Ik ben er een halve dag geweest, toen had ik het er wel gezienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:31 schreef Rumboon het volgende:
Iemand ervaring met Brisbane?
Jaquote:
Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef sombogywogy het volgende:
eventjes een kort vraagje.
is het makkelijk om gewoon bij hostels e.d aan te kloppen en er dan nog die nacht te overnacten? of moet je wel reserveren vantevoren?
Gewoon de lp bij de hand nemen en ff bellen. Maar vaak kun je ook wel op de bonnefooi komen. Ik heb alleen gebeld als ik wist dat ik de hele dag zou reizen en 's avonds (laat) pas aan zou komen, want als er dan niks is heb je ook geen zin om weer de hele avond verder te zoeken....quote:Op zondag 21 januari 2007 13:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Een dag vantevoren reserveren is wel aan te raden.
Vooral in populaire plaatsen.
vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zatquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
Heeft er iemand ervaring met duiken in australië?
Ja! erg gaafquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:54 schreef Riro het volgende:
Heeft er iemand ervaring met duiken in australië?
Ja daarom, hehequote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:58 schreef WEST het volgende:
[..]
vraag dat maar aan die kerel die in de bek van die haai zat![]()
Er bestaat een hele industrie die zich bezighoudt met het regelen van (permanente) visa voor Australie. De andere posts zijn ietwat kort door de bocht. Check eens bij de immigratiedienst van Australie. Er zijn ook diverse internet fora over dit onderwerp. Daar vind je alles wat je nodig hebt. Ben je wel even zoet mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?
bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?
[..]
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.
Was het maar zo gemakkelijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Sander-B het volgende:
Wanneer laat Australië je er trouwens immigreren? Weet iemand zo aan welke eisen je minimaal moet voldoen?
bijv. HBO diploma, op zoek naar werk, bereid om inburgeringscursus te doen..
Brisbane!quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
welke andere steden blijven er dan nog over als je Sydney niks vindt.. Adelaide zekers.. (boring)
Waaromquote:
dan zit je vlakbij Australia Zooquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Waaromen
? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
Helaas had ik toen geen geld meerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 06:50 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
dan zit je vlakbij Australia Zoo![]()
misschien daarom dat juichende poppetje
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:53 schreef Riro het volgende:
Is reizen door Australië goed te doen als je geen rijbewijs hebt?
En heeft er nog iemand tips over welke organisaties goed zijn, etc?
Dankjewelquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Mijn tip, ga liften!
Dat kan op 2 manieren, uiteraard langs de weg, maar beter (en gezelliger) is de noticeboards in de hostels te lezen voor mensen die een ritmaatje zoeken, zo kun je de kosten delen en ontmoet je de leukste mensen!
Je moet natuurlijk wel een beetje flexibel zijn qua reistijden, maar als je die tijd hebt, zeker doen!
Ik ben zonder organisatie gegaan, wel met een vriendin, dus ik stond er niet helemaal alleen voor.
Tegen het einde met iemand meegeweest naar zo'n travel-active soort organisatie, maar vond de 'hulp' die je zou krijgen eigenlijk een beetje tegenvallen, daar had ik zeker niet extra voor willen betalen. Maar goed, toekomstige reisgenoten op schiphol tegenkomen kan een goed begin van de reis zijn uiteraard!
In het centrum van Sydney moet je rekenen op een kamer vanaf 24 AU$, of 30 AU$ als je in het YHA in het centum gaat. (Die laatse is wel aan te raden omdat deze gewoon goede en schone faciliteiten heeft, hoewel qua ontmoeten van andere mensen dit een wat mindere gelegenheid is omdat het vrij massaal is.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:24 schreef Riro het volgende:
[..]
DankjewelDat liften klinkt leuk inderdaad!
....
Hoe duur is het overnachten in een hostel gemiddeld?
quote:
In Melbourne heb ik me het beste vermaakt, maar ik vond Brisbane gewoon op de een of andere manier een geweldige stad.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Waaromen
? Ik vond het er niet zo bijzonder, ik heb me in Melbourne en Sydney beter vermaakt eigenlijk
Hoi! Ik ben gisteren aangekomen in Byron Bay, vanuit sydneyquote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit nu in Sydney. Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Tja wat wil je doen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Ik zit nu in Sydney. Vermaak me prima tot nu toe genoeg dingen te regelen zoals bankrekening enzo. Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
Of er nog mensen (in je buurt) zitten kan je vrij snel zienquote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
[...]Zitten er nog meer mensen hier nu in australie? Vraag me wel af wat ik het komende half jaar ga doen, kwa mensen en waar ik naar toe ga
yo beer, ik zit nu ook in Sydney, Mandy beach om precies te zijn. Erg relaxt hier, na eerst 2 dagen in een kansloos verrot hostel in King Cross te zitten. Waar zit jij nu ongeveer?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 07:12 schreef -Beer- het volgende:
Denk het wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Manly?
Haha, ik ben dus wel met een organisatie gegaan. En ja het is wel prettig om wat dingen te regelen, zoals een bankrekening en dergelijken. Maar verder houdt het mij eigenlijk alleen maar op, dus ik ben ook blij dat het vandaag afgelopen is wat betrefd de introductie dagen van mijn organisatie.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:44 schreef Oksel het volgende:
1 Tip voor iedereen: Ga NIET met een organisatie. Bullshit.
Nog een extragratis tip: Wil je Australie écht ervaring, ga naar de westkust.
Niet de highway nemen, maar onderlangs afzakken langs de kust via Wollongong / Batemans Bay en geleidelijk aan weer omhoog crossen. Canberra kun je via die route ook langs en is een mooiere route dan die suffe highwayquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Wil neit een saaie directe bus nemen naar Melbourne..
Idd moet je echt geweest zijnquote:
Enige dat interessant is, is het parlement.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Idd moet je echt geweest zijn
Enige wat interessant is, is het oorlogsmuseum...
Tja ziet er leuk uit van de buitenkant.. maar het land heeft gewoon geen geschiedenisquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:34 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Enige dat interessant is, is het parlement.![]()
De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:47 schreef sombogywogy het volgende:
iig niet naar Canberram daar heb ik genoeg over gehoord idd dat t helemaal niks is.
Weten mensen hier toevallig nog leuke plaatsen enzo tussen Melbourne en Sydney in waar het leuk is om heen te gaan??
Wil neit een saaie directe bus nemen naar Melbourne..
Ik heb die weg door heel Australie gereden (helemaal rond dus) in zo'n 4 a 5 maandenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:01 schreef Vava het volgende:
[..]
De Princes Highway (ook wel Highway 1genoemd) volgen(is ook al door AtDaMotDaMotDa aangeraden). Ik heb die weg gereden van Melbourne naar Sydney.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |