Ik heb op m'n werk geen GEquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:23 schreef Rockfire het volgende:
Nee, nee en nee... Zo moeilijk is het toch niet om eerst te kijken of je gok goed is?![]()
is goedquote:Op zaterdag 30 september 2006 13:24 schreef Rockfire het volgende:
Roermond, Looskade (o.a. het CWI)
Dan mag je ook meteen de nieuwe tussenstand plaatsen:quote:
Tussenstand:quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De Zwartendijksterschans aan de schansweg bij Een West
probeer anders eens te refreshen werkte bij mijquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:39 schreef Rockfire het volgende:
ik zie alleen een kruisje, dat wordt lastig zoeken
Heb t topic effe doorgeneust. T was Heveskes en lag naast t chemiepark.quote:Op zondag 1 oktober 2006 08:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het was een foto van het kerkje van Heveskes, niet van Farmsum, en Heveskes ligt middenin het Delfijl Chemiepark
Lijkt me geen goed idee, soms zijn de foto's al lastig genoeg zonder dat de orientatie en de hoek zijn gewijzigdquote:Op zondag 1 oktober 2006 11:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Rockfire heeft gelijk.
Maar ff wat anders, gaan we de orientatie danwel de hoek veranderen?
Goed,quote:Op zondag 1 oktober 2006 12:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
KMA, Breda (KMA = Koninklijke militaire academie)
Ik weet het wel zekerquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En het is denk ik deze locatie: http://www.attraktieparkdegoudvis.nl/
niet makkelijk, efteling was gewoon al geweest...quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Goed![]()
Deze was dus te makkelijk denk ik
Stand:
Rockfire 4
Its-Jojo-4you 3
Smoetsie 1
Sjoerd102 1
TARAraboemdijee 1
mien-moeke 1
Bob-B 1
Vind het best. (Hoewel dat ie al geweest was niks te maken had met het snel vinden. Das was meer omdat we met attraktieparken bezig waren)quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hmm, niet goed in de lijst gekeken. Wordt het dan Smoetsie 1/2?
Klopt!quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:47 schreef Price het volgende:
De watermolen van Singraven, Denekamp.
Neeeeequote:Op maandag 2 oktober 2006 17:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Abdij Sion te Diepenveen?
Gecontroleerd en goedquote:Op maandag 2 oktober 2006 18:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Conferentieoord en Hotel ROLDUC
Kerkrade
Heyendallaan 82
Ik ook niet, hij is inderdaad lastig. Of zo'n "oh ja!"...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat vaag, een megakantoor met eigen perron
Ik heb wat gezocht, heb veel steden bekeken, langs spoorlijnen geklikt, maar dit kan ik niet echt vinden.
Dan heb je niet alle stations geprobeerd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Geef eens een hint, heb ook al verschillende stations geprobeerd, maar zonder resultaat
hmm welke richting van t land moeten we zoeken?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:58 schreef Price het volgende:
[..]
Dan heb je niet alle stations geprobeerd.
(Er zijn ook stations waar geen treinen komen bijv.)
Nu wordt ie wel erg makkelijk!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:58 schreef Price het volgende:
[..]
Dan heb je niet alle stations geprobeerd.
(Er zijn ook stations waar geen treinen komen bijv.)
Westquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm welke richting van t land moeten we zoeken?
noord, oost zuid west?
Klopt!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:51 schreef Rockfire het volgende:
Amstelveen
Halte Gondel bevindt zich op de grens tussen de Amstelveense wijken Waardhuizen en Middenhoven. Naast de halte bevindt zich het voormalig hoofdkantoor van Xerox Nederland, en het huidige Europese hoofdkantoor van speelgoedfabrikant Mattel.
bron
Klopt! (ook bekend uit een Bavaria-reclame)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is volgens mij Nederland
(dorpje tussen Blokzijl en de Weerribben)
???? Als je dat al wist hoezo kon je hem dan niet vinden? Ik wist het niet en heb hem ook gevonden...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:20 schreef Price het volgende:
Strokasteel in Veenhuizen wist ik na 1 minuut al. Kon 'm alleen niet vinden op Google maps.
Ik zat er steeds overheen te kijken. Meer richting Norg ook. In Norgerhaven kon je parkeren als je naar het kasteel ging.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:22 schreef Rockfire het volgende:
[..]
???? Als je dat al wist hoezo kon je hem dan niet vinden? Ik wist het niet en heb hem ook gevonden...
Euh... Roden?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:21 schreef Rockfire het volgende:
Nieuwe:
Bij welke plaats staat dit circus?
[afbeelding]
Bij Den Hamquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:52 schreef Rockfire het volgende:
Misschien toch iets te moeilijk, daarom maar iets uitgezoomd:
[afbeelding]
Correct!quote:
Dat is al hoe heet het, nu nog waarquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:33 schreef Price het volgende:
is het misschien het Van der Meerkamp?
Dat heeft hij toch gezegd? Rucphenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:26 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat is al hoe heet het, nu nog waar
Rucphense Bossen is heel wat anders dan Rucphen, het ligt in Roosendaal om de mensen maar even geen inkoppertje te geven. Wordt overigens gebruikt voor de AMO (algemene militaire opleiding) van vooral het kct, maar ook van andere opleidingen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch gezegd? Rucphen
Ik reken het goed, maar het is fout. Wat je ziet zijn (voormalige) munitiebunkers die vanaf het Schietkamp niet toegankelijk zijn. Het Infanterie Schietkamp ligt daarachter.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:15 schreef Rockfire het volgende:
Infanterie Schietkamp Harskamp zie hier
Heb ik gecontroleerd. Het klopt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 07:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oranjepark in Apeldoorn
Moeilijk? Ik vind het wel meevallen. Juist heel erg wisselend. Dan weer een lastige, dan weer een simpelequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:19 schreef Puzzelaar het volgende:
Jammer dat dit spel zo moeilijk is geworden.
Helemaal goed en wauw snel gevonden!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:14 schreef Gizlijntje het volgende:
Openluchtmuseum "Ellert en Brammert" te Schoonloo, Drenthe.
Je had dit fout trouwens, het was Schoonoord, niet Schoonlooquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:14 schreef Gizlijntje het volgende:
Openluchtmuseum "Ellert en Brammert" te Schoonloo, Drenthe.
Altijd in de war met die twee, al paar keer naar het verkeerde dorp geredenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je had dit fout trouwens, het was Schoonoord, niet Schoonloo
Anyway, naam museum was wel goed, dus ik laat het verder zo
Had ik het maar direct moeten opmerken
Zoek dan maar even verder, want je zit onbewust in de goede richting te zoeken. (daar bedoel ik Zundert niet meequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik kan bovenstaande ook niet echt plaatsen trouwens. Het lijkt wel een mega-kunstwerk van Vincent van Gogh, heb daarom al rond Zundert gezocht
Ik maak het te ingewikkeld. Wat je ziet heeft niets met Vincent te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zal wel, maar kon op google niets vinden over mega openlucht kunstwerken van Van Gogh, en rondom Nuenen, Nat. park Hoge Veluwe en Van Goghmuseum Amsterdam was ook niets te vinden wat ook maar een beetje lijkt op bovenstaande. Heb grote heidegebieden inmiddels gehad, evenals Maasvlakte (je moet immers wel plek hebben zoiets aan te leggen). Ik ben een beetje out of options
Hebbes!quote:Op zondag 8 oktober 2006 03:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dank voor de tips (en m'n eigen zoekwerk).
Heb het.
Het ligt bij Zwartemeer. Ten noorden van het Verlengde van Echtenskanaal NZ
misschien gewoon toeval en geen kunst? Misschien bouwkavels?quote:
Okee, de middelste is zwemplas 't Nije Hemelriek aan de Houtvester Jansenweg te Gasselte -meer Gieten wat mij betreft. Het meertje rechts heet volgens mij het Veentje (al zijn daar meer van in die omgeving) en het meer links is het zandgat, weet niet of dat nog een specifieke naam heeft. Het is erg diep en je mag er officieel niet zwemmen (dus heb ik daar een boel lol gehadquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ach, Hellendoorn was ook al eens langsgeweest en rechts in beeld was een uitgebreider attractiepark te zien. Daarvan zijn er niet zoveel
Nieuwe opgave
Graag de namen van de drie afgebeelde meertjes, en waar het is
[afbeelding]
Linkermeer heeft geen naam, daar was ik al achter. Dat heet gewoon zandwinning Gasselterveld. Maar meer aan de rechterkant heet toch echt andersquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:05 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Okee, de middelste is zwemplas 't Nije Hemelriek aan de Houtvester Jansenweg te Gasselte -meer Gieten wat mij betreft. Het meertje rechts heet volgens mij het Veentje (al zijn daar meer van in die omgeving) en het meer links is het zandgat, weet niet of dat nog een specifieke naam heeft. Het is erg diep en je mag er officieel niet zwemmen (dus heb ik daar een boel lol gehad) Specifiek genoeg?
Dan zal het wel het Olde Hemelriek zijn (maar ben zeer benieuwd waar je dat dan vandaan hebt). Het ligt inderdaad dichter bij Gasselte, maar toch vind ik het Gietenquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is dat ven het Gasselter ven?
Ik reken het goed. Hoewel dat ven eigenlijk gewoon 'Hemelrijk' heetquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:14 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Dan zal het wel het Olde Hemelriek zijn (maar ben zeer benieuwd waar je dat dan vandaan hebt). Het ligt inderdaad dichter bij Gasselte, maar toch vind ik het Gieten![]()
Hmmm hemelriek en hemelrijk is in mijn ogen hetzelfde (ik heb nog nooit iemand hemelrijk horen zeggen), maar goed. Bedankt voor je souplessequote:Op zondag 8 oktober 2006 18:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik reken het goed. Hoewel dat ven eigenlijk gewoon 'Hemelrijk' heetOlde Hemelriek is de naam die het in de omgeving heeft gekregen.
Zoek maar eens op google op +"nije hemelriek" +hemelrijk
Rockfire 9
TARAraboemdijee 6
Its-Jojo-4you 5
Price 4
Gizlijntje 3
mien-moeke 2
Smoetsie 1
Sjoerd102 1
Bob-B 1
scarefreak 1
Impry 1
quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De Mallumsche Molen in Eibergen
ik zie wel meer dan vier huizen...quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Vierhuizen (groningen)?
ik was laatst toevallig in de buurt van Vierhuizen, en dat zag er vanaf een afstand ongeveer zo uit (en inderdaad, er staan meer dan 4 huizen)quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:04 schreef Price het volgende:
Je gelooft het of niet: Ik ga als eerste naar Vlissingen, kijk daar iets ten zuiden van en zie "Boerenhol". Ik weet niet of dit toeval is.
afgefikte manege voor verstandelijk gehandicapten ? schiet mij dan binnenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:28 schreef Gizlijntje het volgende:
Ja op zich wel, is recentelijk nog in het nieuws geweest (maar dat zal redelijk lokaal zijn geweest)
maar waar dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
afgefikte manege voor verstandelijk gehandicapten ? schiet mij dan binnen
Hmm, je ging wel eens mountainbiken in de buurt van Gieten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:28 schreef Gizlijntje het volgende:
Ja op zich wel, is recentelijk nog in het nieuws geweest (maar dat zal redelijk lokaal zijn geweest)
'k Zal beetje helpen inderdaadquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Hmm, je ging wel eens mountainbiken in de buurt van Gieten?
Het is dus goedquote:Op woensdag 11 oktober 2006 06:47 schreef Rockfire het volgende:
Strokartonfabriek De Toekomst in Scheemda. Hier zijn scenes van Zwartboek opgenomen.
Overigens dacht ik dat we hadden afgesproken om de foto's niet meer te roteren? Dat is nu dus wel het geval, hierdoor heb ik er een aantal keren overheen gekeken.
Ja, nu je het zegtquote:Op woensdag 11 oktober 2006 06:47 schreef Rockfire het volgende:
Strokartonfabriek De Toekomst in Scheemda. Hier zijn scenes van Zwartboek opgenomen
Zo trek je niet snel nieuwe users aan hèquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:26 schreef scarefreak het volgende:
Ik gok omdat meerendeel van de users in dit topic daar roots hebben
Klopt!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:16 schreef Impry het volgende:
Clauscentrale bij Maasbracht.
Zo beter?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:15 schreef Duvel het volgende:
Waarom is het gros van de raadsels hier van Noord-Nederlandse aard eigenlijk?
Valt wel mee. Als je in de OP kijkt dan zie je dat Noord NL ondervertegenwoordigd is. Ik heb een paar Noord-NL opgaves er tegenaan gegooid om juist dat een beetje te verhelpenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:15 schreef Duvel het volgende:
Waarom is het gros van de raadsels hier van Noord-Nederlandse aard eigenlijk?
Het is je vergevenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:39 schreef Gizlijntje het volgende:
Overigens: niet-roteren-afspraak zal ik gemist hebben omdat ik een newbie ben en niet alles heb doorgelezen -en was niet eens bewust ook nog trouwens. Excuus!
Ah ok, ik kom op een rottig moment binnenvallen dus!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Valt wel mee. Als je in de OP kijkt dan zie je dat Noord NL ondervertegenwoordigd is. Ik heb een paar Noord-NL opgaves er tegenaan gegooid om juist dat een beetje te verhelpen
Nee hoor, zo te lezen had je nog niet door hoe mooi het Noorden is, kun je 't mooi even bekijkenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah ok, ik kom op een rottig moment binnenvallen dus!
Klopt!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
'T Hilgelo bij Winterswijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |