yo
![]()
leuke topic , om je vraag te beantwoorden zullen er vast wel mensen in psychoses gezeten hebben die op je gaan reageren zoas ik dus , maar ik denk dat het merendeel dat niet doet omdat er van psychoses nog niets begrepen wordt .... ik heb vaker psychoses gehad en ze vielen bij mij nog relatief mee.... nou nu weet je dat er nog iemand anders is die wel eens psychotisch is ....
wat wil je nog meer weten ?
zelf heb ik last van iets te willen betekenen door opdringerige denkbeelden om de maatschappij te veranderen en dat vinden mensen erg irritant vooral omdat ze mijn ideetjes nergens op vinden slaan.
als je depressief word NA een psychose kan dat zijn omdat je hoofd ineens leeg lijkt vergeleken met de tijd dat je psychotisch was heb ik me laten aanpraten.
ik ben inmiddels al een paar maandjes verder ( ongeveer een jaar ) en voel wel dat ik minder snel blij ben met dingen maar denk dat het voor het meerendeel tussen je oren afspeeld .
kijk als je al neits van je zelf begreep omdat je anders was dan andere, hoe kan je dan jezelf vinden ? hoe kan je zeggen dat je bent zoals je bent ? dat is moeilijk , als je aan de medicatie raakt en het wat beter gaat moet je jezelf terug vinden maar hoe doe je dat als je niet echt veel van jezelf begrepen hebt ?
hoe kan je dan zeggen dat je deprie bent of happy ?
het is een feit dat je eomities en dergelijke afvlakken nadatje bijvoorbeeld zoals ik risperdal hebt voorgeschreven gekregen, en het is ook zo dat je daar meestal geen verdere behandeling voor krijgt om daar mee te leren leven tenzij je dat zelf ergens gaat zoeken is mijn ervaring ...
ik zeg alleen dat ik DENK dat het waarschijnlijk goed is voorjezelf om jezelf te proberen te vinden en dan eens goed te kijken of je je daadwerkelijk ongelukkig voelt enzo en waaruit die ongelukkigheid ontstaat... ik blijf geloven in de kracht van het brein en ik denk dat we altijd zelf een groot deel te zeggen blijven hebben over we ons voelen ,
heb je het gevoel ofdat je echt niet meer kan controleren hoe je je voelt dat zal ik inderdaad eens met de huis arts praten.... het is altijd goed om met de huisarts te gaan praten trouwens..... maar als je geholpen wilt worden zoek je beter een goede psycholoog of psychiator die meer doet dan alleen pillen voorschrijven.
dat ben ik ook van plan te gaan doen als ik weer de kracht heb om wat meer te gaan ondernemen .
succes
groetjes
tinoz
o ik zie net dat je het op 1 april hebt gepost :s
![]()
uhm ... betekend dit dat ik dit verhaal vor niets heb zitten te typen ?