Het waren geen echte boeren....niet letterlijk bedoeldquote:Op donderdag 28 september 2006 22:29 schreef cyberstalker het volgende:
Die boeren verbouwen wel mooi hun gewassen zodat jij lekker je broodje kunt eten.
Die boeren spelen in door-ons-gesubsidieerde moestuintjes zodat het geen criminelen worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:29 schreef cyberstalker het volgende:
Die boeren verbouwen wel mooi hun gewassen zodat jij lekker je broodje kunt eten.
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:32 schreef r_one het volgende:
Brommers moet je niet over paten, die moet je bekijken.
Ken je dialectenquote:
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
...
Kortom onderontwikkelde boeren:![]()
En zo bin het. Na "van Jonge Leu en Oale Groond" ben ik verslaafd aan Twente.quote:
leer toch de wereld te ontdekken, de aarde is niet meer plat.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:38 schreef dalet het volgende:
[..]
En zo bin het. Na "van Jonge Leu en Oale Groond" ben ik verslaafd aan Twente.
VERKAPT: ik ben een domme boer en onder het mom van "nuchterheid" red ik me hieruit.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:39 schreef Damzkieee het volgende:
Blijf maar lekker daar, we moeten die westerlingen hier ook niet. Nuchterheid troef hier, geen bla bla...
Wat slaat dat nou op?? Je kan bijvoorbeeld door een bezoek aan een willekeurig concert ook helemaal fan worden van een bepaalde groep, artiest of whatever; terwijl je er daarvoor weinig van gehoord had.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:40 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
leer toch de wereld te ontdekken, de aarde is niet meer plat.
was ik ook zeer zeker van plan.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:42 schreef Damzkieee het volgende:
Zoals ik al zei: blijf lekker daar
Kutnewbiequote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
[verhaal]
ik woon vlakbij Almelo en ben gelukkig opgevoed in ABN, en ik heb ook een hekel aan die boeren die alleen maar plat kunnen praten. of voor die boeren dus: die boer'n die alleen maar plat kunn proat'nquote:Op donderdag 28 september 2006 22:44 schreef Gluckskafer het volgende:
Mensen uit Twente en omgeving
Die lui kunnen echt niet normaal praten man.
Laatst waren er ook een paar bij ons op het werk, iedereen hun gelijk nadoen met dat accent enzo. En terugpraten in dat debiele taaltje.
Die gasten komen ook zo ontzettend dom over als ze zo praten
Ik sluit me daarbij aan.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
Heel veel mensen in Twente zijn best cool. De delen waar ik kom (rond Hengelo en Enschede) heb ik amper boeren kunnen vinden. Ben er wel een voornamelijk ICT gerichte universiteit tegengekomen? Voor de rest vind ik Twente wel mooi ... ze hebben daar veel meer natuur, wat ik soms toch nog wel mis zo in de grote randstad steden.
dat kan best zijn, maar het was mn eerste ervaing met Almeloers, nooit meer.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
Heel veel mensen in Twente zijn best cool. De delen waar ik kom (rond Hengelo en Enschede) heb ik amper boeren kunnen vinden. Ben er wel een voornamelijk ICT gerichte universiteit tegengekomen? Voor de rest vind ik Twente wel mooi ... ze hebben daar veel meer natuur, wat ik soms toch nog wel mis zo in de grote randstad steden.
volgens mij klopt je signature niet....quote:
dat heet geen traktor, maar een trekker.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
dr was ook zon nerd die alleen maar op een traktor rondreed, naar school, naar zn vrienden, overal
ging nooit met de fiets, brommer of bus ofzo
Over die mensen hebben we het nu niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Gluckskafer het volgende:
hee goat ie met naor buut'n, brommers kiek'n
Er wordt over heel Twente gesproken, als ik naar de topic titel kijk. Dus ook Hengelo/Enschede en dus de mensen die daar wonen.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef rashudo het volgende:
[..]
Over die mensen hebben we het nu niet.
we kunnen het voor de verandering ook gaan hebben over amsterdammerts die niet weten dat melk uit koeien komtquote:Op donderdag 28 september 2006 22:57 schreef Rekkie het volgende:
Wauw wat een orgineel topic....
Weer een Amsterdammer die niet kan aarden buiten "de grote stad"
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:quote:Op donderdag 28 september 2006 22:57 schreef Rekkie het volgende:
Wauw wat een orgineel topic....
Weer een Amsterdammer die niet kan aarden buiten "de grote stad"
Dan alleen snelwegen opeisen van Duitsland, kunnen we eindelijk hard rijden binnen Nederland!quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zullen we ze ruilen voor een stuk duitsland?
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder filequote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:![]()
groningen, friesland, drenthe, overijssel:![]()
ik denk niet dat ze dat willen (de Duitsers)quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zullen we ze ruilen voor een stuk duitsland?
en dan mag je daar max. 120 omdat het NL isquote:Op donderdag 28 september 2006 23:01 schreef Cybje het volgende:
[..]
Dan alleen snelwegen opeisen van Duitsland, kunnen we eindelijk hard rijden binnen Nederland!
Als dat het enigste is wat je gelukkig maakt , boeiend zeg.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder file
menig allochtoon op mijn werk praat nog veel beter Nederlandsch dan de gemiddelde twentenaar.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Dat volk is gewoon niet te verstaan.
Ze moeten zich maar aanpassen aan de Nederlandse maatschappij!
Zijn ze eens in de bewoonde wereld, en ze lullen maar onverstaanbaar door.
Allochtonen moeten zo snel mogelijk de taal beheersen en integreren, maar die Twentse boeren mogen maar hun achterlijke onverstaanbare taalje blijven praten.
En daar moet de regering eens naar kijken!
Wou je zeggen dat Rotterdammers, Amsterdammers Hagenezen, Limburgers, etc etc allemaal zo perfect ABN praten?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Dat volk is gewoon niet te verstaan.
Ze moeten zich maar aanpassen aan de Nederlandse maatschappij!
Zijn ze eens in de bewoonde wereld, en ze lullen maar onverstaanbaar door.
Allochtonen moeten zo snel mogelijk de taal beheersen en integreren, maar die Twentse boeren mogen maar hun achterlijke onverstaanbare taalje blijven praten.
Ik had het niet over mijn gelukkig zijn knulquote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Als dat het enigste is wat je gelukkig maakt , boeiend zeg.![]()
Dat was ik een keer na een paar joints en 20 biertjes, niets met de randstad te maken.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef dalet het volgende:
TS, je ondertitel doet vermoeden dat je juist in jou fijne "randstad" niet lekker woont.
Dan werk je zeker bij het CWI of bij het UVW, want verder zijn daar geen banen.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder file
iig beter dan julliequote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat Rotterdammers, Amsterdammers Hagenezen, Limburgers, etc etc allemaal zo perfect ABN praten?
Nee als je wereldvreemd bent dan kan dat inderdaad je gedachtengang zijnquote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dan werk je zeker bij het CWI of bij het UVW, want verder zijn daar geen banen.
nou knul, waar heb je het dan allemaal overquote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik had het niet over mijn gelukkig zijn knul
Nou, blow en zuip dan alsjeblieft lekker door.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef echt_gaar het volgende:
Dat was ik een keer na een paar joints en 20 biertjes, niets met de randstad te maken.![]()
Over files toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:08 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
nou knul, waar heb je het dan allemaal over![]()
waar files zijn is werk, kortom Rashudo heeft gelijk.quote:
Waar files zijn.... staan veel auto's bedoel je?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:11 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
waar files zijn is werk, kortom Rashudo heeft gelijk.![]()
Nou de mensen die uit twente komen en in de randstad gevestigd zijn en werken zeggen iets anders. By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar files zijn.... staan veel auto's bedoel je?
Werk genoeg hier trouwens..... nog nooit in de file gestaan (Mits ik niet naar de Randstad moet)
Waarom zou ik dat weten.... ik kom niet eens uit die buurtquote:Op donderdag 28 september 2006 23:16 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Nou de mensen die uit twente komen en in de randstad gevestigd zijn en werken zeggen iets anders. By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?
houen zoquote:Op donderdag 28 september 2006 23:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat weten.... ik kom niet eens uit die buurt
das te ver voor je, probeer groningen, dichter in de buurt.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee!
Maar ik beloof je wel dat ik niet in de Randstad ga wonen oke?
Afstand is hier geen issue....quote:Op donderdag 28 september 2006 23:22 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
das te ver voor je, probeer groningen, dichter in de buurt.![]()
Welk ver ontwikkeld werk doe je dan als er 'menig allochtoon' rondloopt?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
menig allochtoon op mijn werk praat nog veel beter Nederlandsch dan de gemiddelde twentenaar.
ik werk bij ibm.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:25 schreef spliffy het volgende:
[..]
Welk ver ontwikkeld werk doe je dan als er 'menig allochtoon' rondloopt?
![]()
Ook bij IBM moet er iemand zijn die de kliko's aan de weg zet.quote:
Haha, onzin, niet in enschede of hengeloquote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
dr was ook zon nerd die alleen maar op een traktor rondreed, naar school, naar zn vrienden, overal
ging nooit met de fiets, brommer of bus ofzo
hebben we jou voor, ik zocht nog zo iemand, wil je werk?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:41 schreef sooty het volgende:
[..]
Ook bij IBM moet er iemand zijn die de kliko's aan de weg zet.
Oi mafkees. Je kan opeens ook mensen aannemen ? Mwoehaha. Doe even je vmbo opnieuw. Als je dan spellen kan,kan je jouw op opnieuw schrijfen schrijven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:03 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
hebben we jou voor, ik zocht nog zo iemand, wil je werk?![]()
en aan de tekst op je avatar te zien kom je wel erg ver uit het oosten![]()
niet persoonlijk, maar met sollicitatiegesprekken zit ik er soms wel bij ja. ennuh kafmees er zijn nog meer scholen dan alleen vmbo. Of kent ge niets anders.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:18 schreef sooty het volgende:
[..]
Oi mafkees. Je kan opeens ook mensen aannemen ? Mwoehaha. Doe even je vmbo opnieuw. Als je dan spellen kan,kan je jouw op opnieuw schrijfen schrijven.
Waarom Gelderlandquote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:![]()
groningen, friesland, drenthe, overijssel:![]()
minder, het is allemaal allochtoon daarquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:11 schreef pleeborstel het volgende:
Wat ik nogal kortzichting vind, zijn randstedelingen die denken dat, als je "de Randstad" uit rijdt, de Nederlandse beschaving ophoudt of zoiets, en dat je alleen nog boeren aantreft.
Overigens is Amsterdam een schamel achtertuintje als je het bijvoorbeeld met New York vergelijkt.
On topic: Als ik in het centrum van Amsterdam loop, kan ik nog veel minder mensen verstaan dan in "het Oosten" . Misschien spreekt 1 op de 10 er Nederlands?![]()
psst.. enigste kan niet hoor het is enige! en dan noem je ons onderontwikkelde boeren....quote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
enigste
rest van gezeur
Kortom onderontwikkelde boeren:![]()
Waar haal je die wijsheid vandaan dan?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:16 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?
quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Ik heb een vriendin uit de omgeving van Venlo die inmiddels met Twents accent praatquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:12 schreef fratsman het volgende:
Een goede vriend van mij is ook een Tukker, goed te verstaan, en al bijna zo goed geintegreerd dattie Venloos Dialect praat!![]()
![]()
Mij werd ook gelijk als eerste gevraagd van wie ik er 1 was....Moest eerst lang denken voor ik zei: "doet dat ertoe? "quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:25 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben in die omgeving geboren en getogen en ik versta er geen WOORD van. Die mensen zijn echt vreemd met hun los en hun halfduitse gebrabbel. Ik ben een paar keer in mn leven in van die kuddes echte tukkers belandt (zomerfeesten? wtf?) en het is doodeng. Ze brabbelen maar door en doen net alsof ze heel gewoon nederlands tegen je praten, en de dingen die je verstaat zijn ook nog eens onbegrijpelijk. Waarom vragen ze altijd waar je er een van bent? Wat moet je zeggen? De naam van je kerk (euh..)? De naam van je opa (Jansen)? Ik word erg nerveus van zulk soort mensen. Ze willen ook altijd van je dat je rookt en vies bier drinkt en als je dat niet wil ben je apart? En dan willen ze weten of ik getrouwd benik ben 22? En waarom dan niet
![]()
En waarom ik dan studeer, denk ik dat ik slim ben ofzo?Echt, een ontzettend vervreemdend effect heeft dat. Alle communicatie slaat dood.
Dan bedoelen ze de naam van je ouders.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:25 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben in die omgeving geboren en getogen en ik versta er geen WOORD van. Die mensen zijn echt vreemd met hun los en hun halfduitse gebrabbel. Ik ben een paar keer in mn leven in van die kuddes echte tukkers belandt (zomerfeesten? wtf?) en het is doodeng. Ze brabbelen maar door en doen net alsof ze heel gewoon nederlands tegen je praten, en de dingen die je verstaat zijn ook nog eens onbegrijpelijk. Waarom vragen ze altijd waar je er een van bent? Wat moet je zeggen? De naam van je kerk (euh..)? De naam van je opa (Jansen)? Ik word erg nerveus van zulk soort mensen. Ze willen ook altijd van je dat je rookt en vies bier drinkt en als je dat niet wil ben je apart? En dan willen ze weten of ik getrouwd benik ben 22? En waarom dan niet
![]()
En waarom ik dan studeer, denk ik dat ik slim ben ofzo?Echt, een ontzettend vervreemdend effect heeft dat. Alle communicatie slaat dood.
Om op je 1e opmerking terug te komen, het was een mix: ongeveer 80% almeloers en 20% vriezenveeners schat ik. Want de ouders van die vriend waren geboren en getogen vriezenveeners maar wonen al heel lang in almelo.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:47 schreef MaLo het volgende:
Dipkip en Echt_gaar, zijn dat niet heel oude Tukkers dan die jullie ontmoet hebben? Ik woon mijn hele leven al in Twente, maar de voorbeelden die jullie aanhalen ken ik alleen van 65+ers...
Verder: "BenT je Turk dan" is absoluut niet typisch Twents, dat is gewoon grammaticaal mislukt Nederlands.
Wil je mij eens horen praten?quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:57 schreef SilverBullet het volgende:
Meisjes met een (licht) twents accent zijn.
dan wens ik je erg veel sterkte in de Nederlandsche maatschappijquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:18 schreef Redbaron het volgende:
Almelo is idd raar als er allemaal van die groepjes zijn...maar de taal is über!
Kut westerlinge, die kun je al helemaal niet verstaan.
Net alsof "de Nederlandse maatschappij" alleen jouw eigen Randstad isquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:22 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
dan wens ik je erg veel sterkte in de Nederlandsche maatschappij
quote:
hier wordt al het geld van Nederland verdient, wij zijn de locomotief van de Nederlandse economie. Verder geef ik je alleen gelijk met je avatar: AJAX heerstquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Net alsof "de Nederlandse maatschappij" alleen jouw eigen Randstad is
Grote bek hebben jullie wel, maar als WO III uitbreekt sturen jullie alles en iedereen deze kant op, omdat wij voor ons eigen vreten kunnen zorgen.
zelfs almelo is al te eng voor 9christensenquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:56 schreef 9christensen het volgende:
Haha, daarom woon ik ook niet in de stad en vooral niet in Almelo. Hier in de omgeving kent iedereen elkaar. Das het mooie er van. En het dialect, dat is er wel in meer streken toch?
Almelo is niets te doen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:58 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
zelfs almelo is al te eng voor 9christensen![]()
ben 4 jaar geleden een keer in hengelo geweest. Er was net zoveel te doen als in een kleine stad in het westen, niets dus.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:04 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Almelo is niets te doen.
Enschede en Hengelo
Kom maar eens langs, we hebben pretparken, dierentuinen, breed uitgaansleven en ze gaan het WTC hier bouwen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:08 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
ben 4 jaar geleden een keer in hengelo geweest. Er was net zoveel te doen als in een kleine stad in het westen, niets dus.Of het moet in 4 jaar megaveranderd zijn...
Enschede ken ik niet.
Meer ook niet idd.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kom maar eens langs, we hebben pretparken, dierentuinen, breed uitgaansleven en ze gaan het WTC hier bouwen.
(Dat laatste is trouwens echt waar!)
wat wil jij doen dan?quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:08 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
ben 4 jaar geleden een keer in hengelo geweest. Er was net zoveel te doen als in een kleine stad in het westen, niets dus.Of het moet in 4 jaar megaveranderd zijn...
Enschede ken ik niet.
Misschien iets meer pretparken (na 1 bezoekje heb ik het voorlopig voor lange tijd weer gehad met die dingen), maar de rest heerst bij ons..quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kom maar eens langs, we hebben pretparken, dierentuinen, breed uitgaansleven en ze gaan het WTC hier bouwen.
(Dat laatste is trouwens echt waar!)
subjectiefquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:28 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Misschien iets meer pretparken (na 1 bezoekje heb ik het voorlopig voor lange tijd weer gehad met die dingen), maar de rest heerst bij ons..
![]()
biertankenquote:
AMSTEL!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
quote:
Doe eens 1x gek in jullie beperkte leven.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wij drinken grolsch in tukkerland!
En dan slootwater Amstel drinken?quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:43 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Doe eens 1x gek in jullie beperkte leven.![]()
Wat nou beperktquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:43 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
een kinderhand................quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat nou beperkthier is alles wat ik nodig heb!
ging meer om de variatiequote:Op zaterdag 30 september 2006 00:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En dan slootwater Amstel drinken?
Das niet eens echt bier.....
Klopt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:47 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
een kinderhand................
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:50 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
ging meer om de variatie.........
maar AMSTEL heerst.
wie heb je horen zeggen dat ie dat dan nodig heeft?quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:51 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb geen overweldigend aanbod van drugs, hoeren, criminimaliteit, files, mensen etc etc etc....
nodig om te zeggen dat ik leef
volgens mij liet je een belangrijk detail van mn tekst weg bij je quotequote:
Je dwaalt af maat......quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:53 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
wie heb je horen zeggen dat ie dat dan nodig heeft?![]()
Ik richt me graag op concluderende issuesquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:54 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
volgens mij liet je een belangrijk detail van mn tekst weg bij je quote![]()
hmmm "hoe de waard is.." zullen we maar zeggenquote:
kijk ik heb 1 voorkeur bier, maar drink gerust daarnaast nog eens tientallen andere soorten zonder er vies van te zijn. Dat is anders dan maar 1 merk bier drinken en NIETS anders en vies van de rest zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik richt me graag op concluderende issues
Amstelquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:58 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
kijk ik heb 1 voorkeur bier, maar drink gerust daarnaast nog eens tientallen andere soorten zonder er vies van te zijn. Dat is anders dan maar 1 merk bier drinken en NIETS anders en vies van de rest zijn.![]()
Jij als TS bent in dit geval inderdaad de waard .....chapeauquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:56 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
hmmm "hoe de waard is.." zullen we maar zeggen![]()
wat jij wil schatjequote:Op zaterdag 30 september 2006 01:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij als TS bent in dit geval inderdaad de waard .....chapeau![]()
Er is maar 1 die mij schatje mag noemen..... en dat is jij nietquote:
is maar goed ook vreemdgangerquote:Op zaterdag 30 september 2006 01:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Er is maar 1 die mij schatje mag noemen..... en dat is jij niet
Eigenlijk zijn dat er wel 2, maar 1 kan het niet![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:08 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
is maar goed ook vreemdganger![]()
joh.... nam je dat ook al serieus?quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hoe voorspelbaar.
Laat ik je uit je natte droom helpen.... het heeft niets met vreemdgaan te maken
quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:18 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
joh.... nam je dat ook al serieus?![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 04:17 schreef Danny_Ramone het volgende:
Normaal vind ik wel een goede band.
De enige met een beperking hier ben jij hoor...quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:43 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Achterhoekers zijn de friesen van het oostenquote:Op donderdag 28 september 2006 22:30 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga dan ook niet naar Twente
Achterhoek heerst.
Nou je kunt blijkbaar wel minister worden met een accent als je zo naar Minister Kamp kijkt.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:45 schreef Repeat het volgende:
zijn idd domme mensen.
ookal zijn ze slim, door dat taaltje neemt niemand ze serieus en falen ze in de maatschappij.
1 pot nat.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:13 schreef The_S het volgende:
volgens mij bedoelt hij helemaal geen tukkers, maar waren het gewoon drenten
we hebben een kenner !quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:11 schreef The.PhantoM het volgende:
net van die boeren uit de achterhoek op het nieuws die wijn wouden maken. Versstaat er echt geen ene kut van wat ze daar zeggen. Ik hoop voor hun dat die wijn niet net zo ranzig smaakt als grolsch
Amstel
MASSTERRDAM
hoeft geen kenner te zijn om te weten dat Amsterdam ruled, de achterhoek zuigt en dat grolsch naar kots smaaktquote:
zoiezo ja!quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
hoeft geen kenner te zijn om te weten dat Amsterdam ruled, de achterhoek zuigt en dat grolsch naar kots smaakt
We moeten die hele shit daar in het noorden en de achterhoek afscheiden van nederland, ze praten daar zoiezo een andere taal en je hebt niks aan ze, en ze stinken ook nog eens.
Wij? Als in Amsterdam? Met die geweldige investering in een containerhaven, om maar even een dwarsstraat te noemen? En wat dat A'dam ruled. Alles binnen de ring ja. Daar buiten hoef je ook niet te komen want dat heeft niets met het Mokum te maken waar jij zo prat op gaat jochie.quote:hier wordt al het geld van Nederland verdient, wij zijn de locomotief van de Nederlandse economie.
Ik durf te wedden dat jij het verschil niet eens hoort.quote:volgens mij bedoelt hij helemaal geen tukkers, maar waren het gewoon drenten
Bij die boeren die kunnen de mensen uit de randstad gewoon niet accepteren.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wij? Als in Amsterdam? Met die geweldige investering in een containerhaven, om maar even een dwarsstraat te noemen? En wat dat A'dam ruled. Alles binnen de ring ja. Daar buiten hoef je ook niet te komen want dat heeft niets met het Mokum te maken waar jij zo prat op gaat jochie.
[..]
Ik durf te wedden dat jij het verschil niet eens hoort.
Wat ik altijd zo schattig vind: mensen buiten de randstad kunnen prima aarden in die randstad, maar andersom lukt dat nooi. Bij wie ligt dan het probleem?
Jullie exporteren slechts wat wordt geproduceerd op het platteland.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:10 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
hier wordt al het geld van Nederland verdient, wij zijn de locomotief van de Nederlandse economie.
Ja en alle amsterdammers praten marokkaansquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:31 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
1 pot nat.
Dan zijn ook van die boeren met zo'n gaar accent.
je zou voor de grap een sop een willekeurig schoolplein moeten gaan lusiterenquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en alle amsterdammers praten marokkaans
quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:45 schreef PeZu het volgende:
[..]
je zou voor de grap een sop een willekeurig schoolplein moeten gaan lusiteren
![]()
idd wat je zegt, mensen uit twente worden gewoon net als iedereen geaccepteerd in het westen. Maarrrrr moet je als iemand uit het westen in dat twente vestigen, geaccepteerd wordt je nooit, die mensen daar zijn gewoon ziekelijk xenofoob. Het zou goed zijn als ze groepsbijeenkomsten bij een goede psycholoog zouden krijgen, gesubsidieerd door de staat om zo van hun probleem af te komen .quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:15 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Bij die boeren die kunnen de mensen uit de randstad gewoon niet accepteren.
Gelukkig zijn de bedrijven slimmer dan jouw uitsprakenquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:47 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
idd wat je zegt, mensen uit twente worden gewoon net als iedereen geaccepteerd in het westen. Maarrrrr moet je als iemand uit het westen in dat twente vestigen, geaccepteerd wordt je nooit, die mensen daar zijn gewoon ziekelijk xenofoob. Het zou goed zijn als ze groepsbijeenkomsten bij een goede psycholoog zouden krijgen, gesubsidieerd door de staat om zo van hun probleem af te komen .![]()
of beter, eigenlijk zou er net als in italie, in nederland een soort umberto bossi moeten opstaan. Hij wilde het noorden van italie scheiden van het arme zuiden. Zou mooi zijn, hoeven we al het geld van de e.u. niet te pompen in die onderontwikkelde gebieden.![]()
er zijn zelfs koekjes slimmer dan dat...quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de bedrijven slimmer dan jouw uitspraken
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
er zijn zelfs koekjes slimmer dan dat...
Ik ben geen taalpurist, en heb eigenlijk ook best wel een hekel aan mensen die constant op taalfouten van anderen zitten te zeiken, maar in dit geval kon ik het toch niet laten je even op deze basisschoolfout te wijzen.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:44 schreef Gluckskafer het volgende:
Mensen uit Twente en omgeving
Die lui kunnen echt niet normaal praten man.
Laatst waren er ook een paar bij ons op het werk, iedereen hun gelijk nadoen met dat accent enzo. En terugpraten in dat debiele taaltje.
Die gasten komen ook zo ontzettend dom over als ze zo praten
quote:Op zondag 1 oktober 2006 00:34 schreef mistermaniac het volgende:
TS mot gewoon en hoelbezem in zien gat dow'n en dan pas meker'n
Pas je wel op in de buurt van die weilanden (!!!!), je zou er wel eens boeren kunnen tegenkomen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:48 schreef echt_gaar het volgende:
Niet in alle steden heb je veel buitenlanders in het westen..Wij hebben alles, kleine dorpen (ook weilanden!!!!) , kleine steden met weinig buitenlanders, grote steden met buitenlanders, de ooooooooooo zo mooie kusten, 's zomers heerst het hier, veel meer werk.
Ik kom uit Twente (mijn vader was boer) en heb een vriendin uit Utrecht ...en rij in een sportwagen en woon in een kast van een huis buitenaf...wat lul je nou over falen in de maatschappij? ...quote:"zijn idd domme mensen.
ookal zijn ze slim, door dat taaltje neemt niemand ze serieus en falen ze in de maatschappij."
ik vind dat je een beetje genaraliseerd, met je jullie zijn........quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:39 schreef GODFLESH het volgende:
[..]
Ik kom uit Twente (mijn vader was boer) en heb een vriendin uit Utrecht ...en rij in een sportwagen en woon in een kast van een huis buitenaf...wat lul je nou over falen in de maatschappij? ...
p.s. Ik zou mijn jeugd met geen goud met iemand uit de stad willen ruilen ...jullie zijn zo generaliserend en ontwetend over hoe het leven op het platteland is...ik moet er gewoon om lachen.
Je spelt het als GENERALISERENDquote:ik vind dat je een beetje genaraliseerd, met je jullie zijn........
ooh mijn god een spelfoutquote:Op zondag 1 oktober 2006 19:06 schreef GODFLESH het volgende:
jullie = de ontwetende "stadtsen" hier die posten dat alle tukkers dom etc etc zijn ..... moeilijk he... LEZEN en ook nog dingen begrijpen.
p.s.
[..]
Je spelt het als GENERALISEREND
*lacht weer hard*![]()
quote:TS mot gewoon en hoelbezem in zien gat dow'n en dan pas meker'n
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:41 schreef Goddes het volgende:
PeZu:
Je leest dus nog steeds niet goed he! DE ONTWETENDE stadtsen die hier posten.....
Er staat dus niet: ALLE stadtsen die hier posten!
Eerst lezen en dan pas reageren is toch iets slimmer ....!!!!![]()
* mensen zoals jij willen ook altijd wat te zeggen hebben, ook al slaat het nergens op!*![]()
Intussen giet ik wel doen in't toen achter't skutting lig'nquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]En doarna sloag met de rikkepoal! We hou'n em munt, de gek.
Ok normaal maar weer? en ontopic?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:53 schreef GODFLESH het volgende:
PeZu...ben nou ECHT zo dom of...?
lol
hie is zo dom als n achterend vann en verken...
hahaa![]()
Pff moet ik nu je eigen teksten gaan terughalen om aan te geven waar het over gaat!?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
en je doet net of alle stadtsen (is dat wel een woord, stedelingen zou beter zijn) boeren dom vinden
![]()
ik denk dat jij het niet helemaal snapt.....maar goedquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:57 schreef Goddes het volgende:
[..]
Pff moet ik nu je eigen teksten gaan terughalen om aan te geven waar het over gaat!?
Of weet je gewoon echt niet wat je post hier?
quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:39 schreef GODFLESH het volgende:
p.s. Ik zou mijn jeugd met geen goud met iemand uit de stad willen ruilen ...jullie zijn zo generaliserend en ontwetend over hoe het leven op het platteland is...ik moet er gewoon om lachen.
Nu jij nogquote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
menig allochtoon op mijn werk praat nog veel beter Nederlandsch dan de gemiddelde twentenaar.
Ik ben al verstandigquote:Op zondag 1 oktober 2006 23:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die hier verstandig wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |