abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46441008
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maanden
Hoeveel kilometer was dat in totaal

Ik ben na Sydney ook nog naar Surfers Paradise gereden en daar de auto ingeleverd. Na Newcastle wat meer door het binnenland, via Tamworth, Armidale en Nimbin naar Byron Bay en vanaf daar weer langs de kust.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 19 februari 2007 @ 09:07:35 #252
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46449994
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ga in juli samen met een vriend een jaar lang werken en rondreizen in Australie.

Zijn er nog dingen die ik zeker moet doen of zien?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken bij grote evenmenten (F1, Australien Open)?
Veel succes met het zoeken naar werk je bent in ieder geval niet de enige, maar niet geschoten is altijd mis.
En tja wat moet je zien... Tasmanie Mooie natuur
Ligt er maar net aan waar je van houdt!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46508099
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:01 schreef Vava het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer was dat in totaal
Totaal +/- 20.000 km gereden
Bloed, zweet en tranen!
pi_46546843
Heeft er iemand tips waar je goedkope tickets kan boeken naar OZ?
pi_46700991
Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan Uluru (Ayers Rock) ?
pi_46701506
Bedankt!
Opzich weinig bijzonders vind ik persoonlijk, om daarvoor zo een omweg te maken.
quote:
Toch zijn er elk jaar minder en minder toeristen die zich aan de klim wagen. Sommigen uit respect, anderen wegens de zware fysieke inspanning die de klim vereist. Sommige toeristen zijn overleden aan de zware klim.
Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door InnocentFR op 26-02-2007 19:00:27 ]
pi_46704151
quote:
Op maandag 26 februari 2007 17:49 schreef InnocentFR het volgende:
Bedankt!
Opzich weinig bijzonders vind ik persoonlijk, om daarvoor zo een omweg te maken.
[..]

Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.
Uluru en Kata Tjuta zijn zo ontzettend mooi en zo ontzettend het roteind reizen waard! Nu denk je misschien dat het "maar een rots" is, maar als je er eenmaal voor staat, dan is het zo ontzagwekkend, zo wonderlijk, zo mooi! Als je van natuur en iets bijzonders houd en je hebt de tijd, dan mag je het zeker niet missen. Het is zo typisch Australië, zo Outback, zo mooi!

De klim is trouwens wel het minst interessante aan Ayers Rock en zo zwaar is die klim niet. Tenminste, niet als je een redelijke conditie hebt. De steilste stukken zijn voorzien van een ijzeren ketting waaraan je je vast kunt houden en als iedere Japanner de rots kan beklimmen, dan kun jij dat vast ook.
pi_46708679
Wat Liejannuh zegt, het is er echt heel erg mooi. Toen ik naar Kata Tjuta was regende het en daalde de temperatuur ook gelijk met 20 graden ofzo Later die dag gingen we de zonsondergang bij Uluru bekijken, toen pas werd het weer wat warmer.
Ik heb Uluru niet beklommen maar ben er omheen gelopen, was een wandeling van ongeveer 10 km

En als je toch die kant uit gaat, Alice Springs is ook best bijzonder
Let's plant a tree
pi_46720547
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
pi_46724972
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
Het is ook een beetje hoe duur je het zelf maakt natuurlijk . Maar in eerste instantie is het leven daar iets goedkoper dan hier.
pi_46725214
Ik heb Uluru overgeslagen.. was dan ook met de auto.. Net als Wave Rock in W.A., kun je ook overslaan.

De kusten en N.P.'s zijn verreweg het interessants om te zien, imho.

En Australie is net zo duur als NL qua consumptiegoederen, vlees is wat goedkoper, de rest hetzelfde. Wel verdiende ik relatief meer. Benzine is goedkoper. Huizen zijn goedkoper. Auto's zijn goedkoper. Drank is duurder, peuken zijn duurder.

Precies de reden dat ik bezig ben met het in gang zetten van mijn emigratieproces.
pi_46740903
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro. Als je daar werkt verdien je relatief ook minder, dus de verhouding werk-koopkracht is redelijk gelijk denk ik.....
Bloed, zweet en tranen!
pi_47056601
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:35:53 #266
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47081195
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Hoe lang ga je??
Als je gewoon als toerist gaat, krijg je een visa voor 3 maanden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:42:47 #267
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47086000
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:26 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro. Als je daar werkt verdien je relatief ook minder, dus de verhouding werk-koopkracht is redelijk gelijk denk ik.....
Niet mee eens. Ik verdiende daar met stom werk altijd $15 per uur.. en in Nederland verdien ik dat niet!

Dus je verdient daar meer, en alles is goedkoper. Op drank na.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:50:55 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47101206
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Als je met TIGER Airways vliegt vanaf Singapore naar Darwin, die budgetairliner (zoals ik dacht dat je van plan was) krijg je het ETA visa NIET automatisch, deze kan je dan online regelen, met een credit card, voor 20 AU$ bij de site van de Australische Regering. Let op, dit is alleen voor een 3 maanden visa!

Vlieg je wel vanaf KL, met een Airline zoals MAS zullen zij dit voor je regelen.

http://www.eta.immi.gov.au/index.html is de site waar je e.e.a. kan regelen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47117678
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je met TIGER Airways vliegt vanaf Singapore naar Darwin, die budgetairliner (zoals ik dacht dat je van plan was) krijg je het ETA visa NIET automatisch, deze kan je dan online regelen, met een credit card, voor 20 AU$ bij de site van de Australische Regering. Let op, dit is alleen voor een 3 maanden visa!

Vlieg je wel vanaf KL, met een Airline zoals MAS zullen zij dit voor je regelen.

http://www.eta.immi.gov.au/index.html is de site waar je e.e.a. kan regelen!
Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graag
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:06:12 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47120187
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 09:13 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graag
Je kan het in Theorie in Singapore regelen, maar het voordeel van een ETA is dat je deze nu kunt aanvragen, en dan binnen een jaar kan gebruiken (of tot het einde van de geldigheidsdatum van je paspoort indien deze binnen een jaar afloopt). Dus dat zou je eventueel nu al kunnen regelen als je binnen een jaar naar Australië gaat.

Let op, op dit visa mag je officieel niet werken. Het is dus geen working holiday visum, die is overigens voor Australië het best in NL te regelen omdat er maar een maximaal aantal mogen worden uitgegeven, voor Nieuw Zeeland is het wel mogelijk om dit in Azië te doen, omdat daar normaliter minder vraag naar is en het maximum aantal WHV per jaar niet wordt bereikt, wel is het opzich lastiger omdat ze strenger zijn om te voorkomen dat er 'kansarme' aziatische personen naar NZ gaan...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:14:01 #271
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_47120359
ik wil ook naar Australië wil na de zomer daar een half jaar engels als minor studeren, maar zo'n taalcursus is te duur

iemand enige ervaring met minoren in dit land wil dit voor een semester gaan doen en mocht het niet lukken, zoek ik wel wat anders in Australië

Europa
Australië
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_47238581
Hey, ik kan via backpackers.nl een starterspakket erbij doen bij mijn losse ticket. Dan krijg je de eerste 2 nachten verblijf in Wood Duck Harbour City Hostel+ transfer, en krijg je allerlei papieren om e.e.a. te regelen ( zoals sofienummer, postadres etc) Kost bijelkaar 110 euro extra.
Is dit een aanrader? Of is het toch beter om die dingen daar zelf te regelen?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:53:10 #273
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47239881
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:21 schreef Shining_x het volgende:
Hey, ik kan via backpackers.nl een starterspakket erbij doen bij mijn losse ticket. Dan krijg je de eerste 2 nachten verblijf in Wood Duck Harbour City Hostel+ transfer, en krijg je allerlei papieren om e.e.a. te regelen ( zoals sofienummer, postadres etc) Kost bijelkaar 110 euro extra.
Is dit een aanrader? Of is het toch beter om die dingen daar zelf te regelen?
Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.
Ik persoonlijk heb het wel gedaan en is me goed bevallen.. je leert meteen wat mensen kennen en je bent gewoon duf na de reis, dus is het wel prettig dat je niet al te veel aandacht hoeft te besteden aan het papier werk. Ik vond het dus wel makkelijk
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:33:48 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47241614
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:53 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.
Ik persoonlijk heb het wel gedaan en is me goed bevallen.. je leert meteen wat mensen kennen en je bent gewoon duf na de reis, dus is het wel prettig dat je niet al te veel aandacht hoeft te besteden aan het papier werk. Ik vond het dus wel makkelijk
Aan de andere kant, e.e.a. is met een beetje research allemaal wel zelf te regelen, een hostel vooraf boeken voor de eerste paar dagen is wel een goed plan, zodat je weet waar je heengaat.
Die eerste dagen kan je dan die dingen regelen zoals een sofinummer, bankrekening en dergelijke.. naast het gewoon exploren van Syndey.

Al zt er wel weer wat in dat je mensen zult ontmoeten, wat wellicht ook handig is, alleen is ook maar alleen, aan de andere kant, in een hostel, (al is YHA op George Street niet de meest ideale plek), is dat ook vaak mogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47247631
Zondag vlieg ik Australia here we come!!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:59:35 #276
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_47250667
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:47 schreef Flyingdutchman het volgende:
Zondag vlieg ik Australia here we come!!!!!!!!!!!!!!
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweest
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:15:31 #277
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47255437
Ik heb over de track van de GP gereden (als het in Melbourne was..) met mijn Ford Falcon.. Vanwege een wegomleiding..
pi_47255723
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:

[..]

Tsja...dat wel natuurlijk maar er is meer te zien!
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:51:25 #279
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47256445
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:

[..]

alsof er nog een plekje te vinden is in Melbourne
pi_47258111
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:15 schreef Oksel het volgende:
Ik heb over de track van de GP gereden (als het in Melbourne was..) met mijn Ford Falcon.. Vanwege een wegomleiding..
Gaaf! Dat heb ik dan weer niet gedaan
Bloed, zweet en tranen!
pi_47261584
Ik ben nu aan het twijvelen.. ik wil dus dolgraag naar Australie voor een langere tijd (eigenlijk een jaar) maar ik moet ook realistisch blijven en aan mijn toekomst denken (ben de jongste niet meer). Ik ben nu dus al een tijdje afgestudeerd en zat te denken aan een master. Dus ik had na afstuderen eerst flink gewerkt om centen binnen te krijgen en het plan was eigenlijk om eind november 2006 Down Under te gaan maar hier kwam jammer genoeg iets tussen. Maar sinds begin maart neig ik steeds meer om eerst werkervaring op te doen maar ik wil dan meteen carriere gaan maken. Dus.. ik denk dat ik nu toch drie maanden naar australie ga zodat ik niet te lang hoef te wachten op al die romslomp van workvisa en daar dus zsm drie maanden ga rondtrekken en tijdje met mijn vrienden in Sydney en Melbourne ga optrekken en bij thuiskomst maar werk ga zoeken. Anders zit Australie voor zo'n langere tijd er denk ik toch niet meer in voor mij... en ik wil zo graag!!!!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:30:09 #282
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47263226
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef Smeich het volgende:
Ik ben nu aan het twijvelen.. ik wil dus dolgraag naar Australie voor een langere tijd (eigenlijk een jaar) maar ik moet ook realistisch blijven en aan mijn toekomst denken (ben de jongste niet meer). Ik ben nu dus al een tijdje afgestudeerd en zat te denken aan een master. Dus ik had na afstuderen eerst flink gewerkt om centen binnen te krijgen en het plan was eigenlijk om eind november 2006 Down Under te gaan maar hier kwam jammer genoeg iets tussen. Maar sinds begin maart neig ik steeds meer om eerst werkervaring op te doen maar ik wil dan meteen carriere gaan maken. Dus.. ik denk dat ik nu toch drie maanden naar australie ga zodat ik niet te lang hoef te wachten op al die romslomp van workvisa en daar dus zsm drie maanden ga rondtrekken en tijdje met mijn vrienden in Sydney en Melbourne ga optrekken en bij thuiskomst maar werk ga zoeken. Anders zit Australie voor zo'n langere tijd er denk ik toch niet meer in voor mij... en ik wil zo graag!!!!
Tss als ik naar jou leeftijd kijk denk ik
DOEN!!!!!! NU GAAN!!! Nu kan het nog als je eenmaal werkt is het anders...
Ik ben ook na mijn studie gegaan (ben van '78)
Je bent nooit te oud om te leven
pi_47263982
Jaar of drie maanden?
Dat is precies mijn idee ook.. iedereen vertelt mij ook andere dingen en ik word er echt helemaal gek van! Als ik mijn gevoel/hart volg dan is het zeker om een jaar door Australie/Azie rond te reizen maar aan de andere kant.. als ik weer terug kom in NL dan zal er wel veel concurrentiedruk zijn op banen die ik wil hebben maar dat is er nu ook snap je. Alleen wil ik geen spijt krijgen van iets dat ik kon doen en uiteindelijk niet gedaan heb (dat is het ergste). Ook zou ik graag wat leuks ook op mijn cv willen hebben, relevante werkervaring in Australie al gaat dat niet zo makkelijk naar ik heb gelezen/horen zeggen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:57:12 #284
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47268292
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:53 schreef Smeich het volgende:
Jaar of drie maanden?
Dat is precies mijn idee ook.. iedereen vertelt mij ook andere dingen en ik word er echt helemaal gek van! Als ik mijn gevoel/hart volg dan is het zeker om een jaar door Australie/Azie rond te reizen maar aan de andere kant.. als ik weer terug kom in NL dan zal er wel veel concurrentiedruk zijn op banen die ik wil hebben maar dat is er nu ook snap je. Alleen wil ik geen spijt krijgen van iets dat ik kon doen en uiteindelijk niet gedaan heb (dat is het ergste). Ook zou ik graag wat leuks ook op mijn cv willen hebben, relevante werkervaring in Australie al gaat dat niet zo makkelijk naar ik heb gelezen/horen zeggen.
Kijk het staat altijd goed op je CV dat je bent wezen reizen (ik ben 8 maanden geweest)
maar er is werk zat!! Ik kan echt binnen anderhalve week weer een baan toen ik terug was maar ik heb mezelf altijd voor gehouden.. stel ik ben 50 jaar... en je zegt... ik had het willen doen, maar ik heb het niet gedaan en nu kan het niet meer... nou ik zou mezelf dan voor de kop slaan... je leven staat niet alleen in het teken van werken... trek erop uit... kijk om je heen! de wereld is zo groot en werken kan altijd nog
pi_47268336
@ Smeich: Als je wilt gaan,ga!!
Later krijg je spijt!!

Trouwens..Tigerairways vliegt nu ook op Perth!! Gezien de site zijn er ook plannen voor meerdere bestemmingen in Australie,relaxt!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_47303357
Ik ga ook, maar de vraag is nu drie maanden of een jaar. Ik denk drie maanden Australie aangezien ik dan minder lang hoef te wachten op een visum en ik geld overhoud om werkervaring in het buitenland op te doen (wil namelijk na Australie een tijdje in Spanje gaan wonen ook). Nu wil ik dus na Australie een maandje door Azie (China, Hong Kong, Shanghai, Kuala Lumpur) toeren angezien ik er toch 'in de buurt ben'. Heb je daar nu ook een apart visum voor nodig? Iemand die het zo snel weet?
pi_47304319
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:34 schreef Smeich het volgende: Iemand die het zo snel weet?
Tsja...de kans dat een visum van Australië in Maleisië geldig is, is wat klein....dussehh allemaal aanvragen.
pi_47304917
Ja dat was natuurlijk een stomme vraag.. Wat ik eigenlijk wou vragen is of er de mogelijkheid bestaat om een soort van multiple entrance visa te krijgen voor meerdere landen binnen Azie (zal wel niet). Ook vroeg ik me af of er hier iemand is die na Australie ook riching Azie is gegaan en dit allemaal van tevoren heeft geregeld of dit allemaal in Canberra aangevraagd heeft, dit mbt geldigheidsduur na afgiftedatum en dergelijk. Hong Kong was geen visum voor nodig meen ik eens gelezen te hebben. Nou, ik ga mijzelf er vanavond weer eens goed in verdiepen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:59:37 #289
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47306454
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Smeich het volgende:
Ja dat was natuurlijk een stomme vraag.. Wat ik eigenlijk wou vragen is of er de mogelijkheid bestaat om een soort van multiple entrance visa te krijgen voor meerdere landen binnen Azie (zal wel niet). Ook vroeg ik me af of er hier iemand is die na Australie ook riching Azie is gegaan en dit allemaal van tevoren heeft geregeld of dit allemaal in Canberra aangevraagd heeft, dit mbt geldigheidsduur na afgiftedatum en dergelijk. Hong Kong was geen visum voor nodig meen ik eens gelezen te hebben. Nou, ik ga mijzelf er vanavond weer eens goed in verdiepen.
Indien je maximaal 3 maanden naar Austalie wilt, en je vliegt vanaf Amsterdam met een lijndienstvlucht, (altijd een VIA vlucht overigens omdat Amsterdam - Sydney / Melbourne / Perth nooit rechtstreeks kan), dan is het niet eens nodig om een visa aan te vragen, je krijgt dan een ETA visa.
Alleen als je vanaf Azië met een budgetairliner vliegt, zoals Tiger Airways, dan moet je online via een eerder genoemde website een ETA regelen. Je mag op dit ETA meerdere keren inreizen, als je in totaal maar niet meer dan maximaal 3 maanden verblijft.

Je vraag omtrent Azië. Voor Singapore heb je geen visum nodig als je 14 dagen wilt verblijven, voor Maleisië is het afhnankelijk hoe je binnenkomt een 1 maand visa (over land) of 3 maanden (bij vliegtuig). Voor Thailand krijg je een 30 dagen visa. Voor Hong Kong en Macau krijg je ook een 60/30 dagen stempel. Voor al deze landen geldt dat het visa kosteloos is. Is de gegeven tijd te kort, ga 10 minuten de grens over en je krijgt weer een nieuw Visa voor de opgegeven termijn.

Voor Laos, Cambodja, Myanmar en Indonesië heb je een visa nodig, voor Laos, Cambodja, en Myanmaar kan je een visa kopen aan de grens, zowel als je over land aankomt, als op het vliegveld. (Het is overigens goedkoper om het visa in Bangkok, Thailand te regelen). (Wil je overigens echt rondreizen in Myanmar kan dat alleen als je op Yangoon aanvliegt, over land zijn er restricties en moet je binnen 1 dag het land weer uit.
Voor Indonesië kan je bij aankomst op het vliegveld een 30 dagen visa kopen voor zo'n 20 U$, indien je over land aankomt, bijvoorbeeld met de boot vanuit Melaka, dan moet je dit op voorhand geregeld hebben, maar dit kan bij elke willekeurige ambassade van Indonesë geregeld worden, en hoe meer geld je meeneemt, hoe sneller!

En ja ik heb dat gedaan, na Australie, voor 2 maanden, en na een jaar NL, wederom 9 maanden Azië zonder een visum te hebben aangevraagd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47368412
Kijk, dat is informatie waar ik wat aan heb, dank daarvoor
Sommige punten wist ik al maar die concrete informatie over Azie niet! Het zit toch aan me te knagen, drie maanden is te kort en dan ga ik zeker weten spijt krijgen, dus...... ik ga op zoek naar relevant werk voor zes maanden (dacht eerst dat het maar maximaal drie maanden mocht) in het liefst Sydney of Melbourne dat ook leuk/goed op mijn cv komt te staan zodat ik weer wat werkervaring in het buitenland heb en vervolgens zes maanden rondtrekken door zowel Oz als Asia. Volgende week vrijdag heb ik tevens een meeting van Travel Active, wellicht dat zij mij meer kunnen vertellen omtrent mijn wens.
pi_47571580
Ik ga eind 2008 voor +/- 4 maanden naar australie,2 weken Sydney en dan ongeveer 3.5 maand backpacken, is een ruwe schatting. Want het is nog best ver weg.

Welke steden mag ik sowieso niet overslaan, wat is echt de moeite waard?

En Backpacken is voor mij ook nieuw, heb al gezocht op backpacken voor beginners maar vooralsnog maar weinig resultaat.

En is 3,5 maand backpacken in Australie niet te lang? Moet ik dan nog even een "uitstapje" maken naar Nieuw Zeeland? Iemand nog handige tips verder? alvast bedankt!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:21:47 #292
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47571890
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ga eind 2008 voor +/- 4 maanden naar australie,2 weken Sydney en dan ongeveer 3.5 maand backpacken, is een ruwe schatting. Want het is nog best ver weg.

Welke steden mag ik sowieso niet overslaan, wat is echt de moeite waard?

En Backpacken is voor mij ook nieuw, heb al gezocht op backpacken voor beginners maar vooralsnog maar weinig resultaat.

En is 3,5 maand backpacken in Australie niet te lang? Moet ik dan nog even een "uitstapje" maken naar Nieuw Zeeland? Iemand nog handige tips verder? alvast bedankt!
Tja te lang.. ligt er echt aan wat je allemaal wilt doen. Als je een comleet rondje wilt maken heb je die 3.5 maanden wel nodig
Als je eind 2008 gaat... dan is het daar zomer en dan is het vrij druk aan de oost kust (daar hebben ze vakantie) Lonely planet is echt super handig om in te kijken.. je kan dan vast bekijken wat je graag wilt zien en er staan handige dingen in, ik kon in ieder geval niet zonder.
en tja uitstapje naar NZ... ik heb dat wel gedaan (ik was ook wat langer in OZ en je bent toch echt wel 1 maand kwijt als je alles wilt zien.. )
pi_47597639
Ik denk ook niet dat 3,5 maand te lang is, heb je ook tijd om ergens wat langer te blijven als het er goed bevalt. Aanraders: Alice Springs, Kings Canyon, Uluru, Kata Tjuta, Sydney en omgeving (Blue Mountains!!)
Let's plant a tree
  zaterdag 24 maart 2007 @ 00:13:04 #294
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47601513
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Vava het volgende:
Ik denk ook niet dat 3,5 maand te lang is, heb je ook tijd om ergens wat langer te blijven als het er goed bevalt. Aanraders: Alice Springs, Kings Canyon, Uluru, Kata Tjuta, Sydney en omgeving (Blue Mountains!!)
Tasmanie is ook heel mooi
als je niet naar NZ gaat.. moet je naar Tassie gaan
pi_47602162
Daar ben ik nog niet geweest, wellicht idd overwegen voor een volgend keer NZ zou ik niet combineren met Australië omdat ik het toch tijdens een gewone vakantie zou doen (werk enz... dus kan nooit zo heel erg lang weg) en in NZ is genoeg te zien voor een hele vakantie
Let's plant a tree
pi_47732536
Hey Fokkers,

Ik ga eind augustus met een vriendin voor 4 maanden naar Australie. Eerst 3 maanden onderzoeksstage in Melbourne en dan nog een maandje reizen. Heeft er hier iemand ervaring met het vinden van gemeubileerde woonruimte in Melbourne? We willen graag een tweekamer appartement, het liefst in een studentenflat, maar wat we tot nu toe gevonden hebben is of heel duur (600 E pppm) of niet mogelijk voor een korte tijd (3 maanden). We willen het graag geregeld hebben voordat we vertrekken. Iemand tips? Verder heb ik er natuurlijk super veel zin in
  woensdag 28 maart 2007 @ 00:28:21 #297
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47735117
Je moet het daar regelen, zoek een grannyflat, in elk internetcafe hangen 100den briefjes. Zoek wel uit in welke wijken je wilt wonen, anders zit je heel ver uit Melbourne soms.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:46:18 #298
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_47742994
Daar regelen inderdaad. Kan je tenminste ook e.e.a. inspecteren. Zelf heb ik alleen ervaring met gedeelde woningen en appartementen (in Sydney) - waarbij je voor minder geld meer kan krijgen normaal gesproken, en als je geluk hebt heb je ook nog leuke mensen als huisgenoten. En als je zelfs bereid bent om een kamer met je vriendin te delen - raar idee wellicht, maar niet eens zo heel ongebruikelijk - dan kan je een paleis uitzoeken voor die $250 pppw. Voor een 1-persoonskamer is dat trouwens ook rijkelijk veel, maar dan is de kans kleiner dat jullie op hetzelfde adres logeren...

Nadeel alleen is dat je aan het begin van het 2de semester gaat, en dat in het begin van de break veel studenten verhuizen en je waarschijnlijk net te laat bent om echt veel keuze te hebben. Voordeel is dat veel backpackers waarschijnlijk in het noorden te vinden zijn, en dat er daarom wellicht in die hoek gaten vallen.

Sites die je regelmatig moet checken zijn gumtree.com.au en domain.com.au. En als je toch wilt delen britishballs.com of flatmates.com.
pi_47793788
Ik vertrek volgende week vrijdag met nog iemand voor een maand naar Australië (Sydney-Cairns) en heb voor de zekerheid nog even een vraag over stekkers. Ik heb nu van m'n broer een adapter met 5 stekker uitgangen erop te leen en ik vraag me af of ik nu de goeie heb. Dit is dus de uitgang die volgens mij de Australische is:

Het onderste pinnetje is alleen een loos pinnetje dat je er zelf in kan zetten. Oftwel is heb maar twee werkende pinnetjes:

Klopt het dat dat extra pinnetje de aarde ofzo is en dat ik met die twee werkende gewoon m'n gang kan gaan? De vorm lijkt er er wel op, maar door dat losse pinnetje weet ik het niet helemaal zeker. Iemand misschien praktijkervaring ermee?
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:30:02 #300
174993 Bandit1823
ik Fok veilig anders niet
pi_47794061
Ben afgelopen jaar in australie geweest. Je hebt geen 3 pinnen nodig (dat is een engelse aansluiting)

Als je de kans hebt bezoek zeker Tasmanie...erg mooi. Tenminste het ligt natuurlijk waar je voor komt. Er is daar in ieder geval erg veel wildlife te vinden. Puur voor het strand kan je net zo goed (zo niet beter) op het vaste land blijven.

[ Bericht 55% gewijzigd door Bandit1823 op 29-03-2007 15:35:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')