Ben eergister wezen stappen in Haarlem met een vriend van mij. We zijn naar de stad gegaan met het autotje van zijn oma. Zeer gezellige avond gehad in een ierse pub en later in een discotheek. Ik heb zo'n 7 glazen bier gedronken (0.25) en een glas wordka on the rocks. Mijn maat had hetzelfde op ongeveer. Onderweg naar huis constateerde we dat de lange vloei op was. We zijn naar de auto gelopen en naar de andere kant van de stad gereden naar coffeshop the keywest. Vloei gehaald kortom in en uit. In de auto gestapt en verder gereden richting heemstede naar huis dus. Eigenlijk best wel honger
![]()
. Dus rechtsomkeert naar de grillroom die daar ook in de staat van de keywest zit. Effe een rotondetje tegen het verkeer innemen want het was half 5 's ochtends en er was geen auto op de weg. Effe snel parkeren op een kruis voor de deur. Ik doe die joint in me bek die mijn maat gefikst had en steek hem aan. Paar flinke hijzen genomen en doe de motor uit.
Word er gewoon op het raam geklopt. Ik draai mijn raam open maar ik zie niks door alle rook die naaar buiten ontsnapt. Gadver hoor ik! En daarna word er gevraagd of ik even wil blazen. Uiteraard een A'tje
,,Ja u bent nu aangehouden en moet mee naar bureau!!!" Ik word die auto uitgesleurd en moet met mijn handen en benen wijd tegen de auto van de politie staan. Mijn maat gaat stampij staan maken maar ik hield me rustig. Ik achter in die turbo diesel met een noodgang mee naar bureau en moet daar blazen op zo'n ander apparaat. 345 ugl. Net mijn rijbewijs niet kwijt aangeziend de limiet daarvoor voor mij lager ligt als beginnend bestuurder (drie jaar mijn rijbewijs) Hoppa één punt erbij!
Mij maat is inmiddels de hele stad doorgelopen naar bureau koude hoorn. Ik kom buiten en we lopen gezamelijk naar de auto. Er werd mij vertelt dat ik niet meer mag rijden anders is het een misdrijf. Ik had namelijk een rijverbod van 4 uur. Mijn maat had geen rijbewijs maar moest toch maar rijden want ik had dat rijverbod en de auto stond op een kruis en zou worden weggesleept. We besluiten de auto naar een parkeerplaast te rijden. Mijn maat heeft nog nooit gereden dus ik leg hem uit wat ie moet doen. Wij rijden weg en nog geen 100 meter verder achter ons "POLITIE STOP". Zijn die twee bloedbakken ons gevolgt naar de auto en hebben zich verdekt opgesteld! Raam open: Ja u bent aangehouden. Nu werd mijn maat meegenomen.
Mijn maat moest blazen maar blies maar 55 ugl!!! Hij had immers zo lang gewacht en gelopen toen ik vast zat dat ie haast geen alcohol meer in zijn bloed had. Wel kreeg hij een proces verbaal voor rijden zonder rijbewijs. De auto was in beslag genomen om ons een lesje te leren zei die agent. De auto moest worden opgehaald door mijn vriend zijn oma. Die is echter zeer slecht ter been maar dat kon de agent niets schelen. Ok wij naar huis en alles uitgelegt. Oma was niet kwaad wel teleur gesteld.
Heh heh nu komt de vraag: Ik weet dat ik net geen 0.8 promille in mijn bloed. Moet ik nu die cursus alcohol en verkeer gaan volgen?? (deze moet je zelf betalen en kost 355 euries) En hoe hoog word de boete? Mijn inkomen is op bijstands niveau.
Verder wil ik wel bij zeggen dat het dom van me was en ook hier geld eigen schuld dikke....
------>
www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!