abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:22:35 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42438209
Noah vindt alleen de boekjes leuk met pop-ups en "kiekeboe"-vakjes en dat soort dingen En verder een aantal boekjes die heel dik en stevig zijn waar ie ook zelf mee mag "lezen", en alleen plaatjes benoemt of dierengeluiden nadoet. Echt verhaaltjes voorlezen vindt ie nog niet interessant
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:22:34 #202
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42440293
Zoë der laatst gekochte laarzen had ze al maat 27

Zoë begint zich nu pas te intresseren om samen te lezen maar dan wel de simpele dingen zoals het blad sesamstraat.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:28:11 #203
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42440501
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:22 schreef Rottdog het volgende:
Zoë der laatst gekochte laarzen had ze al maat 27

Zoë begint zich nu pas te intresseren om samen te lezen maar dan wel de simpele dingen zoals het blad sesamstraat.
Oh, dan valt 25 nog wel mee dus, ze leken alweer zo groot.
Raar is dat, ik ben dat van Joey alweer vergeten.

Samara leest graag een boekje samen in bed voor het slapen gaan, lange verhaaltjes houd ze niet vol, meestal lezen we uit het grote dikkie dik boek, die verhaaltjes zijn net mooi.
Laatst heb ik Jip en Janneke nog geprobeert maar dat lukt nog niet, de verhaaltjes zijn te lang denk ik.
Maar met Samara is het ook pas sinds een half jaartje of zoiets.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:03:33 #204
81992 Githa
pi_42447601
Jordy vind plaatjes kijken wel heel leuk om samen te doen en dan vooral in fotoboekjes waarin hij mensen herkent.
Ik maak voor hem eigen fotoboekjes van leuke dingen, zoals een dagje efteling enzo, dan kan ik hem vertellen van die dag als we de foto's aan het kijken zijn en dat vindt hij heel erg leuk

Gewone boekjes leest hij liever zelf, echte verhaaltjes over een beer o.i. doen hem nog niet zoveel en daar heeft hij dan ook geen geduld voor.

Senesta, ik vind 25 ook wel meevallen hoor, Jordy zit nu ook al in 23 en ik ben bang dat hij daar heel snel uit zal zijn daaaaag, nieuwe schoenen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:21:49 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42447797
Kai

Anitra we praten snel ) kan weer niet msnén upload van @home werkt niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:21:59 #206
81992 Githa
pi_42447800
Jordy heeft trouwens een nieuwe zinnetje, hij zegt heel de dag tegen alles en iedereen "kom maar" maar dan ook met een heel lief en troostend stemmetje waarop de knuffel, de hond, ik of wat dan ook een knuffel krijgt
pi_42448623
wat schattig.

anna zit alles en iedereen na te praten momenteel, erg grappig. zij heeft nu trouwens schoenmaat 23. en piet zit al in 28. maar over dat voorlezen: bij piet zijn we er heel vroeg mee begonnen, gewoon samen prentenboeken bekijken dan he, en dat vond hij ook al heel vroeg leuk. bij anna kwam het er lang niet zo vaak van, maar die vond boekjes en plaatjes kijken toch ook al erg vroeg leuk. ze heeft ook wel haar voorkeuren voor sommige barbapapa boekjes bijvoorbeeld. 't liefst boekjes waarin flink wat gehuild wordt. en als ze er niet echt in huilen verzint anna het er zelf wel bij. en veel herhaling, altijd wordt er om 'nog een keer?!' gevraagd als een boekje uit is.

piet is nu juist wat meer geïnteresseerd in nieuwe boekjes, en die begint echte verhalen nu ook steeds leuker te vinden. maar zo'n prentenboek als 'de gele ballon' (ja sjak, ik heb 'm laatst ook gekocht) waarin je zelf eindeloos van alles kunt opzoeken en er zelf verhalen bij kunt verzinnen vindt hij ook erg leuk. voor het slapen gaan doen we trouwens meestal verhalen-uit-eigen-mouw/duim.
pi_42449381
Evenstar

Jordy

Djulian heeft maat 25 maar hij heeft brede voeten en hoge wreef, dus schoenen is altijd een ramp.
Boekjes vind hij echt helemaal niks. Voor zijn verjaardag heeft hij een heel leuk boek gehad over dieren met schuifjes en dan heb je een ander plaatje. Djulian wil het alleen maar slopen
Hij gaat ineens zo vooruit met praten hij zegt alles na en probeert nu ook zinnetjes te maken. Gisteren zat Djen op de grond en ineens komt Djulian op haar afgerend, geeft haar een kus en roept: Bibi lief! Daar kan ik zo van genieten, van dat babbelen!
pi_42450154
Morris heeft net nieuwe schoenen gekregen, maat 25

Hier zijn we ook al heeeel vroeg met voorlezen begonnen en Morris vind het erg leuk. Hij sleept zelf boeken aan en zijn favoriete boeken zijn toch wel die van Richard Scarry. Daar is zo ontzettend veel op te zien. Erg leuk. En verder natuurlijk alles met tractoren en graafmesjemmes (graafmachines).

Verder babbelt hij de oren van je hoofd.Ik vind dat hij heel veel woorden kan en zinnetjes van 3 woorden maakt hij ook. En soms echt van die gekke moeilijke woorden als graafmachine, betonmolen, hagelslag, ziekenwagen, aanhangwagen. Heel grappig.

Vanmorgen gaf hij zijn (spuug)doekjes aan de baby. Dat vond ik zo schattig. Hij moest er eerst niks van weten maar zo langzamerhand zoekt hij toenadering. Ik laat het hem allemaal lekker op zijn eigen tempo doen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:33:27 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42450420
Noah heeft nieuwe schoenen in maat 22. Wat een ukkie dan vergeleken de rest

Noah zegt ook alles van ons naar. Maar soms maakt ie van andere woorden zo een ander woord dat het even duurt voordat ik snap wat ie bedoet Zoals "Kuuk" ik dacht dat ie de keuken bedoelde eerst, maar hij bedoelde gewoon "kijk". En olifant noemt ie "èh-ie-oot"
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:00:00 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42451015
Het aantal lettergrepen klopt in ieder geval
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:29:29 #212
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42453140
Kai heeft nu ook maat 22 (dezelfde schoenen als Jordy). Ik denk dat hij, als hij echt gaat lopen, gelijk een sprongetje maakt qua maat. Het is toch vaak zo dat de voetjes dan uitzakken? Nu heeft hij echt nog zo'n kussentje van babyvet bovenop zijn voetje.

Voorlezen is hier vaste prik voor het slapen gaan. We hebben inmiddels al een hele plank vol boekjes maar meneer wil alleen "Nijntje in de dierentuin" horen. Hij kent hem inmiddels bijna helemaal uit zijn hoofd en leest het boekje eigenlijk zelf aan papa voor

Dat praten is zo leuk. Kai verzint nu hele verhalen. Altijd valt er iets en dan is het "boem, au, huilen". Dat geldt overigens ook voor een stoel die op z'n kant ligt ofzo.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42456386
(Voor)lezen is hier ook hip! Minder is dat mama het zo leuk vindt om voor te lezen, maar dat Dylan na een paar bladzijdes vindt dat hij mag lezen, of een paar bladzijdes extra omdraait Ach ja, hij is gewoon enthousiast he Ik lees meestal dan ook boekjes met weinig tekst voor, zoals Nijntje. Is ook nog in rijmvorm dus luistert helemaal lekker!

Dylan heeft trouwens maat 24 en zijn voeten groeien best langzaam vind ik. Soms wil ik zo graag schoenen voor hem kopen, terwijl hij ze echt niet nodig heeft
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:35:44 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42458944
Noah begint ook al kleuren te noemen en doet het nog goed ook! Zoveel nieuwe dingen ineens!
©Dumbo
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:10:37 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42459798
Iedereen nieuwe schoenen aan het kopen... wij ook Isa heeft maat 24 nu en heeft van de week deze laarsjes gekregen:

Voorlezen is hier ook vaste prik voor het slapen gaan. Liefst uit het grote boek van Sesamstraat of 'het haar van Saar'
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:21:21 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42460093
Oh wat een leuke laarsjes!
Samara heeft deze adidasjes gekregen:

En ze heeft een paar zwarte laklaarsjes voor onder een rokje of iets dergelijks.
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:21:46 #217
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:22:58 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42460128
en die adidasjes zijn ook zo leuk

kunnen we geen apart kinderschoenentopic beginnen? met veel foto's en tips hoe wat en waar
pi_42460143
Wat een super leuke laarsjes
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:23:56 #220
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42460151
jeetje githa, ik lees nu pas dat het met jordi's handjes zo tegenzit. (ik kom weinig in dit topic )
wat naar joh.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:25:44 #221
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42460205
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:22 schreef lady-wrb het volgende:
en die adidasjes zijn ook zo leuk

kunnen we geen apart kinderschoenentopic beginnen? met veel foto's en tips hoe wat en waar
Ja dat is wel leuk he?
Ik wilde eerst een paar hoge allstars voor onder een rokje voor Samara, ik vind ze zo stoer, in het zwart leer, maar die gaan pas vanaf maatje 27.
Ik geloof dat ik best wel een schoenen/kleding tik heb momenteel
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:25:46 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42460206
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:35 schreef texelonia het volgende:
Noah begint ook al kleuren te noemen en doet het nog goed ook! Zoveel nieuwe dingen ineens!
En nou hoor ik net dat ie gisteren voor het eerst heeft gesprongen (vandaag lukt het even niet zo goed) Tjee, hij doet echt ineens alles in één keer
©Dumbo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:46:43 #223
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42460797
Juul heeft schuiten. Die zit nu al in 23. Ai ai, dat belooft wat.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:49:27 #224
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42460880
Ik 'hoor' hier nog wel niet thuis, maar Tobias heeft al maat 20! Universele (binnen)schoentjes van 12-18 maanden past hij nog maar net Dat wordt nog wat! En boekjes lezen is (nog) niet leuk, maar foldertjes scheuren daarintegen

Githa wat balen dat het niet helemaal lekker loopt met Jordy's handje. Ik zou de volgende operatie ook zsm doen, fijn dat jullie over een maand alweer geholpen kunnen worden! Is het verlof van je vriend al geregeld?

Lois, logisch dat het 'even' duurde voor je je verhaal over Eva op kon schrijven hier, je had zo gehoopt dat ze geen groter stempeltje zou krijgen en als je dan die uitslagen zo keihard krijgt, dat zal heel moeilijk zijn geweest voor jullie. Het is al eerder gezegd, maar ik doe het nog een keertje; Eva had geen lievere ouders dan jullie uit kunnen kiezen! Ze komt er wel, jullie vinden de weg wel met en voor haar
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:40:03 #225
3142 m@x
pi_42462402
Wat een leuke meisjesschoenen zeg. Ik vind het voor jongetjes vaak een stuk moeilijker. Misschien toch een reden om nog een keer een meisje te maken

Ik had volgens mij ook nog niet gereageerd op het nieuws over Jordy's handjes. Ik zat me toen ik het laatst las te bedenken dat ik blij mag zijn dat Kai alleen maar nog niet loopt en dat dat vanzelf wel zal komen, zonder operaties enzo. Ik kan me voorstellen dat jullie als een berg tegen de operatie opzien, zeker nadat het de vorige keer zo is tegengevallen. Maar misschien is het wel beter om het zo snel mogelijk achter de rug te hebben.

En volgens mij hoort het in het kleutertopic thuis maar aangezien Saffier er hier toch over begint .... Ik vind het echt geweldig hoe jullie met Eva omgaan. Die uitslagen zijn inderdaad keihard maar ik weet ook zeker dat jullie er elkaar doorheen kunnen slepen. Ik vond Eva tijdens de meet zo lief met dat eigenwijze brilletje van haar. Ze was zo leuk met Kai's auto aan het spelen en zo lekker in haar eentje aan het rommelen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:41:25 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42462437
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:10 schreef Sjeen het volgende:
Iedereen nieuwe schoenen aan het kopen... wij ook Isa heeft maat 24 nu en heeft van de week deze laarsjes gekregen:

[afbeelding]

Voorlezen is hier ook vaste prik voor het slapen gaan. Liefst uit het grote boek van Sesamstraat of 'het haar van Saar'
Die zijn leuk!!!! waar heb je die vandaan?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:44:01 #227
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42462536
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:41 schreef LadyS het volgende:

[..]

Die zijn leuk!!!! waar heb je die vandaan?
Locale schoenenzaak... Het merk is Gattino, dus waarschijnlijk wel nederlandbreed verkrijgbaar
  Jubileum moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:44:03 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42462539
Leuk! Doe maar een apart kinderschoenen topic, kun je gelijk alles showen enzo
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:50:29 #229
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42462734
wie trapt er af? ik stel voor dat sjeen begint met de schattige nieuwe laarsjes van isa
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:01:50 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42463075
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:50 schreef lady-wrb het volgende:
wie trapt er af? ik stel voor dat sjeen begint met de schattige nieuwe laarsjes van isa
De allerleukste kinderschoenen!!!
pi_42463080
ik ben ook echt heel erg met schoenen voor Anna, heb laatst 5(!) paar voor d'r gekocht, van maat 23 t/m maat 26. wel tweedehands maar van een merk dat haar echt super zit (Mod8) dus dat is relatief veilig. ik zal morgen een fotootje maken van 't hele rijtje.

van Gattino heeft Anna ook al 2 paar versleten maar die vallen toch wat smal over 't algemeen. Piet kan ze echt niet aan. die draagt nu al een tijd schoenen van Yellow Cab (ook tweedehands maar ook wel zo'n goede kwaliteit dat dat niet zo veel uitmaakt).
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:26:49 #232
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42463961
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:40 schreef m@x het volgende:

[...]
En volgens mij hoort het in het kleutertopic thuis maar aangezien Saffier er hier toch over begint
[...]
Ik kon het hier al niet zo snel terugvinden en zag Lois hier opduiken dus nam maar aan dat ze het hier had gepost!

M@x jouw Kai komt er heus wel hoor! Die slaat straks het lopen over en begint meteen met rennen joh!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42463973
kai bíjna twee-jaar zie ik, wow!
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:29:05 #234
37843 lady-wrb
kortaf
  Jubileum moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:30:05 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42464088
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:26 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ik kon het hier al niet zo snel terugvinden en zag Lois hier opduiken dus nam maar aan dat ze het hier had gepost!
Ik lees alle topics dus ik vind het altijd wel Lief zijn jullie
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:31:19 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42464140
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:01 schreef bixister het volgende:
ik ben ook echt heel erg met schoenen voor Anna, heb laatst 5(!) paar voor d'r gekocht, van maat 23 t/m maat 26. wel tweedehands maar van een merk dat haar echt super zit (Mod8) dus dat is relatief veilig. ik zal morgen een fotootje maken van 't hele rijtje.

van Gattino heeft Anna ook al 2 paar versleten maar die vallen toch wat smal over 't algemeen. Piet kan ze echt niet aan. die draagt nu al een tijd schoenen van Yellow Cab (ook tweedehands maar ook wel zo'n goede kwaliteit dat dat niet zo veel uitmaakt).
Samara draagt ook wel tweedehands schoenen hoor.
Niet altijd maar soms wel.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:32:21 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42464170
Gattino valt inderdaad smal Bix, Isa schijnt erg smalle voetjes te hebben, deze laarsjes passen echt perfect (ze heeft mama's kuiten in elk geval niet geërfd
  † In Memoriam † zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:45:08 #238
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42464577
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:30 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik lees alle topics dus ik vind het altijd wel Lief zijn jullie
hoe doe je dat?
mijn dagen hebben 24 uur en zijn standaard te kort, heb jij andere dagen?
pi_42481636
Wat een stoere schoenen allemaal!

Wat voor schoenen en waar hebben jullie schoenen gekocht toen jullie kids net gingen lopen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42482879
Ik heb bij Scapino laatst de lijn van dr. Visser gezien, hele leuke schoentjes! Weet iemand of deze ook goed zijn? Ik bedoel qua kwaliteit en goed voor de voetjes? Voor de winter heeft Sara namelijk schoentjes nodig en ze begint ook een beetje te lopen nu. Ik heb wel eens gehoord dat ze 3 maanden goed los moeten kunnen lopen voor je ze schoentjes ' mag' aantrekken, maar voor naar buiten in de winter lijkt het me wel handig om warme schoentjes te hebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 18:44:53 #241
81992 Githa
pi_42486515
Jordy is ineens de hoogte in geschoten denk ik, vanmorgen wilde ik hem een setje aan doen die hij vorige week nog aan had en het was gewoon hoog water dus toenik ging ik nog wat kleding bij hem passen en ik kon zo zijn halve kleding kast wegleggen Ohw, Ohw...
Dus nu maar ff marktplaats aan het afstruinen, wie weet zijn er nog leuke setjes te vinden.

Dat het ineens zo hard kan gaan hé!
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 18:55:29 #242
81992 Githa
pi_42486868
Oe, volgens mij heb ik bijna een merk kledingpakket gekocht met 8 broekjes en 11 truien/vesten
zou toch even mooi zijn he
pi_42487554
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:25 schreef texelonia het volgende:

[..]

En nou hoor ik net dat ie gisteren voor het eerst heeft gesprongen (vandaag lukt het even niet zo goed) Tjee, hij doet echt ineens alles in één keer
Goed van Noah! Dylan kan nog steeds niet springen, maar doet wel pogingen, zo grappig Ook hij kent de kleuren en getallen t/m 12, ik vind het nog steeds leuk dat je bij je kind zo trots op iets kan zijn wat voor jezelf zo gewoon is!

Fuente Dylan had speciale kinderschoentjes met een heel flexibele zool, speciaal voor als ze net (gaan) lopen. Kan je gewoon bij (kinder)schoenenzaken kopen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:56:02 #244
3142 m@x
pi_42489024
Zo stom dat die beginnersschoentjes maar tot maat 21 gaan Maar goed, dat is mijn eigen frustratie. We kopen nu hushpuppies bij Dolcis. Ik vind ze veel te duur voor een kind wat er eigenlijk niet op loopt, maar zonder schoenen kan je niet buitenspelen dus hij heeft ze wel echt nodig. Gelukkig hebben we nu al twee keer in de uitverkoop een paar voor 10 euro op de kop kunnen tikken.

Toen ik Kai vanavond naar bed bracht deden we nog even het "kai is mama's........" spelletje. Normaal vult hij op de puntjes de raarste woorden in (meisje, kangaroe, auto, etc) maar vandaag kwam hij niet verder dan "baby" (beejie). Echt te lief.
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:43:25 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42490871
Hier ook al nieuwe schoenen. Zal ze morgen wel even spammen in het andere topic. Fleur zit nu in 25. En wat heeft de rest gave schoenen zeg...

Fleur begint geloof ik van mening te zijn dat ze 's middags niet hoeft te slapen. Maar uiteindelijk heeft de slaap vanmiddag om kwart voor 3 gewonnen.... Daarna lekker het bos in....maar daar zijn geen spinnen hoor..... nee, daar zijn geen spinnen. Alleen padestoelen en konijntjes.....
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:48:40 #246
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42491063
Fuente hier ook in eerste instantie zo'n super flexibele zool gehad (bij kinderschoenenwinkel gekocht). Tegenwoordig wordt hier ook wel Dr.Visser gedragen en bevalt tot nu toe prima (hoewel ze d'r laatste schoenen niet aan wil om de een of andere vage reden.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 21:30:14 #247
81992 Githa
pi_42492869
Jordy wilde om 16.00 nog even slapen, hij was moe van de visite, dus even op bed gelegd, maar om 19.30 was hij nog niet wakker en hij moest nog eten dus toch maar wakker gemaakt en wat gegeven, maar hij bleef maar warm met van die rode appel wangen, waarvan ik dacht dat ze misschien van de slaap waren, maar nu heeft hij koorts verklaard wel gelijk waarom hij zolang bleef slapen.

M@x, komt er nog een leuke verjaardags spam ? ... en wat vond Kai van zijn stoel?
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:36:41 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42493140
Jordy.....beterschap
  FOK!fossiel zondag 8 oktober 2006 @ 21:50:45 #249
2628 Karin
pi_42493739
Beterschap Jordy!
Erg he dat ze opeens uit hun hele garderobe gegroeid zijn? Bram heeft bijna de hele zomer in van die 3/4 broeken gelopen met nog 3 spijkerbroeken voor de koudere dagen. Het is wat kouder geworden en hij pastte helemaal niets meer van voor de zomer Ook die spijkerbroekjes hadden hoog water. Dus nog heel snel op zoek naar flink stel broeken, zeker voor zijn vakantie. Want 5 dagen weg en zeker als hij druk aan het spelen is en moe is wil hij nog wel in zijn broek plassen, broekje of 8 is echt geen overbodige luxe. Ik kon natuurlijk weer niet genoeg vinden, helemaal in stress, maar zijn personal shopper heeft gelukkig geholpen En ik kon ook nog broekjes lenen van Spuuglokje Dus er ligt hier een hele berg om ingepakt te worden.
pi_42494860
haha zo'n personal shopper zou ik ook wel willen karin, klinkt erg handig!

githa, beterschap voor jordy.

dat ineens de lengte in schieten komt mij ook bekend voor, ik kan hier ook voortdurend weer dingen uit de kast halen die niet meer blijken te passen. en ook het steeds weer kijken wat er van de al in ruime mate op voorraad zijnde nieuwe kleding al past vind ik een heel gedoe. ja, een luxeprobleem, maar ik had zelf al aardig wat ingeslagen en krijg nu van alle kanten ook ineens zakken vol kleertjes voor anna. hartstikke leuk, maar ik ben dan zo bang dat ik dingen vergeet op tijd aan te trekken. ze zijn er zo weer uit.

m@x, gefeliciteerd met k@i! hoe was 't vandaag?! wat lief dat ie juist vanavond weer even je baby wilde zijn.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:33:00 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_42495386
Ik kom er even tussendoor, zonder verder te reageren, sorry. Is het erg om een kind van Jolies leeftijd met een kussen te laten slapen? Een grote mensen kussen? Ze zal er wel niet meer in kunnen stikken maar andere bezwaren? Voor nek en ligging?
pi_42495562
luchtbel ik weet 't eigenlijk niet. maar zou je niet liever zo'n platter kinderkussen nemen om mee te beginnen? of wil ze daar niet op slapen.
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 22:38:21 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42495608
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:33 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kom er even tussendoor, zonder verder te reageren, sorry. Is het erg om een kind van Jolies leeftijd met een kussen te laten slapen? Een grote mensen kussen? Ze zal er wel niet meer in kunnen stikken maar andere bezwaren? Voor nek en ligging?
toen luca een kussen wilde,heb ik een boxkleed een paar keer dubbel gevouwen en dat in een sloop gestopt.
toch een beetje een kussen, maar niet zo hoog.
pi_42495694
Myrthe heeft een heel dun kussen van ikea. Zijn meteen ook de goedkoopste kussens.
Verder is 't denk ik hetzelfde als bij grote mensen: buikslapers extra dun kussen, zijslapers hoog kussen, etc zodat de ruggengraat zo recht mogelijk blijft.

M@x gefeliciteerd met Kais verjaardag

Fuente (toch?) een beginnersschoentje moet zo flexibel zijn dat je hem met 1 hand dubbel kunt vouwen. Meestal zijn die drVisserschoenen wel goed dacht ik maar je kunt beter zelf in de winkel even proberen of dat wil (en natuurlijk lengte- en breedtemaat even opmeten en vergelijken).
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:43:39 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_42495857
Ja nee Bix, het was eigenlijk niet de bedoeling dat ze een kussen kreeg. Maar Jolie kan steeds niet in slaap komen en wilde bij mij in bed en dat wilde ik niet, dus toen wilde ze mijn kussen. En ik dacht dat moet kunnen maar inmiddels heeft ze iedere nacht die ze de afgelopen weken thuis is geweets met mijn kussen geslapen. En ineens vraag ik me af of dat wel gezond is. Of ze niet straks ergens last van gaat krijgen?

Dat wist ik niet Poemojn, dat dat zo was bij volwassen mensen. Ze heeft nu dus een hoog kussen en slaapt op d'r zij dus op zich klopt dat wel.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:45:12 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_42495926
Misschien wil ze iets vertrouwds van jou? En is een gedragen t-shirt ook iets wat haar het gevoel geeft dat ze een beetje bij je is?
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:57:17 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_42496464
Nee ze wil alleen maar het kussen of in mijn bed. We hebben zoiets ook gehad met haar vorig jaar een keer maar dat was na twee nachtjes over. Nu duurt het wat langer. Ik vind het op zich niet zo erg, haar leven is even niet zo leuk en vertrouwd, als dit haar helpt dan is het prima. Maar ik wil niet dat ze dadelijk ergens last van krijgt. Nek ofzo. Dat bedacht ik me ineens net. Maar dat zal dan in principe wel niet.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:58:05 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  Jubileum moderator zondag 8 oktober 2006 @ 23:01:57 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42496663
Een kinderkussen (Hema, prenatal, Ikea) kan geen kwaad bij kinderen. Een volwassen kussen kan wat te hoog zijn voor het nekje maar dat ligt er helemaal aan hoe dik dat kussen is.
(ik heb het ooit nagevraagd bij cb omdat Iris perse met kussen wilde slapen)
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:07:23 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_42496879
Hmmm misschien dat ik morgen dan maar zo'n kinderding haal en het erin stop als ze het niet ziet. Ik heb geen idee of mijn kussen hoog is of niet. Maar dit zal dan toch wel niet de bedoeling zijn denk ik. Als ze het wel merkt, dan zien we dan wel weer.
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:21:49 #261
61800 Rottdog
pi_42502434
Toevallig hebben we van de week een kinderkussen bij de HEMA gekocht voor Morris. Ik weet niet of het kwaad kan. Zolang dat nekje niet in een rare knik ligt lijkt het me niet erg.
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:08:30 #263
3142 m@x
pi_42502499
Kai heeft van ons een kussen voor zijn verjaardag gekregen omdat hij in ons bed altijd persee met zijn hoofd op het kussen wilde liggen enzo. Inderdaad zo'n plat kinderkussen van de Ikea. Volgens de verpakking mag het vanaf één jaar.
pi_42502629
Bij ons is het eigenlijk ook gekomen omdat Morris steeds met zijn hoofd bovenop een bergje deken ging liggen. Voor de rest lag hij dan bloot. Dus sinds deze week heeft hij kinderkussen en dekbed van de HEMA en hij ligt er echt als zo'n prinsje onder
pi_42506636
M@x nog van harte gefeliciteerd met Kai. Heb in het fototopic gezien dat ie heerlijk verwend is
  Licht Ontvlambaar maandag 9 oktober 2006 @ 12:10:04 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42506768
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:28 schreef snoopy het volgende:
Bij ons is het eigenlijk ook gekomen omdat Morris steeds met zijn hoofd bovenop een bergje deken ging liggen. Voor de rest lag hij dan bloot. Dus sinds deze week heeft hij kinderkussen en dekbed van de HEMA en hij ligt er echt als zo'n prinsje onder
Dat deed Isa dus ook Dekbedje opfrotten en daarop gaan liggen. En dan lag ze ofwel in een hele rare kronkel om toch onder het dekbed te liggen, of met de rest bloot... Dus hebben we maar een kindekussen gekocht bij V&D, ze is er helemaal blij mee... 'Isa ook kussen, he... Isa slapen op kussen'
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:10:12 #267
3142 m@x
pi_42506773
Hij is inderdaad gruwelijk verwend. Een aantal kadootjes heb ik gelijk weer opgeborgen omdat hij er toch nog een beetje te klein voor is en omdat hij nu zoveel speelgoed heeft liggen. Hij kan toch niet met alles tegelijk spelen en als we het dan van de winter weer tevoorschijn halen heeft hij er denk ik meer plezier van dan wanneer het nu op de stapel bij de rest komt te liggen. Hij was er gisteravond en vannacht trouwens nog helemaal vol van. Nadat hij naar bed was gegaan hoorde ik via de babyfoon nog regelmatig dingen als "taaaaaaht", "hoewa" en "dootje" (taart, hoera en kadootje ) voorbij komen.
pi_42506953
Awww wat een scheet die Kai

Ik vind dit trouwens zo een onwijze leuke leeftijd he. Dat geklets de hele tijd en lekker spelen. Alles benoemen en zelfs al met kleuren. Constant hetzelfde woord herhalen net zo lang totdat jij ook het woord zegt
Het gaat allemaal zo snel. Benthe is een onwijze puzzel fanaat. Ik heb zaterdag een houten legpuzzel gehaald van 21 stukjes. Ik dacht dat ze daar dan weer even mee zoet zou zijn, maar gisteren deed ze hem al blindelings...... "Boekje lees" is ook erg geliefd. Iedere avond voor het slapen een 2-minuten verhaaltje. K-Dlie (de R is de L) is haar grootste idool. 't Is zooo'n gezellig grietje
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 23:01:14 #269
81992 Githa
pi_42527463
Jordy heeft nog steeds koorts en kan alleen maar heel zielig huilen, huilen en nog eens huilen. Volgens mij heeft hij echt pijn in zijn mondje,want hij duwt er zelf met zijn vingertjes zo hard op dat zijn armpje er gewoon van trilt Een zetpil werkt niet en dentinox ( of hoe schrijf je dat ) geeft ook niet echt verlichting en hij wil zo graag slapen.
Telkens huilt hij op mijn arm uit en zegt dat heel zielig " daag daag" en dan wil hij weer naar bed, maar dat is dan voor 20 min en begint het weer opnieuw.
Misschien zijn kiezen zo vreselijk zielig dit.
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:17:05 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42527930
Ah wat zielig Githa, wat voel je je dan machteloos he... Chamodent helpt ook tegen doorkomende tandjes, zou je misschien ook nog kunnen proberen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wie weet werkt het...

En verder laten kauwen op koude bijtringen e.d. (als ie dat nog wil op deze leeftijd)
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 23:23:33 #271
81992 Githa
pi_42528136
Dat heb ik nu helaas niet in huis Tex, maar ik zal morgen eens kijken.
Het moeilijke is dat je blijft gissen, zijn het wel zijn tandjes of is het toch iets anders met die koorts enzo...

Een bijtring hoeft hij nu echt niet meer, zelfs drinken en zijn tut wil hij niet in zijn mondje hebben.
Zo maar weer lekker in bed knuffelen, dat is tot nu toe het beste medicijn
pi_42530066
Jordy Misschien dat er stiekem meer tegelijk komt Githa? Het mondje is zo moeilijk, hoop dat ze snel door zijn.

Djulian kan zijn eigen neus snuiten Djen was ziek en die heeft mij en Djulian aan gestoken, toen Djulian ons zag snuiten pakte hij ook een papiertje en snoot zomaar zelf en veegde het netjes af. Wat word hij zelfstandig ineens! Wel geniet ik van de papfles want meneer wil babypap, dus lekker in mijn armen liggen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:40:59 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42534189
En hoe gaat het vandaag met Jordy, Githa? Heeft hij (en jullie) nog een beetje kunnen slapen?
©Dumbo
pi_42534223
Chamodent heeft hier ook geholpen Githa. Ik hoop voor Jordy dat dat helpt. Chamodent is homeopatisch btw. Misschien kun je hem op een tandenborstel laten kauwen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:46:31 #275
105888 renzell
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:46:34 #276
81992 Githa
pi_42534290
Ik heb hem uiteindelijk een tweede zetpil gegeven, er zat zo'n 4 uur tussen en dat vond ik eigenlijk te weinig, maar het ventje wist niet meer waar hij het zoeken moest. Daar is hij uiteindelijk wel van in slaap gevallen.
vanmorgen nog steeds huilerig, maar de teletubbies zorgen voor de nodige afleiding

Koorts lijkt gezakt, al heb ik nog niet getempt.
Tandenborstel is ook een idee Stiekemurd, dat vind hij reuze stoer en vanmiddag maar even chamodent halen.

Thnx!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:24:06 #277
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42535026
Arme Jordy. Githa, misschien kun je het hoofdeinde van zijn bedje iets omhoog halen, door er een knuffel onder te leggen o.i.d. Er kan ook druk op zijn oortjes komen nl. En misschien af en toe een waterijsje? Dat helpt hier altijd even, en ook wel lekker met de koorts/ niet willen drinken. Heel veel succes, het is zo zielig.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42536171
Chamodent helpt ook voor de klachten die bij het tanden-krijgen erbij komen zoals eventuele oorontsteking! Wat zielig altijd he voor zo'n klein hummeltje.
pi_42536965
Dikke voor Jordy!

Het is hier weer drama met slapen. Sinds een week wordt Sara 's nachts constant wakker en gilt dan heel de buurt (en ik overdrijf niet) bij elkaar.
Afgelopen weekend heeft ze een nachtje bij opa en oma gelogeerd, daar sliep ze heel de nacht door. Om het voorbeeld van afgelopen nacht te noemen: vanaf 1:00 tot 3:00 heeft ze echt alles bij elkaar gegild. Eerder deze week dachten we nog dat er iets was, oorpijn? tandjespijn? enz enz, maar er is echt niets. Ze wordt gewoon woest en als je probeert haar onder te dekken (wat we middels de 5-10-15 minutenregel doen) dan trapt, knijpt en bijt ze je, ze is gewoon woest.
Wat moeten we hier in hemelsnaam mee doen? We zijn allebei helemaal op van vermoeidheid, want na 3 uur werd ze nog 2 keer wakker.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:44:01 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42537131
Jeetje Fuente, wat vervelend zeg. Is ze dan gewoon helemaal wakker of is ze ergesn van geschrokken en bang om weer te gaan slapen. Denk dat je het qua regel goed doet. Ze moet toch weten dat er 's nachts geslapen wordt, maar kan we voorstellen dat je helemaal overmoe bent. Wel raar dat ze bij opa en oma wel doorslaapt. Is er iets dat er rond die tijd gebeurd....buurman die weggaat of zoiets, waardoor ze wakker wordt? Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar hoop dat ze snel weer doorkrijgt dat je 's nachts slaapt.

Jordy dikke en ijsjes deden hier ook wel wonderen tegen de pijn en de koorts.
pi_42537180
Fuente wat lastig! Hoop dat Sara weer snel goed gaat slapen!

Githa, wat vervelend zeg voor Jordy! Geef 'm maar een dikke knuffel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42537375
cacama, we proberen van alles te bedenken wat het zou kunnen zijn, maar wij worden zelf nergens wakker van (ja, van Sara dan ). Ze wil ook echt uit bedje, en dan wil ze aan de mobiel zitten (hangt er 1 op haar kamer, vindt ze reuze interessant) en ze wil kletsen en leuk doen, zodra je haar in bed zet is het brullen. Haar oortjes zijn pas gechecked, daar kan ze ook geen last van hebben. Overdag slaapt ze wel goed, bij opa en oma 's nachts dus ook.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:59:35 #283
81992 Githa
pi_42537572
Misschien niet uit bed halen om met de mobiel te spelen Fuente en direct de 5-10-15 min methode toepassen, uiteraard wel troosten ín bed.
Het blijft moeilijk en vreselijk frusterend als het van die doorzettertjes zijn
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:05:50 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42537775
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:59 schreef Githa het volgende:
Misschien niet uit bed halen om met de mobiel te spelen Fuente en direct de 5-10-15 min methode toepassen, uiteraard wel troosten ín bed.
Lijkt me een goed idee. Wat je nog kunt proberen is een klein nachtlampje aan te doen en aangeven dat ze in bed boekjes mag lezen, maar dat ze dus wel stil moet zijn, want papa en mama moeten slapen. Ik weet niet of dit gaat in combi met de 5-10-15 min regel. Het enige wat ik weet is dat Fleur het er goed 'op doet'. Zo heeft ze niet het idee dat ze moet slapen, maar wel stil moet zijn en uiteindelijk valt ze dan wel in slaap. Nu heb ik dit 's nachts pas 3 of 4 keer hoeven doen, want inmiddels slaapt ze door als een roos. Maar goed, misschien kun je er iets mee.
pi_42537882
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:59 schreef Githa het volgende:
Dat doen we sinds een paar dagen ook niet meer. Maar ze is idd een ontzettende doorzetter. Ik denk dat we de komende nachten gewoon stug volhouden met die 5-10 minutenregel, maar het breekt ons zo op. Want al spreek je af dat de 1 eruit gaat die nacht, Sara gilt zo hard dat je dan toch niet kan slapen.

Chacama, Sara is 13 maand, dus die leest nog geen boekjes enzo.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:16:06 #286
81992 Githa
pi_42538085
Dat breekt je op Feunte, maar als je op langer termijn kijkt is dit misschien wel de moeite waard.
Ieder kind is daar ook anders in, Jordy kan ik gerust uit bed halen als hij huilt ( komt ook niet vaak voor) en dan leg ik hem bij me in bed waar hij dan gelijk weer zijn ogen dicht doet om te slapen en na 5 min. leg ik hem in zijn eigen bed en hoor ik hem niet meer.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:45:51 #287
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42539037
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef Fuente het volgende:
cacama, we proberen van alles te bedenken wat het zou kunnen zijn, maar wij worden zelf nergens wakker van (ja, van Sara dan ). Ze wil ook echt uit bedje, en dan wil ze aan de mobiel zitten (hangt er 1 op haar kamer, vindt ze reuze interessant) en ze wil kletsen en leuk doen, zodra je haar in bed zet is het brullen. Haar oortjes zijn pas gechecked, daar kan ze ook geen last van hebben. Overdag slaapt ze wel goed, bij opa en oma 's nachts dus ook.
Misschien slaapt ze overdag te veel?
Samara heeft ook zo'n periode gehad, toen hebben we de slaapjes overdag ingekort en toen sliep ze weer lekker door.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:52:31 #288
105888 renzell
pi_42539238
Funete: Wat Githa beschrijft, dat werkt bij Juul ook. Maar misschien scheelt het dat Juul en Jordy wat ouder zijn. Een paar maanden geleden kreeg ik dat ook niet voor elkaar. Misschien werkt het (voor jullie dan...) om om de beurt een nachtje op de bank te gaan liggen (als je haar daar tenminste niet ook keihard hoort), zodat je af en toe in ieder geval een beetje kunt slapen. Succes! Dit soort periodes zijn slopend. Iedere ouder zal ze wel kennen (en ook weten dat het over gaat, ja echt meis!), maar daar heb je helemaal geen donder aan nu. Hopelijk beslist je monster heel snel weer dat slapen fijn is en gillen stom!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:56:20 #289
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42539346
Jeetje Fuente, moeilijk...

Weet je toevallig ook wat ze die dag bij opa en oma heeft gedaan? Of ze daar overdag heeft geslapen of juist niet of dat ze iets hebben gedaan dat ze lekker vermoeid was toen ze op bed ging. Of hoe het daar 's nachts is, stil of dat je juist nog geluiden hoort? Dan zou je ook dingen uit kunnen sluiten.

Wilyan vond het toen hij klein was 's nachts te stil en werd dan wakker, meneer kreeg een tikkende wekker op zijn kamer en het was toen over. Maar hij heeft ook een tijdje gehad dat hij 's nachts ook wakker werd, het hoe en waarom weten we nog steeds niet precies, waarschijnlijk een klap na van het overgaan van twee naar één slaapje per dag.

Kan natuurlijk ook gewoon een toevalstreffer zijn geweest dat ze daar juist wél sliep.
Al met al knap frustrerend voor jullie omdat ze zelf ook niet kan vertellen wat er is..

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:12:13 #290
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42539802
Oh ja...
Wij zijn gister naar een info-avond van de basisschool geweest..

Vorige week werden en papieren en een uitnodiging door de brievenbus gegooid, toen ik las wat er stond sloeg de schrik me om het hart.. "Hier ben ik nog helemaal niet klaar voor! Mijn kleine mannetje!"

Maar goed, gisteravond opa en oma hier om op te passen en Wilyan uitgelegd dat pappa en mamma gingen kijken of de grote school wel leuk was. Nou, mooie school en de datum voor de inschrijving is al geprikt.
Toen ik vanmorgen vertelde dat ze er ook een Flip de Beer hadden wou Wilyan meteen al naar de andere school. Ik moest wel even goed tegen hem in praten dat hij de eerste tijd toch echt nog gewoon naar Juf Monique gaat en dat hij dan over een tijdje pas naar Juf Gebby op de grote school hoeft. Vanmorgen vanuit de PSZ liepen we langs de school en meneer MOEST en ZOU naar de school. Even bij de ramen van het speellokaal gekeken en een rondje schoolplein toen vond hij het wel goed.

Mijn grote kleine man word nu wel heel groot..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_42539951
We hebben Sara pas na het eten naar opa en oma gebracht, dus haar overdag-tijd was exact hetzelfde... Lastig is dit zeg
Ze slaapt overdag vaak maar 1 keer, en niet echt heel lang.
Thnx allemaal, voor de opbeurende woorden, ik houd me idd maar vast aan ' dat het overgaat', is eerder ook altijd het geval geweest.
Sara
Merel
Ukje
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:23:45 #292
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_42540148
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:16 schreef Fuente het volgende:
We hebben Sara pas na het eten naar opa en oma gebracht, dus haar overdag-tijd was exact hetzelfde... Lastig is dit zeg
Ze slaapt overdag vaak maar 1 keer, en niet echt heel lang.
Thnx allemaal, voor de opbeurende woorden, ik houd me idd maar vast aan ' dat het overgaat', is eerder ook altijd het geval geweest.
Is ook zo, sterkte in ieder geval.
Bij ons is het nu al een poosje rustig, we hebben de periodes ook gehad.
Ik weet ook nog hoe gebroken ik altijd was
Maar goed het gaat echt weer over
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:34:14 #293
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42540466
nou updatje van michelle,

Michelle is zondag eerst tijdens het stoeien met papa tegen de tafel gevallen resultaat: 1 blauwe lip, 2 tanden door de lip, en een hoop bloed. S'avonds lekker in bad, michelle besluit het bad niet bepaalt zachtjes) te kussen resultaat: voortanden aan de bovenkant zijn 2 redelijk grote hoeken uit, boven lip lekker blauw en gezwollen(ondanks de 2 ijsjes) .
Na haar te troosten en in bed te hebben gelegt ga ik de tandarts bellen, hoor ik ineens een kei harde knal, michelle uit het ledikantje geklommen en dus gevallen resultaat: flinke buil op haar hoofd, en een blauwe schouder. Besluit maar om de huisartsen post te bellen, en we kunnen (naar flink wat overdrijven en doordauwen dat ik echt langs wil komen ) om 21:00 uur terecht, Daar aangekomen laat de assistente duidelijk merken dat ze geen zin heeft en dat ze michelle er wel heel erg toegetakeld uitvind zien, dus ik heel de dag verteld, ja nou ok, zal wel zo zijn , Net alsof ik het allemaal expres doe of zo, maar goed, de arts die was dan wel weer aardig heeft haar nageken, niks aan de hand, maandag naar de tandarts en verder lekker een paracetamol geven. Om 22:30 waren we thuis en heb ik een uitgeputte michelle maar in bed gelegd.

Maandag naar de tandarts geweest, ze doen er niks aan, slijpen hoeft niet wand slijt door eten vanzelf en maken doen ze ook niet omdat het gewoon weg niet te doen is voor een wupje van 1,5 om dat allemaal netjes te ondergaan. Verder is ze een schatje vandaag, ik zei vanochtend dat ze lief moest spelen "wand mama is ziek " en nu liep ze heel de ochtend mama ziek? en dan een kusje geven . Echt een schatje, ze heeft nergen lats van en is gewoon super vrolijk.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:18:02 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42541884
Ach Michelle wat een pech! Ongeluk komt altijd in drievoud of zoiets he... Hopelijk heeft ze snel nergens last meer van. Kwam net op straat ook een moeder met een kindje op de arm tegen, en kindje had een flinke buil op het oogje, helemaal blauw natuurlijk. Zag er ook al zo zielig uit.

Fuente wat lastig, en vreselijk vermoeiend ook. Het gebeurt wel vaak dat kinderen bij opa en oma wel goed slapen en thuis niet/minder goed. Noah sliep ook voor het eerst de nacht door bij opa en oma. Geen idee waar het door komt, maar heb het wel vaker voorbij zien komen. Sterkte ermee

Hier ook een eigenwijze dreumes. Noah ligt steeds langer te spelen in bed 's middags voor hij in slaap valt. Nu ligt ie al 1,5 uur in bed en slaapt nog steeds niet. Of hij moet tussendoor heel even geslapen hebben maar dat is dan echt 20 minuten geweest ofzow. Je zou denken dat ie dat middagdutje misschien niet meer nodig heeft, maar op sommige dagen slaapt ie gerust 3 uur 's middags! Maar misschien is dat dan slaap inhalen van andere dagen, zoals wanneer ie naar het kdv is geweest...
©Dumbo
pi_42542472
Noli, wat spannend van de basisschool! Wel fijn dat Wilyan bij voorbaat al zin heeft

En Hestria, jeetje wat een pechdag! Dikke kus voor Michelle hoor!

Tex, thnx meis. Dat van die middagdutjes herken ik bij Sara ook. Die ligt soms alleen maar te spelen en slapen? ho maar. En als ze dan bij het kdv is geweest is ze de dag erna zo moe dat ze zo 3 uur slaapt. Voorlopig blijf ik haar gewoon in bedje leggen 's middags. Hopelijk blijft jouw ventje ook nog even slapen 's middags, is wel zo fijn he?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:39:02 #296
61800 Rottdog
pi_42542638
Ach gossie manneke Jordy

Sara natuurlijk nu ook op de leeftijd is gekomen van nachtmerrie's, hier werkte de 5-10-15 min en naar een week was de nachtbrakerij ook afgelopen en sliep ze rustig.

Wilyan ook alweer zo groot de grote school

Ach gossie Michelle wat een pechdag

Hier het avontuur Zoë loopt weg afgelopen maar wat ben ik boos, verdrietig en angstig geweest. Normaal heb ik de poort op de schuif maar mijn broer was even langs geweest via de poort en er nooit weer aan gedacht om de schuif er op te zetten. Ben haar speelgoed aan het opruimen er was nl een ontploffing geweest, Zoë gaat de tuin in om te spelen, springen of te schommelen. Ben klaar en kijk naar buiten, huh zie der niet maar hoor ook niets. Slippers aan en de tuin in plots zie ik dat de poort open is *mijn hart slaat over* rustig denkende denk ik van ach die is vast naar oma gelopen (woont schuin achter ons) dus ik hartlopend naar oma's huis maar nee geen Zoë. Toen kreeg ik het toch wel erg kwaad hartlopend en om Zoë roepend naar huis misschien zit ze wel op de wc (leuk spelletje). Storm me hele huis door maar geen Zoë, de voordeur uit en daar staat ze aan de overkant zich van geen kwaad bewust vrolijke Zoë die even in de speeltuin is gaan spelen. Mijn hart maakt een sprongetje daar is ze en tegelijkertijd werd ik zo boos heb der een pak voor de broek gegeven en daarna omhelst, huilend maar tegen der zeggen wil je dat nooit meer doen.
Maar wat een doomscenario's maakt een mens zich in zijn hoofd
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:47:11 #297
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42542936
Fuente, meestal is het idd wel lekker als ie nog even slaapt, even wat tijd voor jezelf enzow Maar soms kan het ook handig zijn als ie niet meer hoeft te slapen, ivm uitstapjes enzow. Ach ja, zo heeft alles z'n voor- en nadelen he

Rottdog wat zul jij geschrokken zijn Gelukkig was er niks aan de hand.
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:02:32 #298
81992 Githa
pi_42550267
Rottdog mijn hart zou ook een wip hebben gemaakt, gelukkig was er niks aan de hand en was ze veilig en wel aan de overkant, maar het idee wat er allemaal kan gebeuren, brrr!

Michelle toch echt een pech dag zeg... gaat het nu weer een beetje?
Dat is dan Jordy's voordeel als je geen tanden hebt kun je ze er ook niet uitvallen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:27:24 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42555144
Jeetje Rotdog. Zit hier met een kloppend hart je verhaal te lezen. Zo herkenbaar. Vooral het boos zijn en de kusjes geven. Zo'n schrikmoment....pfff

Michelle en lekker veel ijsjes tegen je lip aanhouden...

Fuente succes.

Hier een peuter die ook al 3 dagen van mening is dat ze 's middags niet hoeft te slapen, maar we houden stug vol. Je merkt aan d'r dat ze het stiekum toch nog wel een beetje nodig heeft. De hele dag herleven in je slaap is toch ook erg vermoeiend. Nu deed ze de ochtend in d'r middagslaap, maar dat mist ze nu dus.

Naar de basisschool moet ik ook nog. Zal wel eens een afspraak maken. Maar ik hoef er tegen Fleur nog niet over te beginnen. Ze wil niet eens jarig zijn, want dan moet ze naar de basisschool en dat wil ze echt niet. Dus ik gezegd dat het nog heeeeeeeel lang duurt (augustus 2007), maar ze zweert erbij dat ze het niet leuk vind en bij Juf Marjan wil blijven....
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:34:48 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42555415
Ik heb Noah vanmiddag naar 1,5 uur wakker liggen in bedje er maar uit gehaald
Eind van de middag begon ie wat pieperig te worden, maar het was al met al niet erger dan hoe ie na een dagje kdv thuiskomt (dan is ie ook doodop meestal, slaapt ook minder lang daar dan ie hier altijd deed). Wel lekker op tijd naar bed dus
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')