abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:32:55 #1
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36542793
Ze zitten achter me aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee hoor geintje. Dat is al een tijdje niet meer zo
Ik heb 2 en een half jaar anti-psychoticum gebruikt om mijn schizofrenie te behandelen.
Met succes! Ik ben al twee en een half jaar klachtenvrij.
Maar kan je van langdurig gebruik van anti-psychoticum depressief worden????

Iemand?

Zijn er trouwens meer mensen die een psychose hebben gehad?
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_36542801
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:32 schreef Casperrrr het volgende:
Ik ben al twee en een half jaar klachtenvrij.
Je hebt geen klachten maar blijkbaar wel problemen .
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:36:03 #3
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_36542819
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:34 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Je hebt geen klachten maar blijkbaar wel problemen .
Ja inderdaad
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  zaterdag 1 april 2006 @ 05:41:26 #4
144448 Supahdupah
Take it or leave it .....bitch
pi_36543731
Hmm, lastige vraag.
Het gebruik van een anti psychoticum, kan wel bijwerkingen opleveren die lijken op een depressie of depressieve klachten.
Daarbij komt ook het gegeven dat jouw ziekte naast de positieve symptomen( de eigenlijke psychose waar je voor het laatst 2 1/2 jaar geleden last van had) ook negatieve symptomen met zich meebrengen waar je last van kunt ondervinden.
Denk hierbij aan initiatiefverlies of affect (gevoel of emotie) vervlakking.
Het feit dat je aan deze ziekte lijdt, en de gedachte dat je waarschijnlijk de rest van je leven anti-psychotica zal moeten slikken kan je wel weer depressief maken
Tis een lastige vraag, maar puur op jou vraag beantwoordend... nee!
Je kunt volgens mij niet depressief worden van het gebruik van deze medicatie
Waar heb je precies last van? en wat slik je precies?
Praat er eens over met je huisarts of psychiater, wellicht kun je een ander medicijn krijgen waar je minder klachten door ondervindt, opper eens iets als Zyprexa of Olanzapine....
Of kan de dosering aangepast worden naar beneden?
Niet zelf gaan lopen klooien met minder of helemaal niet meer slikken!
Ik werk op een plek waar dat soort 'slimmerikken' dagelijks opgenomen worden..

Succes!
pi_36556300
Nou zo'n vrolijke post, volgens mij word jij niet depressief
Ok, even serieus Als je echt depressief wordt, kun je wel aan de anti-depressiva gaan, en dan stoppen met die anti-psychotica. Van die AD gaat je angst meestal ook weg
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:16:07 #6
144448 Supahdupah
Take it or leave it .....bitch
pi_36556393
Quote van HeaRT_ WoRm:
Ok, even serieus Als je echt depressief wordt, kun je wel aan de anti-depressiva gaan, en dan stoppen met die anti-psychotica. Van die AD gaat je angst meestal ook weg

Hey gast....ga die jongen nou geen adviezen geven die niet kloppen, een AD werkt op hele andere neurotransmitters als een AP, dus das geen goede raad voor iemand die paranoid psychotisch is.
pi_36556453
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:16 schreef Supahdupah het volgende:
Quote van HeaRT_ WoRm:

Hey gast....ga die jongen nou geen adviezen geven die niet kloppen, een AD werkt op hele andere neurotransmitters als een AP, dus das geen goede raad voor iemand die paranoid psychotisch is.
Leer eerst eens quoten
Als hij depri wordt, kan die aan de AD gaan ja, weet verder ook niet of zijn schizofrenie erstig is ofzow, maar als hij alleen een beetje angstig is, kan dat best wel werken hoor.
pi_36556491
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Leer eerst eens quoten
Als hij depri wordt, kan die aan de AD gaan ja, weet verder ook niet of zijn schizofrenie erstig is ofzow, maar als hij alleen een beetje angstig is, kan dat best wel werken hoor.
Schizofrenie is geen angstoornis, dus AD zullen hem niet helpen. Een psychose is toch iets anders als een paniekaanval .
ijs_beer fan!
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:11:27 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36557811
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Leer eerst eens quoten
AD en AP zijn zware medicijnen waar hij niet zomaar aan kan gaan, maar wat door een ter zake deskundige arts, zoals een psychiater, beoordeeld dient te worden. Schizofrenie heeft verder geen direct verband met depressiviteit. Daarnaast kan het zijn dat AD en AP onderlinge wisselwerkingen vertonen.
pi_36558371
Daarom is het ook beter dat soort dingen niet op een forum te plaatsen, maar overleggen met een arts
pi_36558399
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Daarom is het ook beter dat soort dingen niet op een forum te plaatsen, maar overleggen met een arts
De TS vraagt niets, behalve of er meer mensen zijn die in een psychose hebben gezeten.
ijs_beer fan!
pi_36558457
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

De TS vraagt niets, behalve of er meer mensen zijn die in een psychose hebben gezeten.
Niet alleen hoor
pi_36558497
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Niet alleen hoor
Je hebt gelijk sorry .
ijs_beer fan!
pi_36558891
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:37 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je hebt gelijk sorry .
pi_36558922
ik ben bang dat ik er een keer last van ga krijgen, mijn hele familie zo'n beetje zit er in
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:54:58 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36558955
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:53 schreef JoPiDo het volgende:
ik ben bang dat ik er een keer last van ga krijgen, mijn hele familie zo'n beetje zit er in
Merk je soms rare dingen? Je zit in de leeftijd waarop schizofrenie zich kan openbaren..
pi_36559209
nouja, mijn gedachtes zijn niet elke dag hetzelfde, als in de ene dag helemaal goed voelen en de volgende dag bijna depri zijn, maar dat heb ik al heel mijn leven
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:14:30 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36559414
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:07 schreef JoPiDo het volgende:
nouja, mijn gedachtes zijn niet elke dag hetzelfde, als in de ene dag helemaal goed voelen en de volgende dag bijna depri zijn, maar dat heb ik al heel mijn leven
Mij lijkt dat eerder op een stemmingsstoornis duiden.. Heb je er veel last van, of valt er mee te leven?
pi_36559514
ik heb het al heel mijn leven, dus heb er niet echt last van

alleen depri voelen is kut, maarja
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:21:24 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36559566
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:18 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb het al heel mijn leven, dus heb er niet echt last van

alleen depri voelen is kut, maarja
Zolang het je leven niet beheerst hoeft er weinig aan de hand te zijn. Houd het in ieder geval goed in de gaten.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 05:49:52 #21
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42532343
yo leuke topic , om je vraag te beantwoorden zullen er vast wel mensen in psychoses gezeten hebben die op je gaan reageren zoas ik dus , maar ik denk dat het merendeel dat niet doet omdat er van psychoses nog niets begrepen wordt .... ik heb vaker psychoses gehad en ze vielen bij mij nog relatief mee.... nou nu weet je dat er nog iemand anders is die wel eens psychotisch is ....

wat wil je nog meer weten ?

zelf heb ik last van iets te willen betekenen door opdringerige denkbeelden om de maatschappij te veranderen en dat vinden mensen erg irritant vooral omdat ze mijn ideetjes nergens op vinden slaan.

als je depressief word NA een psychose kan dat zijn omdat je hoofd ineens leeg lijkt vergeleken met de tijd dat je psychotisch was heb ik me laten aanpraten.

ik ben inmiddels al een paar maandjes verder ( ongeveer een jaar ) en voel wel dat ik minder snel blij ben met dingen maar denk dat het voor het meerendeel tussen je oren afspeeld .

kijk als je al neits van je zelf begreep omdat je anders was dan andere, hoe kan je dan jezelf vinden ? hoe kan je zeggen dat je bent zoals je bent ? dat is moeilijk , als je aan de medicatie raakt en het wat beter gaat moet je jezelf terug vinden maar hoe doe je dat als je niet echt veel van jezelf begrepen hebt ?

hoe kan je dan zeggen dat je deprie bent of happy ?

het is een feit dat je eomities en dergelijke afvlakken nadatje bijvoorbeeld zoals ik risperdal hebt voorgeschreven gekregen, en het is ook zo dat je daar meestal geen verdere behandeling voor krijgt om daar mee te leren leven tenzij je dat zelf ergens gaat zoeken is mijn ervaring ...

ik zeg alleen dat ik DENK dat het waarschijnlijk goed is voorjezelf om jezelf te proberen te vinden en dan eens goed te kijken of je je daadwerkelijk ongelukkig voelt enzo en waaruit die ongelukkigheid ontstaat... ik blijf geloven in de kracht van het brein en ik denk dat we altijd zelf een groot deel te zeggen blijven hebben over we ons voelen ,

heb je het gevoel ofdat je echt niet meer kan controleren hoe je je voelt dat zal ik inderdaad eens met de huis arts praten.... het is altijd goed om met de huisarts te gaan praten trouwens..... maar als je geholpen wilt worden zoek je beter een goede psycholoog of psychiator die meer doet dan alleen pillen voorschrijven.

dat ben ik ook van plan te gaan doen als ik weer de kracht heb om wat meer te gaan ondernemen .

succes

groetjes

tinoz

o ik zie net dat je het op 1 april hebt gepost :s uhm ... betekend dit dat ik dit verhaal vor niets heb zitten te typen ?
Save Us From Fashion !
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 07:27:34 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42532555
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 05:49 schreef tinoz het volgende:

o ik zie net dat je het op 1 april hebt gepost :s uhm ... betekend dit dat ik dit verhaal vor niets heb zitten te typen ?
Of de TS het nog leest weet ik niet, hoewel die er nog best gebaat bij zou kunnen zijn. Maar hoe dan ook zijn er mensen, zoals ik, die het lezen, dus voor niets is het niet.
pi_42554097
hey, ik heb tijd lang anti psychotica geslikt.nu ben ik er 3 maanden vannaf, gaat nog goed. geen depressieve klachten.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:25:13 #24
151199 tinoz
Alter Reality
pi_42555056
had je die wel dan toen je anti psychotica had ?
Save Us From Fashion !
pi_42559014
................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')