© The daily telegraphquote:Bushfire threat to Thredbo
A RAGING bushfire continues to threaten one of the nation's premier ski resorts as fire crews are unable to plough containment lines across the alpine terrain.
More than 700 tourists have been evacuated from the popular resort town of Thredbo after a fire burning out of control in Victoria crossed the border into NSW.
The fire is within 12km of the town, which could come under threat today, the Rural Fire Service (RFS) has warned.
It has burned 3200 hectares in NSW and 1400 hectares in Victoria.
Danger eased yesterday as storms drove down temperatures and raised humidity but the mercury is expected to hit 35 degrees today.
It rained overnight in the bushfire area but is not enough to deter it from approaching, the RFS said.
The town's residents have been allowed to stay, with most intending to do so to protect their properties, RFS spokeswoman Rebel Talbert said.
They have met with firefighters to plan for the possibility of an onslaught.
"All of the residents are very well prepared for the onset of fire," she said.
The police air wing, Polair, was brought in to conduct sweeps to look for campers or bushwalkers in Kosciuszko National Park, parts of which are now closed.
Campsites at Geehi and Swampy Creek were evacuated and closed, and visitors to the area were sent to an evacuation centre in the town of Jindabyne.
Many decided not to register at Memorial Town Hall, instead opting to cut short their holidays.
Thredbo Resort spokeswoman Susie Diver said the evacuation had been orderly and calm.
Six firefighting aircraft, an air crane and fire crews have been sent to dump water on the fire in the Snowy Mountains on the border of NSW and Victoria.
Kosciuszko National Park is closed south of the Snowy Mountains Highway and east of Cabramurra/Khancoban Road and the Alpine Way is closed from Dead Horse Gap to Khancoban.
Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis warenquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Waar heb jij eigenlijk gewoond in Australië?
iets ouder dan 10quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:37 schreef Jaguarized het volgende:
En hoe lang? Hoe oud was je toen?
iets langer jaquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:44 schreef Vava het volgende:
Dus je hebt daar 10 jaar gewoond? Neem ik aan
Waar vond je het dan fijner om te wonen? Mij lijkt Sydney namelijk geweldig om te wonenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:36 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis waren
mja voor mij Perth omdat daar ook mijn vriendinnen en mijn beste vriendin wonen natuurlijk en daarna beerwah omdat je dan lekker dicht bij australia zoo bentquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:51 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Waar vond je het dan fijner om te wonen? Mij lijkt Sydney namelijk geweldig om te wonen
Eh ja hoor slechts 250 keer groter...quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:15 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nou.. je hebt ook rednecks in het midden van Australie... ze lijken er verdacht wel op in ieder geval(in de buurt van Mildura)
Volgens mij heeft Nederland er ook iets van 16.000.000en australie is maar een paar keer groter dan Nederland
Maar goed er zitten zoveel backpackers daar
![]()
En raardat ze niet in het midden willen wonen... je hebt er namelijk enorm veel... eeuh... zand
had ik net een paar berichtjes hierboven gezegdquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Vava het volgende:
Mij lijkt Sydney ook geweldig om te wonen, ik ben er een week geweest bij mijn oom en tante en ik voelde me er echt een beetje thuis![]()
In welk deel van Sydney woonde je?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Vava het volgende:
Mij lijkt Sydney ook geweldig om te wonen, ik ben er een week geweest bij mijn oom en tante en ik voelde me er echt een beetje thuis![]()
In welk deel van Sydney woonde je?
In welk deel dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:04 schreef Frederiqueske het volgende:
had ik net een paar berichtjes hierboven gezegdin west australie dus
ja ik las hetquote:
Oja, nou weet ik niet elke wijk van Sydney hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:14 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja ik las hetik had eroverheen gelezen, maar geen idee meer welk gedeelte,, Oost Sydney ofzo dat zou ik ff aan mun ouders moeten vragen
![]()
ja maar mijn ouders zijn ook van nederlandse afkomst he zij woonde daar al 13 jaar ofzo, dus werd 2 talig opgevoedquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:28 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Zo hé, dan heb je wel goed Nederlands geleerd in die paar jaartjes.
ja dat zeg ik , oost sydney dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Oja, nou weet ik niet elke wijk van Sydney hoormaar ik ben wel benieuwd
![]()
O okay, zo heet de wijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja dat zeg ik , oost sydney dus
quote:
Dan is het toch niet zo'n gekke vraag/opmerkingquote:Oost Sydney ofzo dat zou ik ff aan mun ouders moeten vragen
Perthquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:36 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis waren
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef Roosjedoosje het volgende:
Volgens mij moet je een beroep kunnen uitvoeren waar er daar behoefte aan is. Of binnen een bepaalde tijd een baan vinden oid...
Oké bedankt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:45 schreef Jaguarized het volgende:
Of er een vriendin hebben en daarbij intrekken, vervolgens een baan zoeken en dan krijg je na 2 - 2,5 jaar een permanent resident visa.
Is Perth een leuke stad? Ik heb een paar ''Perthers'' gesproken en zij vonden het allemaal een saaie stad waar nooit iets te beleven is.quote:
ja dat zegt iedereen die daar woont zo'n beetje haha. zelf ben ik er maar 2 weken geweest maar ik vond het wel cool daar. misschien omdat er toevallig veel dingen zijn die mij persoonlijk aanspreken zoals het klimaat en de rustige sfeer in de stad etc.. en ik ben ook niet zo'n party animal haha.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:25 schreef Sander-B het volgende:
Is Perth een leuke stad? Ik heb een paar ''Perthers'' gesproken en zij vonden het allemaal een saaie stad waar nooit iets te beleven is.![]()
(Niet dat ik zo'n party animal ben.)
Ik hoorde van een vriend die daar ook is geweest dat Perth niet zo heel erg spannend is. Wel zei hij dat je als je daar in de buurt bent echt leven langs Bunbury moest. Dat is een klein plaatsje ten zuiden van Perth.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:57 schreef sugarJay het volgende:
[..]
ja dat zegt iedereen die daar woont zo'n beetje haha. zelf ben ik er maar 2 weken geweest maar ik vond het wel cool daar. misschien omdat er toevallig veel dingen zijn die mij persoonlijk aanspreken zoals het klimaat en de rustige sfeer in de stad etc.. en ik ben ook niet zo'n party animal haha.![]()
![]()
Leg uit?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Frederiqueske het volgende:
nou nou kraak mijn geboorteplaats eens niet zo af, is wel de leukste stad ter wereld hoor![]()
ja eej IK ben er geboren dat is al voldoendequote:
Tsjonge jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Één persoon die er niet positief over is en het is gelijk "afkraken".quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja eej IK ben er geboren dat is al voldoendeen challenge natuurlijk
en geen sjagerijnige mensen, allemaal stuk voor stuk lief
(of kwam dat omdat ik toen nog klein was en iedereen lief vond toen whaha)
![]()
Ach, ze is nog maar een ankle-biter.. (Net geleerd, no offencequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tsjonge jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Één persoon die er niet positief over is en het is gelijk "afkraken".
Dank je wel! Ik heb contact gehad met de ambassade en die zeggen dat het niet necessary is. Gewoon voor de zekerheid bij een computercrash. Maar ik heb alles uitgeprint, en ik maak me niet meer druk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:00 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Hou die rust...![]()
Surf even naar de volgende site:
https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa
Vul je TRN en de rest van je gegevens in en je kunt verschillende opties aanklikken. Waaronder een receipt en dat overzicht waar je het over hebt.
Ik denk het laatstequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
en geen sjagerijnige mensen, allemaal stuk voor stuk lief(of kwam dat omdat ik toen nog klein was en iedereen lief vond toen whaha)
![]()
Wat bedoel je met saai? Weinig mensen op straat? Weinig clubs? Weinig attracties?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:44 schreef Oksel het volgende:
Perth is saai in vergelijking met Melbourne en Syndey.
Mensen zijn wél veel aardig.. stuk voor stuk.
Cool, voor hoelang en welke staat?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:14 schreef -Beer- het volgende:
Nog 16 dagen en dan vertrek ik richting het zuiden.
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Perth schijnt juist een van de leukste steden te zijn dankzij de vriendelijke bevolking. En Sydney overated.
Kom aan in Sydney, moet vanaf daar even zien waar ik naar toe wil. Blijf tot halverwege augustus.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?[..]
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.
Erg druk en veel Britse backpackers die op kosten van paps en mams zuipen en feesten. Ik ben er nooit geweest maar gehoord van een ander. Daarnaast schijn je King's Cross ook te moeten vermijden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?
[..]
Ik ken iemand die het vreselijk vond tegenvallen. Ongelooflijk want Lonely Planet wijd er zelfs een half hoofstuk aan. Wat zijn de beste plekjes om in Sydney te zitten als backpacker. Hostels?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:18 schreef Jaguarized het volgende:
Kings Cross vond ik niet veel aan.Werd op dat plein met die richtingaanwijzer in een kwartier 4 keer lastig gevallen door zwervers.
Base Backpackers heb ik een week gezeten. Erg goed en grote kluizen om je spullen in op te bergen. Ze zitten op Kent Street achter Town Hall. Woolworths zit tegenover Town Hall dus dicht bij een supermarkt en treinstation. Darling Harbour is ook maar 10 minuten lopen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ik ken iemand die het vreselijk vond tegenvallen. Ongelooflijk want Lonely Planet wijd er zelfs een half hoofstuk aan. Wat zijn de beste plekjes om in Sydney te zitten als backpacker. Hostels?
Ik ben er een halve dag geweest, toen had ik het er wel gezienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:31 schreef Rumboon het volgende:
Iemand ervaring met Brisbane?
Jaquote:
Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef sombogywogy het volgende:
eventjes een kort vraagje.
is het makkelijk om gewoon bij hostels e.d aan te kloppen en er dan nog die nacht te overnacten? of moet je wel reserveren vantevoren?
Gewoon de lp bij de hand nemen en ff bellen. Maar vaak kun je ook wel op de bonnefooi komen. Ik heb alleen gebeld als ik wist dat ik de hele dag zou reizen en 's avonds (laat) pas aan zou komen, want als er dan niks is heb je ook geen zin om weer de hele avond verder te zoeken....quote:Op zondag 21 januari 2007 13:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.
Vooral in populaire plaatsen.
vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zatquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
Heeft er iemand ervaring met duiken in australië?
Ja! erg gaafquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
Heeft er iemand ervaring met duiken in australië?
Ja daarom, hehequote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef WEST het volgende:
[..]
vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zat![]()
Er bestaat een hele industrie die zich bezighoudt met het regelen van (permanente) visa voor Australie. De andere posts zijn ietwat kort door de bocht. Check eens bij de immigratiedienst van Australie. Er zijn ook diverse internet fora over dit onderwerp. Daar vind je alles wat je nodig hebt. Ben je wel even zoet mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?
bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?
[..]
Was het maar zo gemakkelijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?
bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
Brisbane!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)
Waaromquote:
dan zit je vlakbij Australia Zooquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Waaromen
? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
Helaas had ik toen geen geld meerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 06:50 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
dan zit je vlakbij Australia Zoo![]()
misschien daarom dat juichende poppetje
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:53 schreef Riro het volgende:
Is reizen door Australië goed te doen als je geen rijbewijs hebt?
En heeft er nog iemand tips over welke organisaties goed zijn, etc?
Dankjewelquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Mijn tip, ga liften!
Dat kan op 2 manieren, uiteraard langs de weg, maar beter (en gezelliger) is de noticeboards in de hostels te lezen voor mensen die een ritmaatje zoeken, zo kun je de kosten delen en ontmoet je de leukste mensen!
Je moet natuurlijk wel een beetje flexibel zijn qua reistijden, maar als je die tijd hebt, zeker doen!
Ik ben zonder organisatie gegaan, wel met een vriendin, dus ik stond er niet helemaal alleen voor.
Tegen het einde met iemand meegeweest naar zo'n travel-active soort organisatie, maar vond de 'hulp' die je zou krijgen eigenlijk een beetje tegenvallen, daar had ik zeker niet extra voor willen betalen. Maar goed, toekomstige reisgenoten op schiphol tegenkomen kan een goed begin van de reis zijn uiteraard!
In het centrum van Sydney moet je rekenen op een kamer vanaf 24 AU$, of 30 AU$ als je in het YHA in het centum gaat. (Die laatse is wel aan te raden omdat deze gewoon goede en schone faciliteiten heeft, hoewel qua ontmoeten van andere mensen dit een wat mindere gelegenheid is omdat het vrij massaal is.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:24 schreef Riro het volgende:
[..]
DankjewelDat liften klinkt leuk inderdaad!
....
Hoe duur is het overnachten in een hostel gemiddeld?
quote:
In Melbourne heb ik me het beste vermaakt, maar ik vond Brisbane gewoon op de een of andere manier een geweldige stad.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Waaromen
? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
Hoi! Ik ben gisteren aangekomen in Byron Bay, vanuit sydneyquote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit nu in Sydney. Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Tja wat wil je doen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit nu in Sydney. Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Of er nog mensen (in je buurt) zitten kan je vrij snel zienquote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
[...]Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
yo beer, ik zit nu ook in Sydney, Mandy beach om precies te zijn. Erg relaxt hier, na eerst 2 dagen in een kansloos verrot hostel in King Cross te zitten. Waar zit jij nu ongeveer?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Denk het wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Manly?
Haha, ik ben dus wel met een organisatie gegaan. En ja het is wel prettig om wat dingen te regelen, zoals een bankrekening en dergelijken. Maar verder houdt het mij eigenlijk alleen maar op, dus ik ben ook blij dat het vandaag afgelopen is wat betrefd de introductie dagen van mijn organisatie.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:44 schreef Oksel het volgende:
1 Tip voor iedereen: Ga NIET met een organisatie. Bullshit.
Nog een extragratis tip: Wil je Australie écht ervaring, ga naar de westkust.
Niet de highway nemen, maar onderlangs afzakken langs de kust via Wollongong / Batemans Bay en geleidelijk aan weer omhoog crossen. Canberra kun je via die route ook langs en is een mooiere route dan die suffe highwayquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Wil neit een saaie directe bus nemen naar Melbourne..
Idd moet je echt geweest zijnquote:
Enige dat interessant is, is het parlement.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Idd moet je echt geweest zijn
Enige wat interessant is, is het oorlogsmuseum...
Tja ziet er leuk uit van de buitenkant.. maar het land heeft gewoon geen geschiedenisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:34 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Enige dat interessant is, is het parlement.![]()
De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Wil neit een saaie directe bus nemen naar Melbourne..
Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maandenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:01 schreef Vava het volgende:
[..]
De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgen(is ook al door AtDaMotDaMotDa aangeraden). Ik heb die weg gereden van Melbourne naar Sydney.
Hoeveel kilometer was dat in totaalquote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maanden![]()
Veel succes met het zoeken naar werkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ga in juli samen met een vriend een jaar lang werken en rondreizen in Australie.
Zijn er nog dingen die ik zeker moet doen of zien?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken bij grote evenmenten (F1, Australien Open)?
Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.quote:Toch zijn er elk jaar minder en minder toeristen die zich aan de klim wagen. Sommigen uit respect, anderen wegens de zware fysieke inspanning die de klim vereist. Sommige toeristen zijn overleden aan de zware klim.
Uluru en Kata Tjuta zijn zo ontzettend mooi en zo ontzettend het roteind reizen waard! Nu denk je misschien dat het "maar een rots" is, maar als je er eenmaal voor staat, dan is het zo ontzagwekkend, zo wonderlijk, zo mooi! Als je van natuur en iets bijzonders houd en je hebt de tijd, dan mag je het zeker niet missen. Het is zo typisch Australië, zo Outback, zo mooi!quote:Op maandag 26 februari 2007 17:49 schreef InnocentFR het volgende:
Bedankt!
Opzich weinig bijzonders vind ik persoonlijk, om daarvoor zo een omweg te maken.
[..]
Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.
Het is ook een beetje hoe duur je het zelf maakt natuurlijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
Hoe lang ga je??quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Niet mee eens. Ik verdiende daar met stom werk altijd $15 per uur.. en in Nederland verdien ik dat niet!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:26 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro.Als je daar werkt verdien je relatief ook minder, dus de verhouding werk-koopkracht is redelijk gelijk denk ik.....
quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graagquote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als je met TIGER Airways vliegt vanaf Singapore naar Darwin, die budgetairliner (zoals ik dacht dat je van plan was) krijg je het ETA visa NIET automatisch, deze kan je dan online regelen, met een credit card, voor 20 AU$ bij de site van de Australische Regering. Let op, dit is alleen voor een 3 maanden visa!
Vlieg je wel vanaf KL, met een Airline zoals MAS zullen zij dit voor je regelen.
http://www.eta.immi.gov.au/index.html is de site waar je e.e.a. kan regelen!
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 09:13 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graag
Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:21 schreef Shining_x het volgende:
Hey, ik kan via backpackers.nl een starterspakket erbij doen bij mijn losse ticket. Dan krijg je de eerste 2 nachten verblijf in Wood Duck Harbour City Hostel+ transfer, en krijg je allerlei papieren om e.e.a. te regelen ( zoals sofienummer, postadres etc) Kost bijelkaar 110 euro extra.
Is dit een aanrader? Of is het toch beter om die dingen daar zelf te regelen?
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.
Ik persoonlijk heb het wel gedaan en is me goed bevallen.. je leert meteen wat mensen kennen en je bent gewoon duf na de reis, dus is het wel prettig dat je niet al te veel aandacht hoeft te besteden aan het papier werk. Ik vond het dus wel makkelijk
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweestquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:47 schreef Flyingdutchman het volgende:
Zondag vlieg ikAustralia here we come!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Tsja...dat wel natuurlijk maar er is meer te zien!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:
[..]
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweest![]()
alsof er nog een plekje te vinden is in Melbournequote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:
[..]
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweest![]()
Gaaf! Dat heb ik dan weer niet gedaanquote:Op woensdag 14 maart 2007 09:15 schreef Oksel het volgende:
Ik heb over de track van de GP gereden (als het in Melbourne was..) met mijn Ford Falcon..Vanwege een wegomleiding..
Tss als ik naar jou leeftijd kijk denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef Smeich het volgende:
Ik ben nu aan het twijvelen.. ik wil dus dolgraag naar Australie voor een langere tijd (eigenlijk een jaar) maar ik moet ook realistisch blijven en aan mijn toekomst denken (ben de jongste niet meer). Ik ben nu dus al een tijdje afgestudeerd en zat te denken aan een master. Dus ik had na afstuderen eerst flink gewerkt om centen binnen te krijgen en het plan was eigenlijk om eind november 2006 Down Under te gaan maar hier kwam jammer genoeg iets tussen. Maar sinds begin maart neig ik steeds meer om eerst werkervaring op te doen maar ik wil dan meteen carriere gaan maken. Dus.. ik denk dat ik nu toch drie maanden naar australie ga zodat ik niet te lang hoef te wachten op al die romslomp van workvisa en daar dus zsm drie maanden ga rondtrekken en tijdje met mijn vrienden in Sydney en Melbourne ga optrekken en bij thuiskomst maar werk ga zoeken. Anders zit Australie voor zo'n langere tijd er denk ik toch niet meer in voor mij... en ik wil zo graag!!!!
Kijk het staat altijd goed op je CV dat je bent wezen reizenquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:53 schreef Smeich het volgende:
Jaar of drie maanden?
Dat is precies mijn idee ook.. iedereen vertelt mij ook andere dingen en ik word er echt helemaal gek van! Als ik mijn gevoel/hart volg dan is het zeker om een jaar door Australie/Azie rond te reizen maar aan de andere kant.. als ik weer terug kom in NL dan zal er wel veel concurrentiedruk zijn op banen die ik wil hebben maar dat is er nu ook snap je. Alleen wil ik geen spijt krijgen van iets dat ik kon doen en uiteindelijk niet gedaan heb (dat is het ergste). Ook zou ik graag wat leuks ook op mijn cv willen hebben, relevante werkervaring in Australie al gaat dat niet zo makkelijk naar ik heb gelezen/horen zeggen.
Tsja...de kans dat een visum van Australië in Maleisië geldig is, is wat klein....dussehh allemaal aanvragen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:34 schreef Smeich het volgende: Iemand die het zo snel weet?
quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Smeich het volgende:
Ja dat was natuurlijk een stomme vraag.. Wat ik eigenlijk wou vragen is of er de mogelijkheid bestaat om een soort van multiple entrance visa te krijgen voor meerdere landen binnen Azie (zal wel niet). Ook vroeg ik me af of er hier iemand is die na Australie ook riching Azie is gegaan en dit allemaal van tevoren heeft geregeld of dit allemaal in Canberra aangevraagd heeft, dit mbt geldigheidsduur na afgiftedatum en dergelijk. Hong Kong was geen visum voor nodig meen ik eens gelezen te hebben. Nou, ik ga mijzelf er vanavond weer eens goed in verdiepen.
Tja te lang.. ligt er echt aan wat je allemaal wilt doen. Als je een comleet rondje wilt maken heb je die 3.5 maanden wel nodigquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ga eind 2008 voor +/- 4 maanden naar australie,2 weken Sydney en dan ongeveer 3.5 maand backpacken, is een ruwe schatting. Want het is nog best ver weg.
Welke steden mag ik sowieso niet overslaan, wat is echt de moeite waard?
En Backpacken is voor mij ook nieuw, heb al gezocht op backpacken voor beginnersmaar vooralsnog maar weinig resultaat.
En is 3,5 maand backpacken in Australie niet te lang? Moet ik dan nog even een "uitstapje" maken naar Nieuw Zeeland? Iemand nog handige tips verder? alvast bedankt!
Tasmanie is ook heel mooiquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Vava het volgende:
Ik denk ook niet dat 3,5 maand te lang is, heb je ook tijd om ergens wat langer te blijven als het er goed bevalt. Aanraders: Alice Springs, Kings Canyon, Uluru, Kata Tjuta, Sydney en omgeving (Blue Mountains!!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |