En van een ander groot deel MOET je rechts stemmenquote:Op zondag 1 oktober 2006 14:13 schreef lionsguy18 het volgende:
CDA ligt voor. Dat is slecht nieuws voor het journalistieke schorem bij de publieke omroep.
Ik denk dat binnenkort de schandaaltjes uit de kast getrokken worden.
Want Nederland MOET links stemmen van de gedanken polizei.
Zo is de massa nu eenmaal. Het probleem met regeren is dat het vaak jaren duurt voor een beleid vruchten begint af te werpen. Balkenende gaf ook al aan dat we een tijdje krap zouden zitten. De massa verwacht dat dit binnen een week verholpen is, maar pas onlangs hebben we dus mogen proeven van de eerste successen. En die lijn mag doorgezet worden wat mij betreft. Langetermijndenken enzo.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon te walgelijk voor woorden. Wat zijn Nederlanders toch hypocriet en grenzeloos opportunistisch. In 2004 moord en brand schreeuwen en nu het beter gaat dankzij de mondiale economie stemt de hele meut straks weer gewoon rechts. Alsof er niets is gebeurd.![]()
Maar dat telt natuurlijk alleen als het CDA aan de macht is ?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:11 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zo is de massa nu eenmaal. Het probleem met regeren is dat het vaak jaren duurt voor een beleid vruchten begint af te werpen. Balkenende gaf ook al aan dat we een tijdje krap zouden zitten. De massa verwacht dat dit binnen een week verholpen is, maar pas onlangs hebben we dus mogen proeven van de eerste successen. En die lijn mag doorgezet worden wat mij betreft. Langetermijndenken enzo.
Zeg ik dat dan? Je moet geen woorden in de mond gaan leggen vriendquote:Op zondag 1 oktober 2006 19:19 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maar dat telt natuurlijk alleen als het CDA aan de macht is ?
![]()
Je mag best de ander partijen afkraken omdat ze dit niet binnen een paar jaar rond krijgen he ?
![]()
Dat masterplan is van de baan, he?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Boeiende ontwikkeling. Hoewel ik de laatste tijd niet te spreken ben over het CDA (masterplan, anyone) blijft ze toch wel aanlokkelijker dan de PvdA.
Zeg ik dat jij dat zegt ?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:21 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Je moet geen woorden in de mond gaan leggen vriend. Bij elk beleid zal het jaren duren. Ik wil alleen zeggen dat het logisch is dat men gaat klagen.
Ach zoquote:Op zondag 1 oktober 2006 19:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zeg ik dat jij dat zegt ?
Jij moet mij ook geen woorden in de mond leggen ,vriend![]()
(Jij noemde Balkenende als voorbeeld) maar het was meer in het algemeen bedoeld voor iedereen die het heeft over 'de puinhoop van paars' maar nu roept dat we geduld moeten hebben want 'het kost nu eenmaal tijd '
Balkenende doet het zelfs ZÓ goed, dat alle landen om ons heen ervan profiteren. Zelfs meer dan Nederland, wat is het toch een goede premier.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:11 schreef Steeven het volgende:
[..]
Zo is de massa nu eenmaal. Het probleem met regeren is dat het vaak jaren duurt voor een beleid vruchten begint af te werpen. Balkenende gaf ook al aan dat we een tijdje krap zouden zitten. De massa verwacht dat dit binnen een week verholpen is, maar pas onlangs hebben we dus mogen proeven van de eerste successen. En die lijn mag doorgezet worden wat mij betreft. Langetermijndenken enzo.
Waar profiteert men dan meer? Nederland heeft de laagste werkloosheid, de hoogste economische groei, de hoogste inkomens en de kleinste staatsschuld.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Balkenende doet het zelfs ZÓ goed, dat alle landen om ons heen ervan profiteren. Zelfs meer dan Nederland, wat is het toch een goede premier.
Ben geen PVDA-fanaat maar moet toch wat tegengas hier op fok geven om de balans wat recht te trekken.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:34 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waar profiteert men dan meer? Nederland heeft de laagste werkloosheid, de hoogste economische groei, de hoogste inkomens en de kleinste staatsschuld.![]()
Dionyzus had het over de ons omringende landen. België kampt met een hogere werkloosheid en een torenhoge staatschuld. In Duitsland zit 10% van de mensen zonder werk en heeft men al jarenlang een begrotingstekort van 3 tot 5 procent. Dat zelfde liedje geldt ook voor Frankrijk.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:01 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Ben geen PVDA-fanaat maar moet toch wat tegengas hier op fok geven om de balans wat recht te trekken.
* Laagste werkloosheid ?: Toen Balkenende aantrad was er meer werkgelegenheid.
* hoogste economische groei ?: Is leuk een aardig maar een paar jaar geleden hadden we de laagste economische groei, dus er is wat om in te halen. Daarnaast is Nederland als handelsnatie erg afhankelijk van het buitenland en nu het daar goed gaat (zelfs in Duitsland gaat het nu goed) profiteert Nederland daarvan.
* hoogste inkomens ? Nederland is een rijk en welvarend land, maar niet het rijkste van de wereld.
* Kleinste staatschuld ?: Nederland doet het daarin goed maar de omvang van staatschuld is een optelsom van het beleid van zowel het huidige als voorgaande kabinetten. Dit kabinet heeft de staatschuld doen afnemen, maar dit hebben voorgaande regeringen (met name Paars) ook gedaan
Klopt als een bus maar dat is al jaren zo, misschien zelfs tientallen jaren, dus daar kan je Balkenende en co. niet de credits van geven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dionyzus had het over de ons omringende landen. België kampt met een hogere werkloosheid en een torenhoge staatschuld. In Duitsland zit 10% van de mensen zonder werk en heeft men al jarenlang een begrotingstekort van 3 tot 5 procent. Dat zelfde liedje geldt ook voor Frankrijk.
Omdat met het jarenlange doempraten door deze regering, gekoppeld met de totaal verkeerde maatregelen, de recessie langer duurde dan noodzakelijk.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:24 schreef Jurgen21 het volgende:
Waarom kreeg Balkenende dan wel alle 'credits' toen wij door de wereldwijde recessie ook in een recessie belandden??
Dit is heel erg een ondanks verhaal. We zijn uit de economische dip gekomen ondanks de Balkenende kabinetten en niet dankzij.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:24 schreef Jurgen21 het volgende:
Waarom kreeg Balkenende dan wel alle 'credits' toen wij door de wereldwijde recessie ook in een recessie belandden??
voor de helft was het politiek opportunisme van de oppositiequote:Op zondag 1 oktober 2006 21:24 schreef Jurgen21 het volgende:
En je hebt natuurlijk bronnen in overvloed die dit verhaal bevestigenquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is heel erg een ondanks verhaal. We zijn uit de economische dip gekomen ondanks de Balkenende kabinetten en niet dankzij.
Nederland is een hele open economie. Dat lijkt me toch bekend. Dan is de directe invloed van de politiek op de economie niet zo gek groot. Ook de negatieve invloed zoals in dit topic Drie kabinetten Balkenende remde de economie sterk zal niet gek groot zijn. Behalve misschien door het oproepen van negatieve emoties.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En je hebt natuurlijk bronnen in overvloed die dit verhaal bevestigen
Met deze opmerking spreek je dus deze opmerking van jezelf tegen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:24 schreef du_ke het volgende:
Nederland is een hele open economie. Dat lijkt me toch bekend. Dan is de directe invloed van de politiek op de economie niet zo gek groot.
Want de politiek heeft een niet zo gek grote invloed dus je dicht Balkenende dus in bovenstaande bewering te veel macht toe en dat is precies de verkiezingsretoriek die links veel te veel gebruiktquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:33 schreef du_ke het volgende:
Dit is heel erg een ondanks verhaal. We zijn uit de economische dip gekomen ondanks de Balkenende kabinetten en niet dankzij.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met deze opmerking spreek je dus deze opmerking van jezelf tegen.
[..]
Want de politiek heeft een niet zo gek grote invloed dus je dicht Balkenende dus in bovenstaande bewering te veel macht toe en dat is precies de verkiezingsretoriek die links veel te veel gebruikt
Ja en de hele tijd lullen over sinterklazen. Erg flauw inderdaad.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef Genverbrander het volgende:
Over verkiezingsretoriek gesproken, wat een smerige streek van Verhagen om de AOW-plannen van bos een 'ouderenbelasting' te noemen.Da's pas foute retoriek, puur bedoeld om de kiezers een irrationele PvdA-angst aan te praten.
![]()
Ook Bos maakt zich enorm vaak schuldig aan dat soort foute retoriek tegenover het CDA, dus ik kan geen medelijden hebben.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef Genverbrander het volgende:
Over verkiezingsretoriek gesproken, wat een smerige streek van Verhagen om de AOW-plannen van bos een 'ouderenbelasting' te noemen.Da's pas foute retoriek, puur bedoeld om de kiezers een irrationele PvdA-angst aan te praten.
![]()
Voorbeeld?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:30 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ook Bos maakt zich enorm vaak schuldig aan dat soort foute retoriek tegenover het CDA, dus ik kan geen medelijden hebben.
Verder is het goed nieuws dat het een nek-aan-nek race wordt.
In deze beweering beweer je toch dat de economie uit het dal gekropen is ondanks de Balkenende kabinetten (Dus veel invloed van deze kabineten) en later zeg je dat de politiek helemaal niet zo'n invloed heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef du_ke het volgende:Ik spreek mezelf niet tegen, Nederland is een open economie dus kan de politiek daar niet zoveel aan doen. Dus geen herstel dankzij maar ondanks.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:33 schreef du_ke het volgende:
Ehm ondanks betekent in deze weinig invloed. Ze hebben Nederland niet de dip ingeholpen en ook niet eruit.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In deze beweering beweer je toch dat de economie uit het dal gekropen is ondanks de Balkenende kabinetten (Dus veel invloed van deze kabineten) en later zeg je dat de politiek helemaal niet zo'n invloed heeft.
Dus of het een of het andere klopt niet. Lijkt wel de tegenbegrotingen van Links![]()
Nog even voor de duidelijk heid de opmerking waarover het gaat
[..]
Maar dan even verder redeneren op deze bewering dat wil ook zeggen dat de PvdA maar weinig van zijn beloofde invloed op de economie waar kan maken. Dat zou dus in houden dat hun hele verkiezingsprogramma gebouwd is op drijfzand.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:37 schreef du_ke het volgende:
Ehm ondanks betekent in deze weinig invloed. Ze hebben Nederland niet de dip ingeholpen en ook niet eruit.
Als ik had gezegd dat Nederland dankzij de kabinetten Balkenende uit de dip was gekomen had ik grote invloed verondersteld. Nu dus niet.
Hoe en waar wil de PvdA de economie dan beinvloeden?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar dan even verder redeneren op deze bewering dat wil ook zeggen dat de PvdA maar weinig van zijn beloofde invloed op de economie waar kan maken. Dat zou dus in houden dat hun hele verkiezingsprogramma gebouwd is op drijfzand.![]()
Een voorbeeldquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Hoe en waar wil de PvdA de economie dan beinvloeden?
Ja, of naar de afgrond duwen als we het over de invloed van links hebbenquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:41 schreef du_ke het volgende:
Overigens kan je als overheid wel tot op zekere hoogte faciliteren maar dat lijkt me logisch.
Lijkt me geen goed voorbeeld van hoe ze de economie willen beinvloeden. Ze gaan uit van een bepaalde langjarige verwachting gemaakt door de experts van het CPB. Daar is niets mis mee. Wat wel gek zou zijn is als ze gingen roepen "we gaan voor 5% groei zorgen."quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Een voorbeeld
Ook PVDA streeft naar begrotingsoverschot
[..]
Daar heb jij dan zeker weer voldoende bronnen van?quote:Ja, of naar de afgrond duwen als we het over de invloed van links hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is toch ook een ouderenbelasting? Iedereen die na vandaag 65 wordt moet extra belasting betalen. Iemand die 80 is betaald straks bijna 10% meer belasting. Iemand van 35 nite. Danis dat toch gewoon een ouderenbelastingquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:29 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
quote:Gesloten front CDA/VVD maakt PvdA nerveus
De klassieke links-rechtsscheiding is in volle hevigheid terug in de Nederlandse politiek.
Drie dagen verkiezingscongressen hebben duidelijk gemaakt dat CDA en VVD in de verkiezingscampagne gebroederlijk willen optrekken. Ze vrezen dat hun herstelarbeid door linkse invloeden zal worden verkwanseld.
Vrijdagavond deed VVD-leider Rutte op het congres van de liberalen een vergeefse poging ook kritisch te zijn over het CDA. Te weinig ambitie, te weinig bereidheid tot verandering, aldus Rutte. Kritiek, waarover op de andere congressen wat lacherig werd gedaan. Rutte wil zich profileren, maar niemand die dat serieus neemt.
CDA en VVD treden vooral samen op tegen de PvdA, met in hun bagage het ijzersterke argument dat Nederland, in ieder geval economisch gezien, uit het dal klimt.
Op het PvdA-congres in Rotterdam was de onzekerheid over een mogelijk tegenoffensief voelbaar. Dat het CDA in de peilingen vlak in de buurt van de PvdA is gekomen, doet de sociaal-democraten het ergste vrezen. Hoe het exact is, is minder belangrijk dan de trend die alle peilingen bevestigen: Het CDA zit in de lift en de PvdA is op de weg naar beneden. En dat terwijl ook het vertrouwen in het zittende kabinet groeit.
Wouter Bos probeerde gisteren in zijn grote congresspeech opnieuw CDA-leider Balkenende in het strijdgewoel te trekken, maar die houdt zich bij zijn rol als minister-president. Zaterdag noemde Balkenende in zijn congresrede niet één keer de andere partijen bij naam. In plaats daarvan nam hij de pose van staatsman aan, trots op Nederland en zijn geschiedenis. In plaats van een politiek verhaal stond hij uitgebreid stil bij het glorieuze verleden van de Gouden Eeuw, zijn partij en de Nederlanders oproepend die mentaliteit opnieuw uit te vinden. Bij de PvdA worden ze ongemakkelijk van die strategie. Ook Wouter Bos weet dat het weinig zin heeft Balkenende aan te vallen op het idealiseren van de tijden van de VOC. Hij zou als uitdager voor het premierschap al gauw te boek staan als een zeurpiet, die geen oog heeft voor het grootse verleden.
De PvdA hoopt dat de partij in de peilingen zo dicht mogelijk bij het CDA kan blijven. Als dat aan de vooravond van de verkiezingen nog zo is, wordt de kans groter dat kiezers ter linkerzijde de machtsvraag de doorslag zullen laten geven. Vooral bij de SP zitten voor de PvdA nog veel potentiële kiezers.
Wat niet is kan nog komen. Er kan veel gebeuren in 7 weken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:37 schreef du_ke het volgende:
tja zolang CDA en VVD samen niet op 75+ zetels komen (en dat zit er niet in) is er weinig aan de hand voor de PvdA.
Klopt maar ik zie niet waar ze die zetels vandaan zouden moeten snoepen. In de barometer staan ze nu samen op 70 zetels. Bij de CU is wat winst te halen maar de rechtse splinters staan al op bijna niets. En vanuit het linkse blok is weinig doorstroming richting CDA of VVD te verwachten. Maar wel een flink aantal zetels van SP naar PvdA.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat niet is kan nog komen. Er kan veel gebeuren in 7 weken.
Om te kotsen inderdaad!quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon te walgelijk voor woorden. Wat zijn Nederlanders toch hypocriet en grenzeloos opportunistisch. In 2004 moord en brand schreeuwen en nu het beter gaat dankzij de mondiale economie stemt de hele meut straks weer gewoon rechts. Alsof er niets is gebeurd.![]()
Een paar maanden geleden stond het linkse blok nog op meer dan 80 zetels, VVD/CDA op amper 50. Nu staat links op 67 en CDA/VVD op 70. Dat er geen doorstroming zou zijn lijkt me dus wat voorbarig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
En vanuit het linkse blok is weinig doorstroming richting CDA of VVD te verwachten. Maar wel een flink aantal zetels van SP naar PvdA.
Top-site! HELD!!!quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:46 schreef koudijsj het volgende:
alles beter dan die kakkers van de VVD
www.kutvvd.nl
Oh nee, wacht eens!quote:
CDA/VVD/CU hebben samen 76 zetelsquote:Op maandag 2 oktober 2006 13:37 schreef du_ke het volgende:
tja zolang CDA en VVD samen niet op 75+ zetels komen (en dat zit er niet in) is er weinig aan de hand voor de PvdA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |