Hoeveel kilometer was dat in totaalquote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maanden![]()
Veel succes met het zoeken naar werkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:01 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ga in juli samen met een vriend een jaar lang werken en rondreizen in Australie.
Zijn er nog dingen die ik zeker moet doen of zien?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken bij grote evenmenten (F1, Australien Open)?
Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.quote:Toch zijn er elk jaar minder en minder toeristen die zich aan de klim wagen. Sommigen uit respect, anderen wegens de zware fysieke inspanning die de klim vereist. Sommige toeristen zijn overleden aan de zware klim.
Uluru en Kata Tjuta zijn zo ontzettend mooi en zo ontzettend het roteind reizen waard! Nu denk je misschien dat het "maar een rots" is, maar als je er eenmaal voor staat, dan is het zo ontzagwekkend, zo wonderlijk, zo mooi! Als je van natuur en iets bijzonders houd en je hebt de tijd, dan mag je het zeker niet missen. Het is zo typisch Australië, zo Outback, zo mooi!quote:Op maandag 26 februari 2007 17:49 schreef InnocentFR het volgende:
Bedankt!
Opzich weinig bijzonders vind ik persoonlijk, om daarvoor zo een omweg te maken.
[..]
Die klim maakt het dan misschien wel interessant voor mij, maar het ligt wel een eindje uit de buurt.
Het is ook een beetje hoe duur je het zelf maakt natuurlijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:38 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nu even een discussie met iemand.. zij denkt dat Australie erg duur is, ik denk daarentegen weer dat NL duurder is mbt consumptiegoederen.. ik hoop het zelf snel te ervaren maar wie kan mij dit even bevestigen?
Hoe lang ga je??quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Niet mee eens. Ik verdiende daar met stom werk altijd $15 per uur.. en in Nederland verdien ik dat niet!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:26 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat Australie stukken goedkoper is met de meeste dingen. Even de luxe importgoederen niet meegerekend (die heb je niet nodig voor je levensonderhoud) kun je daar een $AUS dollar uitgeven als een euro.Als je daar werkt verdien je relatief ook minder, dus de verhouding werk-koopkracht is redelijk gelijk denk ik.....
quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik trek van indonesie naar australie en ga van kuala lumpur naar darwin vliegen. Kan ik dan ook de visa op het vliegveld halen? zo niet, waar in indonesie of azie kan dit dan wel?
Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graagquote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Als je met TIGER Airways vliegt vanaf Singapore naar Darwin, die budgetairliner (zoals ik dacht dat je van plan was) krijg je het ETA visa NIET automatisch, deze kan je dan online regelen, met een credit card, voor 20 AU$ bij de site van de Australische Regering. Let op, dit is alleen voor een 3 maanden visa!
Vlieg je wel vanaf KL, met een Airline zoals MAS zullen zij dit voor je regelen.
http://www.eta.immi.gov.au/index.html is de site waar je e.e.a. kan regelen!
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 09:13 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vlieg ik inderdaad via singapore met tigerairways maar wanneer is nog de vraag. Maar kan ik het daar in singapore dan regelen via de computer of is dat niet mogelijk? ik hoor het graag
Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:21 schreef Shining_x het volgende:
Hey, ik kan via backpackers.nl een starterspakket erbij doen bij mijn losse ticket. Dan krijg je de eerste 2 nachten verblijf in Wood Duck Harbour City Hostel+ transfer, en krijg je allerlei papieren om e.e.a. te regelen ( zoals sofienummer, postadres etc) Kost bijelkaar 110 euro extra.
Is dit een aanrader? Of is het toch beter om die dingen daar zelf te regelen?
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:53 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja dat is echt persoonlijke smaak, de 1 zal zeggen van niet en de andere van wel.
Ik persoonlijk heb het wel gedaan en is me goed bevallen.. je leert meteen wat mensen kennen en je bent gewoon duf na de reis, dus is het wel prettig dat je niet al te veel aandacht hoeft te besteden aan het papier werk. Ik vond het dus wel makkelijk
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweestquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:47 schreef Flyingdutchman het volgende:
Zondag vlieg ikAustralia here we come!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Tsja...dat wel natuurlijk maar er is meer te zien!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:
[..]
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweest![]()
alsof er nog een plekje te vinden is in Melbournequote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:59 schreef WEST het volgende:
[..]
ben je net te laat de GP van australie is dan al geweest![]()
Gaaf! Dat heb ik dan weer niet gedaanquote:Op woensdag 14 maart 2007 09:15 schreef Oksel het volgende:
Ik heb over de track van de GP gereden (als het in Melbourne was..) met mijn Ford Falcon..Vanwege een wegomleiding..
Tss als ik naar jou leeftijd kijk denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef Smeich het volgende:
Ik ben nu aan het twijvelen.. ik wil dus dolgraag naar Australie voor een langere tijd (eigenlijk een jaar) maar ik moet ook realistisch blijven en aan mijn toekomst denken (ben de jongste niet meer). Ik ben nu dus al een tijdje afgestudeerd en zat te denken aan een master. Dus ik had na afstuderen eerst flink gewerkt om centen binnen te krijgen en het plan was eigenlijk om eind november 2006 Down Under te gaan maar hier kwam jammer genoeg iets tussen. Maar sinds begin maart neig ik steeds meer om eerst werkervaring op te doen maar ik wil dan meteen carriere gaan maken. Dus.. ik denk dat ik nu toch drie maanden naar australie ga zodat ik niet te lang hoef te wachten op al die romslomp van workvisa en daar dus zsm drie maanden ga rondtrekken en tijdje met mijn vrienden in Sydney en Melbourne ga optrekken en bij thuiskomst maar werk ga zoeken. Anders zit Australie voor zo'n langere tijd er denk ik toch niet meer in voor mij... en ik wil zo graag!!!!
Kijk het staat altijd goed op je CV dat je bent wezen reizenquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:53 schreef Smeich het volgende:
Jaar of drie maanden?
Dat is precies mijn idee ook.. iedereen vertelt mij ook andere dingen en ik word er echt helemaal gek van! Als ik mijn gevoel/hart volg dan is het zeker om een jaar door Australie/Azie rond te reizen maar aan de andere kant.. als ik weer terug kom in NL dan zal er wel veel concurrentiedruk zijn op banen die ik wil hebben maar dat is er nu ook snap je. Alleen wil ik geen spijt krijgen van iets dat ik kon doen en uiteindelijk niet gedaan heb (dat is het ergste). Ook zou ik graag wat leuks ook op mijn cv willen hebben, relevante werkervaring in Australie al gaat dat niet zo makkelijk naar ik heb gelezen/horen zeggen.
Tsja...de kans dat een visum van Australië in Maleisië geldig is, is wat klein....dussehh allemaal aanvragen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:34 schreef Smeich het volgende: Iemand die het zo snel weet?
quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:18 schreef Smeich het volgende:
Ja dat was natuurlijk een stomme vraag.. Wat ik eigenlijk wou vragen is of er de mogelijkheid bestaat om een soort van multiple entrance visa te krijgen voor meerdere landen binnen Azie (zal wel niet). Ook vroeg ik me af of er hier iemand is die na Australie ook riching Azie is gegaan en dit allemaal van tevoren heeft geregeld of dit allemaal in Canberra aangevraagd heeft, dit mbt geldigheidsduur na afgiftedatum en dergelijk. Hong Kong was geen visum voor nodig meen ik eens gelezen te hebben. Nou, ik ga mijzelf er vanavond weer eens goed in verdiepen.
Tja te lang.. ligt er echt aan wat je allemaal wilt doen. Als je een comleet rondje wilt maken heb je die 3.5 maanden wel nodigquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:03 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ga eind 2008 voor +/- 4 maanden naar australie,2 weken Sydney en dan ongeveer 3.5 maand backpacken, is een ruwe schatting. Want het is nog best ver weg.
Welke steden mag ik sowieso niet overslaan, wat is echt de moeite waard?
En Backpacken is voor mij ook nieuw, heb al gezocht op backpacken voor beginnersmaar vooralsnog maar weinig resultaat.
En is 3,5 maand backpacken in Australie niet te lang? Moet ik dan nog even een "uitstapje" maken naar Nieuw Zeeland? Iemand nog handige tips verder? alvast bedankt!
Tasmanie is ook heel mooiquote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:15 schreef Vava het volgende:
Ik denk ook niet dat 3,5 maand te lang is, heb je ook tijd om ergens wat langer te blijven als het er goed bevalt. Aanraders: Alice Springs, Kings Canyon, Uluru, Kata Tjuta, Sydney en omgeving (Blue Mountains!!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |