abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42279494
CDA ligt voor. Dat is slecht nieuws voor het journalistieke schorem bij de publieke omroep.
Ik denk dat binnenkort de schandaaltjes uit de kast getrokken worden.
Want Nederland MOET links stemmen van de gedanken polizei.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42280008
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:13 schreef lionsguy18 het volgende:
CDA ligt voor. Dat is slecht nieuws voor het journalistieke schorem bij de publieke omroep.
Ik denk dat binnenkort de schandaaltjes uit de kast getrokken worden.
Want Nederland MOET links stemmen van de gedanken polizei.
En van een ander groot deel MOET je rechts stemmen
Iets MOETEN is volgens mij is altijd fout ,dus wat is het verschil ?
Als je je gemakkelijk laat beinvloeden dan heb je een probleem ,maar gelukkig zijn er ook die zelf kunnen denken
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:11:45 #103
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_42287584
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon te walgelijk voor woorden. Wat zijn Nederlanders toch hypocriet en grenzeloos opportunistisch. In 2004 moord en brand schreeuwen en nu het beter gaat dankzij de mondiale economie stemt de hele meut straks weer gewoon rechts. Alsof er niets is gebeurd.
Zo is de massa nu eenmaal. Het probleem met regeren is dat het vaak jaren duurt voor een beleid vruchten begint af te werpen. Balkenende gaf ook al aan dat we een tijdje krap zouden zitten. De massa verwacht dat dit binnen een week verholpen is, maar pas onlangs hebben we dus mogen proeven van de eerste successen. En die lijn mag doorgezet worden wat mij betreft. Langetermijndenken enzo.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_42287814
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:11 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zo is de massa nu eenmaal. Het probleem met regeren is dat het vaak jaren duurt voor een beleid vruchten begint af te werpen. Balkenende gaf ook al aan dat we een tijdje krap zouden zitten. De massa verwacht dat dit binnen een week verholpen is, maar pas onlangs hebben we dus mogen proeven van de eerste successen. En die lijn mag doorgezet worden wat mij betreft. Langetermijndenken enzo.
Maar dat telt natuurlijk alleen als het CDA aan de macht is ?

Je mag best de ander partijen afkraken omdat ze dit niet binnen een paar jaar rond krijgen he ?
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:21:28 #105
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_42287866
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:19 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar dat telt natuurlijk alleen als het CDA aan de macht is ?

Je mag best de ander partijen afkraken omdat ze dit niet binnen een paar jaar rond krijgen he ?
Zeg ik dat dan? Je moet geen woorden in de mond gaan leggen vriend . Bij elk beleid zal het jaren duren. Ik wil alleen zeggen dat het logisch is dat men gaat klagen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:24:15 #106
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42287938
Boeiende ontwikkeling. Hoewel ik de laatste tijd niet te spreken ben over het CDA (masterplan, anyone) blijft ze toch wel aanlokkelijker dan de PvdA.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zondag 1 oktober 2006 @ 19:31:40 #107
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42288173
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Boeiende ontwikkeling. Hoewel ik de laatste tijd niet te spreken ben over het CDA (masterplan, anyone) blijft ze toch wel aanlokkelijker dan de PvdA.
Dat masterplan is van de baan, he?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:32:46 #108
11923 I.R.Baboon
pi_42288222
Sorry, ik ben net terug van een nieuwsloos weekend.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_42288268
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:21 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Je moet geen woorden in de mond gaan leggen vriend . Bij elk beleid zal het jaren duren. Ik wil alleen zeggen dat het logisch is dat men gaat klagen.
Zeg ik dat jij dat zegt ?
Jij moet mij ook geen woorden in de mond leggen ,vriend
(Jij noemde Balkenende als voorbeeld) maar het was meer in het algemeen bedoeld voor iedereen die het heeft over 'de puinhoop van paars' maar nu roept dat we geduld moeten hebben want 'het kost nu eenmaal tijd '
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:38:49 #110
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42288417
Jippie, .
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:56:09 #111
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_42288988
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:34 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Zeg ik dat jij dat zegt ?
Jij moet mij ook geen woorden in de mond leggen ,vriend
(Jij noemde Balkenende als voorbeeld) maar het was meer in het algemeen bedoeld voor iedereen die het heeft over 'de puinhoop van paars' maar nu roept dat we geduld moeten hebben want 'het kost nu eenmaal tijd '
Ach zo .
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:17:03 #112
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42289609
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:11 schreef Steeven het volgende:

[..]

Balkenende doet het zelfs ZÓ goed, dat alle landen om ons heen ervan profiteren. Zelfs meer dan Nederland, wat is het toch een goede premier.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:34:39 #113
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42290218
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Balkenende doet het zelfs ZÓ goed, dat alle landen om ons heen ervan profiteren. Zelfs meer dan Nederland, wat is het toch een goede premier.
Waar profiteert men dan meer? Nederland heeft de laagste werkloosheid, de hoogste economische groei, de hoogste inkomens en de kleinste staatsschuld.
Pugna Pro Patria
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:35:26 #114
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_42290250
Hoewel ik het eens ben met bepaalde punten uit het CDA programma, zal ik uit principe nooit op ze stemmen. Beetje dubbel gevoel dus over dit nieuws.
waarschijnlijk wel
pi_42291341
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:34 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Waar profiteert men dan meer? Nederland heeft de laagste werkloosheid, de hoogste economische groei, de hoogste inkomens en de kleinste staatsschuld.
Ben geen PVDA-fanaat maar moet toch wat tegengas hier op fok geven om de balans wat recht te trekken.

* Laagste werkloosheid ?: Toen Balkenende aantrad was er meer werkgelegenheid.

* hoogste economische groei ?: Is leuk een aardig maar een paar jaar geleden hadden we de laagste economische groei, dus er is wat om in te halen. Daarnaast is Nederland als handelsnatie erg afhankelijk van het buitenland en nu het daar goed gaat (zelfs in Duitsland gaat het nu goed) profiteert Nederland daarvan.

* hoogste inkomens ? Nederland is een rijk en welvarend land, maar niet het rijkste van de wereld.

* Kleinste staatschuld ?: Nederland doet het daarin goed maar de omvang van staatschuld is een optelsom van het beleid van zowel het huidige als voorgaande kabinetten. Dit kabinet heeft de staatschuld doen afnemen, maar dit hebben voorgaande regeringen (met name Paars) ook gedaan
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:17:08 #116
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42292009
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:01 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

Ben geen PVDA-fanaat maar moet toch wat tegengas hier op fok geven om de balans wat recht te trekken.

* Laagste werkloosheid ?: Toen Balkenende aantrad was er meer werkgelegenheid.

* hoogste economische groei ?: Is leuk een aardig maar een paar jaar geleden hadden we de laagste economische groei, dus er is wat om in te halen. Daarnaast is Nederland als handelsnatie erg afhankelijk van het buitenland en nu het daar goed gaat (zelfs in Duitsland gaat het nu goed) profiteert Nederland daarvan.

* hoogste inkomens ? Nederland is een rijk en welvarend land, maar niet het rijkste van de wereld.

* Kleinste staatschuld ?: Nederland doet het daarin goed maar de omvang van staatschuld is een optelsom van het beleid van zowel het huidige als voorgaande kabinetten. Dit kabinet heeft de staatschuld doen afnemen, maar dit hebben voorgaande regeringen (met name Paars) ook gedaan
Dionyzus had het over de ons omringende landen. België kampt met een hogere werkloosheid en een torenhoge staatschuld. In Duitsland zit 10% van de mensen zonder werk en heeft men al jarenlang een begrotingstekort van 3 tot 5 procent. Dat zelfde liedje geldt ook voor Frankrijk.
Pugna Pro Patria
pi_42292224
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dionyzus had het over de ons omringende landen. België kampt met een hogere werkloosheid en een torenhoge staatschuld. In Duitsland zit 10% van de mensen zonder werk en heeft men al jarenlang een begrotingstekort van 3 tot 5 procent. Dat zelfde liedje geldt ook voor Frankrijk.
Klopt als een bus maar dat is al jaren zo, misschien zelfs tientallen jaren, dus daar kan je Balkenende en co. niet de credits van geven.

http://www.cbs.nl/en-GB/m(...)004/2004-1596-wm.htm

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)7C99F1B/0/1596g2.gif
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:24:20 #118
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42292345
Waarom kreeg Balkenende dan wel alle 'credits' toen wij door de wereldwijde recessie ook in een recessie belandden??
Pugna Pro Patria
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:27:54 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42292485
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:24 schreef Jurgen21 het volgende:
Waarom kreeg Balkenende dan wel alle 'credits' toen wij door de wereldwijde recessie ook in een recessie belandden??
Omdat met het jarenlange doempraten door deze regering, gekoppeld met de totaal verkeerde maatregelen, de recessie langer duurde dan noodzakelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42292705
quote:
Dit is heel erg een ondanks verhaal. We zijn uit de economische dip gekomen ondanks de Balkenende kabinetten en niet dankzij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42292740
quote:
voor de helft was het politiek opportunisme van de oppositie

MAAR

er zat ook een kern van waarheid in. Als je veel bezuinigt tijdens een recessie vererger je de recessie op de korte termijn. Je versterkt de conjunctuurgolf als het ware, waardoor het dal dieper wordt. (zoek maar eens op procyclisch beleid)

Het is echter vanuit politiek oogpunt wel te begrijpen dat je in tijden dat het slechter gaat bezuinigingen makkelijker aan het domme volk kunt verkopen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:19:49 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42294323
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is heel erg een ondanks verhaal. We zijn uit de economische dip gekomen ondanks de Balkenende kabinetten en niet dankzij.
En je hebt natuurlijk bronnen in overvloed die dit verhaal bevestigen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42294547
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En je hebt natuurlijk bronnen in overvloed die dit verhaal bevestigen
Nederland is een hele open economie. Dat lijkt me toch bekend. Dan is de directe invloed van de politiek op de economie niet zo gek groot. Ook de negatieve invloed zoals in dit topic Drie kabinetten Balkenende remde de economie sterk zal niet gek groot zijn. Behalve misschien door het oproepen van negatieve emoties.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:26:44 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42294700
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:24 schreef du_ke het volgende:
Nederland is een hele open economie. Dat lijkt me toch bekend. Dan is de directe invloed van de politiek op de economie niet zo gek groot.
Met deze opmerking spreek je dus deze opmerking van jezelf tegen.
quote:
Want de politiek heeft een niet zo gek grote invloed dus je dicht Balkenende dus in bovenstaande bewering te veel macht toe en dat is precies de verkiezingsretoriek die links veel te veel gebruikt
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42294816
Over verkiezingsretoriek gesproken, wat een smerige streek van Verhagen om de AOW-plannen van bos een 'ouderenbelasting' te noemen. Da's pas foute retoriek, puur bedoeld om de kiezers een irrationele PvdA-angst aan te praten.
pi_42294849
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Met deze opmerking spreek je dus deze opmerking van jezelf tegen.
[..]

Want de politiek heeft een niet zo gek grote invloed dus je dicht Balkenende dus in bovenstaande bewering te veel macht toe en dat is precies de verkiezingsretoriek die links veel te veel gebruikt
Ik spreek mezelf niet tegen, Nederland is een open economie dus kan de politiek daar niet zoveel aan doen. Dus geen herstel dankzij maar ondanks.
pi_42294888
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef Genverbrander het volgende:
Over verkiezingsretoriek gesproken, wat een smerige streek van Verhagen om de AOW-plannen van bos een 'ouderenbelasting' te noemen. Da's pas foute retoriek, puur bedoeld om de kiezers een irrationele PvdA-angst aan te praten.
Ja en de hele tijd lullen over sinterklazen. Erg flauw inderdaad.
pi_42294901
quote:
Ook Bos maakt zich enorm vaak schuldig aan dat soort foute retoriek tegenover het CDA, dus ik kan geen medelijden hebben.

Verder is het goed nieuws dat het een nek-aan-nek race wordt.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_42294960
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:30 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ook Bos maakt zich enorm vaak schuldig aan dat soort foute retoriek tegenover het CDA, dus ik kan geen medelijden hebben.

Verder is het goed nieuws dat het een nek-aan-nek race wordt.
Voorbeeld?
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:35:10 #130
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42295126
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef du_ke het volgende:
Ik spreek mezelf niet tegen, Nederland is een open economie dus kan de politiek daar niet zoveel aan doen. Dus geen herstel dankzij maar ondanks.
In deze beweering beweer je toch dat de economie uit het dal gekropen is ondanks de Balkenende kabinetten (Dus veel invloed van deze kabineten) en later zeg je dat de politiek helemaal niet zo'n invloed heeft.

Dus of het een of het andere klopt niet. Lijkt wel de tegenbegrotingen van Links

Nog even voor de duidelijk heid de opmerking waarover het gaat
quote:
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42295247
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

In deze beweering beweer je toch dat de economie uit het dal gekropen is ondanks de Balkenende kabinetten (Dus veel invloed van deze kabineten) en later zeg je dat de politiek helemaal niet zo'n invloed heeft.

Dus of het een of het andere klopt niet. Lijkt wel de tegenbegrotingen van Links

Nog even voor de duidelijk heid de opmerking waarover het gaat
[..]
Ehm ondanks betekent in deze weinig invloed. Ze hebben Nederland niet de dip ingeholpen en ook niet eruit.
Als ik had gezegd dat Nederland dankzij de kabinetten Balkenende uit de dip was gekomen had ik grote invloed verondersteld. Nu dus niet.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:40:11 #132
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42295367
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:37 schreef du_ke het volgende:
Ehm ondanks betekent in deze weinig invloed. Ze hebben Nederland niet de dip ingeholpen en ook niet eruit.
Als ik had gezegd dat Nederland dankzij de kabinetten Balkenende uit de dip was gekomen had ik grote invloed verondersteld. Nu dus niet.
Maar dan even verder redeneren op deze bewering dat wil ook zeggen dat de PvdA maar weinig van zijn beloofde invloed op de economie waar kan maken. Dat zou dus in houden dat hun hele verkiezingsprogramma gebouwd is op drijfzand.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42295415
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar dan even verder redeneren op deze bewering dat wil ook zeggen dat de PvdA maar weinig van zijn beloofde invloed op de economie waar kan maken. Dat zou dus in houden dat hun hele verkiezingsprogramma gebouwd is op drijfzand.
Hoe en waar wil de PvdA de economie dan beinvloeden?

Overigens kan je als overheid wel tot op zekere hoogte faciliteren maar dat lijkt me logisch.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:43:55 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42295532
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Hoe en waar wil de PvdA de economie dan beinvloeden?
Een voorbeeld
Ook PVDA streeft naar begrotingsoverschot
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Overigens kan je als overheid wel tot op zekere hoogte faciliteren maar dat lijkt me logisch.
Ja, of naar de afgrond duwen als we het over de invloed van links hebben
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42295658
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Een voorbeeld
Ook PVDA streeft naar begrotingsoverschot
[..]
Lijkt me geen goed voorbeeld van hoe ze de economie willen beinvloeden. Ze gaan uit van een bepaalde langjarige verwachting gemaakt door de experts van het CPB. Daar is niets mis mee. Wat wel gek zou zijn is als ze gingen roepen "we gaan voor 5% groei zorgen."
quote:
Ja, of naar de afgrond duwen als we het over de invloed van links hebben
Daar heb jij dan zeker weer voldoende bronnen van?
pi_42296668
Ik kijk altijd met veel plezier naar de discussies tussen links en rechts
Vooral omdat ze beiden vaak dezelfde opmerkingen over de andere maken ...em hun eigen kant ophemelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:15:34 #137
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42303646
quote:
Het is toch ook een ouderenbelasting? Iedereen die na vandaag 65 wordt moet extra belasting betalen. Iemand die 80 is betaald straks bijna 10% meer belasting. Iemand van 35 nite. Danis dat toch gewoon een ouderenbelasting
Pugna Pro Patria
pi_42309111
Die ouderen gaan in de CDA plannen ook gewoon meer betalen (en zijn dat de afgelopen jaren ook al gaan doen) maar daarin wordt het niet expliciet benoemd .

Typisch CDA, nu halelujah en na de verkiezingen komen de pijnlijke zaken wel weer .
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:23:36 #139
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42309260
Bij de PvdA beginnen ze nu toch wat zenuwachtig te worden. Bericht uit Trouw:
quote:
Gesloten front CDA/VVD maakt PvdA nerveus

De klassieke links-rechtsscheiding is in volle hevigheid terug in de Nederlandse politiek.
Drie dagen verkiezingscongressen hebben duidelijk gemaakt dat CDA en VVD in de verkiezingscampagne gebroederlijk willen optrekken. Ze vrezen dat hun herstelarbeid door linkse invloeden zal worden verkwanseld.

Vrijdagavond deed VVD-leider Rutte op het congres van de liberalen een vergeefse poging ook kritisch te zijn over het CDA. Te weinig ambitie, te weinig bereidheid tot verandering, aldus Rutte. Kritiek, waarover op de andere congressen wat lacherig werd gedaan. Rutte wil zich profileren, maar niemand die dat serieus neemt.

CDA en VVD treden vooral samen op tegen de PvdA, met in hun bagage het ijzersterke argument dat Nederland, in ieder geval economisch gezien, uit het dal klimt.

Op het PvdA-congres in Rotterdam was de onzekerheid over een mogelijk tegenoffensief voelbaar. Dat het CDA in de peilingen vlak in de buurt van de PvdA is gekomen, doet de sociaal-democraten het ergste vrezen. Hoe het exact is, is minder belangrijk dan de trend die alle peilingen bevestigen: Het CDA zit in de lift en de PvdA is op de weg naar beneden. En dat terwijl ook het vertrouwen in het zittende kabinet groeit.

Wouter Bos probeerde gisteren in zijn grote congresspeech opnieuw CDA-leider Balkenende in het strijdgewoel te trekken, maar die houdt zich bij zijn rol als minister-president. Zaterdag noemde Balkenende in zijn congresrede niet één keer de andere partijen bij naam. In plaats daarvan nam hij de pose van staatsman aan, trots op Nederland en zijn geschiedenis. In plaats van een politiek verhaal stond hij uitgebreid stil bij het glorieuze verleden van de Gouden Eeuw, zijn partij en de Nederlanders oproepend die mentaliteit opnieuw uit te vinden. Bij de PvdA worden ze ongemakkelijk van die strategie. Ook Wouter Bos weet dat het weinig zin heeft Balkenende aan te vallen op het idealiseren van de tijden van de VOC. Hij zou als uitdager voor het premierschap al gauw te boek staan als een zeurpiet, die geen oog heeft voor het grootse verleden.

De PvdA hoopt dat de partij in de peilingen zo dicht mogelijk bij het CDA kan blijven. Als dat aan de vooravond van de verkiezingen nog zo is, wordt de kans groter dat kiezers ter linkerzijde de machtsvraag de doorslag zullen laten geven. Vooral bij de SP zitten voor de PvdA nog veel potentiële kiezers.
Pugna Pro Patria
pi_42309599
tja zolang CDA en VVD samen niet op 75+ zetels komen (en dat zit er niet in) is er weinig aan de hand voor de PvdA.
pi_42309753
Bos is goed in oppositie voeren. Daar hoort hij ook thuis, in de oppositie. Ik ben blij dat het CDA flink stijgt in de peilingen. Van mij mag Balkie nog even doorregeren.
live life
pi_42309809
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:37 schreef du_ke het volgende:
tja zolang CDA en VVD samen niet op 75+ zetels komen (en dat zit er niet in) is er weinig aan de hand voor de PvdA.
Wat niet is kan nog komen. Er kan veel gebeuren in 7 weken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42310009
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:47 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat niet is kan nog komen. Er kan veel gebeuren in 7 weken.
Klopt maar ik zie niet waar ze die zetels vandaan zouden moeten snoepen. In de barometer staan ze nu samen op 70 zetels. Bij de CU is wat winst te halen maar de rechtse splinters staan al op bijna niets. En vanuit het linkse blok is weinig doorstroming richting CDA of VVD te verwachten. Maar wel een flink aantal zetels van SP naar PvdA.
pi_42310140
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon te walgelijk voor woorden. Wat zijn Nederlanders toch hypocriet en grenzeloos opportunistisch. In 2004 moord en brand schreeuwen en nu het beter gaat dankzij de mondiale economie stemt de hele meut straks weer gewoon rechts. Alsof er niets is gebeurd.
Om te kotsen inderdaad!
pi_42310232
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

En vanuit het linkse blok is weinig doorstroming richting CDA of VVD te verwachten. Maar wel een flink aantal zetels van SP naar PvdA.
Een paar maanden geleden stond het linkse blok nog op meer dan 80 zetels, VVD/CDA op amper 50. Nu staat links op 67 en CDA/VVD op 70. Dat er geen doorstroming zou zijn lijkt me dus wat voorbarig.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42310351
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 22:46 schreef koudijsj het volgende:
alles beter dan die kakkers van de VVD

www.kutvvd.nl
Top-site! HELD!!!
pi_42310489
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:10 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Top-site! HELD!!!
Oh nee, wacht eens!
Eronder staat vermeld: ChristenUnie.

Bah, gristenfundi's, die vind ik evenzeer om te kotsen!!!

Liberalen:
Gristenen:
Sociaal-democraten:

Communisten:
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:55:14 #148
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42311328
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:37 schreef du_ke het volgende:
CDA/VVD/CU hebben samen 76 zetels
Pugna Pro Patria
pi_42311695
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:55 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA/VVD/CU hebben samen 76 zetels
live life
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:17:31 #150
11923 I.R.Baboon
pi_42311771