Ik zal mijn spullen van het ene huis naar het andere huis moeten brengen en daar heb ik gewoon geen geld voor. Daar moet ik een busje voor huren. Kost honderd euro per dag plus 250 euro borg.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef doeka het volgende:
Geen idee of je recht hebt op bijstand; maar dat kan het UWV? je vast wel vertellen; wel kun je als je op Marktplaats kijkt bij gratis af te halen voor niks je hele inboedel bij elkaar internetteren.
Maar waarom zou je eigenlijk verhuiskosten vergoed moeten krijgen?
Wat dacht je van zijn WAO uitkering?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:42 schreef ParanoidEv het volgende:
Waarvan ga je je GWL betalen dan, en je eten?
Sjah, maar ik weet niet of hij dat nu ook zelf betaald? Gaan toch meer kosten bijkomen dan thuiswonen lijkt me.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat dacht je van zijn WAO uitkering?
Je kunt moeilijk verwachten dat mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt hun leven lang bij hun ouders blijven wonen.
Dat klopt, dus dan krijgt hij het dus vrij krap, zeker als het een Wajong uitkering is. Maar het is wel te doen, je moet alleen heel erg voorzichtig met je geld omgaan en voor iedere aankoop twee keer denken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:55 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Sjah, maar ik weet niet of hij dat nu ook zelf betaald? Gaan toch meer kosten bijkomen dan thuiswonen lijkt me.
Waarom gaat iemand zonder WAO uit huis?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:11 schreef Furia het volgende:
Waarom ga je het huis uit als je in de WAO zit? Of is dat een stomme vraag?
Lijkt me een mooi aanknopingspunt om even een vraag te stellenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Ik heb het even voor je opgezocht want die bedragen heb ik zo ook niet in mijn hoofd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Lijkt me een mooi aanknopingspunt om even een vraag te stellen![]()
Ik heb het topic gelezen, en wat ik me afvraag: hoe hoog is de WAO-uitkering van iemand die thuis woont?
Heb je het dan over niveau "zakgeld", of moet je denken aan een uitkering op bijv. bijstandsniveau (en wat is bijstandsniveau voor iemand die thuis woont?)?
Het is misschien een beetje offtopic, maar ik vroeg het me gewoon af en probeer er wat wijzer van te worden
Eigenlijk wel stom dat iemand die gezond is (zoals ik......) geen idee heeft hoe mensen die qua gezondheid minder bedeeld zijn, het moeten redden![]()
Dat komt dus neer op maximaal ongeveer ¤ 800,- . Volgens mij maakt het geen verschil of je thuiswonend bent of op jezelf woont.quote:Hoe hoog is de Wajong-uitkering?
De hoogte van de uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening voor jonggehandicapten (Wajong-uitkering) hangt af van:
* de mate waarin u arbeidsongeschikt bent;
* de uitkeringsgrondslag. Dit is een wettelijk vastgesteld bedrag dat ongeveer gelijk is aan het bruto minimum(jeugd)loon per dag.
Met behulp van onderstaande tabellen kunt u nagaan hoe hoog uw Wajong-uitkering kan zijn.
Bij arbeidsongeschiktheid van ontvangt u ..% van de grondslag die voor u geldt
25-35% 21%
35-45% 28%
45-55% 35%
55-65% 42%
65-80% 50,75%
80% of meer 70%
Vanaf 1 juli 2006 tot 1 januari 2007 gelden de volgende grondslagen:
De grondslagen zijn per dag maximaal (vanaf 1 juli 2006) plus Compensatie Zorgverzekeringswet:
23 jaar en ouder: ¤ 59,06 --
22 jaar: ¤ 50,20 ¤ 1,58 bruto per maand
21 jaar: ¤ 42,82 ¤ 3,83 bruto per maand
20 jaar: ¤ 36,32 ¤ 7,75 bruto per maand
19 jaar: ¤ 31,01 ¤ 12,92 bruto per maand
18 jaar: ¤ 26,87 ¤ 13,50 bruto per maand
Recht op toeslag
Als uw inkomen en dat van uw partner samen lager is dan het sociaal minimum, dan kunt u een Toeslag aanvragen. De Toeslag krijgt u op grond van de Toeslagenwet. U vraagt de toeslag aan bij het Uitvoering Werknemersverzekeringen (UWV) binnen zes weken na het toekennen van uw Wajong-uitkering.
Bron.
Ga je alleen wonen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Casperrrr het volgende:
Het is geen vetpot mensen. Ik heb gelukkig ook WAJONG dus ik kan zonder problemen gaan werken. Ik ga dat dus ook weer oppakken als ik mijn eigen woning heb.
Ik zal sowiezo naar de gemeente moeten om een aanvulling te vragten op mijn WAO omdat ik onder het bijstandsniveau zit zometeen. Ik krijg namelijk 100 euro huursubsidie en dan kom ik op 880 euro. Daar kan geen mens van rondkomen. Ik meende dat ik uit zou komen op 998 euro per maand.
Ik ga dan gelijk even vragen of er misschien toch niet een potje is in mijn gemeente. Ik kan met de aankomende kosten niet sparen. Ik heb namelijk in het verleden toen ik nog een rrrrrrroyaal salaris had een lening afgesloten om een vrij nieuwe auto te kopen. Die nekt me!.![]()
Dit zijn mijn toekomstige uitgaven:
Huur: 307 euro
GWL: 150 euro
Lening: 150 euro
Agis: 124 euro
Telefoon: 50 euro
------
781 euro
Inkomen met huursubsidie: 880 euro min 780 euro = 100 euro.
Kan geen mens van leven natuurlijk. Laat staan sparen voor een inboedel. Ik ben al bij de kredietbank geweest en die geven zelfs geen lening voor de nodige zaken.
Ik weet het even niet meer want ik moet ook nog eens 8 weken wachten op mijn huurtoeslag! Dan houd ik dus niks meer over de aankomende tijd![]()
Ik weet het ff niet meer. Me pa zei ook nog dat ik vaak zal gaan terugdenken aan de vleeschpotten van Egypte........
Misschien heb je recht op een langdurigheidstoeslag maar daar zitten nogal wat uitzonderingen en regeltjes aan verbonden. Omdat je nog bij je ouders woont betwijfel ik dat je er recht op hebt maar je zou het eens na kunnen vragen. Mocht het wel zo zijn dan komt er ¤ 331,- per jaar bij. Dit krijg je niet vanzelf, je moet dit apart aanvragen bij de Sociale Dienst in jouw gemeente.quote:
Woninginrichting staat er wel bij maar de ervaring leert dat het over het algemeen niet zo makkelijk gaat. Zeker als je net uit huis gaat vind men over het algemeen dat je daarvoor had kunnen sparen terwijl je nog thuis woonde. De vraag is dus of je hier wel voor in aanmerking komt maar je kunt het altijd proberen.quote:Bijzondere bijstand kunt u aanvragen voor extra kosten die u door bijzondere omstandigheden moet maken en die u niet kunt betalen van uw uitkering of loon. Bijzondere bijstand kan variëren van een vergoeding voor de kosten van een bril tot een babyuitzet of woninginrichting. U kunt daarbij ook denken aan extra stookkosten (bijvoorbeeld bij reuma) of aan de kosten voor schoolzwemmen. De kosten moeten wel echt noodzakelijk zijn en het moet duidelijk zijn dat u geen beroep kunt doen op een andere voorziening, zoals de (aanvullende) ziektekostenverzekering of de WVG (Wet voorzieningen gehandicapten).
Als u onverwacht hoge kosten hebt die u normaal gesproken zelf van uw uitkering of loon moet betalen, maar waarvoor u (op dat moment) geen geld hebt, kunt u soms bijzondere bijstand in de vorm van een lening krijgen.
Uitgangspunt bij de verlening van bijzondere bijstand is dat alleen de meest eenvoudige maar afdoende voorziening voor bijzondere bijstand in aanmerking komt. Bijzondere bijstand moet meestal worden aangevraagd voordat u de kosten maakt. U kunt daarom het beste van tevoren bij de sociale dienst vragen of u in aanmerking komt voor bijzondere bijstand.
Bron
Heb je geen familie of vrienden die daar iets voor kunnen regelen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:31 schreef Casperrrr het volgende:
[..]
Ik zal mijn spullen van het ene huis naar het andere huis moeten brengen en daar heb ik gewoon geen geld voor. Daar moet ik een busje voor huren. Kost honderd euro per dag plus 250 euro borg.
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal eens op marktplaats kijken.
Telefoon sim-only abbootje kost je paar eur per maand hoogstensquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:34 schreef 5112 het volgende:
Als er dan toch zo op de centen gelet moet worden dan zou ik TS aanraden om z'n telefoon de deur uit te doen. Spaart toch EUR 50,- per maand uit. (of in ieder geval proberen iets goedkopers te regelen, ik vind het toch een vrij groot bedrag op de totale begroting)
En ik zie ook geen inboedel-verzekering. Zou ik toch ook nemen, zelfs als je inboedel niet veel waard is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Je mist trouwens in je overzicht van uitgaven in ieder geval nog je WA verzekering.
Ik hoor hem nergens eisen stellen hoor!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:06 schreef Duna het volgende:
Grappig dat mensen die geen nagel hebben om aan hun reet te krabben zoveel eisen durven te stellen
oh nee?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Ik hoor hem nergens eisen stellen hoor!
Het probleem daarvan is waarschijnlijk dat nu die auto verkopen niet genoeg geld oplevert om die lening compleet af te betalen, waardoor hij dus een aantal maanden/jaar moet blijven afbetalen voor een auto die hij niet meer heeft. Mocht deze situatie van relatief korte duur zijn dan kan het handiger zijn de auto gewoon te houden. In het geval dat dit heel erg lang gaat duren dan is verkopen wel een optie (maar zoals gezegd, op korte termijn pluk je daar dus geen vruchten van)...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
Verder inderdaad je te dure auto verkopen, en die lening aflossen.
De maandelijkse lasten van die lening zullen in geval omlaag moeten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:55 schreef 5112 het volgende:
[..]
Het probleem daarvan is waarschijnlijk dat nu die auto verkopen niet genoeg geld oplevert om die lening compleet af te betalen, waardoor hij dus een aantal maanden/jaar moet blijven afbetalen voor een auto die hij niet meer heeft. Mocht deze situatie van relatief korte duur zijn dan kan het handiger zijn de auto gewoon te houden. In het geval dat dit heel erg lang gaat duren dan is verkopen wel een optie (maar zoals gezegd, op korte termijn pluk je daar dus geen vruchten van)...
Ligt ook een beetje aan waarvoor hij die Wajong uitkering heeft natuurlijk. Die krijg je niet zomaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
oh nee?
Beetje bij de gemeente gaan mekkeren om geld om te kunnen verhuizenkomop zeg.
Regel eerst maar eens een fatsoenlijke baan en dan kijken we wel verder![]()
Ik vraag me af wat er gebeurd is met die 457 euro die TS elke maand opzij kon leggen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
Je woont nu toch nog thuis?
Dan heb je niet zoveel uitgaven als je op jezelf gaat, dus nu zou je ervoor kunnen kiezen nog een tijdje te wachten en wat geld bij elkaar te sparen.
Koelkast van het merk "everglades"quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurd is met die 457 euro die TS elke maand opzij kon leggen.
Tapje huren of kratjes?quote:
Helaas voor jou ligt bijstandsniveau lager dan 880 euro per maand. Inclusief aanvullende uitkering is die voor een alleenstaande namelijk 804,- Euro. Da's echt het maximale bedrag dat je kunt krijgen. Je zit er dus zelfs boven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Casperrrr het volgende:
He mensen, bedankt voor de antwoorden iig. WIl ff iets uit de wereld helpen. Een fysiek handicap heb ik niet (thank
Ik zal sowiezo naar de gemeente moeten om een aanvulling te vragten op mijn WAO omdat ik onder het bijstandsniveau zit zometeen. Ik krijg namelijk 100 euro huursubsidie en dan kom ik op 880 euro. Daar kan geen mens van rondkomen. Ik meende dat ik uit zou komen op 998 euro per maand.
Russische praktijkenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:23 schreef MarkPeterse het volgende:
Jezus jank niet zo! Je inkomen zit zo ongeveer op minimumloonniveau ofzo...
Ik wou dat ik 800 euro per maand te besteden had.... ik heb aan vaste lasten maar 150 euro per maand (huur 100 euro, gwl 50 euro). ziektekosten is gratis omdat ik 40 euro zorgtoeslag en aan het eind van het jaar 20 euro no claim terugkrijg. Kosten voor bellen heb ik niet, neem een cashback en je kan 200 minuten bellen voor 1 a 2 euro per maand.
Als ik even kort je lijstje doorneem zit je veel te hoog:
Huur: 307 euro ----> veel te hoog, ga in een kleine stad wonen en je bent voor 200 klaar
GWL: 150 euro ---> te hoog, trek een trui aan, douche kort etc, kan je klaar zijn voor de helft
Lening: 150 euro ---> blijf thuis wonen en ga die lening als een gek afbetalen (dat kan dan 5x zo hard omdat je 0 uitgaven hebt)
Agis: 124 euro ---> het gewone pakket zonder eigen risico kost maar 70 euro en je krijgt nog 40 zorgtoeslag, dat scheelt al 90 euro. zelfs het meest uitgebreide pakket kost minder....
Telefoon: 50 euro ---> neem een cash back en bel via internet (skype) ---> 2 euro
Geen TV scheelt trouwens nog eens 15 euro per maand op je energierekening.
Al met al kom ik dan tot 200+75+50+2=325 euro!!!
quote:Beroep: Ik werk bij de belasting.... of was het nou voor de belasting!?!
Precies! TS heeft gewoon een welvaartsprobleem...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:23 schreef MarkPeterse het volgende:
Jezus jank niet zo! Je inkomen zit zo ongeveer op minimumloonniveau ofzo...
Ik wou dat ik 800 euro per maand te besteden had.... ik heb aan vaste lasten maar 150 euro per maand (huur 100 euro, gwl 50 euro). ziektekosten is gratis omdat ik 40 euro zorgtoeslag en aan het eind van het jaar 20 euro no claim terugkrijg. Kosten voor bellen heb ik niet, neem een cashback en je kan 200 minuten bellen voor 1 a 2 euro per maand.
Als ik even kort je lijstje doorneem zit je veel te hoog:
Huur: 307 euro ----> veel te hoog, ga in een kleine stad wonen en je bent voor 200 klaar
GWL: 150 euro ---> te hoog, trek een trui aan, douche kort etc, kan je klaar zijn voor de helft
Lening: 150 euro ---> blijf thuis wonen en ga die lening als een gek afbetalen (dat kan dan 5x zo hard omdat je 0 uitgaven hebt)
Agis: 124 euro ---> het gewone pakket zonder eigen risico kost maar 70 euro en je krijgt nog 40 zorgtoeslag, dat scheelt al 90 euro. zelfs het meest uitgebreide pakket kost minder....
Telefoon: 50 euro ---> neem een cash back en bel via internet (skype) ---> 2 euro
Geen TV scheelt trouwens nog eens 15 euro per maand op je energierekening.
Al met al kom ik dan tot 200+75+50+2=325 euro!!!
Hij zit ook nog eens een keer aan de drugsquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:02 schreef 5112 het volgende:
hehe, dit topic is nog wel het vermakelijkst
Met teveel alcohol achter het stuur. Cursus volgen?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:02 schreef 5112 het volgende:
Daar had je mooi een busje van kunnen huren, graftakquote:Hey,
Heb zojuist een een actieve subwoofer bestelt. De JBL Basspro.
Kostte me 199 euries.
Reviews? Iemand ervaring met JBL?
Hij heeft 100 watt RMS.
Doe even normaal zeg, die jongen is immers niet voor niets volledig afgekeurd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:57 schreef Platina het volgende:
Doodverwensingen zijn niet toegestaan toch? Jammer.
Had je de basisschool maar afgemaakt. Het is gewoon te gek voor woorden dat wij moeten betalen voor jouw idiote en irrationele gedrag. Ik hoop dat je uitkering afgenomen word.
Kan de TS niet ergens aangegeven worden?
TS is nu een product van onze 'verzorgingsstaat'....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg, die jongen is immers niet voor niets volledig afgekeurd.
Nou, blijkbaar kan hij zich wel vinden in het slachtoffer rolletje; beetje luxe uitgaan, luxe dingetjes kopen, luxe feestjes geven, heerlijk parten op kosten van de werkende burgerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:58 schreef Biancavia het volgende:
Schizofreniequote:Ik heb 2 en een half jaar anti-psychoticum gebruikt om mijn schizofrenie te behandelen.
Met succes! Ik ben al twee en een half jaar KLACHTENVRIJ.
Allereerst vraag ik me af waarom je voor deze volgorde kiest, eerst het huis uit en dan weer gaan werken... Dat nekt je gewoon, logisch lijkt me. In plaats dat je eerst gaat werken en dan het huis uit gaat, lijkt me een stuk handiger. Dan kan je namelijk nog eerst sparen. Is natuurlijk niet verstandig om het huis uit te gaan op een moment dat je totaal geen geld hebt om het in te richten of om te leven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Casperrrr het volgende:
Het is geen vetpot mensen. Ik heb gelukkig ook WAJONG dus ik kan zonder problemen gaan werken. Ik ga dat dus ook weer oppakken als ik mijn eigen woning heb.
Dit zijn mijn toekomstige uitgaven:
Huur: 307 euro
GWL: 150 euro
Lening: 150 euro
Agis: 124 euro
Telefoon: 50 euro
------
781 euro
Inkomen met huursubsidie: 880 euro min 780 euro = 100 euro.
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:41 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik doe de boodschappen bij AH voor mij en mijn dochter en betaal dan gemiddeld 35 euro per week,
Welja, ook nog urgentie! Dat kon ik niet krijgen als alleenstaande jonge moeder en kwam dus helemaal niet in aanmerking voor een huis via de woningbouw. Ik heb een huis moeten huren van 500 euro, maar ik vond het niet erg en heb nooit bij iemand mijn handje opgehouden omdat ik gewoon geen zin had om te sparen, maar liever mijn geld uitgaf aan feestjes, een veel te duur telefoon abonnement en een subwoover (of hoe zo'n ding ook heet). En ga me nou niet vertellen dat toen ze urgentie aan gingen vragen, jij je pas ging realiseren dat je inderdaad een keer het huis uit zou gaan. Echt hoor, schizofrenie of niet, maar jij stelt je eigen gewoon helemaal verkeerd op.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:44 schreef Casperrrr het volgende:
Ongeloofelijk. Wat zijn we weer scherp. Ik hoef me uiteraad niet te verantwoorden hier maar goed ik doe het toch. Wil nog wel is vaker een vraag stellen en erop kunnen rekenen dat er zoals in het begin van dit topic normale antwoorden gegeven worden.
De JBL Basspro: Gekocht op afbetaling. Inmiddels afbetaalt.
Kratjes huren of tapje? Het zijn kratjes geworden. Mag iemand geen feest geven? Dat feest is gezamelijk betaalt.
Waarom ik in de WAO zit? Jullie lazen het al. Schizofrenie. Nou wees blij dat je het niet hebt. Als ik mocht kiezen miste ik nog liever een arm of been want die ziekte is geen kattekak dat verzeker ik je. Ja ik ben klachtenvrij ja dankzij hele zware medicatie! En niet één pilletje maar drie soorten.
Witgoed aanschaffen. Daar heb ik voor gespaard stinkerds! De goedkoopste troep die je maar kan bedenken. Zal wel uit elkaar kankeren als je er maar naar kijkt. Het is geen miele! Het is "whiteline". Heb ik daarmee genoeg gezegd?
Telefoon 50 euro? Ja het abonoment alleen al is 35 euro per maand van T-Mobile. Relax 150 voor de azijnpissers. Bijna twee jaar geleden aangeschaft toen ik nog werkte en het makkelijk kon betalen.
Waarom ik niet gespaard heb? Het ziekenhuis heeft voor mij een urgentie aangevraagd. Ik kreeg hem 28 september en vandaag heb ik mijn huis. Dat is snel. Daar spaar je niet tegen op.
Afijn hier zullen ook wel weer op of aanmerkingen op volgen maar ik weet wie ik ben. iig geen profiteur, drugsverslaafde, alcoholist of wat dan ook.
Oooh ja de auto. Een corolla 1.3 uit 1994. Die is een jaar geleden gejat in Utrecht op de biltstraat. Kreeg niks terug van de verzekering want hij was niet all-risk verzekerd en ik kon de reservesleutel niet overleggen. Daarna heb ik in wrakken gereden van 300 piek.
Ik lijk wel niet goed snik dat ik mezelf ga verantwoorden op een forum![]()
Gewoon alleen het hoognodige halen en maar 1 keer per week boodschappen doen. Heel simpel, wat ik niet in huis heb, kan ik ook niet opmaken. Dat is ongeveer het principe waarin ik boodschappen doe.quote:
Waarom zou je dat in hemelsnaam kopen als je krap bij kas zit, en dan helemaal op afbetaling, zodat het nog duurder is dan normaal? Hoeveel rente zat erop? 6% ofzo? Weggegooid geld.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:44 schreef Casperrrr het volgende:
De JBL Basspro: Gekocht op afbetaling. Inmiddels afbetaalt.
Als jij wilt feesten, prima. Maar dan niet zeuren als je opeens het huis uitwilt en de mogelijkheden zijn er niet omdat je niet zorgvuldig omgaat met je centjes. Dat moet de werkende burger namelijk ook, oppassen met zijn centjes. Leer het maar eens aan, dat verantwoord gedrag.quote:Kratjes huren of tapje? Het zijn kratjes geworden. Mag iemand geen feest geven? Dat feest is gezamelijk betaalt.
Ik voel met je mee. Maar dat wil niet zeggen dat je domme uitgaves moet doen en geen verantwoordelijkheid voor je eigen acties en uitgaves moet nemen.quote:Waarom ik in de WAO zit? Jullie lazen het al. Schizofrenie. Nou wees blij dat je het niet hebt. Als ik mocht kiezen miste ik nog liever een arm of been want die ziekte is geen kattekak dat verzeker ik je. Ja ik ben klachtenvrij ja dankzij hele zware medicatie! En niet één pilletje maar drie soorten.
Kortom, je wist dus dat je op jezelf wilde, maar desondanks geef je wel geld uit aan feesten en luxe artikelen voor jezelf? Goed bezig...quote:Witgoed aanschaffen. Daar heb ik voor gespaard stinkerds! De goedkoopste troep die je maar kan bedenken. Zal wel uit elkaar kankeren als je er maar naar kijkt. Het is geen miele! Het is "whiteline". Heb ik daarmee genoeg gezegd?
Hoe lang zit je aan zo`n abbo vast dan? Max 2 jaar meestal. Dit is dus het moment om dat abbo te laten gaan en een stuk goedkoper uit te zijn! Je zit zonder werk, weet je wel? Even je uitgave patroon aan gaan passen aan de inkomsten, oftewel VERANTWOORDELIJK omgaan met je geld.quote:]
Telefoon 50 euro? Ja het abonoment alleen al is 35 euro per maand van T-Mobile. Relax 150 voor de azijnpissers. Bijna twee jaar geleden aangeschaft toen ik nog werkte en het makkelijk kon betalen.
Je spreekt jezelf tegen:quote:Waarom ik niet gespaard heb? Het ziekenhuis heeft voor mij een urgentie aangevraagd. Ik kreeg hem 28 september en vandaag heb ik mijn huis. Dat is snel. Daar spaar je niet tegen op.
Dit is gewoon vette pech. Doe je niks aan.quote:Afijn hier zullen ook wel weer op of aanmerkingen op volgen maar ik weet wie ik ben. iig geen profiteur, drugsverslaafde, alcoholist of wat dan ook.
[quote]
Alcoholverslaafde? Nee. Maar je drinkt wel. Drank kost geld. Geld dat je jezelf kan besparen.
Zelfde verhaal voor drugs, aangezien je in eerdere posts aangaf dat je blowde.
Profiteur? Jawel. Je hand ophouden bij de gemeente omdat je geen geld zou hebben terwijl je doodleuk een nieuwe bass koopt, en een abbo van 50 euro om te bellen wat totaal niet nodig is, terwijl je van het geld 2 weken kan vreten zo`n beetje, dat noem ik profiteren ja!
[quote]
Oooh ja de auto. Een corolla 1.3 uit 1994. Die is een jaar geleden gejat in Utrecht op de biltstraat. Kreeg niks terug van de verzekering want hij was niet all-risk verzekerd en ik kon de reservesleutel niet overleggen. Daarna heb ik in wrakken gereden van 300 piek.
Je lijkt wel niet goed snik dat je hier om subsidiepotjes komt vragen terwijl je het makkelijk zelf kan rooien!quote:Ik lijk wel niet goed snik dat ik mezelf ga verantwoorden op een forum![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:52 schreef Arnold_fan het volgende:
Dit is dus een van de redenen waarom ik vind dat de mensen te veel gepamperd worden. Ga lekker werken en dan pas op jezelf wonen, ik moet ook alles zelf betalen, dan feest ik wel iets minder.....
Heb je geen zelfrespect ofzoiets?
Als je echt echt wilt, is dat zo moeilijk niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:44 schreef Biancavia het volgende:
Hoe doe je dat?
Dan bel je ze op dat je een aanbieding wil. Doe ik elk jaar. Ik betaal nu 8,- voor die 150min.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:44 schreef Casperrrr het volgende:.............
........
Hij zegt toch zelf dat hij al tweeënhalf jaar klachtenvrij is?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Want WAO krijg je alleen als je prima in staat bent om te werken.
![]()
![]()
![]()
En daarbij zegt ie zelf ook dat ie gewoon weer gaat werken, maar nu wil hij gewoon nog even zo veel mogelijk zijn handje ophouden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij zegt toch zelf dat hij al tweeënhalf jaar klachtenvrij is?
MMutsig, ik denk dat je het een beetje persoonlijk aantrektquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Want WAO krijg je alleen als je prima in staat bent om te werken.
![]()
![]()
![]()
Hmmm, ja dat idee kreeg ik ook al daarom heb ik maar niet meer gereageerd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:46 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
MMutsig, ik denk dat je het een beetje persoonlijk aantrekt
Niet doen, want volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling.
Ik heb het idee dat deze reactie specifiek voor de ts bedoeld is, niet voor WAO-ers in het algemeen.
Mooi voor je. Wees nou wel verstandig met dat geld en koop er geen nutteloze dingen van.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:26 schreef Casperrrr het volgende:
Om 17:09 kreeg ik een mailtje van sociale zaken van de Gemeente waar ik woon. Ik krijg een budget van 1634,37 euro!
Ik moest een opgave maken van wat ik moest aanschaffen en hun maken het geld volgende week over!
Moet het wel terug betalenNee hoor die smiley is een geintje. Ik leen het gewoon en pay het weer terug in 42 maanden. ik ben uit de brand. Ik plaats binnekort wel een paar foto's van mijn inrichting en U allen bent uitgenodigd voor een pilsje! Mindermutsig iig bedankt voor je support
Dan moeten ze wel de regels voor de wajong aanpassen, anders zit je dus nogal met een probleem als je na vijf maanden een opleiding te volgen arbeidsongeschikt raakt.quote:
Ook lekker verantwoordelijk: blowen en drinken terwijl je last hebt van schizofreniequote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:02 schreef 5112 het volgende:
Orrzaak---->gevolgquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:43 schreef watchers het volgende:
[..]
Ook lekker verantwoordelijk: blowen en drinken terwijl je last hebt van schizofrenie![]()
Weer 40 euro minder per maand om van te levenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:26 schreef Casperrrr het volgende:
Om 17:09 kreeg ik een mailtje van sociale zaken van de Gemeente waar ik woon. Ik krijg een budget van 1634,37 euro!
Ik moest een opgave maken van wat ik moest aanschaffen en hun maken het geld volgende week over!
Moet het wel terug betalenNee hoor die smiley is een geintje. Ik leen het gewoon en pay het weer terug in 42 maanden. ik ben uit de brand. Ik plaats binnekort wel een paar foto's van mijn inrichting en U allen bent uitgenodigd voor een pilsje! Mindermutsig iig bedankt voor je support
Ha precies. Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:22 schreef nexhil het volgende:
Weer 40 euro minder per maand om van te leven![]()
Juist. En het ergste vind ik niet eens de houding van TS, het ergste vind ik dat hij blijkbaar bij al die instanties z'n zin krijgt. Waarom zeggen die niet "doe eerst effe die auto weg je hebt immers geen lichamelijke handicap"? Waarom krijgt iemand die naar eigen zeggen "al 2,5 jaar klachtenvrij" is urgentie voor een woning? Waarom zeggen die niet "leert u eerst eens fatsoenlijk met geld omgaan voordat u hier om een tegemoetkoming komt vragen"?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:46 schreef Ozziecar het volgende:
Ik denk dat de reacties niet zozeer te maken hebben met die WAO-uitkering (volgens mij weet iedereen wel dat je die tegenwoordig niet zomaar meer krijgt), wel met de houding van de topicstarter.
Van die 800 euro in de maand is blijkbaar geen rooie cent naar "toekomstplannen" gegaan, terwijl de ts blijkbaar wel de mogelijkheid had om allerlei rotzooi zoals subwoofers aan te schaffen en zelfs een paar maanden geleden nog overwogen heeft om een of andere benzine zuipende pooierbak aan te schaffen. Uiteindelijk is het een Altootje geworden, gekregen van een lieve tante, maar da's niet goed genoeg voor meneer.
Als je dan een paar maanden later leest dat hij aan moet kloppen voor een tegemoetkoming in verhuiskosten, dan zet dat kwaad bloed. Ik begrijp het wel, ik snap ook niet dat dit zomaar kan.
Natuurlijk moeten mensen "in nood" geholpen worden, maar als ik het zo lees is hier helemaal geen sprake van een noodgeval. Naar mijn idee gaat het gewoon om iemand die totaal niet met geld om kan gaan en elke rooie rotcent besteed aan speelgoedjes. En dan moet er plotsklaps (hoe plotseling kan het zijn.....) geld op tafel komen, en dan heeft ie dat niet omdat alles opgegaan is aan rotzooi.
En wie mag er dan voor opdraaien? Juist ja, de gemeenschap. Jij en ik dus. Lekker dan.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:07 schreef drugarth het volgende:
Jeez als student (ben ik niet maar ik herinner het mij nog goed) had je niet eens de heflt van die 800 euro en moest je ook maar zien te redden. Iemand die thuis heeft gewoond met 800 euro inkomen moet toch kunnen sparen als de neten. Blijkbaar niet gedaan en dan je handje ophouden....zucht....met als ergeste dat er blijkbaar ook nog een potje voor is bij de gemeente...hoop dat je niet in groningen woont, want dan betaal ik ook nog mee aan deze ongein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |