abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45550717
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:31 schreef Rumboon het volgende:
Iemand ervaring met Brisbane?
Ik ben er een halve dag geweest, toen had ik het er wel gezien Ik logeerde bij familie in Surfers Paradise, daar was wel veel te doen, ook in de omgeving. Ik vond Brisbane zelf leuk voor die halve dag maar meer ook echt niet.

In Sydney ben ik twee keer geweest. De eerste keer had ik er familie wonen en toen heb ik een week bij hun gelogeerd, zij woonden toen in het noorden in de wijk Turramurra. De tweede keer woonden ze niet meer in Sydney en heb ik dus zelf wat uitgezocht. Toen is de keus gevallen op Bondi. Ten eerste omdat ik Sydney zelf al redelijk kende en ten tweede omdat ik wel zin had in een paar dagen strand!

Turramurra was gewoon een buitenwijk maar het centrum was vanaf daar wel goed bereikbaar. Bondi was erg leuk, leuke mensen ontmoet daar en we zijn een hele dag naar Sydney zelf gegaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 21 januari 2007 @ 12:00:31 #202
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_45554410
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:59 schreef Vava het volgende:

[..]

Turramurra

[..]
Heerlijk die plaatsnamen
...maar ik bats wél met je moeder
pi_45557290
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:00 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Heerlijk die plaatsnamen
Ja Woolloomooloo en Waggawagga vind ik ook zo leuk
Let's plant a tree
pi_45557449
eventjes een kort vraagje.
is het makkelijk om gewoon bij hostels e.d aan te kloppen en er dan nog die nacht te overnacten? of moet je wel reserveren vantevoren?
pi_45557480
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef sombogywogy het volgende:
eventjes een kort vraagje.
is het makkelijk om gewoon bij hostels e.d aan te kloppen en er dan nog die nacht te overnacten? of moet je wel reserveren vantevoren?
Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.
Vooral in populaire plaatsen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_45565764
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.
Vooral in populaire plaatsen.
Gewoon de lp bij de hand nemen en ff bellen. Maar vaak kun je ook wel op de bonnefooi komen. Ik heb alleen gebeld als ik wist dat ik de hele dag zou reizen en 's avonds (laat) pas aan zou komen, want als er dan niks is heb je ook geen zin om weer de hele avond verder te zoeken....
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:54:15 #207
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45605311
Heeft er iemand ervaring met duiken in australië?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:58:37 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_45605488
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zat
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_45606436
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
Ja! erg gaaf
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:32:53 #210
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45606924
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef WEST het volgende:

[..]

vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zat
Ja daarom, hehe

Maar ik wil het misschien wel gaan doen, dus vandaar
pi_45632459
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?

bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
Er bestaat een hele industrie die zich bezighoudt met het regelen van (permanente) visa voor Australie. De andere posts zijn ietwat kort door de bocht. Check eens bij de immigratiedienst van Australie. Er zijn ook diverse internet fora over dit onderwerp. Daar vind je alles wat je nodig hebt. Ben je wel even zoet mee.
pi_45682138
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:

[..]

Cool, voor hoelang en welke staat?
[..]

Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.
welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_45683733
Melbourne of Perth perhaps?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:34 #214
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_45694179
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?

bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
Was het maar zo gemakkelijk
...maar ik bats wél met je moeder
pi_45696253
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:23 schreef kawotski het volgende:

[..]

welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)
Brisbane!
pi_45710918
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:48 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Brisbane!
Waarom en ? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
Let's plant a tree
  zaterdag 27 januari 2007 @ 06:50:43 #217
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_45719207
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:

[..]

Waarom en ? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
dan zit je vlakbij Australia Zoo misschien daarom dat juichende poppetje
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:16:01 #218
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_45719417
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 06:50 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

dan zit je vlakbij Australia Zoo misschien daarom dat juichende poppetje
Helaas had ik toen geen geld meer
waren de laatste dagen van mijn reis
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_45743895
Daar ben ik niet geweest, dat is toch die zoo van Steve Irwin? Ik ben wel naar Currumbin Wildlife Sanctuary geweest. Ook niet zo heel ver van Brisbane, stukje zuidelijker
Let's plant a tree
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:53:55 #220
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45952881
Is reizen door Australië goed te doen als je geen rijbewijs hebt?

En heeft er nog iemand tips over welke organisaties goed zijn, etc?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:54:13 #221
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45955431
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:53 schreef Riro het volgende:
Is reizen door Australië goed te doen als je geen rijbewijs hebt?

En heeft er nog iemand tips over welke organisaties goed zijn, etc?
Mijn tip, ga liften!

Dat kan op 2 manieren, uiteraard langs de weg, maar beter (en gezelliger) is de noticeboards in de hostels te lezen voor mensen die een ritmaatje zoeken, zo kun je de kosten delen en ontmoet je de leukste mensen!

Je moet natuurlijk wel een beetje flexibel zijn qua reistijden, maar als je die tijd hebt, zeker doen!

Ik ben zonder organisatie gegaan, wel met een vriendin, dus ik stond er niet helemaal alleen voor.
Tegen het einde met iemand meegeweest naar zo'n travel-active soort organisatie, maar vond de 'hulp' die je zou krijgen eigenlijk een beetje tegenvallen, daar had ik zeker niet extra voor willen betalen. Maar goed, toekomstige reisgenoten op schiphol tegenkomen kan een goed begin van de reis zijn uiteraard!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:24:17 #222
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45956267
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mijn tip, ga liften!

Dat kan op 2 manieren, uiteraard langs de weg, maar beter (en gezelliger) is de noticeboards in de hostels te lezen voor mensen die een ritmaatje zoeken, zo kun je de kosten delen en ontmoet je de leukste mensen!

Je moet natuurlijk wel een beetje flexibel zijn qua reistijden, maar als je die tijd hebt, zeker doen!

Ik ben zonder organisatie gegaan, wel met een vriendin, dus ik stond er niet helemaal alleen voor.
Tegen het einde met iemand meegeweest naar zo'n travel-active soort organisatie, maar vond de 'hulp' die je zou krijgen eigenlijk een beetje tegenvallen, daar had ik zeker niet extra voor willen betalen. Maar goed, toekomstige reisgenoten op schiphol tegenkomen kan een goed begin van de reis zijn uiteraard!
Dankjewel Dat liften klinkt leuk inderdaad!

Ik ga met m'n vriend, dus ik sta er ook niet alleen voor. We zijn nu een beetje aan het kijken naar wat de mogelijkheden zijn. We willen 3 maanden gaan en waarschijnlijk ook zonder organisatie. We willen waarschijnlijk wel een soort excursie van 2 á 3 weken doen, zodat we vanalles kunnen zien. De rest van de tijd willen we een beetje zelf invullen om dingen te kijken en mijn familie te bezoeken etc.

Hoe duur is het overnachten in een hostel gemiddeld?
pi_45956268
nou . australiërs zelf raden het nogal af. er zijn er nogal wat vermoord geloof ik.
maar andere backpackers leren kennen en dan meerijden als het mag is natuurlijk wel een idee.
pi_45957923
SIdney of Melbourne ?
pi_45961689
dat vertelden ze me in melbourne ja
  zondag 4 februari 2007 @ 09:46:20 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45963982
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:24 schreef Riro het volgende:

[..]

Dankjewel Dat liften klinkt leuk inderdaad!

....

Hoe duur is het overnachten in een hostel gemiddeld?
In het centrum van Sydney moet je rekenen op een kamer vanaf 24 AU$, of 30 AU$ als je in het YHA in het centum gaat. (Die laatse is wel aan te raden omdat deze gewoon goede en schone faciliteiten heeft, hoewel qua ontmoeten van andere mensen dit een wat mindere gelegenheid is omdat het vrij massaal is.
Zeker als je voor het eerst aankomst is dit een goede plek en te acclimatiseren, en gezien je in het centrum zit ben je overal redelijk dichtbij, na 2 of 3 dagen kan je dan gaan kijken voor hostels buiten het centrum).
(Als je met je vriend gaat mag je ook in een mixed dorm en kan je bij elkaar in dezelfde kamer, normaliter is YHA strikt gescheiden.)

Buiten Sydney kan je rekenen op een hostel alles tussen 15 - 25 AU$. Kamperen kan buiten de stad ook vaak, mits het weer het toelaat, al moet je dan wel weer beschikking hebben over eigen vervoer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:38:28 #227
146587 P.B.Galesloot
Paris London New York Woodend
pi_46066225
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:43 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Was het maar zo gemakkelijk
idd. dan was ik hier al 20x binnen.
I built myself a nice little cage
With bars of anger and a lock of rage
I cant help asking whos got the key?
When I know damned well its me
pi_46070347
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:

[..]

In Melbourne heb ik me het beste vermaakt, maar ik vond Brisbane gewoon op de een of andere manier een geweldige stad.
pi_46129679
Ik zit nu in Sydney . Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:10:36 #230
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_46129986
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit nu in Sydney . Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Hoi! Ik ben gisteren aangekomen in Byron Bay, vanuit sydney Erg aan te raden qua relaxt surfsfeertje en het uitgaan schijnt hier ook heel leuk te zijn

Mocht je willen uitgaan an op zoek zijn naar aanspraak - probeer de Wake Up eens bij het Central Station. Elke avond in de Side Bar daar beneden zijn wel wat Nederlanders en Engelsen te vinden die even lang als jij blijven - wie weet vind je een reismaatje of wat advies
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:49:54 #231
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46130344
quote:
Tja wat wil je doen?
Werken? Cultuur... naar plaasten waar de meeste backpackers niet naar toe gaan...
West kust is erg mooi en komen niet zoveel backpackers
Outback helemaal super om er geweest te zijn
Darwin zelf is geen reet aan.. maar de omgeving daarin tegen (maar ik zou nog anderhalf maand wachten want het regent daar nu )
Cairns... ook super
En tja de Oost kust... als je een vakantie ala spanje, kreta wilt hebben.. maar dan iets relaxer

Oja ik zou naar NZ gaan voor de natuur
Tasmanie is ook erg leuk... beetje lastig om er te reizen omdat er amper openbaar vervoer is.. maar de mensen zijn heel vriendelijk en het is een leuk eiland

Veel succes
Beetje warm daar?
pi_46145690
quote:
[...]Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Of er nog mensen (in je buurt) zitten kan je vrij snel zien Dit stukje van de site hebben we enkele maanden geleden als project voor school gemaakt
http://mylocation.aroundtheglobe.nl
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:44:11 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_46146123
1 Tip voor iedereen: Ga NIET met een organisatie. Bullshit.
Nog een extragratis tip: Wil je Australie écht ervaring, ga naar de westkust.
pi_46166824
quote:
yo beer, ik zit nu ook in Sydney, Mandy beach om precies te zijn. Erg relaxt hier, na eerst 2 dagen in een kansloos verrot hostel in King Cross te zitten. Waar zit jij nu ongeveer?
pi_46167730
ik wil een surfcursus gaan doen en zit nu in mandy beach (sydney). maakt het nog uit waar je zo"n cursus volgt? wbt kosten ed? wat is een redelijke prijs? en hoeveel dagen moet je er ongeveer voor uittrekken?
pi_46169135
Manly?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46183125
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Manly?
Denk het wel.
Let's plant a tree
pi_46192779
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 17:44 schreef Oksel het volgende:
1 Tip voor iedereen: Ga NIET met een organisatie. Bullshit.
Nog een extragratis tip: Wil je Australie écht ervaring, ga naar de westkust.
Haha, ik ben dus wel met een organisatie gegaan. En ja het is wel prettig om wat dingen te regelen, zoals een bankrekening en dergelijken. Maar verder houdt het mij eigenlijk alleen maar op, dus ik ben ook blij dat het vandaag afgelopen is wat betrefd de introductie dagen van mijn organisatie.

Iemand verder nog tips over een auto kopen? Want in Sydney vind ik de auto's toch wel redelijk duur, volgens mij moet dat veel goedkoper kunnen buiten Sydney of in een andere stad. Ik heb verder ook niet zoveel verstand van auto's, dus ik weet wel dat er geen roest in het motorblok moet zitten en dat het wel prettig is als de motor goed klinkt maar ik weet niet zo goed waar ik verder nog op moet letten. Misschien heeft iemand daar nog wat tips over?
pi_46195046
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:42 schreef Vava het volgende:

[..]

Denk het wel.
ehm ja idd, tikfout maar is het aan te raden om het hier te doen? (surfcursus)?
pi_46195340
Ik ben op dit moment in Sydney :d
erg gezellig, vrmaak me goed.
over een weekje ga ik waarsschijnlijk naar Melbourne oid, weet nog neit precies
pi_46198146
Ga je ook nog naar Canberra?
pi_46198184
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
Ga je ook nog naar Canberra?
Zo'n bruisende gezellige stad!

pi_46356248
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Wil neit een saaie directe bus nemen naar Melbourne..
pi_46364607
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Niet de highway nemen, maar onderlangs afzakken langs de kust via Wollongong / Batemans Bay en geleidelijk aan weer omhoog crossen. Canberra kun je via die route ook langs en is een mooiere route dan die suffe highway
Bloed, zweet en tranen!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 16:28:13 #245
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46371616
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:37 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zo'n bruisende gezellige stad!

Idd moet je echt geweest zijn
Enige wat interessant is, is het oorlogsmuseum...
pi_46371788
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:28 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Idd moet je echt geweest zijn
Enige wat interessant is, is het oorlogsmuseum...
Enige dat interessant is, is het parlement.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:57:40 #247
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46374323
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Enige dat interessant is, is het parlement.
Tja ziet er leuk uit van de buitenkant.. maar het land heeft gewoon geen geschiedenis
pi_46384705
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgen (is ook al door AtDaMotDaMotDa aangeraden). Ik heb die weg gereden van Melbourne naar Sydney. Je komt, op Wollongong na, niet langs noemenswaardige steden maar de route is wel erg mooi. Leuke plaatsen vond ik Lakes Entrance, Merimbulla en Batemans Bay. De kust is op veel plaatsen echt heel mooi, echt een genot om daar te rijden
Let's plant a tree
pi_46396127
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:01 schreef Vava het volgende:

[..]

De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgen (is ook al door AtDaMotDaMotDa aangeraden). Ik heb die weg gereden van Melbourne naar Sydney.
Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maanden
Bloed, zweet en tranen!
pi_46411215
Ik ga in juli samen met een vriend een jaar lang werken en rondreizen in Australie.

Zijn er nog dingen die ik zeker moet doen of zien?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het werken bij grote evenmenten (F1, Australien Open)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')