoint.
Cars and drivers loaded onto planes and flown to Istanbul
Arrive in Istanbul
1st May 2007
Istanbul to Athens via Thessolaniki checkpoint
2nd May 2007
Athens to Dubrovnik
3rd May 2007
Dubrovnik to Vienna
4th May 2007
Vienna to Berlin via Prague checkpoint5th May 2007
Berlin to London
Final Party, music concert in London
Hij heeft z'n zoon Cash genoemd en hij is op de thee bij Job Cohen geweest, blijkbaarquote:Happy Birthday Cash: London - 24th Jan 2007
by Max -- posted at 2007-01-24 08:31
Today is our son, Cash Cooper's first birthday! Disappointingly I can't stay for his "party" as I have to set off to drive this years complete 3000 mile route around Europe. I'm driving with Julie Delylle the 'Rally Manager' - driving the now famous white and pink Gumball 'police' edition Range Rover. On the way down to Istanbul we're heading off the course to meet with my Julie in St. Moritz for some skiing and to attend the Cartier 'Polo on Ice' Tournament - very James Bond! I have my black Porsche ski's and am ready for some downhill action! However, first stop is for a meeting with the Mayor in Amsterdam, so I'll keep you posted with my tales from the road...
Ik betwijfel eigenlijk of je daar mee toegelaten wordtquote:Op zondag 11 februari 2007 17:15 schreef draaijer het volgende:
Wie heeft er voor mij 28.000 pond sterling en geld voor bekeuringen en benzine geld? Dan blaas ik met mijn pauper RS4 met een sticker van de geldschieter over de wegen...
Geef een pauper een verzetje en sponser me
Meeste Audi's zijn gewoon niet speciaal genoeg...quote:Op zondag 11 februari 2007 17:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik betwijfel eigenlijk of je daar mee toegelaten wordt
In 2005 was er geen enkele Audi aanwezig... Toch té pauper, helaas
in 2005 reden 2 stuks van het oude model RS4 station mee (blauw en rood en met minder PK's). Die verloor toen een achterwielquote:Op zondag 11 februari 2007 17:31 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik betwijfel eigenlijk of je daar mee toegelaten wordt
In 2005 was er geen enkele Audi aanwezig... Toch té pauper, helaas
Wel balen.. 420 pk in een middenklasser vind ik best ok.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:50 schreef existenz het volgende:
[..]
Meeste Audi's zijn gewoon niet speciaal genoeg...
ze gebruiken die audi's als crew wagensquote:Op zondag 11 februari 2007 18:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wel balen.. 420 pk in een middenklasser vind ik best ok.
Onlangs heb ik via mijn dealer de mogelijkheid gehad om in de S8 te rijden.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:34 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ze gebruiken die audi's als crew wagens![]()
als zou ik best wel eens een ritje willen mee maken in zo een dikke audi![]()
ik wil de nieuwe S8 zien met B&O shit er in. Ben gek op B&Oquote:Op zondag 11 februari 2007 20:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Onlangs heb ik via mijn dealer de mogelijkheid gehad om in de S8 te rijden.
Dat is een V10 Lamborghini motor in een Audi A8. Prachtig geluid en in de S stand massive snel.
Alleen is die bak niet te betalen en veel te groot voor mij. Doe mij de volgende keer maar een station
B&O zat er inderdaad in. Heeel erg vetquote:Op zondag 11 februari 2007 20:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ik wil de nieuwe S8 zien met B&O shit er in. Ben gek op B&O
? Nee. tell mequote:Op zondag 11 februari 2007 20:46 schreef ook_gek het volgende:
effe iets anders. Ik werk in de computerhandel en daar heeft draaier een apparte betekenings in de handel. Klinkt dat bekend of niet
BTW carucellen zegt je niks?quote:
Als je die kleine puntjes bedoeld voor in, dat is een Acoustic Lens voor optimale geluid in je auto. Hij past het geluid zelf aan met betrekking op opjecten die in de auto toe of af nemen voor optiemaal bass en toon hoogte. Het perfecte geluid dusquote:Op zondag 11 februari 2007 20:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
B&O zat er inderdaad in. Heeel erg vet
Als je de auto start komen er rechts en links in het dashboard tweaters omhoog. Die zien er ook nog goed uit ook. De bass is echt prachtig. Maar de mooiste muziek komt onder de motorkap vandaag
quote:
Als 7000 toeren draait hoor je het welquote:Als je die kleine puntjes bedoeld voor in, dat is een Acoustic Lens voor optimale geluid in je auto. Hij past het geluid zelf aan met betrekking op opjecten die in de auto toe of af nemen voor optiemaal bass en toon hoogte. Het perfecte geluid dus
Ik hoorde overgens dat het geluid van de motor zeer slecht te horen is omdat hij zo geisoleerd is klopt dat ook?
Bang en Olufsen freakquote:Op zondag 11 februari 2007 20:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
zegt me niks.. Kom eens door met wat meer info
[..]
Als 7000 toeren draait hoor je het wel![]()
De auto is inderdaad heel erg stil, maar je hoort het wel als je even wat steviger rijdt. 2 vrienden van mij hebben beide een A8 en dat zijn normale A8'en. Die zijn fluisterstil.
Achter de S8 is het echt fantastisch.
Waarom weet jij zoveel van die audio in die Audi?
ha ha ha dat is een goede grap.. ha haquote:Op zondag 11 februari 2007 21:22 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Bang en Olufsen freak![]()
heb ondertussen een aardige collectie nu thuis staan.
en dat BTW carucellen is simpel gezegt de belastingdienst oplichten![]()
En dat staat bekend als draaien met je handel. Is heel veel gedaan in de computerwereld vroeger vandaar.
Of je gaat je mama vervelenquote:Op zondag 11 februari 2007 21:48 schreef existenz het volgende:
Of je gebruikt de search...
bedoelde er niks mee maar dacht laat ik even kijken of je de betekenis weet van je nick namequote:Op zondag 11 februari 2007 21:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
ha ha ha dat is een goede grap.. ha ha
B&O heeft nar mijn mening altijd wel erg lekker en goed geluid.quote:B&O in die S8 is massive.
Je moet echt even kijken of je ergens de mogelijkheid kan krijgen om dat te testen. De instellingen die je aanpassen is ongekend. (in ieder geval voor mij) Geen idee hoeveel speakers erin zitten, maar ik heb nog nooit zo'n mooi geluid gehoord in een auto
Van haar moest ik maar mensen vervelen die te dom zijn om de search knop te vinden.quote:
succes met zoeken danquote:Op zondag 11 februari 2007 23:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Van haar moest ik maar mensen vervelen die te dom zijn om de search knop te vinden.![]()
Mensen die niet snappen dat het niet om de rijders maar om hun vierwielers gaatquote:Op maandag 12 februari 2007 00:35 schreef Repeat het volgende:
mensen die gaan kijken naar wat proleten die langskomen rijden
Subaru Impreza?quote:Op maandag 12 februari 2007 00:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is eigenlijk het snelste waar de KLPD over beschikt behalve de S60's en V70's?
Misschien kunnen ze vragen of deze Spyker kunnen lenenquote:Op maandag 12 februari 2007 00:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is eigenlijk het snelste waar de KLPD over beschikt behalve de S60's en V70's?
Hou jij je Mercedes ster maar goed in de gaten.quote:Op zondag 11 februari 2007 01:00 schreef k_man het volgende:
Dan nog. Ze mogen wel bij elke auto een beveiliger zetten, anders staan er de volgende dag mensen goed geld te verdienen met de verkoop van exclusieve auto-emblemen...
ik rij wel meequote:Op zondag 11 februari 2007 01:00 schreef k_man het volgende:
Dan nog. Ze mogen wel bij elke auto een beveiliger zetten, anders staan er de volgende dag mensen goed geld te verdienen met de verkoop van exclusieve auto-emblemen...
de afsluitdijkquote:Op maandag 12 februari 2007 10:15 schreef Kadesh het volgende:
Alleen begrijp ik niet wat de Gumball in dit bekropen anti autoland denkt te vinden.
Ik denk meer aan randverschijnselen zoals legale softdrugs en hoerenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:15 schreef Kadesh het volgende:
Alleen begrijp ik niet wat de Gumball in dit bekropen anti autoland denkt te vinden.
dan nog, beetje kijken naar auto's die rijden met proleten erin. Ik gun ze die aandacht niet. En dan nog, die auto's staan ook bij de dealer of op de autorai, weinig spectaculair imo.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:18 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat het niet om de rijders maar om hun vierwielers gaat
Jji krijgt vast geen kippevel als er een ferrari met hoge toeren optrekt. Of van een prachtige "roffel" die uit een Shelby komtquote:Op maandag 12 februari 2007 12:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan nog, beetje kijken naar auto's die rijden met proleten erin. Ik gun ze die aandacht niet. En dan nog, die auto's staan ook bij de dealer of op de autorai, weinig spectaculair imo.
Geef terug.quote:Op maandag 12 februari 2007 10:07 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Hou jij je Mercedes ster maar goed in de gaten.![]()
Aha want je mag zomaar bij de Ferrari dealer naar binnen gezellig de hele dag Ferrari's kijken? op de rai staat het vol met enzo's, murci's, veyrons etc? hoor je bij 1 van de 2 de motoren? het is gewoon cool om die auto's een op de weg te zien (en horen!) rijden ipv opgepoetst in een showroom.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan nog, beetje kijken naar auto's die rijden met proleten erin. Ik gun ze die aandacht niet. En dan nog, die auto's staan ook bij de dealer of op de autorai, weinig spectaculair imo.
Artikel 5quote:Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Kadesh het volgende:
Ik ben eens benieuwd of er uberhaupt auto's in Amsterdam aankomen, als Spee hier lucht van krijgt staat het hele Nederlandse politie apparaat op scherp. Er was ook eens zoiets met de Quote challange, daar sneuvelde toen rijbewijzen van mensen die maar 40km te hard reden, normaal is dat 50km.
quote:Op maandag 12 februari 2007 16:18 schreef k_man het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een soort straatrace, maar dan voor patsers.
ja die er eeuwen over doen om over de 200 te komenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vectra's. 3.2 V6 GTS - top van ongeveer 250.
Golf R32 - ook bijna 250
Passat W8 - 255.
Nou en die gasten rijden net zo hard zonder rijbewijs door. het enige waar ze om geven is dat ze hun rijbewijs is eigen land maar niet kwijtraken. En er zit volgens mij een legertje advocaten achter dus auto kwijtraken zal ook niet snel gebeuren, als je ziet wat ze in frankrijk wel niet uithalen, waar de pliesie toch veel strenger is, daar komen ze overal vanaf met boetes. Trouwens, ik zou mijn auto die al snel 5x het jaarsalaris is van zo'n KLPD gozer toch nooit meegeven. Instappen en veder rijden, wat wouden ze eraan doen?quote:Op maandag 12 februari 2007 15:54 schreef Kadesh het volgende:
Ik ben eens benieuwd of er uberhaupt auto's in Amsterdam aankomen, als Spee hier lucht van krijgt staat het hele Nederlandse politie apparaat op scherp. Er was ook eens zoiets met de Quote challange, daar sneuvelde toen rijbewijzen van mensen die maar 40km te hard reden, normaal is dat 50km.
Oh, iedereen houdt zich keurig aan de snelheid?quote:Op maandag 12 februari 2007 17:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Jij volgt de Gumball nog niet zo lang zeker
de politie gaat echt wel meewerkenquote:Op maandag 12 februari 2007 18:32 schreef Bullebak het volgende:
Bruut!
Maar kan me niet voorstellen dat ze door het centrum gaan, daar gaat de pliese echt niet aan meewerken. Queensday kost al zo'n beetje al het mankracht van Amsterdam-Amstelland.![]()
Nah, ik schat in van niet. Niet in het centrum van Amsterdam in ieder geval.quote:Op maandag 12 februari 2007 18:38 schreef Fugie het volgende:
[..]
de politie gaat echt wel meewerken
als je weet hoe groot gumball is wil je als amsterdam echt geen praktijken zoals in het oostblok
Dat is altijd beter dan vissen REPEAT..quote:Op maandag 12 februari 2007 00:35 schreef Repeat het volgende:
mensen die gaan kijken naar wat proleten die langskomen rijden
Jij bent de laatste die over B&O praat.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:21 schreef fuckbuddy het volgende:
Cut the crap over B&O.
We lullen over Gumball 3000
scheur jij effe in je snelle audi langs scheveningen om mij op te halen danquote:Op maandag 12 februari 2007 19:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die over B&O praat.
GumBall rocks.. Ik wil ze wel zien
http://www.youtube.com/watch?v=FRE6lTl7So0quote:Op maandag 12 februari 2007 18:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, iedereen houdt zich keurig aan de snelheid?![]()
Ja, duidelijk. Dat filmpje laat wel zien dat het inderdaad helemaal niet om snel rijden gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 01:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=FRE6lTl7So0
Stukje Gumball 3000-geschiedenis
hoor emquote:Op maandag 12 februari 2007 18:27 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nou en die gasten rijden net zo hard zonder rijbewijs door. het enige waar ze om geven is dat ze hun rijbewijs is eigen land maar niet kwijtraken. En er zit volgens mij een legertje advocaten achter dus auto kwijtraken zal ook niet snel gebeuren, als je ziet wat ze in frankrijk wel niet uithalen, waar de pliesie toch veel strenger is, daar komen ze overal vanaf met boetes. Trouwens, ik zou mijn auto die al snel 5x het jaarsalaris is van zo'n KLPD gozer toch nooit meegeven. Instappen en veder rijden, wat wouden ze eraan doen?
Naar Amsterdam toe, eerst de A27, dan bij Utrecht de A2 op en dan zo Amsterdam binnen rijden. Vanaf Londen naar A'dam is volgens de ANWB zo'n 6uur en 53 minuten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:53 schreef DeBastaard het volgende:
Weet iemand toevallig over welke snelweg ze rijden? Amsterdam is me veel te druk, ik ga dan liever boven de A2 op een brug kijken o.i.d.
paar jaar geleden waren er 2 enzo's die dwars door frankrijk zijn gereden waar ze regelmatig op hun top reden.quote:
Hij refereert toch aan die quotequote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, duidelijk. Dat filmpje laat wel zien dat het inderdaad helemaal niet om snel rijden gaat.![]()
Ik hoop toch echt op de A4quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:55 schreef Niek. het volgende:
[..]
Naar Amsterdam toe, eerst de A27, dan bij Utrecht de A2 op en dan zo Amsterdam binnen rijden. Vanaf Londen naar A'dam is volgens de ANWB zo'n 6uur en 53 minuten.
Het lijkt mij een omweg, via rotterdam en zou het daar ook niet drukker op de weg zijn?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt op de A4
Zou uit eigen ervaring alleen niet weten of dat sneller is dan de A27...
Ja en die quote van je sloeg al nergens op.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 16:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hij refereert toch aan die quote![]()
Die GT2 van hem is anders best snel. Hij kwam anders redelijk in de buurt van die gele enzo die pas echt bij zijn top een beetje wegkwam. Volgens mij zaten er allerlei mods op die gt2 van hem.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
paar jaar geleden waren er 2 enzo's die dwars door frankrijk zijn gereden waar ze regelmatig op hun top reden.
Rijbewijs waren ze toch al kwijt en geen 1 politie wagen die ze kon aanhouden. Dus het gebeurd wel.
Maar wat niet klopt is dat die gasten er maling aan hebben. Lonman ( grijze GT2 uit het andere filmpje ) heeft een aantal jaar niet mee gedaan omdat hij zo beetje in geen 1 land waar de race door heen ging meer kon komen. Als ze hem daar zouden pakken zou hij in de cel belanden wegens openstaande boetes. Dat was zijn eigen uitleg op M5board.com
Echter gaat hij weer mee doen met een hele speciale auto. Er is door hem gesproken over een zonda dus ben erg benieuwd. Want als er 1 gek is.....
zijn auto was niet de snelste maar had wel een grote tank inhoud en kon daar door hele stukken op hoge snelheid rijden.
heeft er ooit een zonda meegedaan danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Die GT2 van hem is anders best snel. Hij kwam anders redelijk in de buurt van die gele enzo die pas echt bij zijn top een beetje wegkwam. Volgens mij zaten er allerlei mods op die gt2 van hem.
Als die een zonda zou nemen dat zou ik wel wat jammer vinden. Er hebben toch al zat zonda's meegedaan geloof ik. Hij had beter een koeningsegg kunnen nemen, daar heeft er maar 1 keertje eentje van mee gedaan. Maar die zal die wel niet willen omdat ze constant kapot gaan. Hij loopt ook altijd op Ferrari te zeiken dat ze te snel kapot gaan.
Ja! In "Gumball 3000 The Movie" geloof ik, zie je een Brit in zo'n ding rijden!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:08 schreef Fugie het volgende:
[..]
heeft er ooit een zonda meegedaan dan![]()
waar dan. Er heeft naar mijn weten nog nooit een zonda mee gereden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:10 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja! In "Gumball 3000 The Movie" geloof ik, zie je een Brit in zo'n ding rijden!
Idd, je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
waar dan. Er heeft naar mijn weten nog nooit een zonda mee gereden.
look at that wow <-- werd er bij gezegt. Dat was kimblequote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef Fugie het volgende:
ja bij de start stond er een keer 1, maar die deed niet mee
en lonman is debiel, een zekere duitser zei ooit over hem: omg that guy is crazy!
...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 17:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja en die quote van je sloeg al nergens op.![]()
Jezus man, volg een cursus begrijpend lezen ofzo.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=XxnyxPHEwsUquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
look at that wow <-- werd er bij gezegt. Dat was kimble![]()
het kan gekkerquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:27 schreef Mikkie het volgende:
Dat laatste filmpje is trouwens ook idioot zeg... pfff... wat een minigaatjes af en toe!
Ja, hehehe!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het kan gekker
http://www.youtube.com/watch?v=SMwfM83XGF0![]()
dit is inet van gumball.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het kan gekker
http://www.youtube.com/watch?v=SMwfM83XGF0![]()
dat kloptquote:
Tuurlijk, racen mag niet en het gebeurt dus ook niet. Dat laat dat filmpje duidelijk zien.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:57 schreef InTrePidIvity het volgende:
Genoeg off-topic, het gaat er om dat het een rally is en geen race. Want racen mag niet.
ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja RS4 4-everquote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het kan gekker
http://www.youtube.com/watch?v=SMwfM83XGF0![]()
Ze komen van Calais zullen via Anterwerpen gaan lijkt me en dan via Utrecht denk ik naar Amsterdam maar ja dat is maar gokken maar lijkt me wel de handigste route.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:14 schreef jp84 het volgende:
weet iemand welke route ze gaan nemen?
edit: route in NL it iss :p
dan is het makkelijker om Antwerpen -> Breda -> Rotterdam -> A4 -> Amsterdam te nemen.quote:Op zondag 18 februari 2007 15:02 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ze komen van Calais zullen via Anterwerpen gaan lijkt me en dan via Utrecht denk ik naar Amsterdam maar ja dat is maar gokken maar lijkt me wel de handigste route.
Is nog niet super veel bekent.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:11 schreef jd1982 het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke auto's en waar ze rijden rond die tijd, ben ook van plan die kant op te gaan, eventueel met een vrije dag!
Reclame, de coverage die je met deze debiele tuning krijgt zal er wel tegenop wegen...quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:23 schreef Kill_em_all het volgende:
Snap trouwens niet waarom je 2 ton zo zou weggooien. Het rijd niet, het is niet cool, het is niks meer waard, waarschijnlijk nog minder betrouwbaar dan het orgineel al was ook.
welke auto het wel gaat worden is nog niet bekend jaar geleden was hij druk met een zonda....quote:I want to reclaim my crown.......from Alex...that's why!! XJ = far too slow.
er word ook gesproken dat iemand mee gaat rijden in een ariel atom. Die zelfde wagenquote:Originally Posted by Hainz
@ Lonman: 997 Turbo or GT3 ??
These must be great cars to drive with!
@ SteveH: Already decided which car you will take part?
They're not 200mph+ cars. I have standards......watch this space.
quote:Originally Posted by Gmac
Hi,
Noticed that you are talking about fast cars for the Gumball,
Here is mine, 9ff tuned 800bhp top speed 375kph.
Only 2 ever made by tuning house 9ff,there demo model and this one.
Hope you like.
This car will be racing from London to Istanbul this year on the Gumball.
Gmac
Jeetje... Als ze dit soort malloten toe gaan laten wordt het geen excentriekelingen met heule dikke exotische bakken-rally meer maar gewoon een debielenracequote:Op dinsdag 10 april 2007 20:28 schreef Paladijn het volgende:
tvp voor de route in en uit Nederland.
en... mogelijke deelnemers:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Schijnt ex-Brits koningshuis te zijn)
[afbeelding]
Ik denk dat de Gumball organisatie 't wel weet te beperken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jeetje... Als ze dit soort malloten toe gaan laten wordt het geen excentriekelingen met heule dikke exotische bakken-rally meer maar gewoon een debielenrace. Zou ik wel jammer vinden. 1 á 2 rare voertuigen per keer is wel leuk. Niet als de helft van het wagenpark iets vreemds/gammels/cheaps is.
Net als al die Fokkers die wel ff mee willen doen volgend jaar. Ik hoop dat de organisator voor deze dingen bedankt en het format hetzelfde blijft.
De site ligt er iig uit!quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:50 schreef jochem8 het volgende:
Ultimate Rally... http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Schmitz
Zijn ook altijd wel een paar auto's die wat minder zijn, maar wel vaak apart heeft een eend en limo meegedaan enz.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jeetje... Als ze dit soort malloten toe gaan laten wordt het geen excentriekelingen met heule dikke exotische bakken-rally meer maar gewoon een debielenrace. Zou ik wel jammer vinden. 1 á 2 rare voertuigen per keer is wel leuk. Niet als de helft van het wagenpark iets vreemds/gammels/cheaps is.
Net als al die Fokkers die wel ff mee willen doen volgend jaar. Ik hoop dat de organisator voor deze dingen bedankt en het format hetzelfde blijft.
Ff een leuk filmpje! Van en door Alex en z'n maat!quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:20 schreef sander89 het volgende:
Mijn favo team blijft Team Polizei met zijn BMW M5 die nog wat getuned verder is.
Geweldig alle techniek om de politie te slim af te zijn of juist politie te spelen, die hij aanboordt heeft.
Ook geweldig de filmpjes van hem, vooral hoe hij andere mensen die aan Gumball 3000 meedoen aan de kant zet, want hun dachte dat die echt van de politie was.
Zijn is site: www.gumball144.com
[afbeelding]
Niet bepaald de mooiste auto vooral te veel stickers, maar die Alex is echt geweldig en ook de gadgets in/aan zijn auto.
Vorig jaar vond ik hem wel een beetje jammer in de Extreme Gumball afleveringen, tijdens die 'strijd' met Ed Leigh. Hij kon niet heel goed tegen een geintje; het ging veel meer om het winnen van de Gumball dan de lol eromheen kreeg ik het idee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:20 schreef sander89 het volgende:
Mijn favo team blijft Team Polizei met zijn BMW M5 die nog wat getuned verder is.
Geweldig alle techniek om de politie te slim af te zijn of juist politie te spelen, die hij aanboordt heeft.
Ook geweldig de filmpjes van hem, vooral hoe hij andere mensen die aan Gumball 3000 meedoen aan de kant zet, want hun dachte dat die echt van de politie was.
Zijn is site: www.gumball144.com
[afbeelding]
Niet bepaald de mooiste auto vooral te veel stickers, maar die Alex is echt geweldig en ook de gadgets in/aan zijn auto.
Dat blijft een vet filmpje jaquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:23 schreef Tism het volgende:
[..]
Ff een leuk filmpje! Van en door Alex en z'n maat!
http://www.youtube.com/watch?v=bbbtK90LZ9E&mode=related&search=
Ergens in Italie op zoek naar Petrol!!![]()
Nah vond die gozer met de gele Enzo die 366 deed in Marocco een stuk vetterquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:00 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat blijft een vet filmpje ja.
Team Polizei is ook mijn favo.
Dat ging van wereldwijde race rally (geen feesten, iedere avond goed slapen want het ging echt om de tijd), naar landelijke rally door verzekeringproblemen en toestemming etc, naar race door een klein deel naar Kimble die alles maar verkocht heeft omdat het schijnbaar niks ging worden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:47 schreef IJsmuts het volgende:
ff wat anders, ooit was kimble ook bezig met zn eigen rally om de wereld, is dat ooit nog door gegaan![]()
Dat snap ik... Ik volg Gumball ondertussen ook al een aantal jaar.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zijn ook altijd wel een paar auto's die wat minder zijn, maar wel vaak apart heeft een eend en limo meegedaan enz.
Meeste zijn allemaal bijzondere en dure auto's. Komt ook omdat niet erg goed koop is om mee te doen:
The entry fee for the Event is £28,000 (Twenty Eight Thousand Pounds Sterling) which is based on two (2) people per car
Ik denk toch echt niet dat ze meedoen aan de Gumball hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat snap ik... Ik volg Gumball ondertussen ook al een aantal jaar.
Maar als ze elke keer meer mafketels met ouwe Porsche 724's, oranje Audi Coupe's en verneukte Batman Z3tjes mee laten doen gaat het exclusieve excentrieke van de Gummball er wel heel snel vanaf.
koninginnedag tochquote:Op woensdag 11 april 2007 09:35 schreef -skippybal- het volgende:
Wanneer is dit in Amsterdam?
Oeh, das dan jammer. Dan wil niet eens in de buurt van Amsterdam komenquote:
Nou ja, ik ben er toch al dan, dus dan is het een kleine moeite om eventjes door te lopen naar het waterloopleinquote:Op woensdag 11 april 2007 09:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeh, das dan jammer. Dan wil niet eens in de buurt van Amsterdam komen
is al lang bekendquote:Op woensdag 11 april 2007 10:52 schreef D.Rose het volgende:
Iemand een idee of de exacte routes nog bekend worden gemaakt?
Dat bedoelde ik juistquote:Op woensdag 11 april 2007 11:00 schreef ook_gek het volgende:
al zal je nooit weten van te voren welke snelweg ze nemen. Dat ligt aan de rijders zelf. Het is niet dat ze tom tom uitdraai krijgen dat is aan de rijders zelf hoe ze gaan rijden.
Die had ik al gezien, maar die info is niet precies genoegquote:Op woensdag 11 april 2007 11:00 schreef ook_gek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=bQn-CRcb3hM
Tering, die C8 maakt wel echt een knetterbruut geluidquote:Op woensdag 11 april 2007 11:07 schreef ook_gek het volgende:
http://video.google.de/videoplay?docid=3120747372932755548&hl=de
dit is ook een leuk filmpje van de bullrun met een NL trots auto C8 spider
Je hebt toch wel een annuleringsverzekering?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:28 schreef jochem8 het volgende:
Neeeeeee ik ben dan volgens mij net op vakantie!!! Aaaarrggghhh![]()
![]()
![]()
![]()
kloptquote:Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Niek. het volgende:
5th May 2007: From Berlin to London. From Berlin the cars head for home! The final day’s journey takes them through Holland, Belgium, France and back to Great Britain. Crossing the channel with the Eurotunnel they will be back in London to finish at Whitehall Place and they get ready to celebrate the final party!
Ze komen dus nog een keertje door nederland.
quote:Op woensdag 11 april 2007 13:10 schreef fuckbuddy het volgende:
En dus weer de boot Eurotunnel pakken naar Engeland.
Dan weet ik al waar ik dit jaar wel moet staan...
Klopt bedoelde ik ook, vorig jaar reden de mannen via de vrachwagen uitgang de weg op, stond iedereen daar te wachten op niets...quote:
Als ik dat filmpje bekijk is 't zelfs mogelijk dat sommige 2 keer door Nederland rijden. Op de heen weg en op de terug weg!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:00 schreef ook_gek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=bQn-CRcb3hM
s6quote:
A'dam - Stuttgart kunnen ze echter wel op veel manieren bereiken!quote:Op woensdag 11 april 2007 15:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje bekijk is 't zelfs mogelijk dat sommige 2 keer door Nederland rijden. Op de heen weg en op de terug weg!![]()
Ik ga iig ergens tussen Amsterdam en Stuttgard langs de weg of op een viaduct staan, met cameratje!![]()
Ik ga echt niet naar AmsterdamIk wil ze in actie zien!
![]()
Dat klopt!quote:Op woensdag 11 april 2007 18:17 schreef existenz het volgende:
[..]
A'dam - Stuttgart kunnen ze echter wel op veel manieren bereiken!
Ze krijgen gewoon een routeboek met de aanbevolen route... 99% zal die route ook volgen.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:05 schreef Niek. het volgende:
Heeft niemand een tomtom/garmin? Even vertrek en aankomst punt invullen, en dan geeft hij een route aan, redelijke kans dat meerdere teams een tomtom/garmin gebruiken en dus diezelfde route zullen rijden.
precieze tijden zijn (nog) niet bekend.quote:Op maandag 16 april 2007 11:42 schreef Hugster het volgende:
Ehm van hoe laat to hoe laat zijn ze ongeveer in A'dam en hoe lang moet elke auto daar ongeveer blijven?
quote:Op maandag 16 april 2007 16:01 schreef ook_gek het volgende:
PRESS RELEASE PRESS RELEASE PRESS RELEASE PRESS RELEASE PRESS RELEASE
...and an amazing seven Bugatti Veryons...
Ze moeten alleen wel vaak tankenquote:Op maandag 16 april 2007 17:53 schreef Tism het volgende:
Ja ja, ook hier begint 't al te kriebelen!![]()
![]()
![]()
7 Bugatti's Veryons!?!?! WTF! Zie daar maar eens tegen op te rijden! Hahaha!![]()
Tja, oké. Dat dan weer wel.quote:
ik dacht 13 minuten met een tank, en een kwartier met de bandenquote:Op maandag 16 april 2007 18:11 schreef Tism het volgende:
[..]
Tja, oké. Dat dan weer wel.
Hoelang deed je ook al weer, met zo'n volle tank op maximale snelheid, een minuut of 12-15 volgens TG presentator Capt. Slow?
Ja!quote:Op maandag 16 april 2007 18:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
ik dacht 13 minuten met een tank, en een kwartier met de banden![]()
Met zo'n wagen heb je je eigen service team, waarschijnlijk.quote:Op maandag 16 april 2007 18:16 schreef PeuRac het volgende:
Ik vermoed dat die Bugatti's nog tegen gaan vallen, vanwege het verbruik zullen ze heel veel moeten tanken, plus dat als er 1tje problemen heeft, er voor de rest waarschijnlijk geen reserve-onderdelen/monteurs meer beschikbaar zijn vanaf VAG.
12 minuten flat-out gaat er 80 liter doorheen. en dat is precies de inhoud van de tank.quote:Op maandag 16 april 2007 18:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
ik dacht 13 minuten met een tank, en een kwartier met de banden![]()
12 minuten op 100 literquote:Op maandag 16 april 2007 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
12 minuten flat-out gaat er 80 liter doorheen. en dat is precies de inhoud van de tank.
laten we dan ff uitgaan van dat er in die 12 minuten een gemiddelde van ongeveer 400 kilometer per uur wordt gehaald.
400/60= 6,6667*12= 80 kilometer
dan slurp dat ding dus letterlijk 1 liter per kilometer weg. in dat tijdsbestek is dat iets meer dan 100 mililiter per seconde. probeer dat zelf maar eens weg te drinken met water. ....
Niet als er 7 tegelijk gaan racen. tenzij ze hun eigen team meenemenquote:Op maandag 16 april 2007 18:17 schreef Tism het volgende:
[..]
Met zo'n wagen heb je je eigen service team, waarschijnlijk.
Ja, als je met zo'n wagen gaat rijden en 't kan betalen, zul je ook wel een eigen service team kennen veroorloven.quote:Op maandag 16 april 2007 19:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet als er 7 tegelijk gaan racen. tenzij ze hun eigen team meenemen
1.8 miljoen alleen in nederland hequote:Op maandag 16 april 2007 19:16 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, als je met zo'n wagen gaat rijden en 't kan betalen, zul je ook wel een eigen service team kennen veroorloven.
Je zou maar stil komen te staan onderweg met een wagen van 1.800.000 Euro, die laat je niet ff langs de weg staan of afslepen door een standaard sleepdienst. Denk ik zo maar ff.
Ja, ja! Nederlandquote:
Dus als er 7 toevallig gelijk pech hebben kunnen ze geen service krijgenquote:Op maandag 16 april 2007 19:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Niet als er 7 tegelijk gaan racen. tenzij ze hun eigen team meenemen
Veyron's zijn overrated. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid zodra je voor lange tijd hogere snelheiden wil rijden. Zo'n veyron is leuk maar als je constant hard wil rijden ben je waarschijnlijk beter af met een porsche. En het zijn trouwens altijd de wat meer standaard auto's die als eerste over de streep komen. Die veyron eigenaars hebben wel veel geld maar doorrijden durven/kunnen ze waarschijnlijk niet. Net zoals al die enzo eigenaren die steeds meedoen, op die eene gele enzo na is er volgens mij nooit eentje geweest die echt hard door heeft gereden.quote:Op maandag 16 april 2007 17:53 schreef Tism het volgende:
Ja ja, ook hier begint 't al te kriebelen!![]()
![]()
![]()
7 Bugatti's Veryons!?!?! WTF! Zie daar maar eens tegen op te rijden! Hahaha!![]()
Je hebt meestal meer aan een snelle BMW/Porsche/Mercedes/Audi, welke naar jouw smaak afgesteld/getuned is, dan een zo'n supersport wagen. Zo'n 'simpele' auto is comfortabeler en zoals hierboven gezegd, betrouwbaarder, plus dat je soms over meer ruimte kan beschikken, wat de reis ook weer prettiger maakt.quote:Op maandag 16 april 2007 22:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Veyron's zijn overrated. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid zodra je voor lange tijd hogere snelheiden wil rijden. Zo'n veyron is leuk maar als je constant hard wil rijden ben je waarschijnlijk beter af met een porsche. En het zijn trouwens altijd de wat meer standaard auto's die als eerste over de streep komen. Die veyron eigenaars hebben wel veel geld maar doorrijden durven/kunnen ze waarschijnlijk niet. Net zoals al die enzo eigenaren die steeds meedoen, op die eene gele enzo na is er volgens mij nooit eentje geweest die echt hard door heeft gereden.
Ja, en als je het zo aanpakt heb je het hele concept van de Gummball niet begrepenquote:Op maandag 16 april 2007 22:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je hebt meestal meer aan een snelle BMW/Porsche/Mercedes/Audi, welke naar jouw smaak afgesteld/getuned is, dan een zo'n supersport wagen. Zo'n 'simpele' auto is comfortabeler en zoals hierboven gezegd, betrouwbaarder, plus dat je soms over meer ruimte kan beschikken, wat de reis ook weer prettiger maakt.
En als je een Turbo/GT2, M3/5, (R)S of AMG hebt, dan boeit een krasje heel wat minder als bij een Veyron of Enzo. Plus dat zo'n supersport auto lastiger op de weg te houden is.
Ik zou het wel weten als ik mee kon doen, alle hele bijzondere auto's zou ik negeren en ik zou voor een M5, RS6, S8 oid gaan, en die eventueel verder tunen in de ophanging, motor en vooral remmen. En uiteraard volhangen met allerhande politie scanners, radar en laser jammers en navigatie apparatuur. Om vervolgens met die auto, als die klaar is, flink wat te trainen.
eensquote:Op maandag 16 april 2007 22:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je hebt meestal meer aan een snelle BMW/Porsche/Mercedes/Audi, welke naar jouw smaak afgesteld/getuned is, dan een zo'n supersport wagen. Zo'n 'simpele' auto is comfortabeler en zoals hierboven gezegd, betrouwbaarder, plus dat je soms over meer ruimte kan beschikken, wat de reis ook weer prettiger maakt.
En als je een Turbo/GT2, M3/5, (R)S of AMG hebt, dan boeit een krasje heel wat minder als bij een Veyron of Enzo. Plus dat zo'n supersport auto lastiger op de weg te houden is.
Ik zou het wel weten als ik mee kon doen, alle hele bijzondere auto's zou ik negeren en ik zou voor een M5, RS6, S8 oid gaan, en die eventueel verder tunen in de ophanging, motor en vooral remmen. En uiteraard volhangen met allerhande politie scanners, radar en laser jammers en navigatie apparatuur. Om vervolgens met die auto, als die klaar is, flink wat te trainen.
Ben ik met je eens, Porsche's zijn ook mijn favo autotjes in de Gumball 3000, hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 22:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Veyron's zijn overrated. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid zodra je voor lange tijd hogere snelheiden wil rijden. Zo'n veyron is leuk maar als je constant hard wil rijden ben je waarschijnlijk beter af met een porsche. En het zijn trouwens altijd de wat meer standaard auto's die als eerste over de streep komen. Die veyron eigenaars hebben wel veel geld maar doorrijden durven/kunnen ze waarschijnlijk niet. Net zoals al die enzo eigenaren die steeds meedoen, op die eene gele enzo na is er volgens mij nooit eentje geweest die echt hard door heeft gereden.
in turkye reden er 2 op max snelheid 350 dus.quote:Op maandag 16 april 2007 22:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Veyron's zijn overrated. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid zodra je voor lange tijd hogere snelheiden wil rijden. Zo'n veyron is leuk maar als je constant hard wil rijden ben je waarschijnlijk beter af met een porsche. En het zijn trouwens altijd de wat meer standaard auto's die als eerste over de streep komen. Die veyron eigenaars hebben wel veel geld maar doorrijden durven/kunnen ze waarschijnlijk niet. Net zoals al die enzo eigenaren die steeds meedoen, op die eene gele enzo na is er volgens mij nooit eentje geweest die echt hard door heeft gereden.
Waarom niet? Volgens mij nemen de meesten het wel redelijk serieus, maar het moet natuurlijk wel leuk en gezellig blijven. Plus dat het trainen vooral voor de veiligheid is. Want het laatste wat je wil is een (dodelijk) ongeluk krijgen/veroorzaken.quote:Op maandag 16 april 2007 22:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, en als je het zo aanpakt heb je het hele concept van de Gummball niet begrepen.
mensen die met een dikke bak zoals een enzo mee rijden zal het een worst zijn als ze die kapot rijden over het algemeen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waarom niet? Volgens mij nemen de meesten het wel redelijk serieus, maar het moet natuurlijk wel leuk en gezellig blijven. Plus dat het trainen vooral voor de veiligheid is. Want het laatste wat je wil is een (dodelijk) ongeluk krijgen/veroorzaken.
Het idee achter de Gumball is als een groep decadente patsballen je speeltje een keer uit te kunnen laten en heel veel lol te hebben. Niet om met totaal geprepareerde speciaal voor de Gumball snelle sedans een race te winnen. Het gaat om de lol en de decadentie. Niet om veilig, goedkoop, doorsnee en goede wegligging. It's a rally not a race.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Waarom niet? Volgens mij nemen de meesten het wel redelijk serieus, maar het moet natuurlijk wel leuk en gezellig blijven. Plus dat het trainen vooral voor de veiligheid is. Want het laatste wat je wil is een (dodelijk) ongeluk krijgen/veroorzaken.
Juistem.... Conclusie, als je "gewone" auto's totaal gaat verbouwen om veilig, zonder schade als eerste over de eindstreep te laten rijden kan je beter mee doen met een circuitrace en hoor je niet thuis in de Gumball.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:53 schreef ook_gek het volgende:
Lonman, kimble en alex roy zijn de 3 die echt voor het overwinnen gaan.
Kimble gaat voor de decadentie, Lonman was de geen die op elke plek een dikke donut draaide en Alex is bekend geworden met de BMW M5 en is dus de politie
Voor de rest is iedereen lekker aan het racen als een mogol en onwijs veel zuipen en feesten. Hoe gekker hoe beter!
En geld speelt bij velen geen enkele rol. Auto kapot laten we gewoon een nieuwe invliegen. Als het moet kopen we ter plekken gewoon een gloed nieuwe polo als we een luchtfilter nodig hebben indien die niet los te krijgen is.
Als ze die aanhouden komen ze hier nog geen 10km vandaan langsquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:38 schreef D.Rose het volgende:
De routes door Nederland die het meest logisch lijken
En op doorreis op 5 mei, van Berlijn naar Calais
[afbeelding]
Ssst! Zet nu niet de goeie plekjes op internet!quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:20 schreef DaMook het volgende:
[..]
Als ze die aanhouden komen ze hier nog geen 10km vandaan langs(a2 bij wallre / eindhoven. Dan ga ik dus zeker kijken
. bij hotel vd valk kun je mooi langs de weg gaan staan, maar gewoon op die weg rijden is ook wel leuk natuurlijk
.
Jawel joh!quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ssst! Zet nu niet de goeie plekjes op internet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |