M'n eerste openingspostquote:Op woensdag 27 september 2006 13:13 schreef kozakken het volgende:
Nu ik het terug las klonk het ook heel streng. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat ik wat door z'n haren kriebel (omdat hij toch ondertussen m'n broek natsnottert) en vervolgens roep dat papa tegen hem aan het praten was.
(Oh.. en het woord probeer.. mag ook wel in vette letters. Want theorie en praktijk gaan helaas niet altijd even gelijk op)
De reden waarom ik dat zo probeer te doen, is vooral omdat ik mijn pappenheimer ken. Iets ruimte is idd al meer dan genoeg ruimte voor hem om uit te proberen. Het gaat hier dan ook vooral om de situaties waarin kozakkenman al bezig is met het voeren van het 'goede gesprek' . Voor de rest loopt het hier natuurlijk ook niet zo stringent.
Verder vanmorgen een heel verliefd en gebiologeerd jongetjes aanschouwd.![]()
Toen we richting het dorp liepen met wandelwagen en toebehoren, hoorde hij in een van de zijstraten al een kraan. Dus beloofd om op de terugweg 'even' te gaan kijken.
Tja... en toen werd er dus een heel huis gesloopt.Dat even is dus dik drie kwartier geworden (met als ultimatum het wakker worden van Romme
)
Oh, wat heeft hij genoten. Vooral toen er ook nog een tractor langskwam. Echt. 'k heb even zo genoten!![]()
quote:Op woensdag 27 september 2006 13:32 schreef kozakken het volgende:
Fuente, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel te schrijven! Kwam er alleen weer zo krom uit.
Ik doelde ook precies op dat verwende gehuil, dat gepiep en gejank.
Hier gaat het heel goed wanneer papa Jonne naar bed brengt. Maar.... dan moet ik niet halverwege m'n gezicht laten zien en invallen en willen meedoen zonder dat we duidelijk zeggen hoe of wat.
En chacama.. het is toch trial en error. Alles is uitfiegelen en dan maar zien of 't werkt toch? Hier in ieder geval wel!
Idd, dat verwende WHEEEEEEEEEE snik *boos kijken* WHEEEEEEEEquote:Op woensdag 27 september 2006 13:32 schreef kozakken het volgende:
Fuente, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel te schrijven! Kwam er alleen weer zo krom uit.
Ik doelde ook precies op dat verwende gehuil, dat gepiep en gejank.
Hier gaat het heel goed wanneer papa Jonne naar bed brengt. Maar.... dan moet ik niet halverwege m'n gezicht laten zien en invallen en willen meedoen zonder dat we duidelijk zeggen hoe of wat.
En chacama.. het is toch trial en error. Alles is uitfiegelen en dan maar zien of 't werkt toch? Hier in ieder geval wel!
Klinkt bekend Fuente. Fleur kon/kan dat ook heel goed. Ligt ze boekjes te lezen en dan hoor alle liedjes die ze kent ook nog even langskomen. En opeens is het dan stil.... alle eendjes zwemme in het water falderade........quote:Op woensdag 27 september 2006 13:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Idd, dat verwende WHEEEEEEEEEE snik *boos kijken* WHEEEEEEEE
Gut ik heb daar echt een hekel aan, het is niet nodig en dat mag ze van mij best weten, al wordt ze er superboos om
Maar goed, kijk echt huilen herken je vaak wel, en dan wordt er uiteraard getroost. Zo sloeg Sara mij vorige week hard in m'n gezicht, dus ik zei 'nee dat mag niet'en ze mept er zo weer vol tegenaan, toen kwam er nogal een harde 'nee' uit mijn mond, uit reflex, het deed echt pijn. Daar schrok ze ontzettend van, toen huilde ze echt, nou dan troost ik uiteraard wel, ook omdat het van mij niet zo bedoeld was, was echt een reflex.
Qua slapen is het hier om en om, manlief en ik draaien beide late diensten en degeen die thuis is stopt Sara in bed. We houden allebei hetzelfde ritueel aan, en dat werkt erg goed voor Sara. Hoewel ze het de laatste tijd vaak presteert om pas ron 21:30 te gaan slapen, maar dan ligt ze dus al die tijd gewoon te spelen en kletsen in bedje, dat laten we zo, af en toe eens onderdekken, aai over d'r bol, en uiteindelijk gaat ze wel slapen. Zal wel een fase zijn
Dat is echt zo mooi als je jezelf dan in die kleintjes terug hoort. Fleur heeft dat ook. Geeft niet hoor mama, kom maar hier meisje....en dan twee armen om je heen om je te troosten met de woorden och arm meisje, doe maar rustig....quote:Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef kozakken het volgende:
Hier ook een kletskous. Hebben we al lang en breed 'even kletse' gedaan (laatste deel van ons slaapritueel) en loop ik boven nog wat rond, dan hoor ik hele verhalen uit zijn kamertje komen. Uhm... trekker, tein, auto TUUTTUUT, brrrrrrrm, GROTE GRAAFMACHIEN
Het is zo grappig om naar te luisteren.
Laatst waren we boven wat aan het rommelen zo 's middags en Jonne liep om kozakkenman en mij heen. Ik speelde wat met Jonne mee op zijn kamertje zo tussendoor. Maar op een gegeven moment moest ik er toch echt aan geloven. Bedtijd voor mama.;)
Jonne: "Eve instoppe"
Jonne: "Zoooooo"
Mama: Ik wil een kusje.. bedel, bedel-
Jonne: 'Tuuuurlijk!"(alsof ik mezelf hoorde praten
)
Zo lief!quote:Op woensdag 27 september 2006 14:08 schreef chacama het volgende:
[..]
Dat is echt zo mooi als je jezelf dan in die kleintjes terug hoort. Fleur heeft dat ook. Geeft niet hoor mama, kom maar hier meisje....en dan twee armen om je heen om je te troosten met de woorden och arm meisje, doe maar rustig....
Ik ben te lui (en te druk) om het allemaal op te schrijven. Stom eigenlijk, want je vergeet het weer zo snel..quote:Op woensdag 27 september 2006 22:09 schreef heaven7 het volgende:
Schrijven jullie deze dingetjes allemaal op? Mijn moeder heeft dat 21 jaar geleden ook gedaan, je vergeet het echt weer namelijk en het is zo leuk om terug te lezen
Ah gosquote:Op woensdag 27 september 2006 22:45 schreef E.T. het volgende:
Ze vertelde het alsof ze verkering ging vragen![]()
Leuk LadyS!! Giulia gaat vandaag voor de 4e keer naar de PSZ (sgool volgens haar..) Ze vind het helemaal geweldig. Ze staat een uur van te voren al klaar met rugzakje om, en dan duurt het haar allemaal veel te langquote:Op donderdag 28 september 2006 10:06 schreef LadyS het volgende:
aaaahh... MariaWat leuk zeg dat soort dingen
Amber mag 3 oktober voor het eerst naar de pszIk ben zooo benieuwd hoe ze het vindt volgens mij ga ik huilen als ik haar weg ga brengen, gewoon omdat het mijn meisje is dat al zo groot dat ze naar schooltje gaat
Ik ben natuurlijk geen babytje meer maar ik gebruik de cortisoncreme dagelijks sinds ik 10 jaar ben, nu al 23 jaar dus. En ik heb nergens last van, geen dunnere huid o.i.d. Ik zou me er ook niet al te druk om maken dus. Af en toe een keertje smeren als ze erg veel last van hebben van eczeem vind ik echt gezonder dan ze met heftige jeuk en eczeem rond laten lopen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:00 schreef phileine het volgende:
Spuuglokje, je moet je ook niet al te druk maken om die creme. Isa heeft ook een keer cortisoncreme gehad toen ze een hele hardnekkige exceem had. Zolang je het niet langer dan twee weken achter elkaar gebruikt (en inderdaad dun smeert) kan het niet zoveel kwaad. Maar inderdaad zeker niet preventief!
Waar heb ik gezegd dat het onschadelijk spul is danquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:23 schreef phileine het volgende:
Eh tja ladybos, dat is een beetje "mijn opa rookte twee pakjes per dag en is 90 geworden dus van roken ga je niet eerder dood". Het is nu eenmaal aangetoond dat die creme niet meer werkt (of zelfs contraproductief) als je hem langere tijd gebruikt (ik geloof maximaal 6 maanden per jaar, in extreme gevallen). Jij hebt dus mazzel, maar dat wil niet zeggen dat het dus onschadelijk spul is.
Hihi ja nou is hij sowieso wel een makkelijke slaper hoor (afkloppen), maar hij had de laatste tijd wel dat ie als ie naar bed moest ging mopperen of echt huilen. Totdat ie eenmaal in bed lag dan wa shet ook weer okay. Maar nu dus (even) geen probleemquote:Op zondag 1 oktober 2006 14:05 schreef Ladybos het volgende:
Hahaha Tex ik zou er ook maar even flink van genieten ! Wel lief dat hij zonder problemen gaat slapen
Hard gaat dat he? Hier ook, veels te snel, hoe ze zich ineens ontwikkeldquote:Op maandag 2 oktober 2006 10:58 schreef Saffier het volgende:
Fuente hoe is het met Sara?
Deze maand nog komen we dit topic 'versterken', wat gaat het toch hardZo leuk om te zien dat de dreumesjes lekker gaan kletsen en al meer mensjes worden.
Vooral dat momentje voor mij... dat miste ik ineensquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:15 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ach tis toch een momentje van rust voor Isa en jou....toch?
Eva is gewoon een hele mooi naamquote:
Ja idd erg jammerquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:10 schreef dutchie het volgende:
Goed zo LadyS!
(ik wilde nog even zeggen dat ik het wel jammer vond dat we elkaar zo kort gesproken hebben laatst)
Poeh Githa, dat zal toch wel even een tegenvaller zijn weer zegquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:36 schreef Githa het volgende:
Vanmiddag met Jordy naar het ziekenhuis geweest.
Uiteindeijk heeft de spalk toch niet het gewenste effect gehad en zal de operatie in compexiteit toch in zijn geheel moeten worden over gedaan.
[..]
Ouderschapsverlof is max 6 maanden/max de helft van je normale werkweek, dit mag je opnemen tot het 8e jaar van je kind. Dit verlof is meestal onbetaald, tenzij je het geluk hebt bij een overheidsinstelling of in een branche met een erg goede CAO te werken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:36 schreef Lishe het volgende:
Och Githa toch, wat een tegenvaller.![]()
Bah en moeilijk en naar. Ik hoop dat je je wel een beetje op kan trekken aan Jordy's stoerheid van de vorige operatie,
En ik weet niet of ouderschapsverlof hetzelfde is als zorgverlof? Maar dan krijg je in ieder geval nog een gedeelte van je salaris uitbetaald. Misschien dat jij of Spook daar gebruik van kunnen maken? Ik hoop dat jullie eruit komen. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het gewoon goedkomt. Dat jullie lekkere ding goed revalideerd. En dat jij jezelf niet voorbij loopt. Succes lief mamatje.![]()
Ik heb weer andere voordelen bij mijn baasquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:48 schreef Lishe het volgende:
Dat wist ik niet Sjeen. Ik heb een collega die er gebruik van maakt. Ik werk bij een welzijnsinstelling dus tja, sociaal he?Maar zover ik weet werkt Githa ook bij zo'n instantie dus wie weet. Hopelijk vind je wat Githje.
![]()
En natuurlijk is het niet het allerergste wat er is. Maar voor jullie op dit moment wel. En daarom geeft het niks dat je toegeeft dat het moeilijk is, het geeft ons de kans te luisteren en je voor zover het mogelijk is, op te peppen.
Je weet nu wat je kan verwachten en dat scheelt al een boel.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:47 schreef Githa het volgende:
Alles heeft zijn voor- en nadelen he![]()
Maar goed, een maand is al best snel ja.... nu alles nog gaan regelen op het werk en dan kunnen we er weer tegenaan.
Lishe, woorden op Inet zijn zo makkelijk he... ik moet soms best nog eens een traantje laten hoor en dat zal straks wel weer erger zijn, maar ook dat geeft niks, toch![]()
Ik ga gewoon proberen om niet te veel aan de vorige keer te denken, wie weet gaat het nu stukken beter.
Daar heb je gelijk in. Want de vorige keer heb je toch angst op gebouwd. En die angst is terecht, maar ik bedoel dat je de verzorging al weet en dat je daar straks minder vragen over hebt en dat je wat zekerder een nieuw verband aan legt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:59 schreef Githa het volgende:
Maar ik zie 'weten wat je kunt verwachten' niet zo als voordeel eigenlijk, iedereen roept van wel, maar het is ons zo tegengevallen de vorige keer dat we er daardoor meer tegenop zien nu.
Nou, incontinentiemateriaal gebruikt hij natuurlijk wel, dus dat is toch wel fijn dat ze het vragenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:25 schreef Githa het volgende:
Met enkel alleen vragen of hij rookt,een prothese heeft, gelovig is of incontinentie matriaal gebruikt![]()
*voorzichtig opmerking maakt...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef Anitra het volgende:
De uitslagen van Djulian zijn binnen.
[...]
Voor het BHS gebeuren worden we door gestuurd naar een orthopedagoog, waarom is mij een raadsel, het is geen gedragsstoornis, geen autistisch kind of wat dan ook in die richtingen. Maar ook daar geen antwoord op alleen dat we nog wel wat zouden horen.
We zitten dus met meer vragen dan voor we naar de kinderarts toe gingen.
Volgens google kan een kind zulke aanvallen wel als gedrag hebben:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:20 schreef Anitra het volgende:
Je kan mij niet wijs maken dat een kind zulke aanvallen als gedrag heeft. Hij ligt op zo'n moment levenloos in mijn armen, reageerd nergens op, dat gaat erbij mij niet in dat dat gedrag zou zijn. Het menselijk lichaam is nl gebouwd om de ademhaling door te laten gaan, je kan zelf je adem niet zo inhouden dat je weg bent, dat gaat gewoon niet. 1 tot 2 minuten niet ademen is geen gedrag in mijn ogen.
Oh, dan valt 25 nog wel mee dus, ze leken alweer zo groot.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:22 schreef Rottdog het volgende:
Zoë der laatst gekochte laarzen had ze al maat 27![]()
Zoë begint zich nu pas te intresseren om samen te lezen maar dan wel de simpele dingen zoals het blad sesamstraat.![]()
Ja dat is wel leuk he?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:22 schreef lady-wrb het volgende:
en die adidasjes zijn ook zo leuk
kunnen we geen apart kinderschoenentopic beginnen? met veel foto's en tips hoe wat en waar
En nou hoor ik net dat ie gisteren voor het eerst heeft gesprongen (vandaag lukt het even niet zo goed)quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:35 schreef texelonia het volgende:
Noah begint ook al kleuren te noemen en doet het nog goed ook!Zoveel nieuwe dingen ineens!
![]()
Die zijn leuk!!!! waar heb je die vandaan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:10 schreef Sjeen het volgende:
Iedereen nieuwe schoenen aan het kopen... wij ookIsa heeft maat 24 nu en heeft van de week deze laarsjes gekregen:
[afbeelding]
Voorlezen is hier ook vaste prik voor het slapen gaan. Liefst uit het grote boek van Sesamstraat of 'het haar van Saar'![]()
Locale schoenenzaak... Het merk is Gattino, dus waarschijnlijk wel nederlandbreed verkrijgbaarquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:41 schreef LadyS het volgende:
[..]
Die zijn leuk!!!! waar heb je die vandaan?
De allerleukste kinderschoenen!!!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:50 schreef lady-wrb het volgende:
wie trapt er af? ik stel voor dat sjeen begint met de schattige nieuwe laarsjes van isa
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:40 schreef m@x het volgende:
[...]
En volgens mij hoort het in het kleutertopic thuis maar aangezien Saffier er hier toch over begint
[...]
Ik lees alle topics dus ik vind het altijd welquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:26 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ik kon het hier al niet zo snel terugvinden en zag Lois hier opduiken dus nam maar aan dat ze het hier had gepost!
Samara draagt ook wel tweedehands schoenen hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:01 schreef bixister het volgende:
ik ben ook echt heel erg met schoenen voor Anna, heb laatst 5(!) paar voor d'r gekocht, van maat 23 t/m maat 26. wel tweedehands maar van een merk dat haar echt super zit (Mod8) dus dat is relatief veilig. ik zal morgen een fotootje maken van 't hele rijtje.
van Gattino heeft Anna ook al 2 paar versleten maar die vallen toch wat smal over 't algemeen. Piet kan ze echt niet aan. die draagt nu al een tijd schoenen van Yellow Cab (ook tweedehands maar ook wel zo'n goede kwaliteit dat dat niet zo veel uitmaakt).
hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:30 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik lees alle topics dus ik vind het altijd welLief zijn jullie
Goed van Noah!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:25 schreef texelonia het volgende:
[..]
En nou hoor ik net dat ie gisteren voor het eerst heeft gesprongen (vandaag lukt het even niet zo goed)Tjee, hij doet echt ineens alles in één keer
toen luca een kussen wilde,heb ik een boxkleed een paar keer dubbel gevouwen en dat in een sloop gestopt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:33 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kom er even tussendoor, zonder verder te reageren, sorry. Is het erg om een kind van Jolies leeftijd met een kussen te laten slapen? Een grote mensen kussen? Ze zal er wel niet meer in kunnen stikken maar andere bezwaren? Voor nek en ligging?
Dat deed Isa dus ookquote:Op maandag 9 oktober 2006 08:28 schreef snoopy het volgende:
Bij ons is het eigenlijk ook gekomen omdat Morris steeds met zijn hoofd bovenop een bergje deken ging liggen. Voor de rest lag hij dan bloot. Dus sinds deze week heeft hij kinderkussen en dekbed van de HEMA en hij ligt er echt als zo'n prinsje onder
Lijkt me een goed idee. Wat je nog kunt proberen is een klein nachtlampje aan te doen en aangeven dat ze in bed boekjes mag lezen, maar dat ze dus wel stil moet zijn, want papa en mama moeten slapen. Ik weet niet of dit gaat in combi met de 5-10-15 min regel. Het enige wat ik weet is dat Fleur het er goed 'op doet'. Zo heeft ze niet het idee dat ze moet slapen, maar wel stil moet zijn en uiteindelijk valt ze dan wel in slaap. Nu heb ik dit 's nachts pas 3 of 4 keer hoeven doen, want inmiddels slaapt ze door als een roos. Maar goed, misschien kun je er iets mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:59 schreef Githa het volgende:
Misschien niet uit bed halen om met de mobiel te spelen Fuente en direct de 5-10-15 min methode toepassen, uiteraard wel troosten ín bed.
Het blijft moeilijk en vreselijk frusterend als het van die doorzettertjes zijn![]()
Dat doen we sinds een paar dagen ook niet meer. Maar ze is idd een ontzettende doorzetter. Ik denk dat we de komende nachten gewoon stug volhouden met die 5-10 minutenregel, maar het breekt ons zo op. Want al spreek je af dat de 1 eruit gaat die nacht, Sara gilt zo hard dat je dan toch niet kan slapen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:59 schreef Githa het volgende:
Misschien niet uit bed halen om met de mobiel te spelen Fuente en direct de 5-10-15 min methode toepassen, uiteraard wel troosten ín bed.
Het blijft moeilijk en vreselijk frusterend als het van die doorzettertjes zijn![]()
Misschien slaapt ze overdag te veel?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef Fuente het volgende:
cacama, we proberen van alles te bedenken wat het zou kunnen zijn, maar wij worden zelf nergens wakker van (ja, van Sara dan). Ze wil ook echt uit bedje, en dan wil ze aan de mobiel zitten (hangt er 1 op haar kamer, vindt ze reuze interessant) en ze wil kletsen en leuk doen, zodra je haar in bed zet is het brullen. Haar oortjes zijn pas gechecked, daar kan ze ook geen last van hebben. Overdag slaapt ze wel goed, bij opa en oma 's nachts dus ook.
Is ook zo, sterkte in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:16 schreef Fuente het volgende:
We hebben Sara pas na het eten naar opa en oma gebracht, dus haar overdag-tijd was exact hetzelfde... Lastig is dit zeg
Ze slaapt overdag vaak maar 1 keer, en niet echt heel lang.
Thnx allemaal, voor de opbeurende woorden, ik houd me idd maar vast aan ' dat het overgaat', is eerder ook altijd het geval geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |