Het waren geen echte boeren....niet letterlijk bedoeldquote:Op donderdag 28 september 2006 22:29 schreef cyberstalker het volgende:
Die boeren verbouwen wel mooi hun gewassen zodat jij lekker je broodje kunt eten.
Die boeren spelen in door-ons-gesubsidieerde moestuintjes zodat het geen criminelen worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:29 schreef cyberstalker het volgende:
Die boeren verbouwen wel mooi hun gewassen zodat jij lekker je broodje kunt eten.
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:32 schreef r_one het volgende:
Brommers moet je niet over paten, die moet je bekijken.
Ken je dialectenquote:
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
...
Kortom onderontwikkelde boeren:![]()
En zo bin het. Na "van Jonge Leu en Oale Groond" ben ik verslaafd aan Twente.quote:
leer toch de wereld te ontdekken, de aarde is niet meer plat.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:38 schreef dalet het volgende:
[..]
En zo bin het. Na "van Jonge Leu en Oale Groond" ben ik verslaafd aan Twente.
VERKAPT: ik ben een domme boer en onder het mom van "nuchterheid" red ik me hieruit.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:39 schreef Damzkieee het volgende:
Blijf maar lekker daar, we moeten die westerlingen hier ook niet. Nuchterheid troef hier, geen bla bla...
Wat slaat dat nou op?? Je kan bijvoorbeeld door een bezoek aan een willekeurig concert ook helemaal fan worden van een bepaalde groep, artiest of whatever; terwijl je er daarvoor weinig van gehoord had.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:40 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
leer toch de wereld te ontdekken, de aarde is niet meer plat.
was ik ook zeer zeker van plan.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:42 schreef Damzkieee het volgende:
Zoals ik al zei: blijf lekker daar
Kutnewbiequote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
[verhaal]
ik woon vlakbij Almelo en ben gelukkig opgevoed in ABN, en ik heb ook een hekel aan die boeren die alleen maar plat kunnen praten. of voor die boeren dus: die boer'n die alleen maar plat kunn proat'nquote:Op donderdag 28 september 2006 22:44 schreef Gluckskafer het volgende:
Mensen uit Twente en omgeving
Die lui kunnen echt niet normaal praten man.
Laatst waren er ook een paar bij ons op het werk, iedereen hun gelijk nadoen met dat accent enzo. En terugpraten in dat debiele taaltje.
Die gasten komen ook zo ontzettend dom over als ze zo praten
Ik sluit me daarbij aan.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
Heel veel mensen in Twente zijn best cool. De delen waar ik kom (rond Hengelo en Enschede) heb ik amper boeren kunnen vinden. Ben er wel een voornamelijk ICT gerichte universiteit tegengekomen? Voor de rest vind ik Twente wel mooi ... ze hebben daar veel meer natuur, wat ik soms toch nog wel mis zo in de grote randstad steden.
dat kan best zijn, maar het was mn eerste ervaing met Almeloers, nooit meer.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
Heel veel mensen in Twente zijn best cool. De delen waar ik kom (rond Hengelo en Enschede) heb ik amper boeren kunnen vinden. Ben er wel een voornamelijk ICT gerichte universiteit tegengekomen? Voor de rest vind ik Twente wel mooi ... ze hebben daar veel meer natuur, wat ik soms toch nog wel mis zo in de grote randstad steden.
volgens mij klopt je signature niet....quote:
dat heet geen traktor, maar een trekker.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
dr was ook zon nerd die alleen maar op een traktor rondreed, naar school, naar zn vrienden, overal
ging nooit met de fiets, brommer of bus ofzo
Over die mensen hebben we het nu niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:51 schreef Cybje het volgende:
quote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Gluckskafer het volgende:
hee goat ie met naor buut'n, brommers kiek'n
Er wordt over heel Twente gesproken, als ik naar de topic titel kijk. Dus ook Hengelo/Enschede en dus de mensen die daar wonen.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef rashudo het volgende:
[..]
Over die mensen hebben we het nu niet.
we kunnen het voor de verandering ook gaan hebben over amsterdammerts die niet weten dat melk uit koeien komtquote:Op donderdag 28 september 2006 22:57 schreef Rekkie het volgende:
Wauw wat een orgineel topic....
Weer een Amsterdammer die niet kan aarden buiten "de grote stad"
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:quote:Op donderdag 28 september 2006 22:57 schreef Rekkie het volgende:
Wauw wat een orgineel topic....
Weer een Amsterdammer die niet kan aarden buiten "de grote stad"
Dan alleen snelwegen opeisen van Duitsland, kunnen we eindelijk hard rijden binnen Nederland!quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zullen we ze ruilen voor een stuk duitsland?
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder filequote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:![]()
groningen, friesland, drenthe, overijssel:![]()
ik denk niet dat ze dat willen (de Duitsers)quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
zullen we ze ruilen voor een stuk duitsland?
en dan mag je daar max. 120 omdat het NL isquote:Op donderdag 28 september 2006 23:01 schreef Cybje het volgende:
[..]
Dan alleen snelwegen opeisen van Duitsland, kunnen we eindelijk hard rijden binnen Nederland!
Als dat het enigste is wat je gelukkig maakt , boeiend zeg.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder file
menig allochtoon op mijn werk praat nog veel beter Nederlandsch dan de gemiddelde twentenaar.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Dat volk is gewoon niet te verstaan.
Ze moeten zich maar aanpassen aan de Nederlandse maatschappij!
Zijn ze eens in de bewoonde wereld, en ze lullen maar onverstaanbaar door.
Allochtonen moeten zo snel mogelijk de taal beheersen en integreren, maar die Twentse boeren mogen maar hun achterlijke onverstaanbare taalje blijven praten.
En daar moet de regering eens naar kijken!
Wou je zeggen dat Rotterdammers, Amsterdammers Hagenezen, Limburgers, etc etc allemaal zo perfect ABN praten?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Dat volk is gewoon niet te verstaan.
Ze moeten zich maar aanpassen aan de Nederlandse maatschappij!
Zijn ze eens in de bewoonde wereld, en ze lullen maar onverstaanbaar door.
Allochtonen moeten zo snel mogelijk de taal beheersen en integreren, maar die Twentse boeren mogen maar hun achterlijke onverstaanbare taalje blijven praten.
Ik had het niet over mijn gelukkig zijn knulquote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Als dat het enigste is wat je gelukkig maakt , boeiend zeg.![]()
Dat was ik een keer na een paar joints en 20 biertjes, niets met de randstad te maken.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef dalet het volgende:
TS, je ondertitel doet vermoeden dat je juist in jou fijne "randstad" niet lekker woont.
Dan werk je zeker bij het CWI of bij het UVW, want verder zijn daar geen banen.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd knul.... blijf jij fijn in je drukte.... zoek ik ondertussen de ruimte op en rij ik dagelijks over de snelweg naar mijn werk zonder file
iig beter dan julliequote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat Rotterdammers, Amsterdammers Hagenezen, Limburgers, etc etc allemaal zo perfect ABN praten?
Nee als je wereldvreemd bent dan kan dat inderdaad je gedachtengang zijnquote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dan werk je zeker bij het CWI of bij het UVW, want verder zijn daar geen banen.
nou knul, waar heb je het dan allemaal overquote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik had het niet over mijn gelukkig zijn knul
Nou, blow en zuip dan alsjeblieft lekker door.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef echt_gaar het volgende:
Dat was ik een keer na een paar joints en 20 biertjes, niets met de randstad te maken.![]()
Over files toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:08 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
nou knul, waar heb je het dan allemaal over![]()
waar files zijn is werk, kortom Rashudo heeft gelijk.quote:
Waar files zijn.... staan veel auto's bedoel je?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:11 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
waar files zijn is werk, kortom Rashudo heeft gelijk.![]()
Nou de mensen die uit twente komen en in de randstad gevestigd zijn en werken zeggen iets anders. By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar files zijn.... staan veel auto's bedoel je?
Werk genoeg hier trouwens..... nog nooit in de file gestaan (Mits ik niet naar de Randstad moet)
Waarom zou ik dat weten.... ik kom niet eens uit die buurtquote:Op donderdag 28 september 2006 23:16 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
Nou de mensen die uit twente komen en in de randstad gevestigd zijn en werken zeggen iets anders. By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?
houen zoquote:Op donderdag 28 september 2006 23:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat weten.... ik kom niet eens uit die buurt
das te ver voor je, probeer groningen, dichter in de buurt.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee!
Maar ik beloof je wel dat ik niet in de Randstad ga wonen oke?
Afstand is hier geen issue....quote:Op donderdag 28 september 2006 23:22 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
das te ver voor je, probeer groningen, dichter in de buurt.![]()
Welk ver ontwikkeld werk doe je dan als er 'menig allochtoon' rondloopt?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
menig allochtoon op mijn werk praat nog veel beter Nederlandsch dan de gemiddelde twentenaar.
ik werk bij ibm.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:25 schreef spliffy het volgende:
[..]
Welk ver ontwikkeld werk doe je dan als er 'menig allochtoon' rondloopt?
![]()
Ook bij IBM moet er iemand zijn die de kliko's aan de weg zet.quote:
Haha, onzin, niet in enschede of hengeloquote:Op donderdag 28 september 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
dr was ook zon nerd die alleen maar op een traktor rondreed, naar school, naar zn vrienden, overal
ging nooit met de fiets, brommer of bus ofzo
hebben we jou voor, ik zocht nog zo iemand, wil je werk?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:41 schreef sooty het volgende:
[..]
Ook bij IBM moet er iemand zijn die de kliko's aan de weg zet.
Oi mafkees. Je kan opeens ook mensen aannemen ? Mwoehaha. Doe even je vmbo opnieuw. Als je dan spellen kan,kan je jouw op opnieuw schrijfen schrijven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:03 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
hebben we jou voor, ik zocht nog zo iemand, wil je werk?![]()
en aan de tekst op je avatar te zien kom je wel erg ver uit het oosten![]()
niet persoonlijk, maar met sollicitatiegesprekken zit ik er soms wel bij ja. ennuh kafmees er zijn nog meer scholen dan alleen vmbo. Of kent ge niets anders.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:18 schreef sooty het volgende:
[..]
Oi mafkees. Je kan opeens ook mensen aannemen ? Mwoehaha. Doe even je vmbo opnieuw. Als je dan spellen kan,kan je jouw op opnieuw schrijfen schrijven.
Waarom Gelderlandquote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
noord en zuid holland, utrecht, zeeland, brabant, limburg, gelderland, flevoland:![]()
groningen, friesland, drenthe, overijssel:![]()
minder, het is allemaal allochtoon daarquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:11 schreef pleeborstel het volgende:
Wat ik nogal kortzichting vind, zijn randstedelingen die denken dat, als je "de Randstad" uit rijdt, de Nederlandse beschaving ophoudt of zoiets, en dat je alleen nog boeren aantreft.
Overigens is Amsterdam een schamel achtertuintje als je het bijvoorbeeld met New York vergelijkt.
On topic: Als ik in het centrum van Amsterdam loop, kan ik nog veel minder mensen verstaan dan in "het Oosten" . Misschien spreekt 1 op de 10 er Nederlands?![]()
psst.. enigste kan niet hoor het is enige! en dan noem je ons onderontwikkelde boeren....quote:Op donderdag 28 september 2006 22:26 schreef echt_gaar het volgende:
enigste
rest van gezeur
Kortom onderontwikkelde boeren:![]()
Waar haal je die wijsheid vandaan dan?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:16 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
By the way, waarom is het werkloosheidsgemiddelde in twente dan hoger dan in de rest van nederland?
quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef Gluckskafer het volgende:
Ik heb een vriendin uit de omgeving van Venlo die inmiddels met Twents accent praatquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:12 schreef fratsman het volgende:
Een goede vriend van mij is ook een Tukker, goed te verstaan, en al bijna zo goed geintegreerd dattie Venloos Dialect praat!![]()
![]()
Mij werd ook gelijk als eerste gevraagd van wie ik er 1 was....Moest eerst lang denken voor ik zei: "doet dat ertoe? "quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:25 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben in die omgeving geboren en getogen en ik versta er geen WOORD van. Die mensen zijn echt vreemd met hun los en hun halfduitse gebrabbel. Ik ben een paar keer in mn leven in van die kuddes echte tukkers belandt (zomerfeesten? wtf?) en het is doodeng. Ze brabbelen maar door en doen net alsof ze heel gewoon nederlands tegen je praten, en de dingen die je verstaat zijn ook nog eens onbegrijpelijk. Waarom vragen ze altijd waar je er een van bent? Wat moet je zeggen? De naam van je kerk (euh..)? De naam van je opa (Jansen)? Ik word erg nerveus van zulk soort mensen. Ze willen ook altijd van je dat je rookt en vies bier drinkt en als je dat niet wil ben je apart? En dan willen ze weten of ik getrouwd benik ben 22? En waarom dan niet
![]()
En waarom ik dan studeer, denk ik dat ik slim ben ofzo?Echt, een ontzettend vervreemdend effect heeft dat. Alle communicatie slaat dood.
Dan bedoelen ze de naam van je ouders.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:25 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben in die omgeving geboren en getogen en ik versta er geen WOORD van. Die mensen zijn echt vreemd met hun los en hun halfduitse gebrabbel. Ik ben een paar keer in mn leven in van die kuddes echte tukkers belandt (zomerfeesten? wtf?) en het is doodeng. Ze brabbelen maar door en doen net alsof ze heel gewoon nederlands tegen je praten, en de dingen die je verstaat zijn ook nog eens onbegrijpelijk. Waarom vragen ze altijd waar je er een van bent? Wat moet je zeggen? De naam van je kerk (euh..)? De naam van je opa (Jansen)? Ik word erg nerveus van zulk soort mensen. Ze willen ook altijd van je dat je rookt en vies bier drinkt en als je dat niet wil ben je apart? En dan willen ze weten of ik getrouwd benik ben 22? En waarom dan niet
![]()
En waarom ik dan studeer, denk ik dat ik slim ben ofzo?Echt, een ontzettend vervreemdend effect heeft dat. Alle communicatie slaat dood.
Om op je 1e opmerking terug te komen, het was een mix: ongeveer 80% almeloers en 20% vriezenveeners schat ik. Want de ouders van die vriend waren geboren en getogen vriezenveeners maar wonen al heel lang in almelo.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:47 schreef MaLo het volgende:
Dipkip en Echt_gaar, zijn dat niet heel oude Tukkers dan die jullie ontmoet hebben? Ik woon mijn hele leven al in Twente, maar de voorbeelden die jullie aanhalen ken ik alleen van 65+ers...
Verder: "BenT je Turk dan" is absoluut niet typisch Twents, dat is gewoon grammaticaal mislukt Nederlands.
Wil je mij eens horen praten?quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:57 schreef SilverBullet het volgende:
Meisjes met een (licht) twents accent zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |