© The daily telegraphquote:Bushfire threat to Thredbo
A RAGING bushfire continues to threaten one of the nation's premier ski resorts as fire crews are unable to plough containment lines across the alpine terrain.
More than 700 tourists have been evacuated from the popular resort town of Thredbo after a fire burning out of control in Victoria crossed the border into NSW.
The fire is within 12km of the town, which could come under threat today, the Rural Fire Service (RFS) has warned.
It has burned 3200 hectares in NSW and 1400 hectares in Victoria.
Danger eased yesterday as storms drove down temperatures and raised humidity but the mercury is expected to hit 35 degrees today.
It rained overnight in the bushfire area but is not enough to deter it from approaching, the RFS said.
The town's residents have been allowed to stay, with most intending to do so to protect their properties, RFS spokeswoman Rebel Talbert said.
They have met with firefighters to plan for the possibility of an onslaught.
"All of the residents are very well prepared for the onset of fire," she said.
The police air wing, Polair, was brought in to conduct sweeps to look for campers or bushwalkers in Kosciuszko National Park, parts of which are now closed.
Campsites at Geehi and Swampy Creek were evacuated and closed, and visitors to the area were sent to an evacuation centre in the town of Jindabyne.
Many decided not to register at Memorial Town Hall, instead opting to cut short their holidays.
Thredbo Resort spokeswoman Susie Diver said the evacuation had been orderly and calm.
Six firefighting aircraft, an air crane and fire crews have been sent to dump water on the fire in the Snowy Mountains on the border of NSW and Victoria.
Kosciuszko National Park is closed south of the Snowy Mountains Highway and east of Cabramurra/Khancoban Road and the Alpine Way is closed from Dead Horse Gap to Khancoban.

Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis warenquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:52 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Waar heb jij eigenlijk gewoond in Australië?

iets ouder dan 10quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:37 schreef Jaguarized het volgende:
En hoe lang? Hoe oud was je toen?

iets langer jaquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:44 schreef Vava het volgende:
Dus je hebt daar 10 jaar gewoond? Neem ik aan

Waar vond je het dan fijner om te wonen? Mij lijkt Sydney namelijk geweldig om te wonenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:36 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis waren

mja voor mij Perth omdat daar ook mijn vriendinnen en mijn beste vriendin wonen natuurlijk en daarna beerwah omdat je dan lekker dicht bij australia zoo bentquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:51 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Waar vond je het dan fijner om te wonen? Mij lijkt Sydney namelijk geweldig om te wonen

Eh ja hoor slechts 250 keer groter...quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:15 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nou.. je hebt ook rednecks in het midden van Australie... ze lijken er verdacht wel op in ieder geval(in de buurt van Mildura)
Volgens mij heeft Nederland er ook iets van 16.000.000en australie is maar een paar keer groter dan Nederland
Maar goed er zitten zoveel backpackers daar
![]()
En raardat ze niet in het midden willen wonen... je hebt er namelijk enorm veel... eeuh... zand

had ik net een paar berichtjes hierboven gezegdquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Vava het volgende:
Mij lijkt Sydney ook geweldig om te wonen, ik ben er een week geweest bij mijn oom en tante en ik voelde me er echt een beetje thuis![]()
In welk deel van Sydney woonde je?

quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:02 schreef Vava het volgende:
Mij lijkt Sydney ook geweldig om te wonen, ik ben er een week geweest bij mijn oom en tante en ik voelde me er echt een beetje thuis![]()
In welk deel van Sydney woonde je?
In welk deel dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:04 schreef Frederiqueske het volgende:
had ik net een paar berichtjes hierboven gezegdin west australie dus

ja ik las hetquote:

Oja, nou weet ik niet elke wijk van Sydney hoorquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:14 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja ik las hetik had eroverheen gelezen, maar geen idee meer welk gedeelte,, Oost Sydney ofzo dat zou ik ff aan mun ouders moeten vragen
![]()

ja maar mijn ouders zijn ook van nederlandse afkomst he zij woonde daar al 13 jaar ofzo, dus werd 2 talig opgevoedquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:28 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Zo hé, dan heb je wel goed Nederlands geleerd in die paar jaartjes.

ja dat zeg ik , oost sydney dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Oja, nou weet ik niet elke wijk van Sydney hoormaar ik ben wel benieuwd
![]()

O okay, zo heet de wijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:29 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja dat zeg ik , oost sydney dus

quote:
Dan is het toch niet zo'n gekke vraag/opmerkingquote:Oost Sydney ofzo dat zou ik ff aan mun ouders moeten vragen

Perthquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:36 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
Perth en sydney en heel kort nog in beerwah bij vrienden van mijn pa en ma voor we vertrokken omdat we eerder uit ons huis waren

quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef Roosjedoosje het volgende:
Volgens mij moet je een beroep kunnen uitvoeren waar er daar behoefte aan is. Of binnen een bepaalde tijd een baan vinden oid...
Oké bedankt!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:45 schreef Jaguarized het volgende:
Of er een vriendin hebben en daarbij intrekken, vervolgens een baan zoeken en dan krijg je na 2 - 2,5 jaar een permanent resident visa.
Is Perth een leuke stad? Ik heb een paar ''Perthers'' gesproken en zij vonden het allemaal een saaie stad waar nooit iets te beleven is.quote:

ja dat zegt iedereen die daar woont zo'n beetje haha. zelf ben ik er maar 2 weken geweest maar ik vond het wel cool daar. misschien omdat er toevallig veel dingen zijn die mij persoonlijk aanspreken zoals het klimaat en de rustige sfeer in de stad etc.. en ik ben ook niet zo'n party animal haha.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:25 schreef Sander-B het volgende:
Is Perth een leuke stad? Ik heb een paar ''Perthers'' gesproken en zij vonden het allemaal een saaie stad waar nooit iets te beleven is.![]()
(Niet dat ik zo'n party animal ben.)

Ik hoorde van een vriend die daar ook is geweest dat Perth niet zo heel erg spannend is. Wel zei hij dat je als je daar in de buurt bent echt leven langs Bunbury moest. Dat is een klein plaatsje ten zuiden van Perth.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:57 schreef sugarJay het volgende:
[..]
ja dat zegt iedereen die daar woont zo'n beetje haha. zelf ben ik er maar 2 weken geweest maar ik vond het wel cool daar. misschien omdat er toevallig veel dingen zijn die mij persoonlijk aanspreken zoals het klimaat en de rustige sfeer in de stad etc.. en ik ben ook niet zo'n party animal haha.![]()
![]()

Leg uit?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:04 schreef Frederiqueske het volgende:
nou nou kraak mijn geboorteplaats eens niet zo af, is wel de leukste stad ter wereld hoor![]()

ja eej IK ben er geboren dat is al voldoendequote:

Tsjonge jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Één persoon die er niet positief over is en het is gelijk "afkraken".quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
ja eej IK ben er geboren dat is al voldoendeen challenge natuurlijk
en geen sjagerijnige mensen, allemaal stuk voor stuk lief
(of kwam dat omdat ik toen nog klein was en iedereen lief vond toen whaha)
![]()

Ach, ze is nog maar een ankle-biter.. (Net geleerd, no offencequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tsjonge jij bent ook snel op je teentjes getrapt. Één persoon die er niet positief over is en het is gelijk "afkraken".

Dank je wel! Ik heb contact gehad met de ambassade en die zeggen dat het niet necessary is. Gewoon voor de zekerheid bij een computercrash. Maar ik heb alles uitgeprint, en ik maak me niet meer druk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:00 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Hou die rust...![]()
Surf even naar de volgende site:
https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa
Vul je TRN en de rest van je gegevens in en je kunt verschillende opties aanklikken. Waaronder een receipt en dat overzicht waar je het over hebt.

Ik denk het laatstequote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:28 schreef Frederiqueske het volgende:
[..]
en geen sjagerijnige mensen, allemaal stuk voor stuk lief(of kwam dat omdat ik toen nog klein was en iedereen lief vond toen whaha)
![]()

Wat bedoel je met saai? Weinig mensen op straat? Weinig clubs? Weinig attracties?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:44 schreef Oksel het volgende:
Perth is saai in vergelijking met Melbourne en Syndey.
Mensen zijn wél veel aardig.. stuk voor stuk.

Cool, voor hoelang en welke staat?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:14 schreef -Beer- het volgende:
Nog 16 dagen en dan vertrek ik richting het zuiden.
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Perth schijnt juist een van de leukste steden te zijn dankzij de vriendelijke bevolking. En Sydney overated.

Kom aan in Sydney, moet vanaf daar even zien waar ik naar toe wil. Blijf tot halverwege augustus.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?[..]
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.

Erg druk en veel Britse backpackers die op kosten van paps en mams zuipen en feesten. Ik ben er nooit geweest maar gehoord van een ander. Daarnaast schijn je King's Cross ook te moeten vermijden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:23 schreef Sander-B het volgende:
[..]
Cool, voor hoelang en welke staat?
[..]
Ja, Sydney lijkt mij ook niet echt leuk om te wonen tegenover andere steden.

Ik ken iemand die het vreselijk vond tegenvallen. Ongelooflijk want Lonely Planet wijd er zelfs een half hoofstuk aan. Wat zijn de beste plekjes om in Sydney te zitten als backpacker. Hostels?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:18 schreef Jaguarized het volgende:
Kings Cross vond ik niet veel aan.Werd op dat plein met die richtingaanwijzer in een kwartier 4 keer lastig gevallen door zwervers.

Base Backpackers heb ik een week gezeten. Erg goed en grote kluizen om je spullen in op te bergen. Ze zitten op Kent Street achter Town Hall. Woolworths zit tegenover Town Hall dus dicht bij een supermarkt en treinstation. Darling Harbour is ook maar 10 minuten lopen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 18:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Ik ken iemand die het vreselijk vond tegenvallen. Ongelooflijk want Lonely Planet wijd er zelfs een half hoofstuk aan. Wat zijn de beste plekjes om in Sydney te zitten als backpacker. Hostels?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |