ik bevestig ditquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:44 schreef existenz het volgende:
Mutsaers__78 & Stereotomy zijn er aan hun posts te zien niet geweest en van Talpa wordt je zowiezo niets wijzer behalve de uitslag.
Maar wat deed Sinouh dan verkeerd:
- Al jaren lang het Willem II publiek opjutten, treiteren en jennen (Dat ging hier dus al aan vooraf) en dit is ook de oorzaak van de spreekkoren!
Deze wedstrijd:
- Thuispubliek aanmoedigen om meer en hardere spreekkoren
- Thuispubliek uitdagen (al hoewel minder openlijk dan voorgaande jaren)
En iets wat normaal gesproken natuurlijk zaken die niets uit maken, maar in deze situatie: (Geen excuus dus voor de duidelijkheid!)
- Opzichtig wuiven en juichen naar thuispubliek bij tegenhouden ballen/maken goals
Een speler is een prof en hoort zich te gedragen in het veld, het publiek komt voor vermaak en als uitlaatklep. Alhoewel dit rellen en spreekkoren niet goed spreekt, kun je dit het publiek minder kwalijk nemen dan de onprofessionele keeper. Immers reageert de speler sportief of niet, dan is de lol er erg snel vanaf voor de aanhang.
Je hebt volkomen gelijk hoor, maar de reactie van de Willem II supporters blijf ik wel lomp vinden. Voor mij reden genoeg om de wedstrijd dan maar stil te leggen, ongeacht wie het roepen (AZ/W2/Ajax/PSV-weetikveelwelkeclub-supporters)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:44 schreef existenz het volgende:
-uitleg-
Een speler is een prof en hoort zich te gedragen in het veld, het publiek komt voor vermaak en als uitlaatklep. Alhoewel dit rellen en spreekkoren niet goed spreekt, kun je dit het publiek minder kwalijk nemen dan de onprofessionele keeper. Immers reageert de speler sportief of niet, dan is de lol er erg snel vanaf voor de aanhang.
Daar gaan we geen discussie hierover houden, dat zijn persoonlijke meningen over waar iemands grens ligt. En dit is niet Fear Factor of zoquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk hoor, maar de reactie van de Willem II supporters blijf ik wel lomp vinden. Voor mij reden genoeg om de wedstrijd dan maar stil te leggen, ongeacht wie het roepen (AZ/W2/Ajax/PSV-weetikveelwelkeclub-supporters)
quote:Willem II - AZ in overleg met Sinouh niet gestopt
Willem II moet mogelijk een boete betalen voor de kwetsende spreekkoren die donderdagavond in het stadion tijdens het duel Willem II - AZ te horen waren. De voetbalbond legt het voor bij de openbaar aanklager.
Die beslist maandag of er een onderzoek naar de kwetsende spreekkoren komt. Supporters van Willem II beledigden AZ-doelman Khalid Sinouh. Hij werd uitgescholden voor 'schapenneuker'.
Omdat Sinouh aangaf met de situatie om te kunnen gaan, werd de wedstrijd zonder onderbreking voortgezet.
Gebeurde het maar voor een enkele wedstrijdquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, mag toch wel voor 1 wedstrijd?
Die hebben geen klappertjesquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:16 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Gebeurde het maar voor een enkele wedstrijd
AZ supporters beginnen meer en meer op hun collega's uit amsterdam te lijken.
Beetje hetzelfde hier. Ik heb dan ook geen echte aversie tegen een andere Eredivisieclub. Alleen Ado kan mij niet bekoren, komt vaak weinig positiefs vanaf.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die hebben geen klappertjes![]()
Klap klap klap
Ik denk dat dat soort arrogantie wel wegebt nadat ze straks een mindere periode hebben zoals Ajax dat vorig jaar had en Feyenoord dit jaar. Weer ff met beide benen op de grond. Supporters komen meestal na succes, en die moeten dan in de club wortelen. Over pak hem beet 5 jaar heb je de bulk van de gloryhunters niet meer, en heb je gewoon de echte supporters.
Maar dan nog, ik ben voor het mooie voetbal van AZ gevallen toen ik ooit bij een vriend van me aan het eten was en AZ-Auxerre opstond (jawel, met de enige 2 leuke doelpunten van Huysegems) en ik ze erg leuk vond spelen. De wedstrijd erna moesten ze tegen een club uit de stad waar mijn vriendin vandaan komt, dus vandaar dat ik bleef kijken.
![]()
Daarvoor vond ik voetbal best prut.
Maar ik kan ook genieten als een andere club waarvan je het niet verwacht oogstrelend voetbal speelt
Jaja, die klappertjes....toen ze er voor het eerst waren een paar jaar terug, was het nog wel leuk. Maar ondertussen begin ik dat geluid behoorlijk zat te worden. Het wordt tijd voor een "nieuw" geluid in het stadion....quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:29 schreef Stereotomy het volgende:
Die hebben geen klappertjes![]()
Klap klap klap
Op basis van 3 aardige wedstrijdjes?quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef methodmich het volgende:
Zal me niet verbazen als Marco voor de match tegen de Engelsen straks David Mendes da Silva gaat selecteren....
Niet persoonlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:38 schreef methodmich het volgende:
Precies, je kent Marco toch?
Zal Mourinho alvast waarschuwenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:42 schreef RayMania het volgende:
Was laatst door m'n oude VI's aan het bladeren. Kwam ik er één tegen uit 2001/2002, met Mendes da Silva op de cover. Werd bestempeld als de nieuwe Rijkaard!
Mendes da Silva hot is. En weer die Frank Rijkaard vergelijkingquote:Swingend en nu echt als Frank Rijkaard in zijn beste dagen. David Mendes da Silva zweefde over het veld in Alkmaar. De Rotterdammer die zo lang nodig heeft om daadwerkelijk te ontbolsteren, speelde ijzersterk tegen FC Utrecht. Twee goals kreeg hij als beloning. Hot is Mendes.
Marcoquote:Sno, Afellay en Mendes da Silva in voorselectie
Uitgegeven: 31 oktober 2006 16:36
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2006 16:39
ZEIST - Bondscoach Marco van Basten heeft Evander Sno van Celtic opgenomen in de voorlopig selectie van het Nederlandse elftal voor de vriendschappelijke interland tegen Engeland op woensdag 15 november. Ook PSV'er Ibrahim Afellay en David Mendes da Silva van AZ behoren tot de groep van 28 spelers.
Mendes (Sno ook) heeft wel meer fysiek te bieden op het kaboutermiddenveld van Oranje. De Zeeuw heeft dat duidelijk niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:04 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, na 5 wedstrijden bij AZ te hebben gespeeld, waarvan 1 goed.....En twee jaar daarvoor bij NAC, niet echt een normale leverancier voor Oranje.
Vergeet niet dat De Zeeuw nu even een mindere periode heeft, maar bijv. tijdens EK-21 op die positie vriend en vijand heeft verbaasd en zeker mede door hem Jong Oranje zo goed heeft gespeeld. Daarnaast is De Zeeuw ook als centrale verdediger te gebruiken, net als Mendes, dus ik acht ze eigenlijk op het moment gelijkwaardig, zeker in defensief opzicht.
Koefquote:Zeven AZ-ers in voorselectie Oranje
Danny Koevermans, David Mendes da Silva, Barry Opdam, Tim de Cler, Kew Jaliens, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw zijn door bondscoach Marco van Basten in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Engeland (15 november) opgenomen. Voor Koevermans en Mendes da Silva is het de eerste keer dat ze in de voorlopige selectie zitten. Opdam is weer terug.
Op vrijdag 10 november maakt Van Basten om 12:00 uur zijn definitieve selectie bekend.
Naturaliseer Leonardo dan gewoon, van NAC. Jemig, kom op zeg, er zijn betere Nederlandse spitsen dan Koef.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Clubtopscorder op het moment
Enne, next is Michel Boerebach.
Braaf Marco, braaf!quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef methodmich het volgende:
Zal me niet verbazen als Marco voor de match tegen de Engelsen straks David Mendes da Silva gaat selecteren....
Als aanvulling, dat constant goed draaien is niet alleen om de financien op orde te hebben, het vergroot ook het voetbalplezier waarmee je waarschijnlijk weer extra supporters trekt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:50 schreef xFriendx het volgende:
Wellicht zijn die extra plaatsen niet eens voor voetbalsupporters maar kan je dan meer mensen toe laten als M. Borsato weer eens "Rood" ten gehore brengt.
Ik ben voor AZ, maar 37.000 lijkt mij iets te voorbarig. Eerst maar eens zo constant draaien dat er per jaar genoeg geld binnenkomt om goede spelers te kopen als er andere goede spelers weg gaan, en AZ dus onafhankelijk is van het geldpotje van Scheringa (hoewel er afgelopen seizoen zelfs 3 miljoen op de tranfers verdient is, maar toch...)
Zolang Scheringa blijft en geld blijft injecteren.......dan verwacht ik dat toch wel. En als zo'n groot stadion er zal zijn dan denk ik dat AZ redelijk aantrekkelijk is voor toekomstige geldschieters...quote:Op woensdag 1 november 2006 00:38 schreef neilpad het volgende:
Dus als AZ een groter stadion neemt dan zijn ze automatisch een constante top club of wat?
Want zo formuleer je het nou een beetje.
Je kan je stadion wel uitbreiden maar als PSV langskomt en je binnen 45 minuten oprolt dan heb je er nog niks aan.
Nee, Denneboom..quote:
Sinds wanneer is Grétar Nederlanderquote:Opdam en Mendes in voorselectie, Steinsson niet
Gepubliceerd op: 31-10-2006 @ 17:50 - Bron: Zoom.in
Bondscoach Van Basten heeft David Mendes da Silva, Danny Koevermans en Ibrahim Afellay op de voorlopige lijst staan. Greitar Steinsson viel buiten de boot.
Bekijk video
Affelay weet ook nog niet of hij een Nederlander is.quote:Op woensdag 1 november 2006 08:55 schreef Stereotomy het volgende:
Video op FP plus banner hier boven het forum voor zo'n video verslag:
[..]
Sinds wanneer is Grétar Nederlander?
Maar Gretar speelt alweer een paar jaar voor IJsland hoorquote:Op woensdag 1 november 2006 09:00 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Affelay weet ook nog niet of hij een Nederlander is.
Dat klopt. Ik vond het ook een raar berichtje.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar Gretar speelt alweer een paar jaar voor IJsland hoor
Het beste voorbeeld is Vitesse en NAC. Beide hebben grote stadions gebouwd toen het goed ging en sindsdien heeft het nooit meer vol gezetenquote:Op woensdag 1 november 2006 01:00 schreef xFriendx het volgende:
Hier dan dus maar ff neerplempen:
[..]
Als aanvulling, dat constant goed draaien is niet alleen om de financien op orde te hebben, het vergroot ook het voetbalplezier waarmee je waarschijnlijk weer extra supporters trekt.
NAC heeft een gigantisch lege hoofdtribune altijd. De andere lange zijde is vaak ook erg leeg. De beide korte zijdes zijn daarintegen zeer goed gevuld. Er passen 16.400 mensen in. Volgens mij halen ze vaak net de 12.000 (Correct me if I'm wrong over NAC twijfelde ik wel).quote:Op donderdag 2 november 2006 09:23 schreef Erasmusch het volgende:
NAC?
Ah, geen idee. Op tv ziet het er altijd wel vol uit. Zeker in vgl met Rodaquote:Op donderdag 2 november 2006 18:11 schreef existenz het volgende:
[..]
NAC heeft een gigantisch lege hoofdtribune altijd. De andere lange zijde is vaak ook erg leeg. De beide korte zijdes zijn daarintegen zeer goed gevuld. Er passen 16.400 mensen in. Volgens mij halen ze vaak net de 12.000 (Correct me if I'm wrong over NAC twijfelde ik wel).
En Didulica danquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:34 schreef addictivebeat het volgende:
Ik zeg het jullie, die Sinouh gaat ons een keer grandioos opbreken. Ik zie het nu al gebeuren, ergens tijdens een topwedstrijd zal hij een cruciale fout maken door weer zo rare duikeling of dat de bal uit z'n handen glipt of door z'n benen gaat. Waarschijnlijk ergens in de laatste minuten van een uefa cup finale of tijdens az - psv.![]()
Het zit lang niet altijd vol maar het zit toch bijna altijd wel rond de 14 a 15000 supporters, vorig jaar was het juist vaak uitverkocht..ook al ging het kut.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:11 schreef existenz het volgende:
[..]
NAC heeft een gigantisch lege hoofdtribune altijd. De andere lange zijde is vaak ook erg leeg. De beide korte zijdes zijn daarintegen zeer goed gevuld. Er passen 16.400 mensen in. Volgens mij halen ze vaak net de 12.000 (Correct me if I'm wrong over NAC twijfelde ik wel).
Dat vind je raar?quote:Op zondag 5 november 2006 14:15 schreef DarkShine het volgende:
Schijnt dat er 13 bussen van Meerssen komen. Een amateurclub die meer meeneemt dan dat een 'top'club doet.
In die 13 bussen zitten waarschijnlijk 100 echte supporters van Meersen, de rest is volk dat meegaat omdat ze wel eens een keer naar een ere divisie club willen.quote:
Die 100 echte supp. van Meerssen zijn er meestal wel meer dan het aantal wat jullie meenemen richting het zuidenquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:19 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
In die 13 bussen zitten waarschijnlijk 100 echte supporters van Meersen, de rest is volk dat meegaat omdat ze wel eens een keer naar een ere divisie club willen.
Met zelfgesmeerde bolletjes ham,ei en kaas zitten dan de families naast elkaar.
Mama, oma, opa, oom henk, tante ger, iedereen is er.
En die dag word over 20 jaar nog iedere keer op een verjaardag verteld.
"Weetje nog AZ vs Meersen, noh wat was dat mooi"
Hoofdklassequote:Op dinsdag 7 november 2006 15:31 schreef cohen het volgende:
Meersen speelt toch 3e klasse?
Okay...Meerssen is een betere club ...je hebt gelijkquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:21 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
Die 100 echte supp. van Meerssen zijn er meestal wel meer dan het aantal wat jullie meenemen richting het zuidenEn daar komt nog es bij dat deze wedstrijd doordeweeks is en die van jullie in het weekend
Dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:01 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Okay...Meerssen is een betere club ...je hebt gelijk![]()
Elke club heeft toch succesfans nodig om groter te worden. Ook AZ heeft die nodig. Na een tijd blijven de echte fans over.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
AZ fans zijn succesfans (grootste deel).
Dus het merendeel gaat weer terug naar oa. Amsterdam?quote:Op woensdag 8 november 2006 08:19 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Elke club heeft toch succesfans nodig om groter te worden. Ook AZ heeft die nodig. Na een tijd blijven de echte fans over.
Dan zit het stadion lekker vol ?quote:Op woensdag 8 november 2006 08:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maar als je zowat alleen maar succesfans hebt...
Dan maar succesfans, mede door extra inkomsten en bekendheid (meer fans zal ook gratis mond-op-mond reclame opleveren) kan er succes geboekt worden. Liever dan alleen maar 100 hardcore fans houden die elk weekend juichen als de melkboer in de spits scoort tegen het team van het naastliggende dorp.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
AZ fans zijn succesfans (grootste deel).
Nee, omdat het daarna weer snel bergafwaarts gingquote:Op woensdag 8 november 2006 13:30 schreef cohen het volgende:
Enkele jaren geleden werd Roda JC 2e in de competitie.
Maar zijn er toen veel successupporters bijgekomen?
Je haalt wel alle criteria erbij he?quote:Het jaar daarna werd Ajax met minder punten kampioen dan Roda JC het jaar ervoor had.
Het spijt me om je illusie te moeten verstoren, maar Roda had met zijn tweede plek omgerekend 76 punten, Ajax werd het jaar erna kampioen met 83 punten.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:30 schreef cohen het volgende:
Enkele jaren geleden werd Roda JC 2e in de competitie. Het jaar daarna werd Ajax met minder punten kampioen dan Roda JC het jaar ervoor had.
Maar zijn er toen veel successupporters bijgekomen?
Alsjeblieft niet! Succes is niet te koop, en ik heb AZ nog geen prijzen zien pakken met al dat gespendeerde geld!quote:Op woensdag 8 november 2006 12:19 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik denk dat AZ een goed voorbeeld voor Roda zou moeten hoe je het moet doen
quote:Op woensdag 8 november 2006 13:39 schreef cohen het volgende:
Nouja 1 reden is al genoeg: Roda JC is een kleurloze club met 0,0 uitstraling en zonder potentie, dus kan me voorstellen dat de supportersschare daar niet hard groeit
Jij bent écht jaloers eh...quote:Op woensdag 8 november 2006 15:33 schreef DarkShine het volgende:
Alsjeblieft niet! Succes is niet te koop, en ik heb AZ nog geen prijzen zien pakken met al dat gespendeerde geld!
Wazig, ze deden het best goed in de competitie en tegen Porto verliezen is toch niet erg? Okee, ze zijn gezakt van 3 naar 8, maar het is en blijft een middenmoterquote:Braga stuurt trainer de laan uit
Door Olga (Nuongirl) op woensdag 8 november 2006 14:56
Bron: Metro
De Portugese voetbalclub Braga heeft trainer Carlos Carvalhal vandaag ontslagen. Het ontslag volgt na de 0-3 nederlaag afgelopen maandag van Braga tegen Sporting in de Portugese competitie.
Carvalhal was aan zijn eerste seizoen bezig. In de groepsfase van de UEFA-beker verloren de Portugezen met 3-0 van AZ. In de Portugese comtitie staat Braga achtste, op acht punten van koploper Porto.
Waarop? Wij hebben 2 bekers gepakt de laatste 10 jaar zonder gek te doen. Leuke Europese wedstrijden gespeeld. Spelen in een mooi stadion (dat van jullie oordeel ik niet over alvorens ik er zelf geweest ben).quote:Op woensdag 8 november 2006 18:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij bent écht jaloers eh...
Op het huidige succes.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:24 schreef DarkShine het volgende:
Vraag me af waar ik jaloers op moet zijn?
Dat vraag ik me ook steeds af, maar je post je echt suf in deze (en de vorigequote:Vraag me af waar ik jaloers op moet zijn?
Uitwedstrijd in Milaan was leuk van Rodaquote:Op woensdag 8 november 2006 18:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarop? Wij hebben 2 bekers gepakt de laatste 10 jaar zonder gek te doen. Leuke Europese wedstrijden gespeeld. Spelen in een mooi stadion (dat van jullie oordeel ik niet over alvorens ik er zelf geweest ben).
Vraag me af waar ik jaloers op moet zijn?
Het doet ook goed om SV Meerssen er uit te kegelen ipv een Feyenoord bijv, je wil toch je AZ CV een beetje opleuken natuurlijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:38 schreef twi het volgende:
Enorme prestatie inderdaad. SV Meerssen is natuurlijk niet de minste!
quote:Op donderdag 9 november 2006 01:45 schreef Stereotomy het volgende:
Goeie wedstrijd AZ. Hakje van Cziommer was natuurlijk werelds.
Bordeaux was beterquote:Op woensdag 8 november 2006 19:55 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Uitwedstrijd in Milaan was leuk van Roda
Komt vooral door de trainer. Van Gaal eist dat. Altijd. Overal.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef addictivebeat het volgende:
damnn weer de 10. AZ blijft altijd gas geven, zelfs tegen de kleintjes.
Als AZ maar niet tegen Jong AZ loot, dan wordt het 10-8 ofzoquote:Wedstrijd begonnen om 20.00 uur.
Minuut 17: 1 - 0 Molhoek!
Minuut 28: 2 - 0 Narsingh!
Minuut 31: 3 - 0 Plat!
Minuut 34: 4 - 0 Vormer!
Minuut 45: 5 - 0 Molhoek!
- En het is rust -
En we zijn begonnen aan de 2e helft.
Qua score gebeurd er weinig tot nu toe.
Minuut 79: Doelpunt Genemuiden: Herman van Dijk
Minuut 86: Doelpunt Plat!
Minuut 87: We hebben weer een zevenklapper! Kees Luyckx scoort de 7 - 1!
Minuut 90: Doelpunt Plat! En einde wedstrijd. Jong AZ ook door naar de volgende ronde!
Geel: Joey Gudjonsson ('27), Kattenberg ('89)
Opstelling:
Job Bulters, Bennie van Noord, Ruud Vormer, Mike Derlagen, Gijs Luirink, Joey Gudjonsson (IJs), Kees Luyckx, Rogier Molhoek, Johan Plat, Furdjel Narsingh, Jeremain Lens
Duh dat ze het lastig krijgen tegen Roda. Is een jeugdteam tegen een subtop eredivisisieclubquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:46 schreef cohen het volgende:
Waarom speelde Hulst niet mee met Jong AZ? Die is veel beter dan Plat! Narsingh is toch een A-speler? Wel een talentje hoor.
Ik denk dat ze t wel lastig krijgen tegen Roda
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |